Tak powinno być. Już nie pamiętam, czy tam jest imbus do kręcenia środkiem czy coś innego. Generalnie ja nie jestem zwolennikiem żadnych napraw wtrysków kalibrowanych :-) Ważne w kalibracji by każdy wtrysk miał identyczny wydatek.
Witam Wersja Versus v2.08 ( nie sprawdzana w działaniu)
Witam. Odświeżę temat. Czy można kalibrować wtryski zavoli bez podawania na nie prądu? Chodzi przecież o skok tłoczka. Czy ten jest inny jeżeli wciska się go manualnie niż poruszany przez impulsy elektryczne?
Witam ponownie, oczywisczie wymiana czensczi elektronicznej (PSG5) pompy, problem rozwionzalo, auto jerzdzi... Mam natomiast problem z regulacio szilnika. Tu moje nikle kompetencie sie konczo... Kto by mugl fachowo zrobicz kalibrowanie wtrysku paliwa, ewentualnie, jakim pszyrzondem to sie robi w Ford'ach Transit 2002r. Czyli usluga albo porada mile...
To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
..dzięki za zainteresowanie :D Co znaczy zostawić ten gaz? To pełen automat...tzn. dopóki silnik nie osiągnie temperatury, parwonik się nie nagrzeje to nawet nie mogę przełączyć ręcznie na gaz....tak więc tak czy inaczej muszę jeździć na benzynie. Zalezy mi, by na benzynie jeździł dobrze...i na gazie też ;-) Przypominam, że dopóki świec nie dokręcili...
Skok iglicy musi być taki sam dla każdego wtryskiwacza. Nie zawsze jest w nowych taki sam. Trzeba ustawić. Resztę w programie stag. Czujnik zegarowy lub od biedy suwmiarka i z wyczuciem. :> Wyjaśnię Ci o co chodzi autorowi z kalibracją. Po tym zrozumiesz jak mało wiesz i jak się kompromitujesz. 1) wtryskiwaczy Barracuda nie kalibruje się na skok tłoczka...
Sama instalacja gazowa do tego auta jest OK, Valteki może są trochę wolne i mało dokładne, ale są wystarczające w zupełności do tego auta. Jeżeli chodzi o umiejscowienie listwy wtryskowej, najlepiej by było zamocować ją pod kolektorem ssącym(skróci to długość wężyków) ale biorąc pod uwagę że po takowym montażu, każdy problem z listwą (wymiana czy kalibrowanie...
Wtryskiwacze są kalibrowane
Egr trzeba kalibrować w tym modelu.
No właśnie, jak masz prawie nowe medy tj 5-15kkm to ok jak masz 50 i więcej to niestety set do wymiany lub wszystkie wtryski na miernik wydajności. Jak masz valteki i jeden wtrysk się skończył w listwie to regenerujesz jeden piec a na resztę nie patrzysz ? No nie wymieniasz wszystkie w listwie i kalibrujesz na mierniku wydajności. Akurat wtrysk gazowy...
A to ze kalibrowałem z wciśnięta opcja, podgrzewanie wtrysków, nie ma znaczenia ? Nie.
Jeżeli podpiąłeś osobno każdy to ma wyłączyć benzynowy i załączyć gazowy kalibruje jeden po drugim . Oczywiście kolejność masz dobrą? i dysze pewnie będą małe;) możesz włączyć podwajanie troszkę podniesie czasy wtrysku gazu. Jest jedna ważna rzecz wtryskiwacze w stanie idealnym.
Nie, wtryski powinno się kalibrować specjalnym przyrządem po czyszczeniu - chodzi o mechaniczną kalibrację skoku tłoczka/wydatku.
A czy były kalibrowane?
Ciekawe rozwiązanie i przydatne. Obawiam się jednak że biorąc pod uwagę konstrukcję mechaniczną urządzenie będzie za drogie dla przeciętnego gazownika do kupienia. Chyba że to jest robione w założeniu dla siebie i swojej satysfakcji. Interesująca konstrukcja, chociaż zaraz znajdą się fachowcy co powiedzą że wystarczy deska do krojenia i czujnik zegarowy...
Wszystkie sterowniki wtrysku paliwa kalibrują się jednakowo. Po dłuzszym odłączeniu od zasilania nalezy silnik odpalić i na wolnych obrotach ma sie nagrzać. jak sie nagrzeje naleze nim jechac najpierw wolno i delikatnie a następnie szybciej i dośc ostro. programuje sobie mape przyspieszen i będzie wszystko ok. Pozdrawiam
hana tak jak dymco i keihin jest dobierana do mocy silnika km\cyl i nie ma kalibrowanych dysz wiec napisz jakie masz wtryski(oznaczenia)
Sprawdź, czy nie uwalił ci się tranzystor od dawki wtrysku w sterowniku (opisów pełno w internecie). Skoro nie masz błędów komunikacji ze sterownikiem pompy, to program masz wgrany. Poluzuj wtryskiwacze i dobrze odpowietrz pompę. Nawet bez impulsów dawki wtrysku powinieneś mieć na wtryskach około 20 barów ciśnienia z pompy wstępnej łopatkowej. Koszt...
Stag lub Tech, nie ma wątpliwości : dobre bo polskie ! Poza tym wszystko dostępne jakbyś chciał sam podejrzeć, wszystko opisane i wyjaśnione na forach. Poza tym to faktycznie doskonałe sterowniki. Wtryski barracuda lub hana (lepiej pojedyncze niż na listwie)i nigdy nie będziesz niczego kalibrował czy czyścił bo praktycznie niezawodne. Reduktor z nadmiarem...
Mirben, zamieściłeś plik do z instrukcją alisei-mir czyli cng/metanu :D, choć schemat chyba ten sam. W załączeniu polska instrukcja montażu alisein-zeta ze schematem. Jeśli nie masz doświadczenia to lepiej nie rozbieraj matrixów bo tylko zaszkodzisz. Możesz je poczyścić bez rozbierania przy pomocy preparatu do czyszczenia gaźników , wtryskując do środka...
czyli są dostepne części do regeneracii? chodzi mi o stos piezo czy końcówkę rozpylacza? znalazłem firme niedaleko gdzie mógłbym podrzucić osobiscie wtrysk dają rok gwarancji i twierdzą ze wtyrsk myja w ultradźwiękach wymieniaja stos i końcówkę oraz kalibrują na urządzeniach firmy Rabotti cena w orzeliczeniu ok 750zł
jaka jest gwarancja równego wydatku dla wtrysków A jaka jest gwarancja dla listwy wtryskowej W01, która potrafi się rozkalibrować ( zmienić się skok tłoka) po 10 tyś km? Wtryskiwacze AG SGI nie kalibruje się i to jest ich największa zaleta, podobnie jak wtryskiwaczy Hana i podobnych. Mając instalkę podpiętą pod kompa widać wydatek każdego wtryskiwacza,...
Pytanie czy tej jeden wtryskiwacz nie działa bo się sklejił czy cewka poszła. Było może mierzone czy cewka ma przejście? Nie pamiętam czy STAG wykrywał przerwę w obwodzie cewek. Wtryskiwacze do mycia najlepiej rozkręcić w drobny mak ale w tym przypadku trzeba by je od nowa kalibrować. Możesz spróbować zdemontować cewki odkręcić dysze z listwy i wrzucić...
przy ustawianiu mapy podczas jazdy sugeruj się pracą sondy i według tego najlepiej ustawisz. Po autokalibracji z reguły w stelli wychodzą cyrki. co innego w instalacjach z agc, ale nie o tym mowa, spróbuj kalibrować tak jak wspomniałem wyżej. Pozdro.
. A jakie wtryski polecacie do 1.8T? niby z Han bylem zadowolony Jeżeli Ci służyły dobrze, to załóż takie same, nic nie będziesz musiał kalibrować, jeżeli zmienisz na inne, to konieczna będzie kalibracja i regulacja, to że wtryski się szybko skończyły, to nie jest ich wina, częściej trzeba filtry zmieniać
Hm. Jezeli ten silnik jest wtryskowy a nie gaznikowy (chyba jest wtryskowy, ale nie wiem), to standardowa metoda polega na monitorowaniu czasu otwarcia wtrysku. Z dosc duza dokladnoscia mozna bowiem przyjac, ze paliwo wlewane jest do cylindra z jednakowa predkoscia, a jego zuzycie jest zatem po prostu proporcjonalne do czasu otwarcia wtrysku. Nastepnie...
Wtryskiwacze możesz sprawdzić tak samo. Samodzielne ich czyszczenie to zły pomysł. Wszystkie muszą mieć taki sam wydatek, inaczej w jednym cylindrze wypali ci zawory. Po złożeniu są zawsze wtryskiwacze kalibrowane/sprawdzane na specjalnych przyrządach mierzących przepływ. Teraz po rozebraniu radzę wymienić wtryski na nowe.
Witam. Od jakiegoś czasu w moim autku wzrosło spalanie gazu, chciałem wyregulować sobie instalacje lpg, ale nie mogę przeprowadzić do końca autokalibracji. Podczas kalibrowania po przełączeniu na gaz czasy wtrysków gazu cały czas rosną, a wraz z wtryskami rośnie ciśnienie na reduktorze do ok 0,65 bara (na wolnych obrotach) i wyskakuje komunikat "za...
w LF wtryskiwaczy się nie kalibruje. Według mnie to jest M-Prop valve ale jeżeli upierasz się ze wtryskiwacze, to jak uważasz...
http://obrazki.elektroda.pl/9918892300_1... Witam. Chciałbym zaprezentować mój projekt komputera pokładowego do staruszka, jakim jeżdżę, tzn. GOLF 3. Komputerek bazuje na atmega328p, został napisany w języku C. Wyświetlacz to ILI9341 z panelem dotykowym. Zamontowany już w aucie spisuje się znakomicie. Jedyne miejsce, gdzie to pasowało...
Kody błędów są od kalibracji skrzyni błędów ale ostatnio została kalibrowana , a kopci na czarno od dłuższego czasu turbina dobra głowica zregenerowana wtryski wymienione,pompa zregenerowana tak jakby coś go trzymało
Kolego sprawdź, czy twój reduktor to nie przypadkiem Tomasetto Alaska (zalecany do mocy max 90KM). Jest za słaby do twojego silnika. Wtryski Valtek już pewnie straciły kalibrację. Radziłbym podłączyć kabelek od sondy Lambda, aby na oscyloskopie monitorować, czy jedzie się na bogatej, czy na ubogiej mieszance. W zakładce "Ustawienia sterownika gazu"...
w nafcie się wtrysków nie czyści lecz w specjalnym płynie. W ostateczności można użyć skażonego spirytusu(denaturat) przy czym nie polega to na zamaczaniu ale na podpięciu całej listwy wtryskowej pod dozownik i zasterowanie wtryskiwaczy tak jakby pracowały na gazie... Co do wypowiedzi że z mapami w Brc kiepsko to pozwolę się niezgodzić bo jako tako...
Fabrycznie to by takiego szajsu valteków nie zamontowali ;) Czy wtryskiwacze były kalibrowane po tym czyszczeniu? Mnożnik przy większych czasach wtrysków nie powinien schodzić poniżej 1. Mapa benzyny nie zebrana do końca. To nowe spalanie jest realniejsze w 1.8T, ale to i tak przy lekkiej nodze. Nie ma co ukrywać wtryskiwacze są kiepskie i najlepiej...
a czy może mi ktoś poradzić jaka listwę kupić do instalacji Romano 1 ohmową czy 3 ohmową ? Dysze już wiem że 2,0 do 2,2mm. czerwony waltek 3omy.Żółte 1om bardzo szybko się zużywają.Trzeba często wymieniać gumki na tłoczkach i kalibrować. poz atym czy romano jest przystosowany do 1om
witam, też jestem "szczęśliwym" posiadaczem DT GAS , mógłby ktoś podesłać mi jakieś instrukcje i pomoce w kalibracji na tomek.ts84(at)gmail.com, i może ktoś napisać czy kalibrować trzeba tak ze jechać na benzynie patrzec na czas wtrysku, przelączyc na gaz tak zmienic zeby byl taki sam czas wtrysku benzyny na gazie i to z wszystkimi okienkami, bo jak...
Wiatam, szkoda ze z allegro usuneli bo wlasnie chcialem sie dolaczyc , a jak bedzie z reszta elementow ? Bylbym zainteresowany kompletem elementow. Odnosnie Blosa to obsluguje on przy n/a 150KM nie wiem jak przy turbo 3 gen to reduktor i rozdzielacz z 2 silnikami krokowymi i wtrysk ciagly 4 gen to reduktor i osobne wtryskiwacze wtrysk okresowy 5 gen...
Instalacja na strojona jak silnik był gorący i do tej pory jak się nagrzeje to chodzi dobrze nawet na biegu jałowym. Problem jest na zimnym silniku. Jeżeli nie valteki to jakie polecacie? Czy są jakieś wtryski typu pług&Play żeby nie trzeba było ich odrazy jakoś stroić lub kalibrować, zł o których kalibrację można zrobić we własnym zakresie?
do tej pory wymieniłem już: termostat, czujnik temperatury sterownika, filtr od benzyny i gazu, sondę lambda, wymieniane były wtryski ( bez listwy) i pompa benzyny, kalibrowana i czyszczona była przepustnica, jeszcze jakiś czujnik nie pamiętam chyba położenia wału lub wałka rozrządu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. teraz zaczynam podejrzewać jakąś...
Witam, otoż problem wygląda tak że kupiłem samochód który przełącza się na gaz ale nie chce na nim chodzić (zdychał po dodaniu gazu), sprzedający mówił że przez swoja głupotę przykręcił śróbki regulacyjne przy wtryskach gazu, odkręciłem każdą z nich o pół obrotu i samochód jeździ ale nie ma mocy, przerywa, nie wkręca się... Stwierdziłem ze zaprowadze...
Gdyby czasy wtrysków mogły być takie same to nie byłoby trzeba nic kalibrować. Inne paliwo, inne dysze no i gaz ma mniejszą wartość energetyczną - ma go palić 10-20 % więcej niż benzyny i to nie jest też wykres liniowy dla mnożnika. Trzeba od nowa kalibrować i zweryfikować ustawienia sterownika. Co do spalania - odpowiada za to sterownik silnika. Jeśli...
Wtryskiwacze mają kalibrowane dysze więc można zmienic ich wydajność rozwiercajac dysze. Już nie pamietam co oznaczały te ich poprawki ale agis działa tak że start wtrysku lpg następuje z opóźnieniem 2ms po wtrysku pb natomiast zakończenie wtrysku lpg jest na równo z pb lub później. To powoduje ze mnożnikiem nie można uzyskać czasów wtrysku lpg krótszych...
Wtryski ac w01 niestety nie sa przeznaczone do silników V gdyż nie są kalibrowane tak by kazda listwa miala ten sam wydatek tylko wyjdzie jak wyjdzie. Przez co bank 1 niezbyt lubie trzymac tajie same parametry jak bank 2 malo tego same wydatki pojedynczych wtryskiwaczy w ramach jednej listwy potrafią też budzić wątpliwości. Dotryski PB maja na celu...
Listwy omvl sie nie kalibruje ani ona sie nie rozkalibruje zestawy naprawcze sa po ok 70zl i kazdy moze wymienic
Valtek to nie wtryskiwacz tylko elektrozawór,jaśli chcesz jeździć na LPG bezproblemowo i oszczędnie to zainwestuj w lepsze wtryski np: Hana2000 dobiera się je do mocy na jeden cylinder.
Witam. Mam pytanie odnośnie zaworu dozującego Y109 na rys. w załączniku, jeżeli go wymienię, widać na niezbyt skomplikowaną operację ale w jaki sposób go skalibrować? 7 to śruba kalibracyjna. W mojej okolicy nikt tego nie naprawia, z regenerowanymi jest różnie bo pewnie są na oko regulowane a zapewne trzeba kalibrować na zamontowanym w pojeździe a nowy...
Witam, mam pewien problem z instalacją AG SGI II, otóż z miesiąc temu od czasu do czasu silnik chodził na 3 gary, po podłączeniu go pod VAGa ukazał się błąd wyskakiwania zapłonu na 3 cylindrze, myślałem że wina leży po wtrysku LPG. Zakupiłem używany, aczkolwiek w pełni sprawny wtrysk, założyłem jednak problem jest taki sam, silnik zaraz po przełączeniu...
Witam mój nowy nabytek Peugeot 807 ja złapie temperaturę 90 stopni bardzo ciężko pali. Nie dymi na czarno, podczas odpalania i podczas wyprzedzania. Diagnoza komputerowa pokazała,że wtryski wszystkie w takich samych parametrach. nie zużywa za dużo paliwa-tak jak czytałem w innych postach gdy wadliwe są wtryski lub nie są dobrze z kalibrowane. Auto jak...
Następnego Valteka sobie odpuść. A to dlaczego ? Skoro był wcześniej i chodził dobrze, to dlaczego nie można takiego samego ? Różnice jakościowe ? Cenowe ? Jaka jest ta, którą polecasz ? I czy warto, jeśli pisałem, że sam chciałbym wymienić, a jak piszesz, trzeba by wtedy kalibrować, przerabiać coś itd. Czy mógłbyś uzasadnić ?
krisbrumm. Czy masz może gdzieś w dokumentacji opis zaznaczonego elementu z adblue przy zaworze powrotu mocznika? Udało mi się namierzyć gościa który hamdluje elementami modułu adblue. Czujnik już załatwiłem. Ale nie wiem co to jeszcze za ten element i po co on jest. Czy błędy modułu adblue trzeba kasować, czy same znikną po włożeniu sprawnego modułu....
Witam, mam taki programik na własne potrzeby potym jak jeździłem kilkanaście razy na kalibracje gazu do ASO to obczaiłem co serwisant robi i jakie parametry kalibruje, wiec po kolejnym zainkasowaniu 100pln stwierdziłem ze moge to robić sam kupując komplet soft i interfejs. Ale do rzeczy. Ustawiam sobie te parametry tak samo jak w serwisie i autko jeździ...
Witam po wymianie pompy psg 16 na zregenerowaną Skoro błąd P0149 to proponuję oddać do reklamacji i na 100 % numer vin również jest z innego pojazdu, ot pompiarze, biorą się za robotę a sprzętu i wiedzy brak. Bo ten błąd oznacza nie prawidłowy punkt wtrysku i przyczyna pompa wtryskowa. Powodem może być źle z kalibrowany na stole lub wcale nie był robiony,...
http://www.rybacki.pl/ , cena 120 +VAT ale taniej będzie kupic wtryski ,które się nie rozkalibrowują i nie wymagaja okresowej kalibracji. To przyrządzik do valteków bo w innych nie kalibruje się skoku. Zamontuj velteki i sam się przekonaj, a kalibrowac możesz co tydzień bo zawsze będą miały różny skok.
Na razie tyle co wiem to mam staga 300-4 , wtryski 1 ohmowe jakiej firmy będę wiedział jutro, mapa wtrysków była trochę przeze mnie podniesiona o jakieś 0.5 ms (ogólnie wszystkie sześć punktów). Jak jutro będę miał trochę wolnego to z kalibruje jeszcze raz,choć wiem że wtedy będzie jeszcze bardziej szarpać autkiem niż teraz. Może jakiś pomysł co zrobić...
Witam, mam taki problem otóż mechanik robił mi rozrząd, po tym rozrządzie samochód zaczął klekotać i zaczęło trząść budą przy schodzeniu z obrotów, drugi mechanik patrzył i mówił ze jest dobrze rozrząd ustawiony, wysłał mnie do pompiarzy to Ci powiedzieli ze jest przestawiony rozrząd na pompie wtryskowej, i trzeba wyjąć pompe i ją kalibrować i wkładać...
Panowie, calkowicie inaczej to trzeba bylo ugryźć, w tym silniku jest wtrysk typu RENIX i potrzebny jest emulator. W zwłokach starej instalacji był taki emulator Protec Digital PD-21r i podłączyłem go w następujący sposób: Zielony pod elektrozawory, czarny masa i czerwony pod przewód sterujący wtryskami z ECU benzyny. Teraz samochód czasem da sie zmusic...
Czytam, czytam i muszę przyznać, że zainteresował mnie ten temat. Jeśli można to miałbym do kolegów 2 pytania. Jest to dla mnie temat nowy, więc proszę o wyrozumiałość :-) 1. Jak się coś takiego kalibruje? Wynik który dostaje się z tego pomiaru to czas otwarcia wtrysku liczony w ms / 1 sekundę. Dobrze zrozumiałem? Jak to przeliczyć na coś innego? Domyślam...
Może źle napisałem lub źle zrozumiałeś kolego ale chodzi oczywiście o ciśnienie AdBlue. Nawet jego komputer odczytał to jako niskie ciśnienie. Gdzie w strasznym systemie kontroli spalin budujesz ciśnienie do minimum 8.5 bara średnio to jest 9.3 ? W dalszej części napisałem o problemie z okablowaniem w tg3 przewód elektryczny dotyka ramy. Następnie wspomniałem...
Nową też trzeba kalibrować. Nie chcą kalibrować starej bo wiedzą, że efekt krótkotrwały albo nawet żaden, bo listwa sklepana.Regeneracja wyjdzie drożej niż wymiana na nową. Może w końcu to zwyczajnie uczciwi gaziarze ? To nie są wtryski do tego auta , tu tylko matrix HS załatwia sprawę. Kalibracja polega na ustawieniu identycznego skoku grzybka , poczytaj...
jesteś pewien że nic się nie kalibruje?? i jeżeli tak to skąd taka wiedza. nie pytam ze złośliwosci tylko dla powiekszenia własnej wiedzy. wtryski sam zregenerowałem wymieniając w nich zaworki jednak problem nierównej pracy pojawił się na nowo po jakichś 10 tys. km. pompa jest dobra uprzedzający pytanie bo podaje na czujniku ok 240 bar na biegu jałowym...
200k to żaden przebieg o ile prawdziwy, to nie jakaś włoska imitacja samochodu. Skup się na poszukiwaniu odpowiedniego gazownika a nie doborze instalacji, o co np w przypadku BRC jest bardzo trudno. Potwierdzam że nawet na valtekach to jeździ poprawnie, tyle że trzeba je co 10k kalibrować albo na nowe wymieniać więc wcale tanie nie są.
tak wiem o tym ale chcieliśmy również sprawdzić sterownik VECU czy pracuje poprawnie i trzeba było imoo zamienic niestety ciągle mało mocy, Pompowtryski i wtryski wymieniał nam servis i je kalibrował. Ciśnienie paliwa mierzę manometrem przykręcam do filtrów paliwa ma idealne ciśnienie jak nówka bo pompa wstępnego ciśnienia też nowa ma 3,8-4 bar na filtrach...
Sprzedawca zapewnia że jest możliwość kodowania. A oto inne możliwości interfejsu : - adaptacje ukrytych modułów - aktywacja świateł do jazdy dziennej - aktywacja kierunkowskazów przy zamykaniu - aktywacja tempomatu - regulacja xenonów - programowanie, kodowanie - aktualizacje sterowników w modułach - kodowanie kluczy, - przeprowadzanie nastaw podstawowych,...
Kalibracja metodą zgrubną: np spalanie poza miastem na trasie wg danych katalogowych samochodu ok. 7,2 l - regulujemu wartość "calibration_constant" aż wyjdzie na wyświetlczu 7,2 Zmiana spalania jest linowo zależna od czasu otwarcia wtrysku dzielonego przez prędkość więc jedną zmienną kalibrujemy cały zakres wskazań. A co do połączenia tego z radiem...to...
Jeśli samochód zaczął więcej palić to prawdopodobnie zaciera się tłoczek od regulacji kąta wtrysku. Druga sprawa to że po rozłożeniu pompy i jej ponownym złożeniu powinno się kalibrować pompę. A tego byle pompiarz nie zrobi, bo potrzebny jest stół probierczy EPS815. Nie wykluczony jest też sam sterownik czy czujnik obrotów. Dodatkowo nie wszystkie sterowniki...
Co ja bedę pisał gdzie usterka .Jak się nie będzie rozjeżdżał sterownik pb , jeśli jest taka konfiguracja Zadzwoń do warsztatu producenta sterownika i powiedz że masz auto 1.2 litra czasy wtrysku zaczynają się poniżej 2ms i masz wsadzone valteki , to gość bedzie musiał odłożyć słuchawkę , bo bedzie zapluta ze śmiechu .Jak dodasz , że nie były kalibrowane...
No widzisz. A zawór sterujący kątem wtrysku można zdemontować, wymyć w myjce ultradźwiękowej i działa jak nowy. Jesteś pewien tej informacji że po demontażu zawodu sterującego dawką (ten duży u góry) trzeba kalibrować? Denso oczywiście podaje że nie można nic samemu zrobić. Zawór TCV dostępny jest za kilka stówek. Drugi przypuszczam też. Dobrze wiedzieć...
Ps. Samą wymianę zarobisz sam ale wtryskiwacze trochę kosztują. ASO wymieniło mi całą listwę o wartości 1500 lub 1800 zł Co za wyolbrzymione ceny, w takich pieniądzach założysz nową instalację (bez zbiornika bo już masz) na którą będziesz miał 2 lata gwarancji a w przypadku wymiany jakiegoś podzespołu nie musisz jechać do aso i płacić 3x więcej co...
Hmm. Nie pamiętam teraz dokładnie o co chodziło, ale wiem że w którejś wersji programu miałem możliwość ustawienia czegoś odnośnie patentu Mazdy. Ale to mi tak coś w trawie piszczy tylko, nie wiem dokładnie o co chodziło. Moje pytanie brzmi o co tak właściwie chodzi z tymi wersjami oprogramowania Omegasa? Czy ma ktoś spis tych wersji i której używało...
Jeśli chodzi o przełączanie to zależne jest ono od temp silnika. Czas przełączania się zmniejszył, ale nie wiem, czy to nie jest spowodowane możliwością ustawienia tego w stag'u. Oczywiście niższa temp to szybsze zużycie parownika, coś za coś. Przewodów między rozdzielaczem, a wtryskami bym nie ruszał, bo z tego co wiem muszą być jednakowej długości....
ok prześledze jeszcze kable komp-wtryski. parownik trzyma cisnienie wiec jest dobry. Odkrecilem śrubke spustową od spuszczania syfu ale kompletnie nic nie polecialo, oczywiscie wczesniej nagrzalem parownik. czyli nie da sie odpalic auta na gazie odrazu. szkoda bo w innyc instalacjach da rade, mi to jest potrzebne tylko do tego ze niedaj boze pompka...
Witam wszystkich specialistow. Prosze o porade: Sprinter ma duze cisnienie pod korkiem paliwa.Przy rozruchu wymaga kilkuminutowego krecenia zeby odpalil. Po odpaleniu , po kilkunastu sekundach pomimo deptania w pedal gazu silnik gasnie. Coraz zadziej udaje sie go odpalic tak zeby nie gasl. Jesli nie zgasnie w ciagu kilkunastu sekund silnich wchodzi...
Witam. Napiszę w dużym skrócie (jak mi się uda). Auto: Chevrolet Cruze 1.8 2012r 15000km przebiegu (na gazie 10000km) instalacja LPG: Landi Renzo Omegas (Medy białe, reduktor IG1). Opis problemu: - przy jeździe na benzynie (Uwaga! Ważne! przełączam przełącznikiem na desce rozdzielczej) silnik pracuje prawidłowo, z autem nic się nie dzieje - przy jeździe...
W takim przepływomierzu masa powietrza jest określana na podstawie temperatury podgrzewanego przewodu (najczęściej platynowego) umieszczonego w strudze zasysanego powietrza. Powietrze studzi ten przewód przez co zmienia się jego temperatura i zarazem oporność, co po uwzględnieniu poprawki temperaturowej i ciśnienia bezwzględnego pozwala obliczyć masę...
witam, szukam kogoś kto pomoże ustawić porządnie moja instalcje, wg mnie spalanie jest za duże , samochód chrysler 3,8 l instalacja zenith'a , tomasetti artic, vateki czerwone, mam program ,kabel i laptopa ale raczej małe umiejętności i mimo ze coś kombinuje nie wiem czy dobrze. kalibruje go, robie mapy , próbuje dostroich gaz do beznyzny , ale krzywe...
witam to maszyna zrobiona.Kwantor tak jak piszesz do grobu nie zabiorę pomęczę się nieco i wystukam jak ja widziałem ten problem.A mianowicie pisał kolega ,że wtryski były zawalone, sprawdzone umyte i SKALIBROWANE co to znaczy w tych wtryskach nic się nie ustawi ani tym bardziej kalibruje ustawienia dokonuje się po założeniu.Na moje to tak maszyna kulała...
Kalibracja jest dziecinnie prosta Jeżeli mamy tylko 10 min na ustawienie i nie mamy kierowcy Włączamy całe dostępne obciążenie w aucie tzn światła ogrzewanie tylnej szyby, podgrzewanie foteli itd, klimę zalecam wyłączyć Kalibrację wykonujemy na gorącym silniku tj temp silnika 90, temp reduktora >70 Wciskamy gaz do około 2800 obr/min. w górnym lewym...
Witam mam nie typowy problem z case cvx 120 na pompie Stanadyne sterowanej elektronicznie nastawnikiem otóż w ciągniku jakiś czas temu zaczęły falować obroty, po podłączeniu komputera i kalibracji nastawnika wyskoczył błąd ustawienia nastawnika pompy oddaliśmy więc do regeneracji pompę razem z tym nastawnikiem, jakiś elektryk twierdził że naprawił sterownik...
u mnie oryginalnie byly 4mm mimo ze listwa miala byc BFC zwiekszone zostaly do 6mm i jest oki... :) probelem sie okazalo pozniej jeszcze za duze cisnienie ktore uniemozliwialo poprawna kaliracje, po prostu przy mocnym obciazeniu spadalo cisnienie na parowniku. Po zmnijeszeniu go do 1.05 ( takie bylo min. przy max obciazeniu ) i ponownej kalibracji praktycznie...
Chciałbym coś dorzucić do tematu. Mam podobną sytuację do kolegi. Posiadam Opla Calibrę 97 z silnikiem X20XEV instalację sekwencyjną KME z "pseudo" wtryskiwaczami VALTEC. Problem jaki u mnie występuje to początkowo spadek mocy na gazie, gaśnięcie silnika po przełączeniu na lpg w zimie. Po ponownym uruchomieniu silnika prawidłowo pracował na LPG. Po...
a ja mam takie pytanie, orginalnie moja instalka AKME miała czujnik ps-cc1 do którego się dołacza drugi taki sam w celu kalibracji, z rozpędu kupiłem sobie ps-cc2 biorąc go za nowszą odmianę tego poprzedniego zespołu pasującą pnp, niestety wtyczka jest inna... bazując na zdjęciu wiązki KME na której widnieje wtyczka molex do tego ustrojstwa podłaczyłem...
Z tego co pamietam z lektury TISa w komputerku siedzi EEPROM i kalibruje sie go w zaleznosci od wersji samochodu. gdzie lub jak mozna skalibrować EPROM w komputerze pokładowym Omega A ? (mam założony komputer od innego samochodu z taką samą pojemnością tylko innym sterowaniem wtryskami)
chciałem zapytac fachowców w tym temacie jak w sterownikach Diesli z układem CR zapisuje sie rozdział dawki paliwa na kilka części, czyli np. wtrysk pilotujacy, dawka główna, powtrysk, albo podział na jeszcze wiecej małych dawek. Nie zajmuje się chiptiuningiem pytam z czystej ciekawości - jak taka infomacja jest zapisywana? Każda część ma swoją mape...
Kalibruje się wtryskiwacze żeby miały odpowiedni skok tłoka oraz identyczny wydatek gazu. Potrzebny jest do tego minimum zegar pomiarowy o dokładności 0.01mm, zasilacz ze stabilizacją prądu ok 2A, przystawka do przymocowania zegara i listwy wtrysków. Jeśli nie dysponujesz takim przyrządem odprowadź auto do gazownika. Grzebiąc samemu nie mając minimum...
To zmień reduktor tylko. Valteki kalibruje się ustawiając skok tłoczka na 0.4 mm, ale lepiej jest wcześniej zmienić środki czyli kupić bardzo tanie zestawy naprawcze. Taki przyrząd można kupić za coś ponad 100 zł lub zrobić samemu z suwmiarki np ;) i zasilacza stabilizowanego 14v czy tam w pełni naładowanej baterii. Jak by pracowały dobrze to by się...
Nie pomyliłeś z Valvetronikiem? Wtedy rzeczywiście jest trudniej bo nie ma regulacji z podciśnienia ale tu jest zwykły variator i to chyba tylko na jednym wałku rozrządu (nie jestem pewny czy oba wałki czy jeden miały zmienne fazy w m52) i sterowanie obrotami poprzez przepustnicę. Zasady są takie. Sterownik ma utrzymać odpowiedni skład spalin. Do tego...
stary temat ale coś podpowiem, błąd 550 - zaciera się tłok od regulacji kąta wtrysku. tak jak tam kolega pisał. przełożyć sam dół, górę zostawić i będzie dobrze, teoretycznie każdy sterownik jest kalibrowany do pompy w której ma pracować, ale bez przesady, nie będzie to miało znaczenia w 15 letnim samochodzie. niestety jego parametry i tak już dawno...
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Witam Planuję zakup zestawu do regeneracji reduktora Li-02. W internecie znalazłem film z demontażu ale reduktora IG1. Czy ktoś z was regenerował Li-02 i może się podzielić uwagami, ew. instrukcją? Czy proces jest podobny jak w przypadku IG1? Kolejna sprawa po regeneracji to wtryski. Na jesień wymieniłem 2 wtryskiwacze teraz zastanawiam się czy wymienić...
Czasem wtrysku posługuje się sterownik benzyny. Sterownik TDI operuje na dawkach mierzonych w mg/R czyli miligramy na sów. Problem polega na tym że dawka ustalana jest jak już kolega wyżej napisał na poziomie nastawnika. Jednak rzeczywista ilość paliwa które trafia do cylindra może być odrobinę większa np. z powodu zużytych i podciekających wtryskiwaczy,...
Oj wróżenia znów większe niż u wróżki i szklanej kuli..... a win który podałeś nie istnieje. Tak nawiasem, pedał gazu kalibruje się jeszcze w tym pojezdzie tak, a jak ktoś juz podpowiedział zobacz z kick downem jaki jest procent. Przelewy a na co je robić nie one ograniczają prędkosć silnika do 1800 obr/min skoro % Mprop-a wysterowany jest na ok 6 %...
Elektrozawór ma zamykać i otwierać więc albo działa albo nie i nie ma potrzeby go wymieniać . Wypadanie zapłonów może być spowodowane zanieczyszczeniem wtryskiwaczy, ale ich się nie kalibruje. Nie pamiętam czy w Twojej instalce są możliwości wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy w celu znalezienia wadliwego - ale tu też trzeba interfejs. Poczyść takim...
Nie mam instrukcji do kalibracji jedynie to dali mi do tej instalacji homologacje w ogóle ten zakład to porażka jaki diabeł mnie skusił tam zakładać instalacje goście założyli nowa instalacje tylko(koleś co montował zamienił dla siebie wtryski i silnika nie szło ustawić i 2były inne) kierownik mi tłumaczył że stare wtryski przyszły z fabryki,A ja mu...
jeśli wtryski lpg są sprawdzone to na próbę zmniejszyć o 30-50% przerwę na świecach. To testowałem na początku, niestety nie pomogło. Po kolejnych próbach wychodzi że, po podniesieniu ciśnienia na wolnych obrotach z 2,2 do 2,5 bara jest lepiej, przy doładowaniu ciśnienie wzrasta do max 3,6 bara. Wypadanie zapłonów już nie występuje, ale sonda przy...
Zastanawiam się też nad jakimiś pojedynczymi wtryskiwaczami. Aż trudno uwierzyć ale w tym aucie jest beznadziejny dostęp do kolektora. Bezpośrednio na nim leży puszka z filtrem powietrza i przez to trudno założyć pojedyncze wtryskiwacze a listwa jaką mam jest połączona z kolektorem strasznie pozałamywanymi przewodami bo inaczej się nie da. A jeśli bym...
Witaj, jeżeli chodzi ci o sposób działania instalacji gazowej sekwencyjnej bo o takich jest mowa to różnicy nie ma. Różnica polega na sposobie dawkowania gazu czyli na wtryskiwaczach. I tak jeżeli masz polską (tańszą)instalację to jest problem z dokładną dawką wtryskiwanego gazu gdyż zazwyczaj są zastosowane listwy wtryskowe oparte na cewkach gdzie...
CR_x to jakieś napięcie na rezystorze kalibrującym wtryskiwacza (cokolwiek to jest), natomiast korekta wtrysku to INJx_CMP wyrażona w mm^3 na suw, tylko z jakiegoś powodu wyświetlana jest zaokrąglona wartość całkowita (int).
Na początek wymień świece i przewody jeśli jeszcze tego nie robiłeś, lub już zrobiłeś na nich te 50 tyś. Lambdę już masz. Musisz wiedzieć jaki ma zakres 1v, 5v, czy inna. I wybrać taką oczywiście w programie lpg no i wszystkie inne parametry jakie posiada twój samochód. Pozatym sprawdź za schematem czy ECU lpg jest podłączony pod lambdę. Może też posiadać...
Teoretycznie po wymianie czujnika obrotów pompy wtryskowej powinno się kalibrować pompę wtryskową na stole probierczym. Tyle teorii lub opinii z boscha. Z praktyki jak jest problem to wystarczy przestawić trochę w lewo lub w prawo czujnik obrotów co przyśpieszy lub opóźni kąt wtrysku pompy. Czujnik obrotów można też sprawdzić za pomocą specjalnego testera...
kalibrowanie baterii kalibrowanie miernika krups kalibrowanie
skoda fabia głośniki tylne sterownik teredo freertos pamięć
Zgubiony brelok odcięcia zapłonu - co robić? Kasowanie monitu o wymianie akumulatora w pompie Medima S300