Kiedyś miałem podobny problem z oplem. Opel 1.8 16V 1997r, objawy takie jak piszesz, zostało wymienione już prawie wszystko (zanim jeszcze trafił do mnie). Męczyłem się z nim chyba z tydzień i nie znalazłem usterki. Klient ten niedawno był u mnie i pochwalił się że usterka została znaleziona przypadkowo. Pewnego razu padł mu rozrusznik i zapalał auto...
Iskra jest dobra? Nie ciągnie gdzieś lewego powietrza? Ten cienki kanał między cylindrem a gaźnikiem też jest ważny by był szczelny Możesz spróbować podlać trochę paliwa do gaźnika bądź nawet bezpośrednio do cylindra przez otwór od od świecy i sprawdzić czy wtedy załapie.
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Puchnięcie węży może być takze objawem UPG - i jest przerwa między cylindrem a kanałem cieczy chłodzącej. Może wyda ci się to trochę bezsensowne ale passaty lubią się grzać gdy zdjęty jest przedni hokej. Silnik 1,8 jest jednym z mniejszych silników stosowanych w passacie a więc problem nie leży w zbyt małej chłodnicy. Sęk w tym że chłodnica może być...
Problem rozwiązany okazało się że to uszczelka pod głowicą była wypalone między kanałem wodnym a cylindrem
Jest jeszcze taka opcja że po prostu masz wodę w paliwie/filtrze powietrza. Niewielkie ilości wody mogą się skraplać, a nie trzeba jej dużo aby zauważyć dymienie. Jeśli dym jest czarny, to znaczy że go dość mocno zalewa paliwem. Za bogata mieszanka. Jeśli dymi na niebiesko, to albo uszczelniacze w głowicy szlak trafił, albo źle złożyłeś cylinder oraz...
Zacieranie tłoka w tych silnikach to była częsta przypadłość. Słabe chłodzenie robiło swoje. Tłok raz przegrzany, spuchnięty nie trzymał wymiaru, był zdeformowany i zabielenie zaczernienia nie niwelowało tego, dlatego później szybciej łapał. W swojej "Fumce" (tak nazywano u nas WSK 125) kilka razy mi się zdarzyło w czasie upałów, że w czasie jazdy...
Jak się nie mylę między gaźnikiem a komorą cylindra jest dodatkowy kanał (otwór) w cylindrze jest on czysty?
a co do bloku w tych silnikach to potrafią się one mocno powyginać na górnej płaszczyźnie i też trzeba je planować, a jak już pękały to między kanałami wodnymi na długości, Nigdy w życiu nie widziałem "zwichrowanej" górnej płaszczyzny. Nie ma czegoś takiego, jak pęknięcie między kanałami wodnym. Pękał cylinder w stronę kanału wodnego, owszem, pęknięcie...
Witam. Dziś udało się ściągnąć głowicę z silnika co wbrew pozorom nie było łatwe bo nie chciała zejść z szpilek no ale po 1 godzinie meczarni zeszła. Cylindry te znajdujące się najdalej od pompy wody w stanie idealnym, cylinder ten najbliżesz pompy centralnie w środkowym położeniu i stoi a w nim woda pomieszana z olejem. Wyczyszczenie, wydmuchanie,...
Zapewne tak, dla pewności sprawdziłbym jeszcze korek wlewu płynu, ale ten brak ogrzewania to bardziej mi na uszczelkę wróży. A że nie ma oleju w płynie, płynu w oleju... Bo uszczelka uszkodzona między komorą spalania a kanałami wodnymi, ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia.
Witam mam kosę jakąś chińska która nie odpala. Czy przed wymianą elementów kosa też nie odpalała, jakie były objawy i skąd pewność, że to była wina gaźnika? Wszyski jest iskra paliwo wymieniłem swiece gaznik i dalej nic. 21591533"]Ale w środku w gaźniku mokro i paliwo idzie. Czy używając pompki (ten gumowy element) napełnia się ona paliwem? W jakim...
najprawdopodobiej wydmuchało ci uszczelke pod głowicą - najlepiej sprawdzić mierząc kompresję. oleju w płynie może nie być bo mogło wydmuchać uszczelkę między cylindrem a kanałem wodnym. jak najszybciej wymień uszczelkę bo ciśnienie w układzie chłodzenia może ci rozwalić chłodnicę.
a jest jakaś rużnica w rozmieszczeniu kanałów płuczących?? i ogulniej czy przypasuje mi taki cylinderek do dwu biegowca??
Witam okazało się ze uszczelka padła , było widac między 1 a 2 cylindrem kanał ;/ który puszczał wode :/ została wymieniona koszt z robota 450 zł :)
Zawory na pewno domknięte? Jeśli tak to rób podkładkę. Ja kiedyś taki patent wykonałem ręcznie z tekstolitu.tylko ja potrzebowałem 10mm podnieść. Warto by było jednak pomierzyć twoją i nową głowicę żeby dobrać grubość podkładki. Kanałów wodnych tam nie ma? Między blokiem cylindrem... nie pamiętam już
Nie zawsze przepalona uszczelka pod głowicą to ubytek lub więcej oleju. Czsami uszczelka przepali się między cylindrem a kanałem wodnym a w astrze miałem dużo takich przypadków. Miałem nawet taki że nic się nie działo tylko silnik pił wodę, i to przez ponad dwa miesiące tak więc nie ograniczaj się tylko do sprawdzenia oleju ale sprawdź to na wiele sposobów...
Z tego co widzę, to w kadłubie są po trzy otwory na cylinder, w głowicy są dwa otwory na cylinder (po przekątnej), a w nowej uszczelce po jednym otworze i to kryzowanym. Pomiędzy rozrządem (laskami popychaczy) a cylindrami są jeszcze otwory, ale tutaj nie mam pewności czy przepływa ciecz chłodząca. Między cylindrami są dwa otworki, przy czym uszczelka...
Witam kolegów, już kiedyś miałem problem z moją pilarka husqvarna 120 mark II. Kilka razy w serwisie i ciągle coś. Aktualnie już jest kilka miesięcy po gwarancji i już jakiś czas temu miałem ja naprawiać. Myślałem że gaźnik coś wadliwy , czyściłem i nadal to samo to zamówiłem nowy gaźnik. Zamontowałem i odpala tylko na ssaniu i po chwili gaśnie . Bez...
uszczelka też jest ok nie ma wycieków Uszkodzona uszczelka nie musi się objawiać wyciekami. Uszkodzenie może być między komorą spalania a kanałem olejowym. Może więc zaciągać olej do cylindra.
Głowica była po kolizji i dałem ją do sprawdzenia. W szlifierni facet powiedział że jest ok i że do wymiany są zawory (przynajmniej cztery). Zadecydowałem o wymianie kompletu bo to dużej różnicy w cenie nie było. Nic nie mówił o wżerach. jeśli nie masz wżeru łączącego kanał wodny z szpilką/komora spalania Między liniami jest cylinder i tyle mniej więcej...
Nie do końca. Tak jak pisałem na samym początku. Przez dość długi czas i dystans jechałem z nieokreślona ilością oleju, prawdopodobnie było 1,5 litra oleju. W tej chwili po odpaleniu słychać rozrząd (typowy dla tych silników hałas po odpaleniu). Chcę się dowiedzieć na ile silnik ucierpiał w tej przygodzie, a chyba żaden z Was nie chciałby jeździć autem...
Mitsubishi Pajero 2,5 TD z silnikiem 4d56 115 km z 2001 Objawy: ciśnienie szło w układ chłodzenia. Diagnoza UPG. Słuszna. Niestety pojawił się problem. Są wżery w bloku silnika. http://obrazki.elektroda.pl/1159625100_1... W miejscach zaznaczonych na zdjęciu, na jednej z "połówek" między każdym z cylindrów są delikatne wżery. Tam też była nieszczelność...
Prawdopodobnie zamulony jest blok silnika, między tuleją a korpusem. Najczęściej dzieje się to na ostatnim cylindrze. Pomaga trawienie całego bloku środkami chemicznymi z dodatkiem inhibitora korozji i płukanie wodą pod ciśnieniem.
Gołym okiem widać różnicę między pierścieniami, ale jak mi się wydaje to nie jest to aż tak ważne, najważniejsze są kanały, skoro w cylindrze są wycięte podobne kanały jak w tłoku to o czymś świadczy. Niestety przeryłem allegro i innych handlarzy, ale z miernym skutkiem.
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
a uszczelka pod głowicą? co ma piernik do wiatraka? przecież układ chłodzenia w głowicy jest oddzielony od części które są nad tłokami... jeżli by nadmiernie uciekał właśnie pod głowicą to wtedy można by rzec że uszczelka siedzi... Części które są nad tłokami to właśnie jest głowica ;) i układ chłodzenia nie jest oddzielony, są kanały wodne łączące...
Na uszczelce pod głowicą może zrobić się przejście między kanałami wodnymi i olejowymi, bez przedmuchu do cylindra? Dodano po 18 Z opisu na tej stronie wynika, że to obudowa i chłodnica, o co chodzi? https://obrazki.elektroda.pl/2214227700_... Dodano po 1 Jak upewnić się, że to uszczelka pod głowicą?
Witam. Różni się wielkością i kształtem cylindra oraz tłumikiem. Silnik od ETZ 251 spokojnie podejdzie do ETZ250, ale odwrotnie będzie problem ze zbyt małą odległością błotnika przedniego koła od cylindra. Cylinder różni się też kanałami przepłukującymi, a co za tym idzie fazami rozrządu dlatego nie powinno się zamieniać tłumików. Parametry techniczne...
Pęknięcie uszczelki między cylindrem, a kanałem wodnym może być bardzo małe i poszerzać się ze wzrostem temperatury - wtedy kompresja pójdzie do układu chłodzenia, a ubytek płynu będzie bardzo niewielki - znam takie przypadki. Oczywiście 100% pewności nie ma nigdy. Termostat, o ile się da można na chwilę usunąć i jeśli usterka nie zaniknie, to przyczyną...
Absolutny brak czasu i słabe efekty przy remoncie V1.13.7F. Zacząłem czyścić elementy, wstępnie oczyszczony karter i pokrywy, jeszcze głowice i cylindry... Bez piaskarki to nieporozumienie, niestety chyba prawie niemożliwe będzie wyczyścić między żebrami idealne... Będzie jak będzie, akurat walory estetyczne dla mnie są najmniej istotne, byle nie była...
Jeśli chodzi o te całe koło Wrońskiego, nie wierzę, że to działa. Może być to subiektywne odczucie - opóźnienie momentu obrotowego. Wspomaganie grawitacyjne: żeby zjechać na sankach z górki, trzeba sanki na tą górkę wciągnąć. Co zrobić z tym pękniętym portem? http://obrazki.elektroda.pl/8131849900_1... Wyciąć całą przegrodę? http://obrazki.elektroda.pl/2971453500_1...
Spróbuj odpalić silnik dwusuwowy na czystym paliwie, co się zatrze szybciej łożyska, korba czy tłok z cylindrem? W silnikach MZ 250 był taki bajer który blokował przepływ oleju/mieszanki do łożysk wału korbowego, a mimo tego robiły 40–50 Mm przebiegu bez remontu. Podobny bajer zrobiono w silnikach Simsona S51, ale tylko na łożysku od strony zapłonu...
Zobacz co się dzieje z napięciem do cewki w chwili kręcenia rozrusznikiem , czy nie spada nadmiernie lub zanika. ( kostka stacyjki, uszkodzony rozrusznik, zła masa silnika). Jeżeli wszystko jest ok to trzeba się przyjrzeć impulsom masowym wyzwalającym cewkę (tu przydał by się oscyloskop, ostatecznie może być led). Gdy impulsy między kanałami są różne...
Możliwe, nie wiem ile tym samochodem rocznie robisz km, ale to na prawdę bardzo odporne silniki... zdjęcia niestety są niezbyt ostre i ciężko coś z nich wywnioskować ale rzeczywiście pojawiają się na nich "cienie" lub zabrudzenia w miejscach gdzie ich być nie powinno. Niby na denkach tłoków nie widać śladów "zmycia" ich płynem (choć 1 i 4 na zdjęciach...
no tak, łożyska panewkowe smarowane są poprzez kanał który biegnie przez cały wał a otwory są na panewkach podtrzymania wału oraz na łożyskach panewkowych korbowodów, w tłoku są otwory (lub nacięcia jak w polonezie) w rowku na pierścień zgarniająco smarujący oraz czasem poniżej jego. Warunkiem takiego smarowania jest wysoka dokładność wykonywanych części...
Miałem podobny problem w jednym z aut, wypadanie zapłonów na zimnym, po wkręceniu na obroty i już później po rozgrzaniu silnika było już ok. Wymieniłem między innymi stopniowo na przełomie miesiąca palec, cewkę, świece, przewody i dalej bez zmian. Ciśnienie na cylindrach tez sprawdziłem i było w normie i równo. Ubywało w między czasie płynu chłodniczego...
Nic bardziej mylnego. Silniki 019 (3 biegowe produkcji polskiej) posiadały inny cylinder, z pozoru wygląda tak samo jednak różni się kanałami a dokładniej wysokością okien i przekrojami. Wały tych silników są niezamienne, 019 w porównaniu do 023 posiada grubsze przeciwwagi i krótsze czopy. Każde magneto polskich silników jest zamienne, różnią się jedynie...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Trudno powiedzieć co to może być. Możliwe że sama głowica jest uszkodzona lub wydmuchana uszczelka w stronę kanału zlewowego głowicy ale to dało by się wyczuć. Można wyjąć wtrysk, nabić ciśnienie do cylindra i nasłuchiwać gdzie ucieka. Czasem tą metodą udaje się zlokalizować usterkę. Zaraz po wymianie kompletów silnik bierze olej między tłokiem a tuleją...
Witam, po raz kolejny wydmuchana uszczelka pod głowicę w ursusie 1034, ale po kolei: Po zakupie ciągnika po ok 100mth wydmuchało uszczelkę na kanał wodny, więc głowica do kapitalnego remontu, splanowana , nowa uszczelka ze sklepu dokręcona momentem 185Nm i w pole. Po ok. 60mth znowu dmuchnęło, ale w innym miejscu. Mechanik stwierdził, że można by uszczelkę...
Głowica zdjęta. Okazało się, że jakiś palant bo inaczej nazwać go nie można urwał jedną szpilkę przy głowicy i ratował się klejąc uszczelkę sylikonem. Efekt oczywisty. Pierścienie są raczej ok bo wlałem do cylindrów trochę rozpuszczalnika to utrzymywał się ponad 30 minut, potem z dwóch cylindrów uciekł w dwóch nadal trochę go jest. Głowica widać, że...
2.0i R4 8V o mocy 115 KM (kod: X20SE) - Wytrzymały ze stanowczo za małą mocą 2.0i R4 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) w latach 1994-1999 - Plastikowa pokrywa zaworów która potrafi ciec, oczywiście za mała moc do takiej masy, pękająca uszczelka głowicy między czwartym cylindrem a kanałem wodnym. 2.5i V6 24V o mocy 170 KM (kod: X25XE) w latach 1994- Plastikowe...
Jeszcze jedna prozaiczna rzecz przez którą często niepotrzebnie głowicę zdejmują to wężyk między głowicą a zbiorniczkiem wyrównawczym, a dokładnie to króciec przy głowicy który ma wąskie gardło i lubi się zatkać. Sto procent racji - szczególnie przy regeneracji oringów pod plastikowymi króćcami przy pomocy silikonu - na dobrą sprawę to przy działającej...
Kilka dni temu zdobyłem wskaźnik do pomiaru ciśnienia sprężania, bo się okazało że nikt tego wcześniej nie mierzył. Licząc od skrzyni biegów: 13, 13, 4, 6. Wcześniej myślałem że tego uniknę, ale po pomiarze wziąłem się za rozpołowienie silnika. Werdykt: cylinder skrajny (ten co miał pomiar 6) ubita termicznie, ale jeszcze na oko szczelna uszczelka pod...
Może przed rozebraniem silnika zmierz mu sprężanie. 10 minut i będzie wiadomo wiadomo czy go rozbierać (gdzie najwięcej czasu schodzi i tak na zdjęciu oblachowania) czy zając się gaźnikiem. W malcu uszczelka pod głowicą nie ma żadnych kanałów olejowych więc jej wydmuchanie spowoduje "tylko" spadek kompresji w cylindrze -> kopcenie może tylko (wyłaczając...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Witam. Borykam się w moim aucie z falującymi obrotami na ciepłym silniku. Sprawdziłem wiele rzeczy ale nic nie pomogło. Imam się teraz rozjazdu między stronami. Występuje on zarówno na Pb jak i na LPG. Czasy wtrysków na cylindrach 4,5,6 są krótsze niz na cylindrach 1,2,3 o jakieś 0,3ms. Nic się nie zmienia po skasowaniu korekt. Jak mniemam na ten rozjazd...
Co do kolegi "misiotaki" to może i ma racje z tym planowaniem głowicy, ale problem pojawia się chyba w polonezach na wielopunktowym wtrysku a z tego co wiem w 97r. nie było wielopunktowego wtrysku tylko jednopunktowy BOSCH. Pewnie przedmówca ma rację, jeżdżę tylko wielopunktem. Natomiast co do samego mechanizmu ubytku wody to uważam że raczej będzie...
uszczelka między cylindrami przedmuchy pomiędzy cylindrami między słuchawkami
grzewcze systemy naprawa lutownica transformatorowy iloczyn logiczny wyjść
Tracer Adagio – schemat ideowy zestawu głośników 2.1, TDA2030, pilot IR, naprawa Kubota GR2120 – ciężko pracujący pedał hydrostatyczny, opory sterowania, diagnostyka HST