Mam pomysł, byś do czasu zapoznania się z regułami poprawy pracy i tuningu silników dwusuwowych, z bardzo daleka trzymał ręce od cylindra i bor narzędzi. Dla twojego dobra. I silnika. I twojego portfela. Zacznij od lektury serii artykułów Pana Sałka, które były prezentowane lata temu w "Świecie Motocykli". Bez trudu znajdziesz je też w sieci. Bez tych...
Sorry że tak późno odpisuję silnik mam db50 Piaggio dozownik jest od nowości i nie było z tym problemu trochę a później ten zapłon ustawie i kupię zimniejszą świecę na cylindrze airsal l słaby rezo na oryginalnym jest dwa razy większe bo tam są dodatkowe kanały wydechowe próbuję kupić tą świecę z napisem Japan NGK albo Boscha jakiegoś albo jakaś Iskra...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Zdejmij kolektory wydechowe i spójrz w kanały wydechowe, tam gdzie jest przeciek chłodziwa kanał będzie oczyszczony z nagaru.
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
Jak weżmiesz ją w palce i będzie oleista to olej lecz wg. mnie mało prawdopodobne przed turbiną ,ja sugerował bym płyn chłodniczy wymiaszany z sadzą.Często w tych silnikach szczególnie eksploatowanych na wodzie rdzewieją tuleje i płyn/woda przedostaje się do tłoków,najlepiej zdjąć kolektor wydechowy i spojrzeć w kanały wydechowe w głowicy.
Głowica została ściągnięta zalana przez kanały ssące i wydechowe nic nie przepuszczały pojechała do szlifierza zrobienie gniazd i dotarcie zaworów i wiadomo płaszczyzna zrobiona
Może nie tak całkiem należy wyrzucić do kosza projekty z cyklu "turbinka Kowalskiego",albo polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych. Byłem kiedys na wycieczce w Bielsku w OBR Fiata i pytałem o turbinke Kowalskiego, powiedzieli mi że ten wynalazek nie działa - na jednym silniku był niewielki przyrort mocy (max 5% - czyli nie ma znaczenia ponieważ...
Czy możesz określić czy kanały wydechowe są mokre od nie spalonego paliwa czy od oleju lub co gorsze płyn /woda/z układu chłodzenia ,bywa również tak niekiedy że silnik podczas docierania zaczyna wyganiać olej kolektorem wydechowym wówczas trzeba go bardziej obciążyć /zakładam że filtr powietrza jest czysty,sprawdzony termostat i świeca płomieniowa...
Głowica silnika VR6 ma długie kanały wydechowe i przez to sama się bardziej nagrzewa jak i płyny które przez nią przepływają. Spokojna jazda nie powinna mieć wpływu na obciążenia termiczne silnika gorzej gdy zaczniemy gwałtownie zwiększać obroty. Np. duże silniki do łodzi motorowych mają termostat a obok plastikowy zawór ciśnieniowy, który się otwiera...
W oryginalnym cylindrze nie rozwiercisz kanału wydechowego. W większości zamienników także. Jedynie niektóre cylindry w chińskich skuterach na to pozwalają. To dlatego że w cylindrach oryginalnych odlew po zewnątrz jest odchudzony i przy usuwaniu garbu zrobisz otwór do atmosfery. Tylko nieliczne cylindry mają pogrubiony odlew i da się rozwiercić kanał....
Witam! dlaczego wyciągałeś wtryski, do zdjęcia głowicy nie trzeba, głowice daj do wyrównania, sprawdź szczelność zaworów lejesz paliwo przez kanały ssące i wydechowe i patrzysz czy się nie przesącza przez zawory, przy zakładaniu kolektora ssącego uważaj na uszczelkę bo tam jest kanał wodny, osobiście przy montażu głowicy kolektory przykręcam na stole...
Witam! to dalej ja głowica która była wcześniej zamontowana miała oznaczenie: 7541010,ta którą chcę zamontować ma oznaczenie 5200065 - i czy jest niby przystosowana na tą bezołowiówkę czy nie? Bo nie wiem czy mam ją zakładać czy nie. Głowica splanowana -2mm kanały wydechowe powiększone,zawory wszystkie powyczyszczane z nagaru i jeszcze parę pierdół.....
Wiesz, to wszystko zależy jak na to patrzeć. Generalnie wysilone silniki sportowe mają CR nawet na poziomie 11-12 dla zwykłej benzyny 98, ale uzyskują taki wynik przez maksymalne opóźnienie zapłonu i odpowiednie zestrojenie działań falowych układów dolotu i wydechu. Innymi słowy, sprawdza się to tylko przy kręceniu silnika wysoko. A ty chcesz autem...
Nie baw sie w magnetyzery, strumienice i stożki !!! Zbadany przyrost na hamowni bedzie znikomy, a jak już bedzie to tylko w wyższych partiach obrotów !!! Proponuje obrobić głowice: splanować, powiększyć oraz obrobić kanały dolotowe i wydechowe, zmienić kąt przylgni gniazda zaworowego i samego zaworu. Wyważyć układ korbowo-tłokowy oraz odciążyć koło...
Simsona kupiłem przed kilkoma miesiącami i miałem już założony cylinder 50 ccm firmy Almot. Przyznaje ze może i materiały z których jest wykonany są dobre ale Polacy zmaścili w nim kanały. Kanał ssacy ma srednicę 18 mm czyli gaźnik 16 mm przechodzi gwałtownie w 18 (rozpilowalem gaźnik tak że mam na wyjściu 17 mm a za uszczelką 18 i jest płynna zmiana...
Witam Mam problem z silnikiem w tym aucie, Po od palnieu jak zimny bardzo pierdzi jakby z kolektora oraz słychać bulgotanie po dodaniu gazu z wydechu, Jak się rozgrzeje to z kolektora nie słychać ale tylko lekko bulgota z rury. Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem wydechowym oraz uszczelniony cały tłumik oraz wymieniony końcowy i nic to nie dało. Wpadłem...
Przepustnica zrobiona na fi 42 i siedzi w golfie 3 u brata w tym mixer fi 40 auto lepiej ciągnie odmulone trochę. Kanały ssące i wydechowe powiększone szlifowane wydech na lustro. Jest poprawa hmm rakiety z tego nie zrobi ale fajny efekt za flaszkę przepustnica nie taki wydatek hehe
Ze strumienicy, magnetyzerów i stożka zrezygnuj od razu :lol: bo jest to parodia a nie tuning. Według mnnie modyfikacje głowicy przyniosą najwięcej kożyści. Powieksz kanały dolotowe oraz wydechowe i wypoleruj na lustro, splanuj ją. Koło zamachowe daj do stoczenia i wyważenia, wyważ cały układ korbowo - tłokowy. Zamontuj sportowy kolektor wydechowy np....
Moim zdaniem taka przeróbka miała by sens tylko wtedy gdy wraz z ze zmianą gaźnika powiekszyło by się kanały dolotowe i wydechowe oraz zawory razem z gniazdami na takie o większej powierzchni aby to co mogło by się dostać wiecej do cylindrów przez dwie gardziele gaźnika nie było po prostu stłumione. Dla orginalnych przekrojów kanałow głowicy gaźnik...
Chcesz się bawić no to prosze:zaczynasz od pomiaru ciśnienia sprężania w celu oceny stanu i równomierności spr. o ile pomiar jest ok to demontujesz głowice i oddajesz do frezera w celu zmniejszenia komór spalania tzw planowanie następnie kanały dolotowe i wydechowe usunięcie niedokładności fab. podcięcie prowadnic zaworowych pasowanie kolektorów aby...
Powiększ kanały dolotowe oraz wydechowe w głowicy oraz ją splanuj, pomyśl nad wyważeniem całego układu korbowo - tłokowego oraz lżejszym kołem zamachowym. Wałek rozrządu na samym końcu, polecam wałki Heinricha, ponieważ robi wałki pod mody w silniku. Załóż sportowy kolektor wydechowy i metalowy katalizator oraz przelotowy tłumik dedykowany do tego samochodu....
Proctor: Wiem że zaworki mogą nieznacznie wystawać, ale 4 x37mm to wydaje mi się ze za dużo odległości od siebie i kanałów wodnych poniżej 3-4mm, a pasuje dać chyba z 5mm. No a pytanie czy na przepustowość ma wpływ tylko suma przekroju wlotów/wylotów z zaworka? Czy nie jest tak że więcej powietrza wpadnie jedną większą dziurą niż kilkoma mniejszymi...
Przyklej sobie na masce znaczek mercedesa, na pewno pomoże :D A tak na poważnie, to bardzo dawno temu, mój Koleżka będąc dwa tygodnie na wczasach szlifował papierem ściernym kanały ssące i wydechowe w głowicy. Robił to nawet w czasie snu :D Odchudził także koło zamachowe poprzez stoczenie z grubości oraz nawiercanie sporą iloscią równo rozmieszczonych...
Witam jeden z forumowiczów prosił mnie, żeby opisać w jaki sposób można wykrzesać kilka kucy z silnika 1,4 na monowtrysku stosowanych w kadettach, astrach i corsach. Silnik chce trochę podłubać ponieważ i tak muszę zrobić remont. Chce to uzyskać przy zastosowaniu części z innych silników oplowskich. No to tak, głowice chce zastosować z 1,3 ponieważ...
"Do kanału powinny prowadzić schody umieszczone na końcu kanału. Kanały powinny być oświetlone oświetleniem o bezpiecznym napięciu 24 V, gniazda elektryczne w kanale również powinny być z doprowadzonym bezpiecznym napięciem 24 V. W kanałach powinny być półki (wgłębione w ścianę) na narzędzia, ściany powinny być zmywalne i czyste, do kanału powinno...
Ma około 20 do 30 tysięcy ale nie wiem czy nie był remontowany. Dzisiaj odkręciłem rury wydechowe (żeby lepiej słyszeć) i kiedy go kopałem to czasami odbijał a niekiedy raz obrócił lub dwa. Może być przyczyną to, że silnik jest trochę ze spadem w przód ale gaźnik mam prosto (poziomo). Jeśli miał by te kanały zatkane to były by takie objawy. Jeszcze...
Odpalić można, jednak silnik nie będzie działał prawidłowo w sensie mocy, momentu, spalania, kultury pracy. YPVS to obrotowy zawór w kanale wydechowym, sterowany za pomocą dwóch cięgien i silniczka krokowego, który jest sterowany przez coś w rodzaju ECU.
To dość proste. Dwusuw po pierwsze ma zapłon co obrót wału, a nie co drugi obrót wału jak czterosuw. Druga sprawa to dyfuzor. Dwusuw nie ma stricte zaworu wydechowego (pomijam tu wynalazki marki KTM). Domykanie kanału wydechowego odbywa się na zasadzie "odbitej energii spalin" właśnie z dyfuzora. Czyli jakby część "dźwięku" cofa się do silnika. Więc...
Dzięki za zainteresowanie. Z wielkim trudem znalazłem mechanika, który w poniedziałek odwiedzi mojego widlaka i będzie diagnozował trupa. Dam znać co i jak. pozdrawiam
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
(at)Novile stanę w obronie Kuba12l. Z czasu eksploatacji takiego silnika w przeciwieństwie do młodego człowieka jakim jest autor tematu znam symbole i cechy jakimi były sygnowane oryginalne elementy silnika. Jesteśmy tu by pomagać... Cylinder - 3 grupy selekcyjne A,B,C wybite na kanale wydechowym. Tłok - nominał A,B,C I szlif 1A,1B,1C II szlif 2A,2B,2C...
Pewnie jeszcze muszę dodać że przez głowicę przebiega kanał chłodzący którego wylot znajduje się pomiędzy wylotami kanałów ssącego i wydechowego. Jego tak dobrze nie widać i nie ma dobrego dostępu do czyszczenia, aczkolwiek on także pełni ważną rolę w chłodzeniu silnika.
Najszybciej przytkana rura wydechowa albo kanal w cylindrze. sprawdz tez rodzaj paliwa. odkrec rure wydechową i zobacz czy sie poprawiło a jak nie to kolanko i sprawdz otwór wylotowy z cylindra. napisz czy to to jak nie to bedziemy szukac dalej
Mam plan tulejować taki cylinder posiadam tuleje mam rozrysowaną mapę cylindra, na dzielony kanał wydechowy, 4 płuki, boost port, membranę lub normalnie przez okno ssące.
Jaki cylinder 50cc kupić, żeby był odblokowany kanał wydechowy? Czy kupić dobry tłok i bawić się dremelem?
okej, a co do montażu cylindra to po której stornie jest kanał ssacy i kanał wydechowy? o ile dobrze mi sie wydaje to ten wyżej to ssacy a ten niżej wydechowy ale nie jestem pewien
Silnik zasysa paliwo po przez kanał wydechowy gdy tłok opada po niżej niego.
Im wyzsza Liczba Oktanowa benzyny - tym wolniej takie paliwo sie spala, bo jest przeznaczone do silnikow o bardzo wysokim sprezaniu, ktore przyspiesza spalanie pod duzym cisnieniem. Bardzo szkodzi zabytkowym silnikom benzyna wysokooktanowa, powodujac nawet 5 - 10 i wiecej razy szybsze zuzycie silnika / z powodu jego ciaglego przegrzania - bo prawidlowo...
Kanał wydechowy w cylindrze drożny (nagar)?? Jak odpaliłeś bez filtra paliwa to pewnie już gaźnik przytkany. Tam nie trzeba wiele.
Żadna blokada. Układ dopalania spalin. Dokładniej układ wtrysku powietrza do kanału wydechowego. Druga rurka od zaworu jest podłączona do filtra powietrza czy puszczona wolno? Jeśli zawór się przegrzewa i silnik gaśnie, a rurka jest podłączona do filtra powietrza, to sprawdź czy nie cofają Ci się spaliny. W takim przypadku sprawdź po odkręceniu pokrywki...
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Ale może to wina nieszczelnego EGRu? Choć to dwa odrębne "kanały" Nie może a z całą pewnością nieszczelność w obrębie EGR będzie powodowała utratę mocy. Bez względu na to czy nieszczelność jest w obrębie układu wydechowego czy dolotowego.
welle przepadek który opisujesz to częsty problem w silnikach D2876 - nie wiem czemu ale zazwyczaj sa na common railu. Przyczyna jest pęknięta głowica miedzy kanałem wodnym a kanałem wydechowym zaraz za zaworem. Ściągniesz kolektor wydechowy i widać jak woda cieknie zazwyczaj 5 i 6 cylinder. Najlepiej daj do sprawdzenia 5 i 6 głowice, reszty na razie...
Chińczyki sami nie wiedzą. W instrukcji do mojej kosy (Texas CG260B) w instrukcji obsługi, co inny kraj to inny stosunek oleju w paliwie. Prawda jest taka, że te silniki (trymery i pilarki) posiadają poprawnie wykonane wały korbowe, normalny korbowód, główka korbowodu na łożysku igiełkowym, korbowód centrowany na główce korbowodu (w przeciwieństwie...
Esa robiłem tylko kilka razy i to kilka lat temu, więc poprawcie mnie jeśli źle myślę. W silnikach polskiej produkcji często otwory do szpilek kolektora wydechwego były przewiercane do kanałów olejowych. Z czasem szpilki lubiły się luzować i olej po gwincie zaczął wydostawać się na zewnątrz. Najprostszym sposobem jest odkręcenie wydechu i sprawdzenie...
Witam Czy przy samochodzie z elektronicznym wtryskiem paliwa nieszczelności w układzie wydechowym, a konkretnie dziury w kanałach wydechowych czy kolektorze wydechowym mogą powodować nie równomierną pracę silnika? Tzn. przy ruszaniu jest wrażenie jakby auto dostawało np. zbyt ubogą mieszankę, brakuje mu mocy. Pozdrawiam
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
Nie w tym problem. Problemem małej mocy jest za nisko ułożony kanał wydechowy. Mały tuning i bedzie miał spoko ponad 2 konie.
Ale, że tłumik czy nanoplex ? A poszczególnie to tłumik coś da? Bo to by było tak: polerowane kanały wydechowe, pusta puszka po kacie, brak środkowego(czy pusta puszka?) Pusty końcowy.
zawory wydechowe układy wydechowe ssące wydechowe
digital terrestrial uncorrectable error citroen xsara świeca
nawigacja nissan moment dokręcania korbowodów
Kolor zaworu ssącego: materiały i powłoki Migający wyświetlacz na bojlerze Ariston - przyczyny i rozwiązania