kolego tino2003, ten fejsik na aukcji jest tylko pod silnik..
dokładnie po can srs
Diagnoza jest bezpiecznik wyjęty przy zapłonie włączonym
do 3 wypadkow kasujesz jako blad. jezeli chcesz pozbyc sie licznika zderzen trzeba rwac sensor.
Kolego wymieniasz poduszkę i sensor. Czujniki uderzenia jeżeli wizualnie sa oki to możesz zakładać sensor do czyszczenia lub nowy to zależy od ciebie. Napinacze tez do wymiany sa jednorazowe tak jak poduszka. Jak wszystko poskładasz to poduszka zgaśnie autko gotowe do następnego dzwona :)
Witam, znalazłem rozwiązanie tego problemu w prosty sposób: "uwaga istotne jest aby: przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala się na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgaśnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gaśnie ale jeszcze...
W nowszych autach producenci dopuszczają kasowanie nawet do 5-ciu razy.
Mozna tez kupic sprawny nie uszkodzony sterownik airbag z tym samym numerem co Twoj i wtedy nie bedziesz potrzebowal zadnego czyszczenia czy diagnostyka. Co prawda lexia Ci sie przyda ale ta za 300 sobie odpusc i wez golda lub +++ roznie to okreslaja. Poduszki, napinacze i kokpit polecam uzywane nie regenerowane, bo z tym roznie bywa, a samochod kiedys...
Czy taki komputer będzie odpowiedni do odczytywania i kasowania błędów? To nie jest komputer tylko zabawka. Nie polecam. A jak już chcesz cos podobnego to poszukaj np vscan multi plus czy coś takiego. Ale nie wiem czy to super bo nie znam zabawek. Do vw to masz vcds ,odis itp.
masz błąd 32 Sensor Seitenairbag links Kommunikationsfehler oder Leitunsunterbrechung
poszukuje biblioteki programów porad na temat kasowania modółów airbag
http://www.elektronika.renado.pl/air.htm... Przeczytaj to i zwróć uwagę na zdanie : "Sterowniki poduszek powietrznych mogą być naprawiane tylko w celach szkoleniowych i nie wolno montować ich powtórnie w samochodach." Zycie masz tylko jedno.
Skasuję.
Wtyczka musi być zółta, bo cały układ SRS idzie na zółto. To na wypadek, jakby ktoś chciał np podłączyć sobie dmuchawę. Musisz znaleźć kostkę 2 pin koloru zółtego. Nie ma tego wiele, więc jakoś się znajdzie. Jeśli dobrze pamiętam, to jest jeszcze taka czerwona pod kierownicą , którą trzeba przepiąć żeby skasować błędy. Całość tej nieprostej procedury...
A jeżeli nie gaśnie to dov wymiany ? i nie ma jakiejś metody na zresetowanie ?
Jeżeli masz błąd poduszki to z jakiegoś powodu i kasowanie tu nic nie da ,pomijając fakt że tym kablem masz marne szanse żeby nie powiedzieć żadne to zrobić.Poza tym przedmówca ma sporo racji.
co nikt nie jest w stanie sobie z tym tematem poradzic? niekt sie nie orientuje czy ten komputer jest naprawialny? Ewentualnie może być z innych czesci kraju - w przyszlym tygodniu będe w Poznaniu. Z gory Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Spróbuj Opeltech2 ja kasowałem vectrę właśnie tym.
Masz alternatywe-VCP.Szukaj na znanym portalu.
Skoro świeci poduszka to podepnij auto do fejsa co robi punto 2 i zobaczysz czy jest coś uszkodzone w w SRS czy tylko kasowanie błędów.
wejdź na forum mitsubishi http://www.mitsubishiklub.pl/forum/ tam znajdziesz fachowców od takich tematów i to dobrych fachowców
poszukaj kogoś kto ma Launcha tym zrobi
W starych oplach wyzwolenie napinaczy można kasować trzy razy.
tylko tech
Może ktos z kolegów walczył z wykasowaniem błedu w airbagu w oplu astrze III 2004. Mam taki fejs z programem do opli,ale niestety tych modeli już nie robi. Moje pytanie to. CZy jest już jakis program do diagnozy tych najnowszych opli? Oczywiscie o Techu nie mysle :) Pozdrawiam
Witajcie witam wszystkich jestem tu nowy mam pytanie odnosnie iterfejsu dignostycznego, jakiegos zestawu nie chodzi mi o kabel za 20 zl cos w granicach do max 2000 da rade cos w tych pieniadzach ? zajmuje sie mechanika i handluje troche autami wiec chodzi mi przedewszystkim, o air bag crash data, poduszki, maty, itd, najwazniejsze diagnostyke silnika,...
A sensory do takiego "ogórka" po 30/40zł Dokładnie tak zrobiłem: Wymieniłem sensor AIRBAG, kasowanie błędów i status poduszki OK
Witam Ostatnio podczas jazdy wyświetliło mi się "srs airbag service" W związku z tym moje pytanie czy da radę to skasować interfejsem Vag-com ? Kupiłem ostatnio takie na allegro mam w nim instrukcje pod które piny podłączyć tylko nie wiem czy on potrafi takie coś zrobić i jaki użyć do tego program :( Bardzo proszę o pomoc... Pozdrawiam
Tam crasha robi się po diagnozie komputerem diagnostycznym,jak normalny błąd nawet kts lub inny.
Tak tylko za poduszki, a zaczac od odczytania bledow ,potem naprawa i kasowanie bledow i po robocie.
Regeneracja poduszek, pasów i napinaczy w przednich fotelach + kasowanie crashdata ze sterownika airbag wystarczyło.
Witam. Poszukuję informację dotyczących wymiany poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. W jakiej kolejności przystąpić do czynności, najpierw wymiana a później kasowanie błędów, czy w odwrotnej kolejności? Pasy już wymienione, podłączone ale mam obawy że po wymianie airbagów w momencie podłączenia akumulatora będzie ponowny wystrzał
Po wpadnięciu w dziurę na jezdni wystrzeliły poduszki kierowcy i pasażera,zablokował pas bezpieczeństwa. Czy jak wymienię w/w elementy ,to wymienić należy również sensor airbag? Czy potem trzeba kasować błędy,czy samo powróci do normy>
Pruj fotel i szukaj przejścia w okablowaniu, masz fart, w renault nie trzeba kasować błędów airbag, jak będzie dobrze, sama kontrolka zgaśnie.
Panowie sterownik wymieniony na taki sam. Bez crashdaty. Poduszki również wymienione. Z tym że poduszki napewno są od polifta ale nie pamiętam czy te same numery. I nadal świeci się kontrolka od airbag na desce. Co może być przyczyną? Czy poduchy muszą mieć takie same numery? Czy trzeba błędy kasować?
No dobra: 1. adaptacje (np. przepustnicy) 2. czytanie ze wszystkich możliwych czujników 3. wyrejestrowanie z ECU np. EGR lub IMMO 4. czytanie błędów 5. kasowanie błędów 6. Test poduszek airbag 7. Sondy Tylko o to mi chodzi
-Odłączenie akumulatora -Wymiana podzespołów -podłączenie akumulatora -kasowanie usterki :)
Witam. Posiadam samochód Audi a4 B5 99r. 1.9 TDI 110KM Od pewnego czasu świeci kontrolka AIRBAG kasowałem VAGiem sprawdziłem wszystkie wtyczki i doszedłem do wniosku że na 99% jest to przerwana taśma w kierownicy. Jak sprawdzić (przemierzyć) czy jest dobra? By nie kupować niepotrzebnie nowej??
Mam pytanie chcę dokonać wymiany aktywowanych poduszek powietrznych i napinaczy w oplu Insignia 2017r nowy model. Czy po ich wymianie mogę wszystko podłączyć na starym sensorze, nie dojdzie do ponownej detonacji? Chcę wybrać się do specjalisty lub serwisu nie wiem tylko czy mam wszystko podłączyć przed kasowaniem błędu czy nie.
Witam launch-em kasowałem błędy airbag i błędy na module fotela kierowcy i pasażera bo nie gasła kontrolka od pasów i po tym zabiegu to się stało! a taką kalibracje można zrobić launch-em? jaki moduł jest za to odpowiedzialny? launch-a posiadam od niedawna.
od tyłu kierownicy są dwie dziurki przez które trzeba włożyć imbusa lub torksa( już nie pamiętam ) są tam śruby ( pamiętaj żeby wcześniej odłączyć akumulator bo jak odepniesz kabel od poduszki na zapłonie to będziesz musiał kasować błąd poduszki koszt ok 50 zł
To nic, W nissanie błędy zapisywane sa w dwu miejscach, jako błędy aktualne i błędy historyczne, być może cdif je czyta z jednego obszaru, a tam pusto. Tak samo jest kasowanie, też w dwu miejscach, polecam uzyć innego sprzętu, np Launch lub carmanscan.
Witam. W mojej primerce P11/97, kasowanie mrugającej "AIRBAG" (po wyjmowaniu fotela) robię, przez naciskanie wyłącznika kontroli zamknięcia drzwi kierowcy w tempie 1 sekunda, przez okres, kiedy po przestawieniu kluczyka w pozycje "ON" lampka "AIRBAG" świeci ciągle (7 sekund). Naciskanie wyłącznika w szybszym tempie (zbyt nerwowe) lub za wolne (gdy nie...
a kasowałeś błędy
Witam, problem z airbag, wyskakuje błąd 00588, po kasowaniu nie ginie, oraz ABS kod 00285, również po kasowaniu nie ginie. Jakiej naprawy dokonać, żeby skasować błędy. Miłego dnia.
Błędy kasowałem, ponownie to samo wyświetla
Przejścia w taśmie są sprawdziłem multimetrem i na obu słychać bip. Rezystor widziałem przy wtyczce od taśmy i pewnie jest podobnie przy pasażerze. Myślę że sobie z tym poradzę tylko czy może być więcej rezystorów np obok sterownika airbag ? Ustawić taśmę na środku to czy dobrze rozumiem mam policzyć obroty taśmy i wyliczyć na pół ? aby po równo skręcała...
Witam! Mam pytanko! Jaki sprzęt polecacie do dorabiania kluczy m.in z immo. Interesuje mnie żeby robił oczywiście jak najwięcej marek Np. audi a4 z 2003r (scyzoryki) jak i inne modele jak opel, vw,mercedes, bmw, renault, peugot, fiat, itd... Oraz jakiś sprzęt do kasowania błędów crash data, airbag itp. Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc. Z tego co wyczytałem...
Właśnie czytałem o tych kostkach i pewnie do nich zaglądnę. Tylko czy po takiej "naprawie" błąd się sam skasuje? Czy trzeba kasować z kompa?
Co innego zapis błędu a co innego poprawne funkcjonowanie. Każdy sterownik zapamiętuję powstała usterkę ale np w VW jak odłączysz poduszkę i później ją podłączysz to lampka będzie paliła się cały czas póki nie wykasujesz błędu, natomiast w Renault po ponownym włączeniu zapłonu od usunięcia usterki lampka sama zgaśnie a w pamięci będzie zapisany błąd...
Piroklemy nie ma ,ale są bezpieczniki na klemie plusowej. I uważasz że te bezpieczniki ulegają uszkodzeniu przy wypadku ? Czyba tylko jak w czasie dzwonu akumlator wyrwie z auta :D Do "saly" Nie trzeba odłączać ani wymontowywać sterownika AIRBAG, wystarczy kasowanie w ECU.
Znam TEXĘ i wiem, że to dobry sprzęt. Poszło KTS-em, ale połączyłem się jako Suzuki. Błędy, kasowanie, wartości.
Mam identyczny problem w nowym tiguanie , skasowanie błędów vcds-em nic nie daje. Kasowanie crash data w nowych modelach nie jest wymagane do zgaszenia lampki airbag a jedynie wyczyszczenia informacji o zdarzeniu. Jak kolega rozwiązał problem. Dziękuję i pozdrawiam.
Przecież ma crascha w sterowniku to co mu da kasowanie błędów?
Witam . Żeby mieć pewność zasymuluj poduszkę zewnętrznym rezystorem i sprawdź czy błędy da się wykasować . Gdyby tak było to byłbym zdziwiony bo w VW po wystrzale nie da się kasować błędów ze sterownika AirBag bez wcześniejszego wykasowania zapisanego zderzenia , a takowe można skasować tylko odpowiednim softem albo na programatorze . Pozdrawiam.
Dokładnie PROFESJONAL jest całkowicie legalnym sprzetem,rejestrujesz go poprzez neta,masz klucz sprzetowy,oprogramowanie,oraz kabelek,do do nowych aut po CAN masz gotowe procedurki ;np kablibracja czujników,kasowanie inspekcji,wyłaczenie AIRBAG pasazera,nawet jest mozliwosc odczytu przebiegu ze sterowników EDC15 na pamieci chyba 24C16,fajana sprawa...
Na szczęście poradziłem sobie bez komputera. Wystarczyło spryskać złącza w bagażniku od tylnych pasów. Błędu Airbag nie musiałem kasować, bo wykasował się sam. Temat uważam za zamknięty.
Zdjąłem boczki i podłączyłem rezystory w miejsce napinaczy, odczyt i kasowanie błędów airbag bez zmian, czyli najpierw 8 błędów, po skasowaniu 4 inne, ponowny odczyt i znów te same 8 błędów w tym część nie związana z systemem airbag. Zdjąłem poduchę kierownicy, poduszka cała, ale kabel przy samej poduszce urwany i zaizolowany... Podłączyłem rezystor...
Witam serdecznie.Musisz mieć conajmniej czytnik kodów z możliwością kasowania.
napewno nie vagiem ani kts ...
Witam. Mam ten sam problem. Posiadam sterownik 8D0 959 655 F. Poszukuję używki ale nigdzie nie mogę znaleźć. Czy można zastąpić go sterownikiem o tym samym oznaczeniu ale kończącym się inna literką. Auto Audi A4 B5 2000 r. świeci kontrolka AirBag. Błąd 66535 po wykasowaniu pojawia się po kilku dniach kasowany eraserem. Jeśli ktoś posiada na sprzedaż...
Zanim zaczniesz kombinować z robieniem jakiś zwarć czy podłączaniem oporników nie posiadając jakiegoś testera żeby usunąć błędy to odłącz akumulator i zacznij od poprawienia styków w kostce tej na zdjęciu, odblokować to fioletowe zabezpieczenie, i po kolei wcisnąć delikatnie to zabezpieczenie pinu (chyba je nawet widać na zdjęciu) i wysunąć z kostki...
jezeli chodzi o airbag to takie bledy musza byc kasowane oczywiscie napinacz musisz zastapic zamykajac obwod. Pozdrawiam
można odczytać i kasować błędy silnika abs, esp, tc, airbag, mogę też swoim kabelkiem robić korekty licznika
Najpierw należy usunąć usterkę. Potem ewentualnie kasować.
Euroskanem nie, ale łączyłem się wynalazkami typu ABCOM na "trywialnym" interfejsie. Bez problemu się błędy kasowały itp. Jeżeli masz euroscana znacyz że masz też sprzętowy COM(y). Więc nie będzie problemu z wynalazkami na "trywialnym" interfejsie.
Mercedes z roku 1988 5,6l v8 Chciałem się dowiedzieć gdzie jest złącze diagnostyczne w tym modelu i czym mogę skasować błą airbag. Samochód nie jest po wypadku, pewnie minoł okres ważności bo na dzrwiach jest naklejka z datą 2003 AIRBAG.
To tak jakbyś komuś życie odbierał. POMYŚLAŁEŚ O TYM? Proponuje kasować takie posty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie jeżeli nie włączysz zasilania.Odepnij klemę akumulatora i po sprawie,zapnij jeżeli będziesz pewien że wsio popodlączałeś. właśnie tak trzeba postępować jeśli nie ma się vaga do kasowania błędów:D
Zależy od sterownika w niektórych można kasować crash'a Vidą dla przykładu XC60 2013 albo 14 można ale i tak miałem miałem na myśli tylko kasowanie kodów w poduszkach .
Zwijacz wymieniony, problem rozwiązany. Nawet bez kasowania błędów kontrolka sama zgasła.
kasujesz crash w airbag, bledy w ecu i ma palic
Naprawić instalację (powymieniać wtyczki ) wszystko podpiąć i dopiero kasować ..
Witam.Moduł ma identyczne oznaczenie jak jego poprzednik czy też crasch był kasowany?Blokada nie działa i auto odpala?
Taśma wygląda na sprawną, akumulator już odłączałem, a co do kodów błyskowych, to w Workshopie nie znalazłem żądnego odpowiadającego za airbag no i kasowanie błędów też nic niepomogło. No i ciągle lipa, niby nic ale denerwuje ta kontrolka.
Doczekałem sie wymiany liczników. Stare zegary przestały działać, wskazówki stały nieruchomo wskazując zawsze wartosci 0, nie naliczały km. kupiłem nowy licznik, bin w załączniku. do strych mam pin. potrzebuje pomocy przy adaptacji zegarów oraz wyciągnięciu PINa z tego bina. kupiłem również czyste Transpondery megamos crypto - ID48 mam http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&k...
błąd jest zapisany w sensorze airbagów nic nie da kasowanie błędów. Trzeba go wymontować i dać do naprawy bądź tez zamontować inny.
poszukuję programów kasujących crash w sterownikach AIRBAG ,pomoze ktoś???
Witam wszystkich.Mam pytanie czy kupić KTS 540 ?co to urządzenie potrafi(czy robi immo,kasuje airbag,serwis) jaki wybrać abonament.Pozdrawiam wszystkich
Skoda 1,2 To ta Skoda to w końcu jeden, czy dwa? Rapid? Favoritka? Felicja? Dostałem informacje o możliwym skasowaniu "crash date" przez OBD i nie wiem czy trzeba koniecznie wymieniać ten sterownik. A ten co mówił o skasowaniu nie powiedział jak? Czy wujka stryjka szwagier mu powiedział że tak słyszał? Sterownik zapisuje trwale w pamięci nieulotnej...
Witam. Jestem właścicielem auto komisu samochodowego i chcę zakupić interfejs diagnostyczny przede wszystkim do kasowania błędów typu : gaszenie ABS, AirBag itd. Co czasem jak wiadomo spowodowane jest tym że auto dość długo jest nie odpalane i nie jeżdżone. Chciałbym aby mi ktoś poradził jakiś w miarę dobry uniwersalny i prosty w obsłudze interfejs....
Błędy się pojawiają po każdorazowym kasowaniu ich? podociskaj kostki złączy elektrycznych w napinaczach - o ile napinacze sprawne powinno pomóc.
witam kabel przyszedł troszkę inny niż na ruskim forum . ale przerobiłem według instrukcji . wszystko działa mogę kasować wszystkie błędy abs tpms airbag silnik i wiele więcej . kabel kosztował mnie 39 zł wiec warto bo w asso chcieli od mnie 100zł wiec na pewno się opłaca ,dodam że o prócz poduszki miałem kilka innych błędów prawie wszystkie były związane...
Komputer i kasowanie błędu jak usunięta usterka to skasujesz.
Sorry za odkop, ale ostatnie dwa posty i tym podobne, to tylko chęć nabicia sobie punktów. W szczególności rozje...ało mnie "odłącz akumulator zaczynając od klemy - potem + odczekaj z 10 mm na chwilę zewrzyj przewody". CO TO MA DAĆ?!?!?! Tego w szkole uczą, żeby tłumoki nie rąbnęły się przypadkowo i nie podłączyły plusa do masy. A czemu najpierw nie...
Witam wyskoczył mi błąd zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy n95 zbyt duża oporność, po kasowaniu cdif-em błąd nadal wyskakuje. Właściciel mówił że już tak się działo z tym że kontrolka airbag zapalała się mu po dłuższym czasie od kasowania teraz nie można wykasować. Bardzo proszę o pomoc od czego zacząć jeśli ktoś podsunie tamat taśma airbagu to...
Podłącz oba i odczytaj kod Alfa, choć tam może się zwac kod PROM. Patrz, czy jest ten sami indeks literowy (BQ, DJ, DB) I najwazniejsze-miernik na piny sensora tam gdzie idzie poduszka i sprawdzic, czy już tam nie ma zwarcia. Może kto chlapnął cyną do środka? A poza tym w starym nie dało sie wykasowac FC55? Zawsze się kasował bez bólu. Czasami wystarczyło,...
usunięcie dpf czy naprzykład kasowanie sensoru poduszek Nie ma czego zalowac. Zaden powazny mechanik takich rzeczy nie robi. To jest niebezpieczne druciarstwo? Kiedy Polacy to wreszcie zrozumieja? A próbowałeś kiedy kupić nowy sensor airbag do samochodu powyżej 10 lat? Pewnie nie, a takie auta u nas jeszcze się naprawia. A nawet starsze. Tak samo z...
Mozna robić na tym to do czego jest przeznaczony, czyli diagnozować europejskie samochody sprzed 2000 roku (choć z niektóre nowsze też "chwyta"). Odczyt live-data, kasowanie błędów i testy el. wykonawczych ECU, ABS, AirBag (można odpalić poduszkę ;) ).
jak sensor 1Q0.... to podłączenie byle czym powoduje właśnie usterkę wewnętrzną ,te sensory się po obd naprawia,nawet jak włozysz inny i będzie dobry podczas kasowania błedów tym co posiadasz znowu będzie to samo.
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem taśme wymieniłem ale i tak niezbędne okazało się kasowanie błędów w kompie teraz wszystk działa ok
Witam Lexia lub PP2000 Procedura kasowania błędów , telekodowania ręcznego sterownika i po temacie
Moje pytanie to w czym leży przyczyna? W KKL-u. Diagnostyka Airbag jest na lini can której ten kabel nie obsługuje bo jej nie ma. :)
bardzo proszę o tę serwisówkę, z angielskim może jakoś poradzę. dzięki z góry i pozdrawiam. Mam pytanie jeszcze, czy po ewentualnej wymianie sensora na nowy trzeba kasować błąd poduszki lub programować ten sterownik?
Witam! Mam problem z moim BMW E46 320D 2001 rok. Mianowicie po wyjęciu fotela pasażera i ponownym zamontowaniu zaświeciła się kontrolka Airbag. Przy próbie kasowania błędu urządzenie pokazuje mi następujące błędy: 03 ignition circuit ZK2, passenger belt-tensioner 26 seat occupation reconition 1 (SBE1) Czy to oznacza że do wymiany jest napinacz jak i...
No to juz cos więcej wiem. Powiedz proszę czy taka wuizyta w serwisie i standardowe kasowanie błędów załatwią problem czy to "zabawa" na dłuzszą chwile??
Z informacji, do jakich dotarłem, wynika, że muszą być te same elementy (poduszki, pasy, te same numery – czyli z USA). Napotkałem też taką informację, że moduł airbag w tym samochodzie dla "systemu poduszek generacji 8R, 9 i 10" blokuje się dopiero po trzecim zdarzeniu wymagającym wystrzelenia poduszek i wtedy do wymiany. A tak to się go nie wymienia....
najpierw trzeba odczytać kody błędów a później kasować,kontrolka nie pali się bez powodów!!!
airbag ma autodiagnostyke i w przypadku braku bledu system sam kasuje kontrolke przy wlaczeniu zaponu kasowanie nic Ci nie da jak masz usterke
Nie trzeba najnowszych. Np. Vectra B, świeci się kontrolka airbag. Błędów zero. Kasujesz wyimaginowane błędy, bo niech ta kontrolka zgasnie i w tym czasie wszystkie jaśki jebut! Znana sprawa w tym modelu. W innych są inne przypadłości przy kasowaniu, ale po co o tym pisać?
airbag kasowanie airbag kasowanie błędu kasowanie błędów airbag
schemat kontrolki rezerwy paliwa schemat pozycjoner sterownik ducati
Lodówka Samsung piszczy i brak światła - co robić? Termostat grzałki w lodówkach Samsung No Frost - działanie i diagnostyka