Gdyby sonda nie działała to miałbyś błąd o tym, tutaj problemem jest to że sterownik widzi ten sam skład spalin przed i za katalizatorem. Nie raz miałem styczność z zapchanym katalizatorem czy wypalonym i ten błąd zawsze dotyczył wypalonego. Jak się zapcha katalizator to silnik nie ma mocy, spalanie wzrasta i nastaje cisza z tyłu bo z tłumika ledwo...
na to wygląda ,że zapchany wydech odkręć tłumiki od katalizatora i wykluczysz czy tłumiki czy katalizator
Może katalizator zapchany
A ja dalej bym ci proponował sprawdzić czy katalizator nie jest czasami zapchany, odkręć sondę przed katalizatorem i się przejedź , jak katalizator jest zapchany to spaliny będą uciekać przez tą dziurę po sondzie i wróci moc tak sprawdzisz kat. Albo masz nieszczelności w dolocie
no to ja twierdze ze ze euro w 2012 wygra Polska
Sprawdz. Być może to wina instalacji gazowej.
Skonczyl sie eolys w zbiorniczku. Pozrawiam
Witam Po wymianie turbiny gdy pęka ośka i olej przedostaje się do części wydechowej Scania zaleca wymianę tłumika ze względu na wzrost temperatury w układzie spalania co może spowodować uszkodzenie wtryskiwaczy.Tak to niby tłumaczą i zawsze wymieniamy. Co ciekawe ostatnio trafił do nas euro6 z uszkodzoną turbiną i po wymianie kolega stwierdził,że warto...
Jak masz możliwość zamień drugie sondy miejscami coby je wykluczyć. Masz metalowy katalizator i ceramiczny go nie zastąpi . KAtalizator nigdy ci się nie zapcha nie bój się o to . To nie FAP!!!! Jesli już stwierdzono ponad wszelką wątpliwość usterkę katalizatora to ratuje cie jego wymiana na taki sam lub tulejka kątowa na 2 sondę?
Witam, sprawdź czy katalizator nie zapchany, jak sonda przed katalizatorem to wykręć i zobacz czy tak samo będzie.
Sonda nie, ale zapchany katalizator już tak.
Zapchany katalizator będzie dławił turbo (spaliny słabo będą ją napędzać) plus jeszcze zwiększy EGT na turbinie co nie jest dla nie zdrowe.
Mój kolega miiał identyczny problem fordzie scorpio a mianowicie;padł katalizator,zapchał tłumnik,uszkodził się przepływomierz.Katalizator rozgrzał się do białości.Wyczyścił tłumnik,wywalił resztki katalizatora(pod warunkiem ze masz jedną sondę lamda,myśle że tak),kupił nowy przepływomierz i autko smiga lepiej niż wcześniej.
Zrób test szczelności. Aha, odkręć jeszcze kolektor wydechowy i zmierz kompresję, zapchany katalizator też może zaniżyć sprężanie.
Zapchany wydech spowoduje zwrot części spalin do cylindrów. W związku z tym pogorszy się jakość spalania. Silnik wyrzuci część niespalonej mieszanki w kolektor wydechowy. Pierwsza sonda stanie na bogatej mieszance. Jak kat nie ogarnie to druga- diagnostyczna pokaże niesprawność katalizatora...
zapchany katalizator?
Witam , czy odczytane kody błędów? Bo to może być wszystko od świec do zapchanego katalizatora
Można dojechać do serwisu. Bez tego urządzenia nie będzie do paliwa dodawany katalizator cerowy (ten w worku) wskutek czego filtr cząstek stałych w układzie wydechowym nie będzie mógł być oczyszczony przez wypalenie, przez co się zapcha i auto w końcu stanie na amen. Zapchany nie nadaje się już do wypalenia i trzeba go będzie wymienić (~4000zł). Innymi...
jak tam filtr powietrza może katalizator się zapchał wtedy dmuchał by w filtr powietrza
Witam serdecznie.Może masz zapchany katalizator.Wjedź na kanał i odkręć te 3 śruby.Uruchom go i jak będzie chodził cicho to go masz.Narazie możesz jakimś łomem usunąć go.Nowy jest okropnie drogi.Pozdrawiam.
Katalizator zapchany
Obwód? Jeden przewód w 100% sprawny, bez pęknięć, przetarć. Katalizator wyeksploatowany? Zapchany kat raczej daje jakieś widoczne gołym okiem grymasy. Silnik nie muli, ma kopa, nic nie dławi, spalanie w normie, spaliny ładne. A może to jednak sonda wprowadza ECU w błąd? 1. problemy z odpalaniem - nie ma 2. problemy z dynamiką - nie ma 3. przyspieszanie...
Jeśli masz tyle przejechane, to może katalizator jest już zapchany i wciska ci większą ilość spalin z powrotem przez EGR.
Witam! Mam taki oto problem z moim samochodem. Pewnego razu po przejechaniu ok. 100 km z prędkością ok 120-140 km/h i zatrzymaniu w korku poczułem zapach rozgrzanego - spawanego metalu. Okazało się, że katalizator tak się rozgrzał, że gorące były szyny foteli, cięgno ręcznego i w ogóle środkowy tunel, a elementów połączonych bezpośrednio z podłogą nie...
Pytanie jak w temacie . 901683 901685 901686 901687 901688 901689 901690 901691
Mam katalizator. I teraz tak: gdy dodam gazu od ok. 2000 obr. wzwyż na luzie silnikiem zatrzęsie a z wydechu bulgocze jakby. Do tego zatrzęsie wydechem, najbardziej to słychać gdy stoi się obok auta albo z tyłu przy rurze. Dodam że gdy jadę i mam ok. 2200 obr i wcisnę gaz to zanim zacznie się zbierać lekko szarpnie jakby się czasem krztusił. Podejrzewam...
Cos źle robisz dokładnie. Może podaj kolejność czynności które robisz. Czy są jakieś dodatkowe błędy czy tylko te? Ijaki niby katalizator zapchany?
Od lipca do teraz wlałam już 5l oleju. Mechanicy nie wiedzą co może być przyczyną, nie ma wycieków. A ile kilometrów przejechałaś w tym czasie? Kilkaset czy kilka tysięcy? Jaki jest obecnie przebieg na liczniku? Skoro nie ma wycieków tzn. że silnik "bierze" olej i nie dziw się że przy takim zużyciu oleju masz zapchany katalizator. Wymiana świec zapłonowych...
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
Witaj Moim zdaniem to również jest zapchany katalizator sprawdź czy dmucha z rury wydechowej jeśli nie to rozłącz układ przed katalizatorem i sprawdź czy zapali
Jeśli był zapchany, bo na niego olej poszedł to raczej nic nie zrobisz. To znaczy przedmuchasz, ale spalin już oczyszczał nie będzie. Oprócz zamienników możesz wypróbować katalizator z pojazdu zezłomowanego, jeśli masz dostęp do takich części.
Tak. Zbyt bogata mieszanka paliwowa i to czerwone to katalizator. Być może uległ zapchaniu i pod obciążeniem za mocno się nagrzał.
Piec na starcie nastawiam na największy III zakres, tak przez 5 min., aby się rozgrzał katalizator, a potem chodzi na najmniejszym zakresie, moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie. Nastawianie pieca na II czy III zakres to strata gazu i pieniędzy. Ja tak nie moge,a to chyba z powodu opisanego niżej-zapchany katalizator. Ustawiam na I,czekam az...
Sprawdź przesłonę egr-u , czy nie jest luźna w stosunku do dźwigni . To samo sprawdź z klapą hamulca silnikowego . Odepnij siłownik egr-u z dźwigni i zabezpiecz ją drutem w pozycji zamkniętej . Sprawdź czy dymi . Przesłona EGRu może otwierać się przy zblokowanym wydechu , np hamulca silnikowego lub zapchanego katalizatora/tłumika .
No ale przecież to normalne że mam zapchany dlatego szukam rozwiazania. Czyli przy zapchanym katalizatorze emulator nic nie da ?
Witam mam taki problem w premium 450 dxi, w serwisie przekonują mnie że mam zapchany katalizator z powodu nie pobierania adblu, natomiast elektryk ktory zakładał obejście tego układu twierdzi że adblu ma się nijak do zapchania katalizatora ,może ktoś z was podpowie jak jest na prawdę, z góry dzięki
Stary nie wiem czy ci to pomoże ale 50% błędów z sądy lambda jest związanych z zapchanym katalizatorem tzn. konkretnie to masz śmieci na wlocie , rośnie temperatura spalin i dławi mieszankę czyli uszczupla ilośc paliwa auto szarpie bo ma za dużo powietrza radze wyjąc tłumik konkretnie katalizator i go przedmuchać w drugą stronę.
Panie Motronic a jakie ciśnienie powinno być dla katalizatora drożnego?
Przy kolektorach wydechowych są katalizatory, ale dalej jest 3 katalizator i on może być zapchany. Przeciąć przed katalizatorem rurę do połowy i zobaczyć,będzie chodzić głośniej, ale można się przejechać i zobaczyć, jeżeli będzie dobrze to jest zapchany katalizator i do wymiany
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to. Dużo rzeczy może być. Najpierw sprawdź takie które nic nie kosztują. Najpierw wyczyść przepływomierz. Sprawdź silniczek krokowy, sondę lambda. Może być też zapchany katalizator. Czasami jak jest przebicie na kablach, to z cewkami zapłonowymi może być problem.
Błąd który masz mówi o tym że katalizator nie działa - czyli identyczna sytuacja jak po jego wywaleniu, nie chodzi tu o zapchanie. Jak mnie pamięć nie myli to to auto ma dwa katalizatory - jeden w kolektorze i drugi pod autem i dopiero druga sonda jest za drugim katalizatorem wiec nie wiadomo w którym jest problem. Możesz go wywalić ale musisz emulować...
Tak tak Dodano po 2 Czasami słychać takie stukanie w okolicy katalizatora przy obciążeniu ponad 2500 obrotów, a jak się puści gaz, to już nie słychać. Możliwe, że katalizator zapchany? Ale mocy mu nie brakuje, spalanie i benzyny, i LPG dobre. Nie kopci, nie bierze oleju, błędów brak, ręce już opadają.
Powietrze dodatkowe podawane na zimnym silniku i to przez krótki czas w celu rozgrzania katalizatora. Jak słychać wentylator od powietrza dodatkowego, to pewnie zapchany otwór w głowicy . Trzeba odkręcić króciec i zobaczyć . Błąd P 042 to prawie zawsze zużyty katalizator. Najlepiej właśnie podejrzeć w blokach sondę za katalizatorem, na biegu jałowym...
Albo sprzedający sprzedał Ci kit o mapie lub silnik się kończy...
Co do powodu błędu nie będę się wypowiadał. Zastosuj czyścił do wtrysków , polecam Lucas dostępny na alle. U mnie pomogło. Czyści cały układ paliwowy łącznie z wydechem. Możesz zastosować zwiększona dawkę.
Witam. Mam od nie dawna Pandę 2004 1.1 z bardzo małym przebiegiem 26000km. Auto pewne ale już drugi raz wyskoczył błąd P0420. Wiem zapchany katalizator auto ma lata ale przebieg nie wielki trochę nie wierzę w zapchany katalizator. Proszę o info od czego zacząć szukanie????
a czy jazda z zapchanym katalizatorem jest bezpieczna bo jutro pojechał bym sprawdzić go pod komputer
Zmień sposób zamieszczenia fotek, nie umieszczaj ich na zewnętrznych serwerach. Popraw to.
Dzisiaj pomierzyłem wartości. Więc tak czujnik położenia przepustnicy: między B i H jest 1,985 kΩ, między C i G jest 4,286kΩ Napięcie na b= 5,025V, napięcie na g= 5,026V. Czujnik położenia pedału przyspieszacza Między 1 a 5 jest 1,965 kΩ, między 2 a 4 jest 1,137kΩ. Napięcie zasilania na 1= 5,021V i na 2= 5,021V
Może być katalizator zapchany
Czytałem na innym forum i wychodzi że katalizator zapchany.
zapcha katalizator katalizator laguna zapcha zapcha katalizator objaw
rozbiera bateria czujnik kontrolki check konfiguracja gmail
Migająca dioda "Aktiv" w pralce Bosch AquaStar WOL 247S Problem z tłoczkami hamulcowymi w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM