Widocznie masz zapłon DC-CDI. Niestety nie znam tego modelu. Niby jest to samo co Keeway, a tam jest zapłon AC-CDI. Należałoby więc sprawdzić jakie zasilanie jest do CDI. W kwestii ładowania, światła są zasilane z akumulatora czy ze silnika? Czy nie ma zamontowanych zbyt mocnych żarówek jak np. samochodowe H4 zamiast motocyklowych HS1?
W skuterach nie ma możliwości ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Z resztą nie wiem nawet ile ma być stopni, bo takich informacji od chińskich producentów uzyskać się nie da.
może to wina iskrownika i aby go sprawdzić należy spróbować zapalić silnik i sprawdzić czy są przednie światła Akurat to bzdura, bo zasilanie modułu, jeśli AC, nie ma nic wspólnego z zasilaniem świateł. to dwa osobne obwody. Więc światła mogą być, a zapłonu nie. Pierwsz rzecz, odepnij przewód czarno biały od modułu i spróbuj odpalić. Jeśli zapali,...
To może być wina źle ustawionego zapłonu.
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Okazało się że aprilla ma włożony zapłon od keeway matrix ,skuter jeździł wcześniej na zwykłym module,to czemu teraz nie może jeździć?
Andzrej_55 Panie adreju przecież to ewidentnie blokada na module zapłonowym... Jeśli silnik miałby się rozkręcić do wyższych obrotów - odłącza zapłon. Jak odblokować zapłon? Pozostaje jedynie wymiana modułu zapłonowego.
Problem został rozwiązany, przyczyną była świeca zapłonowa. Zmieniłem na NGK -BPR z rezystorem przeciwzakłóceniowym i wszystko jest w porządku. Zapłon powodował zakłócenia pracy miernika.
Precyzyjnie ustawić punkt zapłonu.
No rzeczywiście, na zdjęciu wyglądało jakby wiązka od alarmu była częściowo przecięta. Zdjęcie zrobione ze złej perspektywy. Przewody w instalacji elektrycznej mają typowe kolory, pinout jest typowy i opisany w internecie, jedynie przewód masowy impulsatora jest podłączony bezpośrednio do modułu (drugi pin masowy). Trzeba tylko pamiętać, że do Keewaya...
SKoro iskre ma to gaźnik nie podaje paliwa lub zawór masz uszkodzony. Lub zatarty cylinder. Jeśli zatarty to czy nie powinien się tłok zablokować ? Dodano po 1 pozostaje jeszcze pytanie dlaczego skuter po podłączeniu do samochodu nie zareagował w żadne sposób ? powinny diody zaskoczyc ( zapłon powinien się włączyć )
To wygląda trochę jak problem z zapłonem, może przestawiło się magneto, i w nieodpowiednim momencie ma iskrę.
Tak to jest, kiedy w Keewayu wymienisz części na nieoryginalne. W skuterach tej firmy blokady konstrukcyjne tkwią w niemal każdej części. Wrażliwe podzespoły to filtr powietrza, gaźnik, cylinder, wydech, zapłon. Skuter ma jeździć 45 km/h. Jeżeli zaczniesz coś grzebać w tej blokowanej konstrukcji, zacznie się dusić i przestanie jeździć.
Witam, to duzo tych bledow w opisach. Widze ze Romet tego juz nie ma na swojej stronie, jednak w nev ie jerst sporo tych pomylek. Np. https://swiatmotocykli.pl/motocykle/rome... https://www.motocdi.com/keeway-tx125-i-z... http://katalog.jednoslad.pl/katalog/inde... https://andzik.pl/zahara-125i-cbs-euro4/...
Nie żaden AM6 tylko podróbka 1E40. Proponuję zmienić mechanika. Powiedz co za wydech masz, bo na pewno nie jest to oryginał. W tym silniku jest minimalnie zmieniony skok tłoka oraz średnica cylindra. CPI ma cylinder ze zmienioną flanszą wydechu. Jak się zgrywa wysokość cylindra z wysokością tłoka? Ile wynosi squish? Gaźnik nie jest oryginalny. Tak więc...
Skutery Keeway są tak poblokowane, że nie będą chodzić na częściach które nie były oryginalnie w nich zamontowane. A co do tuningu, to musisz wymienić praktycznie większość części aby to zaczęło chodzić (cylinder, wał*, wydech, gaźnik, airbox, napęd, zapłon), więc to jest kompletnie nieopłacalne. Prościej kupić kompletny silnik Minarelli z osprzętem...
Potrzebne Ci informacje, znajdziesz w instrukcji serwisowej :Keeway scooter -"ARN 125/150" (w załączniku)
Dyfuzor w sumie miałem zamiar wyliczyć i zrobić "od zera", więc dobrze wiedzieć, że może zajść potrzeba zmiany kąta wyprzedzenia :) W takim razie montuję zewnętrzny impulsator i cechę wyzwalającą, zdam relację z kultury pracy i osiągów motocykla. Dziękuję za szybką i wartościową pomoc. Pozdrawiam, seler1500 Dodano po 1 Wygrałem z tym zapłonem, po prostu...
Ściągacz z gwintem M19x1.0 prawym pasuje do zapłonów Ducati Energia które były stosowane w silnikach AM6, ale poza Yamahą TZR 50 (bynajmniej tą najpopularniejszą z lat '00). Tutaj jest alternator Yamahy z zewnętrznym impulsatorem i bez cewki zasilającej CDI (zapłon DC-CDI Moric) i tutaj przychodzi ściągacz z lewym drobnym gwintem takim jak przy innych...
Witam. Pisałem na forach motocyklowych ale nikt mi nie może pomóc. Uprzedzam, że nie jestem żadnym elektrykiem. Otóż mam skuter Keeway Hurricane ma przebieg 8000km. Ostatnio tak nagle spadła mi moc i v-max z 65 do 50 i pod górke 30km/h. Pasek jest dobry, gaźnik czysty, dysza też, świeca zminiana (jest iskra) pali znakomicie. Nie wchodzi na obroty jakby...
paliwem zalewa ja
Witam, mam problem ponieważ w moim Keeway nie działa podświetlanie licznika. Po przekręceniu kluczyka zapala się ale po chwili gaśnie, a po wyłączeniu zapłonu to samo. Jaka może być tego przyczyna, bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki.
Witam, mam problem z odpalaniem skutera (Keeway Fact Evo 50 ccm - 2012 rok - 2T), ogólnie jak ma iskrę, to pali na pół strzała - idealnie. Jednak problem pojawia się z uzyskaniem iskry, obstawiam moduł zapłonowy, po poruszaniu kablami i modułem za którymś razem udaje się odpalić skuter. Często jak postoi kilka godzin, ma problem z ponownym odpaleniem...
A czy nie był to moduł od quada, jedna wtyczka 5 pinów? Bo te silniki jako jedyne mają stały kąt. W silnikach 4T są stosowane moduły ze zmiennym kątem (przyśpieszanie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów), są to zazwyczaj moduły dwie wtyczki 2+4 piny lub moduły Baotian jedna wtyczka 6 pinów. W dwusuwach stosuje się stały kąt wyprzedzenia. Moduły jedna wtyczka...
Może któryś z tych byl by sie nadał ? https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonow... https://allegro.pl/oferta/modul-am6-xp6-...
Przepraszam za post pod postem ale doszła do mnie nowa prądnica. Teraz mam takie coś że jak kręcę na wyłączonym zapłonie to ładowanie jest a gdy quad już odpali nadal jest 0.9 V.
Witam Proszę oto kilka wybranych adresów gdzie można zakupić takie moduły.:http://www.sklep.motorek.pl/, http://www.vicaso.com/cgibin/shop?info=m... http://www.motocykl.kqs.pl/index.php?p56... itd....itp... a z jedną wtyczką np. tu: http://www.sklep.motorek.pl/index.php?p2...
Będzie działać?
Problemem był przetarty przewód od cewki zapłonowej który obcierał o ramę.
Świeca, pasek, opony, czyszczony, gaźnik oraz cewka zapłonowa - po wymianie 45 leciał.
Dziwne, bo żeby coś z iskra zapłonem to problem byłby cały czas, a tu tylko z rozruchem na zimno Dodano po 50 Wlałem 1:50
Przerwę na świecy ustawiłem 0.60 Daje mocniejszą iskrę można by żec. Zmieniłem dyszę główną na 72 i lepiej się zbiera . Pewnie go zalewało na dyszy 80. Kiedy dałem Dyszę 71 to go muliło więc za mała. Wróciłem do 72 z tym że trochę kopci. Dawka paliwa 1,5 obrotu przerywał na wyższych obrotach, brakowało mu paliwa. 2 obroty tak samo, zrobiłem 2,5 obrotu...
Witam, mam pewien problem z moim skuterem. Gdy rozpędzam się mniej więcej do 60/70 km/h to skuter zaczyna gasnąć, a gdy nie ubiorę gazu to gaśnie całkowicie. Wymieniłem moduł zapłonowy, przeczyściłem gaźnik, kupiłem nowy kranik paliwa i dalej nic. Dodam że posiadam stożkowy filtr powietrza i sportowy wydech.
Cewka zasilająca moduł to ta umieszczona na statorze. W CPI stosuje się zwykłe statory jak w innych chińskich skuterach 2T, nie rozumiem zdziwienia sprzedawcy/mechanika. Jakiego rodzaju moduł zapłonowy posiadasz? To jest moduł z dwiema kostkami, 4+2 piny (jak w chińskich 4T)? Takie moduły były stosowane także w Keewayu i chyba jeszcze w Sachsie SX1...
Jak pamiętam, te skutery fabrycznie były ustawione na bardzo ubogą mieszankę, więc nie trudno o przegrzanie silnika i - co w Twoim przypadku miało miejsce - samozapłonu. Moduł zapłonowy musi być taki sam jak w Keewayach 2T (kostka 2+4 pin jak zwykle mają czterosuwy), na innych silnik nie będzie chodził.
Skończyłem chwilę temu składać moduł CDI,myślę że nie da się już uzyskać mniejszych gabarytów (obok modułu pudełko zapałek dla porównania) :D http://obrazki.elektroda.pl/1150984100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7919305200_1... Zastosowana cewka zapłonowa,to cewka Keeway 2T,występują w cenie 15zł,ja oczywiście przepłaciłem...
W keewayach blokady były na kolanku wariatorze (śruba) oraz na gaźniku (mniejsza dysza), może którąś z tych blokad znajdziesz u siebie. Możesz looknąć na www.skuterdoktor.pl. Aha moduł zapłonowy może mieć wbudowaną blokadę (wątpie że producent zakładał blokadę poprzez odpięcie kabelka) ale z drugiej strony skoro wkręca się na 10000obr/min to wina będzie...
Czyli iskra jest z kabla WN a ze świecy nie? W takim razie uszkodzona jest albo świeca, albo fajka zapłonowa - oczywiście pod warunkiem, że kabel nie ma przebicia. A świeca po ruszeniu silnika i jej wykręceniu, jest "mokra"?
Bardzo często bywa tak że te moduły od nowości są niesprawne ,sprawdź czy na kostce 2 pinowej po podpięciu modułu odblokowanego nie ma masy na górnym pinie jeśli jest to wyjmij ten kabel i spróbuj odpalić może podczas produkcji pomylili przewody . Dlaczego wymieniasz moduł ? Na pewno jest zablokowany obrotami ? CDI to moduł który bierze prąd z akumulatora...
Zmiana planów -panowie :P Poprzedni plan przeszedł do lamusa -teraz mam nowy :D mianowicie padło na CDI z keewaya matrixa przerobiłem instalacje ----> http://obrazki.elektroda.pl/5472909100_1... Czy to będzie działało?
Witam! Kupiłem skuter jak w temacie i po przejechaniu kilku kilometrów nie reaguje na manetke (gasnie).Na drugi dzień przedmuchałem gaznik rozbierajac wszystkie elementy i znowu zaczął chodzić jak nalezy!Niestety sytuacja powtarza sie tzn.odpala bezproblemowo ale nie wchodzi na obroty zeby za chwile zaskoczyc i wszystko jest ok.Prosze o jakies odpowiedzi.Dodam...
Niezbyt precyzyjnie opisujesz usterkę. Czy jak piszesz "daję mu pełny gaz", to silnik reaguje, czy też silnik ma pełne obroty, a skuter nie reaguje, gdyż będą to 2 różne usterki. W pierwszym przypadku winnym może być np. gaźnik, kranik ciśnieniowy, moduł, świeca zapłonowa, filtr powietrza i paliwa, natomiast w drugim wariator, pasek napędowy lub sprzęgło....
Śmiechem żartem odpalaj z kopniaka :) A akumulator jest ok? Zejdę trochę z zapłonu. Jak sprężanie? Jest powyżej 9 atm? Sprawdź koles czy po odpaleniu z kopki i na zapalonym silniku nie zgaśnie po wduszeniu rozruchu, bo mogą być zamienione kable.
Rozumiem, gdy później ostygnie wszystko jest w porządku? Najprawdopodobniej uszkodzony jest impulsator czyli czujnik wysyłający impulsy. Zacznij od zmierzenia jego rezystancji na zimnym silniku i po rozgrzaniu. Powodów może być więcej przegrzane - uszkodzone uzwojenia cewki, moduł zapłonowy czy też cewka WN.
Noo teraz to rozumiem o co biega. Wybacz, ale pytanie można było zrozumieć opacznie. Ja zrozumiałem, że świecą się pozycyjne non-stop, zamiast przepalają(uszkadzają się). Ok do rzeczy. Schemat nr 2. Pokazuje, że rezystor(11) o którym mowa jest dołączany do prądnicy zasilajacej światła(przełacznik 10) tylko wtedy, gdy nie używasz żadnych świateł. Ma...
Już w lato zaczęło mnie drażnić straszne długie odpalanie silnika. Nie raz muszę 30 sekund kręcić rozrusznik aby odpalił . Więc postanowiłem coś z tym zrobić. W serwisie za sam przegląd chcą 150 zł troszkę dużo. Pierwszą moją myślą była wymiana świecy . Niestety nic nie pomogło . 2 rzeczą jaką wymieniłem to gaźnik bo ze starego leciało już paliwo ....
Witam. Mam problem z moim skuterem Keeway Matrix v2 (z 2007 roku), jakiś czas temu zaczęły mi szwankować kierunkowskazy, raz działają raz nie. Objawiało się to tym, że przesuwałem przełącznik w prawo słyszałem raz "kliknięcie" przerywacza, prawy kierunek też raz zaświecił i potem nic. To samo w lewą stronę, ale nieraz 'zaskoczył' po jakimś czasie i...
Wyżej było napisane. Podaje dokładniej: Iskrownik-KEEWAY: HURRICANE, RY8, MATRIX FLASH, FOCUS, FAKT ORAZ CPI: HUSSAR, KINGWAY: YAROX Moduł-CPI ARAGON ROMET 2T MODUŁ ZAPŁONOWY ODBLOKOWANY Regulator-KEEWAY FOCUS Zrobiłem schemat ale mam braki: Masa modułu? Masa impulsatora? Biały kabel od świateł? http://obrazki.elektroda.pl/1962497200_1...
Witam wszystkich użytkowników elektrody. Moja honda jest z 1998 r. i kupiłem do niej moduł z keewaya 4t z ustawianiem kąta wyprzedzenia zapłonu (KWZ). W serwisówce jest napisane że KWZ to 24° przy 1400 obr/min, jednak na forum ktoś napisał że w tym motorze jest zmienny kąt zapłonu . I tu moje pytanie czy ktoś jest zorientowany jak to jest na prawdę...
Witam Mam problem ze skuterem Keeway huricane 50 cm 2t otóż dzisiaj rano odpalilem skuter z kopki i wszystko bylo w porządku przyszedłem pod wieczór żeby sprawdzić czy Dalej chodzi i du.. kompresja git paliwo podaje bo zalewa świece gaźnik nowy 2 dni temu kupiłem wczesniej chodził teraz brak iskry ani na kablu ani świecy probowalem inny modul zaplonowy...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
Witam. Mam problem z keeway matrix 50 racing sport. wystawiane. Wpis wcześniej że miałem problem z zaśnięciem tego skutera bo zagrzaniu. Ale stał dość długo i nie był palony. Dziś próbowałem zapalic i nie pali. Kręci normalnie,jak i z rączki tak i z kopki,ale zaraz momentalnie pada akumulator, włożyłem nowy z innego skutera i to samo, odrazu go rozładowuje....
keeway paliwo skutery keeway gaźnik keeway
honda civic sterownik schemat przewodność mosiądzu czujnik odciąć paliwo
kosiarka parkside magazyn energii
Kompresor 50l i klucz Parkside 310Nm - czy to działa? Wydajność kompresora 50l: parametry i modele