Jaki to silnik. Typ albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej i zaciskowej .
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
W tej chwili jest podłączny do obrotów w prawo, przełóż dwie blaszki, wegług schematu, dla obrotów w lewo.
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Witam. Trzeba zamienić miejscami wyprowadzenia z cewek, które są przylutowane do mosiężnych szczotko-trzymaczy. Będziesz musiał przedłużyć przewody i zamocować je klejem lub lakierem, aby nie stykały się z wirującym wirnikiem.
Dwa cieńsze przewody wychodzące z silnika zamień między sobą miejscami.
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Jeżeli to silnik firmy Besel to polecam link http://www.besel.pl/_doc/Dok_10.pdf Pozdro
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Podobny post masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
A gdzie się podziały żółte? Prawdopodobnie przewody żółte to wyłącznik odśrodkowy. Konieczne jest zdjęcie wirnika. Dodano po 45 Znikły razem z deklem , żółte to był wyłącznik odśrodkowy jak pisał kolega Krzysiek7. Niekoniecznie. Może to być termik.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
Popatrz kolego na tej samej stronie JAK ZMIENIĆ OBROTY W SILNIKU JEDNO FAZOWYM. Pozd.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
Ten żółty podejrzewam, że jest podłączony do obudowy, czyli ochronny, ale bez sprawdzenia miernikiem, to tylko mój domysł.
Co to za cewka w opisie kolegi, to zapewne drugi kondensator . Na forach i w internecie jest dużo materiałów na ten temat .
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam. Chciałbym zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym. Da rade przerobić go żeby obracał sie w prawo ?? Bo aktualnie obraca sie w lewo. Silnik ten ma dwa typy pracy wolno i szybki... Oczywiście, zamień szczotki miejscami. Silnik zmieni kierunek wirowania.
Witam ! Potwierdzam j.w., dodaję schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5710194000_1...
W tym układzie wyprowadzeń co narysowałeś to nie można zmienić obrotów. Musisz mieć wyprowadzone końce fazy pomocniczej (rozruchowej) ,która połączona jest z kondensatorem C.
Rzeczywiście, powyższy sterownik nie pozwala na zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego. Rozwiązałem to poprzez dodanie 2 przekaźników sterowanych poprzez ten na płytce. One zamieniają N i L w uzwojeniu rozruchowym silnika.
Orginalne połączenie przedstawia schemat "LEWO" z mojego wcześniejszego postu. Kondensator z zacisku U1 przełącz na V1, a mostek zV1 przełącz na U1. Pozostałe połączenia bez zmian.
Jeżeli to silnik komutatorowy, to należy zmienić kierunek prądu w uzwojeniu stojana lub w wirniku ( tylko w jednym z nich). Jeżeli to silnik indukcyjny (z kondensatorem w szereg z jedną fazą), to należy zmienić kierunek prądu w jednym z uzwojeń. Pozdrawiam wszystkich jjanek
Witam Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej, według mnie jest to silnik jednofazowy z dwoma kondensatorami. Jeśli mam rację to źle zaznaczyłeś podłączenie zasilania, powinno być dołączone do mostków. Aby zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym z dwoma kondensatorami należ zmienić podłączenie mostków na : o o I I o o o o Zasilanie ma być podłączone...
http://obrazki.elektroda.pl/4036774400_1... Tu jest przykład połączeń silnika komutatorowego. Musisz dokonać kilku korekt: zasilanie do 2 i 5, wyjście z szczotki 3 do 1, wyjście szczotki 4 do 6 i silnik będzie miał inny kierunek obrotów.
Witam W silniku trójfazowym zmiana kierunku obrotów następuje przez zmianę (zamianę) dwóch faz, czyli zamieniasz dwa (z trzech) dowolne przewody doprowadzające napięcie do silnika trójfazowego i obroty są przeciwne. Pozdrawiam
A czy przekładnia toleruje zmianę kierunku obrotów?
Jak zmienić kierunek obrotów w takim silniku ? http://obrazki.elektroda.pl/1381536500_1...
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Wystarczy zamienić miejscami początek z końcem dowolnego uzwojenia U1 z U2 lub Z1 z Z2.
Witam szanowne grono! Zwracam się do was z nietypowym zdarzeniem i adresuję od razu pytanie, czy ktoś z was spotkał się ze spontaniczną zmianą kierunku obrotu silnika jednofazowego? Silnik jest zasilony z sieci TNS poprzez sterownik umożliwiający zmianę prędkości pracy wentylatora. Dodam, że nie była wykonywana żadna ingerencja w obwody zasilające i...
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Z silnika(ze stojanu ) tak jak na foto wychodzi wspólnie żółty z zielonym i drugim otworem brązowy.
Tak jak kolega wcześniej pisze (przewód powinien być połączony z bolcem w gniazdku) i do tego kondensator 20µ/400V na zaciski U-Y. Zmiana połączenia jak na schemacie spowoduje zmianę kierunku obrotów.
poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
W tym temacie opisywałem zmienę kierunku obrotów w silnik jednofazowym od frani http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... W przypadku silnika z kondensatorem, trzeba połączyć szeregowo fazę rozruchową, kondensator i wyłącznik odśrodkowy. Dodaj schemat Twojego wyłącznik to wtedy mogę narysować jakiś schemat podłączenia.
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
https://obrazki.elektroda.pl/2007395800_...
Taki mały to spokojnie podłaczysz pod 1F z kondensatorem w 3 kacie :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Czy to jest w ogóle możliwe żeby użyć jednej masy i przełączać tylko plusem kierunkiem obrotów silniczka? Nie, ale poczytaj na temat "mostek H silnik". Wujek Googlewski prawdę Ci powie.
Witam Zobacz TAMEL i BESEL.
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Polecam zakładać swoje tematy . Moderator ; K.R. Dołączyłem się z premedytacją. Raz, że rzeczywiście nie chciałem zakładać kolejnego tematu. Dwa, że osoby szukające porady pod hasłem "zmiana kierunku obrotów silnika jednofazowego" (zwłaszcza, że są to pewnie osoby bez doświadczenia, tak jak ja) powinny zobaczyć z jakim problemem się jeszcze spotkają....
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Witam! Poszukuję sposobu, jak zmienić kierunek obrotów silnika jednofazowego (chodzi mi o silnik z pralki Frania) - podobno jest to możliwe. Nie jestem elektrykiem - więc w przypadku odpowiedzi proszę o dość dokładny opis. Pozdrawiam Tomasz
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
W pralkach Frania zawsze były silniki jednofazowe. Zapewne masz model z wyłącznikiem odśrodkowym.
Jaką mam odpowiedz? Nie bede rozkręcał silnika i przekładał wirnika. Jesli pralka piorąc daje obroty bębnem w lewo i prawo to znaczy ze można uzyskać lewe i prawe obroty tego silnika...Tylko jak podłączyć to w kostce mieszczącej sie na silniku?
Więc wystarczy zamienić szczotki miejscami, podobnie jak w silniku DC aby zmienić kierunek obrotów?
Czyli nie ma możliwości decydowania o kierunku obracania?
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Zacznij od prawidłowego podłączenia silnika, bo zrobisz sobie krzywdę. Zielono-żółty przewód jest przeznaczony do podłączenia uziemienia.
Regulatorem to będziesz regulował obrotami/prędkością/ ,ten regulator do tego służy. Zamiana wyprowadzeń do szczotek nie zawsze spełni to czego oczekujesz jeżeli silnik był konstruowany na konkretny kierunek obrotów .
Moim zdaniem NIE!
Jest to silnik z 6 przewodami z cewką na 230v to stary używany silnik z motoreduktorem... Jarek9204 - znasz się wogóle na elektryce? Bez odpowiedzi na powyższe pytanie nie ma sensu dalszej dyskusji - silnik jednofazowy i jego układ połączeń dla pracy z przełączaniem kierunku obrotów i wyłącznikami krańcowymi... Po pierwsze wiąże się to z modyfikacją...
Z zasady silniki z trzema wyprowadzeniami nie miały możliwości zmiany kierunku, chyba że pracowały w urządzeniach gdzie oba kierunki były wykorzystywane. Tu nasuwa się pytanie, co napędza/napędzał ten silnik? Pomiary rezystancji uzwojeń też powiedzą czy można zmienić kierunek.
W silniku sieciowym trzeba zamienić końce uzwojeń wirnika lub stojana. Zamienisz wtedy kierunek obrotu silnika.
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
Witam. Schematy te przedstawiają podłączenie silnika trójfazowego do instalacji jednofazowej. Przełącznik B1 na schemacie służy właśnie do zmiany kierunku obrotów. Silniki jednofazowe (dwufazowe) mają dwa uzwojenia: robocze oraz rozruchowe. Jeśli Twój silnik jest trójfazowy i ma takie oporności cewek to najprawdopodobniej są one uszkodzone.
Witam, Nie wiem, czy jest to odpowiedni dział, ale temat ma związek z urządzeniem AGD. Czy jest możliwość zmiany kierunku obrotów silnika jednofazowego? Silnik pochodzi ze starego okapu kuchennego (pamięta jeszcze DDR) i chciałbym wykorzystać go w innym celu. Silnik posiada regulację prędkości. Jak zmienić kierunek obrotów? Pozdrawiam,
Na tabliczce znamionowej masz podane jak skojarzyć połączenia że względu na napięcie zasilania którego nie podałeś. Od tego trzeba zacząć. Na dekielku od silnika powinien być jeszcze jeden rysunek który powinien tobie pomóc. Co się tyczy kierunku obrotów to musisz się zaopatrzyć w odpowiedni przełącznik lewo/prawo, ewentualnie falownik.
Skoro działał przy takim połączeniu, nie trzeba było przekładać kabli. Kondensator, sprawdziłeś? Zmierz rezystancję poszczególnych uzwojeń (pary). Ten wyłącznik, nie pełnił czasem funkcji włącz, oraz zmiany kierunku obrotów?
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Witam ! Mam pytanie dotyczące zmiany kierunku obrotów silnika jednofazowego . Czy jest to w praktyce możliwe. Opis silnika : obr 5000 , zasilanie komutatora symetryczne , kierunek obr prawy , nap. zasilania 230 V~. Konstrukcyjnie jest podobny do silnika od odkurzacza - ZELMER .
Z prawej diody sygnalizujące, 1-włączenie urządzenia, 2-włączonych obrotów prawych, 3- włączenie obrotów lewych... no i właśnie z tym piszę do was drodzy Elektrycy. Nie jestem elektrykiem i nie wiem jak opisać na schemacie możliwość zmiany kierunku obrotów silnika jednofazowego. Ciężko to zrozumieć. Chodzi po prostu o opisanie na schemacie że jest...
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
Witam.Też mam problem ze zmianą kierunku obrotów w silniku jednofazowym asynhronicznym z kondensatorem rozruchowym.Problem polega na tym , iż z silnika wychodzi sześć kabli : 2-czerwone 2- zielone 2-białe. Jak ktoś wie jak to połaczyć bardzo proszę o informację.
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
3 fazy to minimum dla zapewnienia pracy silnika z gwarantowanym kierunkiem obrotów. Czy uważasz że silniki jednofazowe kręcą się w losowym kierunku?
Witam. Źle szukałeś, musisz szukać w tematach o zmianie kierunku obrotów w silniku jednofazowym.
Mylisz pojęcia. Przełącznik lewo- prawo stosuje się do zmiany obrotów w silniku trójfazowym. W silniku jednofazowym trzeba zamienić miejscami koniec i początek uzwojenia rozruchowego, lub uzwojenia pracy i wtedy zmienia się kierunek obrotów, ale tego nie zrobisz na przełączniku krzyżowym.
Tak czytając, przychodzi mi do głowy jedno pytanie do Autora tematu; w jaki sposób zamierzasz za pomocą falownika zmieniać kierunek obrotów w silniku jednofazowym?
Po takim podłączeniu silnik rusza dużo szybciej i w dobrą stronę :) Czyli to jest najlepsze podłączenie jak do tej pory !! Jak na razie bardzo dziękuję ci kolego....jutro go odpalę na dłużej i zobaczymy czy się nie przegrzewa na pusto! To jest JEDYNE, dobre podłączenie tego silnika. Gdyby nie było zworki ( brązowy/czarny) można by było zmieniać kierunek...
Silnik komutatorowy uniwersalny, równolegly. Wystarczy tylko się dowiedzieć która para przewodów od czego. Silnik ma możliwosc zmiany kierunku obrotów dzięki takim wyprowadzeniom.
No właśnie chcę poznać wszystkie za i przeciw i też rozważam taką opcję. Na razie muszę znaleźć jakąś specyfikacje całego podnośnika ,bo jest on troszkę zdewastowany i nie posiada całej instalacji"puszki " do sterowania silnikiem. A na domiar złego ktoś zdarł nawet tabliczkę znamionową z sinika :-( ,tak że nawet nie wiem jakiej mocy powinien tam być...
Witam, potrzebuję układu do zdalnego sterowania kierunkiem obrotów (lewo/prawo) silnika jednofazowego asynchronicznego. Co do silnika to jest to model S63A4 firmy Motovario. Jakieś pomysły??
Potrzebuję porady, jak zamienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym z wył. odśrodkowym i kondensatorem. Schemat daję poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/2434587300_... Poprawiłem Felini
Witam. Zakupiłem silnik jednofazowy 3kW, miała być dołączona instrukcja, ale jej brak. Jak to podłączyć podobno można zmieniać kierunek obrotów? Silnik jak na foto..
Moim zdaniem 3 i 4, mostki służą do zmiany kierunku obrotów.
Witam Jeśli z silnika wychodzą 3 kable zawsze będzie wirował w jednym kierunku,aby zmienić obroty należy zamienić końcówki rozruchu-muszą wychodzić 4 kable
Zamienić miejscami końce uzwojenia rozruchowego. Więcej szczegółów znajdziesz w sieci wpisując w gogle pytanie. https://www.google.pl/search?q=zmiana+ki...
Zgodny z tobą kolego Topolski Mirosław! Orientowałem się tylko na pytanie autora z którego widać, że on do fachowców, zdolnym na rekonstrukcję silnika, nie odnosi się. Należy jednak przede wszystkim wymierzyć opór uzwojeń silnika, ponieważ oddzielne modele mają równoznaczne uzwojenia i w nich rewers jest możliwy.
Budowa i zasada działania jest dla 5-ciu przewodów , a moc i kierunek obrotów może Komuś pasować. Tak tylko w przypadku silników dwubiegowych z możliwością zmiany kierunku obrotów czego nie stosuje się w przypadku kompresorów - tu stosowane są silniki o jednej prędkości obrotowej.
Mam problem z silnikiem jednofazowym, który za każdym włączeniem zmienia kierunek obrotów. Cewka została wymieniona na nową. Co należy uczynić aby silnik działał poprawnie?
Pilnie potrzebuje przykładowy schemat elektryczny silnika indukcyjnego 1-fazowego z kondensatorem, ktory jest sterowany przez sterownik (schemat z opcja zmiany kierunku obrotów) Chcialbym zobaczyc w jaki sposob sie to rysuje. Za pomoc z gory dziex
Zasilanie podłączasz zgodnie z tym co jest na schemacie połączeń czyli pod zaciski U2 i V2 , nie ma znaczenia pod który z wymienionych zacisków podłączysz przewód fazowy lub neutralny.Zamiana mostków zgodnie ze schematem spowoduje zmianę kierunku obrotów silnika.
To wszystko? Wszystko . Zwróć uwagę na kierunek obrotów. Zmiana kierunku w jednofazowym jest trochę trudniejsza.
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
zwiększyć obrotów silniku jednofazowym kondensator silniku jednofazowym obroty silniku jednofazowym
trzeszczy sopran whirlpool zasilacz kondensator pobór prądu
instalacja wyspowa instalacje wyspowe
Fiat Punto II 1.2 8V – zapach spalonej gumy po wymianie paska rozrządu Krups FDB145000P – komunikat „napełnić pojemnik”, czyszczenie pływaka i czujnika wody