W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
A gdzie się podziały żółte?
Też mi się wydaje, że jest to jednofazowy z kondensatorem rozruchowym i pracy.
Wygląda to na silnik 1F przezwojony na 3F 230/400V i skojarzony w gwiazdę
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97...
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Według tego połączenia jest możliwa praca w lewo i prawo. http://obrazki.elektroda.pl/4848830900_1...
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Kolega Ci podpowiedział co trzeba i jak sprawdzić bo centrala odwraca za pomocą przekaźnika i kondensatora (przy silnikach 230V) kierunek obrotu silnika. Dlatego padł albo przekaźnik, albo kondensator (albo kabel się wypiął :) ), ale miernik i trzeba sprawdzić.
Podłącz zasilanie 230V do przewodów: niebieski i czarny; kondensator do szary-czarny. Później spróbuj innej kombinacji: zasilanie do niebieski i szary; kondensator do szary-czarny. Powinieneś uzyskać zmianę kierunku obrotów...
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
(at)-Krys- Owszem. Fioletowy przewód zawsze jest do kondensatora w oznaczeniach amerykańskich. Podłączając drugą końcówkę kondensatora do brązowego lub czarnego zmieniasz kierunek obrotów. Sądząc po mocy, napięciu pracy i wartości kondensatora, jest to silnik całkowicie nawrotny o uzwojeniach symetrycznych. Prostym przełącznikiem możesz zmieniać kierunek...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Tam musi być kondensator sprawny żeby w takim silniku zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić biegunowość na jednym z uzwojeń ( na roboczym lub na rozruchowym)zazwyczaj tak są konstruowane te silniki do tego rodzaju urządzeń , że bez ingerencji w połączenie uzwojeń , nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania ,wszystko wskazuje że masz uszkodzony kondensator...
Różnica oporności będzie i to jest normalne w takich silnikach. Przełącz ten przewód od kondensatora.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Kondensator do zmiany kierunku pracy silnika 230 V - w tym napędzie jest chyba taka kostka.
Witam, 1. Kolor przewodów nie ma znaczenia. 2. Neutralny pod złącze W, przewód fazowy pod V lub U (zmiana zasilania z V na U zmienia kierunek obrotów silnika). Pozdrawiam.
Spróbuj podłączyć ten trzeci przewód po przez kondensator do pierwszego przewodu lub do drugiego, silnik powinien wirowac w przeciwnych kierunkach. Ale trzeba uważac z kondensatorem żeby prąd płynący przez niego nie przekroczył wartosci znamionowej pradu uzwojenia silnika, bo spalisz silnik.
Z tabliczki wynika że to silnik trójfazowy. Dołóż kondensator.
Witam, Kable od silnika najlepiej podłączyć (pamiętając, że niebieski to tzw. wspólny, środkowy na zamieszczonym przez Pana schemacie) i sprawdzić czy silnik pracuje w odpowiednim kierunku, w razie konieczności zamienić, brązowy i zielony przewód silnika miejscami. Wstępnie można przyjąć (choć są wyjątki), że po podłączeniu do zasilania, pierwszy ruch...
Już samo to zdjęcie trochę pomogło, może i Tobie to trochę pomoże, zobacz tutaj podłączenie podobnego silnika: https://www.drive2.ru/b/5125807770708220... https://obrazki.elektroda.pl/4499197100_... Dalej już chyba dasz sobie radę z podłączeniem cewek 6 omów aby pola elektromagnetyczne się nie znosiły i aby uzyskać odpowiedni kierunek...
Nawet jak się ten tranzystor uszkodzi - ma zwarcie na wszystkich wyprowadzeniach, to silnik rusza z pełną prędkością i nie ulega uszkodzeniu Dziękuję za podpowiedź, to faktycznie przerzuca obszar poszukiwań przyczyny awarii w kierunku silnika. Obstawiałem kondensatory w silniku... "niestety" są sprawne. Pozostaje załatwić silnik do testów.
Witam. Na wstępie napiszę, że próbowałem szukać już w wielu miejscach opisanego problemu, ale nie znalazłem tego konkretnego przypadku. Dziadek posiadający krajzegę z silnikiem jednofazowym postanowił zmienił kierunek jego obrotów. Próbowalismy róznymi sposobami ale niestety nie udało się uzyskać żądanego efektu.Być może wie ktoś w jaki sposób mozna...
Wydaje się że przełożenie tych zwor , zmieni kierunek.
Na mój gust jak podasz napięcie na czerwony i niebieski to pompa będzie pracować Błąd. Po tych pomiarach niebieski - N czerwony -kondensator a drugi z kondensatora do N żółty - L Również błąd. Jakby zaszła potrzeba zmiany kierunku obrotów to czerwony -kondensator a drugi z kondensatora do L W tych silnikach kierunek obrotów jest ustalony poprzez wewnętrzne...
To zależy jakim napięciem go zasilasz. Jeśli trójfazowym 3x400V to kolega już napisał ,jeśli jednofazowym to musisz przełączyć uzwojenia w trójkąt i włączyć odpowiednio kondensator.
Witam Właśnie w celu rozruchu, aby wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Po osiągnięciu pewnych obrotów zostaje odłączony poprzez wyłącznik odśrodkowy. Bez niego aby silnik wystartował trzeba nadać mu kierunek wirowania np. zakręcić ręką wirnik. Pozdro
Jeśli silnik bardzo się przegrzewa lub nagrzewa się nawet bez obciążenia przez krótki czas, może być kilka przyczyn. Łożyska mogą być zużyte lub luz między stojanem a wirnikiem został zmniejszony, w wyniku czego ocierają się o siebie. Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować...
Tak. Początek i koniec jednego z nich wyznaczy kierunek wirowania.
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
tam gdzie biały to podłącz fazę na czerwony zero a pomiędzy czerwony i niebieski włącz kondensator jeśli chcesz zmienić kierunek to zero podłącz pod niebieski jednak uprzedzam że większość silników klatkowych do pralek na wysokich obrotach moc podana na tabliczce odnosi się do jednego kierunku w drugim są bardzo słabe
Witam. Mnie uczyli ze na 1KW silnika daje się około 20-22uF . Więc w Twoim wypadku celował bym w okolicach 40-45uF. Zwłaszcza ze myjka startuje pod pewnym obciążeniem i potrzebuje większego momentu rozruchowego. Jak 45uF się nie mieści w obudowie to możesz spróbować z 30uF, ale nie wiem czy ruszy pod obciążeniem, jeżeli nie to zwiększyć do 40-45uf....
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Czy w tym przypadku zwykła zmiana przewodów między kondensatorem a N lub L1 wystarczy? Tak prosto się nie da, można spróbować odwrócić stojan silnika i kierunek wirowania się zmieni.
Połącz w trójkąt. Zastosuj kondensator i po kłopocie.
Szkoda, że żaden producent tego nie podaje. No przecież jest na etykiecie. Jeden ma wpisane CW i CCW a drugi tylko CW (Clock Wise, Counter Clock Wise) czyli zgodnie ruchem wskazówek zegara i przeciwnie. Pierwszy silnik mógł startować w lewo albo w prawo - takie często są w mikrofalach do napędu talerza. Ten drugi musi być do urządzenia które wymaga...
Kondensator w pralce służy do wytworzenia pola wirującego w stojanie silnika indukcyjnego. Bez tego kondensatora silnik nie ruszy chyba że go się samemu rozkręci w tym wypadku można mu nadać dowolny kierunek obrotów.
Wyłącznik 2 zasilanie (L) 1 i 3 na 1 i 3 silnika. 2 silnika zasilanie (N) Kondensator 1 i 3 silnika.
Witam Oczywiście że ma, bo to jest kondensator rozruchowy. Musisz go wymienić . Teraz też może silnik kręcić, ale musisz mu nadać kierunek ręką (odradzam, może stać się krzywda) Pozdro
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Na dzień dobry kondensator do podmiany.
Tyle, że w automacie potrzebna była zmiana kierunku wirowania, a tu potrzebny tylko jeden kierunek.
Czyli 1a jest wspólny, a ten styk po lewej wychodzi z elektroniki. Nie zapomnij o kierunku obrotów dobrze połączyć.
Witam Napięcie podłącz do niebieskiego i białego natomiast kondensator wepnij między biały i czerwony ,oczywiście kondensator 7,5µF.Pozdrawiam
Witam W niektórych silnikach jednofazowych zmianę kierunku wirowania silnika można uzyskać zmieniając podłączenie kondensatora. pozdrawiam
w Twojej konfiguracji na dzień dobry spalisz uC , gdzie masz stabilizator napięcia + 5V , GND to masa i łączy się ją z minusem zasilania , gdzie masz rezonator , brak jakichkolwiek kondensatorów filtrujących te 270nF praktycznie nic nie daje , brak złącza programującego , wybrałeś wersję w obudowie TQSP dlatego to złącze to podstawa , wspólny potencjał...
cieżko chyba zmienić polaryzacje kiedy od układu odcina sie zupełnie napięcie. Jeśli zrobić to na styczniku/przekaźniku to nie koniecznie tylko silnik musi mieć wtedy zasilanie. Na styczniku/przekaźniku widzę to tak (w zwykłym styczniku można użyć samych styków pomocniczych jako głównych do Twojego pomysłu. Jeśli chodzi o przekaźnik to ze stykami NO...
Zamiast kondensatora równolegle z silnikiem należy włączyć diodę w kierunku zaporowym.
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Jak używasz silnika DC do prostych zastosowań nie potrzebujesz kondensatora. On się przydaje jak masz czułe sterowanie jak mikrokontroler aby się nie resetował i nie łapał szumów. Natomiast przy jakimkolwiek sterowaniu elektrycznym- tranzystor, przekażnik (ale już niekoniecznie) potrzebujesz podłączyć diodę szeregowo w kierunku zaporowym.
podejrzewam, że kierunek wirowania jest na stałe ustalony przez wewnętrzne połączenie uzwojeń. Widziałem podobne połączenie w pilarce stołowej, uzwojenia połączone wewnętrznie a czwarty przewód to był wyłącznik termiczny który odcinał połączenie cewki podtrzymania włącznika.
Witam. Przewód zasilający (fotka) jest źle podłączony. Z otrzymanych wyników pomiaru oporności wynika, że uzwojenie jest wykonane do zasilania 3x230V. Przy zasilaniu jednofazowym przy rozruchu lekkim wystarczy kondensator 25µF, który podłączamy pod zacisk W i zacisk U lub V zależnie od tego jaki kierunek obrotów jest nam potrzebny. Przy rozruchu...
Jak do zabawki ew. robota kondensator wogóle nie jest ci potrzebny. Tym bardziej jak chcesz zmieniać kierunek obrotow silnika kondensator jest tylko zagrożeniem przy chwilowej odwrotnej polaryzacji.
Nie wszystko, skoro potrafi zmieniać kierunek obrotów.
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
Kondensator też przełączony?
Kierunek obrotów spokojnie możesz zmieniać. Uzowjenie robocze ma punkt wspólny z rozruchowym. Drugi koniec rozruchowego jest podłączany do kondensatora. Zamień końce uzwojenia rozruchowego tzn koniec który był podłączony do kondensatore podłącz do uzwojenia roboczego a koniec który był podłączony do roboczego podłącz do kondensatora. Chyba załapiesz...
Kondensator decyduje w jakim kierunku będzie obracał się wirnik Nieprawda. Decyduje o tym konfiguracja połączeń uzwojeń silnika, kondensator tylko przesuwa fazę.
buczy i normalnie działa. Cześć to pewnie kwestia kultury pracy, może coś rezonuje gdy silnik pracuje?
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Silnik ma dwa wyprowadzenia, czyli jedno uzwojenie, kondensatora nie da sie podłączyć - bo nie ma gdzie. W mikrofalówkach taki silnik rusza sam, choć kierunek obrotów może być przypadkowy.
Silnik, kondensator, falownik, obudowa, kupa roboty... Nie taniej wyszłaby nowa maszynka?
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Witam, posiadam silnik jednofazowy z dwoma kondensatorami i chciałbym zmienić w nim kierunek obrotów (z potencjometrem do regulacji obrotów). Po tabliczce znamionowej wydawało mi się to proste, lecz według mnie przewody obecnie nie są podłączone według schematu DO TYŁU albo po prostu czegoś nie rozumiem. Jak powinny zostać podłączone przewody, aby silnik...
A co jeśli w silniku nie ma kondensatora?
https://obrazki.elektroda.pl/3965698700_... Jeżeli czujesz się na siłach i przy zachowaniu szczególnej ostrożności - podłącz silnik z kondensatorem jak na schemacie i podaj L raz na jeden biegun, a raz na drugi. Silnik powinien zacząć pracować raz w jednym kierunku, a raz w drugim.... Czyli kondensator podłączasz na stałe między przewód...
W silniku był kondensator 200uF zamiast 400uF (tak jest na tabliczce znamionowej) . Czym to mogło skutkować? Mogło przez to wywalić ten przełącznik rozruch-praca? Dzień dobry ! Ten silnik miał dwa takie same kondensatory, na jednym silnik miał słabszy rozruch.
Zastosować przełącznik L-0-P 3F z tym ze kondensator wpiąć przed przełącznikiem a wyjścia bezpośrednio do silnika
A jaki to jest silnik? (komutatorowy, z kondensatorem)
Wlasnie do tego silnika chyba nie jest potrzebny kondensator
Witam.! Kombinuję ostatnio ze sterowaniem silnika elektrycznego. Poprawcie mniej, jeśli źle to pojmuję. Silnik posiada uzwojenie robocze ( do pracy ) i pomocnicze ( do wytworzenia odpowiedniego pola wirowego - kierunku kręcenia) Jeśli chciał bym zmienić kierunek obrotów silnika, zamieniam miejscami kabelki na zaciskach uzwojenia roboczego, lub pomocniczego....
(at)witek1965 Zatem odpowiem prosto Koledze. Tak, ten silnik bez problemu może zmieniać kierunki obrotów, poprzez zmiane (odwrócenia ) połączenia przewodów uzwojenia głownego z rozruchowym (tego z kondensatorem).
Jakie to silniki, typ, może jakieś zdjęcia? Pomiary które podałeś wskazują, że silniki są przystosowane do pracy w jednym kierunku.
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Witam. Kupiłem napęd do bramy przesuwnej jak w temacie, bez sterownika - sam silnik z przekładnią w obudowie. Chce do niego dorobić sterowanie na przekaźnikach. Co mnie interesuje, to jaki powinien tam być kondensator i jak to podłączyć aby chodziło prawo lewo. Oraz która żyła z silnika "jest od czego"? Mógłby mi ktoś narysować albo opisać schemat połączenia...
Do sprawdzenia R3, poprawność wyprowadzeń LM317, kierunek D5 Brak kondensatora elektrolitycznego za mostkiem (sch. źle narysowany jest jako C4, kondensator ma być przed przekaźnikiem)
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Witam, W silnikach prądu przemiennego nie występuje pojęcie (+/-) . Kondensator rozruchowy montujemy o takich samych parametrach i wpinamy w złącza te same i nie ma znaczenia czy zamienimy miejscami przewody wychodzące z kondensatora. Po to żeby zmienić kierunek obrotów należy zamienić końce uzwojeń silnika. Regulacja obrotów jedynie na pomocą falownika.
Do tego uładu jest prawdopodobnie silnik do nigo przystosowany na którym można ustawić moc posówu bramy ( żeby nikogo nie zgniotła ). Chyba żeby pokombinowąć. Można by było zastosować dowolny silnik np z wiertarki . Tylko dodatkowo dołożyć przekaznik lub mały stycznik . Np. w lewo, prąd płynie przez styki przy otwartm złączone . A w prawo napięcie z...
Z takimi silnikami spotykałem się w napędach różnych bram segmentowych, dwa identyczne uzwojenia i zależnie gdzie podłączyć zasilanie to i kierunek inny.
Uzwojenia należy połączyć według schematu. Biegunowość kondensatora nie ma znaczenia. Aby zmienić kierunek wirowania silnika należy połączyć Z2 z U2 oraz Z1 przez kondensator C z U1.Poniżej przedstawione są zdjęcia połączeń w puszce zaciskowej silnika dla dwóch kierunków połączeń. Stąd wniosek, że przy wymianie kondensatora rozruchowego zostały zamienione...
Mogą być też rozwalone łożyska, i luzy które wykańczają szczotki (nawet nowe) i komutator. nie chcę już więcej inwestować w ten złom zatem kierunek -> PSZOK
Przepraszam ale zle się wyraziłem. chodzi mi o zmianę obrotów w przeciwnym kierunku. Mam taki silnik, podłączyłem kondensator 32 micro/500V i jest ok ale potrzebuję aby obracał się w przeciwnym kierunku.
Na żółty faza na zielony i czarny kondensator 16 µf i jak podasz na zielony zero kręci w jednym kierunku , jak podasz zero pod czarny kręci w drugim kierunku , podobnie jak podłączysz kondensator na środkowe i podasz tam zero , ale na wysokich obrotach w jednym kierunku ma małą moc
Rolka kilka dni temu była wymieniana. Coś ją blokuje na tej ośce. A teraz pewnie padły kondensatory, bo one sterują kierunkiem obrotu silnika.
Czy silnik posiada kondensator w obwodzie uzwojenia rozruchowego.
W którym z dwóch zaznaczonych miejsc podłączyć jeden z przewodów sieci, a w którym jeden z biegunów silnika? Nie ma to znaczenia zarówno dla pracy silnika jak i regulatora. Jest jeszcze kondensator 0,22uF 250V~. Równolegle z zasilaniem silnika, to kondensator przeciwzakłóceniowy. czy jest różnica jak podłączę silnik za regulatorem, tzn. do których...
Jak widać na schemacie , silnik jest 1-fazowy. Jeżeli buczenie występuje na wszystkich kierunkach obrotów , to winny będzie kondensator rozruchowy (5µF ). Nie mierzyć tylko od razu wymienić
Zanim podłączysz napięcie umocuj porządnie korpus. Może zacząć obracać się (w przeciwną stronę niż wirnik) i spaść ze stołu. Co do połączenia - to rysunek wyjaśnia wszystko. Zmiana kierunku to zamiana czerwonego z białym. Zmiana prędkości to zamiana pary czerwony-biały na zielony-żółty Zmiana kierunku wirowania jak wyżej.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Ja mam pytanie czy gdy byś nadał jej pęd ręcznie [ mocno zakręć wirnikiem w kierunku pracy silnika] i czy wtedy będzie chodził . Jeżeli tak to jak kolega wcześniej wspomniał kondensator lub uzwojenie rozruchowe . Pozdrawiam
Prawdopodobnie uszkodzony przekażnik kierunku obrotów. Należy sprawdzić silnik przez bezpośrednie zasilanie z sieci,jeżeli ok to napewno przekażnik. wypinamy silnik i kondensator z płytki.Przewody 28,28 podłączamy do kondensatora, Bierzemy przewód z wtyczką 230 Jeden koniec przewodu do 30,drugi do 28,wtyczka do zasilania,ma być jeden kierunek obrotów.teraz...
https://obrazki.elektroda.pl/3611107500_... Przyszło mi to wczoraj rozgryzać ( to jest puszka chińskiej popularnej zacieraczki elektrycznej 2,2 kW), tylko u mnie kable były żółte zamiast niebieskich, ale ten schemat jest dobry i sprawdzony, przy przełożeniu mostków pion/poziom między tymi samymi stykami zmienia się kierunek ruchu silnika.
kierunek kondensator zmiana kierunek silnik kondensator kondensator kierunek podłączenia
prawa komutacji odpowiedzieć matryca zwiększyć głośność samsung
najlepsza strona sstream schemat kabli radia
Demontaż grzałki w bojlerze WJ Mister 40 - instrukcja krok po kroku Jak wpisać kod do radia Chrysler? Instrukcja krok po kroku