Masz rację, że Twoja koncepcja oznaczeń i podłączenia jest opcjonalna bo pokrywa się z ogólną zasadą pojmowania budowy kondensatora i silnika i jest jednym z wielu możliwych rozwiązań podłączeń kolorów na tej podstawie a jest tych sposobów większa ilość, nie tylko naszych czy Twojego, bo zauważ, że można przekładać dowolnie przewody pomiędzy tożsamymi...
Masz wolny odczep. Podłącz kondensator z jednej strony do wolnego odczepu, a drugi do przewodu zasilania. Niebieskiego lub brązowego. Jeżeli ruszy to jest OK. Natomiast sprawdź czy jest dobry kierunek obrotów.
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Zasilić obie szczotki przez mostek greatza to sendo sprawy. Odwracając zasilanie, odwracasz kierunek pól na stojanie, na wirniku zawsze jeden kierunek pól. Czyli trochę tak, jak byś obracał magnesy w zwykłym silniku. Jest tu uzwojenie szeregowe, dla tego tak, ale to nie jest to najlepszy pomysł. Lepiej by było mieć stały kierunek pola na stojanie, a...
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
(at)-Krys- Owszem. Fioletowy przewód zawsze jest do kondensatora w oznaczeniach amerykańskich. Podłączając drugą końcówkę kondensatora do brązowego lub czarnego zmieniasz kierunek obrotów. Sądząc po mocy, napięciu pracy i wartości kondensatora, jest to silnik całkowicie nawrotny o uzwojeniach symetrycznych. Prostym przełącznikiem możesz zmieniać kierunek...
Witam, Kable od silnika najlepiej podłączyć (pamiętając, że niebieski to tzw. wspólny, środkowy na zamieszczonym przez Pana schemacie) i sprawdzić czy silnik pracuje w odpowiednim kierunku, w razie konieczności zamienić, brązowy i zielony przewód silnika miejscami. Wstępnie można przyjąć (choć są wyjątki), że po podłączeniu do zasilania, pierwszy ruch...
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
W którym z dwóch zaznaczonych miejsc podłączyć jeden z przewodów sieci, a w którym jeden z biegunów silnika? Nie ma to znaczenia zarówno dla pracy silnika jak i regulatora. Jest jeszcze kondensator 0,22uF 250V~. Równolegle z zasilaniem silnika, to kondensator przeciwzakłóceniowy. czy jest różnica jak podłączę silnik za regulatorem, tzn. do których...
Tam musi być kondensator sprawny żeby w takim silniku zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić biegunowość na jednym z uzwojeń ( na roboczym lub na rozruchowym)zazwyczaj tak są konstruowane te silniki do tego rodzaju urządzeń , że bez ingerencji w połączenie uzwojeń , nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania ,wszystko wskazuje że masz uszkodzony kondensator...
Połącz w trójkąt. Zastosuj kondensator i po kłopocie.
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
Witam, W silnikach prądu przemiennego nie występuje pojęcie (+/-) . Kondensator rozruchowy montujemy o takich samych parametrach i wpinamy w złącza te same i nie ma znaczenia czy zamienimy miejscami przewody wychodzące z kondensatora. Po to żeby zmienić kierunek obrotów należy zamienić końce uzwojeń silnika. Regulacja obrotów jedynie na pomocą falownika.
Kondensator w pralce służy do wytworzenia pola wirującego w stojanie silnika indukcyjnego. Bez tego kondensatora silnik nie ruszy chyba że go się samemu rozkręci w tym wypadku można mu nadać dowolny kierunek obrotów.
Witam Oczywiście że ma, bo to jest kondensator rozruchowy. Musisz go wymienić . Teraz też może silnik kręcić, ale musisz mu nadać kierunek ręką (odradzam, może stać się krzywda) Pozdro
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
Prawdopodobnie uszkodzony przekażnik kierunku obrotów. Należy sprawdzić silnik przez bezpośrednie zasilanie z sieci,jeżeli ok to napewno przekażnik. wypinamy silnik i kondensator z płytki.Przewody 28,28 podłączamy do kondensatora, Bierzemy przewód z wtyczką 230 Jeden koniec przewodu do 30,drugi do 28,wtyczka do zasilania,ma być jeden kierunek obrotów.teraz...
jest 5 przewodów jeden wspólny i tam faza pozostają 4 2 wolne obroty 2 szybkie obroty uzwojenie wolnych obrotów można poznać po tym iż ma taką samą rezystancję(mierząc pomiędzy wspólnym ) jeśli znasz poszczególne pary to np. na zaciski wolnych obrotów podłączasz kondensator i na kondensator podajesz zero (fazę podałeś na wspólny)na jeden zacisk masz...
Sądząc po tym, że podany jest kierunek obrotów, wydawałoby się, że kondensator jest zbędny, bo w zależności od podłączenia silnik kręciłby się w inną stronę. No popatrz, a silniczek w gramofonie Bambino czy w zwykłym okapie kuchennym nie ma kondensatora, a kręci się tak jak trzeba.
Teraz jasniej troche sie zrobilo :) Bedzie tak: na pewno bialo-zielony to wspólny, do sieci. Pozostałe dwie pary przewodow to wolne obroty i szybkie, pranie i wirowanie. Musisz sam sprawdzic ktore pary to pranie a ktore wirowanie bo nie pamietam (bialy i szary albo fioletowy i czerwony). Na praniu mozesz podlaczac drugi przewod sieciowy dowolnie do...
Dokonałem pomiarów omomierzem i takie otrzymałem wyniki: mierzyłem od lewej strony ze zdjęcia 1 - 2 -- 2,4Ω 3 - 4 -- 5,2Ω Jeszcze pomiar 2-3 i wszystko będzie jasne - jeśli będzie tam opór nieskończony to: 1 i 3 łączysz do N sieci 2 łączysz do L sieci 4 łączysz do L sieci przez kondensator Przeciwny kierunek wirowania: 1 i 4 łączysz do N...
Jest to silnik tup. OKC a dane masz wytłoczone na tarczy łożyskowej od strony koła pasowego. Biały- niebieski podłączasz zasilanie Niebieski -czerwony podłączasz kondensator To jest podłączenie 2800obr/min Biały- zielony podłączasz zasilanie Zielony -żółty podłączasz kondensator To jest podłączenie na 325obr/min Kondensator powinien być 16uF dla obydwu...
KACZOREK trochę w tamtym temacie namieszał, podał błędne połączenie uzwojeń. Uzwojenie główne podczas "rozruchu" jest łączone w jeden obwód, a po przełączeniu na "pracę" jest łączone w dwa obwody równoległe. Stąd jego dwie połówki. Kondensator też powinien mieć większą pojemność niż 70µF. Według oryginalnej tabliczki znamionowej pojemność kondensatora...
To sterownik, który ma za zadanie włączyć silnik jednofazowy 230 V z kondensatorem rozruchowym na określony czas i wyłączyć. Kolejne włączenie powoduje zmianę kierunku obrotów i tak na zmianę. W przypadku przeciążenia/zatrzymania silnika mechanicznie wyłącza prąd i na chwilkę włącza kierunek przeciwny obrotów. Problem: Sterownik włącza silnik z kierunkiem...
https://obrazki.elektroda.pl/1330354600_... Dzięki współpracy z polską firmą https://obrazki.elektroda.pl/4907295500_... Konfigurując i łącząc bloki wprowadzamy sygnały wejściowe, podłączamy wyjścia i w sposób graficzny tworzymy logikę działania programu pracy wraz z operacjami logicznymi i matematycznymi. Blok może...
W silniku był kondensator 200uF zamiast 400uF (tak jest na tabliczce znamionowej) . Czym to mogło skutkować? Mogło przez to wywalić ten przełącznik rozruch-praca? Dzień dobry ! Ten silnik miał dwa takie same kondensatory, na jednym silnik miał słabszy rozruch.
http://obrazki.elektroda.pl/3724434900_1... W większości, a może i we wszystkich samochodach w elektrycznych podnośnikach szyb jest stosowane zabezpieczenie przeciążeniowe, powodujące wyłączenie silniczka gdy podnoszona szyba napotka przeszkodę. W bardziej rozbudowanych układach jest możliwość nawet opuszczenia szyby na jakąś tam odległość...
Witam kolegow zainteresowanych opisem analizatora - mieranika parametrow sieci. Wszystkim dziekuje za wyrazone opinie i propozycje ulepszen czesc juz zrobilem czesc wymaga wiekszego wkladu w napisanie kodu. Ale jeszcze nikt jak narazie nie wykonal tego miernika wiec nie ma tematu do dyskusji o wynikach pomiarow. Zrobilem mala zmienie na wykresach z...
Masz tu wszystko jest. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic31... Troszkę spokoju, delikatności, i skupienia i bez problemu sam zrobisz. Każdy silnik ma 3 uzwojenia. Gdy ma chodzić w gwiazdę/star (Y) czyli na 380V <już 400V> to początki XYZ muszą być spięte razem. A do końców UVW podpinasz 3 fazy z gniazdka. Kierunek obrotów zmieniasz poprzez...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Sterownik silnika szczotkowego od pralki. Obecnie złomowanych jest wiele pralek z silnikami szczotkowymi, większość tych silników jest w bardzo dobrym stanie i można je wykorzystać w konstrukcjach amatorskich. Silniki te wyposażone są w prądniczki tachometryczne co poprzez odpowiedni układ pozwala na kontrolę obrotów silnika. Silnik gdzie zastosowano...
20773262 Między Czarnym a czarnym 9 Ohm Między brązowym a zielonym 3 ohm Między 1 albo 2 czarnym z kolorem brak Twoje pomiary są prawdopodobnie rezystancji cewki rozruchowej (między czarnymi przewodami - 9 Ohm) i cewki roboczej (między brązowym i zielonym - 3 Ohm). Jak rozumiem, brak pomiaru między czarnym a brązowym lub czarnym a zielonym, co sugeruje,...
Czyli tak lub tak: https://obrazki.elektroda.pl/1375122900_... Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik przedstawił dwa warianty schematu pod hasłem " Czyli tak lub tak ", dołączając link do obrazka: Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Oba przedstawione schematy są poprawne elektrycznie, ale wpływają na kierunek obrotów silnika...
niestety wydmuchuje ciepłe powietrze na silnik wentylatora. Na spokojnie zobaczę jeszcze raz, czy nie da się śmigła obrócić. Podłączenie wygląda tak, jak na schemacie na zdjęciu. Z wentylatora wychodzą: Brązowy, czarny, niebieski i żółtozielony, kondensator dwa czarne. Brązowy (wentylatora) do brązowego z sterownika. Czarny (wentylatora) do czarnego...
Silnik jedno-fazowy z kondensatorem z trzema przewodami można przełączać prawo-lewo. Wykonać pomiar oporności uzwojeń (trzy pomiary w trójkącie), powinny być równe (jeżeli nie to jeden kierunek jest uprzywilejowany). Do dwóch przewodów podłączamy kondensator i zasilanie do trzeciego przewodu i drugi przewód zasilający do kondensatora z jednej strony...
Z takimi silnikami spotykałem się w napędach różnych bram segmentowych, dwa identyczne uzwojenia i zależnie gdzie podłączyć zasilanie to i kierunek inny.
Jest kondensator rozruchowy ? Jeśli tak to wymień go. Dodano po 1 Kondensator decyduje w jakim kierunku będzie obracał się wirnik. Jeśli usuniesz kondensator to sam możesz wyznaczyć kierunek wirowania po prostu poruszając wałem :)
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Jest to silnik jednofazowy Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku jednofazowym . Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między tymi zaciskami jest prawidłowa, zwłaszcza że silnik jest podłączony zgodnie ze schematem i pracuje w lewą stronę. Pytania...
silnik trójfazowy z kondensatorem A po co dla silnika trójfazowego kondensator? wprowadzono napędy bramy z silnikiem trójfazowym i kondensatorem, gdzie w zależności jak podłączysz zasilanie masz lewe i prawo obroty. To są silnik jednofazowe z dwoma identycznymi uzwojeniami połączone kondensatorem, zależnie od miejsca zasilania uzwojenia pełnią rolę...
Zastosowałem silnik trójfazowy 0,8 Kw https://filmy.elektroda.pl/77_1709645133... Na razie startuje z 230 plus Kondensator rozruchowy silnika Kondensator rozruchowy silnika 60uF 450V 450V (dla próby na filmie jest 20uF 450V-z kosiarki) Działa dobrze ale zamówiłem falownik za 126 zł -ma regulację obrotów i rewers i inne ciekawe rzeczy- zabuduje silnik...
Witam !! Kolega wyraźnie napisał że chodzi o silnik jednofazowy. Ciekaw jestem jak w tym wypadku falownik poradzi sobie ze zmianą kierunku :D Zwykle w silnikach jednofazowych są dwa uzwojenia - robocze i pomocnicze (rozruchowe). Uzwojenie robocze jest podłączone bezpośrednio do zacisków L i N sieci, natomiast uzwojenie rozruchowe jest podłączone jednym...
Witajcie, mam taki silnik na 230V. wychodzi z niego sześć przewodów. https://obrazki.elektroda.pl/4393727000_... https://obrazki.elektroda.pl/2829836500_... Dwa z nich to pomiar/czujnik obrotów na wale z tyłu koło wentylatora wychodzą (szare przewody) te mnie nie interesują. Oprócz nich mamy cztery zółto-zielony to...
Witam mam ten sam problem. Silnik 1f 3 przewody. Czarny,czerwony,zolty. Miedzy czarnym-zolty 11.5 Ohm, miedzy czewony-czarny 5.1 Ohm a zolty-czerwony 6.4 Ohm. Kondensator 25mikro. Z tego co kolega napisal wyzej wpinam go miedzy czarny-zolty a zasilanie bezposrednio z sieci 230v czarny i po wlaczniku do czeewonego. Silnik działa. Czy jak zmienie z wlacznika...
Witam ALIBABA I https://obrazki.elektroda.pl/6356611700_... podłączyłem tak jak doradziłeś, silnik działa dobrze w obu kierunkach i ma całkiem dobrą siłę. Jeszcze go porządnie nie przetestowałem i nie niem który kierunek jest właściwy. Dziękuję i pozdrawiam.
Bezpiecznik prawdopodobnie spalił się, bo maszyny długo pracowała w ciepły dzień. Dodatkowo nie pomaga, że na firmie mojej matki napięcie wynosi 248-250V Dodano po 1 to co się stało , że po wymianie nie działa ? Pewno zamieniłeś coś miejscami. Zdjęć zapewne przed demontażem nie robiłeś a pamięć ludzka jest zawodna i często przekorna. Mam zdjęcie przed...
Dzień dobry, posiadam silnik 1f 1,3kW z pilotem góra dół i chcę się pozbyć pilota na rzecz sterowania modułem rolet z wyłącznikiem czasowym i przyciskami żaluzjowymi. Nie zagłębiając się w szczegóły, zrobiłem instalację, w której z modułu rolet idzie napięcie przez krańcówkę na jeden z dwóch przekaźników 25A i dalej już na silnik (żyła kierunku lewo,...
To jest silnik 1-fazowy z wykorzystaniem kondensatora rozruchu zapewne masz takie oznaczenia: (Z1 Z2) uzwojenie główne oraz (U1 U2) pomocnicze jeśli niemasz tych oznaczeń to omomierzem sprawdź wartość rezystancjii to które będzie miało największą to będzie pomocnicze a to które mniejsze to będzie główne a później podłącz je wg tego schematu z wykorzystaniem...
mam silnik 1,5 kW ale kupiłem go bez kondensatorów które już mam lecz nie wiem jak je podłączyć bardzo prosze o pomoc chciałbym żeby były jakies schematy z góry dziekuję[/b]:cry:
Witam poszukuję schematu działania silnika jednofazowego 230V z dwoma kondensatorami rozruchowymi(sterowanie lewo i prawo stronne) wie ktoś może gdzie znajdę coś takiego?? proszę o szybką odpwiedz
jaki dobrac kondensator do silnika i jak podłaczyc przesyłam zdjecia tabliczki i przewodów wychodzacych z silnika zaznaczam ze jestem laik w tym temacie i prosze wytlumaczyc jak prostemu chłopu .
Zostałem poproszony o zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego z kondensatorem. Jest to stary pamiętający PRL silnik od wentylatora. https://obrazki.elektroda.pl/1685660900_... Niestety okazało się, że silnik jest trochę nietypowy. Posiada 4 wyprowadzenia z czego dwa są podłączone do sieci 230V a dwa kolejne do kondensatora 5uF...
Witam wszystkich w Nowym Roku . Poszukuje schematu podłaczenia silnika jednofazowego z dwoma kondensatorami i przełacznikiem rozruch-praca.
Mam problem z silnikiem jednofazowym, który za każdym włączeniem zmienia kierunek obrotów. Cewka została wymieniona na nową. Co należy uczynić aby silnik działał poprawnie?
Witajcie, Mam pytanie raczej teoretyczne: jakie są typowe objawy uszkodzenia kondensatora przy silniku w pralkach? Czy można bez ryzyka uszkodzenia silnika odłączyć kondensator (do celów testowych)? pzdr, Piotr
Jak podłączyć silnik od wiatraka sufitowego, z silnika wychodzą dwie pary przewodów, jedna para ma większą rezystancje, druga mniejszą. Silnik pracował w trybie trzy biegowym ze zmianą kierunku obrotów, w komplecie jest podwujny kondensator. <skryn>
Jak podłączyć silnik od wiatraka sufitowego, z silnika wychodzą dwie pary przewodów, jedna para ma większą rezystancje, druga mniejszą. Silnik pracował w trybie trzy biegowym ze zmianą kierunku obrotów, w komplecie jest podwujny kondensator.
Witam wszystkich. Posiadam dwa zdobyczne silniki AC z przekładniami. Posiadają one wyprowadzone 4 przewody (5 jeśli liczyć uziemienie). Rezystancja między czarnym a czerwonym wynosi około 1kOhma, a pomiędzy niebieskim a żółtym 2k. Teraz moje pytania: jak podłączyć go do sieci żeby nie spalić, jak steruje się kierunkiem obrotów, i co znaczy ten 1.0uF...
Witam Zakupiłem niedawno silnik elektryczny zasilany 230V/380V i chcę go podłączyć na 230V. Moc silnika to 2,2kW. Z pomocą forum obliczyłem że do rozruchu potrzebny będzie mi kondensator 132-154µF Znalazłem także schemat podłączenia zarówno z kondensatorem rozruchowym jak i pracy (ale do innego silnika), wg jednego schematu z odłączeniem kondensatora...
https://obrazki.elektroda.pl/1329742900_... https://obrazki.elektroda.pl/5016560000_... Witam mam taki silnik i dwa kondensatory jeden 150 drugi 40. Wiem że 150 idzie na rozruch drugi na pracę. Nie wiem jak to podłączyć ponieważ przewody już tak były luzem gdy dostałem tą sprężarkę od wujka. Filmik na Youtube podobnego...
Witam Mam taki silnik i nie wiem jak go podłączyć, przejrzałem chyba wszystkie możliwe wątki i nic nie znalazłem. https://obrazki.elektroda.pl/7315888000_... https://obrazki.elektroda.pl/2817466500_... https://obrazki.elektroda.pl/2747369100_...
Witam, Mam mały silnik 1-fazowy 60W, z silnika wychodzą trzy przewody do kostki do zacisków U1, U2 i Z1. Pytanie gdzie podłączyć zasilanie i kondensator? Pomiar omomierzem: U1-Z1 = 120 U1-U2 = 62 U2-Z1 = 62 Z treści podobnych postów na forum wnioskuję, że w takim silniku nie da się w razie czego zmienić kierunku obrotów bez wyprowadzenia czwartego przewodu...
Witam , Panowie potrzebuję zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym 2,2kw 2800 obr/min , aktualne podłączenie na zdjęciu. Wszystko co udało mi się znaleźć tyczy się silników z jednym kondensatorem. Jestem zielony w tym temacie więc proszę wyrozumiałość i w miarę łopatologicznie instrukcje. https://obrazki.elektroda.pl/2072651100_...
Jak podłączyć ten silnik? https://obrazki.elektroda.pl/2792136200_... Proszę najlepiej rozrysować
kierunek kondensator zmiana kierunek silnik kondensator kondensator kierunek podłączenia
laptop bateria actina calibra alternator unknown device drukarka
sterownik wtryskiwacza adblue wsady eeprom
Schemat świateł przeciwmgłowych Audi 80 B4 Lancia Ypsilon Selespeed – brak rozruchu silnika, diagnostyka, typowe usterki, MultiECUScan