Ładnie wyszło choć osobiście nie przepadam za wodotryskami. Ja znowu lubię jak się coś dzieje (coś ubywa czy przybywa na takim panelu) miały być jeszcze linijki diodowe na samym dole od natężenia słońca ale na razie nie wyszło. 5,52V (OC) i 7,77A (Isc) Co to za panele masz jakiś obrazek ich? dostaję max 24V/0,6A. Napięcie jak napięcie ale amper na...
Poszukaj przetarć przewodów na początek, przy samych kierunkach, przy przelotkach w ramie. Kierunki diodowe już? czy jeszcze żarówka?
mam problem. Niewiem jak zrobic zeby kierunki diodowe mi zaczely swiecic.w kierunku jednym jest 12 diod a na standardowzm przerywaczu wcale nie mrzgaja tylko swieca ciaglym swiatlem :cry:
Witam mam taki problem bo wlozylem do motocykla kierunki diodowe na przod i na tyl i problem polega na tym ze nie mrugaja, jak pod tyl podepne diody a z przodu zwykle zarówkowe to mrugaja. Wniosek taki ze diodowki zapalaja sie przy mniejszym napieciu i trzebaby jakies rezystorki szeregowo powpinac w kierunki ale o jakiej wartosci jak to dobrac pomóżcie...
Witam. Poszukuje elementu lub schematu urządzenia, które będzie zabierało troszkę prądu, a nie wykonywało żadnej czynności (mógłbym podłączyć np. żarówkę ale nie chcę żadnych fajerwerków). Dokładniej chodzi o kierunkowskazy z diodek led. Przeciętnie żarówka ma jakies 20W mocy i jeśli wstawie kierunki diodowe które zabiorą jakieś 3W to przerywacz mi...
Witam. Poszukuje elementu lub schematu urządzenia, które będzie zabierało troszkę prądu, a nie wykonywało żadnej czynności (mógłbym podłączyć np. żarówkę ale nie chcę żadnych fajerwerków). Dokładniej chodzi o kierunkowskazy z diodek led. Przeciętnie żarówka ma jakies 20W mocy i jeśli wstawie kierunki diodowe które zabiorą jakieś 3W to przerywacz mi...
witam Tak jak w temacie. Chciałbym zrobić elektroniczny przerywacz kierunkowskazów (lub coś o podobnym działaniu) poniewż zmieniłem kierunki na diodowe i seryjny przerywacz nie działa:( prosiłbym o pomoc, chodzi mi o to jak zrobić takie coś i z z czego... z góry dziękuje z odpowiedzi:)
Z kierunkami na LEDach będą problemy. Elektroniczne przerywacze monitorują obciążenie jakie jest na przerywaczu. I jeśli spadnie (np. wskutek przepalenia żarówki) to sygnalizują to zwiększając dwukrotnie częstotliowść błysków. Taki diodowy panel na pewno będzie pobierał mniej prądu niż żarówka 21W i kierunki będą ci błyskać bardzo szybko.
bo wygładzałem nadkole i oryginalne kierunki mi nie pasowały dlatego diodowe kupiłem http://img12.imageshack.us/img12/976/zdj...
A to 20 zł za kierunki to jest od sztuki ?? A to są te diodowe ?
Nie da rady w takim razie bez nowej płytki. Diody są tak podłączone że nie świeciłyby te o które mi chodzi. Wymyśliłem (mam nadzieje że lepszy pomysł od mojego poprzedniego) jak wrzucić te diody bez robienia płytki tylko potrzebuje ostatnią informacje. Czy w tej płytce moge wywiercić otwór na kable bez ryzyka że uszkodze pozycyjne i stopy? Nie na przerwach...
Jak zmieniałem kierunki na białe to kupiłem pomarańczowe żarówki diodowe .....i mam problem Po włożeniu ich w kierunki niestety żadna nie świeciła. Ale gdy podłączyłem bezpośrednio pod akumulator przewodami to świeci. Zastanowiło mnie to trochę więc spróbowałem zamienić przewody na wtyczce kierunków.......... no i zadziałało ale nie do końca, sprawdzałem...
Przede wszystkim WYWALIĆ te diodowe żarówki. Skoro nie pracują dobrze w aucie, to znaczy, że nie pasują. Proste. I po co czarować? Klakson jest zasilany napięciem pokładowym.
Witam, jak w temacie - migacze działają prawidłowo, natomiast jak wciskam stop i zapala się światło hamulca to lewy kierunkowskaz działa ok, natomiast wszystkie lampki od prawego migaja duzo za szybko i wydaje mi się, że od momentu wciśnięcia stopu zaczynają migać coraz szybciej. Co to może być ? Sprawdzałem przewody, lutowałem styki - to samo. Dodam...
Aj tam, czepiliście się. Światła postojowe w kolorze pomarańczowym? Nie widzę problemu. Kierunki z tyłu w kolorze czerwonym? Nie widzę problemu. Wszystko zależy od rocznika samochodu i jego homologacji, co jest dopuszczone do ruchu a co nie, co jest dozwolone a co nie. Trochę Staszek49 przesadzasz, może u Ciebie w Rzeszowie puszczają te niby dzienne,...
Witam Zmieniłem kierunkowskazy na diodowe oczywiście przerywacz też wymieniłem. Niestety nadal coś było nie tak świeciły cały czas do momentu aż wyjąłem żarówkę z kontrolki. bez niej wszystko jest ok. W zamian wsadziłem diodę z rezystorem, działa ale tylko w 50%. Tzn. załóżmy że jak włączę w prawo to jest ok, prawe kierunki i kontrolka migają prawidłowo...
Adam , a sprawdzałeś centralkę zamka , zobacz , czy na multitimer nie jest podowany stały sygnał kierunków , może diodowy bufor pomoże. Multitimer steruje i prawy i lewym kierukniek , gdzieś dostaje stały sygnał .
Nie trzeba.To przejaw dużej przezorności.Ale w kierunku zaporowym sprawdzać trzeba.
Jesli przewiniesz dynamo to bedziesz mogl uzyc mostka trojfazowego.Normalnie uzyj mostka czterodiodowego.Masz cos nie tak w twoim ukladzie,nie ma takiej mozliwosci aby mostek przewodzil prad w kierunku dynama.
dlatego produkowane sa specjalne przerywacze do kierunków diodowych
Pod tym kondesatorem elektrolitycznym jest mostek. Na razie bez wylutowania sprawdź go we wszystkich kierunkach (test diodowy)
Witam, mam pytanie odnośnie kierunków diodowych. Planuję zrobić wkłady diodowe po 8 diod na lampkę. Podłączyć do cewki ładownia przetwornicę z od 5 do 40V na wejściu, i regulowane od 5 do 40V na wyjściu 5A i podpiąć LED-owy przerywacz 6V i i jak wyjdzie mi z przerywacza napięcie stałe 6V to zastosuję rezystor aby obniżyć napięcie żeby nie spaliło diod....
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Na zdjęciu oznaczyłem dwa wyjścia, cyframi 1 i 2. Ustaw miernik na test diod i zrób pomiary pomiędzy tymi wyjściami w obu kierunkach. Brak przewodzenia w obu kierunkach - alternator 9 diodowy; przewodzenie w jednym kierunku - alternator 6 diodowy. http://obrazki.elektroda.net/40_12754250...
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
Zachowanie samych ogniw nie budzi zastrzeżeń, ale balanser zachowuje się tak, jakby MOSFET podający napięcie na wyjście (-) nie łączył - działa jedynie ten, który podaje prąd ładowania (w przeciwnym kierunku), czyli sugerowałoby to jego uszkodzenie. Spadek 1.4-1.8 V wskazywałby na 2 szeregowe złącza diodowe (rewersyjne).
Skoda octavia 2 tdi 2007 rocznik przedlift Czy tych lusterkach/kierunkach są klasyczne samochodowe żarówki, czy wstawiłeś zamienniki diodowe?
A nie było coś kombinowane w instalacji auta po zamontowaniu tych lusterek?? Często po wymianie kierunków na diodowe, kierunkowskazy migają szybciej tak jakby jedna żarówka była przepalona. Różnie to rozwiązują, rezystorem, dodatkową żarówką. Sprawdź jakie napięcie dochodzi do lusterek
Dzięki wielkie za info.... spróbuje wstawić.... uszkodzenie tej diody spowodowało ze kontrolka(dioda LED) od świateł długich się nie zapala i w momencie włączenia długich świateł(drogowych) zapalają się kierunki ale tak jakby miały słabe napięcie. Dodano po 57 dodam ze kierunki tylne (diodowe) obydwa
Zgodnie z opisem w instrukcji, oryginalnie producent zastosował żarówkę 12V/21W w oprawie BA15 (popularna od kierunków). To w jakiej obudowie wstawisz - to już Twój wybór - oczywiście warto aby była zabezpieczona od warunków atmosferycznych zewnętrznych. Co do żarówki diodowej- możesz także użyć.
Przekaźnik i mostek diodowy na kierunki.
Nie lepiej zrobić sobie listwę diodową? Świeci w konretnym kierunku, 10X mocniej niż te tandetne neony rurkowe ;/
FM62429, TC9153 potencjometry cyfrowe TLP734f transoptor TNY267P, L5991 sterowniki przetwornic HT12 koder do pilotów LM358N - wzmacniacz operacyjny, w wielu układach można użyć zamiast innego wzmacniacza operacyjnego. Łącząc oscylator z licznikiem i dekoderem i LEDami można zrobić efekt typu biegnący punkt, liczników i dekoderów jest kilka można robić...
Diody zastosowano w celu separacji napięć kilku sygnałów sterujących przekaźnikami. Prąd sterujący A płynie z jednego kierunku i się rozchodzi poprzez diody na kilka kierunków. Możemy sterować pojedynczymi elementami i prąd nam nie popłynie do A bo go blokuje dioda. Jest tu jakaś kombinacja różnych możliwości włączania po kilka elementów lub jednego....
Chodzi ci o mostek gretza/mostek prostowniczy? Jak sama nazwa wskazuje służy on do prostowania napięcia czyli zamiany napięcia przemiennego (AC) na napięcie stałe (DC). Diody są w tym mostku połączone ze sobą w ten sposób, że prąd przez obciążenie może płynąć tylko w jednym kierunku. Reszta informacji masz choćby w wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_Gra...
Nie jest odwrotnie tylko układ jest na schemacie narysowany przez jego obrócenie (jeden patrzy na płytkę od południa, inny od północy i tak sobie narysował schemat. Z twoje dedukcji wynika, że jak na miejscach parkingowych jedno auto zaparkuje "tyłem do przodu" to stwierdzisz, że jedno z nich jest w wersji brytyjskiej, bo ma kierownicę po prawej, niż...
I będzie słabo świecić, bo żarówka emituje światło we wszystkich kierunkach i jest ona odbijane przez odbłyśnik i potem odpowiednie skupiane na soczewkach klosza. A żarówka diodowa świeci kierunkowo i nie wykorzystuje konstrukcji tylnej lampy. gdybyś chciał uzyskać taki efekt jak przy standardowej żarówce, to musiałbyś dać tyle diod świecących ile jest...
Czyli jakby Twoją usterkę zamodelować to wygląda to tak że kierunek zwarty jest diodą z przeciwmgielnym anodą do kierunku katodą do przeciwmgielnych. Jakby było pełne zwarcie to przeciwmgielne zapalałoby kierunek a tutaj działa to tylko w jedną stronę, kierunek zapala przeciwmgielne. Teraz pytanie czy ten diodowy mostek jest w samej lampie, czy to jakaś...
Pod lupą wszystkie rezystory wyglądają dobrze i wartości są czytelne. Nie sprawdzałem ich wszystkich ale myślę, że są OK. Załączam lepsze zdjęcia. Pomiar kondensatorów C41 i C50 omomierzem dał dziwny wynik. W jednym kierunku 1,5kΩ w drugą 2,7kΩ. Dla obu kondensatorów tak samo. Pomiar na zakresie diodowym w jednym kierunku 0,22V w drugim 1,1V....
Temat znany. Model IP7250 (taki sam jak mój, który po czyszczeniu działa), a w tym czyszczenie stacji serwisowej, głowicy nie przynosi poprawy - drukarka niesprawna. Na zdjęciach rozebrana głowica. Foto_1 - głowica z przodu po odczepieniu jest od plastiku, w którym osadzane są tusze. Foto_2 - tył głowicy z odkrytą elektroniką. Foto_3 - kość pamięć i...
W jakim pojeździe się to dzieje? Bardzo często powodem jest różnica napięć zasilania kontrolki spowodowana spadkiem napięcia w starej instalacji. Z bezpiecznika " po zapłonie". Pomaga montaż diody paskiem w kierunku alternatora na przewodzie kontrolki ładowania. Przy oczywiście prawidłowym napięciu na akumulatorze.
Schemat prosty i sprawdzony wszystkie elementy w szeregu dioda 1N4007 i dioda Led razem w kierunku przewodzenia i rezystor 100k Ohm /0,25W . Mam takich kontrolek w domu troszku i śmigają po kilkanaście lat ,nic się nie grzeje ani jedna się jeszcze nie spaliła .
Czemu diody będą leprze od rezystorów ? i poza tym co (at)jta napisał są szybsze (w rozładowaniu). Ja sobie jeszcze myślę że można by zrobić końcówkę mocy / wtórnik emiterowy sterowany z wyjścia pilota (+ pullup) i mamy wtedy za nim wydajne prądowo zbocza w obu kierunkach. Dalej pierwotny układ diodowo kondensatorowy powinien działać.
I jeszcze taki drobny szczegół - gdy owa struktura diodowa jest spolaryzowana w kierunku przewodzenia ale napięciem niższym niż umowne 0,7V, dren i źródło działają tak samo w obie strony.
zaraz zaraz,jeszcze raz.Co chesz zrobić ? Na schemacie widzę licznik dziesiętny (14029)+dekoder 1/10 (14028) i jakaś matryca diodowa realizująca funkcję OR na wybranych bitach.Wygląda mi to na sterownik węża świetlnego lub jakiegoś innego dyskotekowego cudaka.Ale co potrzebujesz ? Jaki impuls chcesz uzyskać i po co ? Jak widać kierunek masz na wejściu...
Dobrze kombinujesz - to co napisałeś to już są pewne wnioski - teraz tylko doczytaj o działaniu diody pomyśl nad układem i wiesz wszystko. To, że ten robi to, a ten to, to są dobre wnioski, teraz jeszcze pokombinuj, jak to się dzieje i do czego to można wykorzystać a sam sobie to zrobisz - dasz radę. P.S. "Obcinacz" to jakoś tak mi dziwnie brzmi :D...
Sprawdź diody prostownicze prawdopodobnie tam jest problem. Po prostu zmierz miernikiem na przejściu diodowym spadek napięcia w jedną i drugą stronę pomiędzy gniazdami kabli spawalniczych. W kierunku zaporowym powinien wskazać ok 1200-1500 a w kierunku przewodzeni 350-380.
Miernik uniwersalny ustawić na ,,złącze diodowe'' (symbol diody na obudowie), często pierwszy zakres przed omomierzem. Diody w mostku prostowniczym powinny wykazywać w jednym kierunku nieskończoność a w przeciwnym spadek napięcia na złączu 450-600 mV. Jeżeli wykazuje brak spadku napięcia - to ma pełne, totalne zwarcie i trzeba zamontować nowy, sprawny!
witam :arrow: viper 2000..........w tranzystorze napięcie B-E jest zawsze około 0,6-0,7V ponieważ jest to złącze diodowe spolaryzowane w kierunku przewodzenia. :wink:
Na diodzie występuje mniejszy opór w kierunku przewodzenia jak również bardzo duży opór w kierunku zaporowym.Prostowniki selenowe to przeżytek z biegiem lat zmieniają swoje parametry.w motocyklach WSK 175 w pierwszej i potem kolejnej wersji montowany był mostek prostowniczy selenowy.Niskie parametry w kierunku zaporowym powodowały w ciągu doby rozładowanie...
diodowe kierunki światła diodowe swiatla diodowe
pilot subwoofer przenieść oprogramowanie unitra kleopatra
charakterystyka diody charakterystyka diody
RIGOL DS1054Z – jak odblokować opcje, pasmo 100 MHz, dekodery, krok po kroku Przeróbka głowicy Golf 1.9 TD AAZ do Transportera T4 1.9 TD ABL – modyfikacje, gwinty, króciec