w mascott uszkadzają sie najczesniej właczniki awaryjnych co jest powodem braku awaryjnych i kierunkowskazów
zastanawiam się czy jakiś przekaźniki nie padł, Przekaźnika również nie można wykluczyć, o ile takowy jest, który odpowiada za te obwody. Nie zaszkodzi jak wszystkie sprawdzisz.
Jeśli tak: jeden przerywacz elektroniczny (3 pin) masa, zasilanie (sygnał) i wyjście na obwód - to włącznik świateł awaryjnych szwankuje, nie podaje napięcia na 49a gdy ma się łączyć z 15, coś jak w starszych Golfach (właśnie o nich bym poczytał, to jest ten układ).
Gdzieś zwiera do masy zasilanie,przetarta wiązka. Co jeszcze wisi na bezpieczniku , tzn. sprawdź co brakuje w aucie jak go nie ma. Jak auto stoi tez bije? Wsadź najlepiej żarówkę 21W w miejsce bezpiecznika i jak ruszasz po kolei wiązkami i ona zaświeci to tam w tej okolicy szukaj. Zawsze w czasie naprawy klema luźna jak by coś poszło ostro. Nie wsadzaj...
Zworka neutralizuje czujniki zużycia klocków - nie włącza się kontrolka zużycia.
Przekażnik kierunkowskazów jest tu. https://obrazki.elektroda.pl/4788548900_...
brak masy tylnych lamp. Dokładnie tak. Prawdopodobnie masz zimne luty na płytce przekaźnika (w obudowie kolumny kierownicy), przelutuj i problem zniknie. Wcześniej rób masy tylnych lamp.
Sprawdzić stan instalacji w takim razie.
Tam jest wszystko w puszce z bezpiecznikami, nie pamiętam dokładnie gdzie ale tam zabiera napięcie na bezpiecznik chyba od awaryjnych i centralny zamek. Sprawdź czy masz na nich zasilanie.
też bym sie przyjrzał wł.awaryjnych.
Wymiana, to nie naprawa. A gdzie sprawdzenie instalacji? Problemem kierunkowskazów może być manetka. Do sprawdzenia główne punkty masowe i zasilania.
Czyli wyłącznik awaryjnych. Co jest na 15? Co jest na 30 na nim? Czym ty to mierzysz? Jakim cudem masz napięcie na przewodzie kontrolki?
Dzięki panowie, teraz wiem gdzie łapki wsadzić.
witam. Trochę późno wpadłem na ten temat, ale może komuś innemu to się przyda: w niektórych Poldkach po lewej stronie obok kierownicy był przełącznik do włączania świateł przyczepki (po co nie wiem, mój nigdy nie miał haka ale ten przełącznik był) jego wciśnięcie powoduje szybsze miganie świateł kierunkowskazów.
Popatrz na zasilania po stacyjce, pewnie gdzieś siada.
Tak ! To jest taka czarna plastikowa skrzynka na wysokości kolan. tam są dwie kostki : biała prostokątna i szara kwadratowa. Ja u siebie sprawdziłem te grube czerwone kable przy białej kostce. na wszystkich miałem stały plus więc lipa. Szukając dalej przelutowałem wszystkie luty w UCH i dalej było nic z tego. W końcu zdjąłem zbiornik wyrównawczy pod...
Przełącznik zespolony przy kierownicy, przełącznik awaryjnych, kable.
Zdejmij klemę i po minucie ponownie załóż, nie raz pomaga.
Jeśli włączysz kierunkowskazy (gdy są sprawne) to nie jest tak że ten "stuk" informujacy o włączeniu kierunków wydobywa się z kokpitu w miejscu gdzie jest włącznik awaryjnych ? Czesto jest tak (w autach niemieckich) ze cała elektronika kierunków ukryta jest we włączniku świateł awaryjnych. Jeśli mówisz że awaryjne też nie działają to przyjrzałbym się...
Bezpiecznik strzelił tylko sprawdz kontrolką
Szybkie cykanie przekaźnika wynika z braku obciążenia, sprawdź dokładnie czy wszystko dobrze podłączyłeś, może niechcący odwróciłeś jakąś kostkę.
Na awaryjne migacze jest jeden bezp. i na resztę drugi bezp. sprawdz.
nic się nie stanie zamien przekaznik R5 z kierunkiem prawym i jezdzić, w praniu wyjdzie czy to jest to
Jaki masz przerywacz, typ jest ważny bo od tego zależy podłączenie np kontrolki kierunkowskazów, czy na nim ma być także instalacja kierunkowskazów awaryjnych?
Podmień włącznik awaryjnych, w nim jest przekaźnik ( przerywacz ) awaryjnych i kierunkowskazów.
przerywacz się uszkodził.
W blokach pomiarowych VCDS'em, można podejrzeć reakcję manetki. Jak masz taką możliwość sprawdzić u kogoś, to skorzystaj.
W golfie 2 jest osobno i wygląda jak przekaźnik,
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Przy lewej nodze kierowcy masz wtyczkę taką dużą. Tam szukaj przyczyny.
W skrzynce bezpiecznikowej w kabinie po prawej stronie wpięty od dołu
Witam Możesz dać zdjęcie tego przełącznika ,lub oznaczenie jego zacisków.Powinno być na nim dwa zasilania; 30-stałe 15-po kluczyku PK-prawy kierunek LK-lewy kierunek 31-masa 49-zasilanie przerywacza 49a-wyjście z przerywacza Tak ogólnie wygląda zasilanie kierunków i awaryjnych. Lecz u Ciebie może być układ bardziej rozbudowany,wstępnie sprawdź zasilania...
Jesli otrzymałęs pomoc wypadało by kliknac pomógł ;-) jesli chodzi o sterowanie c.zamkiem z pilota to sprawdz czy zasilanie czy masz na sterownik c.zamka, i sprawna bateryjke w pilocie ;-)
Który bezpiecznik? Czy ty jesteś delikatnie mówiąc niepełnosprytny?!? Ściągasz ten plastikowy dekiel od bezpieczników i tam masz nawet rozrysowane, a nie napisane żeby łatwiej było, za co odpowiadają poszczególne bezpieczniki! Skoro nie działają awaryjne, to szukasz bezpiecznika z symbolem podwójnego trójkąta i wymieniasz. Bezpiecznik nr 8: zapalniczka,...
A co Ci się dzieje, jeśli nie działają kierunkowskazy to wyczyść styki przekaźnika we włączniku awaryjnych świateł lub go wymień, tam jest przerywacz od kierunkowskazów i awaryjnych, bardzo częsta usterka.
Temat wyjaśniony. Po wymianie UCBIC wszystko działa jak trzeba. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Bezpieczniki
Mam nadzieje ,ze sprawdzał bezpieczniki z obu stron i dlatego napisał ,iż świecą!
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... N16 (post #44) tam nie znalazłeś? :)
Witam Zacznij od wyciagniecia przelacznika sw awaryjnych i zlaczenia przewodow 49 i 49a P
Jak masz możliwość od kogoś pożyczyć to podmień manetkę kierunkowskazu na sprawną. Manetka daje takie objawy i inne dziwne.
W liczniku.
Już naprawiłem :) wszystko nie działało z powodu jednego cienkiego kabelka czarno czerwonego przy masie akumulatora był załamany i zaśniedziały , dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
witam u mnie jest to samo brak awaryjnych i kierunków wszystkie bezpieczniki są dobre aha i przy centralnym na pilota kierunki migają ...
http://tom5555.republika.pl/pliki/projek... http://www.elektroda.net/samochod/elekki... i wiele innych znajdziesz [url=http://www.google.com/search?q=Elek... tu .
Witam przerywacz jest w wlaczniku awaryjnych sprawdź czy manetka działa tzn czy po wyjęciu kluczyka pozycja z jednej strony świeci
Przy klemie + jest cienki czerwony przewód sprwdzić należy czy ma dobry styk, ja się pożądnie się namęczyłem zanim doszedłem do tej prostej przyczyny ojawy były jak wyżej /wizyta u mechanika pomogła na 5 kilometrów/ przy wyjęciu akumulatora u mechanika styk pojawił się na chwilę Myślisz, że od 18 Maj 2009 autor nie poradził sobie z tym problemem? Nie...
To jest schemat przewodów, bez styków roboczych urządzeń wykonawczych. To jest jedyny i wystarczający schemat instalacji. Golf IV, Audi A3, Toledo II/Leon, Octavia 1 to technicznie te same auta. A jak ktoś nie rozeznaje się w tej dziedzinie, to niestety - wypada się przyznać, a nie wymyślać nie wiadomo co. Zamykam i przenoszę do właściwego działu.
Albo przełącznik awaryjnych.
Witam. Problem dotyczy Mazdy 6 z 2008 r., brak kierunków i awaryjnych. Został przyciśnięty brązowy przewód od prawego tylnego kierunkowskazu. Bezpieczniki ok. Do którego modułu zajrzeć?
Podstawa, sprawdź przekaźnik, potem przerywacz. oto schemat :
VW CADDY ''04-15 Caddy z rocznika 2004 - 2010 oraz 2010 - 2015 to zupełnie inna instalacja elektryczna - inny moduł Bordnetz (CECM). Wpięcie w kierunkowskazy W tych modelach samochodów wpinasz się impulsami masy w parametryczne sterowanie kierunkowskazami (awaryjnymi). Każda "dobra" centralka alarmu posiada taką możliwość. W rocznikach 2004-10: złącze...
Najtaniej będzie kupić nowy przerywacz, zespolony z włącznikiem świateł awaryjnych.
Bezpieczniki sprawdzone. Przełącznik awaryjnych wymieniony na inny. Nie wiem tylko gdzie przerywacz czy tam też przekaźnik bo nie mam schematu.
Ja mam podobny problem tyko u mnie niby dzialają kierunkowskazy tylko co jakiś czas zawiesza się i zamiast migać to świeci. Czy to może być też wina przerywacza albo tego wyłącznika od awaryjnych??????????
Zasilanie na przerywaczu jest? Zasilanie na awaryjnych jest? Co się dzieje, jak podasz zasilanie stałe na poszczególne strony kierunkowskazów za i przed wyłącznikiem awaryjnych i jak zewrzesz przerywacz? W zasadzie nawet miernika nie trzeba, tylko lecieć po kolorach przewodów z próbnikiem.
Samochód miałem niedawni na "serwisie" tj. rozrząd, olej, filtry ,i diagnostyka która nie pokazała żadnego błędu związanego z tą usterką ...jedynie co do świecącej kontrolki ESP która sie pali na desce cały czas ...bynajmniej tak usłyszałem od mechanika że niema ...
To masz tradycyjny przerywacz bimetalowy. Zacisk P jest do kontrolki. Ten przerywacz nie nadaje się do podłączenia świateł awaryjnych.
Witam szacownych Forumowiczów. Temat już trochę stary, ale może ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami. Problem mam podobny do wyżej opisywanych, Honda FR-V 1,8B 2008 r. Po włączeniu prawego kierunkowskazu nie wyłączył się, tzn. świecił ciągłym światłem nawet po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od położenia manetki. Prawy działał normalnie. Po kilkunastu...
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
Tak, 6 to plus po stacyjce, 7 stały plus a 4 to podświetlanie, czyli pojawia się tam 12V jak włączysz postojowe lub zwykłe światła.
Sprawdź włącznik świateł awaryjnych na desce lub podmień żeby upewnić się na 100%.
Wątpię aby było zwarcie w przełączniku kierunkowskazów - w ten sposób ominąłeś włącznik a gdyby było w nim zawarcie to by kierunki paliły się nawet gdyby był przełącznik w pozycji 0 (nic w aucie nie zmieniając). Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy gdzie może być zwarcie to moduł komfortu. Masz go pod dywanikiem, pomiędzy fotelem kierowcy a pedałami....
Prawdopodobnie masz uszkodzony przełącznik albo awaryjnych albo kierunków bardziej stawiam na ten awaryjnych.
wszystkie kable sprawdzone , bezpieczniki i żarówki też , wymieniłem włącznik od swiateł awaryjnych i nic ,, i nie wiem co robic dalej czy może jest jakiś przekaźnik przerywacz ,bo awaryjne działają normalnie.
Dawno temu podjąłem próbę lecz też miałem problem z lokalizacją tych elementów w końcu przerobiłem na standardowy przekaźnik przeznaczony do kierunkowskazów. Nie pamiętam tylko czy działały awaryjne.
Tak jak napisał elektrit oraz dodatkowo - włączenie świateł awaryjnych uniemożliwia pracę kierunkowskazów. Pozdrawiam
Lublin I ma dwa przerywacze,jeden może być uszkodzony.
Bezpieczniki Ok? Przekaźniki Ok? Czasami wystarczy styki w gniazdach żarówek podrapać i kontaktem przetrzeć bo nie stykają.
Sprawdź przekaźnik nr. 6. Pierwszy z prawej strony górny rząd przekaźników w skrzynce bezpieczników.
Poszukaj tego raczej na grupie wyznawców marki Saab, tam powinni mieć wiedzę na temat takich zagwozdek.
od razu popsułeś. opel astra 1.7 td 68 KM. Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane to piszcie.
Schemat w dostępnych mi materiałach zajmuje parę stron,w razie koniecznej konieczności prześlę Koledze. Może znajdę coś prostszego. Jednak sprawa jest dość prosta. Kierunkowskazy i awaryjne korzystają z tego samego przerywacza; w kierunkowskazach prąd (napięcie) po wyjściu z przerywacza jest kierowany na lewą ALBO na prawą stronę lamp. W trybie awaryjnych...
A masz tam jakiś alarm lub sterownik centralnego zamka zmontowany, jeśli tak to spróbuj odpiąć dodatkowe urządzenie, bo może w nim jest problem, jeśli nie posiadasz nic dodatkowego, to musisz ustalić, w której części instalacji występuje problem w przedniej czy tylnej.
Wiatm, dzięki za odp, ale gdzie tego automatu kier. szukać? Po lewej stronie ( czyli po stronie kierowcy?) w kabinie samochodu? mam odkręcić plastyki przy kierownicy? czy w komorze silnika? bo w komorze silnika jest tylko skrzynka ( jest ona po stronie kierowcy) z kilkoma bezpiecznikami i przekaźnikami oraz ze 3 kostki z kablami umocowane na plastikowym...
Zeby zlokalizować miejsce gdzie przedostaje się zasilanie ciągłe na obwody "po stacyjce" zacznij od wyjęcia tych bezpieczników które mają zasilanie siągłe i obserwuj czy kontrolki zgasną. Winny może być przerywacz kierunkowskazów-awaryjnych, radio, zegar i inne urządzenia mające zasilanie ciągłe i po stacyjce. Jak to nie pomoże to rozepnij kostke wyłącznika...
Przerywacz kierunkowskazów to jest to z włącznikiem awaryjnych. można to naprawić wymieniając przekaźnik. Jeżeli kupić nowy, to raczej polecał bym oryginał.
Ten przerywacz oprócz kierunkowskazów 2 × 21 W może obsługiwać również światła awaryjne, stąd 4 × 21 W, a dodatkowe 4 W to lampka kontrolna kierunkowskazów/awaryjnych.
Przerywacz kierunkowskazów znajduje sie w przełączniku awaryjnych, odpowiada za działanie awaryjnych i kierunków.
Przerywacz kierunkowskazów jest w właczniku świateł awaryjnych,taki głupkowaty patent koncernu VW\Audi.Sypie sie to często,rozebrać trudno. Trzeba wymienić włącznik awaryjnych,chyba pasuje ze skody octawii.Będzie tańszy.Oryginał kosztuje 68zł.
Stawiam na uszkodzony włącznik awaryjnych w którym znajduje sie przerywacz
Przerywacz kierunkowskazów podaje impuls z pin34 na kontrolkę kierunkowskazów oraz na kontrolkę awaryjnych z oddzielnego wyjścia pin35.
Potrzebny schemat podłączenia kierunkowskazów,przy czy kierunki mają działać po przekręceniu kluczyka,a awaryjne bez załączonego kluczyka. 99% samochodów z przed 2000r tak ma na zwykłym przełączniku. Wybierz sobie przełącznik awaryjnych z jakiego auta Ci się spodoba i do niego szukaj schematu.
Sprawdź bezpiecznik F2 w skrzynce bezp. z boku.pozdr.
witam odświeżam temat sharan brak c.z,kierunkowskazów,awaryjnych i ''biegów wycieraczek'' może ktoś wie gdzie znajduje się ta ścieżka o której wspominał ''cr1''? z góry dziękuję za pomoc
Renault Mascott 2.8 brak kierunkowskazów, awaryjnych i wstecznego światła (nie wiem czy to ma znaczenie) żarówki wymienione, wcześniej palił bezpieczniki przekaźniki sprawdzone. Światła wstecznego również nie chcą działać. Pomimo że prąd jest. Jutro wymieniam przycisk awaryjnych czytałem że to może mieć znaczenie. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję
czy to manetka, czy przełącznik Manetka czyli przełącznik kierunkowskazów do wymiany pod warunkiem że awaryjne są bez zarzutu.
Dzień dobry. Nie działał klakson w Dacii Sandero. Przełamany był przewód. Podlutowałem na szybkości, ale po złożeniu wszystkiego nie mam kierunkowskazów. Awaryjne są. Myślę, że złożyłem wszystko ładnie, ale nie mam pomysłu co jeszcze mogło pójść źle. Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję :)
Witam. Nie tylko bezpiecznik może przerwać obwód - trzeba sprawdzić jak kontaktują złącza konektorowe - auto ma 15 lat - coś tam mogło skorodować , zaśniedzieć. A więc sprawdzić złącza przy skrzynce bezpieczników, przy przełączniku, itp.
Skoro chcesz wymienić kasetę VCM to nie jest takie proste jak myślisz ponieważ pełni ona funkcje immobilisera i jeszcze wiele innych ważnych w pojeździe np. ogranicznik prędkości, sterowanie uruchamianiem i wyłączaniem silnika, sterowaniem PTO, minimalnymi obrotami silnika, trip computer, cruise control itd. Wymieniając na inną musisz zaprogramować...
Tak,spotkałem. Był uszkodzony bezpiecznik kierunkowskazów. Inni pewnie tez mieli z tym do czynienia. Przeważnie po wymianie bezpiecznika problem znikał. Dziwne,nie?
Zajrzyj do modułu komfortu czy nie jest tam mokro.
Kierunkowskazy: kable czarny z zielonym paskiem i czarny z białym paskiem, wiązka idąca do tyłu samochodu, do przełącznika kierunkowskazów, do awaryjnych, gdzie Ci wygodniej Jeśli samochód ma moduł komfortu i centralka cz na to pozwala wystarczy wydłużyć impuls "zamknij" do 3 sek aby szyby się domknęły
Witam, Od pewnego czasu mam problem elektryczny w Vivaro. Podczas włączenia lewego kierunkowskazu słychać szybsze pykanie ( jak gdyby żarówka była spalona, chociaż wszystkie mrugają ), i przy włączonych kierunkowskazach awaryjnych czasami motor nie gaśnie, pomimo wyłączonego kluczyka. Gdzie może być problem ?
Seat Ibiza 3 Kierunkowskazy i światła awaryjne działają ale brak informacji o tym na desce KTO POMOŻE?
Wymień przerywacz kierunkowskazów, sam fakt opóźnienia już eliminuje go ze względów bezpieczeństwa na drodze.
Dzień dobry. Mam problem z kierunkowskazami w Fiacie Ducato z rocznika 2007. Mianowice, kiedy włączone są światła pozycyjne lub mijania tylne kierunkowskazy (awaryjne również) przestają działać. Przy wyłączonych światłach pozycyjnych kierunkowskazy (światła awaryjne) działają prawidłowo. Problem dotyczy również podpiętej przyczepy - przy włączonych...
To nie bezpiecznik, przekaźnik też nie bo to ten sam co włącza awaryjne. Wszystkim steruje BSI.
Awaryjne po wciśnięciu przycisku nie działają. Kierunkowskaz lewy działa poprawnie. Kierunkowskaz prawy po włączeniu mignie raz sam następnie obydwa (jak awaryjne) i tak na zmianę. Kiedy on jest włączony (kierunek prawy) i tak dziwnie miga wciskam awaryjne i kierunek się wyłącza a chodzą awaryjne, puszczam przycisk awaryjnych i jest znów na zmianę.
A czy przerywacz sprawny?
kierunkowskaz awaryjny lewego kierunkowskaz awaryjny aster przerywacz kierunkowskaz awaryjny
wektor napięcia sharp migające podświetlenie napięcie zasilające jonizator
czarna lista zasilaczy regulator wentylatora
Rozłączenie kostki reflektora w Peugeot - jak to zrobić? Wentylator w piekarniku Amica nie działa - przyczyny i diagnostyka