w mascott uszkadzają sie najczesniej właczniki awaryjnych co jest powodem braku awaryjnych i kierunkowskazów
zastanawiam się czy jakiś przekaźniki nie padł, Przekaźnika również nie można wykluczyć, o ile takowy jest, który odpowiada za te obwody. Nie zaszkodzi jak wszystkie sprawdzisz.
Gdzieś zwiera do masy zasilanie,przetarta wiązka. Co jeszcze wisi na bezpieczniku , tzn. sprawdź co brakuje w aucie jak go nie ma. Jak auto stoi tez bije? Wsadź najlepiej żarówkę 21W w miejsce bezpiecznika i jak ruszasz po kolei wiązkami i ona zaświeci to tam w tej okolicy szukaj. Zawsze w czasie naprawy klema luźna jak by coś poszło ostro. Nie wsadzaj...
Zworka neutralizuje czujniki zużycia klocków - nie włącza się kontrolka zużycia.
Jeśli tak: jeden przerywacz elektroniczny (3 pin) masa, zasilanie (sygnał) i wyjście na obwód - to włącznik świateł awaryjnych szwankuje, nie podaje napięcia na 49a gdy ma się łączyć z 15, coś jak w starszych Golfach (właśnie o nich bym poczytał, to jest ten układ).
Sprawdzić stan instalacji w takim razie.
Wymiana, to nie naprawa. A gdzie sprawdzenie instalacji? Problemem kierunkowskazów może być manetka. Do sprawdzenia główne punkty masowe i zasilania.
Czyli wyłącznik awaryjnych. Co jest na 15? Co jest na 30 na nim? Czym ty to mierzysz? Jakim cudem masz napięcie na przewodzie kontrolki?
Dzięki panowie, teraz wiem gdzie łapki wsadzić.
Przekażnik kierunkowskazów jest tu. https://obrazki.elektroda.pl/4788548900_...
Tam jest wszystko w puszce z bezpiecznikami, nie pamiętam dokładnie gdzie ale tam zabiera napięcie na bezpiecznik chyba od awaryjnych i centralny zamek. Sprawdź czy masz na nich zasilanie.
Zdejmij klemę i po minucie ponownie załóż, nie raz pomaga.
Tak ! To jest taka czarna plastikowa skrzynka na wysokości kolan. tam są dwie kostki : biała prostokątna i szara kwadratowa. Ja u siebie sprawdziłem te grube czerwone kable przy białej kostce. na wszystkich miałem stały plus więc lipa. Szukając dalej przelutowałem wszystkie luty w UCH i dalej było nic z tego. W końcu zdjąłem zbiornik wyrównawczy pod...
brak masy tylnych lamp. Dokładnie tak. Prawdopodobnie masz zimne luty na płytce przekaźnika (w obudowie kolumny kierownicy), przelutuj i problem zniknie. Wcześniej rób masy tylnych lamp.
Spoko. W niektóre co nie mają blaszek można wbić na chama :) Probówka bo bezpieczników najlepsza, byle końcówka ostra i twarda. Awaryjne i kierunki mają oddzielne zasilania ze względu na przed i po kluczyku (awaryjne powinny chodzić bez klucza) i za zwyczaj jest to przełączane właśnie przyciskiem od awaryjnych. Zdaje się w polonezie można było ustawić...
też bym sie przyjrzał wł.awaryjnych.
Na awaryjne migacze jest jeden bezp. i na resztę drugi bezp. sprawdz.
witam. Trochę późno wpadłem na ten temat, ale może komuś innemu to się przyda: w niektórych Poldkach po lewej stronie obok kierownicy był przełącznik do włączania świateł przyczepki (po co nie wiem, mój nigdy nie miał haka ale ten przełącznik był) jego wciśnięcie powoduje szybsze miganie świateł kierunkowskazów.
Szybkie cykanie przekaźnika wynika z braku obciążenia, sprawdź dokładnie czy wszystko dobrze podłączyłeś, może niechcący odwróciłeś jakąś kostkę.
Jeśli włączysz kierunkowskazy (gdy są sprawne) to nie jest tak że ten "stuk" informujacy o włączeniu kierunków wydobywa się z kokpitu w miejscu gdzie jest włącznik awaryjnych ? Czesto jest tak (w autach niemieckich) ze cała elektronika kierunków ukryta jest we włączniku świateł awaryjnych. Jeśli mówisz że awaryjne też nie działają to przyjrzałbym się...
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
W skrzynce bezpiecznikowej w kabinie po prawej stronie wpięty od dołu
Witam Możesz dać zdjęcie tego przełącznika ,lub oznaczenie jego zacisków.Powinno być na nim dwa zasilania; 30-stałe 15-po kluczyku PK-prawy kierunek LK-lewy kierunek 31-masa 49-zasilanie przerywacza 49a-wyjście z przerywacza Tak ogólnie wygląda zasilanie kierunków i awaryjnych. Lecz u Ciebie może być układ bardziej rozbudowany,wstępnie sprawdź zasilania...
W golfie 2 jest osobno i wygląda jak przekaźnik,
Popatrz na zasilania po stacyjce, pewnie gdzieś siada.
Jaki masz przerywacz, typ jest ważny bo od tego zależy podłączenie np kontrolki kierunkowskazów, czy na nim ma być także instalacja kierunkowskazów awaryjnych?
Podmień włącznik awaryjnych, w nim jest przekaźnik ( przerywacz ) awaryjnych i kierunkowskazów.
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... N16 (post #44) tam nie znalazłeś? :)
Co to może być w Toyota celica vti 1.8 kierunkowskazy levy prawy po włączeniu świeca 4 jak avaryjne?? Gdzie szukać usterki (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Najczęstsza przyczyna objawu „po włączeniu lewego lub prawego migają wszystkie cztery jak awaryjne” w Celice 1.8 (VVT‑i) to: - uszkodzony/przywarty wewnętrznie włącznik świateł awaryjnych...
Jak masz możliwość od kogoś pożyczyć to podmień manetkę kierunkowskazu na sprawną. Manetka daje takie objawy i inne dziwne.
Bezpiecznik strzelił tylko sprawdz kontrolką
Który bezpiecznik? Czy ty jesteś delikatnie mówiąc niepełnosprytny?!? Ściągasz ten plastikowy dekiel od bezpieczników i tam masz nawet rozrysowane, a nie napisane żeby łatwiej było, za co odpowiadają poszczególne bezpieczniki! Skoro nie działają awaryjne, to szukasz bezpiecznika z symbolem podwójnego trójkąta i wymieniasz. Bezpiecznik nr 8: zapalniczka,...
Jesli otrzymałęs pomoc wypadało by kliknac pomógł ;-) jesli chodzi o sterowanie c.zamkiem z pilota to sprawdz czy zasilanie czy masz na sterownik c.zamka, i sprawna bateryjke w pilocie ;-)
nic się nie stanie zamien przekaznik R5 z kierunkiem prawym i jezdzić, w praniu wyjdzie czy to jest to
A co Ci się dzieje, jeśli nie działają kierunkowskazy to wyczyść styki przekaźnika we włączniku awaryjnych świateł lub go wymień, tam jest przerywacz od kierunkowskazów i awaryjnych, bardzo częsta usterka.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... Tu jest dobry przerywacz polecam lekturę całego wątku Pozdrawiam Dominik
VW CADDY ''04-15 Caddy z rocznika 2004 - 2010 oraz 2010 - 2015 to zupełnie inna instalacja elektryczna - inny moduł Bordnetz (CECM). Wpięcie w kierunkowskazy W tych modelach samochodów wpinasz się impulsami masy w parametryczne sterowanie kierunkowskazami (awaryjnymi). Każda "dobra" centralka alarmu posiada taką możliwość. W rocznikach 2004-10: złącze...
Prawdopodobnie masz zwarcie na którejś z linii do żarówek po prawej stronie. Na początek odłącz po kolei wtyczki z lamp po prawej: przedniego reflektora, tylnej lampy i bocznego kierunkowskazu. Najczęściej zwarcia robią się właśnie w odbiornikach. Jak to nie pomoże, to pozostaje szukanie w wiązkach. Na szczęście wiązki przodu i tyłu mają osobne wtyczki...
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
To masz tradycyjny przerywacz bimetalowy. Zacisk P jest do kontrolki. Ten przerywacz nie nadaje się do podłączenia świateł awaryjnych.
Tak, 6 to plus po stacyjce, 7 stały plus a 4 to podświetlanie, czyli pojawia się tam 12V jak włączysz postojowe lub zwykłe światła.
W blokach pomiarowych VCDS'em, można podejrzeć reakcję manetki. Jak masz taką możliwość sprawdzić u kogoś, to skorzystaj.
działa awaryjny lecz jak włączę kierunkowskaz lewy lub prawy to miga tylko kontrolka od danego kierunku , a powinny być tylko awaryjne jako priorytet Tu się mylisz. Od dłuższego czasu awaryjne nie mają priorytetu. Jak jedziesz na "krawacie" z włączonymi awaryjnymi to masz w tej sytuacji możliwość zasygnalizowania zmiany kierunku jazdy: włączasz manetką...
Najtaniej będzie kupić nowy przerywacz, zespolony z włącznikiem świateł awaryjnych.
W liczniku.
przerywacz się uszkodził.
Już naprawiłem :) wszystko nie działało z powodu jednego cienkiego kabelka czarno czerwonego przy masie akumulatora był załamany i zaśniedziały , dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
Problem w manetce przy kierownicy.
Bezpieczniki
Przy lewej nodze kierowcy masz wtyczkę taką dużą. Tam szukaj przyczyny.
Przerywacz kierunkowskazów to jest to z włącznikiem awaryjnych. można to naprawić wymieniając przekaźnik. Jeżeli kupić nowy, to raczej polecał bym oryginał.
Witam W Vivaro przerywacza samego nie znajdziesz poiewaz kierunkowskazy oraz swiatla awaryjne sa sterowane przez modul komfortu czyli BSI.
Zasilanie na przerywaczu jest? Zasilanie na awaryjnych jest? Co się dzieje, jak podasz zasilanie stałe na poszczególne strony kierunkowskazów za i przed wyłącznikiem awaryjnych i jak zewrzesz przerywacz? W zasadzie nawet miernika nie trzeba, tylko lecieć po kolorach przewodów z próbnikiem.
Schemat w dostępnych mi materiałach zajmuje parę stron,w razie koniecznej konieczności prześlę Koledze. Może znajdę coś prostszego. Jednak sprawa jest dość prosta. Kierunkowskazy i awaryjne korzystają z tego samego przerywacza; w kierunkowskazach prąd (napięcie) po wyjściu z przerywacza jest kierowany na lewą ALBO na prawą stronę lamp. W trybie awaryjnych...
Bez przerywacza -Zasilanie do 49 czy to po włączeniu awaryjny czy stacyjką dochodzi. Z przerywaczem - po włączeniu stacyjki cały czas jest zasilanie na 49 i 49a, niezależnie od położenia przełącznika kierunków. Tak powinno być? Bez włączania stacyjka awaryjne ON 12v na 49 i 49a, awaryjne OFF brak napięcia na 49 i 49a. Dodano po 57 Bez przerywacza -Zasilanie...
Witam. Problem dotyczy Mazdy 6 z 2008 r., brak kierunków i awaryjnych. Został przyciśnięty brązowy przewód od prawego tylnego kierunkowskazu. Bezpieczniki ok. Do którego modułu zajrzeć?
Prawdopodobnie masz uszkodzony przełącznik albo awaryjnych albo kierunków bardziej stawiam na ten awaryjnych.
Przy klemie + jest cienki czerwony przewód sprwdzić należy czy ma dobry styk, ja się pożądnie się namęczyłem zanim doszedłem do tej prostej przyczyny ojawy były jak wyżej /wizyta u mechanika pomogła na 5 kilometrów/ przy wyjęciu akumulatora u mechanika styk pojawił się na chwilę Myślisz, że od 18 Maj 2009 autor nie poradził sobie z tym problemem? Nie...
Temat wyjaśniony. Po wymianie UCBIC wszystko działa jak trzeba. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Mam nadzieje ,ze sprawdzał bezpieczniki z obu stron i dlatego napisał ,iż świecą!
Przerywacz kierunkowskazów znajduje sie w przełączniku awaryjnych, odpowiada za działanie awaryjnych i kierunków.
Witam szacownych Forumowiczów. Temat już trochę stary, ale może ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami. Problem mam podobny do wyżej opisywanych, Honda FR-V 1,8B 2008 r. Po włączeniu prawego kierunkowskazu nie wyłączył się, tzn. świecił ciągłym światłem nawet po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od położenia manetki. Prawy działał normalnie. Po kilkunastu...
Przerywacz kierunkowskazów jest w właczniku świateł awaryjnych,taki głupkowaty patent koncernu VW\Audi.Sypie sie to często,rozebrać trudno. Trzeba wymienić włącznik awaryjnych,chyba pasuje ze skody octawii.Będzie tańszy.Oryginał kosztuje 68zł.
Witam Zacznij od wyciagniecia przelacznika sw awaryjnych i zlaczenia przewodow 49 i 49a P
Witam przerywacz jest w wlaczniku awaryjnych sprawdź czy manetka działa tzn czy po wyjęciu kluczyka pozycja z jednej strony świeci
Bezpieczniki sprawdzone. Przełącznik awaryjnych wymieniony na inny. Nie wiem tylko gdzie przerywacz czy tam też przekaźnik bo nie mam schematu.
witam u mnie jest to samo brak awaryjnych i kierunków wszystkie bezpieczniki są dobre aha i przy centralnym na pilota kierunki migają ...
Albo przełącznik awaryjnych.
Przerywacz kierunkowskazów podaje impuls z pin34 na kontrolkę kierunkowskazów oraz na kontrolkę awaryjnych z oddzielnego wyjścia pin35.
A masz tam jakiś alarm lub sterownik centralnego zamka zmontowany, jeśli tak to spróbuj odpiąć dodatkowe urządzenie, bo może w nim jest problem, jeśli nie posiadasz nic dodatkowego, to musisz ustalić, w której części instalacji występuje problem w przedniej czy tylnej.
Sprawdź włącznik świateł awaryjnych na desce lub podmień żeby upewnić się na 100%.
Ja mam podobny problem tyko u mnie niby dzialają kierunkowskazy tylko co jakiś czas zawiesza się i zamiast migać to świeci. Czy to może być też wina przerywacza albo tego wyłącznika od awaryjnych??????????
Sprawdź przekaźnik nr. 6. Pierwszy z prawej strony górny rząd przekaźników w skrzynce bezpieczników.
Sprawdź czy nie jest wypalony przełącznik od awaryjnych, potem sprawdź manetkę, tu raczej siedzi usterka.
w przełączniku awaryjnych.
Witam, Własnie nie jestem do końca przekonany do wymiany przełącznika, ponieważ jak napisałem wczesniej: - włączam zapłon, wyłączam zapłon - czekam aż przekaźnik pstryknie ok 2-3 min - włączam kierunek (obojętnie czy lewy czy prawy) - włączam zapłon - przez chwilę kierunkowskaz miga 3 razy - następnie podświetlają się zegary i kierunkowskaz przestaje...
Witajcie. Problem nr1. Dzisiaj postanowiłem sobie wymienić niektóre żaróweczki z deski rozdzielczej i całej ten konsoli. Wymieniłem żarówke od nawiewu a następnie w włączniku świateł awaryjnych co odbyło sie z małymi problemami. Żaróweczki wszystkie świecą w awaryjny również ale nastąpił problem. Awaryjne światła pokazuje mi jak miga tam przy liczniku...
Witam. Mam problem z światłami awaryjnymi w Toyocie Starlet z 1998 roku. Gdy włączam światła awaryjne, to nie działają. Po wciśnięciu awaryjnych, gdy kierunkowskaz jest włączony, przestają działać kierunkowskazy. Gdy wyłączam awaryjne, kierunki działają. Bezpieczniki sprawdzone.
Wątpię aby było zwarcie w przełączniku kierunkowskazów - w ten sposób ominąłeś włącznik a gdyby było w nim zawarcie to by kierunki paliły się nawet gdyby był przełącznik w pozycji 0 (nic w aucie nie zmieniając). Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy gdzie może być zwarcie to moduł komfortu. Masz go pod dywanikiem, pomiędzy fotelem kierowcy a pedałami....
Bezpieczniki Ok? Przekaźniki Ok? Czasami wystarczy styki w gniazdach żarówek podrapać i kontaktem przetrzeć bo nie stykają.
Teraz przeczytałem post autora szukasz włącznika awaryjnych czy przekaźnika do kierunkowskazów/świateł awaryjnych?
Podpinają się do awaryjnych na ustalony czas.
Stawiam na uszkodzony włącznik awaryjnych w którym znajduje sie przerywacz
Wyjscia na kierunkowskazy masz też pod przycisiem awaryjnym ,ja sie tam włączyłem przez diody i działa.
To jest schemat przewodów, bez styków roboczych urządzeń wykonawczych. To jest jedyny i wystarczający schemat instalacji. Golf IV, Audi A3, Toledo II/Leon, Octavia 1 to technicznie te same auta. A jak ktoś nie rozeznaje się w tej dziedzinie, to niestety - wypada się przyznać, a nie wymyślać nie wiadomo co. Zamykam i przenoszę do właściwego działu.
Tak jak napisał elektrit oraz dodatkowo - włączenie świateł awaryjnych uniemożliwia pracę kierunkowskazów. Pozdrawiam
Włącznik świateł awaryjnych.
Lublin I ma dwa przerywacze,jeden może być uszkodzony.
Dawno temu podjąłem próbę lecz też miałem problem z lokalizacją tych elementów w końcu przerobiłem na standardowy przekaźnik przeznaczony do kierunkowskazów. Nie pamiętam tylko czy działały awaryjne.
49-zasilanie z włącznika awaryjnych /stałe/ 49a-zasilanie z klawisza awaryjnych /po zapłonie/ oraz zasilanie przełącznika kierunkowskazów C-kontrolka kierunkowskazów C2-kontrolka klawisza awaryjnych L-lampy lewa strona R-lampy prawa strona Wykonanie na oryginalnym klawiszu awaryjnych.P ŹLE!!! 49a, to WYJŚCIE na wyłącznik kierunkowskazów. Nigdy zasilanie!...
wszystkie kable sprawdzone , bezpieczniki i żarówki też , wymieniłem włącznik od swiateł awaryjnych i nic ,, i nie wiem co robic dalej czy może jest jakiś przekaźnik przerywacz ,bo awaryjne działają normalnie.
od razu popsułeś. opel astra 1.7 td 68 KM. Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane to piszcie.
Samochód miałem niedawni na "serwisie" tj. rozrząd, olej, filtry ,i diagnostyka która nie pokazała żadnego błędu związanego z tą usterką ...jedynie co do świecącej kontrolki ESP która sie pali na desce cały czas ...bynajmniej tak usłyszałem od mechanika że niema ...
Kierunkowskazy: kable czarny z zielonym paskiem i czarny z białym paskiem, wiązka idąca do tyłu samochodu, do przełącznika kierunkowskazów, do awaryjnych, gdzie Ci wygodniej Jeśli samochód ma moduł komfortu i centralka cz na to pozwala wystarczy wydłużyć impuls "zamknij" do 3 sek aby szyby się domknęły
witam odświeżam temat sharan brak c.z,kierunkowskazów,awaryjnych i ''biegów wycieraczek'' może ktoś wie gdzie znajduje się ta ścieżka o której wspominał ''cr1''? z góry dziękuję za pomoc
Seat Ibiza 3 Kierunkowskazy i światła awaryjne działają ale brak informacji o tym na desce KTO POMOŻE?
Potrzebny schemat podłączenia kierunkowskazów,przy czy kierunki mają działać po przekręceniu kluczyka,a awaryjne bez załączonego kluczyka. 99% samochodów z przed 2000r tak ma na zwykłym przełączniku. Wybierz sobie przełącznik awaryjnych z jakiego auta Ci się spodoba i do niego szukaj schematu.
Škoda Fabia 1 2006 r. 1.4 16V problem z kierunkowskazami. Same w sobie żarówki działają, ale po wciśnięciu awaryjnych czy lewego i prawego nie działają, nie słychać żadnych przekaźników, nie czuć nigdzie spalenizny. Bezpieczniki sprawdzone, na samej instalacji nie widać żadnych przerwań w kablach. W czym może być problem? Gdzie go szukać? Kostka OBD...
Witam. Miesiąc temu zakupiłem VW Passata b5 1.9TDI, 130km, rocznik 2001, z przebiegiem 237 000 (wiem, pewnie kręcony). Autko było ściągane z Belgii. Po czym długo stało, nieruszane, już w Polsce. Po przejechaniu 30 km zatrzymałem się na tankowanie, gdyż już w miejscu wyjazdu paliła się rezerwa. Do tankowania autko chodziło bez zarzutów. Na stacji auto...
Witam Proponuję najprostsze rozwiązanie i tanie. Zwykły RTx z zakresem dostosowanym do urządzenia.Nawet bez stycznika .Na RTx ustawić czas większy od długości mierzonego lub kilku mierzonych impulsów a do styków on podpiąć w szereg wył awaryjny linii.Powinno działać bez problemu Podpiąłem takie urządzenie pracujące jak kierunkowskaz 2 lata temu i pracuje...
przerywacz kierunkowskaz awaryjny kierunkowskaz awaryjny lewego kierunkowskaz awaryjny aster
włączyć automatyczny aktualizacja ricoh numer lampy zamienniki
czujnik wałka rozrządu peugeot rekuperacja mieszkanie
Zamienniki UL1402 i UL1403: TBA810, TCA940, TDA2003, LM386 Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego Mercedes W211 E350 4MATIC 722.9 – procedura XENTRY