1,8V to napięcie minimalne, typowe to 2,6V (a bywa i więcej) i dla takiego napięcia powinieneś liczyć ilość diod w szeregu i odpowiedni rezystor. Rezystor musi być, bo napięcie w instalacji samochodowej znacznie się waha.
To nie będzie dedykowany przerywacz do ledów. Szukaj dedykowanego przerywacza, tak będzie najlepiej i najtaniej.
3X21W+3 znaczy że do prawidłowej pracy przerywacz musi mieć podłączone 3 żarówki 21 wat po każdej stronie pojazdu a kontrolka migaczy ma mieć 3 waty.
Rezystancja ok.ale jeszcze wez pod uwage moc zarowki i taki dobierz opornik.
Oznaczenie R10 oznacza rezystor o rezystancji 0,1 Ohma.
Kolego Elektronik987, rezystor o którym mowa daje się tak jakby zamiast żarówki. Czyli równolegle z "żarówką LED". Dzieje się tak, ponieważ wstawiając LEDa zmienia się częstotliwość migania. Przerywacz jest tak skonstruowany, że po np. przepaleniu żarówki przerywa szybciej. Nie wiem czy to celowy zamiar, nie zagłębiałem się w to. Przy podłączeniu LEDa...
Jakbyś jeszcze powiedzieli jaki to dokładnie samochód to by było o wiele łatwiej.
Pokombinuj z żarówką 24V. Równie dobrze możesz zastosować kilka pomarańczowych LED
Przede wszystkim, żeby sterowac kierunkowskazy plusem, to trzeba tranzystor zmienić na pnp. Emiter do plusa, baza do R3, wyjście na kierunkowskazy z kolektora. Może byc tez konieczne "podparcie" bazy rezystorem kilkaset omów do plusa.
jak wyjaśnić że dwa kierunkowskazy podłączone z przodu działały, kiedy zostawiłem dwa tylne żarówkowe ? To proste, żarówki w lampach mają po 10W, kontrolka przypuszczam, że 2W, przy połączeniu szeregowym żarówka 2W zaświeci się, natomiast 10W nie, zbyt mały prąd. Natomiast kierunkowskaz led pobiera albo tyle co kontrolka, albo nawet mniej, dlatego...
Możesz policzyć z prawa Oma, bierzesz najniższe napięcie, czyli 3,2 V, mnozysz X4 bo szeregowo i otrzymujesz 12,8 V. Liczysz różnicę między napięciem alternatora, czyli Ur=14-12,8=1,2 V. Następnie liczysz szukana wartość opornika R=1,2/0,7=1,71 om, zaokraglasz do E24 -> R=1,8 lub 1,6 Oma. Liczysz moc rezystorów, P=(1,2)^2/1,8=0,8 W i dla 1,6: P=0,9...
Przerabiam w swoim aucie czerwone kierunkowskazy na pomarańczowe. Musisz zmienić rezystory, tak aby prąd był na poziomie katalogowym. Diody czerwone mają mniejszy "spadek napięcia" w kierunku przewodzenia niż żółte i stąd problem.
Macie jakies pomysły na obudowe?? Ja mam w obudowie od starego radia, a palnik w lampie - chyba kierunkowskaz wyłożony lustrami
a jak by zastosowac jakis rezystor ?
Na kierunkowskazy LED musisz dać rezystory(oporniki) inaczej nie zadziała bo przerywacz potrzebuje obciążenia które dawały żarówki
Jak nie da rady odczytać to można zmierzyć.
21-4=17W 17W / 12V=1,4A 12V /1,4A=8,6Ω Czyli rezystor 8,6Ω 17W
Może jest lepszy z powodu zgaśnięcia tylko jednej diody LED jeżeli ulegnie spaleniu. Ale już pobór prądu przez taki układ jest zdecydowanie za duży, niepotrzebne straty mocy na każdym rezystorze.
Dzielnik napięcia zrobiony na rezystorach, stabilizator 7810 itp.
Żarówka kierunkowskazu 12V 21W pobiera prąd 1,75A. Ledowa pobiera 0,2A brakuje 1,55A do poprawnej pracy przerywacza. Rezystor do każdej ledowej powinien mieć około 8Ω i moc 20W.
Hmm katoda diody do masy, anoda diody czerwonej poprzez rezystor do przewodu świateł mijania, anoda diody zielonej poprzez rezystor do przewodu kierunkowskazów :D
Przerywacz kierunkowskazów RWB-08/24 wartość uszkodzonych 4 rezystorów , prośba o identyfikację. /ostatni zaczerniony przy plastiku skośny/ https://obrazki.elektroda.pl/6348732500_... https://obrazki.elektroda.pl/5501222700_... https://obrazki.elektroda.pl/5759684700_... https://obrazki.elektroda.pl/2320274100_...
AR1 cenna wskazówka,miałem mało czasu ale auto będzie na warsztacie piątek lub sobota,zweryfikuje i dam znać,puki co dziękuje
No to trzeba wziąć się za trawienie nowej płytki, tym raze 2 mosfety, po jednym na 2 kierunkowskazy, no i dać mniejsze rezystory na bramka-źródło.
Sugeruje podmienić na próbę akumulator z innego auta. Druga opcja załozone led chińskie kierunki i rezystory obciążaja obwód nadmiernie.
a poza tym właściciel pojazdu ma alergie na nie fabryczne zastosowania To w jego motocyklu LEDowe światła kierunkowskazów nie mają racji bytu - przecie nie jest to fabryczne rozwiązanie...
Jeżeli źle wlutowałeś tranzystory to pewnie już po nich. Sprawdź je miernikiem do mierzenia diod. Trymetry to regulowane kondensatory, regulowane rezystory to potencjometry lub tzw. podkówki.
Multitimer steruje przekaźnikami w tym aucie, rezystory obciążające w tym wypadku to najtańsze wyjście.
Wiem, że jest możliwe podłączenie takich kierunkowskazów tylko nie wiem jak się do tego zabrać i od czego zacząć. Znalazłem gdzieś w Internecie, że należy zastosować przekaźnik MAH 4120 na każdą ze stron plus rezystory 6ohm do kierunkowskazów. Nie wiem jak to wszystko podłączyć, czy podłączyć przekaźniki osobno czy zastąpić oryginalne tymi?
Pomierz omomierzem ten oryginał bo może wewnątrz ma równoległy do led rezystor (tania adaptacja wykonana przez producenta do starej wersji elektroniki, zaprojektowanej pod żarówkę).
Poprzedni drut był za cienki, za duży spadek napięcia przy obciążeniu. Ale zamiast użyć jeden gruby, lepiej nawijać trzema cienkimi, których sumaryczny przekrój jest taki sam. Łatwiej jest nawijać i wykorzystać całe dostępne miejsce. teraz pozostaje zrobić próbę obciążenia, np żarówka od kierunkowskazów. Najlepiej rezystor dużej mocy około 4 5 omów....
Przerywacz jest tak dobierany do instalcji, że przepalenie się nawet 1 żarówki 5W zwiększa szybkość jego pracy - jest to informacja, że nastąpiła awaria w obwodzie kierunkowskazów (przepalenie sie żarówki). Sytuacji można zaradzić tak jak wyżej napisano -dobrać przerywacz dla nowego obciążenia (mniejszego)lub, -dociążyć obwód n.p. rezystorami o odpowiedniej...
Diody zabezpieczające, kondensatory, drabinki rezystorów (2201) tranzystory sterujące itp.
To rozbierz swój przerywacz i zmien rezystor pomiarowy. Zobacz jaki scalak steruje przerywaczem w srodku.
Zapewne samochód/moduł haka sprawdza czy jest podłączona przyczepa po żarówkach kierunkowskazów więc musisz "zaemulować" obecność żarówek kierunkowskazów przyczepy. Można to zrobić rezystorami - szukać w internetach po modelu samochodu/modułu haka lub eksperymentalnie dobrać wartość rezystancji a moc policzyć.
KUpujesz na allegro rezystory do kierunkowskazów.
Panowie ,na pewno przydatna informacja. Otóż sama już fajka z rezystorem pomogła. Kierunkowskazy przestały głupieć. Nie wiem jak ma się to z licznikiem rowerowym bo nie mam jak sprawdzić. Na pewno pomaga na zakłucenia. Mam też świecę z rezystorem ale jej to nie założę jak narazie.
To teraz pytanie, jaki rezystor tam zastosować i na co ma wpływ wartość tego rezystora? Na częstotliwość klikania kierunkowskazów?
Witam; postanowiłem wymienić tylne tradycyjne halogenowe lampy na wersję LED-ową z nowszej wersji liftingowej samochodu (Seat Ibiza 6j). Po wymianie, w nowych reflektorach nie działają kierunkowskazy i światła awaryjne: nie świecą, na desce rozdzielczej zapala się kontrolka przepalonej żarówki, a przy tym dodatkowo po uruchomieniu któregoś z kierunkowskazów...
Pewnie masz stary, bimetaliczny przerywacz. Najprościej kupić elektroniczny przerywacz, w którym przekaźnik jest taktowany niezależnie od obciążenia. Pamiętaj, że kolor świecenia kierunkowskazów powinien być pomarańczowy, inaczej stracisz papiery i zapłacisz mandat. Pozdrawiam.
No właśnie to kwestia rozbiórki lampy i oszukania CAN - jeśli zostawić oryginalny moduł to pewnie da radę oszukać nawet rezystorem. I tylko sygnał do linijki. A gusta? Rzecz gustu :)
Duzo to mi to nie mowi. To aż taka tajemnica ? Można to przez kodowanie zrobić? czy kodowanie nie usunie błędu jeśli lampy są po przeróbce?
Mam płytę ze starego PC (komputera), a z telewizorów to chyba tylko kineskopowy jakiś 🤣, łatwiej mi będzie może, jakie części są potrzebne, w (sumie ja to tylko kondensatory i rezystory posiadam).
A czekaj...jaką zenerke używasz? jak będzie 12V to fajnie mieć coś poniżej 11,2V jesli chodzi o zenera. Bo jeszcze spadek na diodzie i rezystorze.
Syrena piezoelektryczna chyba tylko zostaje, a podłączenie proste, przez dwie diody do lamp kierunkowskazów i masy. Rezystorem można dobrać /nieco/ poziom głośności.
W sumie nic nowego się nie dowiedziałem ,instalacja w aucie jest sprawna,na mostkach kierunki działają. Moduł ma usterkę, może być zły rezystor lub jeszcze jakiś element uszkodzony.
Tak, ale ograniczeniem jest napięcie zasilania. Tak jak ktoś wcześniej sugerował zastosować diody Schottky i zwiększyć wartość rezystora.
Witaj. To mogą być jakieś niewielkie zakłócenia, raczej nie zwarcia ani nie złe kierunki kabli, bo by nie świeciło wcale. Można spróbować dodać równolegle do LEDów odpowiednio dobrany kondensator i ewentualnie rezystor.
Bo nie jest podpięta jak np żarówka świateł mijania że ma stałe zasilanie tylko bardziej jak żarówka kierunkowskazów. Zasilanie idzie przez przerywacz, ale nie ~1Hz jak w kierunkowskazach a najczęściej od ok 20 do kilku tysięcy Herców. Dzięki temu się nie przegrzewa i spełnia swoją funkcję. Podpięta do 12VDC będzie zwykłym rezystorem.
Co to za tajemnicze mikroukłady sterujące? Tranzystory sterujące diodami powinny mieć rezystory w bazie i pracować w układzie WE, a nie WC. Brakuje rezystorów przy diodach LED. Po co ten stabilizator 5V na wejściu?
Idąc od kostki.Opornik, opornik ,kierunkowskaz.Szeregowo? Nie, rezystory w szeregu, do kierunkowskazu równolegle.
żarówki już w październiku wymieniałem na normalne bo jakiś domorosły tuner wpakował ledy z aktualizacji to prawy kierunkowskaz się ogarnął i działa jak powinien, może masa gdzieś leży? A ów domorosły macher nie założył tam aby jakichś rezystorów równolegle by się układ wykrywający sprawność żarówek nie odzywał? Jeśli tak to należy te rezystory odłączyć...
Czy mam racje czy głupoty pisze? Niestety muszę potwierdzić - tak. sterowanie masą dwoma przewodami do zamykania i otwierania Centralkę konfigurujesz do sterowania "dwoma masami" jednak sterowanie odbywa się na jednym przewodzie niebiesko/żółtym w drzwiach kierowcy. Zamykanie - masa, Otwieranie - poprzez "parametr" - rezystor 180 Ω Kierunkowskazy...
Bez względu jaki dasz rezystor to układ powinien generować impulsy cały czas. Jeżeli tylko dioda zapala się raz, to masz jakiś błąd w ścieżkach, lub scalak jest padnięty.
(at)theoneabbove Laiku Straszliwy. Ewidentnie masz na płytce uklad z kondenatorami generujacy przerwy w dla przekaźnika! Pisałem Ci już o tym dlatego, że do tego przerywacza masa (-) musi być podłączona. Przekaźnik ma mieć normalnie otwarte styki, więc po co w nim grzebiesz? Dziala to tak: Po podaniu napięcia przez rezystor zaczynają ładować sie kondensatory....
Panowie założenie samej fajki z rezystorem już pomogło. Kierunkowskazy nie wariują a przynajmniej nie wariowały rano. Zobaczymy na dłuższą metę. Mam też świece z rezystorem. Jak myślicie warto założyć mimo wszystko?
Jeśli znasz symbol LED-a to możesz tu sprawdzić jaki prąd wytrzyma: http://elenota.pl/ .Jak nie znasz to staraj się nie przekroczyć 20mA(jeśli superjasna) na jedną diodę-tyle powinna wytrzymać.Jeżeli chodzi o napięcie w instalacji to może dojść nawet do 14v. Wzór:R=Uzas-Ud / I R-rezystancja Ud-napięcie max.diody Uzas-napięcie zasilania I-max.prąd diody
No właśnie. I to jest już zupełnie niedopuszczalne, bo to amerykański standard. Tobie nie potrzebny żaden sterownik, tylko połączenie bezpośrednio do świateł. Zapobiegawczo możesz dać diody, żeby jakieś prądy nie "błądziły". Ewentualnie panel pozycja/stop mozesz zrobić na jednym i pozycje zasilać przez rezystor (sterownik PWM jak ma być elegancko),...
... jakich użyc rezystorów, bo to rozwiąznamie miałoby sens ... Na swoim rysunku nie widzę żadnego rezystora :!: A patrząc na Twój skan to podłączasz kierunkowskazy pod A2 i A3. Nie moge się doczytać ale nie jestem pewien czy ten alarm posiada funkcję sterowania centralnym zamkiem.
Jeżeli urządzenie jest zasilane z instalacji samochodowej, to przekaźnik lub transoptor tylko zwiększy koszty i objętość, bo nic od niczego nie odizoluje. Coś przekombnowujecie z tymi interfejsami. Jeden lub dwa rezystory (dzielnik) - to praktycznie wszystko co jest potrzebne. ja dorzuciłbym jeszcze na wejściu uC kondensator np. 100 nF, który zgasi...
Te rezystory mają rezystancje na poziomie pojedynczych omów, dlatego przy tak niskim napięciu jak 12 VDC, (no moze ktos podłaczył na 24VDC ?) uległy spaleniu, albo mocnemu przypaleniu z zachowaniem swojej rezystancji. Przyjechać do Kolegi z multimetrem, czy Kolega sam zmierzy ?
Przecież to proste http://obrazki.elektroda.pl/4268270900_1... Czy sprawdziłeś na płytce stykowej lub na "pająka", że ten układ w ogóle działa? Jeżeli zasilasz układ napięciem +9V, to daj diody szeregowo , aby zmniejszyć ilość rezystorów i pobór prądu.
BCM widzi mniejsze obciążenie żarówek LED niż tradycyjnych i traktuje jako przepaloną żarówką, stąd takie szybkie miganie kontrolki. Potrzeba zmienić w BCM kodowanie lamp na LED (jeśli takie występuje) lub dać równolegle dodatkowy rezystor.
Niebieski przewód dołącz do "+" przerywacza, zielony do "L" przerywacza, szary przewód do "P". Z kontrolką jest mały problem, ona nie może być zasilana ze stacyjki, żeby pracowała na tym przerywaczu musisz odłączyć od niej niebieski przewód i w jego miejsce dołącz masę. Pamiętaj, że rezystory R2, R4, R5 muszą być połączone z masą pojazdu, inaczej ten...
To taka uproszczona wersja, on ma tylko minimalny prąd poniżej którego miga szybkie, a powyżej - wolniej. Ale od 0 do progu, jest szybkie miganie, a od progu do "nieskończoności" jest wolne miganie. W obrębie progu szybkość migania nie zależy już od prądu. Awaryjne migają wszystkie 4 lampy, więc nawet jak jedna żarówka jest przepalona to i tak prąd...
LED usuwasz, rezystor zostawiasz
Ok jak coś dam znać
No więc sprawę z tymczasowym zabezpieczeniem tweetera rozwiązałem za pomocą żarówki 12V 21W (od kierunkowskazu) + szeregowo rezystor 5.6R 10W. Myślę, że zabezpieczenie wystarczające, ale prosiłbym o wypowiedzenie się "starych wyjadaczy" co z tym dalej robić/przerobić :) Pozdrawiam!
Przerywacz samochodowy bimetaliczny aby pracował musi mieć odpowiednią ilość wat obciążenia podana na jego obudowie (do podgrzania przełączającego bimetalu), tzn. że w skuterze na pewno nie będzie pracował. To na zdjęciu, to nie jest przerywacz bimetaliczny. Będzie pracował, ale ze zwiększoną częstotliwością (sygnalizacja spalonej żarówki) Albo trzeba...
http://www.lantis.pl/zarowka-bay9s-mini-... tak są :cry: http://obrazki.elektroda.pl/9225605100_1... Świat idzie do przodu, ale żywotność tej żarówki jest zapewne nieco krótsza, z racji temperatury i powierzchni oddawania ciepła. To załatwia problem definitywnie bez kombinacji.
Manetka. Tam siedzi rezystor.
Witam. Przypuszczalnie część wykonawcza przerywacza wykonana jest na bimetalu. Musisz inaczej rozwiązać ten problem. Gdy były stosowane żarówki, kierunkowskazy pobierały około 3,5 A (2x21W, bez uwzględnienia zmian rezystancji włókna). Przy włączeniu rezystorów pobierasz 6,2A plus to, co pobierają kierunkowskazy. Moc tracona w rezystorze wynosi R•I²=...
Spróbuj wymienić drabinkę 4* 47k pokazaną na zdjęciu(u mnie jeden z rezystorów przerywał). W moim prywatnym Clio2 po dość długiej i nierównej walce w końcu udało się namierzyć winowajcę , problem jak na razie ustąpił. Najpierw przelutowałem prawie 70% płyty łącznie z przelotkami a później potraktowałem punktowo zamrażaczem co ograniczyło obszar poszukiwań...
Banan, ale co da w tej sytuacji dołączenie rezystorów?
A kto normalny kupuje w serwisie ogólnodostępne części niezależnych producentów? Czasem ja :) Problem rozwiązany ! :) Gdyby ktoś majstrował przy takim przekaźniku to rezystor 5W 1,5 Ohma rozwiązał problem całkowicie. Użyłem rezystor taki jak na załączniku więc nawet nie ma potrzeby wymiany go na przykręcany ponieważ ten wydziela bardzo mało ciepła....
Dzien dobry Mam od niedawna auto volvo s40 II, posiadalo juz wstawione ledy do jazdy dziennej z kierunkowskazami led i swiatla mijania led. Po przelaczeniu na swiatla mijania wyskakiwal blad spalonej zarowki. Postanowilem zasiegnac informacji w internecie i wstawilem rezystor 6Ohm rownolegle do obu swiatel mijania. Blad zniknal. Jednak po 5minutach...
Skoro wiesz to sobie policz jaki rezystor.
Chcesz wiedzieć czy dochodzi napięcie do kierunkowskazów czy że fizycznie się świecą? Jeśli to pierwsze - równolegle z kierunkowskazem musisz włączyć kontrolkę, jeśli drugie - sprawa się troche komplikuje. Najlepiej będzie mierzyć wtedy prąd w obwodzie kierunkowskazów przyczepki. Zaleta - nie potrzebujesz ciągnąc dodatkowych przewodów z przyczepy. Szeregowo...
Wymieniłem tradycyjne kierunkowskazy z żarówką P21W na ledowe. Kupiłem Rezystory 50W 6Ohm 2szt po jednym na stronę. Niestety przerywają za szybko. Jak daję oba rezystory obok siebie to działa poprawnie. Pytanie czy dokupić takie same rezystory żeby było 100wat na każdej stronie czy może źle dobrane są Ohm?
Miałem kilka takich przypadków i zawsze winny był przewód od podświetlenia przy radiu zwarty do masy, bezpiecznika nie wywala bo idzie przez rezystor przy włączniku świateł, a przewód się grzeje aż w końcu stopi izolację i skleja się z innymi.
Dzięki. Jeśli wezme tranzystor NPN, to montaż tak jak na schemacie autora, tak? Dobrze, że piszesz o montażu diód, ale ja tyle to wiem jak dobrać rezystory ;)
Tak,jest to cały przerywacz.Trzeba wkrętakiem podważyć tą płytke z której wystaja styki,i wysunąć ją.Pierwsze co sie rzuci na oko to przekaźnik i ten rezystor pomiarowy.
No i wyjaśnione 😁. Dziękuję
No wlasnie tak mysle zrobic zeby rownolegle wciac sie w instalacje prawej i lewej strony kierunkowskazów. Bo jeszcze rezystora nie dawalem. I myslalem wlasnie zeby obliczyc moc zwyklych zarowek potem led i w ten sposob powinienem oszukac przerywacz.
Powodem był włożony przerywacz kierunkowskazów w miejscu przekaźnika nr. 6. Przerywacz okazał się sprawny, tylko posiada wygrzany jeden rezystor. Przerywacz kierunkowskazów zasilany w odwrotnej polaryzacji powoduje załączenie cewki przekaźnika, co powodowało zwarcie sygnału prędkości (49a) do masy po włączeniu zapłonu.
Dałem rezystor, tak jak napisałem wcześniej kierunkowskazy działają lecz centralny zamek nie reaguje.
Pisałem już. Po zrobieniu trófazowego alternatora i zbadaniu jego charakterystyki - stabilizator napięcia PWM na powiedzmy 14,5VDC na wyjściu i do akumulatora. (schematów na Elektrodzie cała masa) Wszystko wtedy zasilane z akumulatora, światła drogowe, stop, sygnał, kierunkowskazy itp. Rezystor, dioda Zenera i LED i masz kontrolkę ładowania :D
Linie CAN są terminowane, być może przepięcie jaki powstało na linii CAN z powodu usterki układu zapłonowego uszkodziło rezystor terminujący w którymś z modułów, ale szczęśliwie niczego więcej nie uszkodziło. Dołożenie rezystora terminującego przy złączu DLC (jak mniemam wstawiłeś rezystor 120 Ohm między piny 9 i 14) pozwala sieci CAN funkcjonować w...
Chinczycy :D już dawno rozwiązali ten problem, właśnie stosujac buzzer do kierunkowskazów w motocyklach, i to bardzo głośny. Zwraca to uwage i kierowcy i innych użytkownikow drogi. (at)darkmoner Możesz sobie podłączyć mały głośniczek poprzez odpowiedniej wartości rezystor do przełącznika kierunkowskazów poprzez dwie diody, będzie pięknie ,,pukał" :D
Rozumiem, że kondensator szeregowo w zasilanie przekaźnika, ale gdzie ma być ten rezystor równolegle?
Dzięki Millaka, rozumiem, że to co pokazujesz tyczy się innego typu żarówki. Poddałeś mi jednak kolejną myśl - czy ten rezystor podpiąć do kable kierunkowskazów czy postojówek? Z tego co piszesz powinienem go podpiąć do minusa i kabla postojówek - czy dobrze myślę. Kabel kierunkowskazu pozostaje tak jak był?
Na schemacie jest błąd. Kierunkowskazy są podpięte jeszcze poprzez rezystor 1k.
Witam w lampie ciężarówki volvo, mam przestrzelony rezystor 1r8 przez co brak kierunkowskazów problem jest taki że nie mogę namierzyć nigdzie takiego rezystora w takiej obudowie, moc stawiam na 2-3w gdzie zdobyć taki rezystor smd? https://obrazki.elektroda.pl/6978908700_... https://obrazki.elektroda.pl/1906043000_...
Układ sterujący kierunkowskazami jest w stanie wykryć czy zapala zimną czy rozgrzaną żarówkę?
Dziala jako przerywacz albo buzzer. Remedium bedzie jego naprawa, ( lub wymiana ) oraz wstawienie rezystora w szereg z przyciskiem sygnalu - okolo kilkuset omow. Miałeś rację kolego beatom, uszkodzony tranzystor C982, podstawiłem zamiennik (BC-517) i przerywacz działa jak należy tj. na przemian sygnał dźwiękowy i kierunkowskazy. Jaki miałby być ten...
Musisz dołożyć sztuczne obciążenie do diodek,rezystor .
Są na all.... do kupienia.Wpisz rezystor led
Jak najbardziej TAK dobrze kombinujesz. Zmierz, jaką miała oporność żarówka i wsadź taki tylko będzie problem z mocą tego opornika, A nie mógłbyś tam gdzieś upchać dodatkowej żarówki? Miałbyś problem z głowy z tym rezystorem.
W oryginalnym układzie ELBA 12V są inne elementy: - rezystor w dzielniku napięcia (dolny rezystor 2k2) ma wartość 6k2 - dioda zenera jest na napięcie 5V1 - układ scalony to TAA761 (6 końcówek, niedostępny w Polsce) - Tyrystor jest KT201/300 Dotyczy układu wykonanego w 88r. Układ przerywacza kierunkowskazów jest wykonany na układzie E310D Nowe układy...
Ja osobiście upchnął bym dwie jasne diody LED z rezystorami na 12-14V w obudowę oryginalnej kontrolki. Jedna byłaby od lewego kierunku a druga od prawego. Jak chcesz na orginalej żarówce to zostaje podłączyć oba wyjścia kierunkowskazów z przełącznika przez diody. Diody zablokują możliwość zasilania jednej strony przez drugą. Diody można kupić albo wymontować...
rezystor kierunkowskaz kierunkowskaz chrysler swieci kierunkowskaz
prądnica tacho bosch daewoo pompa góra jawor
lodówka samsung wyświetlacz temperatury plany buggy
Telewizor kineskopowy Philips sam się ścisza - przyczyny i rozwiązania Skuter 4T zamula i szarpie przy ruszaniu - przyczyny i rozwiązania