Opcje są dwie: 1. Jest to + i -. Podłączasz raz tak, raz odwrotnie i sprawdzasz, jak lepiej działa. 2. Masa, czyli - jest na obudowie, a te dwa przewody to 12 i 24V (czort wie, jako oni tam zbijają to napięcie).
W wozach strażackich (oraz niektórych karetkach pogotowia) stosuje się klakson pneumatyczny. Takiego efektu nie uzyskasz z klaksonu o zasilaniu elektrycznym. Tym bardziej zasilanego tak niskim napięciem.
...zastanawiam się czy nie ma czegoś lepszego i cichego... kiedyś myślałem o kompresorze łopatkowym jak do klaksonów pneumatycznych ale to jeszcze głośniejsze i mniej trwalsze od tego lodowkowca
W kierownicy masz włącznik on jest połączony z masą , ta masa po jego naciśnięciu wysyłana jest dalej przewodem 213 do przełącznika który masz na drugim foto, a ten przełącznik rozdziela tą masę albo na przewód 211 albo 212 (w zależności czy go włączysz czy nie), to są numery przy klaksonach (jeden elektryczny 212 - drugi pneumatyczny 211). Klaksony...
Mnie jakoś nie przekonuje to rozwiązanie z żarówką... Żarówki mają nieliniową rezystancję, i duży prąd rozruchu. Nie wiem jaki prąd pobiera klakson pneumatyczny, ale obawiam się że jedno z tych urządzeń (klakson albo żarówka) nie przeżyją tego podłączenia...
Link dobry, sygnał super.:D
W poniedziałek robię tak jak piszecie i oczywiście każdemu klikam pomógł. A czy wiecie lub macie schemat jak podłączyć klakson pneumatyczny i zrobić tak że po wciśnięciu przycisku mamy i sygnał elektryczny i pneumatyczny?
Jeśli chciałbyś bardzo głośno to daj jakiś wysokoefektywny głośnik tubowy i generator. Albo taki klakson pneumatyczny od tira:D
Widziałem kiedyś klakson pneumatyczny w Nissanie Patrolu w akcji. Warto było popatrzeć. :-) Wyglądało mniej więcej tak jakby koleś ( pieszy ) na drodze dopalacze włączył.
Problem z klaksonem Man ma oryginalne trąbki pneumatyczne na kabinie z lewej strony i klawisz na panelu w kabinie który wł/wył klakson powietrzny i wtedy wł zwykle elektryczne trąbki które są od spodu auta lub pneumatyczne . Problem jest taki że spaliło bezp i paliło cały czas póki nie przełączyłem na klakson pneumatyczny jak wypiąłem trąbki elektryczne...
W zasilaniu masz 12 V i kilkaset mA, czyli prądnica, nie akumulator. Zrezygnuj z prądnicy na rzecz mechanicznego wytwarzania dźwięku. Może to być pojemnik na spaliny z modulowanym "klaksonem" pneumatycznym. Taka piszczałka też wymaga pojemności rezonansowej. Efekt siły głosu będzie lepszy niż rozpoznawalność pisku opon.
koledzy mam prosbe.jestem niedzielnym elektronikiem a mam kolekcjonuje syreny i koguty.mam dwa klaksony pneumatyczne wysoki i niski ton.potrzebny mi do tego przemiennik zeby najpierw dzialal niski pote wysoki.potrzebny mi jest schemat i lista czesci. PILNE KONTAKT HADU GADU 6151414
Ja to zauważyłem bo znam ten ciągnik dość dobrze ale ciągle cos tam w nim ulepszam[alternator,przekaźniki,klakson pneumatyczny,i inne] Skoro piszesz o sodzie kaustycznej to ile trzeba by wsypać do układu i czy tylko 1 raz czy więcej? W poniedziałek zapytam się mojego nauczyciela fizyki o jej właściwości i jak działa na aluminium
ktos juz podpowiadal zeby wykorzystac cos z samochodu,mozna klakson pneumatyczny(taki z kompresorkiem)dzwiek dostroisz odpowiednia piszczalka,mozesz zastosowac klakson z TIRa,mysle ze szorty pospadaja okolicznym wioslazom jak przylozysz,a pogadac mozesz przez megafon na baterie,taki od leppera czy innej organizacji pikietujacej wydaje mi sie ze nie...
Ja daję olej jak ten do kluczy pneumatycznych
I są to duże urządzenia składające się z drogiego silnika elektrycznego i syreny. Jak wyeliminujemy silnik - gdy mamy już instalację pneumatyczną -, to mamy tańsze i lżejsze urządzenie. Do tego syrena OC napędzana jest silnikiem np. o mocy 3 KW. W instalacji pneumatycznej, nawet z mniejszym silnikiem, mamy akumulatory ciśnienie (powietrza) i możemy...
Co do pompki. Można użyć pompki membranowej lub łopatkowej. Dość ciche i wydajne pompy znaleźć można w sprzęcie medycznym (np. przy materacach przeciwodleżynowych). Mocna pompka znajduje się też w komplecie z pneumatycznym klaksonem wielotonowym. Trzeba jedynie zdemontować mechanizm "pozytywki" rozdzielający powietrze na poszczególne trąbki
Według rozporządzenia ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia: "Pojazd samochodowy wyposaża się: w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu z odległości 3 m, nie mniejszym niż: a) 87 dB (A) - w odniesieniu do motocykla, b)...
Ok to zajmę się osuszaczem Dodano po 7 A wiec problemy rozwiazane znalazlem 3 1 wezownica spirala do flexi compressora byla luzna i wylatywalo powietrze jak compressor dzialal 2 cardrige od osuszacza plus caly osuszacz byl zblokowany syfem i 3 przewod od klaksona pneumatyczny przetarty i tracil powietrze . teraz laduje do 12 bar osuszacz upuszcza nadniar...
Czyli ma być tak: kiepskie zasilanie,ale ciśnienie ma być spore i do tego duża wydajność... No masz wymagania. Jedyne co pozostaje, to ewentualnie pompka elektryczna do klaksonu pneumatycznego. Są takie zestawy. Tylko nie wiem, jak długo to może pracować. I też wątpię, by 10 bar uzyskała. Bo to całkiem sporo.
Powietrze będzie wykorzystywane tylko do pneumatycznego klaksonu, do pompowania kół i do ewentualnego przedmuchiwania czegoś sprężonym powietrzem.
Witam wszystkich. Panowie, czy ktoś może mi pomóc w sprawie założenia trąbek pneumatycznych? Zamontowałem 2x 60cm trąbki z elektrozaworem każda. Wpiąłem się w oryginalna kostkę i pociągnąłem za kabina kabel do elektrozaworów. Problem pojawił się po kilku wciśnięciach klaksonu, pierdolnely az milo w uszach, ale nagle zespawał się włącznik klaksonu i...
Widzę, ze temat powoli, bo powoli ale jednak się rozwija. Podaję małą listę listę urządzeń, z których można zaadoptować pompki do prób: - oczywiście wspomniany agregat od lodówki: zalety: zasilanie 220V, obustronna praca, czyli daje ciśnienie i podciśnienie, wady: przede wszystkim gabaryty. - pompki od centralnych zamków ciśnieniowych: są dwa rodzaje:...
Dzisiaj zauważyłem że pomimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki , nie gaśnie podświetlanie włączników na desce. Jakieś 2 tygodnie wcześniej wpiąłem się w żółty przewód do włącznika świateł przewodem który zasila cewkę dodatkowego klaksonu pneumatycznego. Może to wywołało awarię ale teraz ważniejsze jest jak ta awarie usunąć.
To w jaki sposób podłączyć do tego alarmu klakson? Podłączyłem tak jak na schemacie (sterowanie zamkiem pneumatycznym) pomarańczowy +12V biały połączyłem z zielonym różowy do -12V czarny ma iść do pompki (ale na nim się nic nie pojawia) na niebieskim pojawia się przy otwieraniu +12V a przy zamykani -12V zamykanie ma być podłączone przez szaro-czarny...
Witam, rzecz dotyczy DAFa XF105.410, VIN: XLRTE47MS7E795637 Mam zamontowany seryjny sygnał dźwiękowy (pneumatyczny za zderzakiem) i dodatkowo założyłem 2 trąbki Hadley-a. W chwili obecnej sterowanie dodatkowym sygnałem dźwiękowym (elektrozawór 24V) odbywa się za pomocą przełącznika klawiszowego monostabilnego. Chcę wprowadzić modyfikację, by można było...
ja mam takie kalkson u siebie w samochodzie, jest to trąbka na sprężone powietrze od pociągów pośpiesznych (kazdy chyba słyszał jak pociąg przeraźliwie trąbi) Klakson jest na sprężone powietrze, jako zbiornik pusta i troche przerobiona gaśnica proszkowa 6kg, sprężarka to taki malutki kompresorek z marketu na 12V i do tego wyłącznik ciśnieniowy który...
Witam serdecznie problem alarmów był poruszany nie raz ale proszę o pomoc do tego konkretnego modelu i akurat do golfa III :) W golfie posiadam fabryczny alarm działający z klaksonem. Centralny zamek pneumatyczny sterowany + z elektryki w samochodzie to tylko elektryczny szyberdach. Większość kabelków wiem jak podłączyć ale i tu zacznę kilka pytań:...
Tam są trąbki pneumatyczne, łopatkowa pompka powietrza, przekładnia zwalniająca i tarcza, która rozdziela powietrze do poszczególnych trąbek ma zasadzie pozytywki (ma otwory i puszcza powietrze w określonej kombinacji). Faktycznie wieje wiochą i jest nielegalne...
Ferguson ma 3 kontrolki od kierunkowskazów. Z oryginalnym przerywaczem środkowa sygnalizuje prawidłowe działanie kierunkowskazów w ciągniku, a skrajne pokazują działanie kierunkowskazów w przyczepie lub przyczepach - dokładnie nie pamiętam czy chodzi o prawą i lewą stronę, czy 1 i 2 przyczepę. W Fergusonie, którego naprawiałem nad wyłącznikiem świateł/klaksonu...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
klakson renault klakson nissan przekaźnik klakson
router dialogu zamiana pojemność kondensator głowica neptun
płyta indukcyjna zwarcie uszkodzone wyjście słuchawkowy
Schemat elektryczny prasy krawędziowej Gasparini 165 Lista kodów błędów Case 695 SR - Diagnostyka