ale marka i model nie są tu pewnie najważniejsze Takie dane są bardzo ważnym elementem. Bo jak dla mnie czytając tytuł tematu, a w nim zawartą nazwę "BMW" wyobrażałem sobie zupełnie inny pojazd. Pojazd, motocykl zupełnie współczesny taki: No wiecie, taki "nowoczesny" A tu co? :D Co widzimy? https://obrazki.elektroda.pl/2007685700_...
Tak, brak masy z CIM na kółeczka na kierownicy. Klakson będzie jak przywalisz do śruby mocującej kierownicę. Standardowa usterka w Zafirze.
Powinno pomóc
http://obrazki.elektroda.pl/6628528000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6628528000_1...
No i dobrze, Horn swoitch czyli ten w kierownicy zwiera do masy. Jak nie masz przekaźnika to na klaksony idzie +12V przez bezpiecznik a masa jest w kierownicy przez Horn switch. Ten człowiek proponuje w miejsce klaksonów dać cewkę przekaźnika i to jest OK natomiast reszta schematu wymknęła mu się spod kontroli bo styk przekaźnika robi zwarcie -klakson...
No i dobra zasada też paru pogoniłem, powiedziałem że jakiś nie stać na samochód niech oddadzą to na szrot to co im się zostanie będą mieli na bilety komunikacji miejskiej. Albo na taksówkę jedno i drugie ma same plusy nie trzeba płacić ubezpieczenia nie trzeba wydawać pieniędzy na naprawę opon przeglądy etcetera. Wsiadasz jedziesz gdzie chcesz.
a moze tak przynajmniej rocznik stare pod prawa lampa nowe pod lewa w nowym napewno trzeba popuscic zderzak
Przekaźnik tak ma pracować ,a sygnał też można kupić jeden .Możesz założyć jeden a możesz i pięć ,twój wybór.
Klaksony są zawieszone na pakiecie blaszek,sprawdź czy ktoś tego nie przerobił,bo blaszki lubią pękać. Kolejna rzecz to korozja,jeśli jest orośniete czoło to nie będzie głośniej,trzeba to wyczyścić. Nie pamiętam jak ma IFA,ale komunistyczne klaksony zawsze były zaopatrzone w śrubkę regulujacą rezonans. Popatrz czy takiej tam nie ma i spróbuj doregulować....
Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
Bez różnicy który Jeden wtykasz kabel idący z wiązki auta do drugiego dokładasz masę wziętą z karoserii
Idź po przewodzie (+) od akumulatora.
Źle podłączony klakson - podłącz 87 z 85 to + akumulatora. Z 30 pójdź do + klaksonu, minus klaksonu daj na - akumulatora. Przycisk podłącz do 86 i do - akumulatora. Oczywiście po drodze w + włącz bezpiecznik.
Sprawdź skrzynkę w komorze silnika, który typ skrzynki w nim występuje. Podejrzewam typ 2, ten bardziej rozbudowany a w nim bezpiecznik F5. W typie pierwszym bezpiecznik F17.
W oryginale był inny brzeczek który nie działa - ten jest "zamiennikiem" ( natomiast napięcia się nie zgadzają ) dlatego potrzebuje zasilić go czymś innym . https://www.youtube.com/watch?v=SKn8Smup... tak to działa w oryginale ( tutaj klakson na 2x R20 ) ale zasada ta sama .
Na pasie przednim strona prawa.
Dokładny cel: zewnętrzny przycisk wywołujący przycisk A na komputerze. Po pierwsze to trzeba najpierw zlokalizować, które dwie ścieżki wychodzące z folii na tą płytkę zwiera ze sobą klawisz A. Prawdopodobnie jakąś jedną z jednej grupy (tam jest odstęp) z jedną z drugiej. I zweryfikować to miernikiem. Można też na odwrót. Podłączyć rozłożoną klawiaturę...
NAJPROŚCIEJ: łączysz szeregowo głośnik, baterię i ,,przerywacz'' wykonany z blaszki naklejonej na membranę (z brzegu) i nakrętki/blaszki z wkręconą śrubką zamocowanej do brzegu głośnika, śrubka musi dotykać do blaszki a kierunek włączenia baterii taki aby membrana cofała się ,,od śrubki''. Cała zabawka to zasada działania dzwonka elektrycznego, to prostsze...
Odłącz wtyczkę od klaksonu. Włóż nowy bezpiecznik, sprawdź czy się przepali po naciśnięciu przycisku klaksonu. Jeżeli nie przepali się to chyba sprawa będzie jasna. Jeżeli się przepali to kolega wyżej napisał co jest następnym krokiem.
Ja na początek podał bym na nowy klakson 12V z akumulatora. Jak zagra to szukam dalej.
Może najpierw poszukaj bezpiecznika.
Witam. Jeden pin od klaksonu do masy drugi pin klaksonu do przycisku. Drugi pin przycisku do +12v po stacyjce. Pozdrawiam
Witam, mi to wygląda na zwarcie wiązki przewodów. Gdzie konkretnie trzeba szukać i to szybko ponieważ może dojść do pożaru auta.
To jest właśnie przerywacz
Klaksonu samochodowego, ze względu na jego konstrukcję, nie przystosujesz do zmiennej częstotliwości. To przerywacz elektromechaniczny, z ustalonym skokiem i wszelkie dłubanie w nim i regulacje, tylko mu zaszkodzą. Jedyne co ci pozostaje, to syrenka piezo i przeróbka generatora. Pobór prądu przez klakson, to dobre kilka A.
Może być taśma, może być też moduł UCH jak też kostka przy klaksonie, kable. Jeśli masz jakiś dokładany alarm to też może być przyczyną. Taśmy jak i moduł nie są drogie z tym że moduł trzeba programować. Z dwojga złego lepiej jak tylko taśma :-)
Sprawdziłeś multimetrem w taki sposób czy na bezpieczniku jest napięcie? https://obrazki.elektroda.pl/1475905900_...
I tu się mylisz, może latem nie widać różnicy , ale przy małym mrozie można zaobserwować osłabienie akumulatora . Jeszcze raz powtarzam - dla sprawnego akumulatora (podkreślam - sprawnego) 100ma to jest nic. Sam policz - 60Ah /0.1A = 600h czyli 25dni. Podejżewam, że jeszcze po 15 dniach odpaliłbyś samochód. Więc albo masz walnięte ładowanie, albo coś...
jeżeli jest, to w skrzynce z bezpiecznikami
W Twoim przypadku zadziała brzęczyk z Rometa. Niestety klaksonu na 6VAC lepszego nie kupisz. Druga sprawa to pobór mocy. Klakson 12VDC pobiera ok. 2A co przy biednej elektrowni wersji N będzie sporym problemem.
No to taki sam. Powinien śmigać. PIN1 - leci do modułu bezpieczników i przekaźników wewnątrz auta na przekaźnik PIN C5 PIN2 - GND PIN3 - sterownik sieci pokładowej UCH kostka40pin PIN38 (biały przewód, na instalacji pomiędzy jest jakaś złączka i tam dochodzi do zmiany koloru z różowego na biały, przez nią idą wszystkie przewody od klaksonu, miejsce...
jak ci buczy klakson (wyklóczając oczywiście uszkodzenie samego klaksonu) to poprostu klakson łapie mase gdzieś wcześniej niż na włączniku z tego co pamiętam to w wajperze klakson jest załączany masą także nietrudno w takim roziązaniu o przypadkowe zmasowanie przewodu gdzieś po drodze od kierownicy do klaksonu także przejrzyj najpierw dokładnie przewodu...
Wiązka do sprawdzenia, przekaźnik klaksonu, i sprawdź czy na kostce przy klaksonie jest masa. Airbag się nie świeci?
Podejrzewam, że sprawa jest prosta do wyjaśnienia i już się z tym spotykałem wcześniej. Otóż poprzedniemu właścicielowi spodobał się nowy wzór kierownicy, zakupił, a że wieloklin pasował no to usiłował ją zamontować. Nie wziął jednak pod uwagę, że jest inny sposób uruchamiania sygnału. Przełożył szczotki i kółka stykowe, ale coś nie zagrało i poprzestał...
Taśma pod kierownicą zwykle pierwsza pada. Kontrolka poduszki Ci się nie świeci? Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika...
https://obrazki.elektroda.pl/4427882900_... Tak to wygląda. A23 To sterownik kolumny kierownicy. S27h włącznik sygnału.
Witam wszystkich, Istnieją trzy melodie. Wyboru melodii można dokonać za pomocą przycisku, po przytrzymaniu przycisku przez 2 sekundy będzie słyszalny ciągły dźwięk klaksonu. https://obrazki.elektroda.pl/7571008700_... https://obrazki.elektroda.pl/7115102900_... https://obrazki.elektroda.pl/5035589600_...
http://translate.google.pl/?hl=pl&tab=wT... może być konieczna zmiana języka na fracuski
Sprawdź bezpiecznik F11(15A) od zapalniczki pod kierownicą po lewej stronie, na dole. F25(10A) oraz przekaźnik nr. 1 w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika. Sygnał dźwiękowy znajduje się za grilem chłodnicy.
Tak zewrzyj piny przekaźnika i wciśnij klakson
A wiec doprycezuje Atego 1222 2007 rok na żarówkach H7 No i popraw się na przyszłość - bo to jednak irytuje jak nie ma danych auta. Na początek sprawdziłbym połączenia masowe kabiny z ramą. W tej chwili nie pomnę gdzie to, ale jak coś mi błyska to chyba tak na końcu skrzyni biegów jest taka wiązka brązowych przewodów do ramy.
Sprawdź na jakie napięcie są żarówki w kierunkowskazach.
Tak trąbi tylko ze jeszcze minus musiałem mu dać ( bo chyba ta wtyczka z BSM też i minus odpina) Za to nie mam teraz już napięcia na bezpieczniku F2 (na trzy testy raz się zapalił na chwilę próbnik), na gnieździe bezpiecznika po jego wyjęciu też nie ma napięcia więc to chyba coś w module nie gra? Minus jest z karoserii. Nic go nie załącza więc sprawdź...
Tym się sugeruj, jednak to rozwiązanie TGA. http://obrazki.elektroda.pl/8946906900_1...
Cześć, Właśnie przechodziłem ten problem, okazało się że tylnia lewa lampa generowała taki problem. tzn, po włączeniu świateł było zwarcie na masie i dlatego wyskakiwał taki błąd, Pozdro
Możesz zrobić na NE555 i przekaźniku, albo kupić gotowy moduł np na Allegro jest coś takiego, nazywa się JK11
Klakson dziala niezaleznie od polozenia kluczyka w stacyjce.Bezpiecznik F17 i wyjscie do klaksonu jest na BB 6(w skrzynce bezp.).Ze schematu wychodzi ,ze bedzie tam caly czas napiecie niezaleznie od stacyjki. Na tym przewodzie wisi tez napiecie do przelacznika swiatel krotkie/dlugie.
Witam, Stosujesz barbarzynskie metody. Nie trzeba nic rozbierac, aby sprawdzic, czy przelacznik jest w porzadku, czy nie. Zasilanie klaksonu przychodzi z bezpiecznika F7(skrzynka 30 bezpiecznikowa) lub F8 (skrzynka 13 bezpiecznikowa) lub F17 (skrzynka 28 bezpiecznikowa) na pin 3A bialej 5-pinowej zlaczki przelacznika i wychodzi do klaksonu z pina 1A...
Jednak kontrolka w niedoswiadczonych rekach we wspolczesnym samochodzie moze narobic bigosu. To prawda, zwłaszcza zrobiona z żarówki H4 :) Sam mam zestawy kontrolek, od diodowych, z rezystorem 1K, po H4 z załączonymi równolegle dwoma włóknami. Do miernika zaś mam przejściówki z rezystorami bo już, nie jeden raz, mnie skubany oszukał. Wystarczy czasem...
Po prawej stronie, do wewnętrznego boku podłużnicy (od strony silnika) jest przykręcony przewód masowy. To jest masa od klaksonu i m.in. przednich świateł. Zobacz, czy nie jest luźna.
zasada działać klakson klakson zasada działania klakson renault
przerwania atmel avensis ręczny sterowniki samochodowe
technics instrukcja obsługi pilot bramy zasięg
Brak zasilania w 10-letnim Fiacie Panda mimo nowego akumulatora Radio VW T5 nie działa po wymianie bezpiecznika - przyczyny