Zastanawiałeś się kiedyś na jakiej zasadzie działa klakson? Jak pozbedziesz się elementu przełączającego to może to zadziała, ale poza częstotliwością rezonansową takiego klaksonu nie spodziewaj się zadawalających efektów. Lepiej skombinuj jakąś syrenę od alarmowu i na jej podstawie to zrób.
Tak, brak masy z CIM na kółeczka na kierownicy. Klakson będzie jak przywalisz do śruby mocującej kierownicę. Standardowa usterka w Zafirze.
Powinno pomóc
100uF to dość mało do filtrowania zasilania w takim układzie. Dioda trochę ułatwia sprawę. Myślę jednak, że problem nie jest w samym zasilaniu, a w tym, że klakson z zasady działania jest emiterem dużej ilości zakłóceń szerokopasmowych.
http://obrazki.elektroda.pl/6628528000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6628528000_1...
a moze tak przynajmniej rocznik stare pod prawa lampa nowe pod lewa w nowym napewno trzeba popuscic zderzak
Przekaźnik tak ma pracować ,a sygnał też można kupić jeden .Możesz założyć jeden a możesz i pięć ,twój wybór.
Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
Klaksony są zawieszone na pakiecie blaszek,sprawdź czy ktoś tego nie przerobił,bo blaszki lubią pękać. Kolejna rzecz to korozja,jeśli jest orośniete czoło to nie będzie głośniej,trzeba to wyczyścić. Nie pamiętam jak ma IFA,ale komunistyczne klaksony zawsze były zaopatrzone w śrubkę regulujacą rezonans. Popatrz czy takiej tam nie ma i spróbuj doregulować....
Idź po przewodzie (+) od akumulatora.
Bez różnicy który Jeden wtykasz kabel idący z wiązki auta do drugiego dokładasz masę wziętą z karoserii
NAJPROŚCIEJ: łączysz szeregowo głośnik, baterię i ,,przerywacz'' wykonany z blaszki naklejonej na membranę (z brzegu) i nakrętki/blaszki z wkręconą śrubką zamocowanej do brzegu głośnika, śrubka musi dotykać do blaszki a kierunek włączenia baterii taki aby membrana cofała się ,,od śrubki''. Cała zabawka to zasada działania dzwonka elektrycznego, to prostsze...
Czy klakson podłączony bezpośrednio do akumulatora działa prawidłowo? 85 i 86 to cewka przekaźnika. Musisz podać na nią napięcie z akumulatora za pomocą szeregowo włączonego przycisku. To jeden obwód. Drugi obwód to akumulator, styki robocze 30 i 87 przekaźnika i klakson. Wszystko w szereg. Pokazany bezpiecznik dajesz dodatkowo w szereg z akumulatorem.
Wieki ? :) a bateria nie padnie za rok ? rower jezdzi tylko w sezonie - w suche i słoneczne dni ..i raczej w weekendy :) Nie padnie, baterie litowe mają bardzo długą żywotność i małe samorozładowanie. Zamiast tej którą wcześniej zaproponowałem rozważ jeszcze tą propozycję : http://monitorsklep.pl/eve-energy-very-e...
ale marka i model nie są tu pewnie najważniejsze Takie dane są bardzo ważnym elementem. Bo jak dla mnie czytając tytuł tematu, a w nim zawartą nazwę "BMW" wyobrażałem sobie zupełnie inny pojazd. Pojazd, motocykl zupełnie współczesny taki: No wiecie, taki "nowoczesny" A tu co? :D Co widzimy? https://obrazki.elektroda.pl/2007685700_...
Na pasie przednim strona prawa.
Witam, mi to wygląda na zwarcie wiązki przewodów. Gdzie konkretnie trzeba szukać i to szybko ponieważ może dojść do pożaru auta.
Dokładny cel: zewnętrzny przycisk wywołujący przycisk A na komputerze. Po pierwsze to trzeba najpierw zlokalizować, które dwie ścieżki wychodzące z folii na tą płytkę zwiera ze sobą klawisz A. Prawdopodobnie jakąś jedną z jednej grupy (tam jest odstęp) z jedną z drugiej. I zweryfikować to miernikiem. Można też na odwrót. Podłączyć rozłożoną klawiaturę...
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
Próbowałem z wciskaniem klaksonu na kierownicy ale nic innego nie zaświeciło się prócz prawego i dolnego pinu. Tylko czy przy wyciągniętym przekaźniku klakson zadziała? Zasadę działania przekaźnika 12v rozumiem, że poprzez podanie prądu jest to coś w rodzaju jak włącznik pokojowy, w momencie podania prądu przepływa dalej i zasila następne elementy a...
Raczej nie bardzo. 4pinowa kostka musi doprowadzać 2 przewody z iskrownika, a potem to masz tylko + i - na akumulator :P . Jeśli nie działa ci aż tyle rzeczy to jak w pysk strzelił, wskazuje na przepalony bezpiecznik :) . Fajnie jakbyś napisał dokładnie co to za skuter i z jakiego roku :) .
Sprawdziłeś multimetrem w taki sposób czy na bezpieczniku jest napięcie? https://obrazki.elektroda.pl/1475905900_...
Taki pipek montujesz? https://obrazki.elektroda.pl/2694277300_...
Witam. Jeden pin od klaksonu do masy drugi pin klaksonu do przycisku. Drugi pin przycisku do +12v po stacyjce. Pozdrawiam
Ja na początek podał bym na nowy klakson 12V z akumulatora. Jak zagra to szukam dalej.
jeżeli jest, to w skrzynce z bezpiecznikami
Odłącz wtyczkę od klaksonu. Włóż nowy bezpiecznik, sprawdź czy się przepali po naciśnięciu przycisku klaksonu. Jeżeli nie przepali się to chyba sprawa będzie jasna. Jeżeli się przepali to kolega wyżej napisał co jest następnym krokiem.
Może być taśma, może być też moduł UCH jak też kostka przy klaksonie, kable. Jeśli masz jakiś dokładany alarm to też może być przyczyną. Taśmy jak i moduł nie są drogie z tym że moduł trzeba programować. Z dwojga złego lepiej jak tylko taśma :-)
Podejrzewam, że sprawa jest prosta do wyjaśnienia i już się z tym spotykałem wcześniej. Otóż poprzedniemu właścicielowi spodobał się nowy wzór kierownicy, zakupił, a że wieloklin pasował no to usiłował ją zamontować. Nie wziął jednak pod uwagę, że jest inny sposób uruchamiania sygnału. Przełożył szczotki i kółka stykowe, ale coś nie zagrało i poprzestał...
Klakson normalnie zadziała na prądzie zmiennym. Nie potrzebujesz aku.
Tak trąbi tylko ze jeszcze minus musiałem mu dać ( bo chyba ta wtyczka z BSM też i minus odpina) Za to nie mam teraz już napięcia na bezpieczniku F2 (na trzy testy raz się zapalił na chwilę próbnik), na gnieździe bezpiecznika po jego wyjęciu też nie ma napięcia więc to chyba coś w module nie gra? Minus jest z karoserii. Nic go nie załącza więc sprawdź...
https://obrazki.elektroda.pl/4427882900_... Tak to wygląda. A23 To sterownik kolumny kierownicy. S27h włącznik sygnału.
Witam wszystkich, Istnieją trzy melodie. Wyboru melodii można dokonać za pomocą przycisku, po przytrzymaniu przycisku przez 2 sekundy będzie słyszalny ciągły dźwięk klaksonu. https://obrazki.elektroda.pl/7571008700_... https://obrazki.elektroda.pl/7115102900_... https://obrazki.elektroda.pl/5035589600_...
Taśma pod kierownicą zwykle pierwsza pada. Kontrolka poduszki Ci się nie świeci? Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika...
jerzeli masz miernik (woltomierz) to normalnie zapalasz silnik i patrzysz jakie jest nap. na aku potem dodajesz gazu i patrzysz jakie jest przy wyrzszych obrotach i czy wogule się zmienia nap pomiędzy niskimi i wysokimi obrotami(na niskich obrotach może być nawet koło 13V jak masz słaby aku a na wysokich powinno być powyrzej 14,2 V ew blisko 14 ale...
A wiec doprycezuje Atego 1222 2007 rok na żarówkach H7 No i popraw się na przyszłość - bo to jednak irytuje jak nie ma danych auta. Na początek sprawdziłbym połączenia masowe kabiny z ramą. W tej chwili nie pomnę gdzie to, ale jak coś mi błyska to chyba tak na końcu skrzyni biegów jest taka wiązka brązowych przewodów do ramy.
Cześć, Właśnie przechodziłem ten problem, okazało się że tylnia lewa lampa generowała taki problem. tzn, po włączeniu świateł było zwarcie na masie i dlatego wyskakiwał taki błąd, Pozdro
Możesz zrobić na NE555 i przekaźniku, albo kupić gotowy moduł np na Allegro jest coś takiego, nazywa się JK11
http://translate.google.pl/?hl=pl&tab=wT... może być konieczna zmiana języka na fracuski
Sprawdź na jakie napięcie są żarówki w kierunkowskazach.
Sprawdź bezpiecznik F11(15A) od zapalniczki pod kierownicą po lewej stronie, na dole. F25(10A) oraz przekaźnik nr. 1 w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika. Sygnał dźwiękowy znajduje się za grilem chłodnicy.
Tym się sugeruj, jednak to rozwiązanie TGA. http://obrazki.elektroda.pl/8946906900_1...
Mogła wylać bateria w module syreny i narobić bigosu. Spróbuj wywołać alarm (otworz auto od środka przez uchyloną szybę) a potem odczytaj błędy.
Jednak kontrolka w niedoswiadczonych rekach we wspolczesnym samochodzie moze narobic bigosu. To prawda, zwłaszcza zrobiona z żarówki H4 :) Sam mam zestawy kontrolek, od diodowych, z rezystorem 1K, po H4 z załączonymi równolegle dwoma włóknami. Do miernika zaś mam przejściówki z rezystorami bo już, nie jeden raz, mnie skubany oszukał. Wystarczy czasem...
Najlepiej aby zasilane było z akumulatora, ekran LCD wskazujący czas w formacie minuty:sekundy, urządzeniem dźwiękowym ma być klakson działający na zasadzie małej sprężarki która za pomocą wężyka przenosi powietrze do trąb powietrznych (klaksonów), zasięg wystarczy przewód odchodzący od całości około 5 metrów.
przekaznik wydaje sie tez sprawny Nie ma się wydawać , ma być sprawny.
Witam, Stosujesz barbarzynskie metody. Nie trzeba nic rozbierac, aby sprawdzic, czy przelacznik jest w porzadku, czy nie. Zasilanie klaksonu przychodzi z bezpiecznika F7(skrzynka 30 bezpiecznikowa) lub F8 (skrzynka 13 bezpiecznikowa) lub F17 (skrzynka 28 bezpiecznikowa) na pin 3A bialej 5-pinowej zlaczki przelacznika i wychodzi do klaksonu z pina 1A...
Po prawej stronie, do wewnętrznego boku podłużnicy (od strony silnika) jest przykręcony przewód masowy. To jest masa od klaksonu i m.in. przednich świateł. Zobacz, czy nie jest luźna.
Klakson dziala niezaleznie od polozenia kluczyka w stacyjce.Bezpiecznik F17 i wyjscie do klaksonu jest na BB 6(w skrzynce bezp.).Ze schematu wychodzi ,ze bedzie tam caly czas napiecie niezaleznie od stacyjki. Na tym przewodzie wisi tez napiecie do przelacznika swiatel krotkie/dlugie.
Wiązka do sprawdzenia, przekaźnik klaksonu, i sprawdź czy na kostce przy klaksonie jest masa. Airbag się nie świeci?
Nic nie mostkuj, jak stary działa to i nowy powinien. Przede wszystkim rozłącz je i sprawdź pojedynczo. Po drugie sprawdź je bez przykręcania bo może się okazać że mają fabrycznie połączony minus z obudową i w chwili złego podłączenia i jednoczesnym zetknięciu z masą karoserii występuje zwarcie. Jeśli stary jest w powietrzu tylko podłączony kablami...
nr 20 15A
O to chodziło. po przekręceniu kluczyka również? Jeśli tak, to włóż przekaźnik z powrotem, weź przewód, jednym końcem dotknij do jakiejś pewnej masy, drugim do metalowej obudowy kolumny kierowniczej. Przekręć kluczyk i naciśnij klakson. daj znać jakie efekty.
Odkręcić śruby od dołu. przękręcić kierownicą w lewo lub prawo i zobaczyć czy pod kierownicą od czoła obudowy nie ma miejsca widocznego żeby odbezpieczyć zaczepy . Jeśli nie ma to ciągnąć obudowy górną w góre dolną w dół :D mocno ale z umiarem.
Witam bezpieczniki wystarczą one są na żaróweczki kierunków przekażnik pobiera mało moc a przewód który podłancza do klaksonu z przekaznika to jest masa podawana z przekaznika wiec nie podłoncz na 12 v czasem bo klaksony są sterowane masą .Mocą pobieraną przez ten układ się nie martw się pobiera tylko przekażnik .I będzie działać montuje alarmy i centralne...
Zasadniczo, lampy kierunkowskazów mają masę przez swe mocowanie; możliwe, że jest zaśniedziałe mocowanie tej lewej przedniej na kabinie. Jednak w połączeniu ze zjawiskiem niegaśnięcia lampki "na postoju", możliwe jest jakieś zwarcie w zegarach, pod tablicą rozdzielczą. Może inną procedurę zastosować: odłączyć żółty przewód D+ i starannie go zaizolować...
sygnał jest na 3 pin 1-braz, 2 czarny, 3 rozowy ktory w komorze silnika przechodzi na kolor biały i wchodzi w pin 30 centr. elektr(kostka30P) podepnij zarowke w piny 1 braz- zasilanie z przekaznika po przycisnieciu switcha klaksonu a pin 2 czarny mase ktora jest na stałe i sprawdz czy zarowka zapal sie za kazdym razem. moze gubi gdzies mase na kablach.
co do sygnału to sprawdź czy działa przekaźnik
Bezpiecznik jest w obwodzie wykonawczym, nie wiem od której strony mierzyłeś taśmę, mam nadzieję że od strony poduchy i poducha była wyjęta. Druga strona taśmy (a dokładniej gniazdo )jest zaraz za kierownica w tym czarnym plastiku w kórym jest schowana taśma.
Kupiłem niedawno Toyotę Verso 1.6 i właśnie nie działa mi klakson. Podpowiedzcie mi gdzie schowana jest trąbka w tym samochodzie?
Tak zewrzyj piny przekaźnika i wciśnij klakson
A gdzie, pewnie za nadkolem albo zderzakiem.A bezpieczniki sprawdzone.Kable między klapą a budą sprawdzone?
Nie podałeś konkretnych danych ale może te schematy Ci podpasują. Są dla wersji bez czujnika deszczu ale akurat ta część może pasować do wersji z czujnikiem. Zielona wtyczka BSM (3) steruje spryskiwaczami jak i klaksonami. Na początku na Twoim miejscu sprawdziłbym czy po włączeniu zapłonu na bezpieczniku F13 w BSM pojawia się napięcie - czyli żarówka...
kabel zasilajacy lampke pod sufitem idzie po slupku i wychodzi do bagaznika i wlasnie w tym miejscu czesto sie przeciera izolacja i robi zwarcie
Ten wyżej jest od klaksonu. W sensie w tej samej kolumnie jeden dalej.
Dziekuje mimo wszystko za pomoc, a rozpiske przekaźników w komorze silnika, już wyczaiłem który jest od klaksonu, bo też nie działał klakson ale na szczęście to wina samego klaksonu To jeszcze zapytam, choć wątpię byś nie sprawdził żarówek?
Witam, mam problem z klaksonem w Nissanie Qashqaiu J10. Klakson raz działa raz nie działa. Sprawdziłem styki w kierownicy, napięcie jest ok, tam w zasadzie nie ma co się zepsuć. Sprawdziłem sam klakson podłączając go do akumulatora - działa. Przypuszczam, że gdzieś na kablu przerywa napięcie. Czy dysponuje ktoś schematem jak ten kabel leci w pojeździe...
Bierzesz ze sobą dwóch kolegów- sympatyków siłowni i idziesz porozmawiać jak człowiek. Najlepiej idź tylko po kasę a resztę sprawdź w warsztacie,nie u Henia w garażu bo nie wiadomo, co jeszcze źle złożył. Dodano po 2 Taśma używana nie jest droga, na aledrogo są po 20-50zł, dojdzie jeszcze kasowanie błędów.
Ok. Ale dlaczego nie działa klakson jak zepnę plus klaksonu z jego minusem tak jak 85 i 30, tylko działa po spięciu minus klaksonu z masą pojazdu? Ten plus który jest na stałe jakoś przechodzi poprzez obwód i dlatego jest na minusie również plus? Możesz mi wytłumaczyć bo nie rozumiem tego :| Przecież na klaksonie masz stały plus więc na 85 też masz...
Zakłócenia dostają się przez zasilanie.Należało by wpiąć w zasilanie obrotomierza kondensator.Jak to nie pomoże to tak samo przy zasilaniu wiatraczka. Elektrolit na kilka - kilkadziesiąt mikro na napięcie 25V.Plus do plusa a minus do minusa.
Witam Jeśli świeci kontrolka Airbag, to skasować błąd i pokręcić ponownie kierownicą przy odpalonym silniku. Jeśli Airbag mignie lub ponownie się zapali na stałe, to do wymiany spirala łącząca elektrykę koła kierownicy z resztą pojazdu. Ten element w Felicjach lubi padać. Oczywiście diagnostyka ma sens jeśli poduszka jest sprawna i nie wystrzelona....
Oczywiście że można zrobić. Niemniej filtr pasmowo-przepustowy w tym przypadku wykonałbym na "analogu".
Ciekawa konstrukcja-dodatkowy przycisk (lubie takie patenty naprawiać) Połączenie przekaźnika wałkowane setki razy 30 + z aku 85, 86 zasilanie, 87 na sygnał
pomiedzy kierownica a wlacznikami, jest zabudowana w czarnej obudowie jak sciagniesz kierownice to ja zobaczysz. z przodu bedziesz mial wtyczki jedne do klaksonu a druga do jaska i z tylu to.samo
Zdjęcie trochę nie wyraźne ale pokazałem ile ma wejść na rurę, jeżeli masz nałożone do końca śruba imbulsowa powinna być na samym dole otworu wzdłużnego. Jeżeli rzeczywiście wszystko pasuje sprawdź czy przy demontażu nie wbiłeś za daleko pręta kierownicy. http://obrazki.elektroda.net/59_12221719...
Zależy czy włącznik steruje masą czy plusem Jak masą to nie zadziała, wtedy daj na 86 napięcie po stacyjce
musisz zdjąc lub chociaż odchylić zderzak. tx30 tx20 i klucz 10. Powodzenia.
Ze schematu jaki pobrałem z sieci wynika, że czerwony przewód, który trafia na bezpiecznik nr 1 po nim zasila klakson. Od tego czerwonego odchodzi drugi czerwony i przez przekaźnik, przewód czerwono-żółty i bezpiecznik nr 2 zasila szybę ogrzewaną i jej lampkę kontrolną. Sprawdź czy masz napięcie na bezpieczniku nr 1, ma być tam zawsze.Sprawdź np. żarówką...
Zdejmujesz kierownice,na przelaczniku zespolonym masz takie plastikowe okragle pudelko z ktorego wychodza przewody do poduszki.Wyjmujesz i dajesz mechanikowi,ktory grzebal przy maglownicy aby odkupil takie same tylko sprawne
w sprinterze na klakson jest stałe napięcie sterowany jest masą, najczęściej, a właściwie we wszytkich przypadkach które naprawiałem, winna była wiązka kabli pod atrapą za zderzakiem. Najlepsze rozwiązanie to puścić nowe kable do klaksonu, albo dla pewności rozbebeszyć wiązkę kabli kupić peszel i na nowo wszystko zaizolować Przycisk klaksonu powin ien...
Do przejrzenia przewód od klaksonu, odpiąć kostkę od niego, sprawdzić czy w środku nie zaśniedziała, następnie spróbować włączyć klakson na odpientej kostce i zobaczyć czy wywala bezpiecznik, jak nie to znaczy że sam klakson robi zwarcie. Dodam jeszcze że przeważnie klakson jest sterowany masą, a + jest na stałe.
W renówce powinieneś mieć klakson na samym przodzie pod chłodnicą, mniej więcej na środku. Jak tylko wsuniesz głowę pod auto z przodu to powinieneś zobaczyć coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/27_12463468...
Przyczyną nie działającego tempo matu była uszkodzona taśma kierownicy. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Kolego zacznij od sprawdzenia bezpieczników jeśli są dobre to sprawdż czy jest na nich napięcie, następnie przy sygnale sprawdż czy dochodzi napięcie po naciśnięciu klaksonu. Jeżeli chodzi o spryskiwacz to zdejmij przewód z pompki i po uruchomieniu spryskiwacza powinien pojawić się płyn jeżeli tak się stanie najprawdopodobnie będze zapchany przewód...
W wozach strażackich (oraz niektórych karetkach pogotowia) stosuje się klakson pneumatyczny. Takiego efektu nie uzyskasz z klaksonu o zasilaniu elektrycznym. Tym bardziej zasilanego tak niskim napięciem.
To zapewne oznacza że stacyjka nie ma połączenia z masą lub sama w sobie nie zwiera do masy. Początkowo polecam rozłączyć różne kostki w okolicy stacyjki i sprawdzić czy coś nie jest skorodowane. Jeśli tak - wyczyścić. Zalecam rozłączać kostki pojedynczo by się nie pogubić co gdzie było :) . Jeden przewód który idzie do stacyjki powinien być połączony...
Opcje są dwie: 1. Jest to + i -. Podłączasz raz tak, raz odwrotnie i sprawdzasz, jak lepiej działa. 2. Masa, czyli - jest na obudowie, a te dwa przewody to 12 i 24V (czort wie, jako oni tam zbijają to napięcie).
Najprawdopodobniej uszkodzenie jest w wiązce pomiędzy kierownicą a skrzynką bezpieczników i przekaźników pod maską. Często padają taśmy w kierownicy,ale skoro ta jest dobra to odpada. Wyjmij przekaźnik sygnału i wtyczki przy kierownicy: stacyjkową,poduszki/klaksonu i sprawdź czy na styk cewki przekaźnika odpowiadający za minus,przychodzi coś jeszcze....
najpierw sprawdzić czyli podpiąć bezpośrednio do akumulatora jeśli nic to znaczy że sygnały do niczego ( w niektórych jest regulacja taką śrubką z tyłu klaksonu można spróbować doregulować ) jeśli będą trąbiły pod akumulatorem to znaczy że jest za słabe napięcie czyli czeba sprawdzić masę i plusa pozdro
około 100 używana
nie ma przekaźnika, czarny to plus za stacyjką, poprzez 20A bezpiecznik, oznaczony na pokrywie symbolem trąbki
Witam!Wstaw w szereg z klaksonem opornik rzędu 100om i mocy uzależnionej od mocy klaksonu np.5W.Pozdr,
Już się spotkałem z tym że się wysypał bordnetz (brak świateł w środku , kierunków, wycieraczek, klaksonu itp) Wystarczyło odłączyć i podłączyć akumulator.
jesli bezpieczniki sprawne zobacz czy napiecie dochoidzi do klaksonu jesli tak to klakson do wymiany :)
pod lampą przednią
Zdejmij czaszę i posprawdzaj jeszcze raz porządnie kable, zdarzało się, że zostały przecięte przez ogranicznik skrętu. Sprawdź w razie potrzeby przełączniki przy lewej klamce.
Raczej zapomnij. Ten sygnał był jakiś szczególny? Może synkowi spodoba się inny, są kity (zestawy) do samodzielnego montażu: http://multisort.pl/product/2229.Syrena;... http://multisort.pl/product/2237.Trojton...
Pstryka to przekażnik od klaksonu.A klakson powinien być za zdeżakiem po prawej stronie auta(od strony pasażera)
Nie działa klakson w Fiacie Ducato 1999 rok. Sam klakson i bezpieczniki są dobre. Co to może być? Zepsuty przycisk w kierownicy?
Skoro trąbi po wyjęciu przekaźnika a bez zwory, to chyba logiczne że przełączniki pod kierownicą i w kierownicy nic do tego nie mają. Usterki szukaj na drodze przekaźnik>klakson.
klakson zasada działania klakson renault klakson nissan
at9100 transformator dolna grzałka przypala nissan wycieraczka
Jak otworzyć chroniony plik od PIIB w Gmailu? Kod błędu F3 w zmywarce Candy CSF 4575 E/EX