http://obrazki.elektroda.pl/6628528000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6628528000_1...
Przekaźnik tak ma pracować ,a sygnał też można kupić jeden .Możesz założyć jeden a możesz i pięć ,twój wybór.
Idź po przewodzie (+) od akumulatora.
Klaksony są zawieszone na pakiecie blaszek,sprawdź czy ktoś tego nie przerobił,bo blaszki lubią pękać. Kolejna rzecz to korozja,jeśli jest orośniete czoło to nie będzie głośniej,trzeba to wyczyścić. Nie pamiętam jak ma IFA,ale komunistyczne klaksony zawsze były zaopatrzone w śrubkę regulujacą rezonans. Popatrz czy takiej tam nie ma i spróbuj doregulować....
Tak, brak masy z CIM na kółeczka na kierownicy. Klakson będzie jak przywalisz do śruby mocującej kierownicę. Standardowa usterka w Zafirze.
Tak trąbi tylko ze jeszcze minus musiałem mu dać ( bo chyba ta wtyczka z BSM też i minus odpina) Za to nie mam teraz już napięcia na bezpieczniku F2 (na trzy testy raz się zapalił na chwilę próbnik), na gnieździe bezpiecznika po jego wyjęciu też nie ma napięcia więc to chyba coś w module nie gra? Minus jest z karoserii. Nic go nie załącza więc sprawdź...
Czy klakson podłączony bezpośrednio do akumulatora działa prawidłowo? 85 i 86 to cewka przekaźnika. Musisz podać na nią napięcie z akumulatora za pomocą szeregowo włączonego przycisku. To jeden obwód. Drugi obwód to akumulator, styki robocze 30 i 87 przekaźnika i klakson. Wszystko w szereg. Pokazany bezpiecznik dajesz dodatkowo w szereg z akumulatorem.
Na pasie przednim strona prawa.
Ja na początek podał bym na nowy klakson 12V z akumulatora. Jak zagra to szukam dalej.
Raczej nie bardzo. 4pinowa kostka musi doprowadzać 2 przewody z iskrownika, a potem to masz tylko + i - na akumulator :P . Jeśli nie działa ci aż tyle rzeczy to jak w pysk strzelił, wskazuje na przepalony bezpiecznik :) . Fajnie jakbyś napisał dokładnie co to za skuter i z jakiego roku :) .
Mogła wylać bateria w module syreny i narobić bigosu. Spróbuj wywołać alarm (otworz auto od środka przez uchyloną szybę) a potem odczytaj błędy.
Możesz zrobić na NE555 i przekaźniku, albo kupić gotowy moduł np na Allegro jest coś takiego, nazywa się JK11
Po prawej stronie, do wewnętrznego boku podłużnicy (od strony silnika) jest przykręcony przewód masowy. To jest masa od klaksonu i m.in. przednich świateł. Zobacz, czy nie jest luźna.
Może najpierw poszukaj bezpiecznika.
Odłącz wtyczkę od klaksonu. Włóż nowy bezpiecznik, sprawdź czy się przepali po naciśnięciu przycisku klaksonu. Jeżeli nie przepali się to chyba sprawa będzie jasna. Jeżeli się przepali to kolega wyżej napisał co jest następnym krokiem.
Witam. Jeden pin od klaksonu do masy drugi pin klaksonu do przycisku. Drugi pin przycisku do +12v po stacyjce. Pozdrawiam
Klaksonu samochodowego, ze względu na jego konstrukcję, nie przystosujesz do zmiennej częstotliwości. To przerywacz elektromechaniczny, z ustalonym skokiem i wszelkie dłubanie w nim i regulacje, tylko mu zaszkodzą. Jedyne co ci pozostaje, to syrenka piezo i przeróbka generatora. Pobór prądu przez klakson, to dobre kilka A.
Tak zewrzyj piny przekaźnika i wciśnij klakson
Nic nie mostkuj, jak stary działa to i nowy powinien. Przede wszystkim rozłącz je i sprawdź pojedynczo. Po drugie sprawdź je bez przykręcania bo może się okazać że mają fabrycznie połączony minus z obudową i w chwili złego podłączenia i jednoczesnym zetknięciu z masą karoserii występuje zwarcie. Jeśli stary jest w powietrzu tylko podłączony kablami...
jeżeli jest, to w skrzynce z bezpiecznikami
przekaznik wydaje sie tez sprawny Nie ma się wydawać , ma być sprawny.
Sprawdź bezpiecznik F11(15A) od zapalniczki pod kierownicą po lewej stronie, na dole. F25(10A) oraz przekaźnik nr. 1 w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika. Sygnał dźwiękowy znajduje się za grilem chłodnicy.
sygnał jest na 3 pin 1-braz, 2 czarny, 3 rozowy ktory w komorze silnika przechodzi na kolor biały i wchodzi w pin 30 centr. elektr(kostka30P) podepnij zarowke w piny 1 braz- zasilanie z przekaznika po przycisnieciu switcha klaksonu a pin 2 czarny mase ktora jest na stałe i sprawdz czy zarowka zapal sie za kazdym razem. moze gubi gdzies mase na kablach.
jak ci buczy klakson (wyklóczając oczywiście uszkodzenie samego klaksonu) to poprostu klakson łapie mase gdzieś wcześniej niż na włączniku z tego co pamiętam to w wajperze klakson jest załączany masą także nietrudno w takim roziązaniu o przypadkowe zmasowanie przewodu gdzieś po drodze od kierownicy do klaksonu także przejrzyj najpierw dokładnie przewodu...
Witam, Stosujesz barbarzynskie metody. Nie trzeba nic rozbierac, aby sprawdzic, czy przelacznik jest w porzadku, czy nie. Zasilanie klaksonu przychodzi z bezpiecznika F7(skrzynka 30 bezpiecznikowa) lub F8 (skrzynka 13 bezpiecznikowa) lub F17 (skrzynka 28 bezpiecznikowa) na pin 3A bialej 5-pinowej zlaczki przelacznika i wychodzi do klaksonu z pina 1A...
Kupiłem niedawno Toyotę Verso 1.6 i właśnie nie działa mi klakson. Podpowiedzcie mi gdzie schowana jest trąbka w tym samochodzie?
Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
nr 20 15A
http://translate.google.pl/?hl=pl&tab=wT... może być konieczna zmiana języka na fracuski
co do sygnału to sprawdź czy działa przekaźnik
Odkręcić śruby od dołu. przękręcić kierownicą w lewo lub prawo i zobaczyć czy pod kierownicą od czoła obudowy nie ma miejsca widocznego żeby odbezpieczyć zaczepy . Jeśli nie ma to ciągnąć obudowy górną w góre dolną w dół :D mocno ale z umiarem.
Klakson normalnie zadziała na prądzie zmiennym. Nie potrzebujesz aku.
Sprawdź na jakie napięcie są żarówki w kierunkowskazach.
najpierw sprawdzić czyli podpiąć bezpośrednio do akumulatora jeśli nic to znaczy że sygnały do niczego ( w niektórych jest regulacja taką śrubką z tyłu klaksonu można spróbować doregulować ) jeśli będą trąbiły pod akumulatorem to znaczy że jest za słabe napięcie czyli czeba sprawdzić masę i plusa pozdro
A gdzie, pewnie za nadkolem albo zderzakiem.A bezpieczniki sprawdzone.Kable między klapą a budą sprawdzone?
O to chodziło. po przekręceniu kluczyka również? Jeśli tak, to włóż przekaźnik z powrotem, weź przewód, jednym końcem dotknij do jakiejś pewnej masy, drugim do metalowej obudowy kolumny kierowniczej. Przekręć kluczyk i naciśnij klakson. daj znać jakie efekty.
Baterią nie bardzo, raczej akumulator 12V. Klaksony mają dosyć duży pobór prądu.
Zakłócenia dostają się przez zasilanie.Należało by wpiąć w zasilanie obrotomierza kondensator.Jak to nie pomoże to tak samo przy zasilaniu wiatraczka. Elektrolit na kilka - kilkadziesiąt mikro na napięcie 25V.Plus do plusa a minus do minusa.
tak
Oczywiście że można zrobić. Niemniej filtr pasmowo-przepustowy w tym przypadku wykonałbym na "analogu".
Nie to samo, próbówka ma mały pobór prądu, klakson duży, próbówka może działać a klakson nie będzie, mimo to u Ciebie podejrzewam uszkodzenie samego klaksonu. Jeśli ma śrubkę regulacyjną, podłącz go bezpośrednio do akumulatora dwoma przewodami i pokręć nieznacznie śrubką (1-2 obroty w lewo i w prawo)
Zależy czy włącznik steruje masą czy plusem Jak masą to nie zadziała, wtedy daj na 86 napięcie po stacyjce
Od włączenia zapłonu nie znika klakson, z taśmy jest sieczka.
Kolego a sprawdzales zawor redukujacy cisnieni powieterza . Znajduje sie on po lewej stronie po wewnetrznej stronie ramy , w okoliny skrzyni biegow . To przez jego awarie czesto dzieja sie takie problemy
Zdejmij czaszę i posprawdzaj jeszcze raz porządnie kable, zdarzało się, że zostały przecięte przez ogranicznik skrętu. Sprawdź w razie potrzeby przełączniki przy lewej klamce.
Raczej zapomnij. Ten sygnał był jakiś szczególny? Może synkowi spodoba się inny, są kity (zestawy) do samodzielnego montażu: http://multisort.pl/product/2229.Syrena;... http://multisort.pl/product/2237.Trojton...
jesli bezpieczniki sprawne zobacz czy napiecie dochoidzi do klaksonu jesli tak to klakson do wymiany :)
W kierownicy masz włącznik on jest połączony z masą , ta masa po jego naciśnięciu wysyłana jest dalej przewodem 213 do przełącznika który masz na drugim foto, a ten przełącznik rozdziela tą masę albo na przewód 211 albo 212 (w zależności czy go włączysz czy nie), to są numery przy klaksonach (jeden elektryczny 212 - drugi pneumatyczny 211). Klaksony...
Popularne motorowery miały instalacje 6woltową i jakiś klakson głośniejszy od dzwonka rowerowego. Taki klakson pobiera sporo prądu więc nie wiem czy posiadane przez ciebie źródło go uciągnie.
Najprawdopodobniej uszkodzenie jest w wiązce pomiędzy kierownicą a skrzynką bezpieczników i przekaźników pod maską. Często padają taśmy w kierownicy,ale skoro ta jest dobra to odpada. Wyjmij przekaźnik sygnału i wtyczki przy kierownicy: stacyjkową,poduszki/klaksonu i sprawdź czy na styk cewki przekaźnika odpowiadający za minus,przychodzi coś jeszcze....
Opcje są dwie: 1. Jest to + i -. Podłączasz raz tak, raz odwrotnie i sprawdzasz, jak lepiej działa. 2. Masa, czyli - jest na obudowie, a te dwa przewody to 12 i 24V (czort wie, jako oni tam zbijają to napięcie).
Nie trzeba trąbić, wystarczy sprawdzić co wisi stałego na klaksonie, plus czy masa.
Witam proszę bardzo. http://obrazki.elektroda.net/65_12580178... http://obrazki.elektroda.net/93_12580178...
pod lampą przednią
Inż do jakiegoś wiekszego sklepu z alarmami i kup sobie przekaźnik z opóźnieniem. Klakson podłącz poprzez ten przekaźnik.
pomiedzy kierownica a wlacznikami, jest zabudowana w czarnej obudowie jak sciagniesz kierownice to ja zobaczysz. z przodu bedziesz mial wtyczki jedne do klaksonu a druga do jaska i z tylu to.samo
Wiązka do sprawdzenia, przekaźnik klaksonu, i sprawdź czy na kostce przy klaksonie jest masa. Airbag się nie świeci?
Przyczyną nie działającego tempo matu była uszkodzona taśma kierownicy. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Ok. Ale dlaczego nie działa klakson jak zepnę plus klaksonu z jego minusem tak jak 85 i 30, tylko działa po spięciu minus klaksonu z masą pojazdu? Ten plus który jest na stałe jakoś przechodzi poprzez obwód i dlatego jest na minusie również plus? Możesz mi wytłumaczyć bo nie rozumiem tego :| Przecież na klaksonie masz stały plus więc na 85 też masz...
Pompka padła, niestety to dosyć częste. Możesz sprawdzić odłączając fanfary i zasilając je z kompresora, min 2 bary.
Do przejrzenia przewód od klaksonu, odpiąć kostkę od niego, sprawdzić czy w środku nie zaśniedziała, następnie spróbować włączyć klakson na odpientej kostce i zobaczyć czy wywala bezpiecznik, jak nie to znaczy że sam klakson robi zwarcie. Dodam jeszcze że przeważnie klakson jest sterowany masą, a + jest na stałe.
Wieki ? :) a bateria nie padnie za rok ? rower jezdzi tylko w sezonie - w suche i słoneczne dni ..i raczej w weekendy :) Nie padnie, baterie litowe mają bardzo długą żywotność i małe samorozładowanie. Zamiast tej którą wcześniej zaproponowałem rozważ jeszcze tą propozycję : http://monitorsklep.pl/eve-energy-very-e...
Skoro trąbi po wyjęciu przekaźnika a bez zwory, to chyba logiczne że przełączniki pod kierownicą i w kierownicy nic do tego nie mają. Usterki szukaj na drodze przekaźnik>klakson.
, gdzie i kiedy jest czynny w pobliżu warsztat elektryka samochodowego!! Ale pytający prowadzi profesjonalny warsztat. http://www.auto-elektronika.xt.pl/ Chyba wie, gdzie i kiedy ma czynne... Post przenoszę do początkujących.
Próbowałeś wyjmować bezpiecznik od klaksonu?
Ze schematu jaki pobrałem z sieci wynika, że czerwony przewód, który trafia na bezpiecznik nr 1 po nim zasila klakson. Od tego czerwonego odchodzi drugi czerwony i przez przekaźnik, przewód czerwono-żółty i bezpiecznik nr 2 zasila szybę ogrzewaną i jej lampkę kontrolną. Sprawdź czy masz napięcie na bezpieczniku nr 1, ma być tam zawsze.Sprawdź np. żarówką...
Prawdopodobnie CIM. Poczytaj. http://astraklub.pl/viewtopic.php?f=158&...
Czego tam Ci brakuje? Masz i ten układ na 2 tranzystorach i prosty na NE555, nic tylko go zrobić.
co to może być? Zapewne przekaźnik cyka.
Wiem, że przyciskając klakson podajemy MINUS na cewkę przekaźnika, Wiec niewiele wiesz. Przekaznik jest uruchamiany przez elektronike BSM na "rozkaz", ktory przychodzi przez siec informatyczna. Przyciskajac wylacznik klaksonu informujesz tylko kalkulator kolumny (COM2000), ze chcesz wlaczyc klakson.
Może być taśma, może być też moduł UCH jak też kostka przy klaksonie, kable. Jeśli masz jakiś dokładany alarm to też może być przyczyną. Taśmy jak i moduł nie są drogie z tym że moduł trzeba programować. Z dwojga złego lepiej jak tylko taśma :-)
W przełączniku od wycieraczek jest blaszka która jest przykręcana do obudowy stacyjki razem z przełącznikiem, jak ktoś o niej nie wie to lubi się zgubić, stąd kierownica ma masę, a że trąbi cały czas to coś jeszcze źle poskładane.
I jak tam? Golfik naprawiony? :)
Jak podoba się dźwięk taki, to może być jeden.
Usilnie chcesz mieć problemy z prawem czy też chcesz aby Cię ktoś wyciągnął z tego wóżka i Ci skopał 4 litery? Będzie ok. Szukam bardzo głośnego klaksonu na baterie na auta nie będę trąbić na pieszych. Ten z Allegro wystarczy, czy jest za słaby ? :) Od lat myślę nad bardzo głośnym sygnałem, a nie te piszczki, które montują w wózkach. Dodano po 44 Usilnie...
Klasyczny objaw uszkodzenia taśmy zwijaka kierownicy.
Mam nietypowy problem z samochodem. Klakson mi nie dziala.Jednak usterka jest bardziej skomplikowana i bez schematu ani rusz. Sam klakson jest sprawny. Kabel elektrycznyy po odlaczeniu jest pod napieciem 12V i to niezaleznie od naciskania wlacznika na kierownicy. Pod obciazeniem napiecie maleje do zera . Czy ktos spotkal sie z czyms takim ? Pozdrawiam...
Albo zgnity klakson za zderzakiem
A po co?
Klakson jest przede wszystkim ciężki (i prądożerny). Pomyśl o przetworniku pizeoelektrycznym. Możnaby "wykorzystać" syrenę alarmową (do kupienia w elektronicznych czy na allegro) albo inny piszczek. Wyje naprawdę głośno. Ewentualnie można samemu zbudować w oparciu o jakis porządny przetwornik.
żę A23 to złącze w manetce kierownicy Nie w manetce tylko w taśmie zwijacza poduszki, plus na klakson leci przez taśmę do styków poduszki i wraca drugim stykiem taśmy do trąbki.
Nie działa klakson w Fiacie Ducato 1999 rok. Sam klakson i bezpieczniki są dobre. Co to może być? Zepsuty przycisk w kierownicy?
Pstryka to przekażnik od klaksonu.A klakson powinien być za zdeżakiem po prawej stronie auta(od strony pasażera)
Witam!Wstaw w szereg z klaksonem opornik rzędu 100om i mocy uzależnionej od mocy klaksonu np.5W.Pozdr,
Jakies odczyty? Alternator ładuje? Zanim zaczniesz zadawać dalsze pytania, zacznij naprawiać coś a potem sie zobaczy
Te tablice przeważnie mają zamontowany tam klakson samochodowy...
Dziekuje mimo wszystko za pomoc, a rozpiske przekaźników w komorze silnika, już wyczaiłem który jest od klaksonu, bo też nie działał klakson ale na szczęście to wina samego klaksonu To jeszcze zapytam, choć wątpię byś nie sprawdził żarówek?
W wozach strażackich (oraz niektórych karetkach pogotowia) stosuje się klakson pneumatyczny. Takiego efektu nie uzyskasz z klaksonu o zasilaniu elektrycznym. Tym bardziej zasilanego tak niskim napięciem.
W renówce powinieneś mieć klakson na samym przodzie pod chłodnicą, mniej więcej na środku. Jak tylko wsuniesz głowę pod auto z przodu to powinieneś zobaczyć coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/27_12463468...
Klakson dziala niezaleznie od polozenia kluczyka w stacyjce.Bezpiecznik F17 i wyjscie do klaksonu jest na BB 6(w skrzynce bezp.).Ze schematu wychodzi ,ze bedzie tam caly czas napiecie niezaleznie od stacyjki. Na tym przewodzie wisi tez napiecie do przelacznika swiatel krotkie/dlugie.
To jest j11, j10 tak samo ma? To idź aprawdź.
Do przerywacza podłącz klakson i przekaźnik. Drugi klakson podłącz do styku przekaźnika który w spoczynku jest zwarty. Po włączeniu zasilania będziesz miał zamierzony efekt.
Klakson ma zasilanie stałe, zapalniczka po ACC, to samo radio.
(at)klm787 Aleś Bracie elaborat tu wysmażył. Bot się może schować. Np. od kiedy to w instalacjach starych motocykli stosuje sie przekaźniki? Ale to wszystko, to tylko taka moja teoria Tu się stara pomóc Uczestnikom, o ile posiada się jakiś zasób wiedzy na dany temat a nie teoretyzuje teoriami prosto z Księżyca. (at)cren212 Masz do sprawdzenia tylko...
Schemat i opis, prościej się już nie da https://obrazki.elektroda.pl/8779736000_... https://obrazki.elektroda.pl/6428932500_...
W moim Partnerze klakson działał bez problemu - gdy w stacyjce nie było kluczyka, po włożeniu kluczyka już nie... Problem rozwiązał się sam gdy naprawiłem zerwaną taśmę skrętną która znajduje się w kole kierownicy pod poduszką powietrzną. Po naprawieniu tejże taśmy sygnał działa ok.
Krisxxl napisał odpowiedź, taśma po kierownicą do wymiany. Kierownicy nie musimy ruszać, na zapłonie klaksonu brak. Bez zapłonu klakson jest, więc raczej nie wina taśmy, ani przycisków w kierownicy. Nie wiem czym jest sterowane, czy + czy masą ale po zapłonie coś rozłącza i tyle, tak jak napisał kolega andrzej20001.
Sprawdź sygnał dźwiękowy (klakson) może być uszkodzony lub zwarcie w instalacji.
Witam bezpieczniki wystarczą one są na żaróweczki kierunków przekażnik pobiera mało moc a przewód który podłancza do klaksonu z przekaznika to jest masa podawana z przekaznika wiec nie podłoncz na 12 v czasem bo klaksony są sterowane masą .Mocą pobieraną przez ten układ się nie martw się pobiera tylko przekażnik .I będzie działać montuje alarmy i centralne...
Przewód 4535
klakson renault klakson nissan przekaźnik klakson
schematy laptopów poszukiwane cooler master zasilacz naprawa cewka pompa
prasa krawędziowa miernik naładowania akumulatorów
Jak zresetować piecyk Beretta jednofunkcyjny? Jak zdjąć tapicerkę drzwi przednich BMW 1 2018