Witam. W moim aucie PEUGEOT, nagrzewnica BEHR miałem podobny problem i winnym okazała się uszkodzona klapa mieszająca powietrze w kanale nawiewu. Dokładniej wysypało się koło zębate przekazujące moment obrotowy z silniczka napędu klapy. Podczas usterki efekt był taki, że niezależnie od ustawionej temperatury nadmuch podawał cały czas tą samą temperaturę...
Raczej dźwignię/cięgno będzie ciężko znaleźć. Sterowanie klap jest przy pomocy silniczków krokowych i pewnie ten od nadmuchu na szybę skończył żywot. Albo pękła zębatka na osi silniczka. Idzie tam zbyt duży prąd z panela i silniczek niszczy zębatkę lub klapa przechodzi poza pozycję krańcową i nie może wrócić. Możesz spróbować ponownie przeprowadzić...
Witam, ostatnio zauważyłem dziwny problem w wyżej wymienionym aucie.Mianowicie mam dwustrefowy klimatronic i jeżeli dam nadmuch na tylne górne kratki to słychać że dmuchawa chodzi ,ale z kratek nic nie dmucha.Może minimalnie i to zimnym powietrzem ( a na czujniku 90st).Rozebrałem tylni bok gdzie jest nagrzewnica i faktycznie nie leci powietrze na kratki...
Żywica i płótno nie do końca zdaje egzamin. Ja kleiłem 2x żywicą i płótnem, aż w końcu przeszedłem na Poxipol. Całą oś oblepiłem dokładnie poxpiolem, i sprawdziłem czy nie bedzie nigdzie przeszkadzać. Wszystko było ok. KOlejna psrawa jest taka, że połamane klapy biorą się stąd, że włączamy nawiew na max-a, a potem wybieramy gdzie ma nam dmuchać. Klapa...
Jak widzę to chyba jakaś wada fabryczna w tych samochodach ja wymieniłem wszystko termostat pomogę i nagrzewnicę i nic grzeje słabo od kierowcy, a od pasażera wręcz chłodzi. Byłem ròwniarz u elektryka że wszystko działa. Tam jest jedna klapa ktòra działa. Nadmuch chodzi na maksa, ale nie grzeje. I nikt nie wie o co chodzi. To jakiś koszmar.
Minął 1 rok od pojawienia się artykułu. Prosty system działa dalej niezawodnie. W międzyczasie było trochę pomiarów nad spalaniem węgla i ilością uzyskanego ciepła. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ciekawy jest fakt że w dobie pełnej osiągalności sprzętu pomiarowego mało kolegów mierzy własne doświadczenia i bazuje na niepewnych danych...
Nie wiem jak jest w Golfie 4 ale może to będzie klapa otwierająca/ zamykająca nadmuch powietrza na parownik. Przy klimatronie komputer steruje jej otwarciem w zależności od zapotrzebowania na chłód. Dobrze kombinuje?? :>
Witam mam problem z niedziałającą dmuchawą w volvo xc90 T6 2.9 bi turbo 2003r , problemem nie jest sama dmuchawa która się nie włącza tylko sterowanie całym nadmuchem , nie działają klapy zmieniające nadmuch zarówno te które kierują kierunek powietrza jak i te od ciepłego i zimnego powietrza sam panel jest okej przynajmniej tak uważam bo po podpięciu...
Witam, Czy ktoś może mi doradzić co może być za usterka z centralnym zamkiem Megan 2 1,6 16V benzyna z 2004r. Drzwi od kierowcy zamykają się normalnie,a pozostałe nie i nie słychać aby załączały się styczniki.Oprócz tego tylna klapa się nie otwiera. Także jest problem z nadmuchem w kabinie bo działa i po pewnym czasie przestaje. Sterowałem ostatnio...
Witam,kupiłem piec z castoramy na eko groszek,mam teraz problem,na poczatku nie chciało się palić żadne ustawienia nie pasowały,czytałem i szukałem przyczyny no i doszedłem do tego iż palenisko powinno być uszczelnione klejem ,silikonem na wysoką temperaturę,zrobiłem to i nadal nic,więc doszedłem do tego iż jest za słaby nadmuch tak wiec odkreciłem...
trafna uwaga - jak to sprawdzic bez wiekszego wysilku? Pojechac za dymiacym autobusem/ciezarowka ruszajaca ze swiatel/przystanku - jesli w kabinie nie czuc dymu to bedzie klapa :-) Nie chciał bym Cię tu obrażać, ale tu nie potrzeba starego klekota. Ta klapa znajduje się w większości przypadków nad dmuchawą, w okolicy schowka pasaża etc. Wystarczy latarka...
Czym może być spowodowany słaby nadmuch. Powietrze leci mroźne klima działa ale jest słaba siła nadmuchu. Słychać że wzrastają obroty dmuchawy wraz z ustawieniem na wyższym biegu ale jak dam na max czyli na 4 to tak na oko siła nadmuchu jest 1,5 Tak samo na zimnym i na ciepłym ustawieniu. Klapy na nogi szybe ciało działają. Nie działa klapa obiegu wewnetrznego...
Odgrzewam kotleta. Może ktoś miał podobny problem? Magnum 2008r + klimatyzacja. Pokrętło od temp. ustawiam na 22-23 stopnie a w kabinie nawet po 40km jest chłodno, ustawiam na 25-26stopni jest w marę ciepło. Czy tak powinno być? Kolejna sprawa to nadmuch z kratek przednich z jednych mocno dmucha z innych słabiej. Elektrozawór puka po przekręcaniu pokrętła...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
l że coś może przysłoniło ją w niewielkim stopniu Nowa Nagrzewnica (oryginalna) No to zaobserwowałeś coś czy nie? cięgna przestawiające nadmuch ciepłego i zimnego powietrza działają prawidłowo, Ale czy klapa ta jet domknięta do końca?
Przez tą gąbkę nie leci powietrze a uszczelnia ona klapę przełanczającą nadmuch przez nagrzewnicę albo bezpośrednio z wentylatora.
Witam Panowie mam peugeota 407 2.0 hdi z 2004roku z automatyczną klimatyzacją i mam zamontowane w nim mokre webasto i teraz pojawia się problem taki, że po włączeniu ogrzewania postojowego wypadało by aby załączył się nadmuch w kabinie.. webasto wystawia +12v na wentylator więc żadnego dodatkowego przekaźnika nie musiałem podłączać sprawa prosta sterowanie...
bb ... co do tego patentu to znam oczywiscie to ... problemy sa jednak przy tym conajmniej 2 ... 1 to koniecznosc wymontowania plastikowej polki nad nogami pasazera ... 2 to niemozliwe jest uszczelnienie bagaznika w malaku bo z przodu dzieki temu ze jest nieszczelny to jest nadmuch powietrza ... ja mam dmuchawe ale jak za bardzo uszczelnie to nie bedzie...
1. Elektrozawory o ile są (przykład bmw) 2. Klapy nadmuchu (zacięta, adaptacja) 3. zatkana połowa nagrzewnicy(tak, to się zdarza)
Jak zmieniasz temperaturę to powinno otworzyć klapę nadmuchu.
Masz uszkodzoną opornicę wentylatora nadmuchu, sterowanie obrotami i otwieranie/zamykanie klapy idzie przez nią.
Klapa obiegu zamkniętego ale ta zamykająca dopływ powietrza,sprawdź czy działa
No aż testera nie potrzeba do tego. Zdejmij dolne osłony przy konsoli środkowej i sprawdź czy nie ma problemy z którymś z silniczków Nic tam nie zobaczy. Schowek wyciągnąć zlokalizować silniczek odpowiedzialny za rozdział powietrza i sprawdzić czy działa, czy mocowanie w klapie nie jest wyrobione, czy sama klapa uszkodzona.
Błędy w którym sterowniku? Panel ma swój sterownik i z nim można się komunikować. Podane błędy nie powinny mieć wpływ na pracę wentylatora nawiewu. Poza tym tam jest opcja Auto (sterowanie siłą nawiewu i klapami) lub ręcznie ustawienie siły nadmuchu.
Po pierwsze - jeżeli działa wiatrak, to wszystko jest dobrze. To że panel się nie wzbudza, to normalne. Nie ma sensu sterować wszystkimi klapami i podświetlaniem panela, ponieważ piec zazwyczaj działa bez uruchomionego silnika, co powoduje, że pobiera sporo prądu. Prawdopodobnie nadmuch będziesz mieć ustawiony w taki sposób, jak zostawiłeś ustawione...
Poszły na wakacje krańcówki klapy nadmuchu.
Przestawianie klapy w dyfuzorze umarło.
Dzień dobry. Wymieniłem V71 (w sumie myślałem że więcej trzeba się przy tym namęczyć, a to raptem dwie śruby aby go wyjąć), i niby wszystkie błędy zniknęły, więc nie podam skąd wziąłem ten V107. Chyba że jeszcze powróci. Przed wymianą V71 miałem takie błędy: 01271 - Permanentny - Silnik krokowy klapy nadmuchu powietrza - Nieprawidłowość 01274 - Permanentny...
Kolego, może to niezbyt fachowo ;) ale kiedyś, dawno temu zrobiłem takie coś przy starym piecu, że podłączyłem 2 termostaty szeregowo, tzn jeden działał jak temperatura wzrastała powyżej zadanego poziomu to wyłączał zasilanie klapy od nadmuchu powietrza, a drugi był podłączony odwrotnie, tzn. jak temperatura spadła poniżej minimum (tzn piec zgasł) to...
Jezeli ilosc czynnika w ukladzie jest ok, to sproboj kalibracji: 1. Uruchom silnik i go dobrze rozgrzej. 2. Regulatory temperatury ustaw na "cieplo" 3. Nadmuch na najwyzszy poziom Przyciski na panelu sa ustawione w nastepujacej kolejnosci: z gory na dol sa 3 przyciski, z lewej na prawo 4. Ten u gory z lewej niech bedzie nr.1, a ten z dolu po prawej...
Wyłamane zęby lub zanik styku na silniczkach klap.
Dobra, w sobotę udało mi się podłączyć całość. Nie wiedziałem tylko, że trzeba do kostki od klimatroniku dorzucić dodatkowy PIN, którego wcześniej nie było ..... (PIN 20) Dorzuciłem go i po uruchomieniu całego osprzętu na wyświetlaczu AC pokazuje się napis "HE" oraz jakiś rysunek (jakaś zakrzywiona linia). Niestety nie można sterować mocą nadmuchu....
Więc tak. Ustaw sobie jasność w zegarach potencjometrem. Jak chodzi o nadmuch to sprawdź działanie klap. Alternetor oddaj fachowcowi jak nie wiesz i nie poczytales na ten temat.
Silniczek nawiewu lub dźwignia zmiany klap sterujących nadmuchem powietrza. Polecam zrobić TEST KLIMATYZACJI. Panel klimatyzacji ma wyświetlacz? Na przyszłość proszę podawać nr VIN nadwozia.
skasowalem usterki w systemie ale caly czas zostaje jedna<< silownik klapy nadmuchu na nogi zacina sie>> io nie wiem ci dalej ale chyba to nie wplywu ten jeden blad na wlaczaanike sie klimy
Witam! Kolego "zanurkuj" pod kolana pasażera wymontuj wentylator oraz tunel prowadzacy do nagrzewnicy. Ukarze ci się klapa przestawiająca nadmuch. Zerwij resztę gąbki i przyklej do klapy taśmą dwustronnie przylepną piankowy podkład pod panele podłogowe. Jeśli nagrzewnica się nagrzewa to pomorze w 100%.
Sprawdź zawór włączający obwód grzania, odpowietrz nagrzewnicę oraz zmień filtr pyłkowy (kabinowy), od którego zależy skuteczność grzania. W przypadku, gdy jest on mocno zanieczyszczony, to nawet dmuchawa włączona na ful nie pomoże. Jeśli masz klimatronik (nie znam tego samochodu), to mogą się nie otwierać klapy nadmuchu.
witam Tomasz ma racje. da sie to regulowac w bardzo niewielkim zakresie, prawie niezauwazalnym, aje to nie wystarczy. panowie.... klapa przepustnicy na wejsciu dmuchawy zalatwia problem
To została klapa centralna.
01271 - Silnik krokowy klapy nadmuchu powietrza - Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany - Staly 01596 - Silniczek nastawiania klapy nawiewu, kanal powietrza swierzego i recyrkulowanego - Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany - Staly Przecież masz napisane czego chcesz więcej? Klimatyzacja ci nie działa i tyle. Pewnie wiązka padała.
Układ silniczka z potencjometrem znajduje się pod schowkiem pasażera, przy samych drzwiach, po zdemontowaniu okazało się, że pęknięta była plastikowa zębatka nabijana na stalowy wałek cięgna klapy i przez co potencjometr nie ustawiał się w skrajnych pozycjach przy otwieraniu i zamykaniu klapy nadmuchu, a wręcz ślizgacze wychodziły poza element oporowy...
prawdopodobnie brakuje wężyka z podciśnieniem bo klapy od nadmuchu sterowane są podciśnieniem.
Nie gałka jest dobra poszukaj sobie w Google na temat silnika klapy temperatury V68 są zdjęcia opisy jak to wymienić. Ale nie jest to łatwa i przyjemna wymiana.
Nawiew? Za schowkiem masz wentylator. Coś mogło wpaść. Filtr kabinowy jest dopiero ZA nim. Ew jeśli masz wersję z "klimatronikiem" to może któreś servo klapy sterujacej nadmuchem.
Twoje rozumowanie błędne od samego początku. Heretapawel napisał co należy sprawdzić. Klapa mieszająca zablokowana w pozycji - zimne. Następne klapki to już zmiana nadmuchu powietrze , po klapie M- zimnego lub ciepłego , w poszczególne sfery! Capisso?
Jak się nie mylę to w parametrach rzeczywistych podczas diagnostyki są wartości silniczków sterujących klapami powietrza. Będzie wiadomo jak jest ustawiona klapa zmiany temperatury.
Odepnij kostkę od panela climatronika wepnij szpilki w pomarańczowe przewody ( jak pamiętam to szara kostka ) podaj tam napięcie nawet 9 v z baterii i słuchaj czy klapa temperatury się przesteruję na ciepłe ( potem zmień biegunowość by go trochę rozruszać ) Jak zmieni temperaturę na ciepłe to panel climatronika siedzi jak nie to silniczek . Nie ten...
Temat dotyczy silniczków nastawczych sterowania klapami od nadmuchów Audi A4 B6. Częstym problemem występującym w samochodach z tego typu klimatyzacją (klimatronik) jest uszkodzenie silniczków nastawczych klap. Po dłuższej analizie błędów jakie pokazuje VAG i po demontażu owego silniczka okazuje się że problem tkwi nie w samym silniczku tylko w potencjometrze...
Rac Raczej bliżej prawej strony. Centralnie na środku, od spodu pudła dyfuzora. Trzeba wywalić obudowę tunelu i zrobione z miękkiego plastiku wyloty "dolnego nadmuchu" - będzie wtedy widać od dołu patrząc serwomechanizm klapy. Nie spotkałem się z usterką elektrycznego mechanizmu, a w manualnych zwyczajnie wypadała osadzana na wcisk dźwignia regulacyjna...
Zrób prosty eksperyment. -dobrze rozgrzej silnik, do temp. nominalnej -skieruj nadmuch na "twarz" i weź siłę nadmuchu na "0" -wprowadź silnik na podwyższone obroty, około 2000 do 3000 rpm na około minutę -weź nadmuch na III lub IV i zobacz jak ciepłe leci powietrze z kratki pasażera Jeżeli na początku leci ciepłe i dosyć szybko jego temp maleje to oznacza...
silnik klapa nadmuch nadmuch szyby megane nadmuch
słoneczko grzejnik wyświetlacz 10pin karta podczerwień
wybór telewizora odblokowanie skutera elektrycznego
Niedokręcona żyła miedziana a sygnał DVB-T2 Oznaczenia palladu na rosyjskich kondensatorach