Ten silniczek kosztuje 110zł z firmy Febi i działa bezproblemowo. Nie szkoda Ci czasu na poszukiwania potencjometru gdzie tu masz fabrycznie nowy zamiennik.
Może pomoże.
Kondensator 470nF/63V.
MCC czy ECC czym diagnozujesz, masz podgląd parametrów, jak działa wentylator wnętrza, jak zachowują się kontrolki na przyciskach???
pewnie tam jest przekladnia ślimakowa i zerwalo ślimacznicę.
Klapa obiegu zamkniętego ale ta zamykająca dopływ powietrza,sprawdź czy działa
najczęsciej tam stuka silnik serwomechanizmu klapy obiegu zewnętrznego.
Przyczyną zawilgocenia może też być zamknięta klapa obiegu zewnętrzny/wewnętrzny(np.uszkodzony silniczek)
Woda dostaje przez klapę obiegu powietrza, sączy się po wiązce, zazwyczaj powodem są zatkane spływy z podszybia.
Zacznij od diagnostyki climatronica - klapy i obieg wewnętrzny.
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
Cześć Pawle. Poodpinaj serwa nawiewów i zobacz czy wywali błędy. Miałem meśka gdzie sterownik nie mówił o niesprawnym serwie ( może mój tester nie potrafił zapytać) a zacięta była klapa obiegu. Blokowało wszystkie klapy i klimę.
Niestety to nie jest to. Do przewodu serwa jest już podłączony przewód. Dobrze się przyjrzyj bo tam obok powinna być druga rurka tylko pewnie ułamana. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego. Ten od klapy obiegu wewnętrznego jest podłączony, ten luzem jest od zaworka par paliwa.
Pewnie chodzi Ci o klapę obiegu powietrza (zamknięty, otwarty). Klapa poruszana jest przez siłownik podciśnieniowy. Po wyjęciu schowka i zdemontowaniu osłony pod schowkiem będziesz miał do niego dostep. Sprawdź dokładnie przewody podciśnienia, zaczynając od rozgałęźnika pod maską, oraz zobacz jak pracuje klapa po odłaczeniu siłownika.
A Widzisz tu wasz wszystkich zdziwię wystarczy wyjąć filtr kabinowy włożyć rękę ku górze i jest tam klapka od zamykania i otwierania obiegu. Wystarczyło szarpnąć za nią i się otworzyła. Teraz silniczek nawet działa.
Po wyjęciu schowka pasażera klapę i regulację obiegu wewnętrznego masz na wierzchu,gdyby obieg był cały czas na wewnętrzny to parowałyby szyby.
W tym przypadku zamyka się klapa dolotu z zewnątrz i jednocześnie klapa obiegu wewnętrznego. W nowszym rozwiązaniu mechanizm obiegu wewnętrznego nie pozwala na jednoczesne zamknięcie obu klap.
SPRAWDZ!!! KLAPĘ OBIEGU WEWN. zdejmij schowek i obserwuj jak klikniesz,padały silniczki i może być zablok
To klikanie, to automatyczny defrost, i temperatura spada do zera, ale tylko w parowaczu (wtedy zamykana jest klapa obiegu powietrza) radekklimat napisał, że tak ma być, jeśli zna urządzenie, to pewno jest tak jak pisze.
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Witam. Od pewnego czasu bardzo zaczęły mi parować szyby jedyne co pomaga to włączenie klimatyzacji i to tylko do chwili kiedy mam ją włączoną. Jeśli jadę bez klimy np w takiej pogodzie jak obecnie to czym mocniej włączam nawiew na szybę tym bardziej paruje. Obstawiam zacietą klapę zmiany obiegu z wewnętrznego na zewnętrzny. Przy wciśnięciu przycisku...
Zielony-G89;czujnik temperatury świeżego powietrza Zielony z białym i fioletowy z żółtym-Potencjometr silnika klapy obiegu wewnętrznego zielony z białym-potencjometr silnika klapy obiegu wew.
Zobacz czy na pewno klapa od obiegu zamkniętego jest w pozycji piktogramu z wyświetlacza. Robiłem coś podobnego niedawno i silniczek niby pracował ale non stop obieg był zamknięty. Usterka tkwiła w potencjometrze.
No wlasnie nie jest tak jak piszesz. Silnik nie pracuje caly czas. Wyjalem silnik i podlaczylem pod zasilacz. W czasie obrotu przytrzymalem oske i silnik sie zatrzymal. Po zatrzymaniu puscilem oske i nadal sie nie krecil, a napiecie bylo caly czas podlaczone. Gdy zmienilem polaryzacje ruszyl. Tak sie dzialo za kazdym razem. Rozebralem silnik i tam nie...
Po rezystorze widać ze to klima manualna. Działanie Wentylatora raczej nic nie ma wspólnego z klimą.. Do sprawdzenia bezpiecznik (nie ten 5A) tylko ten do wentylatora (chyba 20A lub 25A) no i sam wentylator... Bład tyczy się Sterownika klimy ze nie ma czasem nie odpowiada... silniczek klapy to pewnie klapa do obiegu wewnętrznego.
Klapa od obiegu wew. sterowana jest podciśnieniem. Wężyki należy podłączyć do przełącznika, a przełącznik nie działa bo coś go blokuje lub jest źle poskładany :). Jak się robi coś zbyt szybko to tak się zdarza.
Kupiłem właśnie od anglika tą klapę. Przełożę ją po prostu odwrotnie i już. Dałem za nią całe 10zł.
Masz po części rację. W ten sposób dojdziesz do dmuchawy, zespołu rezystorów. Chodzi mi o klapę a dokładnie o dostęp do silniczka który steruje klapą obiegu powietrza (dopływ powietrza z zewnętrz)
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
01809 - Silnik nastawczy klapy temperatury lewy V158 00710 - Silnik nastawczy klapy rozmrażacza szyby i nawiewu na nogi 01274 - Silnik klapy obiegu wewnętrzny/zewnetrzny V71 https://obrazki.elektroda.pl/7831922600_... https://obrazki.elektroda.pl/7831922600_... Dodano po 9 Czynnik jest czy nie było sprawdzane.?
Pewnie to przedlift. Jest to podciśnienie do sterowania klapy obiegu wewnętrznego. Szukaj za schowkiem w kabinie.
silnik nastawczy obiegu klapy świeżego powietrza obiegu zamkniętego (v154) kod błędu 01596
SNIKY a gdzie ten silniczek klapy obiegu kupiłeś i ile kosztował bo właśnie potrzebuje taki sam też mi padł :/ ???
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Klapa obiegu pewnie zerwana
Obstawiam że silniczek klapy obiegu zewn/wewn wentylacji.
Problemem okazał się silnik sterujący klapą obiegu wewnętrznego. Podmianka rozwiązała problem.
Klapa obiegu jest na stałe już ustawiona w obieg otwarty bo dopadł mnie problem siłownika więc to nie ma na układ wpływu. Filtr powietrza niedawno wymieniony. Wentylator niby na wszystkich biegach słychać że pracuję.
witam Potwierdzam przedmówcę, dodam tylko,że da się przerobić klapy obiegów zew/wew żeby były sterowane jednocześnie z jednego napędu. Pozdr.
Zacięta klapa obiegu wewnetrznego,Silniczek przeskakuje na trybach.Lipne dojście po demontażu schowka.
Wentylator jest jeden, tam masz klapę.
Klapa obiegu wew. zamknieta?
Ja wiem który... ten od klapki obiegu wewnętrznego. oj jest całkiem z boku z prawej strony...
Jest tu mowa o klapce recyrkulacji powietrza. Tylko czy w oplu jest taka klapka. Jest w każdym aucie z funkcją obiegu wewnętrznego. Najbardziej pasująca usterka to zacięta klapa obiegu w połowie zakresu (wykonuje tylko połowę ruchu) i powietrze z zewnątrz wlatuje przez otwór do obiegu wewnętrznego z pominięciem mechanizmu dystrybucji pod deską
A może klapa obiegu wewnętrznego jest zacięta.
Witam serdecznie. Zajrzyj pod fitr przeciwpyłkowy czy otwiera się klapa od obiegu zewnętrznego. Jak jest zamknięta to będzie parowało. Siłownik znajduje się za schowkiem przy prawym słupku i jest od tego bezpiecznik.
klapa obiegu otwarty/zamknięty jest za schowkiem pasażera. schowek trzyma się na dwóch kołkach do spodu demontowalnych na boki. nie ma problemu zeby tam zajrzeć.
Jeśli jest sterowana podciśnieniem klapa obiegu wewnętrznego i np. siłownik sterujący turbiną to szukaj nieszczelności na wężykach, siłownikach itp. W momencie włączenia obiegu zamkniętego ucieka podciśnienie i komp. nie daje rady np. zwiększyć wydajności turbiny itp.
Problem rozwiązany. Silnik od klapy obiegu zamkniętego miał pęknięty tryb w środku. Po naprawie klapa działa, a i parowanie szyb znikło (bo można ustawić teraz obieg otwarty).
kolego masz uszkodzoną klape obiegu. silniczek sie kręci ale klapa ani drgnie i dlatego strzela. Najszybciej i najtaniej to otwórz klape ręcznie i tak zostaw. troche ciezki dostep ale da sie rade
W starszych VW był problyz klapą odmrażania i obiegu wewnątrz (dwie,osobne) ustawiają się tak niefortunnie że pobierają powietrza z zewnątrz. Odłącz tą od obiegu wewnątrz i sprawdź czy pomoże.
W Polo 6N sterowanie klapą obiegu wewnętrznego było tylko w wersjach z klimą. Jeśli nie masz przycisku od obiegu wewnętrznego to go nie masz... no chyba, że to jakaś "rzeźba" i panel inny, a wentylator i nagrzewnica inne. Standardowo jednak był pobór powietrza z zewnątrz.
vag i kts 200 mowia ze uszkodzony silniczek klapy obiegu wewnerznego i to sporadycznie ale to raczej niema wpływu
Nie wiem jak u ciebie ale w 208D podciśnienie odpowiadające za gaszenie było też podłączone do regulacji świateł a nie pamiętam dokładnie czy też do regulacji klapy obiegu ogrzewania wewnętrzny/zewnętrzny, sprawdź przewody czy któregoś nic nie uszkodziło przy lampach jak i regulacji w kabinie.
Nie napisałeś jaki silnik, czy masz klimę... U mnie stukał silniczek zamykania klapy obiegu wewnętrznego (lancia dedra klimatronik)
Ok. Ale gdzie zjande element z opornikiem? Czy klapa regulacji obiegu to ta sama klapa, która regluje ciepłym i zimnym powietrzem? Gdzie czego szukac? Moze jakies fotki ???
Reguluje ciśnienie doładowania. Ten z podszybia chyba odpowiada za klapę obiegu zamkniętego.
Sa to wyłączniki umieszczone na pokrętłach sterowania nawiewem i temperaturą. Sterują elektrozaworami S121-odcięcie dopływu cieczy chłodzącej, S131-sterowanie klapami obiegu wewnętrznego.
Ja bym zdemontował serwo od klapy obiegu wewnętrznego, 5 minut roboty i tam zainstalował to kupione cudo. Zweryfikuj zdemontowany silniczek od obiegu, najlepiej wymień ten potencjometr na nowy, wtedy daj go w w miejsce sterowania temperatury, w końcu widzę dotarło do ciebie że problem jest znany, a ja po pierwszym odkręceniu tego silniczka od klap po...
W astrach często uszkadzał się silniczek odpowiedzialny za klapę obiegu powietrza zewnętrznego. Przy zamkniętej - parują szyby.
Jedyny błąd jaki mam to 01274 nastawnik klapy spiętrzającej V71 V71 to klapa obiegu wewnętrznego nie ma wpływu na ustawienie temperatury.
przy okazji wymiany filtra porozglądaj się po wlocie,czy przypadkiem nie wpadł jakiś "paproch" pod klapy obiegu wewnętrznego.
OK a jeśli jest to "tykanie" to co to może oznaczać?? .......że trzeba zdemontować schowek bo masz problem z serwem klapy obiegu powietrza
Wg zdjęć to masz klimatyzację półautomatyczną SAC .Tam są dwa silniki krokowe jeden od rozdziału (nogi,kabina,szyba itp ) i drugi ciepłe zimne + silnik obiegu wewnętrznego . Ciepłe zimne tylko przez klapę w zespole nagrzewnicy - nie ma zaworu (nagrzewnica ciągle ma obieg). Bez mechanicznej ingerencji tego nie przestawisz . Przesyłam schemat do wglądu...
Jeżeli za poduszką powietrzną, to stawiam na klapę obiegu zamkniętego. Możesz zdjąć podszybie, zdjąć tą kratkę zasłaniającą i zobaczyć czy zamyka czy przeskakuje. Albo wyciągnąć wentylator nawiewu od spodu i to samo sprawdzić.
Nie pomyliła Ci się czasem klapa zimne/ciepłe z klapą od obiegu zamkniętego? W którym miejscu masz tą klapkę?
Jest jakaś zwara bo panel wydaje się działać. Jak ręcznie robię off to słychać że zamyka klapę na obieg wewnętrzny. Czyli reaguje. Tak czy siak znalazłem tanio obie części i zamówiłem na podmianę..
możesz też mieć zaciętą klapę powietrza obiegu wewnętrznego lub włączony przycisk. Wyciągnij silnik dmuchawy i na włączonym zapłonie w pozycji nawiewu INNYM niż na szybę czołową naciskaj i zwalniaj przycisk obiegu wewnętrznego i patrz co się dzieje czy będziesz widział klapę obiegu wewnętrznego. A swoją drogą filtr kabinowy kiedy był wymieniany? Znajduje...
Sprawdzilem poszczegolne starowniki klap, i w kazdej sa 4 wartosci, rzeczywista, zadana, maksymalna oraz minimalna wartosc przy otwarciubi zamknieciu, tylko lewa klapa od temperatury zmienia wartosc przy zmianie temp pokretłem, natomiast prawa regulacja temperatury oraz klapa srodkowa i klapa obiegu zamknietego pokazuje wartosc rzeczywista (zmienia...
Podepnij po vaga i zrób test klimy , wyjmij filtr kabinowy i zobacz czy klapa od obiegu się przycięła
Najprawdopodobniej bezpiecznik nr 16 ale nie gwarantuje Ci że to ten, na próbę możesz zasilić przez bezpiecznik 3 pin tego czujnika i sprawdzić czy działa, z tego samego obwodu co czujnik jest zasilany serwomotor klapy obiegu powietrza.
Kup na szrocie antenę uszkodzoną/złamaną(kilkanaście zł) i wymontuj sterownik, podłączenie to żaden problem. Identycznie zrobiłem, szukając sterownika do siłownika obiegu zamkniętego w aucie, antena od lanosa ze szrotu-10zł. i klapa obiegu działa jak talala
Auto było zalane czy po prostu jest zawilgocone? Jeśli tylko zawilgocone o najpierw wyeliminuj przyczynę - brudny filtr kabinowy, zablokowana klapa obiegu zamkniętego wentylacji i dopiero zabieraj się za osuszanie wnętrza. Są dostępne chemiczne pochłaniacze wilgoci.
Witam Sprawdziłem zamykanie klapy obiegu powietrza(zewnętrzne/wewnętrzne) i chyba nie działa. Wiem że nią steruje jakiś silniczek tylko nie wiem gdzie go szukać i jak sie do niego dostać. gdyby ktoś wiedział to byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź.
Nic nie rozbieraj , pierwsze diagnostyka climatronica - klapy i obieg wewnętrzny. ps. Teraz już wiesz ,że należy udzielać konkretnych opisów usterki lub jej objawów.
Klapa od obiegu wewnętrznego powietrza. Po lewej stronie masz cięgno do sterowania tą klapą.
Może klapa od obiegu wewnętrznego się przycina lub jej sterowanie
(at)iron64 chyba ci się auta pomyliły ;) Grande za schowkiem ma wentylator i jego opornik (PWM jeśli climatronik) i ew moduł Blue&Me. Przekaźników z tej strony samochodu nie ma ani w kabinie, ani pod maską. Całą "elektrykę" ma z lewej strony. "Chrupać" mogą jeszcze węże od klimy gdy opierają się o grodź, lub paliwowe jeśli się wypięły z zaczepów......
nad silnikiem dmuchawy, do wymiany filtr pyłkowy i naprawy układ sterowania klapą
ale wtedy byłby błąd od klap ciepło-zimno,a jest tylko ten błąd klapy obiegu wewnętrznego-zawnętrznego,w moim mieście nie ma typowego serwisu od klimy są tylko zaklady które dobiją,odgrzybią klimę a tam rozkładaja ręce.
Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko 1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę. 2. brak obiegu płynu chłodniczego 3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Przepraszam i dziękuję ! Co do zaworu elektromagnetycznego to są zawory które nie mając zasilania są zamknięte / ja taki właśnie mam zamontowany -pełni rolę zaworu zwrotnego. / Są zawory elektromagnetyczne które bez zasilania są stale otwarte. Ale lepiej zamiast takiego zaworu zastosować na drugą wężownicę /dolną/ zwykły zawór klapowy/ jest tańszy i...
Też to miałem w Astrze II, tyle że mi padł silniczek otwierający/zamykający klapkę obiegu wewnętrznego. Można to sprawdzić w prosty sposób. Włącz nawiew na maxa i wciskaj przycisk obiegu zamkniętego. Po przełączeniu powinna być wyraźna różnica w ilości wylatującego powietrza z kratek. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy, to rzeczywiście tak jak kolega...
Strzela klapa od obiegu wewnętrznego (nadmuch). Problem był tu już poruszany. Przełącz obieg i ucichnie.
To nie ma wpływu na parujące szyby, wymień filtr kabinowy. A zdziwiłbyś się , jak bardzo ma wpływ zamknięta klapa obiegu na parowanie szyb. Odkręciłem silnik i obraca on się ciągle w jednym kierunku, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. I będzie się obracał dopuki nie poczuje oporu.
Vagiem jak najbardziej sprawdzisz. Włącz z programatora dodatkowe ogrzewanie wodne, pozostawiając nawiew na 1szym lub 2gim biegu jeżeli sterowanie masz manualne. Ważne, aby działał servomotor od klapy obiegu zamkniętego, gdyż tylko na takim działa. Pod maską przy wejściu węży wodnych do nagrzewnicy musisz też mieć sprawny elektrozawór z pompką.
Witam posiadam astre f z 93r. i zamontowałem sobie klimatyzację mam tylko jedno pytanie w samochodach z klimatyzacją montowany jest tzw. zbiorniczek podciśnienia , mała czarna skrzyneczka od której odchodzą dwa wężyki , dodatkowo z komory silnika idzie przewód podciśnieniowy a do włącznika obiegu wewnętrznego mam jeszcze przewód od silniczka sterującego...
Żaden przycisk nie daje efektu (np. klapa obiegu wewnętrznego się nie przestawia, po naciśnięciu przycisku recyrkulacji, to samo z nawiewem na szybę lub nogi)? Bardziej myslalem o ustawieniu temperatury tzn jak obnize temperature to dmuchawa wcale nie zaczyna mocniej wiac (w trybie AUTO). Nawiewy przestawia normalnie
Zapchany filtr przeciwpyłkowy.Lub uszkodzona klapa od obiegu zewnętrznego jest zamknięta lub przymarznięta.
Oznaczenie części VW-1J1 907 511A Może ktoś zna oznaczenie tego elementu wg.Boscha.
Za bardzo nie rozumiem po co ten mostek. Żeby silniczek działał w dwie strony, nie może być zasilany z mostka tylko bezpośrednio (polaryzacja na złączu zmienia się w zależności od kierunku obrotów). Nie mogę znaleźć informacji nt. tego aktuatora z Megane. On jest od klapek zmiany kierunku nawiewów, czy od klapy obiegu wewnętrznego? Na jednym ze zdjęć...
Objawy są takie, że wyświetlacz miga, a klima nie przestawia temp. i nie przestawia klapek. Poza tym podciśnieniowo sterowana jest klapa od obiegu wewnętrznego. Klapa spiętrzająca jest nad wentylatorem. A w polu kodowanie ma być odpowiednia wartość.
pompa paliwa chodzi niezależnie od regulacji wentylacją a wracając do tematu to prawdopodobnie słychać pracę siłownika klapy wewnętrznego obiegu
W Passacie płynie cały czas. Klapa przełącza obiegi. Ale śmierdzieć może. To parowanie na szybie to nie jest takie "tłuste"?
Witam! Z dnia na dzień przestała mi działać klimatyzacja w VW BORA 1.6 16V. Byłem na serwisie i klimatyzacja została nabita poprawnie ale jak sprawdzam diagnostykę to wyskakuje błąd 4FA po skasowaniu go nadal klimatyzacja dmucha ciepłym powietrzem. Czy może byc tak że siłownik klapy obiegu wewnętrznego jest zepsuty?
Witam. Wczoraj trafiło do mnie Audi S6 C5 2001 r. 4.2 v8 z następującym problemem: Po dłuższej jeździe przestaje dmuchać z nawiewów powietrzem, co wiem napewno to, że w tym czasie zamykają się klapy od obiegu zewnętrznego i wewnętrznego tak że wentylator nie ma skąd zassać powietrza i jest słyszalne charakterystyczne buczenie. Po podpięciu climatronica...
Czy tylko korzystasz z tego forum , wiem ,że nie , przed chwilą napisałeś na moją odpowiedz w innycm poście , że sterowanie jest na podciśnienie klapy obiegu wewnętrznego - wierzę. Uwierz i mnie ,że napewno diagnostyczna oscyluje na niższej sinusoidzie. Podpieram sie fachowym opracowaniem , a nie doświadczeniem patantowców! Przepraszam , to nie TY ,...
Szarą wtyczkę sam wcześniej zlokalizowałem że do niej dochodzi ten czerwony zmienia kolor jeśli pamiętam na brązowy i idzie do góry i nie widzę do którego przekaźnika wchodzi ?? Zapomniałem dodać że na próbę podłączyłem "plus" z akumulatora do wtyczki lecz dmuchawa też nie startuje , jedyne co reaguje po tym zabiegu to sterowanie klapą obiegu, dmuchawa...
Witam. Mam problem z nawiewem w traficu. A mianowicie jak dam na wyłączenie nawiewu to cały czas chodzi na najniższych obrotach, nie chodzi w ogóle na 4 biegu i nie działa w ogóle pod maską klapa od obiegu wewnętrznego/zewnętrznego. Wyciągnąłem regulator i wygląda na sprawny, ten ala bezpiecznik w nim też jest dobry. Pomoże ktoś?
Czy klapy działają poprawnie? Sterowanie szyba, twarz, nogi, obieg wewnętrzny/zewnętrzny?
klapa obiegu powietrza malego obiegu przełącznik obiegu
odgłosy luzie czasowy wyłącznik schodowy lodówka oświetlenie
Sterownik do 1.9 TDI: Zwiększenie mocy z 90 KM do 120 KM Listwa progowa do drzwi balkonowych Roto - jak znaleźć?