Deska wyjazd i masz cały kombajn od ogrzewania/wentylacji na wierzchu. Potem rozpoławiasz i szukasz co blokuje klapę. Zabawa na pół weekendu. Powodzenia
Witam! Ja też mam podobny problem z klimą w audi a4 1999r. Nawiew działa, ale nie chłodzi. Jakoś jest to powiązane z wyświetlaczem temp. z zewnątrz, bo też mi nie wyświetla. Czasem coś "popyka" w bezpiecznikach i w panelu do klimy, i samo sie naprawia-chłodzi i wskazuje temp. z zewnątrz. Bespiecznik jest dobry. Jak zgaszę samochód to znowu problem wraca....
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
VCDS-em można sprawdzić czy silniczki ustawiające klapy regulacji temperatury od strony kierowcy i pasażera działają i czy osiągają swoje położenia krańcowe. Ale znając ten model jest zatkana nagrzewnica i bez rozebrania całego środka samochodu i jej wymiany się nie obejdzie
... Lub nastawnik klapy regulacji temperatury:) Nic nie ma, czy przewody do nagrzewnicy zimne czy ciepłe...
Ok Panowie, już znalazłem w necie, dla zainteresowanych: 07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa 08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej) 08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa 08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada,...
Jak to ma być płynna regulacja za pomocą potencjometru (regulacja położenia klapy, a nie temperatury !) to trzeba zastosować komparator napięcia np LM311 i mostek H do sterowania silniczkiem
Klapa regulacji temperatury strony kierowcy zablokowana,uszkodzona os lub serwomotor klapy uszkodzony albo nie dostaje sterowania
Klapa nie jest urwana bo wyjąłem nagrzewnicę i widać jak chodzi ta klapa między chłodnicami Powinno być podobnie do tego https://forum.vw-passat.pl/topic/33430-k...
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
Panowie dziwna sytuacja wczoraj zdjołem schowek niby wszystko jak należy ale nie grzało. Dzisiaj rano po około 3km z nawiewu gorące powietrze aż parzy leci. Na klimatronik wyskoczył błąd 8.5 15.8. Niewiem jak naprawić ten błąd 8.5 co znaczy to wiem bo sprawdziłem w Internecie. A jak już mam schowek zdjęty to mogę zabrać się za naprawę. Jak się dostać...
Mógł paść czujnik temperatury od strony prawej. Aby to sprawdzić trzeba podpiąć komputer i zobaczyć czy odczyt zgadza się ze stanem faktycznym. Jeśli nie przekłamania to test klapy regulacji temperatury strona prawa lub test całego systemu klimatyzacji z poziomu komputera tzw test elementów elektrycznych.
A na jakiej podstawie wentylator, skoro chodzi? Jeśli już to sterowanie, a to masz jak byk: Sterowanie wentylatora chłodziwa 1 - obwód otwarty lub zwarcie masy - P1672 nawiew ustawiony na HI a w aucie trzeba jeździć w kurtkach Nastawnik klapy regulacji temperatury. strona lewa (V158) - 1809 Silnik nastawczy prawej klapy regulacji temperatury(V159) -...
Przestawianie klapy w dyfuzorze umarło.
wspomaganie: musisz sprawdzić czujnik g250 prawdopodobnie ma zwarcie .jest to układ trw czyli często psujący się czujnik koszt czujnika w serwisie ok 200-250 zł. klima: v68-to silnik nastawczy klapy regulacji temperatury. 1-wykonaj nastawy podstawowe vag:08-04-bloki 001-010... nie pomoże ? 2.wymień nastawnik. koszt w skodzie ok 400pln
Nigdy z tym się nie spotkałem by uszkodzony został sterownik. Masz vaga zrób test zmień wtyczki silniczek nastawczy nogi/odszraniacz zmień z silniczkiem nastawczym klapy regulacji temperatury (bo on jest sprawny i nie ma błędów)
witam podłacze sie do tematu,gdzie jest w AUDI A6 cli,climatronik stara buda 97r siłownik klapy regulacji temperatury (zimne ciepłe powietrze) dzieki za odpowiedz pozdrawiam.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
To w takim razie: Procedura wejścia do Climatronic menu serwisowe Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II. Naciskamy i przytrzymujemy przyciski
Napisalem: znajduje się razem z silniczkiem, który służy do regulacji temperatury w samochodzie, tzw. regulacja klapy temperatury.
W autku DTC klimy pokazuje: 08.7 - klapa regulacji temperatury czasem blokowana; 11.5 - klapa centralna czasem blokowana; 15.7 - klapa powietrza czasem blokowana. Zauważyłem, że nawiew daje tylko przez wyloty główne a na nogi ani na szybę nie leci powietrze nawet jak się to poprzestawia w klimatronicu. Gdzie mogą być zlokalizowane te usterki (zablokowane...
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
Uszkodzony nastawnik klapy, uszkodzona lub zacięta klapa od regulacji temperatury po stronie kierowcy. Nastawnik masz od strony pedału gazu. Czasem wystarczy w niego popukać podczas regulacji temperatury na panelu.
Skoro wejście i wyjście z nagrzewnicy gorące , nagrzewnica odpowietrzona , a ustawienie klapy regulacji temperatury w skrajne położenia nie zmieniają sytuacji, pozostaje jedno. Wyciągasz i rozbierasz obudowę żeby zastąpić utlenioną gąbkę na klapie mieszającej powietrze. O stan pompy płynu nie pytam , bo przecież sprawdziłeś, prawda ?
Czujnik temperatury prawdopodobnie pod klapą na którejś komorze z lewej strony.Jeżeli wyświetla temperature a brak regulacji to termoregulator do wymiany .
Do tego by ruszać klapą pod regulacji temperatury. Masz LPG? Może nagrzewnica jest brudna.
Panowie przed chwilą zrobiłem autodiagnostykę climatronika i pojawiło się trochę błędów oto one: 36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) Błąd: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej) *22.1 Kompresor pozostaje wyłączony...
Niestety po paru latach użytkowania zaczyna mi wszystko "padać" w moim kochanym aucie AUDI A4 (1995 r). Tym razem odmówił posłuszeństwa silniczek klapy regulacji temperatury. W systemie AUDI występuje on pod numerem 8D1 820 511A. Na nowy oryginalny mnie niestety nie stać. Czy ma ktoś może dostęp do takiego używanego silniczka. Z góry serdecznie dziękuję...
Pytanie? Czy on ma klapy do regulacji temperatury, czy zawory ( jak w fieście). Nie mam żadnej dokumentacji, a po omacku robić to troche za dużo rozbierania. Nie ma zaworów, ma klapy.
Uszkodzeniu uległ silnik sterujący klapą regulacji temperatury (a konkretnie potencjometr który podaje aktualna pozycję klapy). Koszt to ok 100-150 za używaną. Czasem pomaga rozebranie silnika i potraktowanie wyżej wymienionego potencjometru sprayem do regeneracji. Największy problem to dostanie się do siłownika. Według ASO wymagany jest demontaż całej...
Witam ponownie. Usterka ustalona, okazało się że uszkodzony jest właśnie silniczek krokowy klapy regulacji temperatury. znajduje się on na tunelu nawiewu od spodu i ma białe ramię. Jest to taki mały kwadratowy moduł w którym siedzi silniczek elektryczny na 7V, przekładnie i potencjometr do ustalania położenia ramienia. Problem teraz mam aby to zdobyć....
Hej jak w temacie :) z tym ze wyswietla mi sie OEL (wymiana oleju) czy mozna to usunac stosujac jakas kombinacje przyciskow od klimatronika ??bo podobno slyszalem ze mozna ? :)) dodatkowo: Okazalo sie ze mam rowniez bledy 01c: 18.3 Napiecie dmuchawy swiezego powietrza, sporadyczne 08.5 Klapa regulacji temperatury, ciagla blokada, silnik jest zapetlony...
Problem już nie powrócił, więc winą były klapy.
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Witaj. Wyjmij sobie radio i zobacz na linke która idzie od tego pokrętła do klapy nagrzewnicy
regulacja klapy spietrzającej, czujnik temperatury, czujnik polozenia klapy spietrzającej, sonda lambda, regulator wolnych obrotów, lewe powietrze, cisninie paliwa
Witam. Samochod jak wyzej. Jest problem z ogrzewaniem polegajacy na tym,ze z nawiewow nie leci ani zimne ani gorace powietrze tylko o jednej temperaturze. Regulacja temp. na klimatroniku dziala,reg, nawiewow tez dziala. Podpiolem vaga i pokazal mi dwa bledy: 1271 - Nastawnik klapy nawiewu regulacji temperatury- V68 1274 - Nastawnik klapy spiętrzającej...
Klima nie ma nic do ciepłego powietrza. Jeżeli rurki od nagrzewnicy są ciepłe to nie działa klapa od regulacji temperatury. Jeszcze pytanie, jak nagrzejesz silnik na postoju to dmuchnie ciepłym choć przez chwilę ? jeżeli tak to nagrzewnica do płukania , jeżeli nie to problem z klapą tzn. z jej sterowaniem.
Witam. Posiadam Passata b5 110km. Mam problem, otóż klima nie chłodzi jak powinna. Niby leci coś tam troszkę zimna , np. na 'LO', ale u brata w Audi A3 i u innych znajomych na LO nie da się wytrzymać na krótkim rękawku. Dałem auto do mechanika, wiatrak od klimatyzacji nie działał, (ten mniejszy przy chłodnicy) wymienili na nowy, od nowa napełnili klime,700...
raczej wygląda mi to na małą ilość czynnika ale ten starownik klapy to też sprawdz bo lubiały się sypać. POZDRAWIAM to jeszcze ciągnąc temat, ile jest tych klap z silniczkami i czy do wszystkich jest dostęp z podszybia czy trzeba coś rozbierać od wewnątrz. Przy takich prostych próbach z nawiewem typu: sama góra, kratki i dół -działa. Słychać pracę...
jeśli masz klimatronik tak jak pisze kolega to możesz mieć uszkodzony silniczek od regulacji klapy temperatury lub przerwany przewud sygnałowy do kompa kodający aktualny stan otwarcia.
Zazwyczaj przy takich objawach winna jest nagrzewnica. Sprawdź jeszcze czy klapa od regulacji temperatury chodzi w pełni zakresie choć raczej będzie ok. Nie wiem jak ja płukałeś ale takie rzeczy powinno się robić na odłączonej nagrzewnicy od układu chłodzenia. Takie uszkodzenia to skutki jazdy na wodzie, nie wymieniania płynu lub dolewania wszelkiej...
no tak tylko że silniczek d regulacji klapy temperatury juz chyba 4 kupilem i zaden nie działa??????to chyba problem lezy gdzie indziej???nie wydaje ci sie to troche dziwne?
Witam, szukam schematów rozmieszczenia punktów masowych w seacie Toledo 2. W szczególności chodzi mi o punkty: - 243 gdzie podpięty jest: potencjometr silnika klapy regulacji temperatury ( G 92 ), potencjometr silnika klapy centralnej ( G 112 ), potencjometr silnika klapy przepływu powietrza ( G 113 ), potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz ( G...
witam mam taki problem do dnia wczorajszego wszystko bylo ok a dzisiaj wsiadam do auta i nie chodza nawiewy szyba-srodek-nogi slychac tylko jakies bzyczenie w silniczkach nie dziala takze regulacja temperatury ale z ta temperatura jest taka sprawa ze wlaczylem na najnizsze i leci zimne bo bylo tak ustawione dzien wczesniej ale gdy biore na cieple nie...
Odłączyć sterowanie dla klapy pasażera i spiąć razem nastawniki klap od regulacji temperatury pod sterowanie od strony kierowcy - tylko nie wiem czy wytrzyma to driver w panelu.
Tylko że przeważnie problem jest za zapchaną nagrzewnica nie kamieniem a innym drobnym syfem (kawałki plastiku ,gumy, nikt raczej na wodzie nie jeździ). Wystarczy płukanie i czyszczenie bo filtr kabinowy przeważnie jest tylko na dopływie świeżego powietrza i wymiennik potrafi być zabity kurzem amen plus gąbki do uszczelniania które się zdegradowały...
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'". passat: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie. 2. Użyj...
Witam. W moim aucie PEUGEOT, nagrzewnica BEHR miałem podobny problem i winnym okazała się uszkodzona klapa mieszająca powietrze w kanale nawiewu. Dokładniej wysypało się koło zębate przekazujące moment obrotowy z silniczka napędu klapy. Podczas usterki efekt był taki, że niezależnie od ustawionej temperatury nadmuch podawał cały czas tą samą temperaturę...
to jest chyba jakis japoniec? albo cos od zoltkow? a powinien dzialac jak standartowy climatronic a jezeli grzeje na max bez regulacji to moze problem tkwi na klapach
Witam. Mam problem z w/w autem. Przez dwa lata klimatyzacja działała bez problemu. W tym roku lekko zaniemogła. Pierwsza myśl to brak czynnika. Po sprawdzeniu było 582g a powinno być ok 650g - 700g. Po uzupełnieniu bez zmian. Druga myśl to sprężarka się kończy. Ale okazało się, że spręża na 15bar. Motoreduktory (i klapy) od regulacji temperatury działają....
Sprawdzilem poszczegolne starowniki klap, i w kazdej sa 4 wartosci, rzeczywista, zadana, maksymalna oraz minimalna wartosc przy otwarciubi zamknieciu, tylko lewa klapa od temperatury zmienia wartosc przy zmianie temp pokretłem, natomiast prawa regulacja temperatury oraz klapa srodkowa i klapa obiegu zamknietego pokazuje wartosc rzeczywista (zmienia...
znalazłem kilka sposobów na innych forach ----------------------------------------... Winny okazał się bezpiecznik z pozycji 69. Stary był dobry ale miał za cienkie nóżki i nie było styku. Wymiana na nowy z grubszymi nóżkami przyniosła pozytywny efekt. Wskaźniki działają od razu radio załącza się po przekręceniu...
Witam serdecznie! Posiadam Cordobe 2004r 1.4 (komputer pok;adowy i climatronic). Climatronic wywala błędy 4f7 4f9 4fa czasem 2c6. Sprawdziłem wszystkie co do czego się odnosi i coś z silniczkami nawiewu, klapy regulacji temperatury itp., ale mniejsza z tym. Chodzi o to, że przy zgaszonym silniku na samym zapłonie climatronic pięknie działa, dmucha mocno...
Jeśli chodzi o ten problem to nie dotyczy to klimatyzacji bo czy jest wlaczona czy nie to i tak sie włącza z zimnego nawiewu na cieple.wiec tu pewnie bedzie silniczek regulacji ciepło zimno.
Czyli te niby kierownice powietrza , przecież można sterowac zaworkiem ogrzewania . I albo zaworkiem by sie sterowało albo klapami a tu taka podwójna regulacja. W polonezie jak masz klapy to nie ma zaworka i odwrotnie.Zaleta klap-mniejsza bezwładnoćś cieplna.Precyzyjniejsza regulacja temperatury.
Interfejs diagnostyczny pokazuje kod B2266 Wskazania położenia pokrętła regulacji temperatury są poprawne Procent otwarcie klapy nie rejestrowany przez komputer
Witam Mam następujący problem. Jeden z silniczków z klimatyzacji czasami się zacinał podczas pracy więc go wymontowałem i wyczyściłem (dolny silniczek od strony kierowcy) nie jestem pewien, ale to jest chyba silniczek klapy regulacji temperatury. Przed odłączeniem nastawiłem na stronę kierowcy temp. 28 stopni, aby silniczek ustawił się w pozycji, w...
Bez przesady z różnicą wysokości, to są kilkunastocentymetrowe różnice. Parownik ma to do siebie, że ze względu na średnice kanałów i umieszczone w środku sprężynki ogranicza przepływ płynu, dodając spadek temperatury na nim podczas mrozów może zabraknąć energii w wężu do rozgrzania nagrzewnicy do odpowiedniej temperatury. Już nie wspomnę o autach w...
Na mniejszych kociołkach stosowano też klapy do regulacji przepływu spalin tak aby omijały przegrzewacz pary. Jednak ten sposób był trochę zawodny z uwagi na pracę klap w wysokiej temperaturze.
Szukaj takiej frazy: silnik regulacji temperatury alfa147 lub nastawnik klapy temperatury alfa147 lub podobnie. Mechanik się nie postarał tylko ten w.w silniczek ustawił ręcznie i dowodzenia. Szukaj lepszego mechanika lub zrób to sam.
Wrzuć zdjęcie panelu. Bo były z regulacją temperatury po środku i z prawej. Te dzwignie u góry to jedna przód/nogi druga klapa od szyby. Ta na dole ciepło/zimno. Reki sobie nie dam obciąć bo dawno to było.
Sądzę, że Siena nie różni się pod tym względem od Punto. Termostat nigdy nie ma nic do ogrzewania, on puszcza wodę na chłodnicę, nie na nagrzewnicę. W niektórych autach jest zawór nagrzewnicy ale w Puntach nie (i w lecie nagrzewnica grzeje w nogi) i podejrzewam, że w Sienie też go nie ma. Jedynym co decyduje o temperaturze nawiewu jest położenie klapy...
Uszkodzony silniczek klapy nastawczej temperatury V68 albo v71 nie jestem pewny...Przykro mi ale do demontazu deska
Nie działa silniczek klapy mieszalnika . Panel , kable , silniczek , w najgorszym wypadku ukręcona ośka w klapie mieszalnika :cry:
Nagrzewnica grzeje bardzo dobrze. Problem polega na regulacji temperatury w kabinie tzn nie można ustawić temperatury pośredniej, działa tylko na max ciepło i na max zimno. Jest to sterowanie elektryczne i albo otworzy całkowicie klapę przy nagrzewnicy albo ją całkowicie zamknie ale częściowo nie chce. Potencjometr rozbierałem i nie zauważyłem nic niepokojącego....
Ta klapa jest wg komputera sterowana przez silnik,tylko pytanie gdzie on jest?
Takie panele baaardzo rzadko się psują. Przyczyną będzie raczej uszkodzony silniczek regulacji temperatury Silniczki jak się psują to raczej już nie działają a nie jak im się podoba działają tylko na całym zakresie. Diagnostyka vag-em jak najbardziej wskazana bo to może być wina czujnika temperatury i sterownik nie wie jak ustawić klapę mieszalnika.
No to teraz włącz AC i sprawdź czy jeden wąż gorący a drugi lodowaty. Jak tak to problem pewnie z klapą albo silniczkiem nią sterującym. Potem tester i diagnoza.
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Jak nagrzany na słońcu to norma przez chwilę.Pytanie czy klima się włącza i gdy temperatury nie są jak dzis 30 stopni to co się dzieje.Czy słychać dźwięk zamykanej klapy gdy dajesz na skrajną pozycję ciepło-zimno.Do sprawdzenia drugi koniec linki od regulacji temperatury.
Jak masz taką sytuacje to po pierwsze musisz zajrzeć do zamrażalnika i zdemontować przegrody wraz z wentylatorem , bez używania siły i jeśli masz zaszroniony , skuty lodem parownik to go trzeba Rozmrozić i sprawdzić czy grzałka rozmarżajaca z bezpiecznikiem jest Ok a jeśli nie, to pomierzyć co padlo (najczęściej bezpiecznik ) i musisz go wymienić i...
Drodzy koledzy mam problem, zaświeciła się ikona silnika, odczytano w serwisie kody błędów 1/ P1010 - regulacja klapy kolektora dolotowego /regulacja poziomu zawirowań/ 2/ P1489 - usterka czujnika temperatury zaworu EGR po stronie niskiego ciśnienia Samochód jeździ perfekcyjnie, nie odczuwam żadnych zmian. Czy muszę z tym coś z robić/iść do serwisu/...
Witam mercedes ml w164 2007r klimatronik ciągle wieje gorące powietrze brak regulacji może ktoś poratuje schematem i położeniem silników regulujących klapy zwłaszcza te regulujące ciepło zimno ,może ktoś miał taki przypadek
on nie ma możliwości się zamknąć kawałek i to nie klapy regulują temperaturę tylko zawór Nigdzie nie pisałem że to klapy regulują ciepło. Zawór jest zamknięty albo otwarty i żadna regulacja częstotliwością nie spowoduje że będzie otwarty w połowie ( mylisz PWM i sterowanie proporcjonalne). Jak pisałem, najzwyklejszy termostat wystarczy.
Witam. Tak, mam pokrętło z temperaturą i przycisk eco. (Manualna klima) Kupiłem te sterowniki/silniczki, ponieważ po vin na schemacie są takie w moim aucie - Iveco z 2010 roku. No to co jest u mnie zepsute, jeśli mam tylko skrajne temperatury ogrzewania (zimne lub gorące)? Jeśli klapami sterują linki, to jakie linki mam uszkodzone?
I że to o to chodzi bo drogie jest dosyć https://czesci.zagielauto.pl/pl/p/Silnik...
Prawdopodobnie zacięła się klapa dopływu powietrza. Najlepiej podepnij Vaga i zrób test wyjść dla klimy
klapy sterujące nawiewem. Miałem podobnie w A6 C4. Silniczki od sterowania tymi klapami mają czujniki potencjometrowe i widać są zabrudzone i klimatronik ma 18 więc silniczek kręci aby otworzyć i nagle otwiera całość klapy i leci ogień :) sprawdź VAGiem a jak nie to poszukaj bo klimatronik też umie wyświetlić numer błędu :)
Drążę temat od jakiegoś czasu i z tego co się orientowałem to oryginalnego sterowanego przez CAN nie ma co montować bo ma np. ochronę komponentu (wykrywa instalacje w aucie z innym VINem i się blokuje) i trzeba jechać do serwisu żeby je aktywować (albo do magika od tego). Aso podłącza webasto do kompa a komp łączy się z bazą vw i sprawdza czy nie jest...
Nie wiem, 16 stopni jest to super zimno, zwłaszcza przy +30 otoczenia, przecież to nie mroźnia. A jeśli już, to pewno jakaś klapa się nie domyka, trzeba rozbierać, komputer tu nic nie pomoże.
Mam problem z linką regulującą nawiew. Wypadło mi kolanko kończące linkę idącą od pokrętła regulacji temperatury do klap. Kolanko to wyczuwalne jest pod klapami od strony pasażera. Kolanko to nie chce wskoczyć na swoje miejsce - pasuje praktycznie w każdej pozycji. Miałem kiedyś podobny problem, ale wyżej wymienione kolanko udało się wsadzić na swoje...
A jak ten silniczek pracuje? Nie "terkocze"? Czy gdy chwycisz ręką oś silniczka daje radę się obrócić? Możliwe też że z samą klapą jest coś nie tak. Jest różnica w zadanej temperaturze automat/ręcznie?
Witam. Od początku od kiedy kupiłem audiczkę zorientowałem się, że tuż po włączeniu silnika climatronik (8D0 820 043N) dziwnie brzęczy. Po niedługim czasie przestało mi działać sterowanie klapami szyba/środek. Po kolejnym czasie przestało działać sterowanie temperaturą. Działało tylko max chłodzenie/ max ogrzewanie. Minął jakiś czas i przestało całkowicie...
Prawdopodobnie masz uszkodzony potencjometr w nastawniku klapy ciepło/zimno. Dla pewności lepiej zrobić jakąś niewielką diagnostykę testerem.
Regulacja kierunku nawiewu i temperatury realizowana jest przy pomocy klap i sterujących nimi silniczków krokowych. Z poziomu panela sterującego można zrobić test i kalibrację układu. Szukaj na forum 203 (polskim) - tam wszystko jest.
Witam. Ja posiadam Zafirę z 2000r i problem taki pojawił mi sie zaraz jak to autko zakupiłem , to podobno usterka nagminnie występująca w tych modelach. Nie jest to przyczyna klapki , bo klapa jest regulowana linką podczepioną pod pokrętło regulacji ogrzewania. Największy problem to elektrozawór nagrzewnicy który jest umieszczony w moim przypadku z...
Witam,u mnie się okazało że jest pęknięta łapka od silniczka sterującego klapą ciepłe-zimne.po demontażu okazuje się jeszcze że jak kręcę potencjometrem od regulacji temperatury to wałek silniczka się obraca kilka razy wokół ...Jak założę nową łapkę to też to pęknie...Więc też chyba tą kalibrację muszę zrobić...Muszę gdzieś podjechać i spytać jakiegoś...
Wsadzić głowę pod schowek, kręcić pokrętłem temperatury i obserwować dźwignię klapy. Jak tam ok.to pozostaje sprawdzić mocowanie linki i stan dźwigni na panelu sterującym
Podstawiłem drugi panel, dalej to samo. Natomiast zastanawiam się, czy tam ma być panel Behr a nie Denso. Jak byś mógł to odczytaj mi numer referencyjny z panelu klimy, no wiesz-96xxxxxx i czy masz Denso, Behr albo Valeo. Acha- w parametrach pozycja silnika rozdziału to ciągle 48% a klapy recylkulacji to 0%. Dodatkowo jak zdjąłem wtyczkę z silnika regulacji...
najwidoczniej linki Ci brakuje, bo na pewno powinna tam byc, steruje ona klapą nawiewu powietrza ciep,łego i zimnego, a z tego co pamiętam zaczep do tej klapy (i jednego końca linki) jest po stronie kierowcy (ale tu moge się mylić ==> albo po stronie pasażera?)
Czyli nagrzewnica pracuje odrazu niema na niej żadnego zaworu ? Przez nagrzewnicę cały czas przepływa ciecz chłodząca - bez różnicy czy otwarty jest tylko mały czy też duży obieg chłodzenia, nie ma tam zaworu lecz klapa (przesłona), która uchyla się w takim stopniu w jakim ustawiona będzie przez Ciebie regulacja ciepłego powietrza, tu masz to na poniższym...
Witam. Nie mogę rozwiązać problemu z regulacją nawiewu i grzania, Laguna 2 przedlift. Od jakichś dwóch lat już mam problem z regulacją nawiewu i grzania, do tej pory pomagała bateria 9V lub zmiana panelu. Od niedawna klimatyzacja przestawała pracować powyżej 2 tys. obrotów i totalnie przestała działać regulacja kierunku nawiewu i temperatury. Tylko...
Witam wszystkich. Mam ogromną prośbę. Bardzo proszę o jakieś wskazówki odnośnie pid w sep 7. Konkretnie chodzi mi o bloczek FB59(sterowanie ciągłe). Zadanie jest w miarę proste, sterowanie klapą spalin tak aby utrzymywać stałą temperaturę 80stopni. Ma to być regulacja automatyczna i ręczna. Według dokumentacji utworzyłem blok Ob35 i tam wstawiłem bloczek...
witam, posiadam passata podanego w temacie, problem polega na braku ogrzewania w kabinie. Samochód grzeje się błyskawicznie do 90 C od nagrzewnicy dwa ciepłe węże lecz z nawiewu leci nadal zimne powietrze. Po wyciągnięciu schowka doszliśmy do 2 silniczków sterujących klapy (czerwony i niebieski) obydwa działały czerwony przy zmianie temperatury a niebieski...
Dzień dobry. Wymieniłem V71 (w sumie myślałem że więcej trzeba się przy tym namęczyć, a to raptem dwie śruby aby go wyjąć), i niby wszystkie błędy zniknęły, więc nie podam skąd wziąłem ten V107. Chyba że jeszcze powróci. Przed wymianą V71 miałem takie błędy: 01271 - Permanentny - Silnik krokowy klapy nadmuchu powietrza - Nieprawidłowość 01274 - Permanentny...
Co oznacza błąd 32317 w golfie GTE? Kod błędu 32317 w samochodach Volkswagen Golf GTE oznacza problem z systemem HVAC (klimatyzacją automatyczną). Konkretnie jest to błąd związany z czujnikiem położenia klapy powietrza, którym jest najczęściej czujnik LMU (Left Mix Flap Position Sensor). Jest to ważny czujnik, odpowiadający za prawidłową regulację...
Bardzo dziękuję za odpowiedz i instrukcję (niestety nie miałem żadnej dokumentacji wiec wypiołem czujniki). Czujnik klapy był sprawdzany jako pierwszy- regulacja konserwacja ale to nic nie dawało. Latem nie ma problemów. tylko zimą: chyba temperatura ma tu znaczenie i to raczej poniżej zera ? Zaczne testowanie pozostałych rzeczy zgodnie z instrukcją....
regulacja klapa regulacja klapa bagażnik silnik klapa regulacja
dobrać tranzystory sterujące poziomować światła esp8266 integra
rejestr magazynowy rejestr magazynowy
Dwubiegunowe sterowanie przekładnią we wkrętarce - co to oznacza? Odkurzacz Bosch Serie/6 nie włącza się - przyczyny i rozwiązania