Powinna też zapalać się jak otwierasz klapę bagażnika.
Sprawdz przelotke klapa bagaznika-nadwozie
Witam, mam podobny problem z klapą co koledzy, mianowicie gdy naduszę na pilocie guzik od otwierania centralnego zamka otwierają mi się wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy i podnosi się do góry elektryczna klapa której nie da się zamknąć guzikiem w bagażniku . Można ją jedynie zamknąć i otworzyć przyciskiem do zamykania i otwierania klapy z pilota...
Pomiędzy "mikserem" a filtrem masz przepływomierz jak wół. Tak jak Ci podpowiadają. Wygięta i zacięta klapa przepływki blokuje powietrze.
A może coś się dzieje z zawiasami klapy.
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
No właśnie - też mnie to zdziwiło – tym bardziej że były 3 mastery. Przednie drzwi od kierowcy i pasażera oraz tylna klapa.
Drobna korekta tylko jeden steruje EGRem drugi klapami zawirowań.
Witam. szukam uszkodzenia zamka tylniej klapy vectra c .zamek sprawny krańcowki też kable pomierzyłem ok, nie wychodzi napięcie na zamek z modułu REC,przycisk do otwierania w klapie sprawny,czy ma ktoś jakis pomysł?.pozd rafał
Zwarcie- a gdzie, to trzeba znaleźć, ja bym zaczął od tylnych świateł i przepustu gumowego do tylnej klapy (jeżeli jest trzeci stop).
A co to takiego te klapy wirowe?
właśnie po wykasowaniu wszystkich błędów pojawiły sie te 3 o których wspominałem. na jego sprzecie te 2 sa jako nieznane a ten jeden to jak juzpisałem o tych klapach
A czujnik otwarcia klapy silnika sprawny?
Czy twoja Vectra to kombi, lub hatchback? Jak tak to szukaj uszkodzenia w wiązce tylnej klapy , przewody się przecierają , pęka izolacja i zwarcie gotowe. A jak masz sedana to też przewody pękają i robią zwarcie. Przewody są umieszczone na lewej szynie od klapy.
Posprawdzaj podciśnienia i zaworki sterujące EGRem turbiną i klapami.
No a klapy działają?
chodzi ci o ten w puszce pod klapa?
To wiązka tylnej klapy na początek
Siłowniki poodłaczaj, one potrafią zwierać, a na przewodach to jedynie w przelotce tylnej klapy.
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Niższe napięcie pojawia się chwilowo przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy. Widocznie większe podciśnienie powoduje takie ustawienie ośki, która w tej pozycji ma luz. Prawdopodobnie chodzi o wytartą klapę przepustnicy przy ośce i luz poosiowy.
Zabezpieczenie oświetlenia tablicy rej. jest razem z pozycją. Jaka wersja: sedan, hb, kombi? Sprawdź, czy masz napięcie na styku i masę. Kompedium wiedzy na temat tylnej klapy VB kombi masz tu: [url=https://forum.vectraklub.pl/topic/1... klapa bagażnika
Witam Odkopię trochę temat. Mam problem z elektrycznie otwieraną i zamykaną klapą w Vectrze kombi, po umyciu auta i zostawieniu go w garażu klapa bagażnika albo się uchyla albo otwiera całkowicie, auto było zamknięte pilotem. Teraz natomiast podczas otwierania i zamykania coś przeskakuje w zamku. Nie słychać też wyraźnego dociągania klapy. Na co stawiać...
A klapy w dolocie ?
Dziwne jest to, ze nie da sie otworzyć awaryjnie. Jedyne co Ci pozostaje, to zdemontować wewnętrzne tapicerowanie klapy i rozmontować zamek.
Panowie, mała uwaga. Błąd P0400 absolutnie nie znaczy "zawór EGR", a w oplu oznacza "usterka układu krytycznego numer 2" Układ krytyczny numer jeden to uklad zasilania w paliwo, krytyczny numer 2 to cały układ powietrza, łacznie z klapami zawirowania.
oby tak było kolego oby:):):) chociaż on jest tak ułożony ...pod łapą silnika jeszcze na imbus ...zapieczony... ciężko będzie , boje sie że urwe albo przekręce i wtedy klapa...:(
A przelotka klapy, jak ma?
Pompka w baku da ci może 5 barów, niech będzie nawet 10, a auto przy 4k RPM potrzebuje jakieś 1400 barów. Widzisz drobną różnice? Błędy masz związane zarówno z klapami jak i egrem. No więc twoja teoria jest błędna.
Witam.Czym odczytać i zapisać sterownik jak w temacie?Potrzebuje zrobic egr i klapy na off.
Płyn zamiast przez nagrzewnicę, płynie przez równolegle zapięty do niej reduktor - ot i cała zagadka. Ewentualnie masz coś z klapami sterującymi powietrzem.
To nic tam nie ma oprócz klapy grzania sterowanej linką
Sa to wyłączniki umieszczone na pokrętłach sterowania nawiewem i temperaturą. Sterują elektrozaworami S121-odcięcie dopływu cieczy chłodzącej, S131-sterowanie klapami obiegu wewnętrznego.
Mam to samo, wymieniłem turbine, elektrozawory sterowania turbiny, wyprogramowałem egr i klapę gaszącą. . SaFree rozwiązałeś problem ?
Klapa bagażnika do sprawdzenia
Przerobiłem na klucz i działa kluczykiem
Ja bym się zajął klapami mieszającymi .
Tylko jest mały pikuś-nie ma tam klapy od EGR, jedyne klapy tam przy silniku to klapy zawirowania :lol:
Ok. Co z zaworem klapy wirowej? Co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR? Czemu temperatura cpf jest -40 C ?
sprawdz dokładnie wężyki i kolanka podciśnieniowe sprawdz poprawnosc działania ,gruszki; od klap Dodano po 2 sprawdz dokładnie wężyki i kolanka podciśnieniowe sprawdz poprawnosc działania ,gruszki; od klap
Przerwę na 100% masz w tej gumie łączącej klapę z karoserią.
Jak dla mnie problem z klapami rozdziału powietrza. Tam trzeba zajrzeć.
Do sprawdzenia "krańcówki" drzwi oraz klapy bagażnika i pokrywy silnika.
A jak odepniesz czujnik dalej Ci się świeci stop? Żarówki są wszystkie dobre? Nie ma jakiegoś złamanego kabla na łączeniu klapy bagażnik?
0,9 jest ok. Klapy się ruszają ale czy zamykają?
może to zbieg okoliczności? problemem moze być przełamana wiazka klapy tył.
no właśnie też myślałem nad tymi klapami tylko zastanawia mnie to że jeśli ten siłownik sterujący się rusza to klapy raczej w porządku
Witam! Dzisiaj cały dzień pracowałem i nie mogłem dobrać się do auta ale jutro po 15.00 natychmiast zabieram się do regulacji potencjometrów i ukierunkowania czujników. Czy jest jakiś najlepszy sposób " patrzenia " czujników tz. po szybach, na środek tylnego siedzenia czy też może na tylną klapę (opel vectra). Z resztą napewno poeksperymentuję jak obaj...
trzeba sprawdzić czy klapa rozruchowa nie jest stale zamknięta.
Przełożyłem klapę od polifta i potrzebuje pilnie który kabel ,,kolor odpowiada podświetleniu w oplu vectra b polift co jest kostka w bagazniku?
A może to zawiaski klapy. Odłącz siłownik i sprawdz!
no to jak - pomoże ktoś?
Miałem podobny problem z pilotem, i już miałem zamiar wymienić centralkę wraz z pilotem. Znajomy dowiedziawszy się o moim problemie poprosił o pilota, po czym oddał go po 2 minutach. Jest OK. Ale co zostało naprawione kwituje on tylko milym uśmiechem oraz stwierdzeniem " ręce ktore leczą ". Jestem pewien, że nie była to wina bateri - może jakiś zimny...
Udało sie. Jeden włosek przewodu dotykał do masy przy klapie.
Vectry B to chyba były tylko liftback(sedan w którym klapa otwiera się razem z szybą)
Czy pali tylko wtedy jak ma działać światło wsteczne? jak tak to trzeba szukać zwarcia w wiązce do tyłu. Może gdzieś przy lampach? Nie pamietam czy tam światło cofania jest w klapie tylnej czy nie. Jeśli tak to jeszcze mozna sprawdzić wiązkę między klapa a budą. Może tam dzieś uszkodzone przewody i robi zwarcie. Jeśli to nie światła cofania robia zwarcie...
Zrób diagnistyke. Odczytaj błędy. Problemów może być wiele. Klapy w kolektorze, egr, przepływomierz itp
...czyli teraz nie działają Ci klapy, bo elektrozawór (attuator) Ci się zacina.
Sprzedawca powiedział, że nie uwzględni gwarancji bez rachunku od mechanika, który zakładał pompę. W takim razie klapa :/
Musisz podłączyć się do lampki bagażnika, możesz kabel pociągnąć progiem
To zobacz przelotke gumową tylnej klapy , czy ci się przewody nie przerwały.
Oświetlenie bagażnika albo się zapala i wyładowuje akumulator albo się w ogóle nie zapala. Nie zapala się kontrolka ostrzegawcza otwarcia klapy, nie działa też guzik na klapie zamykający ja (klapa z siłownikami elektrycznymi). Gdzie w tym modelu jest czujnik otwarcia / zamknięcia klapy ? W parametrach widać że mimo otwarcia klapy cały czas jest sygnał...
Jakoś nikt nie napisał o padających klapach zawirowujących w kolektorach ssących- w razie awarii całość do wymiany- dotyczy 150KM 16V
To odepnij najpierw klapę gaszaca, pojeździj, jak nie pomoże to odepnij egra i zobaczysz.
Witam tak jak w temacie vectra c 2002r nie działa mi panel sterowania szybami, centralnym zamkiem, lusterka, tylna klapa itd. czy ma ktoś schemat podłączenia tego panelu. Prawdopodobnie jest jeszcze moduł w drzwiach, jak by ktoś coś podesłał to by było super.
Może warto kolektor i klapy zawirowań wyczyśćić prz okazji wymiany EGR
Jak się pali bezpiecznik to można wstawić mocniejszy... http://obrazki.elektroda.pl/5861792000_1... Golf 3. Cała wiązka od tylnej klapy do skrzynki bezpieczników jak i sama skrzynka stopione.
Membrana ma byc szczelna ta od egr ita od siłownika klap.
Jeżeli to kombi to zobacz przewody w klapie.
Witam. Mam pytanie odnosnie demontazu kolektora zeby pozbyc sie problemu z klapami wirowymi. Moje pytanie jest takie : czy trudno jest to zrobic i moze ktos ma wskazowki ? Pozdrawiam
No przecież pisze, że jeżeli na zamek wychodzą tylko dwa przewody sterujące, to jest to wyjście niskoprądowe masy, czyli możesz podpinać się bezpośrednio pod brązowo-czerwony i brązowo-biały. Przy tym podłączeniu jednak nie uzyskasz ryglowania - potrzebne są dwa impulsy na zamknij i łączysz się wtedy pod inne przewody. W Vectrze podpinasz się bezposrednio,...
Jak w temacie. Kupię uszkodzony mechanizm zamka elektrycznie podnoszonej klapy kombi do Opla Vectra C, polift 2008. Elektronika może być w dowolnym stanie, silnik może być spalony itp. Potrzebuję w miarę niezniszczoną część mechaniczną. Kontakt: PW
Z rozmowy z klientem przez telefon wynika że samo przestało działać, podobno raz zaskoczylo i było dobrze a potem znowu klapa. Odnośnie kontrolki na desce to podobno pali się.
dzięki za odpowiedź jednak coś musi być nie tak bo np. w godz 23-7 prędkość jest kilkakrotnie zwiększana przez Vectre u wszyskich znajomych pięknie sobie lata a umnie klapa .
Witam wróciłem od mechanika, wymieniony został przewód masowy który idzie od klemy minus, oraz wymieniona została śruba mocująca. Odezwę się za kilkanaście dni czy usterka ustąpiła. Na dzień dzisiejszy przejechałem ok 50km i wszystko ok. Ale nie przypalam się ponieważ już kilkakrotnie tak było, że myślałem że jest ok a tu klapa i powtórka usterki.
Może to problem z klapami wirowymi? Kumaty mechanik i diagnostyka komputerowa w pierwszej kolejności.
Sprawdź przewody w przelotce miedzy klapa a budą, dość często w tym miejscu lubią się łamać.
1. bezpieczniki były sprawwdzone? ( banalne ale wbrew pozorom 40% ludzi nie sprawdza) 2. wpinaj sie bezposrednio w styk zarowki i sprawdzaj 3. swiatlo cofania masz w klapie? dziwne ze nikt nie sprawdzil wiazki klapy... poszperaj tam
A jeszcze mam takie pytanie poniewaz dziś zauważyłem. Bagażnik moge otwierać z kluczyka pilot nic nie pomaga. Czy może mieć to jakieś powiązanie? Może mieć. Zobacz czy nie jest złamana wiązka do tylnej klapy i nie robi zwarcia.
Też mam Viki C, kombi 2007 orginalnie ma elektryczną klapę, miałem problemy z zamykaniem otwieraniem ale to był problem, że ktoś ręcznie ją otwierał i wystarczyło ustawić koło w mechanizmie. Jeśli naciśniesz przycisk w klapie, na pilocie lub w panelu na drzwiach to zamek jest zwalniany i linka w pancerzu swobodnie powinna otwierać klapę, jeśli nacisniesz...
Na początek sprawdź czy masz w złączu do tej lampki 12 V bo powinno być stałe. Wysterowanie masą idzie z zamka tylnej klapy więc może warto sprawdzić też przewody w przelotce.
Sprawdz szczelność silownika klap zawirowań
Niestety okazało się że mam spalone wszystkie siłowniki (nawet niemożna ich ręcznie ruszyć). W związku z tym mam mam pytanie czy można przełożyć z anglika sam silniczek tak żeby naprawić zamek od drzwi kierowcy i jak będzie też z prawymi drzwiami? bo tylne drzwi, klapa i wlew pasują z anglika.
Bierz do ręki omomierz i sprawdzaj na gnieździe przepustnicy(powinno być 8 styków oznaczonych od A do G) , pomiędzy stykami FE - jest silnik; pomiędzy AGC jeden potencjometr i BDH drugi potencjometr. G i D na potencjometrach to ślizg środkowy. Poruszając klapą przepustnicy oporność płynnie ma się zmieniać(nie dotyczy silniczka).
Mam problem ze swoją vectra miałem zwarcie przy tylnej klapie w wiązce kabli naprawiłem to ale padła mi cała centralka nie działają mi ani drzwi ani klapa i wlew paliwa elektryk powiedział ze spaliły się wszystkie siłowniki czy to możliwe ?? Sprawdzałem koszt naprawy wymiany wszystkich siłowników ale to aż 1000zł doradźcie proszę czy da się coś z tym...
Kolega dobrze mówi. odłącz na chwilkę siłownik w klapie bagażnika.
Sprawdź klapy wirowe w kolektorze dolotowym czy nie mają luzu na sworzniach (widać od góry olej w okolicach dźwigni )
Paweł, tarcze już są zmienione. Sądzę, że coś może się udać w funkcji programowanie i nowy indeks kodów. Ale tech nie wpuści, bo nie mam kodu bezpieczeństwa. Już i tak ujadłem przy tym czerstwego chleba, bo był młyn z DDM i PDM, pozamieniane i zamki nie działały, została jeszcze zabawa z REC, bo wymieniony i CIM jak i BCM pluje się o nieznany identyfikator...
jeszcze łatwiej ( sa na wierzchu) znajdziesz te kable w bagażniku w wiazce do tylnej klapy plus z lampki bagażnika
Częstą przyczyną rozładowywania się akumulatora jest też lampka oświetlenia bagażnika, która po zamknięciu klapy nie gaśnie czego nie widać,bo bagażnik jest zamknięty.
dzieki jutro sprwdzę klapy bo żeczywiście lubią sie zacinać pozdrawiam
To niech se ojciec naprawi autko. Zaręczam ci, że na wolnych obrotach tam dmuchawka dmucha conamniej 1 bar, zaś samochód płynnie ciągnie od samego dołu. Po 200kkm masz tak zawalony kolektor, że miejscami zapałka się nie przeciśnie, albo klapy zawirowania są zaciętę w pozycji półotwartej
Zdejmij filtr powietrza i sprawdź czy zaraz po rozruchu uchyla się klapa rozruchowa, czyli czy działa siłownik pull-down (zubażający mieszankę po rozruchu).
Vectra C i tylko z silnikiem 1.8 122KM pod lpg, diesel 1.9 to tylko 100KM. 6 bieg skrzynia pada, klapy, dpf, dwumas. Honda 2.2 ok super silnik jeżeli poprzedni właściciel naprawił. Łańcuch. Vectra b bedzie tansza w naprawach . ale rdza rdza jest problemem.
Cięgno zostaje wciągnięte od razu po odpaleniu, jak ruszy pompa vacuum (wygląda jakby cały czas był sygnał do elektrozaworu od turbo). Membrana EGR jest nieszczelna o czym pisałem na wstępie. Klapy raczej też szczelne bo właśnie podpięcie ich do elektrozaworu spowodowało, że przestał kopcić na niebiesko
Prawdopodobnie masz uszkodzony potencjometr w nastawniku klapy ciepło/zimno. Dla pewności lepiej zrobić jakąś niewielką diagnostykę testerem.
Jak szukasz takiego grzmota - to polecam... Mondeo MK3 w hatchbacku/liftbacku. Sam posiadam i do bagażnika włożę gondolę wózka oraz jego podstawę - i się mieści. Tam jest przeszło 500 litrów no i uchylna cała klapa z szybą! Diesle Ford też ma niezłe. Mondeo MK4 ma bagażnik 540 litrów.
to jest tak prosta czynność, że można to zrobić samemu, na dworze, bez kanału... Ty może byś zrobił, ale nie dziewczyna w niemcowni, gdzie nawet otwarcie klapy komory silnika i zdjęcie pokrywy filtra powietrza budzi sensację.
klapa sprawdzona i chodzi poprawnie kolektor tez jest czysty nawet wydech zdjety bo przypuszczal ze moze gdzies zatkany
Problem w dniu wczorajszym rozwiązany we własnym zakresie. Powód zwarcia był w wiązce zaginającej w klapie bagażnika. Wiązka przy zamykaniu i otwieraniu klapy "pracowała" i doszło do uszkodzenia przewodów. Temat do zamknięcia.
vectra klapa klapa bagażnik vectra klapa bagażnika vectra
honda civic termostat telewizory jedna antena zbiorcza wkrętarki baterie parkside
ekspres delonghi zmywarka bosch schemat
Jak używać odkurzacza Zelmer Wodnik Quattro do prania dywanów? Schemat ogrzewania w autobusie Mercedes Conecto