Jeśli wyjmowałeś klimatronic mogła się wypiąć któraś z kostek sterujących klapą ciepłe-zimne powietrze . Włącz zapłon bez odpalania silnika i ustaw temperaturę max zimno a puzniej max gorąco . Powinieneś usłyszeć przesuwającą się klapę.Jeśli nic nie słychać wykręć klimatronic i sprawdź połączenia wszystkich kostek.
A może jest problem z klapą zimne-ciepłe powietrze? Spadła linka lub się coś ukręciło w sterowaniu nią?
Nagrzewnice kupiłem nową . Z odpowietrznika z wylotu nagrzewnicy leci płyn. A co do linek sprawdzałem żadna nie spadła. Klapa zimne ciepłe powietrze otwiera się zamyka. http://obrazki.elektroda.net/14_12861389... http://obrazki.elektroda.net/36_12861389... No chyba że na klapie gąbka się uszkodziła .
1 rezystor dmuchawy 2 klapa zimne/cieple powietrze 3 bez klimy bedzie w lato za cieplo, lae puki co powinno byc zimne powietrze klima,klimatornic czy CLIMATIC ? :)
Witam Problem to przeskakujący silniczek regulacji klapy zimne-ciepłe powietrze pod środkową konsolą. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego włączeniu nie ustawia się w położeniu jakie było ostatnio tylko sunie dalej aż przeskakuje poza zakres regulacji wyginając plastikowe mocowanie. Czy zamocować go tak aby nie mógł przeskoczyć poza regulację i wtedy...
a jak nastawisz zimne powietrze to z tych kratek leci ciepłe ?
Trzeba sprawdzić przełaczając na ciepłe,następnie klapę ręczne na ciepłe. Wydaje mi się że na tym lewym.
Muszę Cię chyba zmartwić. Niektóre wersje silników Opla mają dokładnie takie objawy jakie opisałeś. Wynika to przede wszystkim z dbałości producenta o czystość spalin. Sam jeżdżę Asterką 1,6 i na paliwie jest tak samo. Po przełączeniu na gaz tego efektu nie ma. Jeżeli efekt jest bardzo głęboki to sprawdź filtr powietrza i sterowanie klapą zimne-ciepłe...
Klapa regulująca ciepłe/zimne powietrze w filtrze. Ale ja bym to zaślepił i nie podłączał, bo gaz nie lubi ciepłego.
Zawsze jak otworzy się termostat(chłodnica robi się ciepła) to temperatura pójdzie w dół o te kilka stopni. Masz problem z nagrzewnicą, nie grzeje całą powierzchnią, druga opcja to nie domyka się klapa mieszalnika i powietrze ciepłe miesza się z zimnym, zacznij od przepłukania grzejnika
Ale jaka klapę? Przepustnicę? Klapkę zimne/cieple powietrze? Te ostatnią zblokuj w pozycji tylko zimne (np. śrubką) i zapomnij o temacie.
witam podłacze sie do tematu,gdzie jest w AUDI A6 cli,climatronik stara buda 97r siłownik klapy regulacji temperatury (zimne ciepłe powietrze) dzieki za odpowiedz pozdrawiam.
A jak się mają klapy odpowiedzialne za dozowanie zimne-ciepłe powietrze ?
Wiec prawdopodobnie problem leży po stronie sterowania klapami otwiejajacymi ciepłe i zimne powietrze. Jeśli masz możliwość to połącz się komputerem z klimatyzacją i spróbuj przestawić klapy. Powinno być słychać czy się przestawia czy nie
Witam czytających Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram. Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na...
Poddać diagnostyce układ sterowania klapami w dyfuzorze.
Twoje rozumowanie błędne od samego początku. Heretapawel napisał co należy sprawdzić. Klapa mieszająca zablokowana w pozycji - zimne. Następne klapki to już zmiana nadmuchu powietrze , po klapie M- zimnego lub ciepłego , w poszczególne sfery! Capisso?
co do pierwszego błędu to dotyczy on silniczka sterowania klapą ciepłe/zimne powietrze, tu na jego temat : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... a jeśli chodzi o drugi błąd to dotyczy on impulsatora na w skrzyni biegów i o nim masz tutaj : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9...
Rozkręć schowek i sprawdź działanie siłownika klapy przełączającej ciepłe i zimne powietrze. Powinna pracować w całym zakresie. Często wina leży wpanelu sterowania.W twojej sytuacji podmień od znajomego :-D na chwilę.
Jeśli to climatronik to trzeba sprawdzić testerem błędy i elementy wykonawcze, szczególnie klapę centralną pozycji ciepło-zimno
Witam wszystkich,mamSharana 2005 tdi i chciałbym się podzielić pewnymi spostrzeżeniami na temat tych samochodów,a konkretnie na temat ich elektryki. Pamiętać należy żeby nie wieżyć w to co pokazują komputery diagnostyczne wliczając te z serwisów firmowych,ponieważ jeżeli jest uszkodzona jednostka sterująca jakiegoś urządzenia,to bedzie ona wysyłała...
Witam. W mojej astrze została wymieniona nagrzewnica oraz termostat i teraz nagrzewnica jest gorąca a pomimo ustawienia nawiewu na ciepły nie leci nawet delikatnie ciepłe powietrze. Linka od klapy ciepłe zimne jest dobra. Pomocy bo już nie wiem co jest. Silnik to 1.7 dti
To, co przedstawiłeś na zdjęciu, to zwykły siłownik termostatu klapy ciepłe-zimne powietrze. Wystarczy podgrzać go byle zapalniczką przez chwilę, aby stwierdzić, czy pracuje. Nawet jeżeli nie pracuje, to na pewno nie powoduje "zamulania" silnika, przyczyna tkwi gdzieś indziej. Silnik jest słaby w sposób ciągły, czy okresowo? Usterka wystąpiła nagle,...
Witam, ostatnio zauważyłem dziwny problem w wyżej wymienionym aucie.Mianowicie mam dwustrefowy klimatronic i jeżeli dam nadmuch na tylne górne kratki to słychać że dmuchawa chodzi ,ale z kratek nic nie dmucha.Może minimalnie i to zimnym powietrzem ( a na czujniku 90st).Rozebrałem tylni bok gdzie jest nagrzewnica i faktycznie nie leci powietrze na kratki...
Przyczyną okazała się klapa od ciepłego/zimnego powietrza wyleciała ze swojego miejsca i kręciła się na pusto (ustawiona była na ciepłe powietrze) po utrafieniu na miejsce działa prawidłowo. Dzięki za pomoc.
Witam w merivie a z automatyczną klimą wyrabia się gniazdo (mocowanie silniczka - klapa) rozdziału powietrza zimne ciepłe .. Sciągaj schowek i zobacz czy klapa porusza się razem z ruchami silniczka - pewnie jest uwalone połączenie ...
W temacie Peugeot -Słabe ogrzewanie. Chyba rozwiązałem zagadkę-przy Was,ej Pomocy). Małą kamerką inspekcyjna sprawdziłem dzialanie klapy sterowania powietrze zimne/ciepłe. Klapa działa w pełnym zakresie ,brak uszkodzeń, zerwanych bądź uszkodzonych uszczelek. Poszedłem tropem jednego użytkownika o zapchanej nagrzewnicy. (Nagrzewnice już miałem wymieniona...
Nie żaden parownik, tylko po prostu klapa którą się reguluje cieple-zimne powietrze.
Witam mam taka prosbe prosze mi podpowiedziec gdzie dokładnie miesci sie w VW PASSAT B4, 1995r. silniczek klapy ciepłe/zimne powietrze V68, oraz silniczki V70 oraz V71,takie mam błedy i niema mozliwosci ich wykasowania,oraz jak do nich sie dostac!!!! aby je zdemontowac najbardziej zalezy mi na V68,prosze o madre i rozwazne rady które wnosza cos pozytecznego...
Ten luźny przewód jest od zaworu EGR (recyrkulacja spalin) Zalecam zaślepienie tego ustrojstwa i zaślepienie tego przewodu ew. króćca. Ja swego EGRa zaslepiłem i auto nieco żywsze. Możliwe,że sam zawór nieszczelny i to podciśnienie za to "szwankuje". Obejrzyj pozostałe przewody i króćce od podciśnienia. Po latach są twarde i pękają.A już jeśli ktoś...
Pojazd VW Golf Plus 2005, 1.9 TDI, 105 KM ogrzewanie słabe po wymienionej nagrzewnicy, błąd od prawej klapy sterowania jednak działa, po lewej lekko ciepłe, po prawej stronie zupełnie zimne powietrze, przy temperaturze cieczy 90 stopni. Jakieś pomysły?
Jeśli po wyłączeniu klimatyzacji w miarę rozgrzewania się silnika leci coraz cieplejsze powietrze z kratek nawiewu, to jest uszkodzone sterowanie ciepłym i zimnym powietrzem, albo klapa lub zawór ciepłego powietrza sie popsuły, nie wiem jak jest w primerze P11 w niektórych modelach są klapy przesłaniające nagrzewnicę, a w niektórych zawory zamykające...
Wyjąłem silniczek od klapy ciepło-zimno i "na sucho" jak reguluje temperaturę od Low do Hi to czuję w nim zgrzyt i raz chodzi skokami (krokowo) a raz staje. Dziwna jest następująca rzecz. Po ustawieniu tem. na Hi i zjechaniu do dołu do 16 stopni cały czas dmucha gorące powietrze, w momencie ustawienia o 1 stopień do dołu czyli do Low silniczek przestawia...
Ogólnie rozebrałem auto zdjąłem osłonę tego tunelu za radiem, dostałem się do środka gdzie są klapy i okazało się że jedna klapa jest uszkodzona (tam gdzie leci ciepłe/zimne powietrze) nie wiem co się dokładnie stało, ale na pewno coś uszkodziło się to zamknięcie bo wypada z niego ten plastik od śilniczka, po włożeni go na miejsce niestety klapa nadal...
ALe co tu pisać jak nikt nie sprawdził czy ma odpowiednie cisnienie przepływu na nagrzewnice. Przepływu czego? Czynnika - płynu borygo - czy powietrza? Jeżeli obie rury (dolotowa i powrotna) są gorące albo powrót jest tylko nieznacznie chłodniejszy to raczej czynnik ma przepływ a tylko ciepło nie jest odbierane. Nie wiem jak ma Yaris ale jak nie ma...
Albo działa od razu, albo małe szanse że się bardziej oziębi. Mnie tam zaraz po nabiciu leciało z kratek powietrze o temp 8C, i niżej 5 zejść nie chciało. Jaka to klima, manualna czy automatyczna/klimatronik ? Oprócz tego o co pyta (at)andrzej20001 , zainteresuj się w jaki sposób przełączane jest ciepłe i zimne powietrze. Jeśli klapami, klapa zamyka...
Tak obie rurki są właśnie gorące, ogólnie jest tak że gdy się tam dobrałem do nagrzewnicy to wieje do niej zimnym powietrzem, auto jest rozgrzane ale wieje zimnym, nagrzewnica jest gorąca także obieg też jest, gdy zamknołem ręcznie klapę z ciepłego na zimne to wtedy dmuchało do nagrzewnicy ciepłym powietrzem ale gdy tylko otworzyłem z powrotem klapkę...
Witam. Odgrzewam kotleta ale mam zbliżony choć nie dokładnie ten sam problem, a mianowicie: klapy reagują na zmiany położenia zadane z panelu sterowania, prawa i lewa(climatronik dwustrefowy) powietrze leci ciepłe bądź zimne - w przypadku klimatyzacji. Obieg wewnętrzny czy zewnętrzny również. Klapy sprawdzałem wizualnie i wydają się ok. Niby wszystko...
Masz tam klapę, która steruje ciepłym powietrzem. Silnik pewnie się zepsuł. Zobacz na Google gdzie on jest i sprawdź czy działa.
Zrób prosty eksperyment. -dobrze rozgrzej silnik, do temp. nominalnej -skieruj nadmuch na "twarz" i weź siłę nadmuchu na "0" -wprowadź silnik na podwyższone obroty, około 2000 do 3000 rpm na około minutę -weź nadmuch na III lub IV i zobacz jak ciepłe leci powietrze z kratki pasażera Jeżeli na początku leci ciepłe i dosyć szybko jego temp maleje to oznacza...
a chodzą sterowania klapami ? jesli nie to obacz podcisnienie co idzie z serwa do sciany grodziowej , idzie do takiej banki pod podszybiem a potem do kabiny , może nie otwiera ci klapy ciepłe zimne
problem jest taki że ciężko jest wygonić powietrze z nagrzewnicy no i druga sprawa czy klapy były całe od sterowania bo często te uszczelnienia się rozsypóją. Zobacz czy wogóle jest sterowanie kapą zimne gorące sprawne Dodano po 1 a powiedz kto wymieniał nagrzewnicę ? tak klapy były całe wszystko na swoim miejscu, na drugi dzień sprawdziłem czy może...
Trzeba sprawdzić silnik od klapy ciepłe/zimne czy działa i w jakiej pozycji jest klapa. Z nawiewów leci powietrze? Może jest filtr zapchany.
Czasami pada silnik ustawiający klapę zmiany temperatur. Wysoko nad nogami kierowcy.
Jestem po pierwszych testach tej nieszczęsnej klimatyzacji. Lewa strona chłodzi dobrze, prawa słabo. Co zauważyłem: wszystkie klapy i silniczki pracują płynnie, nic się na zacina. Czujnik temperatury lewy wskazuje np. 16 stopni, a prawy 27 i czuć, że z nawiewu leci ciepłe powietrze, czyli wskazuje dobrze. Ewidentnie miesza się ciepłe powietrze z zimnym...
Może coś z klapą rozdziału ciepłe/zimne, może urwana linka, spadł pancerz?
Powietrze mi się wydaje jakby buchało ciepłym z silnika ogrzewaniem klapy te sprawy , bo jest za ciepłe nawet na pogodę która panuję, nawet jak jest chłodno to i tak leci bardzo cieple powietrze
Klapy ci się rozpadły ze starości. Same klapy są pewnie ok, tylko taka szara gąbka, która ma je uszczelniać, się wykruszyła. Nie uszczelnia kanału, który miesza ciepłe powietrze z zimnym. I jest jeszcze opcja, że to gąbka, która uszczelnia nagrzewnicę w obudowie (tylko ta zazwyczaj jest żółta), wtedy część powietrza nie idzie przez nagrzewnicę, tylko...
Wieje zimnym bo nagrzewnica jest zimna czy klapy się przestawiają ?
Jaki masz gaznik? Pierburg 2E3 ? dziurawy przyspieszacz zaplonu, popekana podstawa gaznika, srubka skladu mieszanki wkrecona na chama do oporu, wykrecona sruba wolnych obrotow, sa jeszcze plomby na srubkach? dziurawy silownik rozruchowy, dziurawa klapa cieple zimne powietrze, odpinasz wszyskie wezyki zatykasz śrubami M4 i kolejno podlaczasz.
Avensis T25 . Co może być przyczyną nie domykania się klapki od klimy po stronie kierowcy ? Z prawego nawiewu środkowej konsoli , leci zimne powietrze , a z lewego cieplejsze. Odkręciłem siłownik sterujący tą klapę i po podłączeniu 12V , silniczek się włącza a dźwignia przesuwa klapkę .Sama klapka , jak się poruszy ręką za dźwignię , chodzi lekko bez...
A nagrzewnica jest drożna? Dolny wąż nagrzewnicy gorący/ciepły/zimny? Dokładnie. Sprawdź czy oba węże od nagrzewnicy sa gorące. I czy działa klapa puszczająca powietrze przez nagrzewnicę. Możliwe, że jest zablokowana i dlatego masz brak ogrzewania.
Witam. Mam takie pytanie a zarazem proszę o pomoc. Posiadam samochód Seat Cordoba 1,9SDI z 2003r i problem dotyczy ogrzewania a mianowicie, gdy przekręcam pokrętłem z ciepłego powietrza na zimne i włączam klimatyzację, to przez pewien czas leci cały czas ciepłe powietrze, dopiero po pewnym czasie zaczyna lecieć zimne, jednakże po jakimś czasie znowu...
Przy przekrecaniu sterowania zimne/cieple słychać ze "klapy" chodzą poprawnie, wszystkie możliwe kanały zostały sprawdzone sprężonym powietrzem (byly czyste)
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Witam w aucie jest najprostsza jednostrefowa klimatyzacja, problem polega na tym że odpalam rano auto i jadę silnik ma 90 stopni a z nawiewów leci zimne powietrze i raz po 5 km a raz po 10km wszystko wraca do normy i grzeje. Niezależnie czy mam na auto czy manualnie ustawie zawsze jest tak samo nawet jak auto postoi godzinę i silnik nadal jest ciepły...
Nic innego jak nagrzewnica można ją sprubować przepłukać może pomoże a najlepiej jest ją wymienić Skoro obydwa węże są ciepłe, to i nagrzewnica będzie ciepła. Więc i powietrze powinno lecieć przynajmniej letnie. Jeżeli leci zimne, to linka nie porusza klapą.
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Nastawnik klapy ciepło-zimno.
No właśnie też tak myśleliśmy z mechanikiem, ale jakby to były klapy to chyba wcale by nie leciało ciepłe powietrze a w tym przypadku na wysokich obrotach leci letnie a na niskich zimne. Z kolei przy przełączeniu na zimne leci lodowate powietrze.
Ciepłe leci tak samo z obu stron Jak ustawię nawiew na zimne powietrze, bez włączania klimy, to leci takie same chłodne powietrze ze wszystkich kratek. Jak przestawiam pokrętło z zimnego na ciepłei odwrotnie, to słychać jak pracuje nastawnik (klapa)
skończyło się na wymianie kompletu obudowy nagrzewnic jak się okazało nie ma zaworu regulującego dopływ cieczy do nagrzewnicy tylko jest to zrobione na zasadzie klapy mieszającej powietrze ciepłego z zimnym w środku i nie przewidzieli tego że klapa pod wpływem wysokiej temp może się zniekształcić a co za tym idzie przyciąć wiec polecamy wymianę całej...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
Ten wąż nie ma nic do tego w zasadzie, gdyż jest tam jeszcze klapa zimno-ciepło, rzuć się w nogi i sprawdz czy działa jak kręcisz linką od temp.
Witam Mam problem z pokrętłem temperatury, mianowicie nie da sie go ustawić na zimne powietrze coś go blokuje. Na ciepłe płynnie sie porusza ale kiedy chce przekręcić na zimne, pokrętło zaczyna sie blokować dojdzie do 1/2 zimnego i klapa. Gdzie szukać przyczyny?
Witam, Golf IV 1.6 99r. Od jakiegoś czasu dmucha zimnym lub tylko gorącym powietrzem z nawiewów, w zależności od ustawienia. Opiszę to tak: Na ustawieniu na zimne, dmucha oczywiście zimnym, przekręcenie o jeden milimetr w stronę ciepła wali piekłem jakby było odkręcona na full, jakby klapy były otwarte cały czas. Co można zrobić? Co sprawdzić? Miał...
Problematyczna czynność, trzeba rozebrać cały pulpit (całą deskę rozdzielczą) aby dostać się do tego ustrojstwa. Do mieszalnika idą linki od sterowania (ciepłe-zimne powietrze i jego kierunek), w środku masz klapy. Jak dotrzesz do nich, to sam będziesz widział co jest z nimi nie tak;-).
4 stycznia bede to robil... ogolnie masakra bo caly środek trzeba wyywalic problem jest z klapami ktore steruja cieplym zimym powietrzem. pewnie sa zerwane i nie zablokowane bo przy testach nie ma bledow. ja tez wymienilem te elektro zawory i nic to nie dalo klimatromnic tez mialem sprawdzony pod wzgledem czujnikow itp jak jestes z wawy to moge ci dac...
Witam a po czym wnioskujesz że nagrzewnica jest gorąca, ale jeżeli tak jest to jakiś mechanizm nie otwiera klapy żeby ciepłe powietrze leciało dalej. Druga rzecz to taka że tylko przód nagrzewnicy jest gorący, bo nagrzewnica może być zapchana.
witam serdecznie, mam problem ze swoim passatem, mianowicie bardzo słabo grzeje w środku,przejdę do opisu. A więc auto łapie dobrze temperaturę no jak normalny diesel (wskazówka na 90 stopni po jakiś 7 km), lecz dalej w środku zimno nic z nawiewu leci zimne powietrze dopiero po przejechaniu około 60 km coś tam leci ciepłego. Co jest pewne ze silniczek...
Witam to mój pierwszy post. Tak ze proszę mnie nie hejtować . Problem wygląda tak po przejezdzie oko. 60km zaczyna mi nadmuch climatyzacji mdławi tak jak by był zamknięty obieg silnik nadmuchu pracuje na takich samych obrotach jak ruszam z pod domu. Zaczynają parować szyby nie ma dosłownie czym oddychać. Daje na ful nadmuch powietrze sie kotłuje w tunelu...
bo może się zdarzyć że silnik pracuje i vcds widzi ale trybik spadł z klapy i jej nie przestawia. Poza tą poradą nadal nie napisałeś o to co proszę, - swoją drogą taką usterkę podejrzewam, zobaczę co teraz na teście pokaże VCDS. Wcale się nie zdziwię że z chłodnicą ok dwa węże od niej ciepłe. Dlatego mnie interesuje punkt w którym klimatyzacja podaje...
sprawdz czy dziala podgrzewacz paliwa (tzw. "jeż" pod gaznikiem-powinien grzac do temp. plynu chlodzacego ok.60*C,jezeli nie to albo walniety jeż albo czujnik temp. ktory nim steruje (idzie sprawdzic miernikiem)) sprawdz tez uklad podcisnieniowy,tzn.: -szczelnosc rurki podcisnieniowej do pompki przyspieszacza podcisnieniowego zaplonu i szczelnosc samego...
Obie mają tak, że lewarek pchasz w dół (naciskasz, w stronę skrzyni), wtedy wchodzi wsteczny. Octavia II 1.9 ma tak samo. Tu się z klimatronikami całkowicie nie zgodzę i to na podstawie własnego doświadczenia. Kto pilnował, temu działa dobrze. Kto olewa drobne usterki potem ma to niesprawne (jak i wiele innych rzeczy). Ale kupując 15-20 letnie auto...
nagrzej silnik nie włączając nadmuchu sprawdź czy obydwa węże do nagrzewnicy są ciepłe jeśli nie to zagoń go na dwójce z prędkością 70km/h tak z dwa km i powinien się odpowietrzyć jeśli oba węże są ciepłe a powietrze leci nadal zimne to problem z klapami w nagrzewnicy Dodano po 1 sprawdź czy cienki wężyk z chłodnicy do zbiorniczka nie jest zapchany...
zrób tak przy tunelu srodkowym po prawej stronie wsadz reke i odszukaj ciegła od klapy ciepłego/zimnego powietrza pomoze ci ruszanie pokretłem od przełączania powietrza daj cieglo max do przodu i wtedy zobacz czy masz ciepłe powietrze
Wychodzi na to że wymienileś silniczek v68 , czyli ten co steruje klapą od temperatury , prawidłowo. Jeśli dalej leci zimne lub letnie powietrze to albo jest nieszczelność w tunelu i zaciąga zimne powietrze albo czujnik temp.powietrza fałszuje , podejrzewam że masz climatica ? Wskazania czujnika możesz sprawdzić VCDS
Witam,problem polega na tym,ze pomimo goracej nagrzewnicy i zalaczonego na max ogrzewania na panelu klimatronika,dmuchawa daje jedynie zimne powietrze.Nadmieniam iz wszystkie inne funkcje dmuchawy dzialaja prawidlowo,moje podejrzenie skierowane jest na sterowanie klapa od ogrzewania badz mechanicznym uszkodzeniem samej klapy,aczkolwiek otwarty jestem...
To raczej żeden kod błędu, wygląda bardziej na panel w trybie serwisowym np. resetewania klap.
Podjedź do jakiegoś sensownego serwisu auto klimatyzacji i sprawa będzie jasna. Przy tych informacjach co podałeś to trochę problem dziwny sie robi... bo piszesz że Rozebrałem prawie cały kokpit i w sumie niczego ciekawego nie zobaczyłem a jednocześnie nie sprawdziłeś czy załącza się sprężarka (a to przecież podstawa!). Nie napisałeś kiedy był ostatni...
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
Jeżeli nie ma sygnału o ciśnieniu gazu o którym mowa w opisie błędów to klima się nigdy nie włączy. Kolejna sprawa to błąd silniczka od klapy ciepło/zimno. Jeżeli się nie rusza to może być włączona klimatyzacja a będzie leciało ciepłe powietrze. Po prawej jest tylko jeden silniczek od obiegu zamkniętego, za środkową konsolą są chyba 3 o ile się nie...
Witam serdecznie. Jeśli masz wersję z elektronicznym sterowaniem klapką nawiewu gorącego powietrza to po lewej stronie u pasażera w nogach masz silniczki które sterują klapami. Są 3 silniczki. Jeden od powietrza zimne/ciepłe, drugi od nawiewu okno przód/wywiew górny i trzecia załączająca tylko na nogi. Jeśli masz sterowanie na linkę to z tej samej strony...
Nie bardzo rozumiem o co Pan pyta ale chyba nie. Tzn jeśli nastawie na "auto" i ustawię np 28C to dmuchawa automatycznie rozpędza się do fulla i w tym samym momencie (proces trwa kilka sekund) ustawiają się klapy kierunku nawiewu oraz klapa mieszalnika ciepłe/zimne. Witz w tym, że w przypadku ustawienia temperatury max 28C klapa ta powinna się otworzyć...
Miałem kiedyś podobny problem w golfie IV dmuchało ciepłe powietrze a zimnego było brak mimo ze klima chodziła winę za to ponosił sterownik klimatronika a dokładnie czujnik temperatury który jest tam zamontowany klapy otwierały się ale nie na tyle żeby leciało zimne powietrze a jeżeli chodzi o błędy to ich nie było dopiero po sprawdzeniu na bloku danych...
Witam. Borykam się z problemem braku ogrzewania w citroen xara picaso 1.8 16v 2001r climatronic. Mianowicie, czy to na klimatyzacji czy na trybie Eko leci tylko i wyłącznie zimne powietrze. Dostałem się do nagrzewnicy silniczkow sterujących jest trzy , jeden odpowiada za obieg wewnętrzny, drugi za sterowanie gdzie leci teraz powietrze np nogi szyba,...
Chyba układ odpowietrzyłem bo wszystkie węże są gorące. Te dwa co idą do nagrzewnicy są też gorące że dotknąć nie idzie a w środku powietrze leci letnie. Na pewno jest lepiej jak miałem przed wymianą nagrzewnicy ale nadal stwierdzam że to nie jest dobrze. Już zastanawiam się nad wymianą tego pudła z klapkami w której siedzi nagrzewnica bo wydaje mi...
Witam Mój problem polega na tym że z nawiewu po ustawieniu temperatury 18stopni leci ciepłe lub gorące powietrze. Przy ustawieniu na LO leci zimne i klimatyzacja działa poprawnie, ale po przestawieniu na 18stopni jest juz ciepłe za ciepłe, przy ustawieniu na HI leci ukrop. Klapy na podszybiu działają poprawnie przy LO zamykają się całkowicie po przestwieniu...
Problem lezy na 90% w klapach sterujących. A żeby być pewnym na 100%, trzeba sprawdzić przewody od nagrzewnicy czy są gorące. Nagrzewnica ma dwa obiegi - ciepły i zimny. U ciebie klapa zatrzymała się na zimnym. Nie wiem jak to tam w Astrze jest zrobione, ale trzeba się dostać do linek/cięgien czy co tym steruje i wybadać problem.
Witam. Ponieważ nie znalazłem rozwiązania w istniejących tematach mojego problemu z ogrzewaniem w samochodzie SEAT LEON mk1 1.9, tdi (ASV) z 2000 r. postanowiłem podzielić się spostrzeżeniami z naprawy tej usterki z innymi. Samochód wyżej wymieniony jest wyposażony w climatronic który do pewnego czasu pracował bez uwag. problemy pojawiły się podczas...
Po pierwsze zacznij od sprawdzenia powrotu z nagrzewnicy jeżeli ciepły to jest coś nie tak z klapami!!! Czy auto ma klimę i czy jest ona automatyczna to także jest różnica bo wtedy może być padnięty silniczek sterujący klapy. Jeśli powrót zimny to nagrzewnica zapchana. Nie polecam preparatów do udrożniania bo rozszczelniają chłodnicę!!!
Zazwyczaj przy takich objawach winna jest nagrzewnica. Sprawdź jeszcze czy klapa od regulacji temperatury chodzi w pełni zakresie choć raczej będzie ok. Nie wiem jak ja płukałeś ale takie rzeczy powinno się robić na odłączonej nagrzewnicy od układu chłodzenia. Takie uszkodzenia to skutki jazdy na wodzie, nie wymieniania płynu lub dolewania wszelkiej...
Audi A4 B6 2.0FSI 2004. Klima jeszcze 2 miesiące temu chłodziła jak wściekła, teraz niby leci zimniejsze powietrze niż na zewnątrz ale że chłodzi to za dużo powiedziane. Econ daje się wyłączyć, bezpieczniki ok, błąd jakiś jeden był od klapy recyrkulacji, skasowałem, nie powrócił, kompresor się włącza, wentylator na chłodnicy też, czynnik ok (na lp 50...
Witam, w moim citroenie jest bardzo słabe ogrzewanie... Ręcznie ustawiam klapę nawiewu pod kierownicą na cieple powietrze włączam nawiew i tylko przez kilka sekund poleci cieple a później juz letnie a po chwili zimne... Przewody od nagrzewnicy aż parzą obydwa. Może być nagrzewnica zapchana. A moze zapowietrzona ?? A moze pompa słaba Xm jest z 1993 roku...
Panel klimatronica z GolfaV i Touran ma taki sam układ wtyczek jak Leon 1P, więc sądzę że sygnały są takie same: 20-stykowe złącze, T20c na schemacie przepływu prądu wtyk A : 1 - Fotosensor penetracji światła słonecznego 2 -G134- lub fotosensor penetracji światła słonecznego -G107-, sygnał2 - Nadajnik wysokiego ciśnienia -G65- 3 - Fotosensor penetracji...
Witam. Peugeot Expert Tepee 2011 rok z osobną nagrzewnicą i dmuchawą przedziału pasażerskiego. Zimne powietrze i klimatyzacja działa oraz działa nawiew w każdej prędkości. Po przestawieniu przełącznika przedziału pasażerskiego na ciepłe powietrze, dmucha bardzo lekko niezależnie od prędkości dmuchawy oraz brak jest ciepłego nadmuchu. Błędów brak. Przewód...
Siema. Podpowiedzcie, bo mi się pomysły kończą. Po stronie kierowcy leci ciepłe powietrze, po stronie pasażera wyraźnie zimniejsze. Ustawienie na HI niczego nie zmienia. Także siła nadmuchu jest mniejsza po stronie pasażera przy ustawieniu na Hi. Nastawniki klap sprawne, nawet zamieniałem miejscami, bez zmian. Przy zmienie temperatury chodzą w pełnym...
Witam, odgrzebuję trochę temat bo mam podobny problem. U mnie sterowanie temperaturą działa w 9 przypadkach na 10 ale czasem po prostu silnik ruszający klapą od mieszania ciepłe/zimne się nie rusza. Zazwyczaj pomaga wymuszenie self-testa (przytrzymanie przycisku off i nawiew na nogi przez 2 sekundy a następnie auto) a czasem wystarczy pojeździć temperaturą...
gąbki nie spróchniałe Kolego nie ma takiej opcji, albo nagrzewnica jest ciepła i klapa nie steruje albo termostat nie pozwala nagrzać się płynowi. Skoro rozbierałeś konsole nagrzewnicy to czemu nie przyłożyłeś się do naprawy?
Witam wszystkich, potrzebuje Waszej rady jak rozwiązać ten problem. Mam IVECO Daily 35s18 2010r. 3.0 180 KM auto ma klimatyzację manualną od dłuższego czasu nie działa mi regulacja ogrzewania w kabinie. Gdy ustawię pokrętło (potencjometr) sterowania ogrzewaniem np. na środek to dmuchawa daje tylko zimne powietrze, a nie pośrednie. Z kolei jak ustawię...
ciepłe zimne powietrze ciepłe zimne powietrze klapka ciepłe zimne powietrze komputer
uszkodzony zasilacz telmor kolumna przerobić reguły projektowe
Z której strony wychodzi zasilanie pieca kuchennego? Ford Fiesta Mk6 1.3 benzyna łańcuch - kolizyjność