Bardziej mi to wygląda że te klapy są dorabiane przez sam zakład regenerujący.
Z tym EGR musisz sprawdzić czy membrana trzyma. Lekko wciskać zawór i przytrzymać palcem wlot podciśnienia. A i jeszcze warto sprawdzić stan klapek w kolektorze ssącym. Jeśli syf w EGR to i tam także.
No tak choć u mnie nie ma kompletnie spadku mocy żadnego. Sprawdzę ciegno od klapek na kolektorze.
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
No normalnie czy nie ma przetarć wężyków i rurek.Membrany egr i klapek kolektora sprawdzałeś wężykiem są szczelne i pracują? Możliwe też że pompa vacuum słaba.
Na kolektorze ssącym po lewej stronie masz zawór który rusza tymi klapkami. Zobacz czy można ręcznie poruszać ramieniem od prowadnicy klapek. Poszukaj sobie w google jak wygląda kolektor ssący od 1.8 to będziesz wiedział dokładnie w którym miejscu jest ten zaworek i gdzie trzeba rękę włożyć.
Wywala mi błędem ciągłym z zaworem P2425 - Zawór chłodzenia w ukł. recyrkulacji spalin:: przerwa Napięcie na wtyczce 0.8 V - 1.4 V Poratujcie schematem lub chociaż dajcie znać na jakie piny wchodzą do kompa. Może zasilanie jest jeszcze do innego zaworu z tego przewodu Wywala jeszcze błąd P2015 od klapek kolektora ssącego.
P1110 to oczywiście chodzi o elektrozaworek od klapek w kolektorze.
Miałem taki przypadek w 1.9 cdti, wiązka spadła z mocowania i ocierała o koło alternatora. Y179 - nastawnik klapek w kolektorze Y196 - zawór sterowania turbiną Y66 - przepustnica B149/Y28 - EGR https://obrazki.elektroda.pl/5234970100_...
Kolego przepraszam zaszła mała pomyłka.Weź kawałek wężyka i spróbuj ustami pociągnąć zawór erg,a ten drugi wężyk jest do klapek w kolektorze ssącym lubią nagarem zarosnąć i auto się muli,a jeśli chodzi o zapowietrzanie to będziesz wiedział zaś
zawór klapek w kolektorze dolotowym? kolory czarny i brązowo-zielony , odwiń trochę tej taśmy, minimum wysiłku.
Prosze o opinię i pomoc. Otóż borykam sie z problemem z nastawnikiem klap kolektora dolotowego w audi z silnikiem 3.0. po odłączeniu cięgna od nastawnika klapek kolektora ssacego - zaraz po włączeniu zapłonu silniczek ( nastawnik ) porusza się w górę i w dół. jednak po założeniu cięgna na nastawnik i "przygazowaniu" nastawnik w ogóle się nie rusza....
Dzisiaj sprawdzałem ustawienie rozrządu i są normalne koła, bez zmiennej fazy. NIE zmienne fazy rozrządu tylko ZMIENNA GEOMETRIA DOLOTU!! Objawy masz idealnie pasujące do nieotwierających się klapek w kolektorze...
Każdy kod błędu zczytany z tech2 lub czegoś innego konkretnego ma swój tgzw symptom. Jeśli u ciebie występuje P2279(11) to na pewno problem tkwi w ukł dolotowym powietrza - patrz kolektor. Skoro ktoś go już wymieniał zrób test wykonawczy klapek wirowych. Co do DPF dopuszczalna różnica ciśnień = -3 : 3 , nasycenie pow 100% nie da się wypalić podczas...
Sprawdź czy przypadkiem nie buczy serwo hamulca bo mam to samo i prawdopodobnie padnięty zawór od klapek w kolektorze dolotowym ( na wolnych obrotach spuszcza trochę podciśnienie i pulsuje w serwie).
Witam serdecznie mam pytanie czy doszłeś z tym do ładu bo mam ten sam silnik ten sam rok i ten sam problem i mnie już krew zalewa .... Witam, częściowo tak. Wymieniłem świece, kable i cewke (na te lepszej jakości mimo że tamtego roku je już wymianiałem). Dzięki temu silnik pracuje równo, lepiej pali choć czasem zdarza się - przeważnie jak dłużej postoji...
Zawór klapek powietrza w kolektorze ssącym zwane Twinport i tak to gówno daje tylko więcej problemów.
Witam! Volvo xc40 T3 2018r silnik benzyna 1.5T B3154T 156KM. Kontrolki się nie świecą, jedzie w miarę normalnie ( może odrobinę poszarpuje), jednak pamięć błędów odczytana KTSem : P105979 Aktywny spoiler przedni czujnik położenia - błąd mechaniczny P105A71 Aktywny spoiler przedni- komponent zaciska się Cóż to może być? Na youtube filmik po hindusku...
Masz klasyczną turbinę, która charakeryzyje sie tym, że "późno wstaje". Lepszy efekt jest przy turbinie ze zmienną geometrią Przy mniejszej ilości spalin łopatki lepiej ukierunkowują strumień spalin co wpływa na ogólą sprawność turbiny. W Twiom przypadku możesz zrobić ewenualnie chipa, lub założyć porządnego boxa (nie chip rezystor). Nie od rzeczy przy...
Witam, Ford Mondeo MK3 1,8 DURATEC 2006rok Sprawdzałem prace klapek w kolektorze poprzez odłączenie wężyka sprzodu przy chłodnicy, klapki wyraźnie klekoczą, chcę więc na jakiś czas je zablokować, aby to zrobić musze zaslepić ten wężyk który nakłąda się na króciec kolektora przy chłodnicy, jak to najłatwiej i najbezpieczniej zrobić ? Nałożyć taśmę PVC...
Też podmieniony. Takie pytanko mi sie nasowa czy może to być wina klapek w kolektorze, bo nie widzę żeby sie poruszały i przez to odcina paliwo i generuje takie błedy. Podczas przyspieszania na 3 biegu tuż przed zgaszeniem silnika słychac jakby turbo nie równomiernie pracowało. Jak odłacze zawór ktory steróje geometrja turbo to autko nie gasnie, tylko...
Pewnie nie masz klapek w kolektorze dolotowym :) zrób chipa poprawi się. Do przetestowania przezemnie to troche daleko, że rozebrałem mocno auto, to i tamto do poprawy niektore rzeczy do zmodyfikowania dojdą lampy po lifcie (gdybym wiedział, że zakup samych nowych lamp to nie wszystko tylko jeszcze do tego modyfikacja instalacji + nowy moduł LM2 to...
Kolektor jest nowy wymieniony bez klapek, EGR wyłączony
ostatnimi czasy mój kolega wdrożył regenerację mechanizmu klapek: https://youtu.be/Pd5aeUHVMYc
Z tego co sie orientuje ten kod wskazuje na to ze jest to motorek umieszczony na kolektorze ssącym i jego zadaniem jest otwieranie i domykanie klapek ktore znajduja sie wewnatrz kolektora ,te klapki sa polaczone po przez ramiona wewnatrz,i powalaja na wieksza ilosc powietrza lub mniejsza.Wiec przyczyna moze byc nagar ktory sie osiadl lub spalony motorek...
Klapek gaszącą masz przed kolektorem ssącym - wygląda jak przepustnica. Odczytanie błędów - potrzebny interfejs diagnostyczny. Bez odczytu błędów możesz błądzić. Po tym co piszesz widać że brak Ci nawet podstawowej wiedzy i będziesz miał ciężko samemu to ogarnąć.
A nie będzie to może jakaś klapką przy kolektorze lub jakaś membrana?
Witam Mam problem jak w temacie. Passat 2008rok kod silnika BZB. Auto chodzi jakby na trzech cylindrach, ciężko ma utrzymać obroty biegu jałowego i nie chce się wkręcać na obroty. Błędy jakie występują po pewnym czasie jak się go uruchomi to 08213- czujnik położenia klapek w kolektorze dolotowym, 00665- ciśnienie doładowania poza granicą i wypadanie...
Widze że kolejna E60 po magikach - przerabiałem podobny temat - auto odsyłane od serwisu do serwisu - pierwsze co należałoby sprawdzić, to czy poprawnie usunięto filtr z programu - niestety dużo jest "podblokowców w klapkach" którzy myślą że pewien program w lewej wersji poprawnie usuwa filtry. Generalnie w Twoim przypadku ciężko wróżyć z fusów - najlepiej...
Temat podnoszę bo auto to samo. Około miesiąca temu urwał się "grzybek" zaworowy podczas jazdy. Efekt taki że zniszczyło głowice denko tłoka i porysowało gładz cylinda czyli silnik rok po remoncie na śmietnik ;/ Zamontowałem uzywany sprawny. Po odpaleniu w okolicach 3000-4000rpm zaczyna "walić" jakby w silniku. Bardzo wystarszony ustaliłem jednak że...
Przy odpuszczaniu gazu świsty... sprawdź turbo, również może być coś nie tak, ja tak miałem, kiedy były luzy na wałku. Poprzeczne, wzdłużnych nie sprawdzisz, bo olej, jak będzie przepływać, to wywoła nacisk na oś i wtedy ten luz się redukuje. No chyba że ten luz wzdłużny jest ogromny, to wtedy mamy pewność, że turbo padło. Trzepotanie klapek... w sensie...
Nowy kompletny kolektor plastykowy z nastawnikiem firmy pierburg. Znalazłem na forum ze problem też występował po wymianie na nowe części, jedni usuwali programowo inni montowali detal ograniczający pracę klapek.
Witam Ja bym zaczoł od wyjęcia i wymycia kolektora dolotowego i klapek i to samo z egrem i sprawdzeniem czy aby membrana nie dziurawa (otwiera ,zamyka i trzyma w danej pozycji
Ogólnie nie rozumiem tego pomysłu z uswaniem klapek. Jeśli są uszkodzone, może należałoby wymienić kolektor na nowy?
Witam po dość długiej przerwie-praca... Bojler ocieplony (15cm) i zalany,kolektor jeszcze w "proszku" -zrobiłem obejście z końca górnej wężownicy do wejścia dolnej :) oczywiście na miesiące zimowe-po teście na piecu jestem zadowolony: -pół wiaderka trocin,kilka klapek -47 stopni w połowie zbiornika,58 góra -po 12h góra 56,w połowie 46 Wrzucam fotki-kolektor...
Temat jak widzę stary ale nadal aktualny. Usunięcie tego problemu wymaga trochę samozaparcia i konsekwencji. Najpierw trzeba wymienić świece jeżeli ich przebieg jest już ponad 10tys km. Następnie zdiagnozować cewki zapłonowe i w razie nawet najmniejszej usterki wymienić na nowe. Następnie zdjąć obudowę Filtra powietrza i sprawdzić wszystkie łącza i...
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Delphi bodajże było podłączane. Silnik tak jak w opisie 1,9 TDI 105KM Klapek nie ma
Witam ! Silnik po remoncie to znaczy; -szlif wału + panewki nowe główne i korby -remont głowicy wszystkie prowadnice uszczelniacze planowanie itd -wszystkie uszczelki nowe -4 wtryskiwacze nowe po regeneracji z inter cars-u -turbina po regeneracji -odma nowa Problemem jest ubywanie oleju . Olej zasysany jest z odmy ,olej jest w intercoolerze i ssącym....
Dzisiaj podpiąłem VCDS wywalił mi błąd: 7859 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) P2015 00 Dodano po 1 Właśnie wymontowałem sam sterownik od klap. Same kalpy chodzą bardzo lekko silniczek/sterownik wyczyściłem posmarowałem i złożyłem jak było. Przy okazji zdemontowałem i wyczyściłem przepustnice. Teraz chcę zrobić test przez VCDS Przepustnica...
Aa To oni nie diagnozowali auta/usterki tylko sam filtr DPF? Zaprowadzilem samochód z przekonaniem że dpf wymaga czyszczenia. Znam się na tym jak wilk na gwiazdach, naczytałem się na forach a objawy na to wskazywały. Sprawdzili i dpf był ok. Wymieniony został ten czujnik i kolektor dolotowy z nastawnikiem klapek bo był niesprawny a kolektor cały w...
Wężyki sprawdziłem,po prawej jak na schemacie--- http://forum.vectrak...attach_id=33487 ---wszystkie połączenia ok żółty (VAC) z żółtym (VAC) do trójnika -potem do trójnika przy pompie próżniowej i dalej na trójnik przy filtrze paliwa , jedna odnoga do nagrzewnicy druga do zaworu elektromagnetycznego turbiny żółty (VAC) a z (OUT) idzie do turbiny.MUSZĘ...
Temat jak widzę stary ale nadal aktualny. Usunięcie tego problemu wymaga trochę samozaparcia i konsekwencji. Najpierw trzeba wymienić świece jeżeli ich przebieg jest już ponad 10tys km. Następnie zdiagnozować cewki zapłonowe i w razie nawet najmniejszej usterki wymienić na nowe. Następnie zdjąć obudowę Filtra powietrza i sprawdzić wszystkie łącza i...
Bardziej stawiałbym na zacięcie się którejś z klapek na skutek nagaru w kolektorze dolotowym. Klapki sterowane są "jednocześnie" więc gdyby zaciął się zawór podciśnienia wszystkie były by zamknięte a to raczej unieruchomiło by silnik... Uwaga - klapki często lubią się oberwać po zacięciu ... a jak już się urwą to znaleźć je można w cylindrze ze wszystkimi...
Witam Wyskakują mi na was-ie trzy błędy, teraz już statycznie: Sonda lambda 1, rząd 1 Sygnał mieszkanie.anki za bogatej Statycznie 09236 P2414 002 Rząd 1, sonda 1 Napięcie za niskie / nieosiągnięte Statycznie 12597 P3135 001 Klapa w kolektorze ssącym sterowania strumieniem powietrza Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte Statycznie Dodam, że wymienione...
Coś jak zgrzytanie albo grzechotanie Jeśli silnik jest wyposażony w tak zwane klapki wirowe kolektora ssącego, a któraś z klapek (prawdopodobnie mocowanie na osi klapki) jest wyrobiona to słychać przez chwilę, najczęściej podczas przyspieszania grzechotanie, to takowe klapki trzeba jak najszybciej wymienić. Oczywiście przyczyn grzechotania może być...
http://obrazki.elektroda.pl/3234943400_1... Przy obecnych cenach energii chyba nikogo nie trzeba przekonywać o celowości wykorzystywania tej ogólnodostępnej - słonecznej. Prezentowany kolektor wspomaga ogrzewanie. Powstał zgodnie z zasadą "coś z niczego", bo chyba trudno o prostsze i tańsze rozwiązanie. Budowa zajęła łącznie kilkanaście...
http://obrazki.elektroda.pl/7989817200_1... Mam pytanie do znawców czy ta ''czerwona'' wahliwa panewka klapek ma się poruszać czy ma być na sztywno w tym kolektorze? Bo klapki się poruszają i prawie całkowicie zamykają ''okno'' .
witam, po pojawieniu się narastających dźwięków i po zapoznaniu się z kilkoma wpisami z neta, postanowiłem rozebrać TWINA. Z uwag podczas rozkręcania - nie wiedziałem o śrubie pod puchą, trochę czasu mi zeszło na ściągnięciu samej puchy. Ale ok, co zastałem po ściągnięciu całości: - lekko przytkane kanały od EGR (spodziewałem się dużej ilości sadzy,...
Witam ma ktos schemat podlaczenia kolektora ssacego do w203 2.0 silnik m111 podczas jazdy staracil sile i buczy jakby lapal lewe powietrze po wyjeciu widac urwany jeden waz podcisnienia od klapek to moze byc przyczyna ?
Witam, Ciekaw jestem jak rozwiązałeś ten problem. Właśnie mam podobny i będę już 3 raz rozbierał kolektor i listwe wtryskową. U mnie urwany jest plastikowy trzpień na zaworze podciśnienia. kleje go bo kosztue 500zł. Ale ciekaw jestem czy czujnik ozycji klapek od dolotu nie jest uszkodzony jeszcze. Proszę jeszcze o kontakt na GG czy tam maila, zawsze...
Jeżeli czystość silnika jest jedynym potwierdzeniem przebiegu to gratuluję. Objawy pasują. W jakiej sytuacji silnik kręci jakby nie miał kompresji? Ja bym już nie jeździł, bo skoro taki przebieg to po co zwalać głowicę? Kolektor nowy coś około 7 stów, ale bez klapek też działa.
Niestety mimo tego że piszą na aukcji nie zamontuje aluminiowej blokady nastawnika wychylenia klapek bez całego nastawnika gdyż śruba mocująca blokadę jest za długa i po od kręceniu zablokuje się o głowicę i na pewno nie zrobisz tego w 15 minut 🤣 2.0 TDI CR gdyż jestem bardzo słabe dojście do śrub.
Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki. Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów....
Zacząłbym od zaślepienia rurki podciśnienia przy klapkach dolotu. Najmniej roboty. Zdjąć rurkę włożyć w nią krótki śrubokręt i zacisnąć opaską. Jeśli to pomoże i problem ustanie, to jest jak u mnie , a wtedy opcji jest dużo, np. zaworek podciśnienia przy akumulatorze, zatkana rurka, dziurawa rurka, kable , styki sterowania zaworkiem podciśnienia, czujnik...
wskazania w vcds sa prawidłowe jeżeli chodzi o recyrkulacje spalin. Blad ten P2279 wyskoczyl w momencie "usunięcia" dpf. I teraz nie wiem czy to jest niefortunny zbieg okoliczności, czy jednak nie. Jedno co mnie zastanawia to taka sprawa, jak wymieniałem doloty w audi 3.0tdi problem z klapkami, to w tym silniku na postoju dodawanie gazu skutkowało ruszaniem...
Witam.Być może komuś przyda się informacja zwiazana z moim problemem w X3. (Silnik 2.0d M47) -2005 r Wielu użytkowników modelu e83 z silnikiem diesla ma problem z uruchomieniem silnika,przykładowo po postoju w nocy kiedy rano uruchamiamy zimny silnik zapala on ale po 2-3 sekundach gaśnie.Uruchamiamy silnik ponownie i później już nie ma tego problemu....
cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza To jedno mamy z głowy. Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe Do kompletu brakuje czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym - o nim nic nie było....
Tak cisnienie przy pelnej pizdzie do odcinki minimalnei spada przy samej gorze (zapewne wtedy jak juz leje calkiem) prawie 3 bary stoi. Wydech nowy drozny tutaj jest ewidentny problem z zalewaniem (pisałęm że czarny dym) Rozrzad dziesiec razy sprawdzany bo byl z nim problem (zjezdzajcy pasek) i jest ok. Silnik pali na dyg obroty nie falują ale na bardzo...
Hey czy jest mi ktoś w stanie wykodować mi dpf egr i klapki w kolektorze ? Zafira b CDTI z19dth ? Wykodowalem już dpf i egr ale przy jeździe ze stalą prędkością wywala błąd nieszczelność w układzie dolotowym bo nie umiem wykodować klapek 😔 Pomocy
Witam. Samochód to audi a4 B6 silnik 130 Km.,ALT 2000 rok.Nie dawno zauważyłem w kolektorze ssącym, małą gruszkę i klapkę. Jak to Polak zainteresowałem się klapką i otwarłem ją. Podobno nazywa się to kierownicą powietrza lub gruszką podciśnienia kolektora ssącego. Problem polega na tym,że uszko wychodzące z gruszki jest ułamane i nie rusza klapkami...
Teoria wygląda ślicznie - gaz to paliwo czyste, ekologiczne, niedrogie itp i faktycznie każde auto powinno na nim jeżdzić co najmniej dobrze. Praktyka natomiast wygląda tak: - oferowane instalacje gazowe są prymitywne, nietrwałe i często niesprawdzone - są za to relatywnie tanie - najczęściej montują to ludzie mający dobre chęci, wolny czas i słabą...
świece wymieniłem jakieś 2000 km temu a kabli jeszcze nie wymieniłem bo akurat nie mieli na sklepie a jeszcze odnośnie tych klapek na pokrywie filtra to jest taka jedna ale jak strzeli to i tak wyrywa obudowe z zaczasków.
(at)darek1007 Fajnie, że próbujesz pomagać, ale widziałeś kiedyś ten silnik? Tam nie ma ani klap w kolektorze, ani sondy lambda bo to zabytek na rzędowej pompie wtryskowej ubrany w trochę nowego sprzętu. EGR też się w nim nie zapycha, bo jest dość przemyślane. Skupiłbym się najpierw na rozwiązaniu problemów z podciśnieniami, bo sterują one m.in. wysokością...
Witam, temat jak widzę stary jak świat, ale mój przypadek może komuś przyniesie pomoc:) U mnie było dosłownie tak samo, też mam 1.5 i instalację BEDINI. I też mi szarpał zimny i pozmieniałem dosłownie wszystko co sugerowali ludzie na forach. U mnie winowajcą okazał się zawór podciśnienia przy kolektorze - ten co otwiera klapki w VGISie. Zimny silnik...
Kolego zakładałem sam 4 dni do "wynalazka" chrysler pacifica V6 4,0, co nie oznacza, że zrobiłbym to w 2 dni, ale na "odwal się" . Do evasiona tez zakładałem ze 2 dni, ale dostęp nieporównywalny. To był właśnie van 6-osobowy, 3m3 ładowności w razie czego i palił 10-12 l LPG, czyli taniej niz polo w dieslu. Auto z silnikiem V6, demontaż kolektora ssącego,...
Cześć (Nie)Przyjemność czyszczenia kolektora zostawiam na sobotę. Wczoraj kupiłem 3 elektrozaworki, zamieniłem ten od klapek i EGR - nic się nie zmieniło, w sumie przetestowałem 4 różne zaworki do EGR - bez zmian. Co więcej raz zostawiłem w układzie podcisnienia niepodłączony a do wtyczki podłączyłem inny, żeby nie było błędu w obwodzie i efekt dokładnie...
Czyli nauczka na przyszłość- tłumik musi mieć klapkę żeby nie nalało wody. Do rozebrania kolektor ssący z filtrem. Sprawdzić dziurkę w kolektorze wydechowym do spływu wody. Na tłoki dać oleju i obracać bez wtrysków. Założyć i odpowietrzyć wtryski.
Nie wiem dokładnie jak działa ten układ, ale się domyślam że sygnał o położeniu klapki brany jest z rezystancji. Na płytce są dwie ścieżki po których porusza się taki mały "mostek" ze szczotkami, powoduje on zmianę rezystancji, i to właśnie jest przetwarzane na sygnał położenia klapki. Pomierzyłem rezystancje, zmienia się liniowo w zależności od położenia,...
podciśnienie w silnikach benz wytwarza się poniżej przepustnicy (czyli w kolektorze ssącym) i wynika to z zsady ich pracy a wykorzystywane jest np do wspomagania hamulców (serwo-okrągła spłaszczona bańka w okolicy pedału hamulca pod maską) albo do otwierania klapek w systemach wentylacji (klimatronik w starych VW i Audi)
Przepraszam, że tak późno odpisuje..........życie. Ja w swoim W023 miałem takie objawy przy zapieczonych klapkach kolektora dolotowego (ssący).Kolega Gringo ma racje najlepiej podpiąć pod kompa sprawdzić na podglądzie parametrów pracy silnika. Lub poprostu sprawdzić --najlepiej z zdołu silnika czy w ogóle klapki (cięgło od klapek) chodzi.
Klapka gasząca, która zamyka kolektor dolotowy przy gaszeniu silnika. Naprawić obwód, sprawdzić też klapkę. Odczytaj jeszcze błędy z sterownika ABS, bo ta klapka raczej nie ma wpływu na ABS.
Mam ten silnik i podobne objawy. Nie zbiera się z dołu. Sprawdziłem: 1.Dolot - wymyty, czujniki oczyszczone, po złożeniu test szczelności i jest mały przeciek w okolicy dźwigni klapek wirowych (większy luz osi klapek). Tak zostawiłem. 2.Głowica - tyle ile udało mi się to wyskrobałem i wyssałem odkurzaczem z miedzianą rurką. Nie jest idealnie, 2-3mm...
To wyjmij klapkę. Ona i tak służy tylko do pracy w kaskadzie na wspólnym kolektorze spalin. Jak domniemam Twój kocioł pracuje solo?
Wow to już pół roku .... a obiecałem napisać , lepiej póżno niż wcale :) . Dostałem kilka maili z prośbą o podanie rozwiązania , a więc tak : Jeśli samochód odpala bez problemów - zostawcie pompę w spokoju , problem może leżeć w trzech miejscach . 1. Sprawdzić wiązkę przewodów która idzie obok przewodów prądowych do świec żarowych - w takim plastiku...
Sprawa jest taka klapki działają bez zarzutu, ale nie rozumiem, dlaczego producent je zamontował i jakie zadanie spełniają one są złączone razem po popchaniu tego pręta wszystkie się zamykają i otwierają bez oporu myślę, że te klapki nie są problemem, ale mogę się mylić. Nie jestem pewien przy kolektorze jest zawór nie wiem jak się fachowo nazywa, ale...
Witam, od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało...
Mam pytanie, czy możne bezkarnie zaślepić EGR w takich silnikach? Pytanie skierowane zwłaszcza do silnika X12XEP bo podobno w tych silniach dzięki dzielonemu kolektorowi klapką jest większy udział spalin. Rozumiem to tak, że w silniku TWINPORT EGR podaje więcej spalin niż w zwykłym X2XE. Pytanie czy ktoś zaślepiał w tych silnikach EGR i czy działa,...
Witam Silnik zamykający klapkę podczas gaszenia silnika przy kolektorze dolotowym.(element razem z EGR) Błąd pojawia się podczas gaszenia silnika. Pozdrawiam
Wiadomo żeby łatwo ściągnąć i szybko ja też rozlanczam klapy kolektor i dwa laczniki spalin to że odkreciles ta nakrętek e ze srodka motoru nic nie wnosi też tak robie ponownie podlanczam i jest ok ! Może to blache ale czy sztanga jest porawnie porowadzona mozna ją obrócić l! Zamontowac tak jakby od dołu - ten sam błąd brak regulacji klap mozliwosc...
Widzę kolego że masz dalej problem z klapką,przecie to proste klucz dziesiątkę do ręki odkręcasz w lewą stronę śrubę ostrożnie ją wyjmujesz aby ci nie wpadła do kolektora zdejmujesz klapkę i masz porównanie ,nie zakładaj jakiejś nawiercanej ,bo one są nakrywane jakimś tworzywem które na mrozie marzną i są pofalowane,i przychodzi nowy problem auto nie...
Minus zewnętrzny koło przegrody silnika okrągła wtyczka łączy się ją przewodem z minusem akumulatora wtedy świeci się check engine i regulujesz obroty śrubą w przepustnicy (regulacja dawki powietrza) obroty skręciłem na 800 po odłączeniu minusa wskoczyły na 950 i falowały do 1000rpm, mówią że po przejechaniu około 100km powinny się obroty ustabilizować...
eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub...
Prościej już się nie da. No ale dobrze Zobacz tu może pomoże http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pytania 1 do 3 masz odpowiedz tu na rysunku 10 http://obrazki.elektroda.net/72_11719764... Zwróci uwagę ze mały prąd bazy wpływa do emitera. Ale ten sam prąd bazy otwiera tą klapkę i umożliwia przepływ prądu od kolektora do...
Hej, Mam na zewnątrz kolektor wraz z bojlerem, który podłączam do gniazdka elektrycznego z klapką. Gdy jest wilgotno na zewnątrz, to podczas odłączania wokół gniazdka widać błyski, jakieś spięcia. Jak to mogę zabezpieczyć?
Nie wiem jak są zrobione kolumny wewnątrz, a ich solidności nie podważam. Wiem tylko, że jeśli zaistnieje problem z kondensatorem w zwrotnicy (zwarcie /przebicie), to ze wzmacniacza zrobi się przetwornica. A w elektronice jest jedna zasada - wszyscy są podejrzani. Przestrzeganie jej nie ogranicza myślenia i analizy, nie zakłada klapek na oczy. Ja nie...
Pewnie da się zrobić dobrze działającą instalację na mieszalniku, ale cały czas będzie za mną chodziło widmo strzału i rozpiździenia całego dolotu gdzieś w trasie. Miałem właśnie taką przygodę, spowodowaną tym, że w czasie stania na światłach skończył się gaz w butli, ale na wolnych obrotach jakoś ten silnik działał. Po dodaniu gazu tylko je*ło, rozwaliło...
Problem rozwiązany. Zaślepiłem EGR, wyjąłem klapkę pod filtrem powietrza, zaślepiłem zawór przy kolektorze wylotowym i silnik od razu ma więcej mocy, jest dużo bardziej elastyczny, nie szarpie, nie zamula go itp. po prostu cud miód. :) I znów potwierdza się że przez tą ekologię tylko problemy są... więc jak kto może niech pozbywa się ze swoich aut wszelkich...
dziękuje za odpowiedź, podłączalem pod komputer i niby okej. Wiem nie chce tego naprawiac sam ale z gazownikami to jakos tak... hmm.... Ostatnio byl kumpel u gazownika to nawet nie mial czujnika gazu tylko psikał pianką. Moze faktycznie ten reduktor, tym bardzije ze bywają problemy. Jeszcze zauwazylem jeden problem. Jak jade na 5 poszcze gaz to teoretycznie...
Tak jak obiecałem to wróciłem do "zabawy" z moim oscyloskopem po długim weekendzie. Wymieniłem układ scalony, który po "spaleniu podstawy czasu" wydawał się pracować poprawnie. Praca była na próżno bowiem obraz z kropkami nie uległ zmianie. W następnym kroku przemierzyłem wszystkie półprzewodniki, które znajdują się za tranzystorem VT9 (płytka A3) w...
Jeden idzie do kolektora ssącego drugi powinien iść do siłownika podciśnieniowego przełączającego klapkę w filtrze ciepłe zimne powietrze.
Motronic , przepraszam ale nie doczytałeś postu ( jak czyjnik odpięty temperatura 45 , napisał autor) , to jest normalna praca ecu, jak jest obwód otwarty to symuluje temperaturę optymalną do pracy silnika, bo to jest mało istotne przy pracy tego silnika. Dodano po 12 I jeszcze jedna rzecz , nie wiem czy te auto ma klapkę na zimne i ciepłe powiertrze...
Szczęście że znalazłem ten temat..... Nabyłem auto razem z usterką a mianowicie jedna z rurek od tego "termostatu" jest ułamana , ta od sterowania klapką przez co miałem nieszczelną obudowie kolektora ssącego. Wymątowałem to cudo z kolektora za ślepiłem tą złamaną rurkę uwiązałem (do czego sie dało paskiem) i tak już eksploatuje auto jakiś czas. Klapkę...
Jeśli strzelał na gazie to trzeba zwiększyć ciśnienie na parowniku i wyprostować klapkę w przepływomierzu on też ma wpływ na pracę na benzynie.
zgadza się, miałem podobny przypadek też takiego "brzęczenia" przy przyspieszaniu ale w Astrze F i tam było to spowodowane klapką termostatu w obudowie filtra powietrza taką która przełącza ciepłe powietrze z nad kolektora na ssaniu na zimne przy rozgrzanym silniku i ta klapka mała luzy i tak brzęczała, wywaliłem ją całkiem bo Astrą jeżdżę w zasadzie...
po drugie to nie będzie 100,200 więcej ale rzędu 900-1000 zł Za 2600-2800 będziesz miał instalację jak trzeba. I moim zdaniem wywody typu sterowników gruzowatych i wężyków powyżej długości silnika są nie na miejscu, bo nie rozmawiamy o instalacji budżetowej za 1200zł, tylko o instalacji z górnej półki z montażem który nie uwłacza nikomu. Szukaj montażysty...
Mnie rozwaliło całkowicie, jak klient miał w kolektorze ssącym zamontowany korek od wanny, z łańcuszkiem, żeby nie zginął, jak go wybuch gazu wywali Ja widziałem obcięte opakowanie po lekach, taki plastikowy pojemniczek z klapką z miękkiego plastiku, gdzie aby otworzyć trzeba było wyrwać dookoła pasek. Wklejone to było na silikon.
Obecnie od ponad roku mam sc2 ph2 2007r ,krótki i mam silnik 1.6 k4m 113ps. Został w tym roku w maju zagazowany- BRC32 SK. Sprawuje się dobrze , te auta są fabrycznie dostosowane do montażu LPG. Min. mają w kolektorze ssącym naznaczone miejsca na dysze wtryskowe , pod klapką wlewu paliwa jest miejsce do zaworu tankowania LPG. Ogólnie biorąc pod uwagę...
W praktyce nie zauważysz różnicy ze względu na dożę wzmocnienie prądowe współczesnych tranzystorów małej mocy. Ie=Ic+Ib=(β+1)*Ib. I pamiętaj ze tranzystor sam niczego nie wzmacnia. On tylko steruje przepływem prądu pobranego z baterii http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... (na tym rysunku dobrze widać ze Ie=Ic+Ib i ze...
Za bagatela 1850zł. Robiąc samemu po około 4-6h przy aucie schodzi mi około tydzień na montaż. Jeden wieczór to jest butla z wierceniem malowaniem suszeniem i składaniem, jedne wieczór na kolektor jak jest prosty a jak jest to kolektor do stilo 1.6 jaki raz robiłem to dzień zastanawiania się i dzień na wiercenie gwintowanie i wycinanie mocowań dotaczanie...
klapek samsung klapek zatrzask klapek mechanizm klapek
oporniki radia hbbtv aktualizacja nawigacja widzieć satelit
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Jak zwiększyć zasięg anteny odbiornika YM-101? Ciśnienie doładowania Seat Ibiza 6J 1.4 TDI - jakie powinno być?