Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
nie wiem jak jest w 1.3, ale w 1.4 powód takiego gaśnięcia twki w puszce rezonatora powietrza (czyli ogólnie trop z wlotem powietrza do filtra jest dobry). ten mechnizm to jest taka klapka która decyduje czy pobierać powietrze z wlotu pod maską czy znad kolektora wydechowego
Prościej już się nie da. No ale dobrze Zobacz tu może pomoże http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pytania 1 do 3 masz odpowiedz tu na rysunku 10 http://obrazki.elektroda.net/72_11719764... Zwróci uwagę ze mały prąd bazy wpływa do emitera. Ale ten sam prąd bazy otwiera tą klapkę i umożliwia przepływ prądu od kolektora do...
Jeśli zatykasz rurę dolotową do filtra to na 90% jest ona dziurawa, ale na 99% ten kierunek jest zamknięty a powietrze brane jest znad kolektora wydechowego (ciepłe powietrze). U mnie w poldku jest tak od nowego. Klapka ustalająca kierunek pobieranego powietrza latem i zimą ustawiona jest w tej pozycji. A znajduje się ona przy samej obudowie filtra....
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Proszę EMS 5127 Tytuł Objętość recyrkulowanych spalin Usterka Ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie tłumika lub zbyt niskie ciśnienie siłownika...
przepływka wprowadza duże podciśnienie co spowoduje nadmierny wzrost podciśnienia w mikserze i w efekcie wyssiewanie zbyt dużych ilości gazu z parownika w stosunku do zassnego przez silnik powietrza bez przepływki będzie chodził normalnie tylko jak zapalisz przy -15? sterownik DIGIJET nie ma trybu awaryjnego - jak coś się zepsuje to pracuje nieprawidłowo...
A ja zacząłbym od przepustnicy (mycie).
Cześć słuchajcie oddałem auto moje do niezaleznego serwisu bmw i tak chciałem by zrobili głowicę bo był wyciek lekki oleju z pod uszczelki + rozrząd.Po zdjeciu okazało się,ze głowica była praktycznie nie dokręcona +brakowało dwóch śrub głowicy.Ktoś to już rozbierał wcześniej bo wpadła klapka z kolektora bo były lekkie rysy.Wymienili mi uszczelniacze...
Siema, mam problem z ciśnieniem oleju w Audi 80 2.6 v6. Otóż po odpaleniu po 8h w pracy albo po nocy świeci się kontrolka ciśnienia oleju, pomiar ciśnienia w miejscu czujnika w bloku obok filtra oleju... Bezpośrednia odpowiedź - Tak – w 2.6 V6 (kod ABC) są dwa zawory zwrotne oleju dla głowic. Siedzą pod kolektorem ssącym, w tzw. „oil calming chamber”...
Mam pytanie musze zastosować zaworek zwrotny na zasilaniu wężownicy bojlera ale czy wytrzyma takie temperatury zaworek ma w środku membranie gumową i sprężynkę i czy temperatura z kolektora go nie zniszczy? ma ktoś doświadczenie z tym ? http://obrazki.elektroda.net/32_12442372... Jeżeli obawiasz się wysokich temperatur to polecił bym zaworek zwrotny-klapowy...
Wzmocnienie definiujemy jako stosunek prądu kolektora do bazy β=Ic/Ib Ale sam tranzystor niczego nie wzmacnia on tylko otwiera drogę dla tego dużego prądu kolektora. Zobacz na ten rysunek http://obrazki.elektroda.net/72_11719764... http://obrazki.elektroda.net/79_12210688... Mały prąd bazy otwiera tą klapkę i umożliwia przepływ prądu...
Witam ponownie. Ostatnio czyściłem filtr powietrza i pod nim, w obudowie jest taka klapka przy wlocie powietrza z kolektora i z zewnątrz. Na jakiej zasadzie działa ta klapka? Dodam że klapka cały czas zamyka wlot powietrza z kolektora i otwarty jest wlot zimnego powietrza z zewnątrz. Czy dlatego silnik długo się nagrzewa? Proszę o szybką pomoc, pozdrawiam.
Nie znam tego systemu ale ostatnio robilem Mazde tez na 2 turbinach z podobnymi objawami tez bez bledow . Problem byla uszkodzona klapka ktora mozna powiedziec byla miedzy turbinami i przekierowywala strumien pompowanego powietrza do kolektora wedlug zapotrzebowania. Jezeli ciagle masz stary silnik sprawdz czy nie ma tam czegos podobnego. Parametry...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
zgadza się, miałem podobny przypadek też takiego "brzęczenia" przy przyspieszaniu ale w Astrze F i tam było to spowodowane klapką termostatu w obudowie filtra powietrza taką która przełącza ciepłe powietrze z nad kolektora na ssaniu na zimne przy rozgrzanym silniku i ta klapka mała luzy i tak brzęczała, wywaliłem ją całkiem bo Astrą jeżdżę w zasadzie...
Sterowanie w silniku 1,3 L NZ jest proste ale , żeby działało jak należy muszą być spełnione różne warunki ; szczelność dolotu do przepustnicy włącznie z odmą , szczelność wszystkich uszczelek kolektora ssącego , dobrze wyregulowany zapłon - jak pamiętam około 6-8 stopni , kontrola i regulacja zestyku biegu jałowego - jest zamontowany na przepustnicy...
To jest klapka z termostatem, która kieruje powietrze albo z nad kolektora wydechowego, albo bezpośrednio z wlotu ( zima/lato), zasadniczo aż takiego wpływu na spalanie nie ma
Guzik prawda, w tym modelu jest oryginał Valeo egr zawor bez chlodnicy, zaraz jak jest klapka przepustnicy to jest zawor egr, wyjscie jedno spalin rurą gietką metalową do kolektora chyba trafia wydechowego to pozniej. Chlodnicy brak. Mega duzo sadzy i smoły, chyba spalanie zle, dawka powietrza zla, wyczyszczę i sprawdzę co dalej, moze jakis analizator...
To co w takim razie zaślepić widziałem gdzieś ze ta rura od kolektora była wygięta za filtr a pod spodem zaślepiona.Mile widziana pomoc np.fotki,jakieś opisy..Dzięki
sam mam poloneza i mimo pewnych wad tego samochodu jest on jednak malo awaryjny, a o wszystkich przypadlosciach informuje za wczasu (wiadomo ze mu cos dolega) i nie mialem jeszcze sytuacji zebym zatrzymal sie na drodze! poza tym naprawy sa tanie, tylko trzeba sie co nieco na nich znac i nie trafic na zuzyty egzemplarz. Czesciowo padlly juz odpowiedzi...
Sprawdź termostat powietrza w przedniej obudowie filtra powietrza, tam często urywa się dźwigienka od sterowania klapką i silnik pobiera zimne- właściwie: wilgotne - powietrze i są znane problemy... Ten wynalazek termiczny który jest w obudowie filtra działa poprawnie i wszystkie jego części znajdują się na swoim miejscu jak jest zimny to jest zamknięty...
mialem taka omege i mialem zalozony przez gazownikow mikser tak jak chcesz to zrobic (+ ta dodatkowa rurka do parownika czyli kompensacja) . I bylo tragicznie- rozwalilo w wyniku strzalow najpierw te gumy ktore lacza obie polowki kolektora (pod klapka z napisem dual ram) potem poleciala harmonijka miedzy kolektorem a przeplywomierzem , przeplywomierz...
czesc panowie pytanie cieknie mi olej z przepustnicy dolotu, myślę że albo z osi na której jest ta klapka albo z głuchy do sterowania. Pytanie jak to uszczelnić są tam jakieś oringi czy co,może znacie wymiary aby zakupić. I cieknie jeszcze z kolektora lub połączenia rurki charnonijkowej od egr z odlotem. Co tu da się zarobić? Wygląda jakby ciekło nie...
Witam, mam pytanie odnośnie wężyka podciśnienia z jednej strony wchodzi do filtra powietrza a z 2 do gaźnika. Problem w tym, że poprzedni właściciel przerwał ten wężyk tak około 5cm nad obudową filtra powietrza. Sprowadza się to do tego, że nie działa klapka od sterowania skąd zasysane jest powietrze do filtra czy z nad kolektora czy z przodu. problem...
Witam. Mam pytanie odnośnie klapki zimne / ciepłe powietrze wbudowanej w obudowie filtra powietrza. Rozumie że jeśli silnik jest zimny (zimno na zewnątrz) klapka powinna być ustawiona tak że do silnika podaje ciepłe powietrze z rury nad kolektorem. Jeśli natomiast jest ciepło to do silnika dochodzi tylko powietrze z zewnątrz? Jak klapka ma być ustawiona...
Na początek zdejmij węża i zobacz czy wirnik się kręci może zatarty , klapka jest po stronie gorącej musisz odkręcić od kolektora , jak możesz to daj linka do jakiegoś zdjęcia z netu tej turbiny.Tam za bardzo to nie ma co diagnozować .
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
Witam! Mam pytanie czy ecu od VW 1.6 monowtrysk bezie pasowal do 1.8 monowtrysk? Czy wszystkie parametry i co tam jest bedzie sie zgrywało? I jeszcze jedno. Może ktos mi powie od czego jest taka klapka domykajaca albo wlot powietrza od przodu albo z kolektora ssacego w obudowie filtra powietrza? do czego ona służy i na jakiej zasadzie działa?
Klapka na dolocie powietrza pomiędzy mikserem gazu a przepływomierzem powietrza, taka gruba rura od filtra poowietrza do kolektora
W tym silniku nie ma przeplywomierza.To o co pytasz to membrana sterujaca klapka termostatu powietrza.Sterowana jest podcisnieniem z kolektora ssacego.No dobra a jak odpalisz bez filtra na benzynie to zobacz jak paliwo leci z wtrysku na przepustnice jak chodzi na wolnych obr i jak probujesz dodac gazu .Przy dodaniu gazu powinno mocniej szprycowac.
Panie Gralar - nie strasz - tu projektant centralki zadbał i odłączanie zaworów LPG po ok. 5 sekundach jak brak impulsów z cewki - jest to nawet napisane w instrukcji do centralki. Parownik ma ustawiony stały wydatek dla wolnych obrotów. Parownik jest ciepły, silnik jest ciepły i dolot jest ciepły. Stały wydatek jest przewidziany dla 1000 obr. A przy...
A więc tak ; To nie EGR tylko zawór od podciśnienia na kompresorze (jeśli dobrze to nazwałem) Jest taka klapka na kompresorze i jak się ją otworzy pomimo szczelnego układu autko nagle zaczyna chodzić normalnie. Więc już wiadomo gdzie tkwi problem. Tylko jest jedno ale... Do tej bańki co wywołuje otwieranie i zamykanie się zapadni w kompresorze pod wpływem...
Wczoraj po dłuższej podróży sprawdziłem na gorącym silniku czy silnik dostaje zimne powietrze. Zdjąłem rurkę od kolektora do dolotu i okazało się, że wszystko jest ok. klapka odcięła ciepłe powietrze. Dzięki za pomoc zamykam temat.
czy ktos moze wie czy sa w sprzedazy elementy obudowy filtra powietrza.konkretnie chodzi mi o elementy(oska i inne)klapki znajdujacej sie wewn.obudowy doprowadzajacej zimne powietrze do filtra.u mnie sa oska jest wyrobiona i to wszystko dostalo luzow.denerwuje to podczas rozpedzania zimnego samochodu, otoz wtedy caly ten element halasuje dosyc mocno...
Szczęście że znalazłem ten temat..... Nabyłem auto razem z usterką a mianowicie jedna z rurek od tego "termostatu" jest ułamana , ta od sterowania klapką przez co miałem nieszczelną obudowie kolektora ssącego. Wymątowałem to cudo z kolektora za ślepiłem tą złamaną rurkę uwiązałem (do czego sie dało paskiem) i tak już eksploatuje auto jakiś czas. Klapkę...
Nie, narazie nic. Jedyne co zauwazylem to nieotwierajaca sie klapka temrostatu na tym trojniku skąd idzie zimne powietrze z pod maski lub z nad kolektora wydechowego. Zmierzylem takze napiecie na wyjsciu czujnika polozenia przepustnicy i przy zamnkietej ma 0,61V a przy ful otwartej 4,52V W autodacie podaja ze ma byc przy zamknietej 0.3-0.6V a przy otwartej...
Obecne zużycie 0,4L na 1000km nie jest duże, ale zużycie na poziomie 0,8L na 1000km jest bardzo niepokojące. Przy takim zużyciu oleju ciężko o idealną kulturę pracy silnika. Jeżeli te uszczelniacze czasem przepuszczają tak dużą ilość oleju to również przez uszczelniacze trochę ucieka kompresja do komory silnika a następnie do kolektora ssącego i nie...
obejrzałem poldka, jak mniemam, czujnik temperatury dla kompa to ten z tyłu kolektora dolotowego (a ten z przodu silnika to do wskaźnika temperatury). Czy można się wpiąć w jakąś kostkę, aby go pomierzyć, czy też trzeba demontować obudowę filtra, aby się do niego dostać. Ponadto, i tak przy mojej ograniczonej sprawności nie wyobrażam sobie pomiarów...
Sprawdzałem omomierzem bo nie miałem już innego pomysłu, a przypływka to zwykły potencjometr, wyniki pomiarów są przy odpiętej kostce. Rok auta to 89. Sposób podawania gazu do kolektora ssącego jest przez coś w rodzaju palnika gazowego z dziurkami przy filtrze powietrza + klapka przeciwwybuchowa. Są jeszcze "adaptery" do gazu ze szczeliną, czy może...
Ogólnie nie rozumiem tego pomysłu z uswaniem klapek. Jeśli są uszkodzone, może należałoby wymienić kolektor na nowy? Kup nowy to zrozumiesz. Kupowałem, bo wpadła mi klapka do 5 cylindra w e65. Chyba kupujac limuzynę klasy premium, pieniądze nie są problemem? W przeciwnym razie proponuje Fabię, a nie drutowanie auta i zastanawianie się skąd spadki mocy....
Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor...
Witam Dziękuję bardzo za odpowiedź. Posprawdzałem wszystkie wężyki jeden tylko był taki że się ledwo trzymał a konkretnie ten co idzie do filtra powietrza koło przepływki skróciłem go i teraz jest już dobrze. Ściągnąłem również gumowy wąż który idzie do EGR popatrzyłem na klapkę ale tam było wszystko w porządku z gruszką podciśnieniową również wężyk...
a było już pisane o łańcuchu rozrządu w Fabi 1.4Mpi ? Wymiana średnio co 30tys km. I jeszcze tylne tuleje wahacza przedniego, niektórzy diagności nawet świeżo wymienione uznawali za "luźne" Dopiero kilka lat temu wprowadzono te wzmacniane z 4-rema punktami podparcia. I jeszcze dodam rozlatujące się "klapki" w kolektorze ssącym w fordowskim Duratecu.
Z tego co wiem to uszczelkę pod głowicę wstawia się tylko oryginalną bo podróby mają słabą wytrzymałość. A po co ją wymieniać? Tyle koni to mi nie potrzeba hehe myślę, że z aktualnym układem wydechowym mam jakieś 32-33km. Polerując te kanały(nie mam pojęcia jak one wyglądają) ile mogę zyskać ze 2-5km?? Myślałem aby poprawić dolot powietrza, ze 1-2km,...
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Klapka gasząca, która zamyka kolektor dolotowy przy gaszeniu silnika. Naprawić obwód, sprawdzić też klapkę. Odczytaj jeszcze błędy z sterownika ABS, bo ta klapka raczej nie ma wpływu na ABS.
Witam, jeszcze proszę praktyczne rozwiązanie takiego problemu, gdyż program jest praktycznie ukończony, ewentualnie drobne poprawki kosmetyczne:), ale w obecnej wersji odczyt i zapis wykonywany jest z poleceniem "wait", przez co wskazywane temperatury nie są czasem poprawne - wyskakuje BRAK ds'a. Już nie mam pomysłu jak to zrobić, proszę tylko o jakieś...
Witam problem rozwiązany jest to w 100 % kolektor ssący a dokładnie klapki przepływu powietrza, które się w nim znajdują. Kolektor wymieniony autko cyka jak szwajcarski zegarek. Polecam uważać przy zakupach na allegro. Ja zamontowałem kolektor z plastikową listwą która łączy klapki (oryginalnie była plastikowo metalowa) Pozdrawiam
klapka samsung klapka klapka dozownika klapka zmywarka
oddymiania alarm radio wejscie liniowe optiplex zasilacz
zwrotnice głośnikowe samsung wf70f5e0w2w
Renault Laguna 2 1.8V 2004 - licznik nie wskazuje kilometrów Jak zatrzymać pulsujące podświetlenie klawiatury?