Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
nie wiem jak jest w 1.3, ale w 1.4 powód takiego gaśnięcia twki w puszce rezonatora powietrza (czyli ogólnie trop z wlotem powietrza do filtra jest dobry). ten mechnizm to jest taka klapka która decyduje czy pobierać powietrze z wlotu pod maską czy znad kolektora wydechowego
Prościej już się nie da. No ale dobrze Zobacz tu może pomoże http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pytania 1 do 3 masz odpowiedz tu na rysunku 10 http://obrazki.elektroda.net/72_11719764... Zwróci uwagę ze mały prąd bazy wpływa do emitera. Ale ten sam prąd bazy otwiera tą klapkę i umożliwia przepływ prądu od kolektora do...
Jeśli zatykasz rurę dolotową do filtra to na 90% jest ona dziurawa, ale na 99% ten kierunek jest zamknięty a powietrze brane jest znad kolektora wydechowego (ciepłe powietrze). U mnie w poldku jest tak od nowego. Klapka ustalająca kierunek pobieranego powietrza latem i zimą ustawiona jest w tej pozycji. A znajduje się ona przy samej obudowie filtra....
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Proszę EMS 5127 Tytuł Objętość recyrkulowanych spalin Usterka Ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie tłumika lub zbyt niskie ciśnienie siłownika...
przepływka wprowadza duże podciśnienie co spowoduje nadmierny wzrost podciśnienia w mikserze i w efekcie wyssiewanie zbyt dużych ilości gazu z parownika w stosunku do zassnego przez silnik powietrza bez przepływki będzie chodził normalnie tylko jak zapalisz przy -15? sterownik DIGIJET nie ma trybu awaryjnego - jak coś się zepsuje to pracuje nieprawidłowo...
A ja zacząłbym od przepustnicy (mycie).
Mam pytanie musze zastosować zaworek zwrotny na zasilaniu wężownicy bojlera ale czy wytrzyma takie temperatury zaworek ma w środku membranie gumową i sprężynkę i czy temperatura z kolektora go nie zniszczy? ma ktoś doświadczenie z tym ? http://obrazki.elektroda.net/32_12442372... Jeżeli obawiasz się wysokich temperatur to polecił bym zaworek zwrotny-klapowy...
Wzmocnienie definiujemy jako stosunek prądu kolektora do bazy β=Ic/Ib Ale sam tranzystor niczego nie wzmacnia on tylko otwiera drogę dla tego dużego prądu kolektora. Zobacz na ten rysunek http://obrazki.elektroda.net/72_11719764... http://obrazki.elektroda.net/79_12210688... Mały prąd bazy otwiera tą klapkę i umożliwia przepływ prądu...
Witam ponownie. Ostatnio czyściłem filtr powietrza i pod nim, w obudowie jest taka klapka przy wlocie powietrza z kolektora i z zewnątrz. Na jakiej zasadzie działa ta klapka? Dodam że klapka cały czas zamyka wlot powietrza z kolektora i otwarty jest wlot zimnego powietrza z zewnątrz. Czy dlatego silnik długo się nagrzewa? Proszę o szybką pomoc, pozdrawiam.
Nie znam tego systemu ale ostatnio robilem Mazde tez na 2 turbinach z podobnymi objawami tez bez bledow . Problem byla uszkodzona klapka ktora mozna powiedziec byla miedzy turbinami i przekierowywala strumien pompowanego powietrza do kolektora wedlug zapotrzebowania. Jezeli ciagle masz stary silnik sprawdz czy nie ma tam czegos podobnego. Parametry...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
zgadza się, miałem podobny przypadek też takiego "brzęczenia" przy przyspieszaniu ale w Astrze F i tam było to spowodowane klapką termostatu w obudowie filtra powietrza taką która przełącza ciepłe powietrze z nad kolektora na ssaniu na zimne przy rozgrzanym silniku i ta klapka mała luzy i tak brzęczała, wywaliłem ją całkiem bo Astrą jeżdżę w zasadzie...
Sterowanie w silniku 1,3 L NZ jest proste ale , żeby działało jak należy muszą być spełnione różne warunki ; szczelność dolotu do przepustnicy włącznie z odmą , szczelność wszystkich uszczelek kolektora ssącego , dobrze wyregulowany zapłon - jak pamiętam około 6-8 stopni , kontrola i regulacja zestyku biegu jałowego - jest zamontowany na przepustnicy...
To jest klapka z termostatem, która kieruje powietrze albo z nad kolektora wydechowego, albo bezpośrednio z wlotu ( zima/lato), zasadniczo aż takiego wpływu na spalanie nie ma
Guzik prawda, w tym modelu jest oryginał Valeo egr zawor bez chlodnicy, zaraz jak jest klapka przepustnicy to jest zawor egr, wyjscie jedno spalin rurą gietką metalową do kolektora chyba trafia wydechowego to pozniej. Chlodnicy brak. Mega duzo sadzy i smoły, chyba spalanie zle, dawka powietrza zla, wyczyszczę i sprawdzę co dalej, moze jakis analizator...
To co w takim razie zaślepić widziałem gdzieś ze ta rura od kolektora była wygięta za filtr a pod spodem zaślepiona.Mile widziana pomoc np.fotki,jakieś opisy..Dzięki
sam mam poloneza i mimo pewnych wad tego samochodu jest on jednak malo awaryjny, a o wszystkich przypadlosciach informuje za wczasu (wiadomo ze mu cos dolega) i nie mialem jeszcze sytuacji zebym zatrzymal sie na drodze! poza tym naprawy sa tanie, tylko trzeba sie co nieco na nich znac i nie trafic na zuzyty egzemplarz. Czesciowo padlly juz odpowiedzi...
Sprawdź termostat powietrza w przedniej obudowie filtra powietrza, tam często urywa się dźwigienka od sterowania klapką i silnik pobiera zimne- właściwie: wilgotne - powietrze i są znane problemy... Ten wynalazek termiczny który jest w obudowie filtra działa poprawnie i wszystkie jego części znajdują się na swoim miejscu jak jest zimny to jest zamknięty...
mialem taka omege i mialem zalozony przez gazownikow mikser tak jak chcesz to zrobic (+ ta dodatkowa rurka do parownika czyli kompensacja) . I bylo tragicznie- rozwalilo w wyniku strzalow najpierw te gumy ktore lacza obie polowki kolektora (pod klapka z napisem dual ram) potem poleciala harmonijka miedzy kolektorem a przeplywomierzem , przeplywomierz...
czesc panowie pytanie cieknie mi olej z przepustnicy dolotu, myślę że albo z osi na której jest ta klapka albo z głuchy do sterowania. Pytanie jak to uszczelnić są tam jakieś oringi czy co,może znacie wymiary aby zakupić. I cieknie jeszcze z kolektora lub połączenia rurki charnonijkowej od egr z odlotem. Co tu da się zarobić? Wygląda jakby ciekło nie...
Witam, mam pytanie odnośnie wężyka podciśnienia z jednej strony wchodzi do filtra powietrza a z 2 do gaźnika. Problem w tym, że poprzedni właściciel przerwał ten wężyk tak około 5cm nad obudową filtra powietrza. Sprowadza się to do tego, że nie działa klapka od sterowania skąd zasysane jest powietrze do filtra czy z nad kolektora czy z przodu. problem...
Witam. Mam pytanie odnośnie klapki zimne / ciepłe powietrze wbudowanej w obudowie filtra powietrza. Rozumie że jeśli silnik jest zimny (zimno na zewnątrz) klapka powinna być ustawiona tak że do silnika podaje ciepłe powietrze z rury nad kolektorem. Jeśli natomiast jest ciepło to do silnika dochodzi tylko powietrze z zewnątrz? Jak klapka ma być ustawiona...
Na początek zdejmij węża i zobacz czy wirnik się kręci może zatarty , klapka jest po stronie gorącej musisz odkręcić od kolektora , jak możesz to daj linka do jakiegoś zdjęcia z netu tej turbiny.Tam za bardzo to nie ma co diagnozować .
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
Witam! Mam pytanie czy ecu od VW 1.6 monowtrysk bezie pasowal do 1.8 monowtrysk? Czy wszystkie parametry i co tam jest bedzie sie zgrywało? I jeszcze jedno. Może ktos mi powie od czego jest taka klapka domykajaca albo wlot powietrza od przodu albo z kolektora ssacego w obudowie filtra powietrza? do czego ona służy i na jakiej zasadzie działa?
Klapka na dolocie powietrza pomiędzy mikserem gazu a przepływomierzem powietrza, taka gruba rura od filtra poowietrza do kolektora
W tym silniku nie ma przeplywomierza.To o co pytasz to membrana sterujaca klapka termostatu powietrza.Sterowana jest podcisnieniem z kolektora ssacego.No dobra a jak odpalisz bez filtra na benzynie to zobacz jak paliwo leci z wtrysku na przepustnice jak chodzi na wolnych obr i jak probujesz dodac gazu .Przy dodaniu gazu powinno mocniej szprycowac.
Cześć słuchajcie oddałem auto moje do niezaleznego serwisu bmw i tak chciałem by zrobili głowicę bo był wyciek lekki oleju z pod uszczelki + rozrząd.Po zdjeciu okazało się,ze głowica była praktycznie nie dokręcona +brakowało dwóch śrub głowicy.Ktoś to już rozbierał wcześniej bo wpadła klapka z kolektora bo były lekkie rysy.Wymienili mi uszczelniacze...
Panie Gralar - nie strasz - tu projektant centralki zadbał i odłączanie zaworów LPG po ok. 5 sekundach jak brak impulsów z cewki - jest to nawet napisane w instrukcji do centralki. Parownik ma ustawiony stały wydatek dla wolnych obrotów. Parownik jest ciepły, silnik jest ciepły i dolot jest ciepły. Stały wydatek jest przewidziany dla 1000 obr. A przy...
A więc tak ; To nie EGR tylko zawór od podciśnienia na kompresorze (jeśli dobrze to nazwałem) Jest taka klapka na kompresorze i jak się ją otworzy pomimo szczelnego układu autko nagle zaczyna chodzić normalnie. Więc już wiadomo gdzie tkwi problem. Tylko jest jedno ale... Do tej bańki co wywołuje otwieranie i zamykanie się zapadni w kompresorze pod wpływem...
Wczoraj po dłuższej podróży sprawdziłem na gorącym silniku czy silnik dostaje zimne powietrze. Zdjąłem rurkę od kolektora do dolotu i okazało się, że wszystko jest ok. klapka odcięła ciepłe powietrze. Dzięki za pomoc zamykam temat.
czy ktos moze wie czy sa w sprzedazy elementy obudowy filtra powietrza.konkretnie chodzi mi o elementy(oska i inne)klapki znajdujacej sie wewn.obudowy doprowadzajacej zimne powietrze do filtra.u mnie sa oska jest wyrobiona i to wszystko dostalo luzow.denerwuje to podczas rozpedzania zimnego samochodu, otoz wtedy caly ten element halasuje dosyc mocno...
Szczęście że znalazłem ten temat..... Nabyłem auto razem z usterką a mianowicie jedna z rurek od tego "termostatu" jest ułamana , ta od sterowania klapką przez co miałem nieszczelną obudowie kolektora ssącego. Wymątowałem to cudo z kolektora za ślepiłem tą złamaną rurkę uwiązałem (do czego sie dało paskiem) i tak już eksploatuje auto jakiś czas. Klapkę...
Nie, narazie nic. Jedyne co zauwazylem to nieotwierajaca sie klapka temrostatu na tym trojniku skąd idzie zimne powietrze z pod maski lub z nad kolektora wydechowego. Zmierzylem takze napiecie na wyjsciu czujnika polozenia przepustnicy i przy zamnkietej ma 0,61V a przy ful otwartej 4,52V W autodacie podaja ze ma byc przy zamknietej 0.3-0.6V a przy otwartej...
Obecne zużycie 0,4L na 1000km nie jest duże, ale zużycie na poziomie 0,8L na 1000km jest bardzo niepokojące. Przy takim zużyciu oleju ciężko o idealną kulturę pracy silnika. Jeżeli te uszczelniacze czasem przepuszczają tak dużą ilość oleju to również przez uszczelniacze trochę ucieka kompresja do komory silnika a następnie do kolektora ssącego i nie...
obejrzałem poldka, jak mniemam, czujnik temperatury dla kompa to ten z tyłu kolektora dolotowego (a ten z przodu silnika to do wskaźnika temperatury). Czy można się wpiąć w jakąś kostkę, aby go pomierzyć, czy też trzeba demontować obudowę filtra, aby się do niego dostać. Ponadto, i tak przy mojej ograniczonej sprawności nie wyobrażam sobie pomiarów...
Sprawdzałem omomierzem bo nie miałem już innego pomysłu, a przypływka to zwykły potencjometr, wyniki pomiarów są przy odpiętej kostce. Rok auta to 89. Sposób podawania gazu do kolektora ssącego jest przez coś w rodzaju palnika gazowego z dziurkami przy filtrze powietrza + klapka przeciwwybuchowa. Są jeszcze "adaptery" do gazu ze szczeliną, czy może...
Ogólnie nie rozumiem tego pomysłu z uswaniem klapek. Jeśli są uszkodzone, może należałoby wymienić kolektor na nowy? Kup nowy to zrozumiesz. Kupowałem, bo wpadła mi klapka do 5 cylindra w e65. Chyba kupujac limuzynę klasy premium, pieniądze nie są problemem? W przeciwnym razie proponuje Fabię, a nie drutowanie auta i zastanawianie się skąd spadki mocy....
Do prez8b Jest akurat dokładnie na odwrót. Jak depniesz na pedał. I pąpa da ci większą dawkę. To jest z tego więcej spalin. I wtedy naturalnym prawem fizyki turbinka dostaje więcej obrotów.Efekt jet taki. Że na początku jak depniesz.To wychodzi z tłumika słabiutka chmurka. A po chwili gdy turbinka pójdzie na wysokie obroty. To spaliny są czyste. A kolektor...
Witam Dziękuję bardzo za odpowiedź. Posprawdzałem wszystkie wężyki jeden tylko był taki że się ledwo trzymał a konkretnie ten co idzie do filtra powietrza koło przepływki skróciłem go i teraz jest już dobrze. Ściągnąłem również gumowy wąż który idzie do EGR popatrzyłem na klapkę ale tam było wszystko w porządku z gruszką podciśnieniową również wężyk...
a było już pisane o łańcuchu rozrządu w Fabi 1.4Mpi ? Wymiana średnio co 30tys km. I jeszcze tylne tuleje wahacza przedniego, niektórzy diagności nawet świeżo wymienione uznawali za "luźne" Dopiero kilka lat temu wprowadzono te wzmacniane z 4-rema punktami podparcia. I jeszcze dodam rozlatujące się "klapki" w kolektorze ssącym w fordowskim Duratecu.
Z tego co wiem to uszczelkę pod głowicę wstawia się tylko oryginalną bo podróby mają słabą wytrzymałość. A po co ją wymieniać? Tyle koni to mi nie potrzeba hehe myślę, że z aktualnym układem wydechowym mam jakieś 32-33km. Polerując te kanały(nie mam pojęcia jak one wyglądają) ile mogę zyskać ze 2-5km?? Myślałem aby poprawić dolot powietrza, ze 1-2km,...
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Klapka gasząca, która zamyka kolektor dolotowy przy gaszeniu silnika. Naprawić obwód, sprawdzić też klapkę. Odczytaj jeszcze błędy z sterownika ABS, bo ta klapka raczej nie ma wpływu na ABS.
Witam, jeszcze proszę praktyczne rozwiązanie takiego problemu, gdyż program jest praktycznie ukończony, ewentualnie drobne poprawki kosmetyczne:), ale w obecnej wersji odczyt i zapis wykonywany jest z poleceniem "wait", przez co wskazywane temperatury nie są czasem poprawne - wyskakuje BRAK ds'a. Już nie mam pomysłu jak to zrobić, proszę tylko o jakieś...
Witam problem rozwiązany jest to w 100 % kolektor ssący a dokładnie klapki przepływu powietrza, które się w nim znajdują. Kolektor wymieniony autko cyka jak szwajcarski zegarek. Polecam uważać przy zakupach na allegro. Ja zamontowałem kolektor z plastikową listwą która łączy klapki (oryginalnie była plastikowo metalowa) Pozdrawiam
Bardzo prosty.Nie mam rysunku ale mogę opisać bo znam na pamięć.Z vakuum pompy gruby przewód plastikowy czarny do serwa chamulców.Po drodze wychodzą z niego cienkie króćce do podłączenia poszczególnych zaworów.Przewód prowadzący do zaworu regulacji doładowania jest przyłączony do tłumnika podciśnienia dopiero po nim jest podłączony do zaworu w miejsce...
Mniej więcej tak ma być. Te klapki mają za zadanie skrócić kolektor ssący, aby szybciej przepływało powietrze z filtra do komory spalania. Zamulenie wynika z innej przyczyny lub to tak zaprojektowane aby być eko.
Dwumas raczej odpada, ale demontowalem klapki kolektora i ich jeszcze nie wyprogramowalem byc może to może mieć winę?
Chciałem trochę poczytać o klapkach zawirowań na kolektorach ssących, a tu zonk. Nie ma nic, czy źle szukam? Mógłby ktoś coś niecoś opowiedzieć jak to z nimi jest? Pozdrawiam. Marcin
witam wszystkich ,jestem tu pierwszy raz mam takie pytanie :czy ktos moze wie jak sprawdzic modul sterowania klapkami w kolektorze ssacym w mercedes ml 270 cdi.mam go wymontowanego,po podlaczeniu zasilania piszczy i stuka przez chwile potem tylko piszczy.klapki po zdemontowaniu kolektora byly otwarte,tu drugie pytanie w jakiej pozycji powinny sie znajdowac,z...
No tak. To jeszcze sprawdź kolektor czy np serwo nie dziurawe lub jego połączenie. Bo chyba idzie na czwarty gar. Klapki w kolektorze dobre?
Zapewne klapki w kolektorze...
Przepraszam, że tak późno odpisuje..........życie. Ja w swoim W023 miałem takie objawy przy zapieczonych klapkach kolektora dolotowego (ssący).Kolega Gringo ma racje najlepiej podpiąć pod kompa sprawdzić na podglądzie parametrów pracy silnika. Lub poprostu sprawdzić --najlepiej z zdołu silnika czy w ogóle klapki (cięgło od klapek) chodzi.
Witam. Element sterujacy tymi klapkami jest z lewej strony od dolu kolektora dolotowego. Jak sie dobrze przyjrzec, to mozna odczytac nr katalogowy tej czesci. Nie wiem czy da sie ja gdzies dostac na szrocie. Znam temat, poniewaz mam ten sam problem z samochodem i szczerze nie bawi mnie wydanie 2000zl na nowy kolektor. witam Miałem ten sam problem w...
Krociec możesz zabezpieczyć taśmą. Wężyk nie nasuwaj na niego tylko wkreć do wężyka kawałek śruby że 2 cm uszczelnienie wystarczające i pewne że nic nie wlezie do środka. Dodatkowo możesz owinąć taśma.
Odłącz mechanicznie klapki w kolektorze.
Podłączyłem komputer i wyskoczył mi błąd nie prawidłowo działająca klapka kolektora, jak skasuj błąd to i tak po jakimś czasie zapali się check.Mam pytanie jaki będzie koszt naprawy tego?
JTD z klapkami w kolektorze to średni konkurent, ale ujdzie w tłoku, natomiast HDI pod względem obsługi nie mają startu do tdi. Dobre silniki, ale nie naprawisz ich młotkiem i śrubokrętem. Porównaj chociażby procedurę wymiany rozrządu. 1.8 T, ze swoimi układami podciśnienia i pękającymi turbinami to też żart.
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
Czym najlepiej wkleic klapki od gazu w kolektor
Na kolektorze ssącym po lewej stronie masz zawór który rusza tymi klapkami. Zobacz czy można ręcznie poruszać ramieniem od prowadnicy klapek. Poszukaj sobie w google jak wygląda kolektor ssący od 1.8 to będziesz wiedział dokładnie w którym miejscu jest ten zaworek i gdzie trzeba rękę włożyć.
dźwigienka zaworka po dodaniu gazu powinna się poruszać otwierając klapki kolektora dolotowego,sprawdź dokładnie co dzieje się z tą cienką rurką koło odmy.Skoro nie pokazuje błędów to nie problem z elektryką szukaj lewego powietrza
kompresja sprawdzona jest ok rozrząd wymieniony dziś dwa miesiące temu były poprawiane klapki kolektora dolotowego + wymiana wszystkich uszczelek a możesz podpowiedzieć jak sprawdzić zawory ?
witam Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO
Stosuje się chłodnice spalin które wracają do silnika. Tak te chłodniczki które przysparzają nam sporo pracy i zarobku. Czemu zapomniałeś o klapkach w kolektorze które tak chętnie wyrzucasz, tak myślę
Ten samochód ma także klapki w kolektorze ssącym. Także do sprawdzenia.
Klapki w kolektorze ssącym są wszystkie
Klapki w kolektorze ssącym i wyczyść EGR.
witam czy wystarczy wymienić sam siłowniczek czy i klapki w kolektorze pozdrawiam
witam serdecznie te strzały pojawiają się koło kolektora trudno to wyczuć po zapaleniu silnika są to twa trzy strzały i jest oki teraz jeździłem dwa dni i było wszystko dobrze czasami rano przy zapaleniu nie chce wejść na wyższe obroty trzeba mu lekko gazu dodać obroty są niby oki lecz silnik nierówno pracuje ..... Gdzie się znajduję czujnik temperatury...
A sprawdzałeś czy przypadkiem klapka gasząca w kolektorze nie została zablokowana w pozycji zamkniętej ? bo normalnie ona ma być otwarta i tylko po wył zapłonu dostaje sygnał na elektrozawór i na kilka sekund ją zamyka więc silnik gaśnie potem podciśnienia zanika i klapka gasząca ma się otworzyć ale czy ona się otwiera to ty musisz sprawdzić , to widać...
To wyjmij klapkę. Ona i tak służy tylko do pracy w kaskadzie na wspólnym kolektorze spalin. Jak domniemam Twój kocioł pracuje solo?
W tym silniku kanały egra idą do podstawy kolektora ssącego (tego z klapkami ) i mają cztery osobne kanały (do każdego cylindra osobno ) które się zatykają i wtedy zawór egr nie ma co robić :) ... Konieczny demontaż kolektora ssacego + podstawy kolektora z klapkami wirowymi (kanały egra widać na foto)..
witam czy przypadkiem się nie urwała klapka w kolektorze ssącym bardzo łatwo to sprawdzić bardzo częsty przypadek pozdrawiam
Po wymianie elektrozaworu który steruje klapkami w kolektorze zero błędów. Temat zamknięty
Zajrzyj jeszcze do kolektora ssącego czy nie jest zaklejony są tam też klapki i sprawdź stan DPF. Jeśli tak gaśnie możliwe że EGR jest stale otwarty i silnik dusi się spalinami
A masz tzw "klapki" na kolektorze ssący? Masz plastikowy czy aluminiowy kolektor? Jeśli aluminiowy to bezwzględnie muszą być założone klapki upustowe jak jest instalacja LPG
Klapki w kolektorze ssącym lub ich sterowanie.
Nie lepsza druga górka z momentu niż klapki w kolektorze? :D To na pewno też mało odczuwalna różnica o ile faktycznie jest.
Moc wróciła,powodem braku mocy były pourywane klapki w kolektorze ssącym.
Kolego nie wystarczy wyczyścić sam zawór EGR tylko jeszcze trzeba wyczyścić klapki w kolektorze ssącym.
Klapki w kolektorze ssącym do czyszczenia.Sprawdź szczelność intercolera i dolot do turba.
Jak dla mnie to klapki wirowe w kolektorze dolotowym miałem podobnie ale komputer prawdę ci powie
Coś jak zgrzytanie albo grzechotanie Jeśli silnik jest wyposażony w tak zwane klapki wirowe kolektora ssącego, a któraś z klapek (prawdopodobnie mocowanie na osi klapki) jest wyrobiona to słychać przez chwilę, najczęściej podczas przyspieszania grzechotanie, to takowe klapki trzeba jak najszybciej wymienić. Oczywiście przyczyn grzechotania może być...
Dzień dobry. Problem z samochodem jak w temacie czyli nieregularne spadki mocy. Na przykład przy podjeździe pod górę, wyjeździe na rondo itp. W momencie gdy zredukuje bieg, wtedy ma moc do odpuszczenia gazu. Gdy znowu nacisnę żeby przyspieszyć, auto ma przysłowiowego muła. Podmieniłem przepływkę na używaną-bez zmian, takie same odczyty. Sprawdziłem...
To jest M47N czy M47?? Klapki na kolektorze tylko nie pamiętam czy w tym silniku są. Sprawdził bym jeszcze turbo i wtryski
Dzisiaj wsłuchałem się w cykanie i na 100% dźwięk wydobywa się z kolektora dolotowego. Pamietam jak mechanik mówil mi że miał problem z klapkami w kolektorze. Czy to może mieć jakiś wpływ. Czy mogą sie one nie otwierać, blokować czy coś takiego przez co problemy z pracą silnika?
Klapki poruszają się, są to zawory jednokierunkowe. Służy to zniwelowaniu zjawiska odbicia od zaworu i cofania powietrza. Alfa też stosowała podobny wynalazek.
Wydaje mi się, ze moja usterka ktora w aucie sie pojawila ma scisly zwiazek z glowna awarią, czyli zassaniem klapki sterujacej geometria kolektora. Klapka zassana, przemieliła 3 cylinder, uszkodzila 4 zawory oraz tlok. Zostalo to wymienione, naprawione, ale dalej pozostał muł. Dodam ze przed usterką nie bylo mowy o dlawieniu, brakach mocy, auto jechalo...
Przejechałem z 1500km z urwana klapka. Czy mógł uszkodzić się cylinder. Silnik pracował równo tylko syczał w związku z nieszczelnym dolotem. Nie wiem czy rozbierać dalej i szukać klapki. Czy zaślepiac i składać.
Od najprostszych rzeczy. Sprawdź luz na lince gazu. Zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź, czy klapka przepustnicy prawidłowo się uchyla. Zdejmij i wyczyść przepustnicę.
Szczerze to kolektor i egr do czyszczenia bo kilo syfu tam pewnie. Inpą egr na 0 potem. W mechanizmie czesto spada ciegno z aktuatora i klapki latają luzem.
Klapa kręta?pewnie chodzi ci o klapki w kolektorze dolotowym.Po pierwsze podłącz go pod jakis tester i zobacz kluczowe parametry pracy.
x3 2.0d 150 km to jest minimum, najlepiej 3.0 d, 3.0 pb, 4.4 pb na pb będzie drogo ale przyjemnie może być z sekwencja, musisz na pewno sprawdzić w serwisie napęd xdrive pękają kolektory, klapki kolektora lubią sobie wpaść do środeczka, w dieslu okolice 170 - 200 tyś km mogą pojawić się pierwsze oznaki dwumasy, zawieszenie bardzo wytrzymałe na oryginałach....
Witam . Miałem podobny problem i mechanicy rozkładali ręce a to była wina cylinderka podciśnienia który steruje klapkami w kolektorze ssącym, membrana miała niewielką dziurkę. Wymieniłem cylinderek za 120 zł i jest OK.
Mówisz o klapkach w kolektorze ssącym ? Ten silnik naprawdę ma 60tyś przebiegu w środku i pod maską jakby wczoraj wyjechał z salonu. Przy tak małym przebiegu padłyby ?
klapka samsung klapka klapka dozownika klapka zmywarka
cieknie pompa zmywarka electrolux testy akumulatorów telefon samsung wyświetlacz
zmywark electrolux esl65070r sterownik rolet
Lokalizacja przekaźnika klimatyzacji w Citroen C4 1.6 HDi 2007 Klimatyzacja samochodowa vs zamrażarka – wycieki czynnika chłodniczego, R134a, R1234yf, R600a