Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Króciec przy kostce jest wolny, to jest odpowietrzenie powinien być na nim filterek. Dwa pozostałe to vac i podłączasz go do akumulatora podciśnienia ( czarna puszka na fotce) a drugi do siłownika. Żeby klapa działała akumulator podciśnienia musi być sprawny.
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Czasami stosowane również są żaluzje odciążające przy instalacji gaszenia gazem. W momencie uruchomienia gaszenia klapy się otwierają na krótki czas w celu wypuszczenia powietrza zastępowanego gazem gaszącym. Po chwili klapy ponownie są zamykane. Taka ciekawostka :)
Wymiana na nową.
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Kup od silnika BAY. To był praktycznie AMF ale z euro4 bo zmieli pompowtryskiwacze na nową wersję ,dołożyli chłodnicę EGR i zamiast klapy gaszenia wleciała przepustnica sterowana elektronicznie.
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
(diesle bez klapy gaszącej praktycznie nie hamują silnikiem) Matko boska.... Panowie, douczcie się, bo poziom tego forum leci na łeb, na szyję. Oczywiście że diesel nawet bez klapy gaszącej hamuje silnikiem. Po odcięciu paliwa, działa jak spręzarka - cały czas przetłacza powietrze z wlojtu, do wydechu, co również jest pracą. W którym aucie typowa klapa...
Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego diesla).
Stukot jak przy panewce bo raczej klapy gaszenia nie masz.
Ja zacząłbym od najprostszego , czyli EGR i klapy gaszenia , może się coś zacina .
Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
Dobra. Wczoraj udałem się do garażu (niestety sam więc był problem z diagnozą). 1. Odpiąłem wężyk od gruszki, podłączyłem drugi który zasysałem ustami - czuć wyraźny opór i ustami nie byłem wstanie wciągnąć całego cięgna, może z 1cm. Zamiast ust użyłem strzykawki (chyba 20-stka), zasysa i sztanga się cofa może 1/3 całego ruchu, zostawiam ja w takim...
Czy ktoś możę bawił się z montażem kalpy gaszącej w bmw seri 5 z silnikiem 530d 218km z gory mowie ze te modele nie miały montowanej klapy dlatego problem sie pojawia przy gaszeniu czyli słychac twarde gaszenie sprzęgło wymienione kompletne wraz w kołem dwu masowym.Koło pasowe jest całe.Zakupiłem klape gaszącą z egr od modelu z silnikiem 235km bo tam...
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Przy wyłączaniu silnika czuję (zatkanie węża palcem) jak wąż (od membrany) podczas gaszenia silnika zaciąga powietrze..... Wcisnąłem ten od klapy gaszącej następnie zatkałem palcem i nie trzyma mimo zatkania. A więc?
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Witam mam problem z Golfem IV 1.9 TDI AHF, podczas gaszenia silnika na elektrozawór klapy gaszącej podawany jest zbyt krótki sygnał i siłownikowi nie udaje się przymknąć klapy przez co trzęsie silnikiem. Sygnał trwa ok. 1 s natomiast w bliźniaczym aucie znajowego z silnikiem ASV trwa ok 3 sek. Czy problem może być związany z zainstlowanym zabezpieczeniem...
Do twojego nr win w/g VW powinien byc numer 038 128 063 L i nie zamienia sie na żaden z tych numerów co podałeś ponieważ te numery występują od 2009 -11 a ty masz auto 2005/06
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Masz problem z komunikacją licznika z sterownikiem ecu. Abs do przekodowania lub wymiana pompy z afn. W silniku masz problem z zaworem klapy gaszenia n239 Nieprawidłowy sygnał z czujnika hamowania Komunikacja z airbag
Jeśliby zgasło z powodu braku paliwa to wyszedłby na Vagu błąd 00550 a jeśli błędu nie ma to sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca, ewentualnie odepnij wtyczkę z elektrozaworu N239 (z tyłu kolektora ssącego, wygląda on tak : http://img140.imageshack.us/i/img4791.jp... i steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika), każde zwarcie...
Witam. Mam taki problem i nie umiem sobie z nim poradzic. A mianowicie, gdy samochód jest wyłączony wentylatory chłodnicy (obydwa) włączają się i wyłączaja. Większy wentylator wymieniłem na nowy, bo stary był w środku wypalony i na wyłączonym silniku chodził cały czas. Dodatkowo cały czas dochodzi pisk z klapy gaszącej (v157). Jak wentyltor się załączy...
Błędów zero wtryski testowane komputerem i to nie jakąś zabawką a obiaw jest cały czas tyle że gdy wcisniemy sprzeglo auto zgasi się płynnie a jak bez sprzęgła zgasze to będzie słychać jak by coś się obijalo czyli wychodzi że tam jest przyczyna w dwumasie co do klapy gaszenia jak to sprawdzić?
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
http://img528.imageshack.us/my.php?image... i odpiołem ten wężyk co idzie z zaworu do klapy gaszenia i z rurą włożoną w klapę gaszenie normalnie odpala nie kopci ma moc.
Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z nowoczesnym silnikiem diesla bez klapy gaszącej. Poszukaj dobrze. Wpisz sobie w google grafika "przepustnica 1.3 JTD" zobaczysz jak to wygląda.
A wystarczy że ci klapę gaszącą przycięło i całe halo.
No nie róbcie takich chec, gdyby to była wina klapy gaszenia to silnik zachowywał by się inaczej.
Powinni ale nie wiesz czy to dobrze zrobili pare razy spotkalem sie z przypadkiem Odkreć do połowy 2 srubki i zobacz czy ma delikatny opór jak ja docisniesz czy bez oporu dochodzi prosty podstawowy myk zeby sprawdzic Bo napewno nie żadna przepustnica czy klapy gaszenia lub cos pod dekielkiem zaworowym
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
powiem tak . usuniecie klap z kolektora ssącego nie poprawi ,ale i nie wpłynie negatywnie na prace silnika , jedynym zauważonym mankamentem jest to że w trakcie gaszenia silnika , jest odczuwalny około 0,5 sek opózniony stop , przezco silnik jak by miał ochote na dalszą prace . zmniejszony przepływ powietrza w naszych cdi poprzez urwane klapy (wina...
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Puszka EGR czysta. Przewody podciśnienia do klapy gaszącej ktoś wcześniej pozamieniał. Wyjście z zaworu podłączył do atmosfery. Oczywiście podczas gaszenia rzucało silnikiem. Problem rozwiązałem. O które klapki w dolocie pytasz?
Miał racje. Skoro nie pali na plaka to rozrząd a może zamknięta klapa gasząca.
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
witam, Jedną z głównych funkcji klapy dławiącej poza tym, iż wspópracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, jest również zapobieganie szarpaniu silnika podczas jego wyłączania. Chodzi o to,że w pewnych warunkach pracy silnika,przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia między układem dolotowym a wydechowym i ta właśnie różnica, niezbędna jest do...
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Kostka steruje turbosprężarką, cylinder egr-em. Kostka do działania wykorzystuje nadciśnienie z układu doładowania. Cylinder podciśnienie, którego źródłem jest serwo. Więcej zaworów w tym samochodzie nie ma, a przynajmniej ja nigdy nie widziałem. Czasem jest trzeci zawór do sterowania klapą gaszącą, ale u ciebie nie ma takiego czegoś. 1. Raczej nie,...
Sprawdź na włączonym laptopie - w podstawie jest czujnik który reaguje na pole magnetyczne. Najlepiej ustaw sobie żeby po zamknięciu klapy gasił się ekran, tak najszybciej znajdziesz czujnik ruszając magnesem po obudowie.
zawór gaszenia gaszenia pożaru opóźnienie gaszenia
pralka łożysko wymienny kamera liniowa sprzedam oświetlenie
słuchawki nauszne słuchawki nauszne
Renault Megane I – lokalizacja czujnika prędkości, objawy uszkodzenia, wymiana VSS TCL 43P615 – reset fabryczny bez pilota, przyciski, pinhole, Android TV