Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
A wiązka sprawdzona pod kątem zwarć, przetarć, przerwania?
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór,proszę o pomoc może jakieś foto? ten elektrozawór czyli N239 jest z tyłu kolektora ssącego i dobrze Ci kolega napisał, że masz wyjąć przewody z peszli i sprawdzić czy nie są przetarte (ten zaznaczony fioletową strzałką) : http://obrazki.elektroda.net/76_12910056... objawy tego błędu to nieprzyjemne...
Klapy kolektora do sprawdzenia
Klapy kolektora??
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
No to problem z klapami kolektora ...zdaje się
numer który Ci podałem jest numerem dolnej części kolektora (część z klapami, siłownikiem oraz potencjometrem) do VW Bora z 2005 roku z silnikiem o oznaczeniu: BAD a w czym problem?.. Dodano po 42 oczywiście jest to numer katalogowy... a ten nie zawsze jest tożsamy z numerem części (ten który widnieje na danym elemencie)
Ale gdzie jest zaworek i jak wyglada?
uszkodzenie motoru sterujacego klapa kolektora ssacego v157 mozna go sprawdzic za pomoca vaga silnik pracujacy na wolnych obrotach wchodzisz w 01 silnik potem 03 test zewnetrzny tam znajdujesz zadany silnik klapy i testujesz
bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Od najprostszych rzeczy. Sprawdź luz na lince gazu. Zdejmij rurę od filtra powietrza i sprawdź, czy klapka przepustnicy prawidłowo się uchyla. Zdejmij i wyczyść przepustnicę.
https://obrazki.elektroda.pl/3085699700_... https://obrazki.elektroda.pl/2476147300_...
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
sprawdz wiazke do map sensora i do silniczka sterujacego klapa kolektora dolotu zobacz czy masz zasilanie? podaj numer bosch sterownika
Witam. Po zdiagnozowaniu błędu P1031 i odrzuceniu paru rzeczy zrozumiałem że chodzi o klapy kolektora ssącego ( Byłem u mechanika podpiąć pod kompa i wyszło że chodzi o klapy ). Więc z góry zaznacze że się uczę, po rozkreceniu kolektora i próby zlokalizowania problemu zauwazyłem że klapy są w jednej pozycji ( w połowie otwarte). Próbowałem je ręcznie...
To jeszcze dwa kamyczki do ogródka Toyota np.Avensis 2.0b 16V i wyrywające się szpilki z bloku, podniesiona głowica. genialnie zamontowane wtryskiwacze, 90% używek na rynku ze względu na sposób demontażu nadaje się tylko do kosza. Klapy kolektora dolotowego chrysler 3.5L v6 np.300C, plastik łożyskowany w plastiku na plastikowej osi - genialne. Cena...
04120 Silnik klapy drugiego kolektora - dolna granica nie została osiągnięta. 05715 nie jest równoznaczny z p1653.
Miałem wczoraj taki przypadek w Z14XEP. Zapisywał DTC P0170 i P0171. Problem leżał po stronie oberwanego cięgna klapy kolektora ssącego. Sprawdź może klapy na kolektorze.
Toż masz na aukcji że montaż zajmuje kwadrans.
Witam proponuje sprawdzić silnik klap lub same klapy czy nie są zacięte.
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
Kolektor rozebrany, decyzja - dorobienie łożyskowania od strony dźwigienek. Zobaczymy jak tokarzom to wyjdzie.
Czy jak mi się tłuczką klapy kolektora ssącego czy można je zdemontować i jeździć bez. I jeszcze może ktoś mi wysłać jakiś filmik jak się je ściąga
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Zawór jest ale od klapy kolektora
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
Tak rozwiązałem, były to klapy kolektora ssącego.
Witam. Potrzebuję pilnie porady. W Mercedesie w203 c200 2.2 cdi urwała się klapa w kolektorze ssącym. Czy po usunięciu wszystkich klap auto będzie chodziło normalnie? Czy ktoś już usuwał klapy z kolektora ssącego w Mercedesie 2.2 cdi? Ja usuwałem już klapy w Bmw 2.0d i w 3.0 d. Auto chodzi idealnie a Mercedes nie wiem. Pilnie potrzebuję porady.
I klapę kolektora czy nie jest pęknieta dzwignia sterująca.
Są to klapy kolektora
"Motor for intake Manifold Flap (V157) - Silnik klapy kolektora dolotowego. Malfuncktion P3103 - nieprawidłowe działanie, awaria, wadliwe działanie niewydolność.
Lecz nie ustanie.Klapy luźne,tak to wygląda.Ja nie rozbierałem tego,bo to nie interesowłlo klienta,ani powiem szczerze mnie.Przestało klepać to git jedziemy dalej.
Ostatnio miałem podobny problem tylko na 4 cylindrze okazaly się klapy w kolektorze ssącm .
jak 8v to klapy przywieszone w kolektorze ssoncym sprawdz Jak sprawdzic te klapy w kolektorze ssacy? Jesli mozesz napisz cos wiecej jak to sprawdzic
Witam Potrzebuje kawałek schematu do t6 2017r ozn silnika CXHA Dokładnie to rozchodzi się o połączenie ecu- klapy w kolektorze ssącym
A od czego jest ten błąd: 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
Przewody sprawdzone, raz się da zrobić test ale brak sterowania, a za drugim razem już żadnego testu wyjść nie można przeprowadzić wyskakuje błąd w VCDS. Może faktycznie już ktoś namieszał coś w sterowniku, fakt że go jeszcze nie otwierałem wiec nie widziałem środka.
Jest to błąd klap w kolektorze dolotowym prawej głowicy. Klapki są zabrudzone i nie osiągają wartości granicznych. Możesz spróbować przeczyścić to dostępnymi środkami, które należy wprysnąć do dolotu podczas pracy silnika, ale jeśli klapy są mocno zabrudzone, to pozostaje ich demontaż i przeczyszczenie ręczne (lub wymiana na inne).
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
chciałbym się dowiedzieć do czego służy zawór n239 "zawór przełączeniowy klapy kolektora dolotowego" jakie on ma zadania? Taki filmik Wujek Google wskazuje: https://www.youtube.com/watch?v=0-zgoIel...
Sprawdz dokładnie szczelność dolotu-zdejmij rurę łączącą przepływomierz(Ktory tez zapewne potrzebuje czyszczenia)a przepustnicą-lubi sie łamać w okolicach odmy...sprawdz czy działa sterowanie klapami w kolektorze
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
Logów może i nie zrobi tym programem ale aktywację silnika klapy kolektora ssacego wykona.
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
Nie mam przepustnicy, są klapy w kolektorze i tzw. nastawnik.
Mowa o 2.0 cdti więc da rade bez ściągania rozrządu ale pompe trzeba zdemontować, jest taki trik... Usówamy takie klapy na co dzień - demontaż kolektora nie więcej niż 2h
A klapa w kolektorze dolotowym sprawdzona ?
To wszystko to są klapy w kolektorze, o przepustnicy tylko wspomniałem że przy jej adaptacji wywaliło ten sam błąd co podczas adaptacji klap, szukam jakiś zależności
A klapy w kolektorze czyste ?
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
Witam mam problem z moim samochodem otóż ostatnio podczas jazdy zapaliły mi się świece żarowe samochód stracił moc po podłączeniu do komputera wyskoczyły 2 błędy Czujnik doładowania turbosprężarki (31) wysoki sygnał wejściowy w obwodzie P0238 oraz Czujnik położenia klapy kolektora dolotowego (bank1) - niezrozumiały sygnał P2015 po usunięciu błędy wracały...
Bardziej mi to wygląda że te klapy są dorabiane przez sam zakład regenerujący.
1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY No i w czym problem? Sprawdź tą klapę (w kolektorze ssącym) i resztę z nią współpracującą, jak i okablowanie (pewnie przewody poprzecierane) i po kłopocie. Dodatkowo do sprawdzenia okablowanie pozostałych dwóch podzespołów, o których wspomina tester.
Przy okazji wymień tez gruszke sterującą klapami kolektora...miałem taki przypadek ze membrana w gruszce była przerwana i silnik brał tamtędy lewe powietrze
Sprawdź klapy w kolektorze ssacym, czy działają i czy jeszcze je masz.
Ostatnio miałem usunięte klapy w kolektorze ssącym fizycznie i elektronicznie. Nie wiem czy to coś zmienia. Sprawdzę ten silniczek najszybciej jak się da i dam znać ;)
Zrób diagnistyke. Odczytaj błędy. Problemów może być wiele. Klapy w kolektorze, egr, przepływomierz itp
Problem rozwiązany. Wadliwa okazała się przepustnica/klapa gasząca kolektora, która zacinała się w różnych pozycjach. Po wymianie, błąd się już nie pojawia. Dpf został "wyprany" i wszystko działa.
Hejka Udalo Ci sie podmienic kolektor? Tez mam u siebie problem z klapami :/
Witam ponownie, klapy kolektora zostały wymienione na używane, klapy poruszają się leciutko, wszystko zostało złóżone, samochód odpala od pierwszego razu chodzi równo, tylko dalej jest problem auto wkręca się na obroty po odpaleniu i za chwilę nie może wkręcić się na maksymalne obroty tylko do 3500 obrotów i koło 130km/h i auto nie chce bardziej się...
Poszukuje schematu do volvo V40 2001 1,9 d w CR silnik renault Dokładnie chodzi o zasilanie przepływki, zaworu klapy kolektora. Mam 3,2 v na zasilaniu. Pozdrawiam
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Wyłącz punkty za pobieranie plików. Sprawdzałeś klapy w kolektorze ssącym?
Witam. Po zdiagnozowaniu błędu P1031 i odrzuceniu paru rzeczy zrozumiałem że chodzi o klapy kolektora ssącego ( Byłem u mechanika podpiąć pod kompa i wyszło że chodzi o klapy ). Więc z góry zaznacze że się uczę, po rozkreceniu kolektora i próby zlokalizowania problemu zauwazyłem że klapy są w jednej pozycji ( w połowie otwarte). Próbowałem je ręcznie...
Raczej szukałby, dziury w kolektorze. Sprawdziłbym rozrząd. Czy znak na kole wałka jest w GMP cylindra 1. AKL to już dziadek i pomiar kompresji też bym zrobił czy czasem tu nie jest problem na wolnych (szczególnie rozgrzany). PS To na zdjęciu to siłownik sterujący klapami w kolektorze od zmiennej długości.
112 silniczek sterujacy klapa w kolektorze ssącym sprawdzić, wymienić, skasować błąd
Jakie błędy zgłasza? Możliwe przyczyny, turbo za mało lub za dużo pompuje, przepływomierz źle mierzy, dpf zapchany, któraś klapa kolektora ssącego, egr itd. itp.
Mam problem z golfem 7 gti 2.0 cnta https://obrazki.elektroda.pl/6765953500_... Mianowicie wymienione świece cewki kompresja ok a dalej wywala mi wypadanie zapłonu Jest jeszcze błąd od klap w kolektorze sacym , czy to winowajca wypadania zapłonu ?
Wysterowanie klapy w kolektorze ssacym ?
Może klapy wirowe w kolektorze dolotowym Dodano po 52 Lub sama sonda (czujnik tlenu)
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
Tak, jest odrębna pompka wytwarzająca podciśnienie. W starszych modelach Mercedes zrealizował inne rozwiązanie-klapa w kolektorze ssącym.
Czy klapy wirowe kolektora ssącego działają, tzn. nie są zablokowane od nagaru?
Przy wysokich obrotach masz otwarte maksymalnie klapy w kolektorach ssących zasysana jest mieszanka - ciśnienie zasysania, nie będą klekotać a silnik tak ryczy ze nie słychać już tego. Być może klapy są już luźne wysłużone bądz urwane i słychać je jedynie w niższych partiach obrotów. Rozrząd kiedy wymieniany?
Sprawdź oscyloskopem sygnał na pierwszy wtryskiwacz. Problem jest pewnie z układem paliwowym albo doprowadzaniem powietrza na ten cylinder. Tam chyba są klapy w kolektorze?
Klapy w kolektorze to raczej nie w tym sikniku
Co nie pasowało??? Przecież to są takie same silniki. 113 km ma zwykła turbinę a 140 ze zmienną geometria. EGR w 113 masz na podciśnienie a w 140 elektryczny.140 ma chyba jeszcze klapy w kolektorze ssącym. Słupki są takie same. Różnice są w osprzęcie.
Dzień dobry. Mam zapytanie do kolegi Kusko13gp . Mam MB V-klase 2,8 - czyli silnik VW. Potrzebował bym wsparcia w kwestii podciśnień . Podczas naprawy skrzyni biegów wyciągnęli na warsztacie silnik. Po złożeniu samochodu "do kupy" samochód nie ma połowy mocy na niskich obrotach . Dopiero od 3000 obrotów/min dostaje kopa i jeździ jak za starych czasów....
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
A może klapy w kolektorze ssącym zatarte ?
Klapy w kolektorze nie klepały a teraz przestały?
Sprawdz zachowanie klapy w kolektorze dolotowym, może sie przycina
Witam, posiadam Ford Focus mk2 po lifcie z 2008r z jakże zrywnym silnikiem 1.8 duratec. Problem u pacjenta polega na tym że podczas jazdy po wrzuceniu luzu (auto dalej jedzie) i zaczynają falować obroty (od ~300 do 2000). Objawy nie występują podczas postoju i w czasie jazdy kiedy auto jest zasprzęglone. Także pytanie. Co może być na rzeczy? Przepustnicy...
Zapewne chodzi o elektrozawór który steruje klapą -klapami w kolektorze ssącym.
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
Witam wszystkich. Szukam informacji na temat mojego błędu ale nic nie mogę znaleźć. Jest to problem ze skrzynią biegów tiptronic. Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym tj. pracuje na jednym biegu i nie da się zmienić tipem. Info z Vag. Komponent: AG6 09L 2.0 TFSI USA 0030 Błąd: 001546 - Sterownik P060A - 006 - wewnętrzna kontrola procesora. Stan błędu:...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Witam, mam audi s6 4,2 v8 1999 rok ;mam problem z klapami kolektora ssącego są tak zacięte ze nie da się ich ruszyć próbowałem chyba wszystkiego a 1 dźwigienka już pękła czy jest jakiś sposób aby je uruchomić, wymienić a może można je osunąć Pomarzcie
wszyscy jeździli tym samochodem i mieli podpięty komputer. Wymienili gruszkę podciśnieniową która steruje klapami w kolektorze ssącym bo była membrana uszkodzona ale dalej to samo. Samochód jeździ normalnie tylko przyjdzie czasem moment jakby się zawiesił i gdy odejmę gaz i nacisnę po chwili auto się znowu zrywa.
Mondeo 2,5 bardzo skomplikowany silnik, klapy w kolektorze, mnóstwo sond itd. Przy starszym aucie i gazie... Rozważałeś saab'a 9-5 2,3T, volvo T6, chrysler'a 300C?
Drodzy koledzy mam problem, zaświeciła się ikona silnika, odczytano w serwisie kody błędów 1/ P1010 - regulacja klapy kolektora dolotowego /regulacja poziomu zawirowań/ 2/ P1489 - usterka czujnika temperatury zaworu EGR po stronie niskiego ciśnienia Samochód jeździ perfekcyjnie, nie odczuwam żadnych zmian. Czy muszę z tym coś z robić/iść do serwisu/...
regulacja klapy kolektora klapy kolektora vectra silniczek klapy kolektora
ładowarka pakiet sanki lasera configman połączenia
prosty programator 93c46 philips btm2360
Różnice w grillach VW Golf 7 z ksenonami i bez Jak podłączyć antenę współosiową do radia?