Deklaracja klasy: [syntax=cpp]class klasa { private: int *tablica; public: klasa(int N); }[/syntax] Konstruktor: [syntax=cpp]klasa::klasa(int n) { tablica = new int[n]; }[/syntax]
private: int* Liczby; // ... Sumator::Sumator(int b) { Liczby = new int[b]; } Sumator::~Sumator() { delete[] Liczby; } Pozdrawiam, Dr.Vee
Który Framework? Możesz użyć pętli. Możesz opakować pętlę w metodę i napisać coś w rodzaju void SetProperty<T>(IList<T> list, Action<T> action) { foreach(T obj in list) { action(obj); } } // użycie: anonimowy delegat SetProperty(wykresy, delegate(Chart obj) { obj.costam...
Twój problem polega na tym, że KlasaRodzic musi mieć w swoim interfejsie funkcję powiel(), i musi to być funkcja wirtualna. Jeżeli jej implementacja nie jest sensowna w KlasieRodzic, to może być funkcją czysto wirtualną. [syntax=cpp]class KlasaRodzic { public: void ustawLiczbe(int zmienna); virtual int powiel() = 0; // funkcja czysto wirtualna virtual...
Tu wyrzuca błąd: Unhandled exception at 0x00412045 in program.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x0000000f. Jakie masz wartości zmiennych indeksujących carNumber i i w momencie wywalenia się programu? Może one wykraczają poza swój zakres w tym momencie?
Której linii dotyczy komunikat? Coś mi się zdaje, że zamiast jeden.(*dane)=1; powinno być *jeden.dane=1;
Jedną z zasadniczych różnic pomiędzy C a C++ jest taka, że w C++ używa się referencji zamiast wskaźników, a wskaźników tylko tam, gdzie jest to niezbędnie konieczne. W kontekście tego wątku bym bardziej myślał o smart pointerze (nie do końca tu ulepszy kod, choć trochę), albo "szkolnej" klasie Tablica zawierającej i wskaźnik, i długość, i co konieczne...
Z tego co doczytałem, to sprawa wyglada tak (będę posługiwał się zapisem Delphi): 1. Tworzysz strumień plikowy (FileStream.Create) 2. Tworzysz obiekt serializacji (np. SoapFormatter.Create z System.Runtime.Serialization.Formatters.... 3. Wykonujesz metodę Serialize podając strumień plikowy i obiekt (tablicę). Serializowana klasa (a więc tablica chyba...
Mimo wszystko uważam, że koszulka na żyle ochronnej być powinna. Bez względu na klasę ochronności tablicy.
[syntax=java]public class Test { public static class WierszTrojkataPascala{ public int[] Wiersz; public WierszTrojkataPascala(int n){ Wiersz = new int[n+1]; Wiersz[0] = Wiersz[n] = 1; for(int i=1, k=n-1; i<=k; ++i, --k) { Wiersz[i] = Wiersz[k] = Wiersz[i-1]*(k+1)/i; } } } public static void main(String args[]){ int n=Integer.parseInt(args[0]); WierszTrojkataPascala...
1. Dlaczego chcesz tworzyć tablicę instancji klasy Item, skoro ta tablica na początku ma być pusta? 2. Tak na szybko: [syntax=c]... Item** tablicaStos; ... tablicaStos=new Item*[rozmiar]; ...[/syntax] Jeśli jednak chcesz zostać przy swojej wersji, to musisz mieć konstruktor bezargumentowy klasy Item. I wtedy: [syntax=c]... tablicaStos=new Item[rozmiar]; ...[/syntax]
Bo kółko i krzyżyk jest jednak zbyt złożonym algorytmem/zadaniem, aby mógł stanowić podstawy do nauki programowania obiektowego. Proponuję choćby http://kursy.ddt.pl/?TutorialId=1 od rozdziału XXIX. Krótko z przykładami prostymi. To zrozumiesz, to nie będzie problemu z pisaniem programów obiektowych (pomijając potrzebę przestawienia się na inny sposób...
Obiekty A bedą miały zawsze taką samą wielkość. Bo w klasie masz (prawdopodobnie) tylko wskaźnik do tablicy wskaźników obiektów tworzonych operatorem new. Te obiekty są poza klasą. no dokladnie :)... w klasie A tylko wskaznik, z ktorego robi sie pozniej tablica za pomoca new :D... tylko, ze jest to wskaznik do obiektow... a nie wskaznik do tablicy...
Zadeklaruj wskaźnik jako pole w klasie formatki.
Proba zaalokowania wiecej niz jednego elementu klasy macierz konczy sie niepowodzeniem, tylko jeszcze nie widac efektow. Zmienna zadeklarowana jako class macierz **A jest wskaznikiem na wskaznik, czyli etykieta, ktora wskazuje na jakis adres w pamieci, pod ktorym przechowywany jest jakis inny adres (elementu docelowego). Inaczej jest to tez jednoelementowa...
dodaj do klasy bazowej metodę: 1) abstrakcyjną i tym samym zmień klasę jeśli ma to sens na abstrakcyjną 2) normalną metodę i przesłoń w każdej (o ile ma to sens logiczny) podziedziczonej jeśli jest problem ze zmianą klasy bazowej dodaj kolejną warstwę abstrakcji co by się można wkomponować. Kombinowałem też trochę z Listami jednak więcej z nich problemów...
Co dokładnie jest nie tak? Gdzie następuje błąd? Podawaj pełne informacje jak prosisz o pomoc. Rano może spróbuje to skompilować i napisze więcej.
Znalazłem błąd. Podczas pisania tego z pamięci zagalopowałem się, i zapomniałem że $klasa jest tablicą. Poprawiony kod wygląda tak: [syntax=php] <?php $klasy = array(array('uczen1(at)klasa1.pl', 'uczen2(at)klasa1.pl'), array('uczen1(at)klasa2.pl', 'uczen2(at)klasa2.pl')); if(!empty($_POST['klasa1'])) { $klasa[] = 1; } if(!empty($_POST['klasa2']))...
schemat -Deska rozdzielcza i tablica przyrządów A-klasa 160 1998r-2005r
Mam do napisania w c++ "szablon klasy będącej modyfikowalną dwuwymiarową tablicą dowolnych obiektów. Szablon powinien mieć metody do dodawania i usuwania kolumn i wierszy tablicy." niebardzo wiem jak się do niego dobrać. Próbowałem wykorzystac liste ale niebardzo mi wychodzi. Proszę o jakies porady, podpowiedzi. Z góry dziekuje.
A z czym konkretnie masz problem, bo to jakoś z Twojego postu nie wynika ("nie mam pojęcia jak się za to zabrać" konkretem nie jest ;P)? Masz już całą klasę tworzącą trójkąt, masz konstruktor przyjmujący tablicę punktów, masz metodę rysującą - jeszcze tylko trzeba dopisać do klasy publiczną właściwość Punkty typu Point[] i na niej operować. Ten interfejs...
w Zamien miałeś przekazać w parametrach referencje do obiektów, a nie stringi. Podandto funkcji (metodzie) nie możesz przypisywać wartości - metody się wywołuje.
Witam. Mam problem a zarazem dylemat odnośnie klas. Chcę zrobić metodę która będzie operować na tablicy danego obiektu. I zwracać zmodyfikowaną tablicę. Nie wiem czy da się takie coś osiągnąć. mam klasę: [syntax=cpp] #define n 10 class ikona { public: int x,y,k,l; ikona *tab[n]; void dzialanie(ikona a); }; void ikona::dzialanie(ikona a) { this->tab=a;...
z overloadem operatora = będzie problem. nie uda mu się podać pięciu argumentów; trzeba by było strorzyć klasę tablica i najpierw tworzyć element takiego typu a dopiero potem go podstawiać. Lepiej byłoby stworzyć konstruktor klasy B z argumentami podstawianymi potem do tablicy, ale nie wiem, czy w tym przypadku zda to egzamin - za mało wiem o tym, do...
Co nie znaczy by samowolnie i beztrosko nadawać potencjał ziemi jednej szynie TH. Zaś druga z aparatami najprawdopodobniej tego potencjału nie posiada. Dodano po 10 Ale, sorry. Nie było uwagi z mojej strony. Poza tym, że I klasa tablicy w mieszkaniu moim zdaniem uzasadnienia żadnego nie ma.
W C# chyba do wszystkich klas odwołuje się przez referencje, tylko do typów prostych nie. Tak w skrócie. Jeśli w C# tworzysz tablice: Klasa[] x = new Klasa[3]; To stworzysz tablice referencji na Klasy, więc to jest C++'owy odpowiednik tablicy wskaźników. Potem przypisujesz tylko odpowiednim polom referencje na Klasa.
Witam. Zabrałem się ostatnio za napisanie klasy macierz lecz mam problem z uzupełnieniem dwuwymiarowej tablicy dynamicznej. Program się niby kompiluje i odpala lecz po utworzeniu tablicy nagle się kończy, nie mam bladego pojęcia co jest nie tak. Może ktoś coś poradzi :) Oto mój kod. [syntax=cpp]#include <iostream> #include <cstdlib> using...
Coś w ten deseń: [syntax=cpp]void odczyt(Czlowiek * tablica[], int numLines) throw(string) { int klasa; std::string imie, nazwisko, stanowisko; int rok, rokstudiow, dzien, miesiac; ifstream fileIn("mojplik.txt"); int i = 0; if(!fileIn) throw "Nie mogę otworzyć pliku"; while(fileIn) { if(!(fileIn>>klasa)) klasa=0; if(klasa==1) { fileIn >> imie >> nazwisko;...
klamra otwierająca klasy Silnik
Dzięki za powyższe porady. A jakbym chciał stworzyć tablice dynamiczną typu oceny o rozmiarze podanym przez użytkownika podczas kompilacji programu, jest jakiś sposób na to? Przeszukuje neta i ciężko mi cokolwiek znaleźć. Zapomniałem też w poprzednim poście napisać o jaką dokładnie mi tablice chodzi.
ja twoje zagadnienie rozumiem jako tablica klas (dwuelementowych). Wtedy jest type-safe itd.... Generalnie powieneś mieć w głowie "algorytm": jak jest powtarzalny zestaw danych (o róznych typach), to nie implementujemy tego tablicą (drugi wymiar u Ciebie), tylko prostą klasą
A masz klucz dynamometryczny? Wejdz na AUTODOC na youtobie tam jest o ile mię coś kojarzy to śruby kół 120Nm M12 norm dla 8.8 10.5 i 12. 9 znajdziesz w tablicy klucza dynamometrycznego do klasy śruby i nakretki.
Ta funkcja nic nie zmieni, bo parametry przekazujesz przez wartość. Jeśli chodzi o podmianę dla tablicy rekordów, to zasadniczo się tego nie zrobi. Jeśli tablica klas, to można podmieniać elementy w taki sposób (ale elementy, nie całą tablicę!). Jeśli chcesz całą tablicę podmienić - zrób z niej tablicę dynamiczną lub operuj na wskaźnikach do niej. type...
na platformie esp8266 Cóż na mocniejszych urządzeniach użyłbym vectorów, jednak nie znalazłem dobrej biblioteki arduino W wypadku platformy ESP8266 są dostępne standardowe klasy C+11 (bez dodatkowych, zewnętrznych bibliotek): std:vector , std::deque , std:valarray . ESP8266 jest wystarczająco "mocne", aby użyć tych klas :)
Co do redefinicji - z obu plików nagłówkowych masz wskazanie do pliku zawierającego klasę "rycerz". Domyślam się, że tu będzie tkwił problem. Co do tablic - zwraca się wskaźnik na tablicę. Ale jeśli tablica jest tworzona w instancji funkcji - trzeba operować parametrami preferencyjnie przekazanymi.
Wzorce projektowe nie mają poprawiać czytelności, tylko gwarantować niezawodność kodu (IMHO). Polimorfizm jest do zrobienia - w każdej strukturze (klasie) masz wskaźnik do tablicy funkcji (vtable) i zamiast wywoływać funkcje bezpośrednio korzystasz z tablicy wskazywanej przez strukturę. Wygląda to jeszcze gorzej niż brzmi, więc zamiast od razu skreślać...
Witam, Zastanawiam się dlaczego nie jest możliwe utworzenie wskaźnika na tablice obiektów klasy pochodnej: pojazd * wsk = new samochod[3]; gdzie rzecz jasna class samochód : public pojazd Taki kod wysypuje się podczas destrukcji tablicy: delete [] wsk; Pozatym: Jak poprawnie zadeklarować tablice wskaźników (a nie wskaźnik na tablice)...
A właśnie, jeszcze jeden problem mi przyszedł do głowy: Funkcja sprawdzająca, czy na polu o zadanych współrzędnych znajduje się drzewo i (ewentualnie) jaki ma ono numer (który wskaźnik w tablicy pokazuje na nie) Czy da się to zrealizować inaczej (szybciej i bardziej elegancko) niż przeszukując po kolei każde drzewo i porównując jego współrzędne z zadanymi?
nie wiem właśnie jak zrobić tą tablice prosze o pomoc :?: Zapamiętaj, że w C++ zdefiniowany przez ciebie typ jest równoprawnym typem, do istniejących (np. String). W związku z czym tablice definiujesz np. tak [syntax=cpp] books ksiazki[10];[/syntax] Pamiętaj że wszelkie operacje na tym typie musisz jakoś zdefiniować, od operatorów poprzez metody -...
Liczba kolumn 1 macierzy powinna rownac sie liczbie wierszy 2 macierzy. To akurat wiem. Ciezko z samym algorytmem ;) Ad. 1 Czyli mam po prostu stworzyc konstruktor, ktory z miejsca stworzy mi w klasie 5 tablic? Tylko potem gdy bede tworzyc 3 obiekty klasy w mainie, to czy kazdy z nich nie bedzie miec tych 5 tablic? Jak to wszystko kontrolowac?
WDB2200261A287025
acha , czyli moj nauczyciel to jeden wielki leszcz , skoro dal takie zadanie, dzieki za odpowiedzi :)
tablice w C++ sie deklaruje tak: int A[10]; w przypadku projektow obiektowych (a takim jest aplikacja okienkowa) powinno sie deklarowac zmienne wewnatrz jakiejs klasy. Zakladam ze chcesz korzystac z tej tablicy w kilku funkcjach - w takim przypadku albo tworzysz nowa klase, albo dodajesz do istniejacej klasy deklaracje tablicy. przykladowa nowa...
Nie pisz do mnie dzieciaku bo sądząc po twojej wiedzy nie masz do tego prawa. Napisałem to co opisuję w C++ skompilowałem i sprawdziłem. Najwyraźniej sam nie wiesz co piszesz. Przy deklaracji zmiennej piszesz w nawiasie kwadratowym liczbę oznaczającą rozmiar tablicy nie mającą nic wspólnego z jej nazwą. Jak chcesz zapisać wartości do całej tablicy to...
Witam, Mam za zadanie napisać program warcaby, ale bez żadnej sztucznej inteligencji. Po prostu ma to być dla 2 graczy. I ma to być w konsoli. Z językiem C++ dopiero zaczynam przygodę. Wcześniej było Delphi i Java. Ale dobra, przejdźmy do sedna. Otóż stworzyłem klasę CPionek, wygląda ona na razie tak: class CPionek { private: int kolor; //...
Nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli pisząc << niejako na jej "początku" >>. Dokładnie to co zawarłem w dwóch następnych (wytłuszczonych) zdaniach. Pomiar w tablicy wykonuję zawsze, ale niejako na jej "początku". Bez względu na klasę ochronności tablicy. Faza z zasilania i szyna PE lub obudowa .
T9 adresujesz cyframi, nie literami. Co do struktury może najlepiej własne rozwiązanie ;) klasa z tablicą linków [2..9] i tablica ciągów znaków. Pierwsza statyczna, druga dynamiczna.
Żeby działało, ten warunek musi być chociaż raz spełniony, więc trzeci parametr konstruktora musi się równać jakiemuś elementowi tablicy z pierwszego parametru... Pozdrawiam, Krzysztof.
Takiego czegoś nie można raczej zrobić: Co miała by robić ta ostatnia instrukcja? Utworzenie tymczasowego obiektu tor i podstawienie (skopiowanie) do tablicy? Skoro potem używa się zestaw jako tablicy to i utworzenie tego jako tablice: [syntax=cpp]tor* zestaw; zestaw=new tor[ilosc];[/syntax] jest potrzebne. Problem polega na tym, że by można było utworzyć...
Potrzebuję mieć coś takiego, aby w programie była tworzona tablica 2 wymiarowa, ale taka, że pierwszy wiersz ma np. 2 elementy, drugi wiersz 10 itp. Po prostu każdy wiersz może mieć różną ilość elementów. Ponadto na wstępie zakładam, że nie wiem nic o rozmiarze tablicy, wobec czego mogę ją tylko zadeklarować w taki sposób: vector< vector<int>...
Tak na wstępie to rzuca się w oczy, że beż żadnej kontroli zwalniasz w destruktorze tablicę, która wcale może nie być zainicjowana. Ponadto uważam, że klasy powinny maksymalnie separować interfejs i logikę, a u Ciebie klasa ma wszystko. Na dodatek klasy nie korzystają z siebie nawzajem. Ad rem, jesteś pewny, że podajesz właściwy numer sali w przypadku...
Zależnie od klasy są śruby 8.8 czy 10.5 i 12.9 w tablicach znajdziesz do gwintu i klasy. Klucze mają do 4% błędu bez wzorcowania.
Niestety i ta wersja powoduje wystapienie bledu. Czy blad nie wystepuje przypadkiem dlatego ze dodanie tej czesci kodu powoduje "podwojne" usuniecie tego co znajduje się pod wskaznikami?? W programie: [syntax=C] class dane { public: int typt; // rodzaj bramki int *w1; // pierwsze wejscie int *w2; // drugie wejscie int wy; // wyjscie (jesli jest dane)...
Definiujesz tablicę 20 stringów (cout wyświetla początkowy adres tej tablicy)... to jest kompletnie źle. Nie wiesz jakie pola może przechowywać klasa string ani w jakiej kolejności - nie możesz całego obiektu (a raczej tablicy) tak po prostu nadpisać. Zrób tak jak wyżej i będzie ok (zamień na tablicę znaków). Jeśli chcesz skorzystać z dobrodziejstw...
Po pierwsze to po co 2 razy nat? A jeżeli już musisz tak robić ( 2 routery )to, zmień na pierwszym routerze klasę adresową, i wyłącz DHCP. jeżeli router ma taka sama klasę na WAN i na LAN to tablica routingu zwariuje i raz będzie działało a innym razem nie. Czy do pierwszego routera jest podłączone cokolwiek po za drugim routerem? Jeżeli nie to po co...
Ciągle używasz tablicy "mac" jakby była zwykłą tablicą dwuwymiarową, którą NIE jest. Nie możesz się odwołać do "mac[x][y]", bo dostaniesz to co poprzednio - śmieci lub segmentation fault. Proponuję stworzenie klasy, która opakuje tablicę a nawet udostępni metodę obliczającą określony minor. Jako podkładkę warto poszukać w googlach coś w deseń "C++ matrix...
Znalazłem ten program zagrzebany na dysku, całość działała jak generator i oscyloskop w jednym przy użyciu karty akwizycyjnej Advantech'a, tutaj jest fragment dotyczący rysowania przybiegu. Na samym początku plików jest deklaracja i definicja klasy CDrawStatic dziedzicząca po CStatic. Do rysowania trzeba nadpisać metodę OnPaint (wcześniej pomyłkowo...
Witam mam problem z podświetleniem tablicy rejestracyjnej w Mercedesie B klasa 2014 rok 1.8 CDI. Żarówki wymieniłem na nowe lecz dalej nic. Może ktoś orientuje się pod jakim numerem w skrzynce bezpieczników znajduje się ten bezpiecznik
U mnie w calusieńkiej szkole (a jest dość spora bo 50 klas chyba) są tablice na markery.
Błąd wynika z nieznajomości działania całego programu, który piszesz. Mam na myśli rozróżnienie klasy od obiektu oraz sposobu wywoływania Twojej aplikacji przez Windows Tworząc elementy tablicy odwołujesz się do zmiennej this. Zastanów się, co to jest i do czego się odnosi. Powinieneś dojść do tego, w jakiej klasie deklarujesz tablicę i jej elementy....
A zapisywanie działa? Dodaj plik z klasą "Zlecenie"
Masz może zdjęcie w lepszej rozdzielczości? Zgaduję, chodzi o mało czytelne czarne 'grzybki' przy niektórych tablicach. Szkoła, takie jakby technikum, w klasach stolarnia, wypał ceramiki itp. Niektóre klasy mają tablice odbiorcze istotne dla eksploatacji budynku (gniazda sprzątaczek, światło, klimatyzacja), i te wyłącza tylko panel przeciwpożarowy,...
Witam, mam dwie klasy (zaprzyjaznione) i funkcje ktora zwraca mi tablice 8x8 [syntax=cpp]int plansza::zwroc() { return plansza[8][8]; } [/syntax] i wywoluje ja w klasie A. chce sie dostac do tej planszy zeby sprawdzic sobie warunek np. plansza[4][5] != 4; [syntax=cpp]plansza bb; bb.zwroc();[/syntax] ale teraz jak pisze w kodzie if(plansza[4][5] != 4)...
Delete możesz stosować tylko do obiektów tworzonych przez new i jest to jedyny rozsądny sposób tworzenia pól-tablic w klasie. Jeśli piszesz w Visual Studio 2005 lub nowszym to możesz pisać pod .NET i masz wtedy Garbage Collector (gcnew). Z tego co pamiętam, to pisząc obiektowo w C++ w ogóle wszystkie pola klasy powiny być wskaźnikami i powinny być tworzone...
[syntax=cpp] ... class Figura{ Punkt **tablica; public: Figura( int ile ) { ile_punktow = ile; ile_p = 0; tablica = new Punkt*[ile]; } void wpisz( double a, double b, double c) { tablica[0]->ustaw(a,b,c); ile_p+=1; cout << ile_p; } }; int main(void){ Figura * F1 = new Figura(2); F1->wpisz(2,3,4); F1->wpisz(4,5,5); F1->wypisz(); delete...
Proponuję z metod WithPlayer oraz WithComputer zrobić jedną metodę. Ich kod jest niemal identyczny, a różnią się tylko informacją o grze z komputerem, co można przekazać jako parametr nowej metody. Klasa Players powinna nazywać się Player, ponieważ opisuje tylko jednego gracza. Możesz pójść o krok dalej i zrobić klasę Player jako abstrakcyjną. Klasa...
Niby dobrze jest zrobione tylko: (kopiowanie tych tablic) jest to sensowne czy może jest jakiś lepszy sposób na zrobienie tego Hm... Może i gdzieś jest sensowne ale masz fajny szablon klasy vector z biblioteki STL. Można to nazwać inteligentną tablicą, rozszerzasz tablicę wtedy kiedy chcesz na przykład: [syntax=cpp]#include <iostream> #include...
[syntax=cpp] if(dynamic_cast<Doktorant*>(tablic... fileOut<<4; else if(dynamic_cast<Pracownik*>(tablic... fileOut<<3; else if(dynamic_cast<Student*>(tablica[... fileOut<<2; else if(dynamic_cast<Czlowiek*>(tablica... fileOut<<1; fileOut<<' '; fileOut<<tablica[i]; fileOut<<endl;[/syntax]
1 błąd 2 błąd 3 błąd [syntax=csharp] static double rpm() { return Buffer[3]; }[/syntax] Metoda statyczna dotyczy klasy, a Ty chciałbyś zwrócić double z tablicy obiektu. Tak nie można. Proste wytłumaczenie dla przykładu - masz 10 obiektów z tej klasy i uruchomisz metodę rpm(). Skąd wiadomo z którego obiektu (a konkretnie z tablicy) ta metoda ma zwrócić...
Bo używasz struktur które są domeną języka C, a w C++ masz struktury i klasy, a w twoim przypadku lepiej by było zrobić klasę.
Napisałem program który wypełnia losowo tablice 30-el. losowymi liczbami do 50. I wypisuje maxymalną z nich. Chciałem go przerobić na program oparty na klasie. Mógłby mi ktoś pomóc i napisać jak to powinno wyglądać? include <conio.h> #include <iostream.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <time.h> main ()...
Nieprawda, ten kod nie ma prawa działać, choć przez pewien czas będzie. W uproszczeniu delete Nie musisz wracać wskaźnika na początek, bo na wstępie kompilator ma pokazane na co wskazuje wskaźnik i delete zeruje wszystko co wskazywał. To również nieprawda. 1) Called by delete-expressions to deallocate storage previously allocated for a single object....
Pomysl 3: Zamknąć w strukturze; Pomysł 4: Zamknąć w klasie; Co do Point to mogłoby wyglądać tak: public Point funkcja(int[] tablica) { Point punkt = new Point(); punkt.X=tablica[3]; punkt.Y=tablica[6]; return punkt; } i potem: Point tmp = funkcja(tablica); zmienna_a = tmp.X; zmienna_b = tmp.Y; Powinno działać, choć nie mam VS pod ręką. Tyle tylko, że...
Ktoś tu pisze w języku C??? Pracuję w sporej korporacji, z programistów piszących w C - świadomie, znam tylko gości od kernela Linuxa i w okolicach (bootloader, sterowniki). Prawie na pewno jest to C++, prawie na pewno jest w użyciu kompilator języka C++, pewnie nawet w miarę nowej wersji czyli C++11. Nawet na powszechnie pogardzanym Arduino. A pisanie...
Tylko w tym rozwiązaniu w każdej wersji metody przeciążonej muszę pisać dwa bloki zapisu do bazy, w każdym inne kolumny. To właśnie miałem na myśli pisząc cztery różne metody. Też myślałem przed przekazaniem parametrów spakować je do ArrayList, w klasie stworzyć tablice stringów, gdzie elementy odpowiadają poszczególnym kolumnom bazy i później w pętli...
Ale przy zapisie do pliku za pomocą plik << * tablica Jest duza różnica miedzy: [syntax=cpp]plik << * tablica[i][/syntax] a [syntax=cpp]plik << tablica[i][/syntax] To pierwsza sprawa, a druga - co to znaczy "nie chce działać"? Bledy?
Pamiętaj, że w class masz domyślnie dostęp private - więc musisz zadeklarować jawnie public, albo na początku, albo pola zostawić private i zrobić stosowne metody publiczne. Tablica obiektów przejdzie, jeśli dana klasa ma domyślny (bezparametrowy) konstruktor. Po za tym pomieszałeś zależności - to uro ma zawierac tablice osob a nie odwrotnie.
Ad 1. Jak na mój gust, Twój pomysł wydaje się być mało efektywny. Zamiast robić takie dziwne rzeczy, wartości zapisuj sobie tak, jak na rezystorach to jest, czyli cecha i mantysa. Na pojedynczy rezystor zrób sobie strukturę albo klasę - nie bedziesz musiał robić tablic wielowymiarowych. Do wyświetlania napiszesz sobie funkcję, która ładnie "zlepia"...
ok wszytko niby jest ale jakos sie polapac nie umie :(:(:( a jak to musze na tablic przedstawic klasie
przecież w klasie masz tablice int A [][] = new int [N][N]; int B [][] = new int [N][N]; int C [][] = new int [N][N]; więc czemu w metodzie wypełnij deklarujesz je ponownie i wypełniasz tablice lokalne z tej metodzie. W metodzie wypelnij zakomentuj 2 linie...
Zobacz [url=http://www.cplusplus.com/reference/... co jest w #include oraz zwróć uwagę na typ przyjmowanego przez tą funkcję parametru, strlen przyjmuje tablicę znaków. Długość ze zmiennej typu string możesz uzyskać przez metodę tej klasy length().
Jeśli dot. DPF to sprężynka miga jak wartość sadzy przekroczy 100% dlatego pisałem o odłączeniu czujnika różnicy ciśnień, a wcześniej zrobienia wymiana/reset . Sprężynka może również migać w przypadku źle wyprogramowanego EGR, najczęściej nieudolni Tjunerzy wyłączają błąd w tablicy dtc , a klasa błędu jest aktywna stąd bierze się brak błędów w sterowniku...
Dynamiczną liczbę wyników to w sumie tylko i wyłącznie przez struktury/klasy typu wektor bądź lista. Albo jako argument przekazać referencję na wskaźnik, funkcja pod danym wskaźnikiem tworzy tablicę o odpowiednim rozmiarze, wypełnia ją wynikami a liczbę wyników zwraca przez return.
To co napisałeś nie działa, ponieważ tworzysz nową instancję formy: Form1 insta = new Form1(); , która nie ma nic wspólnego z formą główną. To tak jakbyś w formie głównej miał tablicę: int[] tabl = new int[10]; , a w klasie zrobił coś takiego: int[] tabl = new int[10]; , Pod tą samą nazwą masz nową, niezależną...
U mnie działa. Chociaż masz błąd w Graf::check - powinno być tab[x][y] == 1. Pozdrawiam, Dr.Vee
Nie mozesz zastosować tego co zamieściłeś. Jeśli tablica jest w II klasie ochronności to szyny muszą mieć IP20. A poza tym przed zakupem tablicy należy ją sobie rozrysować i kupić taką, która wymogi tego rysunku spełni. A nie kupować w ciemno by póżniej na wszelkie sposoby tyłek szkłem próbować wycierać. W jaki sposób poprawnie wykonać połączenia, używając...
na pracownie do 3 klasy to na tablicy był rozrysowany schemat wysterowania MOSFET'a z regulowanym napięciem bramki poprzez dzielnik napięcia do sterowania silnikiem - Może to był zwykły tranzystor bipolarny? Tylko krzywo narysowany? Oooo, wówczas to miało by sens,oczywiście w pewnych granicach :D :D
Nie możesz przypisywać do tablicy za pomocą operatora =, musisz użyć funkcji strcpy. A do porównania tablic masz funkcję strcmp. Jeżeli masz problemy z takimi rzeczami to nie lepiej użyć klasy string?
Jak chcesz sprawdzić czy plik istnieje spróbuj go otworzyć do czytania. Skoro korzystasz z C++ to nie używaj tablicy char'ów tylko klasy string.
Ma to wyglądać tak, że powinieneś zrobić tablice pytań i odpowiedzi (wraz z zaznaczeniem która jest poprawna). Następnie powinieneś wyświetlać kolejne (lub losowo wybrane) pytania i sprawdzać czy odpowiedź się zgadza. Zagnieżdżone instrukcje warunkowe są tu do niczego bo raz, że zaciemniają kod a dwa, że program jest kompletnie nieczytelny. Jak już...
W zmiennej jest zapisane wiele szyków znaków w formie xxxxxxxxx zzzzzzzzz yyyyyyyy W takim razie dużo lepszym miejscem na przechowywanie "szyków" będzie tablica albo klasa tstrigs.
Problem w tym, że nie bardzo wiem jak to zaimplementować w praktyce. Mógłbyś pomóc prostym schematem? Mamy klase w ktorej jest tablica i 4 klasy ktore beda z niej korzystac. A moze lepiej zrobic jedna klase w ktorej jest tablica i metoda ktora ja tworzy oraz 4 metody ktore beda z niej korzystac?
Bo to, że producent sobie wymyślił obudowę w drugiej klasie, to nie znaczy, że całe urządzenie końcowe będzie w drugiej klasie. Naprawdę przestań i nie pisz o jakimś wyimaginowanym urządzeniu bo moje posty dotyczą tablicy. Był kiedyś taki temat na ISE. Jeden z kolegów prezentowł identyczne zdanie jak ty w kwestii nadwania potencjału ziemi szynom TH...
Gdzie znajduje się bezpiecznik podświetlenia tablicy rejestracyjnej Mercedes W211
Witam! Wsporniki montażowe TH35 (zwane popularnie szynami DIN), pod warunkiem że są poprawnie podłączone przez odpowiednie złączki Viking, mogą być użyte jako przewód ochronny. Ale nie w rozdzielni wykonanej w II klasie ochronności.
Ja bym widział tu takie klasy: - Pole (z określeniem położenia i koloru, zawiera też wskazanie na rodzica w postaci planszy) - Plansza (z listą pól, sama zakłada obiekty klasy Pole i zajmuje się ich obsługą) - Pionek (z właściwością określającą kolor oraz z przypisanym obiektem klasy Pole). Rysując planszę: Metoda klasy Plansza odpytuje swoje Pola i...
Witam! Czy potrzeba jakiś specjalnych zabiegów żeby takie coś uzyskać? W głównej klasie jest zdefiniowana tablica byte'ów na podstawie której jest realizowane wyświetlanie stanów. Założenia są takie, żeby serialport.datareceived uruchamiało wątek odbierający z portu, przetwarzający i zapisujący w tablicy dane. Po odebraniu danych z bufora wątek się...
Czy jest możliwe, że wskazania na wyświetlaczu będą zmieniać się co 0,01°C :?: Możliwe choć bez dokumentacji trudno wyrokować. Jeżeli wyświetlacz wyświetla z taką rozdzielczością a miernik wyposażony jest w sensor Pt100 istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak właśnie będzie. Czy jest możliwe takie skalibrowanie przyrządu pomiarowego :?: To zależy...
Brak bugów, ale nie działa. Podpowiedzi?] Po pierwsze jak nie działa to oznacza, że ma bugi. Po drugie chociaż jedno zdanie co to ma robić i co próbujesz osiągnąć i definicja struktury (klasy?) "samochod" mogłaby zwiększyć szanse, że ktoś ci pomoże. Pierwsze co od razu sie rzuca w oczy... raz indeksujesz te tablice wskaźnikiem (iks), a raz wartością...
(at)kod1 - to ma prawo działać, ale nie w kontekście dla którego go używasz. == możesz wykorzystać do porównania dwóch ciągów znaków tylko dla klasy lub enuma dla których ten operator jest przeciążony (wykorzystuje to np std::string). Generalnie źle porównujesz tablicę charów - powinieneś użyć strcmp, lub porównać je po znaku. Więc kod nr2 nie ma prawa...
tymczasowe tablice tablice błędów tablice elektryczne
skoda zestaw rover instrukcja obsługi gięcie pręta
pioneer zdalne sterowanie ustawienia sterownika pieca gazowego
Ładowarka wózka elektrycznego świeci na czerwono i żółto - co oznacza? Schemat elektryczny hamulców Chrysler 4.0, Jeep XJ, Town & Country, ABS, TIPM, przewody