Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Rzeczywiście ciekawa sprawa, rozpędzony silnik powinien pracować nawet bez rozruchu. Nie wiem jak ten ale niektóre silniki miały klatkę wirnika zwieraną hamulcem, może idź tym tropem i przyjrzyj się powierzchni zwory hamulca, może trzeba ją przetoczyć. inna przyczyna jaka przychodzi mi do głowy to pęknięta klatka wirnika. Jak możesz to zmierz prąd jaki...
Silnik to nie tylko uzwojenia ale także rdzeń i klatka (sądzę że piszesz o silniku indukcyjnym, dwufazowym). Zazwyczaj to on określa maksymalną moc silnika. Zmiana uzwojeń wg. Twojego opisu, spowoduje także zwiększenie wydzielania ciepła w silniku. Uważam że to jest zły pomysł.
jezeli jest to nowy silnik to go reklamuj na 95% uszkodzony jest wirnik a dokladnie ktoras klatka nie styka dlatego grzeje sie wirnik.
Witam! Silnik osi pionowej porusza śrubą i nie potrzebuje dużego momentu - raczej większą prędkość, ten poruszający samą głowicą też ma trochę łatwiej. Najciężej ma ten który porusza belką jezdną (prowadnicą) głowicy. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie jaką masę i z jaką prędkością chcesz poruszać. Głowica + listwa prowadnicy + wózki + stelaż + silnik...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Silnik lub sam programator(moduł) i nie ma innej opcji. Objawy te wskazują na podniesioną klatkę komutatora. Przychylam się do uwag kolegi.To jest to. Ok! Ale przy czyszczeniu komutatora nie zauważyłem aby jakaś klatka wystawała. Wycinek komutatora nie wystaje 0,5 czy 1mm on może wystawać tylko 0,3mm i tyle wystarczy aby silnik nie wszedł na wysokie...
Dlaczego ten silnik nazywamy klatkowy? Bo w środku jest klatka z chomikiem, chomik biega silnik się obraca.
Na uszkodzenie uzwojeń nie wygląda. Raczej wirnika , mogła pęknąć klatka . To się zdarza . Wywarzać nie potrzeba lepiej przejrzeć go wzrokowo . Dobrze mieć drugi na podmianę i wypróbować.
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Przykład projektu (silnik w kole) : No tak, komel. KOMunistyczna ELektryka. Te głupki nic nie zrobiły, tylko: https://komel.com.pl/osiagniecia.html KOMEL jest autorem wielu patentów i zgłoszeń patentowych, w tym: - Stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (2019r.), - Wirnik głębokożłobkowy silnika indukcyjnego klatkowego (2019r.), - Wirnik...
150 km/h w ramie z gokarta - niezła fantazja... W buggy na kołach 185/55/R15 aby osiągnąć ponad 100 km/h potrzebuje 2 biegi i 7000 obr/min przy mocy silnika 100 KM i masie ~600-700 kg. Ale jest klatka + fotel kubełkowy i 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, kask i gogle na oczy. Hamulce 4x tarczowe...
http://niezaleznatelewizja.pl/2013/08/na... Witam koledzy czy ktoś słyszał o takim wynalazku ? , jedna obudowa , wirnik z podwójnym oddzielnym rdzeniem i wspólną klatką , stojan - jedna część jako silnik druga jako prądnica , uzwojenia silnika i prądnicy podobno takie same , sumując - wspólna jest tylko klatka i napęd...
Dlatego ważne jest bezpieczeństwo bierne, a by do wypadku nie dopuścić. Kontrola trakcji, ABS, odpowiednie nastawy zawieszenia i precyzyjny układ kierowniczy. Dlatego teraz większość samochodów ma twarde zawieszenie nawet z tzw. klasy premium. Nie ma już typowych komfortowych kanapowców Kwestię przeciążeñ przy wypadku niwelują strefy kontrolowanego...
http://obrazki.elektroda.pl/9542279100_1... Witam. Miałem może nie takiego starego Malucha (1997 rok, przejechane 104000 km) i był pomysł, żeby go na szrot oddać, ale zlitowałem się nad nim i powstał Buggy - może nie taki profesjonalny, ale jest zabawa. A tak to się zaczęło: Dawca. http://obrazki.elektroda.pl/8285375000_1...
No i do znudzenia. Trzeba umieć! A na Szanownej Elektrodzie nawet podstaw tak szerokiego tematu się nie naumisz. Podstaw uczymy się szkole - proszę czytać opis działu. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów...
Silnik klatkowy ma przez cały czas pracy zwartą klatkę w wirującym polu magnetycznym stojana. i to mu nie przeszkadza. Po odłączeniu napięcia sieci trójfazowej i podłączeniu niskiego napięcia stałego /25 - 30 V dla silnika 1,1 kW/silnik traci obroty będąc prądnicą ze zwartą klatką, dzięki temu natychmiast hamuje a wirnikowi nic się nie dzieje, gdyż...
"Klocek" pojazd ładowany słońcem. Zasilanie 2x GreenSaver 12V 20Ah w sumie 24V. Silnik BLDC 24V 650W. Panel 30V 8A. Szybkość 25 km/h, zasięg na akumulatorach ok. 20 km. Koła aluminiowe 12 cali ze skuterków elektrycznych. Klatka stalowa. Oświetlenie - taśmy ledowe. Na pokładzie latarka led z radiem i mp3 ;), gniazdo 5V do ładowania telefonów itp. Niestety,...
Witam wszystkich szanownych forumowiczów. Dzisiaj chciałbym przedstawić moją konstrukcję jaką jest buggy. Klatka wykonana z rur 1,5cala, silnik fiat 126p, resztę części również z pospolitego maluszka. Co tutaj dużo gadać. Z elektroniki tyle co światła i cewka zapłonowa oraz alternator. Nie wiem co więcej napisać, pytajcie a wszystko postaram się wyjaśnić...
http://obrazki.elektroda.pl/6803023800_1... Cześć, Postanowiłem pochwalić się swoim urządzeniem które budowałem oraz dopracowywałem kilka tygodni. Oczywiście, jak w tytule jest to generator Van De Graffa. Sam był budowany na konkurs który, nieskromnie się przyznając, wygrałem wraz z innym użytkownikiem tego forum (ciekawe czy się przyzna...
No to kolega trochę zbił mnie z tropu bo myślałem, że w przypadku tego typu wirnika (metalowego bez zwojów z drutu) nie ma co się uszkodzić. Jak i ogólnie podobno tego typu silniki uchodzą za dość wytrzymałe a kosiarka ma nie więcej niż z 2 lata. Dla porównaia wcześniej korzytsałem z koriarki tej samej marki z podobnym typem silnika chyba z 10-lat i...
Właśnie, rzadko spotykana usterka. Ja miałem chyba (bo nie do końca sprawdzone) raz taki problem, dlatego podważam tą usterkę w tym temacie. Raczej masz rację. Na filmie słychać że silnik obraca się, a więc to nie ten przypadek i piszę to od początku w tym temacie. Rdzeń wirnika to jedno a klatka to drugie. O jakim pierścieniu piszesz? Klatki są z...
Znalazłem w całej klatce w pomieszczeniach do których mam dostęp 7 wentylatorów o łącznej mocy 500 W (trochę mało ale tak było napisane na tabliczkach na urządzeniach). Oszacowałam zużycie światła na poziomie 20 kWh na dzień (zamontowałem czujniki światła w garazu i po 2 tygodniach wyszło mi ze światła są włączone srednio 4h na dobę plus czesc non stop)...
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Minął prawie miesiąc, coś udało się zakupić i wróciłem do "reanimacji" Panasonica NV-F70. Jako dawcę zastępczego zasilacza do NV-F70 tanio kupiłem Panasonica NV-L25. W tym magnetowidzie zasilacz o symbolu VEP01379 również okazał się uszkodzony, ale tutaj sprawa była prosta. Uszkodzone były tylko dwa kondensatory elektrolityczne: C1109- 1uF/400V stracił...
W silnikach o takiej mocy pręty i pierścień klatki przeważnie stanowią jeden odlew aluminiowy. Takie zwykle widywałem. Masz rację. Ja też, co nie znaczy że klatka odlewana nie może zostać uszkodzona. Np. przez udar związany z uderzeniem noża w przeszkodę lub stopienie. Wg. mnie nie ma się co doktoryzować tylko kupić nowy silnik lub ...kosiarkę. PS....
On nie ma prawa iskrzyć Sprawdź multimetrem czy wszystkie klatki na komutatorze mają przejście Wiesz jak jedna klatka będzie miała przerwę to silnik ruszy ale będzie iskrzyc i pełnej mocy nie będzie miał Liczysz klatki dzielisz na pół i masz ilość uzwojeń czy coś takiego 🤔 sam już nie pamiętam:D
(at)robokop Przy okazji - Post # 24. Odpowiem sam, bo nikt nie raczył :cry: . Te ,,łopatki" maja dwa cele: chłodzić wirnik, bo i klatka tez się grzeje, a po drugie są powietrznym hamulcem progresywnym do utrzymania poślizgu magnetycznego przy pracy takiego silnika bez obciążenia.
Nie widziałem zbyt wielu małych trafo nawiniętych drutem aluminiowym. Kojarzą mi się ze sterczącą izolacją, która nie specjalnie trzyma się drutu na zakończeniach. Pełzanie aluminium nie jest żadną magiczną własnością tego stopu. Jest to związane ze zmianą wymiarów pod wpływem ciepła. Normy dotyczące maksymalnej temperatury transformatora dotyczą jego...
Witam, Już drugi raz z rzędu pojawił mi się problem z falownikiem iG5A firmy LSIS. Ciekawe objawy. Generalnie sprawa totyczy wentylatorów z silnikami które mają niekiedy niekompletne tabliczki znamionowe, niby logo Celma choć być może to jakieś chińskie podróby no bo braki z danych znamionowych na tabliczkach silnika..... Pierwszy wcześniejszy przypadek....
czy ty chcesz docelowo starować wentylatorem?. ieśli tak to zaluz tam silnik szeregowy(od odkurzacza).zobaczysz jaka bedzie pozytywna różnica. silnik klatkowy ma to do siebie że jak klatka wypadnie z pola to silnik pobiera b. dużo prądu. i tu może być problem z szarpaniem silnika.
Tylko szczerze... Co może się w takim agregacie zepsuć ? Silnik mechaniczny Ci wybuchnie? Myślę, że elektronika z agregatu jest przystosowana do pracy z dużymi mocami (sam agregat) więc takowy impuls wątpię aby coś rozwalił w takim agregacie.
Witam moim zdaniem może być uszkodzona wewnętrzna klatka w wirniku gdyż prąd jałowy tego silnika nie powinien przekraczać 12 A Uszkodzona klatka powoduje zmniejszenie momentu na wale ale też zmniejszenie poboru prądu.
Powodem tego że silnik nie startuje z każdej pozycji może być bicie wirnika i jego ocieranie o stojan lub uszkodzona klatka wirnika.
Witam. Muszę przyznać że dość ciekawa przypadłość się trafiła.Jeżeli silnik jest przezwojony prawidłowo to przyczyną wzrostu prądu może być uszkodzona klatka wirnika. Silnik wtedy jest słaby i pobiera z sieci nadmierny prąd. Natomiast sama zmiana uzwojenia z jednowarstwowego na jednowarstw./dwuwarstw. nie powinna moim zdaniem mieć dużego wpływu na parametry...
Raz tylko spotkałem się z uszkodzoną klatka w chińskiej sprężarce, ktoś przezwoił silnik ale po ustawieniu wirnika w jednej pozycji nie mógł ruszyć, zachowywał się podobnie jak silnik komutatorowy z przerwą na wirniku.
Benzyniaki napewno mają odcinanie przy najwyższych obrotach.. Nie wiem tylko jak 1.6, bo nigdy nie miałem okazji uzytkować , ale od 1.8 to napewno.. Takowa odcinka to bardzo dobra rzecz.. Szczególnie własnie dla Ciebie (bez urazy naturalnie) Bo troszeczkę się za mocno porwałeś.. Bo drift to nie jest "szybcy i wścielki" gdzie wskazówka nawet na moment...
W BLDC to raczej magnesy wirują, a cewki są nieruchome - jak nie chcemy komutatora, to niewygodnie doprowadzać prąd do cewek w wirniku - da się, ale to by była spora komplikacja. Silnik 3F to nie DC, więc wypada się na coś zdecydować. Zwykle robi się indukcyjny, bez magnesów, z rdzeniem klatkowym (blachy z ferromagnetyczne i klatka z przewodnika).
Co do pytania szczególnego: po wyłączeniu zasilania (zakładając idealne elementy L i C) napięcie na cewce będzie gwałtownie wzrośnie od zera (cewka stanowi zwarcie dla prądu stałego, więc będzie na niej zerowe napięcie) do wartości zależnej od parametrów cewki. Natomiast w przypadku kondensatora napięcie po wyłączeniu zasilania utrzyma się na tym samym...
Nie widziałem, żeby ten schemat służb był podawany - podaj namiary, skoro wypowiadasz się o tych służbach. :arrow: elek555 10 Kwi 2011 20:54 Poczytaj jeszcze raz http://www.rp.pl/artykul/639855_Dlaczego... -to dowiesz się kto wymyślał lotniska zapasowe po tragedii. O ile pamiętam, w tym jest sporo błędów - ta ilość błędów...
Czy jeśli byłaby uszkodzona klatka to chodził by normalnie na 380V? I jeśli faktycznie jest uszkodzona klatka to czy da się to naprawić? Jeżeli klatka jest uszkodzona to charakterystyka momentu obrotowego się zmniejsza. To znaczy pogarsza się moment na całym zakresie poślizgu. I silnik nie pracuje normalnie. Naprawa klatki zależy od stopnia jej uszkodzenia....
Metodyka taka sama, tylko potrzebujesz dwóch amperomierzy zamiast trzech. Możesz też wyjąć wirnik i obejrzeć czy klatka nie ma pęknieć, nieraz widać. A właściwie skoro silnik nowy to chyba obowiązuje gwarancja.
A wystarczy JEDEN zwarty zwój w stojanie, albo źle zgrzana klatka wirnika i już będzie taki efekt. Jeden zwarty zwój i po chwili pracy z silnika leci dym. Swojego czasu wykryłem takie zjawisko,(asymetria rezystancji uzwojeń w trzech fazach) mierząc rezystancje tychże uzwojeń za pomocą superdokładnego mostka Wheastone'a. Można zmienić prądy fazowe,...
Witam przepraszam że nie odezwałem się wczoraj i nie myślałem że będą zainteresowania. Teraz nie mam jak ale później pod wieczór dam zdjęcia o które prosiliście i chętnie poczytam wasze opinie na ten temat:) Pozdrawiam Dodano po 3 Witam oto zdjęcia traktorka sam:) http://obrazki.elektroda.pl/1396045300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8871842100_1...
Miałem trochę czasu więc silnik na pierwszy ogień i przetoczenie komutatora oraz dokładne wyczyszczenie lamelek. Potem na krótko w szereg szczotki z stojanem i silnik strasznie iskrzy ze szczotek, a po chwili dwie lamelki zmieniły kolor na fioletowy. Wychodzi na to, że w uzwojeniu jedna klatka na wirniku ma jakieś zwarcie, trudno żyje się dalej. :arrow:...
Trzeba by porobić pomiary na tym filmie (oglądając klatka po klatce) i ustalić, kiedy wirnik przyspiesza, a kiedy nie... Skoczka spadochronowego (zanim otworzy spadochron) hamuje opór powietrza - zdaje się, że w pozycji poziomej przy prędkości około 60m/s.
Temat skądś mi znajomy. Wprawdzie nie znam szczegółów konstrukcji, ale wydaje mi się że zastosowanie silnika liniowego do tego zadania to nieporozumienie. Przypuszczam, że droga jaką przebywa klatka jest krótka i cały czas silnik jest na rozruchu, do tego pewnie zmiana kierunku i hamowanie przeciwprądem. Jeżeli tak jest, to jedynym sensownym rozwiązaniem...
Silniki asynchroniczne klatkowe są tanie ponieważ nie posiadają komutatora ani pierścieni ślizgowych, szczotek, szczotkotrzymaczy, wirnik ma prostą budowę bo uzwojenie to prosta klatka w przeciwieństwie do wirników silników prądu stałego i pierścieniowych oraz synchronicznych. Silniki synchroniczne stosuje się do napędu np wentylatorów w kopalni chyba...
Ale jeśli jest Al zamiast Cu, to wirnik jest znacznie lżejszy, zatem udar prądowy przy rozruchu jest mniejszy, co jest "nie do zrobienia" na miedzi (znów AL-owcy "łapią przewagę"). Waśćka androny opowiadasz... Wirnik klatkowy i nie sądzę aby klatka była z miedzi... Poza tym przy wirniku i jego starcie liczy się moment bezwładności a nie masę, a ten...
oświetlenie klatka oświetlenie klatka klatka faraday klatka sekunda
ułożyć kabel elektryczny radmor wskaźnik wysterować skanuje czarno
Raniero – kody błędów, diagnostyka Curtis, ZAPI, typowe usterki enkoder, hamulec, kontaktor Kompatybilność głowicy F9Q K7 z Oplem Vivaro 1.9 DCI