Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Dlaczego ten silnik nazywamy klatkowy? Bo w środku jest klatka z chomikiem, chomik biega silnik się obraca.
Silnik to nie tylko uzwojenia ale także rdzeń i klatka (sądzę że piszesz o silniku indukcyjnym, dwufazowym). Zazwyczaj to on określa maksymalną moc silnika. Zmiana uzwojeń wg. Twojego opisu, spowoduje także zwiększenie wydzielania ciepła w silniku. Uważam że to jest zły pomysł.
jezeli jest to nowy silnik to go reklamuj na 95% uszkodzony jest wirnik a dokladnie ktoras klatka nie styka dlatego grzeje sie wirnik.
Rzeczywiście ciekawa sprawa, rozpędzony silnik powinien pracować nawet bez rozruchu. Nie wiem jak ten ale niektóre silniki miały klatkę wirnika zwieraną hamulcem, może idź tym tropem i przyjrzyj się powierzchni zwory hamulca, może trzeba ją przetoczyć. inna przyczyna jaka przychodzi mi do głowy to pęknięta klatka wirnika. Jak możesz to zmierz prąd jaki...
Przykład projektu (silnik w kole) : No tak, komel. KOMunistyczna ELektryka. Te głupki nic nie zrobiły, tylko: https://komel.com.pl/osiagniecia.html KOMEL jest autorem wielu patentów i zgłoszeń patentowych, w tym: - Stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (2019r.), - Wirnik głębokożłobkowy silnika indukcyjnego klatkowego (2019r.), - Wirnik...
Z aluminium wykonana jest klatka wirnika.
Witam, przyczyną takiego zachowania mogą być także zużyte łożyska, blokowanie się ślimaka albo uszkodzony wirnik silnika (klatka). Najpierw sprawdź ten kondensator (na silniku powinna być podana jego pojemność ale raczej ten co jest jest właściwy).
chyba że uzwojenie wirnika silnika klatkowego, ale to już inna bajka) Jaka klatka takie ...uzwojenie... Od kiedy klatka ma uzwojenie???
Pobierana moc czynna będzie proporcjonalna do oporów ruchu i strat w przewodniku (uzwojenia, klatka).
W silnika luzem przewody w kolorach: żółty,zielony,czarny,czerwony,brązowy. Z pamięci piszę. Żółty, zielony - wolne obroty. Czarny, czerwony - wirówka Brązowy - wspólny. Te maziaje lakierowane bezbarwnie, dawno wypaczyły rzeczywiste kolory kabli. Lepiej zmierzyć sobie rezystancje pomiędzy poszczególnymi sekcjami klatek silnika. Dla ułatwienia: Wspólny...
Szlifierka "ТОМСК1 У4.2", zasilana jednofazowo, ma uzwojenie rozruchowe załączane rozrusznikiem przyciskowym o specjalnej konstrukcji. Rozruszniki tego typu - "Пуска ... нажимl... ПНВ-30", przyciskiem...
Im mniejszym momentem jest obciążony wał, tym mniej grzeją się uzwojenia i klatka. Mocniejszy silnik będzie pobierał też większy prąd rozruchowy i jałowy. W jaki sposób chcesz podpiąć silnik 3-fazowy pod 1-fazę i po co, skoro są silniki indukcyjne 1-fazowe o dużym zakresie mocy? Z mojej strony, jeśli będzie konieczna regulacja prędkości to najtaniej...
silniki z miedziana klatka widzialem tylko w grudziadzkich pompach glebinowych firma obecnie nazywa sie hydro -vacuum
Powodem tego że silnik nie startuje z każdej pozycji może być bicie wirnika i jego ocieranie o stojan lub uszkodzona klatka wirnika.
1. Musisz przeliczyć jakiej mocy silnika potrzebujesz na zwiększone warunki temperaturowe (standardowo silniki produkowane są na temperaturę otoczenia 40 stopni, ten ma pracować przy 60stopniach). Wzór na przeliczenie mocy znajduje się na 567 stronie książki Napęd elektryczny Gogolewski Kuczewski. P40=P60 / (sqrt((Δϑg-Δϑ')/[...
Witam, wygląda na to że ten silnik powinien pracować przy połączeniu uzwojeń w trójkąt. - faz nie można źle podłączyć bo ich kolejność jest dowolna chyba że zamiast którejś fazy podłączysz zero. - jeśli połączysz uzwojenia w gwiazdę to przy większym obciążeniu silnik będzie miał duży poślizg i będą się przegrzewały uzwojenia (klatka) wirnika. - zastosuj...
Witam moim zdaniem może być uszkodzona wewnętrzna klatka w wirniku gdyż prąd jałowy tego silnika nie powinien przekraczać 12 A Uszkodzona klatka powoduje zmniejszenie momentu na wale ale też zmniejszenie poboru prądu.
Na uszkodzenie uzwojeń nie wygląda. Raczej wirnika , mogła pęknąć klatka . To się zdarza . Wywarzać nie potrzeba lepiej przejrzeć go wzrokowo . Dobrze mieć drugi na podmianę i wypróbować.
podaj napięcie na te przewody które idą na szczotki powinien ruszyć powodzenia ps. klatka to chyba wirnik:):):):)
Witam. Muszę przyznać że dość ciekawa przypadłość się trafiła.Jeżeli silnik jest przezwojony prawidłowo to przyczyną wzrostu prądu może być uszkodzona klatka wirnika. Silnik wtedy jest słaby i pobiera z sieci nadmierny prąd. Natomiast sama zmiana uzwojenia z jednowarstwowego na jednowarstw./dwuwarstw. nie powinna moim zdaniem mieć dużego wpływu na parametry...
150 km/h w ramie z gokarta - niezła fantazja... W buggy na kołach 185/55/R15 aby osiągnąć ponad 100 km/h potrzebuje 2 biegi i 7000 obr/min przy mocy silnika 100 KM i masie ~600-700 kg. Ale jest klatka + fotel kubełkowy i 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, kask i gogle na oczy. Hamulce 4x tarczowe...
czy ty chcesz docelowo starować wentylatorem?. ieśli tak to zaluz tam silnik szeregowy(od odkurzacza).zobaczysz jaka bedzie pozytywna różnica. silnik klatkowy ma to do siebie że jak klatka wypadnie z pola to silnik pobiera b. dużo prądu. i tu może być problem z szarpaniem silnika.
Ooo, to nie ma rdzenia w silniku klatkowym? A uzwojenie stojana to na czym jest? Pakiecie blach. A ta klatka to nie czasem też w rdzeniu jest? Zaglądałeś kiedyś do jakiegoś silnika tego typu?
Regulator obrotów należałoby wpiąć właśnie w te dwie linie, ale obawiam się, że regulowane będzie także zasilanie lampy halogenowej. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Podłączyłem regulator zgodnie z wytycznymi: http://obrazki.elektroda.pl/6903317900_1... Jednak po podłączeniu zasilania i włączeniu projektora przełącznikiem głównym nie...
W BLDC to raczej magnesy wirują, a cewki są nieruchome - jak nie chcemy komutatora, to niewygodnie doprowadzać prąd do cewek w wirniku - da się, ale to by była spora komplikacja. Silnik 3F to nie DC, więc wypada się na coś zdecydować. Zwykle robi się indukcyjny, bez magnesów, z rdzeniem klatkowym (blachy z ferromagnetyczne i klatka z przewodnika).
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
Silnik klatkowy ma przez cały czas pracy zwartą klatkę w wirującym polu magnetycznym stojana. i to mu nie przeszkadza. Po odłączeniu napięcia sieci trójfazowej i podłączeniu niskiego napięcia stałego /25 - 30 V dla silnika 1,1 kW/silnik traci obroty będąc prądnicą ze zwartą klatką, dzięki temu natychmiast hamuje a wirnikowi nic się nie dzieje, gdyż...
w zasadzie jego klatka. Jeżeli w niej nastąpiło obluzowanie połączenia któregoś z prętów do pierścienia W silnikach o takiej mocy pręty i pierścień klatki przeważnie stanowią jeden odlew aluminiowy. Takie zwykle widywałem.
A jaki jest wirnik tej prądnicy nawijany czy klatka odlewana z aluminium jak w silniku a synchronicznym ?
On nie ma prawa iskrzyć Sprawdź multimetrem czy wszystkie klatki na komutatorze mają przejście Wiesz jak jedna klatka będzie miała przerwę to silnik ruszy ale będzie iskrzyc i pełnej mocy nie będzie miał Liczysz klatki dzielisz na pół i masz ilość uzwojeń czy coś takiego 🤔 sam już nie pamiętam:D
Raz tylko spotkałem się z uszkodzoną klatka w chińskiej sprężarce, ktoś przezwoił silnik ale po ustawieniu wirnika w jednej pozycji nie mógł ruszyć, zachowywał się podobnie jak silnik komutatorowy z przerwą na wirniku.
Witam, łożyska są w porządku?, wirnik może być uszkodzony( pęknięta klatka) ale w takim wypadku nieobciążony silnik wchodziłby na obroty. Sprawdź dokładnie zasilanie.
http://niezaleznatelewizja.pl/2013/08/na... Witam koledzy czy ktoś słyszał o takim wynalazku ? , jedna obudowa , wirnik z podwójnym oddzielnym rdzeniem i wspólną klatką , stojan - jedna część jako silnik druga jako prądnica , uzwojenia silnika i prądnicy podobno takie same , sumując - wspólna jest tylko klatka i napęd...
Od kilkunastu dni sąsiad dwa domy dalej składa (ma dobre wyposażenie warsztatu mechanicznego, plany zabawki ma) takiego ,,ruraka'': pełna klatka z rur bezszwowych cal, silnik/skrzynia z tyłu (jak dla mnie na oko trochę mikry, z VW busa), cztery niezależne wahacze, na dniach obejrzę układ kierowniczy, miło popatrzeć na jakościową robotę, do końca wakacji...
Witam! Silnik osi pionowej porusza śrubą i nie potrzebuje dużego momentu - raczej większą prędkość, ten poruszający samą głowicą też ma trochę łatwiej. Najciężej ma ten który porusza belką jezdną (prowadnicą) głowicy. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie jaką masę i z jaką prędkością chcesz poruszać. Głowica + listwa prowadnicy + wózki + stelaż + silnik...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
A jaki masz tam rozruch tego silnika- częstotliwościowy czy asynchroniczny (dodatkowa klatka rozruchowa)... ? Zależy jeszcze jak częste są te rozruchy w całym cyklu pracy... (1 dziennie, 1 na godzinę, co 10 minut...). Np. dla silnika asynchronicznego przeciążenie x3 podczas rozruchu jest normalnym stanem pracy.
Silnik lub sam programator(moduł) i nie ma innej opcji. Objawy te wskazują na podniesioną klatkę komutatora. Przychylam się do uwag kolegi.To jest to. Ok! Ale przy czyszczeniu komutatora nie zauważyłem aby jakaś klatka wystawała. Wycinek komutatora nie wystaje 0,5 czy 1mm on może wystawać tylko 0,3mm i tyle wystarczy aby silnik nie wszedł na wysokie...
W silnikach jednofazowych,ale nie tylko, czasami występuje zjawisko pszesunięcia na wirniku,które powoduje rozłączenie klatek na wirniku.Silnik traci moc i mocno się wirnik grzeje,można próbować połączyć pszesunięcia przez punktowanie,ale nie zawsze to skutkuje.Tutaj niekoniecznie musi to być,to tylko taka sugestia.
Dowiesz się, złapiesz gdzie faza rozruchowa a gdzie robocza.A jak silnik ma małe obroty to równie dobrze może być uszkodzona klatka. A tak w ogóle to jak pracuje, buczy, wyje?
A czy da się przerobić falownik silnikowy na inwerter off-grid? Musiałby być bardzo stary typu U/F, nowszych sie nie da bo nie będzie śledzenia klatki silnika, wywali błąd.
Skoro to tylko odczyt, bez potrzeby szybkiej reakcji zwrotnej dla jakiegoś sterownika grzałek/silników - to odczyt jednego czujnika może trwać nawet 20ms (tyle, co jedna klatka w TV) i nawet tego nie zauważysz a odświeżanie danych z odczytu na wyświetlacz może być co 10-20s, bo nic od tego nie zależy.
Mentor II jest urządzeniem (napędem) tyrystorowym, tak wyczytałem w necie, tylko czym on steruje? Mentor II steruje najprawdopodobniej wzbudnicą, która jest niczym innym jak silnikiem prądu stałego, potrzebnym w tym układzie do produkcji prądu stałego którym zasila się wirnik w czasie pracy synchronicznej. Czy w wirniku będzie klatka rozruchowa? Po...
zastanawiam sie czy nie lepiej było by zawiesić silnik trochę wyżej, klatka i pasy były by wskazane i słusznie rama z rur jest wytrzymalsza, miszal - co do tego jak podłączyć wszystko to bierzesz jakąś książkę z cyklu "sam naprawiam" masz tam rozrysowane schematy elektryczne. Pozdrawiam :) Fajna była scena ze słupem :P
względna prędkość pola magnetycznego i wirnika. Błąd. Różnica prędkości wirowania pomiędzy polem magnetycznym i wirnikiem zwana czasami ,,poślizgiem magnetycznym". Wtedy zacznie Ci się wszystko zgadzać :D Dodatkowo, im wieksza predkość obrotowa silnika jako takiego, zdeterminowana większą częstotliwością napięcia zasilajacego, powoduje ( w pewnym zakresie...
Jeśli pod obciążeniem spada napięcie to wtedy wina kabli gniazdo wtyka przełącznika. A jak nie spada, to uszkodzona klatka wirnika. Rzadkie to, ale sie zdarza. Albo ,,lewa" tabliczka znamionowa.
Nikt nie podjął tematu to może wyjaśnię. Dlaczego się nie nadaje jak taki sam montowany jest przy tych silnikach Owszem, jest montowany ale... Silnik z postu #1 ma uzwojenie niesymetryczne, czyli robocze i pomocnicze (te funkcje są ściśle przypisane do poszczególnych uzwojeń), a silnik z postu #4 ma uzwojenie symetryczne, gdzie oba uzwojenia są jednakowe...
http://obrazki.elektroda.net/13_12458722... Te dwa przewody z dołu to kondensator Dodano po 2 Witam, sprawdź czy silnik(włączony) w momencie gdy się nie uruchamia też obraca się lekko, jeśli tak masz uszkodzoną klatkę wirnika. Czy jeśli byłaby uszkodzona klatka to chodził by normalnie na 380V? I jeśli faktycznie jest uszkodzona klatka to czy...
Metodyka taka sama, tylko potrzebujesz dwóch amperomierzy zamiast trzech. Możesz też wyjąć wirnik i obejrzeć czy klatka nie ma pęknieć, nieraz widać. A właściwie skoro silnik nowy to chyba obowiązuje gwarancja.
Ja miałem trochę inny przypadek . Oś wirnika jest moletowana i wprasowana w wirnik. Efekt taki klatka wirnika się obracała, oś wirnika zwalniała.
Ale jest AL. Klatka jest odlewana na rdzeniu stalowym. Bez palnika raczej nie wyciągnie Alu.
Witam Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana silnika na nowy Silniki dostarczane teraz przez Whirpoola maja być poprawione, przynajmniej widoczne jest zamontowanie innej prądniczki tachometrycznej oraz jej sposobu zamontowania. Problem jest podczas wirowania gdzie silnik pobiera znacznie wyższe napięcie. Charakterystyczne jest widoczne uszkodzenie...
No i do znudzenia. Trzeba umieć! A na Szanownej Elektrodzie nawet podstaw tak szerokiego tematu się nie naumisz. Podstaw uczymy się szkole - proszę czytać opis działu. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów...
Chyba stop- klatką , silnik nie da sie uruchomić.
W silniku asynchronicznym występuje odziaływanie stromienia mag. stojana na uzw. wirnika w którym z kolei indukuje się prąd. Jest to znana zależność. Miałem kiedyś też problem z grzejącym się silnikiem. Pamiętam ,że wnna była przerwa na prętach klatki. Był to mniejszy silnik i może tu też jest coś podobnego?
Z dwóch powodów , praca silnika jest wtedy cichsza i start silnika łagodniejszy. Bywają też silniki gdzie wirniki są z klatkami równoległymi .
Temat skądś mi znajomy. Wprawdzie nie znam szczegółów konstrukcji, ale wydaje mi się że zastosowanie silnika liniowego do tego zadania to nieporozumienie. Przypuszczam, że droga jaką przebywa klatka jest krótka i cały czas silnik jest na rozruchu, do tego pewnie zmiana kierunku i hamowanie przeciwprądem. Jeżeli tak jest, to jedynym sensownym rozwiązaniem...
Witam wszystkich szanownych forumowiczów. Dzisiaj chciałbym przedstawić moją konstrukcję jaką jest buggy. Klatka wykonana z rur 1,5cala, silnik fiat 126p, resztę części również z pospolitego maluszka. Co tutaj dużo gadać. Z elektroniki tyle co światła i cewka zapłonowa oraz alternator. Nie wiem co więcej napisać, pytajcie a wszystko postaram się wyjaśnić...
Jeśli klatkowy to asynchroniczny inaczej być nie może. Obwód magnetyczny składa się z blach na wirniku i stojanie odpowiednio zespolonych w procesie produkcji. W blachach tych są wytłoczone żłobki w które na wirniku jest wmontowana klatka, a w stojanie jest umieszczone uzwojenie.
Jak podłącze silnik trójfazowy, bez wirnika, to wyrzuci zabezpieczenie nadprądowe? Tak bo nie ma odbioru mocy, moc powinna się indukować w klatkach silnika i to jest obciążeniem, jeśli go niema to cewki stojana pracują na zwarciu. To tak jakbyś miał transformator. Normalnie pracuje prawidłowo. Gdybyś rozebrał rdzeń magnetowód to cewka podłączona do...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Jeżeli reszta mechanizmu jest taka sama to powinno pasować, przynajmniej ustawienie znaczników. Dodatkowy silnik wykożystywany jest przy funkcji stop klatka (przesów tył, przód). Znasz może oznaczenie mechanizmu, gdyż posiadam pare jeszcze rozpisanych.
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
Silnik indukcyjny i klatkowy to to samo, a mówiąc ściślej klatkowy jest rodzajem indukcyjnego ze zwartym uzwojeniem wirnika w postaci "klatki". Silnik indukcyjny może być też pierścieniowy, choć takiego w swojej sprężarce nie znajdziesz z pewnością.
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Witam.Dla wiadomości forumowiczów podaję że przy pękniętych klatkach wirnika silnik nie grzeje się, nie ma mocy i nie osiąga max.prądów obciążenia. Dodam jeszcze że pierwszy w swoim życiu silnik przezwoiłem w 1980r.to jakieś doświadczenie jest.
Benzyniaki napewno mają odcinanie przy najwyższych obrotach.. Nie wiem tylko jak 1.6, bo nigdy nie miałem okazji uzytkować , ale od 1.8 to napewno.. Takowa odcinka to bardzo dobra rzecz.. Szczególnie własnie dla Ciebie (bez urazy naturalnie) Bo troszeczkę się za mocno porwałeś.. Bo drift to nie jest "szybcy i wścielki" gdzie wskazówka nawet na moment...
Ale maszyna, jest petarda. Naprawdę szacunek, kawał dobrej roboty. Ciekawe jak jak by musiała wyglądać rama/klatka w sytuacji gdy układ foteli był by podobny do McLaren F1? Mam bliźniaki, w prawdzie parke ale wszędzie i zawsze ruwno i tak samo musi być. Taki urok.
Silniki asynchroniczne klatkowe są tanie ponieważ nie posiadają komutatora ani pierścieni ślizgowych, szczotek, szczotkotrzymaczy, wirnik ma prostą budowę bo uzwojenie to prosta klatka w przeciwieństwie do wirników silników prądu stałego i pierścieniowych oraz synchronicznych. Silniki synchroniczne stosuje się do napędu np wentylatorów w kopalni chyba...
Tylko szczerze... Co może się w takim agregacie zepsuć ? Silnik mechaniczny Ci wybuchnie? Myślę, że elektronika z agregatu jest przystosowana do pracy z dużymi mocami (sam agregat) więc takowy impuls wątpię aby coś rozwalił w takim agregacie.
Witam, Witam Tak to prawda, tylko należy dopowiedzieć, iż silniki te mają również typowe pręty wirnika, zwarte jak w silniku indukcyjnym głęboklatkowym. Silnik ten kiedy pracuje dwojako; - jako silnik asynchroniczny (klatka) przy podnoszeniu ciężaru w górę i mamy pobór energii z sieci, oraz; - prądnica synchronicza (magnesy, przez zwarte pręty klatki...
Może dla lepszego zrozumienia warto na zdjęciu oznaczyć odpowiednio zaciski górne jako Z 1, Z 2 a dolne U 1, U 2. Generalnie nic to nie zmienia w dotychczasowej filozofii łączenia. Powstają natomiast pytania o stan techniczny silnika. Jeśli jest tak jak piszesz to sugeruje połączenie trójfazowe w gwiazdę. Ale z twoich pomiarów wynika, że brak połączeń...
Jak tylko wygospodaruję odrobinkę czasu to podjadę i obejrzę instalację wtryskową takiego policyjnego ducato, Dam znać co tam innego jest niż w cywilnych pudłach. Pozdrawiam Mam Unidena 510XL ogólnie radyjko super, w innych autach mój zestaw działa pięknie. Może jakieś lepsze ( droższe ) radia radziłyby sobie lepiej? W sumie bardzo fatalnie nie jest...
Bezproblemowo można włożyć 700'tke no i po preróbkach 900'tke. Przytych silnikach nie treba likwidować kanapy tylniej, ale trzeba zmodyfikować zawieszenie silnika. Jesli chodzi o wieksze silniki no to inna historia. Przy silnikach większych trzeba poprostu wszystko modyfikować no i malacz nie bedzie miał naturalnych gabarytów. Acha, co do mniejszych...
Nie wiem jaka to różnica, nie orientuje się zbyt dobrze w wymowie. Musisz to poprawić. Czy mechanik dostanie pracę, gdy nie odróżnia komory silnika od skrzyni biegów? Albo lekarz, któremu wszystko jedno czy to klatka piersiowa czy płuca... ?
(at)robokop Przy okazji - Post # 24. Odpowiem sam, bo nikt nie raczył :cry: . Te ,,łopatki" maja dwa cele: chłodzić wirnik, bo i klatka tez się grzeje, a po drugie są powietrznym hamulcem progresywnym do utrzymania poślizgu magnetycznego przy pracy takiego silnika bez obciążenia.
Zacznijmy od tego > po co ci to ??? Mozna to zrobić ale w tym przypadku ma bardzo duże znaczenie ilość żłobków ( klatka ) na wirniku. Następna sprawa to moc spadnie do > pi razy oko 60% aktualnej.
wydaje mi się, że zbędna kombinacja z marną szansą na działanie. w ramach eksperymentów naukowych lepiej odwinąć druty i zewrzeć ze sobą te połówki żeby uzyskać coś w rodzaju klatki silnika indukcyjnegoto - może się ruszy (przy trójfazowym zasilaniu)bo magnes to cyba raczej nie koniecznie...
Podłączać 230V do jednego uzwojenia nie radzę - nieruchomy silnik to tak jak zwarty transformator (klatka wirnika robi zwarcie), popłynie duży prąd, może spalić uzwojenie. Jestem spokojny i tlerancyjny, ale chyba mnie krew zaleje jak będziemy mieli takich fachowców w UE. Nie będę pisał referatu. Myśl człowieku, jak będzie przepływć pole elektromagnetyczne...
Przypadkiem znalazłem to wrzucam link do animacji żeby wszyscy widzieli jak można ustawić rozrząd na "prymitywa" tak jak to opisał kolega barubar. http://www.animatedengines.com/diesel.sh... Można spauzować i przerzucać klatka po klatce gdyby ktoś nie zauważył.
Witam Dokładnie tak jak opisał Mariusz Tomaszewski. Silnik pierścieniowy to też silnik klatkowy z tym że do jednych końców klatki dołącza się np. rezystory. Gdy rezystory będą miały wartość 0 Ω , to silnik pierścieniowy jest "zwykłym" silnikiem asynchronicznym ze zwartą klatką. Pozdrawiam
Dobrze pamiętasz, ale to dotyczyło 330µF w zasilaczu - to wykluczamy. Stop-klatka pewnie dobra? Jeżeli tak, to stawiam na: 1. Uszkodzony BA6435S (co sugerował Gaguspan ) 2. Uszkodzony silnik.
Czyli wytopiłeś aluminiową klatkę i w zamian zrobiłeś miedzianą. Ciekawy pomysł i ważne że działa. Kiedyś trafił do mnie jakiś stary silnik z miedzianą klatką, ale tam było to fabryczne wykonanie. Gratuluję pomysłu. Tak z ciekawości, dużo czasu Ci to zajęło?
Witam, Już drugi raz z rzędu pojawił mi się problem z falownikiem iG5A firmy LSIS. Ciekawe objawy. Generalnie sprawa totyczy wentylatorów z silnikami które mają niekiedy niekompletne tabliczki znamionowe, niby logo Celma choć być może to jakieś chińskie podróby no bo braki z danych znamionowych na tabliczkach silnika..... Pierwszy wcześniejszy przypadek....
Zewnętrzna antena na pewno by pomogła- samochód potrafi zachowywać się jak klatka Faradaya i tłumić wychodzące sygnały. Co do trzasków- jak zasilasz radyjko w aucie? Z akumulatorków czy z zapalniczki?
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Klatka szpera kubły itp to do jazdy w rajdach, a jeśli chodzi tylko o podniesienie mocy to poza silnikiem i skrzynią wystarczy się zająć hamulcami i zawieszeniem :)
to by i się zgadzało 2800 Obr/min. to powinien dawać te przynajmniej 4-5 tyś L/H u mnie to jakiś silnik 12V LV synchroniczny na razie jeszcze nie wiem co to a jeszcze jedno przez otwór zasysu można włożyć palec i poruszać wirnikiem na boki próbowałeś to robić kiedyś ? ma luz ? jeśli tak to mniej więcej jaki ? Dodano po 52 znalazłem taki artykuł, tylko...
Nie widziałem zbyt wielu małych trafo nawiniętych drutem aluminiowym. Kojarzą mi się ze sterczącą izolacją, która nie specjalnie trzyma się drutu na zakończeniach. Pełzanie aluminium nie jest żadną magiczną własnością tego stopu. Jest to związane ze zmianą wymiarów pod wpływem ciepła. Normy dotyczące maksymalnej temperatury transformatora dotyczą jego...
Miałem kilka przypadków uszkodzenia układu serwo SAA 7399HL. Po czasie DVD zawiesza się na ekranie występuje stop-klatka. Brak reakcji na polecenia z klawiatury, trzeba resetować siecią. Należy również sprawdzić złączkę do silnika napędu głowicy
I ty wiesz, że taką akurat wartość ma współczynnik k tego wyłacznika nadmiarowego i wiesz również, że prąd rozruchu tego silnika wynosi dokładnie 50A? Ja natomiast wiem od pierwszego postu praktycznie, że coś jest spaprane. Może uzwojenia "skrócone", moze kondensatory utraciły parametry, może łożyska padły, może klatka wirnika ma przerwę. Tylko aby...
Kiedyś robiłem elektronikę i oprogramowanie do takiego urządzenia. Jednak nie mechanikę. mogę wygrzebać to ale panowie musimy się co do tego zgadać. bo ja już nie pamiętam jak to szło gdyż minęło ponad 10 lat i robiłem to na MCS51. wiem że były montowane dwa czujniki a wyważany wirnik napędzany był pasem na kołysce. Całość składała się z programu który...
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
wyczytalem ze mozna podlaczyc do maski od silnika taki przewod ja w maluchach mosowy zeby maska zrobila cos w stylu klatka faradaya co o tym myslicie?? Pozdrawiam "Kto nie próbuje, ten życia żałuje" :wink: Pozdrawiam.
A może przerwa na klatce wirnika?
co może być powodem zmniejszonej mocy i takich drgań ? Uszkodzenie uzwojeń -klatki wirnika?
Różnych typów silników jest wiele. Klasyczny silnik DC ma stojan z magnesów stałych i wirnik z komutatorem; albo także stojan z elektromagnesem. Silnik asynchroniczny AC ma stojan z cewkami i wirnik klatkowy (zwarte uzwojenie tworzące "klatkę"). Silnik synchroniczny AC ma wirnik z magnesem stałym i stojan z cewkami - i ten silnik dziś często ma nazwę...
Słuchaj, co do dymienia to potrafił tak chodzić około 2 godzin fakt że na szybkich obrotach na wolnych mniej ale nic się nie działo. Tam się pomyliłem miało być 1.5 kw przepraszam. Jak go prawidłowo sprawdzić podłączyć bo swoje waży a mam go wyjęty wiec łatwiejszy dostęp. Zawieź go do zakładu przezwajania, tam powiedzą czy jest sprawny. Nie masz ani...
"Promile" - w sensie straty są ułamkowe. Z małych maszyn tylko BLDC/PMSM, od biedy indukcyjne z miedzianą klatką, czy reluktancyjne. I tu jest racja, zresztą kilka dni/tyg temu o prądnicach z alternatora pisałem, że bez sensu para idzie w gwizdek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... P.S taki od wiertarki może ma 60%,...
oświetlenie klatka oświetlenie klatka klatka faraday instalacja klatka
silnik pompy hydroforowej czcionka chrome system rozpoznawania tablic
ostrość aparat samsung bd9897fs toshiba
Adaptacja klap klimatyzacji Audi A4 B8 2013 Biała połowa ekranu w laptopie - przyczyny i rozwiązania