Tylko klej epoksydowy(żywica) na odtłuszczone powierzchnie.Jak jest dojście to owiń to miejsce najlepiej tkaniną szklaną przesączoną tym klejem.Może być trudno, bo ona sztywna więc zdobądź nawet starą nylonową firankę czy inną tkaninę, którą Ci trudno rozerwać gołym rękami.Spełni tą samą rolę co szklana-zbrojenie spoiny.
Zgadzam Sie z Ankuchem. Takie srodki uszczelnią dziurki tylko i wyłacznie w chłodnicy lub nagrzewnicy. Ja stosowałem rok temu w 15 letrnim fordzie preparat który zawierał minn. drobne drewniane wiórki. Pływały one potem widoczne pod korkiem wlewu płynu ale były skuteczne po 15 minutach od zastosowania pzrez ponad poł roku. Potem forda sprzedałem ale...
Wózek widłowy Toyota klejenie chłodnicy Witam jak w temacie chodzi mi o ''budowę'' chłodnicy , nigdy nie rozbierałem to nie wiem jak to wygląda w środku - a więc taka chłodnica jest zbudowana z rurek które są umiejscowione w jakby ramie - interesuje mnie jak wygląda obieg cieczy czy tak jak w wężownicy czy też jak by byłą jedna rurka zatkana to był...
Dwa lata temu kleiłem chłodnicę dwu składnikowym klejem o nazwie - "Quick Set Steel Epoxy" Trzyma do tej pory, może to jest ten o którym piszesz.
Niestety, klejenie PP/PE to temat praktycznie niemożliwy (co nie znaczy, że niewykonalny). Na pewno taniej będzie wymontować chłodnicę z auta i zlecić spawanie :)
Pękniete bloki najlepiej naprawia się preparatem cx 80 do spawania na zimno. Spoina jest mocna i szczelna jak porządny spaw. To po co są spawarki jak można wszystko zakleić klejem?... Takie rzeczy się TYLKO spawa ewentualnie kołkuje, wymienia cały blok i innej rady nie ma. Dolewanie specyfików do chłodnicy, klejenie czy inne cuda lepiej sobie odpuścić....
A ja proponuję wywalić ten rzekomo nowy termostat i zobaczyć czy się nie polepszyło. Klejenie chłodnicy od środka bardzo często zakleja, zapycha przepustowość chłodnicy i tak naprawdę silnik nie mam możliwości wystudzenia się. wywal termostat i przeczyść chłodnicę.
Intercoller wymieniony klejenie nie poradziło:( Pytanie z innej beczki tym razem chłodnica klimatyzacji czy jest opcja wyciągnąć ją przodem ? Czy znow trzeba wszystko wyciągać.
nie ma sposobu na sklejenie chłodnicy ,wszystko trzyma na krótko ,taki typ plastiku ,nawet klejenie plastikiem na gorąco nie zapewnia szczelności..
Dziękuję za podpowiedzi. jeżeli chodzi o zdjęcia to nie bardzo moge coś zrobić, bo jest zakurzony w tym miejscu i trzeba by to dobrze umyć aby było coś widać. Natomiast czemu pękł - nie wiem. Kupiłem z pękniętym blokiem, nie wiedząc o tym. Blok był sklejony i przez pewien czas nawet było szczelnie. Ze względu na bardzo trudny dostęp do silnika w tej...
Niestety nie wiem jak jest u Ciebie, u mnie jest tak jak widać na dole. Jeśli u Ciebie docelowo koło dociska rozrzutnik to znaczy że masz krótszy frez albo zęby docięte do samego koła rozrządu. No to u mnie jest na pewno trochę inaczej, ale z czego to wynika to może wyjdzie jeśli trafiłaby się okazja jeszcze raz rozbierać przód. Niemniej mam nadzieję,...
Podpowiadałem Ci wcześniej sprawdź czujnik ciśnienia klimatyzacji . Klejenie się przekaźnika znam to tylko z opowieści nigdy się z tym nie spotkałem .Przekaźnik albo działa cały czas (stopione styki ) albo nie można to sprawdzić sterując wentylator ze sterownika silnika , ale żeby przekaźnik włączał wentylator po 10 km , szanse na to są bliskie 0 ....
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzoną klapę mieszającą powietrze. Jak rurki gorące dochodzące do nagrzewnicy to pewnie klapa. Aby to sprawdzić (po sprawdzeniu czy gorące rurki oczywiście) odkręć śrubę od dolnej przedniej prawej osłony tunelu, zdemontuj ją jest na zatrzaskach, wyjmij piankową osłonę od dołu pod schowkiem i odkręć silniczek od regulacji...
Kila razy dawałem chłodnice z połamanymi plastikowymi krućcami do pospawania i działały bez zarzutu. Także idź tym tropem i nie próbuj tego kleić.
Polecam klej dwuskładnikowy ProSeal. Klei chłodnice i jest odporny na wysoką temperaturę. Powinno pomóc. Przed nałożeniem można go delikatnie podgrzać, dobrze wymieszać i wtedy zalać pęknięty element. Uprzednio dokładnie oczyścić i odtłuścić.
witam przeszedłem się do konkurencyjnego zakładu i gościu stwierdził że polklei bez problemu za 40 zł sam jestem ciekaw co z tego bedzie. swoją drogą to powiedział tęż że może taką samą zrobić miedzianą za 500 pare zł zaczynam żałować że kupiłem tamtą w stanach bo zrobienie nowej w polsce wychodzi taniej
nigdy nie klej chłodnicy bo to nie działa.Jedyna szansa to lutowanie ale trzeba umieć i mieć czym.Co do łożysk to ciężko ustalić jakie są.Wyjmij i dopiero kupuj,tak jest najlepiej.
Kleiłem 10 lat temu chłodnice w samochodzie. Spoina trzymała min 5 lat..... może i więcej. Po tylu auto sprzedałem.
moim zdaniem do poklejenia wystarczył by klej do szyb :) szukasz kleju do wszystkiego to masz. polecam rękawiczki latexowe bo strasznie brudzi. miałem "przyjemność" kleić chłodnice wody na ten códowny specyfik. po dokładnym odtłuszczeniu przematowaniu i nałożeniu odpowiedniej warstwy nie więcej niż 10mm to trzyma że normalnie dzieci po dzieciach :)...
Witam mam problem z chłodzeniem w zetorze 5011 otóż za bardzo i za szybko się zaczyna gotować ( 100°C ). Najbardziej w orce, ale też w rotacyjnej. Powiem tak pompa rok temu wymieniona na nową bo tamta się rozpadła, nie ma termostatu no grzał się jak durny i jest chłodzony wodą. A i jeszcze jakieś 4 lata temu była klejona chłodnica. I czyżby w jej wnętrzu...
Ale mam nadzieje, że to wytrzyma. Na początku jakiś czas będzie OK, ale gdy dojdzie temperatura i do tego wibracje, jak to w ciągniku, i jeszcze rozszerzalność metalu (chłodnica czasami zimna, czasami ciepła, czasami gorąca) do tego niewielka powierzchnia styku klejonych części, to nie ma siły, puści.
Wszystko wskazuje na pęknięcie w bloku, robi się ciśnienie, ale nie na tyle aby węże spuchły, choć pewnie zmieni się to przy dłuższej jeździe. Historia o tym kamieniu też się nie klei, najpierw dostanie skraplacz klimatyzacji. Blok i ciśnienia w układzie chłodzenia to typowy problem dla tego silnika.
Nic szczególnego, po prostu czas swoje zrobił. Dobrzej kombinujesz z tą rurką do środka na klej. Nic lepszego nie wymyślisz. Dopasuj taką, żeby z minimalnym luzem wchodziła i na epoksydowy, po odtłuszczeniu. Powodzenia.
witam ,mam problem z chłodnicą-otóż przy podstawce ,na boku plastikowym pękła.Czy jest sposób na jej sklejenie??Jakim kleję?
Mam wersję 128 koni, kupiłem w kwietniu i zrobiłem już 13 tyś km na LPG. Spalanie średnie około 14 litrów LPG. Brakuje mocy tylko na autostradach jadąc pod wiatr. Części zamienne są tanie i ogólnie dostępne, ale w tym aucie nie ma co naprawiać. W moim, po kupnie musiałem wymienić wszystkie gumowe tuleje w zawieszeniu, łączniki stabilizatorów tył i chłodnicę...
odkręciłem je podrzewając . W VW stwierdzili że lepiej je mocować na klej.
Witam. Masz większy szlam w chłodnicy niż ja u siebie w c360 po pęknięciu bloku. Ja u siebie blok skleiłem klejem dwuskładnikowym i następnie zastosowałem dwa proszki uszczelniające do chłodnic. Od tamtej pory cisza ;-) Co do twojego problemu to prawdopodobnie kupiłeś pęknięty blok z mikropęknięciem lub po niefachowym klejeniu. Obejrzyj dokładnie blok,...
Można i tak. Klejenie raczej odpada.
Witam chcę wymienić chłodnice bo stara cieknie i nagrzewnice bo nie grzeje dobrze, ale jest problem bo był zalewany chyba jakimiś wynalazkami i teraz jest pełno syfu + kamień dodawali jakieś opiłki i klej do chłodnic żeby zakleić wyciek. Chciałem wyczyścić ten syf zanim założę nowe elementy bo poziomu w zbiorniczku nawet nie widać i miałem jakieś K2...
ja z powodzeniem skleiłem plastik chłodnicy Reizem po wierzchu i nic nie ciekło w Kijance Sportage 1, zresztą prawie wszystko kleję Reinzem i najlepiej się sprawdza :) PS. chłodnice-zamienniki do Astry są śmiesznie tanie, ja do efki i to w automacie kupowałem nową za jakieś 130zł i działała kilka lat i nic nie ciekło, nie wiem jakiej była firmy, ale...
To normalne w tych wentylatorach, po odklejeniu blokują wirnik powodując duży opór podczas obrotów. Przez to niedawno się mi jeden spalił w Nubirce. Drugi zregenerowałem na razie jakimś szybkim klejem cyjanoakrylowym ale najlepszy będzie epoksydowy typu distal itp. Koniecznie przyklej ten magnes nim się spali wirnik. Pamiętaj by oczyścić klejone powierzchnie...
Elementy montażowe, najczęściej w ich obrębie pojawiają się uszkodzenia. Niestety, klejenie, jako naprawa nie daje efektu.
Instalatorzy zainstalowali zawór tak jak chciałem. Mam nadzieję, że się dobrze spisze. Zresztą miałem fajną ekipę - zapytali mnie nawet jakie uszczelnienie na gwintach - klej, nić teflonowa lub konopie. Robią tak jak klient sobie życzy.
Użyj mydełka Fa i spróbuj wcisnąć . U mnie niektóre są tak złożone że prędzej teraz pourywam elementy niż rozłączę . Chyba że poprzedni właściciel to na klej złożył .
Co do oczyszczania układu to są specjale preparaty ale nie radze stosować jeśli np. chłodnica była klejona. Przeważ nie zbiorniczki wyrównawcze są tak skonstruowane że powrót płynu jest na górze tak że nie zauwarzysz bąbelków no chyba że będziesz miał przezroczyste węże.
Jest, choć w moich markach to nie powoduje włączania wentylatora. Ale autor szuka "ochrony wentylatora" cokolwiek to jest... Doprowadzić furę do porządku, bez błędów. Jak dalej będą jaja to szukać dalej. Czy przekaźnik klei, czy gdzieś zwarcie jest i steruje na sztywno wentylatorami...
Tam jest tylko uszczelka miedziana jedyne koszty to mycie silnika demontaż i montaż pompy. Przy tej całej robocie jej wymiana to śmieszne pieniądze. Więcej wydasz na mechanika a nie na pompiarza :O Klej długo nie wytrzyma: paliwo, wibracja, ciśnienie w granicach 2-3 barów, tłusta powierzchnia, temperatura, wszystko to obniży wytrzymałość. Ps. Jak pocieknie...
do_tadek-67_to nie jest na zasadzie ,,wiem[?]ale nie powiem, na stronie 256 zacząłem swoje posty, przeczytaj, myślę że zdjęcia już dużo wyjaśniają, niestety niemam dokumentacji technicznej ani rysunków bo projektuję wszystko nabieżąco i mam to w głowie. Kolektory moje pracują już dwa lata pod ciśnieniem 1,5atmosfery i narazie nic się nie dzieje.Kolektor...
Witam. Też miałem ten problem i kombinowałem i klejeniem ale nic nie dawało,w końcu facet znalazł jakiś wąż samochodowy od chłodnicy uciąłem kawałek na silikon i jest ok już parę miesięcy.
Stoję przed kupnem Jaguara X-type 2.0D (najtańszy motor, ale z chęcią jak najnowszy rocznik w dobrej cenie), ewentualnie nieco staszego S-type (silnik nieznany jeszcze, preferowana benzyna), insteresują mnie na co zwracać uwagę w tych autach. Skąd to 2.0D, od Forda? Którego, czy duże różnice? Da się podpaswać osprzęt albo coś więcej. Wiem że te Jagi...
temat nie do przeskoczenia, specyfiki dorażne odradzam bo ja załatwiłem w ten sposób głowice do tego żeliwną co do klejenia tyle opini ile klejących, kleji wypróbowałem dziesiątki w tym uznanych producentów za niezłą kase efekt końcowy chłodnica do wymiany, proponuje poszukanie chłodnicy tym bardziej że vectra to nie wynalazek
możesz spróbować POXIPOL-em , (taki dwuskładnikowy klej - szaro -stalowego koloru - dostępny za 10 zł) - mój ojciec spróbował i sie udało - w chłodnicy do Citroena BX
sam pan (at)mehow Ci nic nie zdradzi, bo to jest jego unikalna receptura. Pozostaje nam tylko cieszyc sie z faktu, że pojawił sie na naszym forum taki ktoś, kto tyle już zębów zjadł w CA i zasilił nasze szeregi ;) Nie wiem tylko jak się będzie miało jedno do drugiego, ale czas pokaże. Wracając do tematu, Panie mehow problem polega na tym, że przeciętny...
Polecam nakleić od spodu cienki pasek taśmy Power Tape (taka stalowo-szara taśma ze zbrojeniem z siatki) taśma bardzo mocno trzyma się powierzchni, połączenie jest szczelne (można nią doraźnie zakleić wąż od chłodnicy) jest lekka i elastyczna więc nie obciąży ci membrany. Wytnij fragment z tej taśmy tak aby brzegi zachodziły na membranę po 1 cm na boki...
Dolna, metalowa rura od chłodnicy nie zawalona kamienistym błotem? Obudowa termostatu normalna, nie klejona czy coś? W trakcie nagrzewania silnika ogrzewanie kabiny działa na wolnych obrotach? Cudów nie ma, jak płyn nie krąży to gdzieś jest blokada....
Witam. U mnie (Vectra B 2.0 dth 2001r) był problem że cały czas działał wentylator chłodnicy (tylko zdjęcie klemy go wyłączało) przyczyną był klejący się przekaźnik 30A jak na zdjęciu (w puszcze przed akumulatorem - pierwszy z lewej). Polecam stronkę: http://forum.vectraklub.pl/index.php/top... Pozdrawiam UWAGA!!! Wczoraj...
Żadne wtryski - dzisiaj sprawdziłem. Otwieram maskę, a po lewej stronie chłodnicy czarno od oleju, wszystko aż się klei. Obejrzałem rurę idącą od intercoolera do EGR'u i się przestraszyłem tym co zobaczyłem - rura jest rozpruta na całej długości, dziura ma chyba 15 centymetrów :D Teraz tylko kupię nową rurę i powinno elegancko trybić :) Już zdążyłem...
Widziałem raz w życiu ja mój sąsiad kończył c 330 i mu wodę miarką od oleju wywalało ale to potem był remont i trudno powiedzieć konkretnie przez co ale orał nią do końca Remont tak zrobił że korbowód bokiem wyleciał tak więc jak nie masz pojęcia o robocie to sie nie bierz Skoro piszesz ze blok pęknięty to nie dziw się że masz mix-a w chłodnicy i w...
Witam mój golf 3 1.8 90 km wyrzuca wodę a mianowicie : Gdy jest zimny wszystko jest normalnie nic nie bombluje ale gdy się rozgrzeje to zaczyna ta woda sie jak by gotować.W samochodzie była wymieniana uszczelka pod głowica ponieważ wcześniej też sie tak działo ale stara uszczelka była cała(wymiana nie pomogła dzieje sie to samo) Duży problem to także...
Jak masz tuleję, to zwykle jest ona nieprawidłowo wykonana, osadzona na klej, osiada podczas pracy co kończy się przedmuchem uszczelki pod głowicą. Do tego ogromna ilość rzeczy które mają wpływ na pracę silnika, osiągi, przegrzewanie się, podatność na zatarcia. Biorąc pod uwagę fakt, że 80 cm³ lata temu produkowano, w świecie sportu jest traktowane...
klejenie tkanin klejenie lodówki klejenie poliwęglanu
curtis ustawienia obrazu pralka whirlpool czerwona dioda tylnej szyby bezpiecznik
Klucz pneumatyczny Praxide 310 C6 - wyciek oleju i oznaczenia techniczne Schemat lampy OCP: elementy i działanie