Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Jeśli pompka na wyłączonym silniku pracuje cały czas, to komputer przeszedł w tryb serwisowy. Po naprawach musisz koniecznie zresetować komputer, tj. odłączyć dodatni klem od akumulatora na czas kilku minut i podłączyć spowrotem. Gdy uruchomisz silnik, będzie on nierówno chodził, ale po przejechaniu 8km powinno być już dobrze. Jeśli pompka nadal będzie...
dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A. Uruchom szare komórki :) Akumulator ma bardzo mały opór ale określony. Ma też określone napięcie (własne) zależnie od stopnia naładowania. Napięcie nieobciążonego akumulatora jest równe jego sile elektromotorycznej SEM. Aby ładować...
Prawdopodobnie wadliwe połączenie masy gdzieś w okolicy przedniego lewego słupka. Sprawdź wszystkie brązowe przewody masowe pod kierownicą. Warto też sprawdzić przewody masy z akumulatora na karoserie oraz te dodatnie przy klemie.
Sorry, ale nie za bardzo kumam o co chodzi. Możesz sobie ustawić akumulator w poprzek, albo w każdy inny sposób. Klema minusowa ma być do minusa a klema plusowa do plusa. Dla opornych, ktoś kiedyś pomyślał i bieguny dodatni i ujemny akumulatora mają różne średnice (dodatni większa średnica, ujemny mniejsza średnica).
klema "30" jest to dodatni biegun akumulatora....oraz przewody które od niego odchodzą...czyli np.alternator wyprowadzenie B+,bezpieczniki oraz włącznik stacyjki....napięcie nominalne powinno być wyższe od 12V...natomiast pod obciążeniem np. rozrusznikiem nie powinno spaść poniżej 10V bo wtedy przestaje pracować elektronika... jeżeli winą jest aku....
Własnie patrzałem po długości kabla myślałem że gdzieś przy przekaźnik rozrusznika bo z nim jest taki problem ze trzeba kabel dodatni przyłożyć do niego żeby odpalił i od tego czasu nie odpala ale nie widać tam żeby jakiś kabel się urwal Pozatym kabel sięga na długość właśnie kabli do klem
Chcąc sprawdzić poprawnie prąd pobierany przez ładowany akumulator należy wpiąć się szeregowo amperomierzem pomiędzy dodatni zacisk prostownika a dodatnią klemę akumulatora. Można dodatni, można ujemny. To nie ma żadnego znaczenia.
Witaj Tak to może być wina kopułki i roździelacza. Musisz rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie i czy styki nie są ponadpalane. Czy kopulka nie jest pęknieta. Ładowanie akumulatora możesz sprawdzić miernikiem uniwersalnym z nastawem na pomiar napięcia DC wpinając sondy na biegun dodatni i ujemny akumulatora. Z tym że akumulator musi byc naładowany...
Czy w tym wypadku będzie winna słaba masa akumulatora bądź przewód dodatni. Jestem tez w stanie dołożyć Mase i kabel dodatni osobno do akumulatora jeśli coś to da. Na początek oczyść i po dokręcaj istniejące połączenia. Właśnie kabel przy klemie jest zaizolowany oryginalnie i nie wiem czy jest chwycony śruba czy zaciśnięty.
Do zlutowania nie potrzeba pasty. Wystarczy węglowa elektroda ze środka baterii (R20) lub były elektrody do wypalania spawarką węglowe pokryte miedzią fi 6 mm i można zlutować samym akumulatorem. Tak samo nadlewa się wypalone kołki na klemy. P.S." nie polutujesz." - skłamałem, jak zaryzykujesz utratę wzroku i poparzenia - może się udać. Nie pytaj jak....
Mam problem, widoczne na foto "złącza dodatnie/ujemne" w moim akumulatorze uległy zmniejszeniu w skutek częstego zdejmowania klem i takie tam... średnica tego trzpienia na jednym złączu wynosi około 10 mm. a normalnie chyba jest około 15 mm... normalne klemy już nie sposób założyć... Czy jest możliwość stopienia/nalania takiego złącza... ?? kiedyś znajomy...
Kabel masy najlepiej poprowadzić bezpośrednio z ujemnej klemy akumulatora podobnie jak i dodatni oczywiście dodając zabezpieczenie ,masowy trochę za małego przekroju ,zrób pomiar napięcia zobacz jaki masz spadek
Podłącz woltomierz NA CZOPY akumulatora (dotknij badawkami czopów - a nie klem) i druga osoba niech zakręci rozrusznikiem. Jeżeli napięcie spada tylko 1-1,5 wolta, to można założyć, że masz gdzieś słaby kontakt. Pomiar następny: jedną badawkę przykładamy do masy SILNIKA, drugą DO CZOPA minusowego akumulatora. Kręcimy starterem. Jeżeli w czasie kręcenia...
Autoelektronika wyszła właśnie ze strefy minimalizmu. Dam przykład jak walczyłem z instalacją lokalizatora GPS w rocznej Octawii. Moduł pobiera 80mA więc kto zabroni go ukryć i poprowadzić zasilanie prosto z klemy dodatniej aku ? Zabroni CEM! wykrywa każdy pobór powyżej 10mA i nie uśpi auta. Zamontowane czujniki prądu są tak czułe że wykrywają już 10mA....
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
Akumulator rozładowany do 0,02V ale niestety prostownik zaczyna buczeć i klema się grzeje. Ładuj w szeregu z żarówką(ograniczy prąd ładowania). Ale to nie jest tak, że aby doszło do określonych reakcji elektrochemicznych w elektrolicie i na płytach potrzebna jest określona polaryzacja (przecież w akumulatorze mamy też do czynienia z prądem jonowym)...
Poprzednie doświadczenie z Tescowym topdrive pokazało, że nie koniecznie. Trochę też źle odczytałem wynik pomiaru pod obciążeniem dla tego akumulatora. Skala ma nameracje 8, 10, 12V i zamiast 11,3V odczytało mi się 10,8V. Teraz 10,8V ma Topla, która ewidentnie ma ubytki w płytach dodatnich, co było widać przy intensywnym gazowaniu elektrolitu. Więc...
Tak to ma sens...taki sam jak ktoś kiedyś powiedział "są plusy dodatnie i ujemne ..." i po chwili dodał " i po cóż je ten internet wymyślił??..." osobiście myślę że to mit, taki sam jak w czasach kiedy akumulatory zalewane z góry były pakiem, szczególnie zalecano wciskać aluminiowe 50gr w okolicy zasilającej klemy miało to uchronić przed tworzeniem...
Widzę, że temat dalej się rozwija. Chciałbym wyjaśnić tutaj kilka spraw odnośnie dodania kondensatora elektrolitycznego. Po pierwsze jest on potrzebny gdyż sterowanie prądem odbywa się na tyrystorze. Takie działanie wraz z transformatorem daje na wyjściu piki napięciowe co nikogo nie powinno dziwić. Z kolei te wahania napięcia powodują zmiany w przepływie...
Na pewno to Mostek prostowniczy z czoła ma oznaczone lewa i prawa nózka wtyku konektorowego po przekątnej tam gdzie mas narysowana sinusoidę znak ~1 podłączasz uzw wtórne transformatora a następna para to znaczy prawa i lewa nóżka przekątna para to będzie plus i minus musisz spojrzeć oznaczone +o wyjście pod które podłączysz amperomierz a z miernika...
generalnie to jeśli możesz to wyłącz kluczyk w stacyjce zamkmin drzwi i inne klapy ( bararznik itp), odepnij biegun dodatni akumulator i zmierz z podłączoną centralką i zobacz ile pobiera a następnie odącz centralkę i zmierz czy pobiera mniej pozdrawiam i dziękuję. Dodano po 1 zapomniałem mierz na klemie akumulatora a nie na centralce do gazu.
Witam. Pomagam znajomemu przerobić dostawczka na kampera. Mamy taki problem. Chcemy żeby akumulaor w części kamperowej mógł być ładowany z alternatora (gdy jest pochmurno i solary nie ładują). Z klem akumulatora samochodowego (Iveco Daily, alternator ponoć 90A) podłączyłem równolegle akumulatory kamperowe 2x110Ah. Na przewodzie dodatnim (16mm2 lub 25mm2...
pewnie jakiś super mechanik próbował naprawić kleme pirotechniczną. Tak możliwe że przez to nie mozesz odpalić auta i nie działają żadne wskaźniki. Za coś takiego kolego powinna być żółta kartka od moderatora, niewiem również czemu reszta przytakuje na takie brednie, zastanów się również czego dotyczy kod błędu zanim oczerniasz "super mechanika". W...
Swoją drogą to rzeczywiście kompletne niedbalstwo producentów samochodów, że nie potrafią zabezpieczyć instalacji przed odwrotnym podłączeniem baterii 12 V do pojazdu. Akumulator jak i każda inna część zamienna powinna być montowana przynajmniej przez ludzi którzy mają jako takie pojęcie o technice. Obok słupków jest jak wół napisane + lub -, na klemach...
Najlepiej to dotykać minusa na akumulatorze przy odłączonych klemach, bo w razie pojawienia się bieguna dodatniego na tym przewodzie, który ma iść do minusa można narobić sobie problemów. Nie wiadomo jak to jest wszystko połączone więc lepiej uważać.
Widzę że nie dopisałem jak kable podłączyć.Szeregowo czyli odpinasz klemę np dodatnią i miernik jeden koniec klema a drugi kabel który zakładasz na klemę.Wyłącz tylko wszystko drzwi zamknij aby lampka nie świeciła i nie rób tego na odpalonym silniku tylko.Odczekaj do minuty gdyby prąd był za duzy i skakał Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, do klemy dodatniej...
Witam, Otóż, pojawił się problem w moim samochodzie z odpalaniem. Sprawdziłem multimetrem napięcie akumlatora - wyniki : 12.5V bez obciążenia 14.4V podczas odpalonego samochodu na ładowaniu 11.5V pod obciążeniem światła plus radio na zapłonie. Akumlator ma 4 lata, kilka razy zdażyło się że od dłuższego postoju samochódu padł kilka razy. Próbowałem pomierzyć...
nie wiem czy jest rozwiazany, jak wroce od mechanika to obiecuje ze go zamknę :-) Tak wiec do mechanika nie pojechalem sam zrobilem dokladniejsze pomiary Silnik gorący: Napięcie pod obciazeniem (wlaczone wszystkie obiorniki) mierzone bezposrednio przy alternatorze wynosi 14,30V , zas napięcie mierzone na klemach aku. wynosi 14,00V. Czyli mam strate...
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Dwa mierniki to bez sens bo każdy może pokazać co innego przy tym samym pomiarze. Zmierzyć spadek napięcia na masie i na plusie czyli jeden przewód miernika do obudowy alternatora, drugi przewód do bieguna ujemnego akumulatora (nie klemy). Drugi pomiar to jeden przewód miernika do śruby alternatora a drugi do dodatniego bieguna akumulatora (nie klemy)....
Rozrusznik nie może zakręcić wałem i przygasają kontrolki, następuje reset komputera godziny. Tym tropem bym szedł. Przewody do sprawdzenia. Od połączenia przewodów z klemami, bo tam we wnątrz, lubi być zielono, poprzez oczka na rozruszniku i masie pojazdu. Ewidentnie jest spadek napięcia, nie musi być on skutkiem awarii mechanicznej. Jaki jest prąd...
Witam ponownie, sytuacja co do rozładowywania aku jeszcze nie usunięta, ale częścowo zdiagnozowana i proszę o dalszą pomoc. Bezpieczniki wszystkie przetrzepane miernikiem, miernik wpięty w szereg między kleme(+), a słupek(+) i ustawiony na ampery, bezpieczniki zostały kolejno wyjmowane i nic sie nie zmieniło, pobór prądu jak był tak jest. Pobór ten...
Wytłumacz mi swoje pomiary: Przy zakręceniu rozrusznikiem spada do około 11.60V. Na rozruszniku przed kręceniem jest 12.60V, przy kręceniu spada do około 10V. Widzisz? Na akumulatorze dużo mniejszy spadek, niż na rozruszniku. teraz sprawdź czy spadek masz na masie, czy na zasilaniu. Jedna końcówka miernika do dodatniego słupka akumulatora, druga do...
Ani nie regulator, ani nie pierscienie, ani nie szczotki - nic z tych rzeczy. Dzisiaj zaczela mi sie usterka znow pojawiac - wzialem miernik i zaczalem sprawdzac sobie napiecie na aku podczas gdy mi swiatla migaly - zmierzylem miernikiem napiecie na klemach - bylo 12.7V i "skakalo" miedzy 12.7 a 13.9. Pozniej probowalem sie jakos "wpiac pod alternator"...
To jeszcze poproszę o napięcie z akumulatora w czasie próby rozruchu. Dodatkowo wartości spadku napięcia na przewodzie zasilającym rozrusznik i słupku dodatnim akumulatora, drugie między słupkiem ujemnym akumulatora a masą rozrusznika. Zwróć uwagę, że piszę o napięciach na słupkach akumulatora a nie na klemach do nich przymocowanych!
Zatem powinien dość żwawo kręcić. Masz problem z przewodami od akumulatora do masy i/lub zasilanie na rozrusznik. Zobacz czy w czasie rozruchu nie ma spadku napięcia pomiędzy zasilaniem rozrusznika a dodatnim słupkiem akumulatora, między ujemnym słupkiem akumulatora a masą karoserii i drugi pomiar masą silnika. Nie mierz na klemach tylko właśnie na...
jak wylmowałeś akumulator o ile go wyjmowałes sprawdz czy na klemach podłącvzyłeś wszystkie przewody masowe wychodzace z wiazki brazowe przewody , i na dodatnim to samo. no i w fordach padają skrzynki bezpieczników należało by to sprawdzić tam jest przekaznik który odcina pompe paliwa i rozrusznik itp , trzebab by było sprawdzić jego styki czy czasem...
Witam, oto takie urządzenie. http://obrazki.elektroda.pl/3672231300_1... W opisie podłączenia jest taka instrukcja: Awaryjne odpalanie samochodu: 1. Podłącz czerwoną klemę (+) do dodatniego bieguna akumulatora 2. podłącz czarną klemę (-) do masy - NIE DO UJEMNEGO BIEGUNA AKUMULATORA 3. Poczekaj 2-3 minuty 4. Uruchom silnik 5. Jeżeli...
Witam was koledzy i koleżanki. Ostatnio miałem problem z odpalaniem wyciągnąłem aku z auta naładowałem podłączyłem wszystko okey ale klema "-" poluzowała się nie chciał łapać za każdym razem. stwierdziłem poprawie jedną i drugą odkręciłem minus zacząłem grzebać przy plusowej. Ujemna dotknęła do "bolca" od aku podczas gdy odkręcałem dodatnia poiskrzyło...
Dopiszę się do tego tematu, bo mam podobny problem. Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 z 2000 roku. Po jednym dniu postoju rozładowało mi akumulator - cały czas wszystko było ok, aż pewnego dnia żona odpaliła silnik, zgasiła go, zamkneła drzwi i poszła do domu. Następnego dnia po południu chcę odpalić, a tu..cisza i żadna kontrolka nie świeci. Miernik w łapki...
Pojawił mi się w astrolocie dość dziwny problem z napięciem ładowania. Równo 2 lata temu wymieniałem alternator, stary padł mechanicznie - ktoś go niechlujnie regenerował i rozleciały się pierścienie. Kupiłem fabrycznie nowy, AS-PL model A2022. Przez dłuższy czas był spokój, napięcie ładowania wahało się między 14,2 a 14,4V. Ostatnio jednak profilaktycznie...
Witam serdecznie. Prze de wszystkim widzę, że pisałeś to w bardzo dużym pośpiechu a więc gdzie się spieszysz?? :-D Do rzeczy. Z tego co mówisz wygląda na to, że jest gdzieś tak jak by drobne zwarcie lub po prostu któryś akumulator nie trzyma(nie pobiera) prądu. Do sprawdzenia prze de wszystkim masowanie(masowania) traktorka oraz poprawić je(przeczyścić)....
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Dzień dobry, Proszę o pomoc w lokalizacji usterki lub pomysłu, co można by jeszcze sprawdzić. Pacjentem jest Zafira B z 2010 r. o silniku 1.9 CDTI o mocy 120 KM. Auto ma problemy z odpalaniem z powodu problemów elektrycznych, a dokładniej znikającym prądem. Alternator został poddany regeneracji. Napięcie ładowania mierzone na klemach wynosi 14.45 V....
Będę musiał tak zrobić, proszę tylko o informacje jakie powinny być prawidłowe wskazania przy prawidłowo funkcjonującym rozruszniku, oraz jak się mam wpiąć pod + i - akumulatora czy może szeregowo? Przepraszam za głupie pytanie ale słyszałem rożne zdania a chce zastosować najpewniejsze rozwiązanie. Witam. Spadek napięcia w czasie rozruchu nie może...
Na klemie dodatniej masz bezpieczniki, zacznij od sprawdzenia tych bezpieczników. Nie spotkałem się z klemą pirotechniczną w Kia\Hyundai. Na klemie minusowej masz czujnik akumulatora. Próbowałeś mostkować przekaźnik rozrusznika?
30 z alternatora prosto do klemy plusowej rozrusznika. Myślę, że sprawa nazewnictwa i chodzi o przyłącze. Zreszto klema to prawie to samo ale w użytkowaniu już sporo niewygodnie. Dalej jestem zaniepokojony brakiem stosowania jakichkolwiek narzędzi kontrolnych. Jak widać najskuteczniej wymienić alternator a może nawet ciągnik. Puki co ja sugeruję zbadanie...
Przez zapalniczkę się nie da bo teraz żaden samochód nie podaje na to gniazdo napięcia po wyłączeniu zapłonu. Dobre rozwiązanie to gniazdo haka ale raz nie każdy ma hak a dwa musi być gniazdo 13-biegunowe z wyprowadzonym stałym plusem. Przez OBD sprawa śliska, wszystko zależy jakim bezpiecznikiem zabezpieczony i w ogóle skąd ten "stały plus" pochodzi....
No akumulatory są zasłonięte i widać tylko kleme dodatnia No to w takim wypadku trzeba odszukać nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Nie osłonięty, ale z dostępem do czystego metalu. Tak, aby było połączenie galwaniczne. I to właśnie może zastąpić klemę "minus" owego akumulatora. Klema minus jest po prostu podłączona...
Muszę przyznać że akumulator od malucha robi wrażenie. Jak dotychczas przy odpalaniu nie został ani razu użyty akumulator 6V. A noce są już chłodne i rano czasami trzeba dłużej pokręcić ale potem zapali. Akumulator 9letni Centra Standard 44Ah 400A i co ważne oryginalny wolnoobrotwy rozrusznik. Jednak pali tylko jak się wyciąga odprężnik. Z załączonym...
Jaką masz pewność że Twój miernik mierzy poprawnie? Tu się zgodzę - odchyłka ± 5% to standard w tanich multimetrach. Każdy pisze że napięcie powinno wynosić XXX ale nikt nie pisze w jakiej temperaturze a to ma znaczenie. Tu już nie za bardzo - aczkolwiek najbardziej wiarygodny pomiar będzie w temp. dodatniej. Nic nie piszesz o tym czy odłączyłeś...
Zamontuj dodatkowe gniazdo zapalniczki. Od akumulatora którego ujemna klema jest przewodem podłączona do masy auta, drugi przewód z dodatniej klemy tego akumulatora podciągnij do kabiny montując na tym przewodzie bezpiecznik samochodowy w obudowie.Wartość tego bezpiecznika nie może być mniejsza niż 10A i tak z karoserii samochodu masz - a poprowadzonego...
Tak jak już napisano, kolejność nie ma znaczenia, aby sobie tylko krzywdy nie zrobić. W pojeździe w którym odkręca się śruby/nakrętki przy klemach ma znaczenie, jak odkręcasz pierwsze klemę dodatnią i dotkniesz kluczem do nieizolowanej masy to Ci sypnie iskrami po oczach. Jak zaczniesz od ujemnej to taka sytuacja nie zaistnieje. Szczególnie ma to znaczenie...
A doradźcie jeszcze jaką najprostszą metodą wykryć błędnie podłączone akumulatory. Przypomnę, że w skrajnym przypadku można podłączyć 4 niezależne akumulatory: A) pomiędzy Aku+ i Aku- - celem ładowania, B) R3+ i R3-: celem rozładowania C) R2+ i R2- j.w. D) R1+ i R1- j.w. O ile chodzi o podpunkt A), to nie zabezpieczymy się MOSFetem, który zapobiegnie...
Problem rozwiazany poszla sie j.......c kostka z konektorami w lewym slupku ( tam jest prawie cala elektryka wpieta ) a zostala zastapiona wieksza koncowka i dodatkowo zacynowana ( z prawej strony to samo ) wiec starczy chyba na wiecej niz 3 latka bo tyle ma ten zlom ( z klema sie pomylilem przy sciaganiu bo akku tez musialem wymienic ) nie traccie...
zbadalem multimetrem przewodnosc pomiedzy klema "+", a "-" na tym piszczku.Po przekreceniu kluczyka jest zwarcie pomiedzy minusem, a tym kablem dopiętym z boku do klemy dodatniej(doprowadza prad do srodka auta i nie tylko chyba) Zacznijmy od tego, czy ty ustawiłęś multimetr na skalę X10 Ohm czy na piszczka. Jeżeli na piszczka to się nie dziw ze było...
Witam W ostatni, słoneczny weekend wybrałem się kamperem nad jezioro. W zabudowie mam dwa akumulatory żelowe Exide Gel G80 http://obrazki.elektroda.pl/2999237700_1... W godzinę po zachodzie słońca spadał mi prąd do około 10,6V. W zabudowie dmuchały tylko wiatraczki lodówki i dwie komórki się ładowały. Naładowałem akumulatory z sieci,...
Podczas ostatnich mrozów miałem problem z odpaleniem auta ( poniżej - 10 wogóle nie chciał palić). Sprawdziłem, że jedna świeca jest spalona. Wymieniłem wszystkie cztery na nowe Bosch. Dalej nie palił. Wymieniłem przekaźnik świec żarowych. Dalej nie chce odpalić. Dziś przemierzyłem napięcie na kostce z przekaźnika i w jednym gnieździe pokazało mi 12,6...
Czyli podłączam klemę - do Aku -. klemę + do miernika -. Miernik + do aku +. Włączam prostownik...? A i jeszcze miernik na 10A ale kabelki czerwony(+) do tego gniazda, a czarny (-) do Com....? Trochę zagmatwałeś. Podłącz prawidłowo prostownik do akumulatora, następnie odepnij dodatniego krokodylka i podłącz go do czerwonego przewodu miernika a czarny...
Odłącz akumulator, odczekaj 15 minut, podłącz w kolejności: klema dodatnia, klema ujemna i wtedy sprawdź.
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Po pierwsze - najważniejsze - amperomierza nie łączy się równolegle tylko szeregowo. (gdzie?) podłączyć dwukierunkowy amperomierz żeby pokazywał czy w danej chwili akumulator jest rozładowywany czy ładowany (bilans). Tuż przy dodatniej klemie akumulatora. Panel PV 60W (może większy) Ja bym dał ze 2 razy większy panel. Ten może mieć spore problemy z...
Witam od 2 miesięcy mam problem z ładowaniem w Zafirze 1,9 Cdti 120KM Auto wyposażone jest w alternator Denso 120 Amp i od kupna auta czyli od 2 miesięcy 3 razy naprawiałem alternator i nadal są z nim problemy. W aucie komputer pokazuje napięcie dokładnie takie samo jak na mierniku na klemach akumulatora. Po kupnie auta musiałem wymienić koło pasowe...
Myślicie czy to ma znaczenie (dla bezpieczeństwa elektroniki) czy ładujemy akumulator podłączony dla auta? Czy bezpieczniej jest odłączyć akumulator do ładowania prostownikiem? Mówie szczególnie o nowszych autach gdzie na klemie dodatniej są jeszcze jakieś rzeczy podłączone.
Wymieniłem alternator na inny używany, 120A tym razem. Przed montażem oczyściłem zacisk dodatni alternatora. W trakcie jazdy właściwie napięcie się nie zmieniło. Pod obciążeniem dalej siada w okolice 11V. Mierzone na alternatorze jest niewiele wyższe. Napięcie między obudową alternatora a klemą ujemną akumulatora wynosi 0,45V. Mało nie jest, ale wciąż...
To że alternator został sprawdzony na stole to OK. Ale czy sprawdziłeś napięcie zasilania alternatora i ładowania w samochodzie w kilku punktach jak: masa (obudowa) alternatora a zacisk na alternatorze (+30)= ???, masa silnika a zacisk alternatora+30=????,masa ramy a zacisk alternatora +30 = ?????, klema akumulatora ujemna (-) a klema dodatnia (+) =???....
Prostownik pewnie godny uwagi ale jeszcze wiele do poprawki . Gdy już rozpocznie się proces ładowania a zdejmiemy na chwilę klemy to lipa bo prostownik dalej podaje napięcie , jest to spowodowane tym iż tranzystor jest już otwarty i przepuszcza napięcie (+) na zasilanie procka . Taka sytuacja jest niebezpieczna gdy ładujemy aku w samochodzie i zeskoczy...
Witam , mam problem z alternatorem . Po wymianie diód i nawinięciu stojana alternator bardzo się grzał . Co kilka miesięcy zakładałem nowe diody . Już miałem tego dosyć wiec kupiłem NOWY ALTERNATOR z myślą że problem skończy sie raz na zawsze ! Po założeniu nowego alternatora ten sam objaw -grzeje sie ,że aż parzy ! Po odpaleniu silnika alternator podaje...
Bezpieczniki mierzyłem miernikiem, ustawienie diodowe, zdjęta klema dodatnia. ps. Nie jestem pierwszym właścicielem auta. Tu już było coś cięte, owijane taśma itp.
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
To poprosimy o wynik pomiaru napięcia ładowania i wyniki pomiarów spadków napięcia akumulator klema ujemna a silnik, klema ujemna a nadwozie, klema dodatnia a zacisk na alternatorze. Wtedy pogadamy.
Jeśli nawet będę wiedział jak dokonać pomiaru to nie obrażę się za wskazówki dla laika. Z tymi wskazówkami będzie trudniej, bo Lagunę widziałem tyko od zewnątrz. Nie wiem też co myśleć o tym: Nawet bez podłączania bezpieczników nie wykazuje żadnej reakcji. Kabelkiem połączyłem klemy i tu jest ok -idzie iskierka. Mogę tylko napisać ogólnie moje działanie...
Panowie, dziękuję za pomoc. Wygląda na to, że "reset" BSI przez odłączenie akumulatora na 5 minut pomógł. Chyba nie bez powodu klema dodatnia zapinana jest na swego rodzaju szybkozłączkę ;)
Klema dodatnia, brak zasilania,Kostka stacyjki albo kaseta, co do tej pory sprawdziłeś? Jakie masz zasilania a jakich brak?
że jeśli podepnę pod akumulator to bateria będzie niedoładowany A co za różnica, przecież zacisk alternatora to elektrycznie to samo co dodatnia klema aku, no chyba że kombajn ma inaczej:):) tak czy siak zabezpieczenie konieczne. pozdr
Witam, właśnie sprawdziłem ładowanie przy alternatorze na obciążeniu wynosiło 13,20 V, a przy akumulatorze 12,20 V, oraz podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika napięcie spadało o ok. 0,4 V. Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodatnia klema była dosyć ciepła, ale może być to winą rozruchu silnika.
Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe, Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się. Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie...
Witam :) Od pewnego czasu zauwazylem, ze podczas normalnej jazdy mocno nagrzewa sie dodatnia klema akumulatora oraz przewod. Na poczatek sprawdź połączenie klema > aku. Zły styk może powodować nagrzewnaie się połączenia. Może to tez swiadczyc o uszkodzeniu akumulatora (np zwarta cela) jednak wydaje mi się ze akumulator jest na to za młody z mojego...
Możliwe też, że masz jakiś przewód nadłamany. Zacznij od sprawdzenia masy. Jeśli nie odpali weź kabel rozruchowy i zepnij ujemną klemę z jakąś metalową częścią silnika i zobacz czy działa. Jeśli nie to trzeba „iść” po przewodach i sprawdzać każde polaczenie po dodatnich od akumulatora do rozrusznika i do głównej skrzynki bezpieczników.
Głównie chodzi mi o zabezpieczenie, które wyłącza prąd po rozruchu silnika. Czy tak też się dzieje z innym sprzętem podłączonym do tego wyjścia 12v ? Np. NOCO Jump starter booster tego nie ma na klemie dodatniej ale może mieć w obudowie. Jeżeli to wyprodukowano w Chinach to zabezpieczeniem jest ...dioda. Szeregowo właczona dioda w klemie zapobiega...
Cześć, jestem laikiem w tych tematach dlatego zwracam się o pomoc tutaj. Ostatnio przekładałem akumulator ze swojej C klasy do innej C klasy, żeby uruchomić auto, ale nie dokręciłem odpowiednio mocno klem i po kilku próbach odpalenia auta usłyszałem strzał. Zbagatelizowałem to i przełożyłem akumulator z powrotem do swojego auta. Od tego momentu zdażało...
Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić połączenia przewodów na klemie dodatniej oraz ujemnej ( można zamieścić fotkę ) oraz na włączniku .
Po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka amperaż wynosi około 0.20A i spada. Po około 15 do 25 sekundach pokazuje 0A. Podłączyłem amperomierz między minusami z akumulatora i klemą więc jestem pewien tego pomiaru. Czy rozrusznik może powodować takie problemy nawet przy dodatnich temperaturach?
Przy bezpiecznikach,przy klemie dodatniej może być kostka z żółtym przyciskiem.
Skoro nie odpala, to bardzo możliwe, że na klemie dodatniej jest założony ładunek pirotechniczny, który odłącza prąd - sprawdź to.
Podsumowując: Należy ściąć obie krawędzie podstawy i akumulator mieści się w zasadzie bezproblemowo. Miejsca nie brakuje. Jedyną niedogodnością jest to, że na klemie dodatniej umieszczona jest obudowa z bezpiecznikami. I ona nie układa się tak idealnie równolegle do krawędzi akumulatora. U mnie akurat to bardzo nie razi. W razie czego można dokupić...
Kupiłem nową ciekawą niesprawną ładowarkę przez wady produkcyjne w Chinach z ciekawości czy naprawię ;) 1244613 1244614 1244615 1244617 1244618 Była martwa. Po sprawdzeniu znalazłem uszkodzony transformator 220V/(1.->11.5V + 2.->15.5V) (fabryczna przerwa na uzwojeniu pierwotnym), który zasila sterownik. 1244619 Wstawiłem trafo o podobnych parametrach...
Witam! Z ładowaniem akumulatora kwasowego 12V jest tak.* Są dwie metody ładowania akumulatora: 1. Ładowanie przy stałym napięciu - (napięcie ładowanie 14,2V; +/-0,3V ), prąd zależny od oporności wewnętrznej akumulatora (im bardziej rozładowany tym większy prąd zgodnie z prawem Ohma). Tak doładowywany jest akumulator w sprawnym układzie ładowania samochodu....
Napisz numery błędu ale najpierw sprawdź czy tachograf ma dwa zasilania stałe i po kluczyku. Bardzo częsta przyczyna braku uruchomienia pojazdu to uszkodzone zasilania stałego tachografu przy klemie dodatniej akumulatora. Dotyczy to pojazdów tachografem na can.
Witam. Piszesz że wyciągasz trzy bezpieczniki i pobór spada do zera? Po mojemu cewka zapłonowa i pompa paliwa i rozruch zimnego silnika są to obwody sterowane po kluczyku więc odpadają. Musisz skupić się no obwodach zasilanych na stałe. Mam nadzieje że szukając poboru prądu brałeś pod uwagę oświetlenie wnętrza i bagażnika, a mianowicie odłączenie czujników...
Tak z ciekawości zapytam która to trochę "ostrzejsza" zima z samochodem? Do tej pory przez kilka lat były zimy nie sprawiające "problemów", stąd może z rozpędu taki problem. Zawsze przed zimą trzeba zadbać o akumulator, nawet "prawie nowy", przede wszystkim porządnie naładować. Jeżeli nagrzany silnik (w te mrozy) uruchamia się w normalny sposób, to...
Moim skromnym zdaniem dolewając zwykłą wodę do akumulatora tylko go dobiłeś. Dość ważną uwagę napisał momik12 częstą przypadłością jest brak kontaktu na zaprasowanej klemie ujemnej bądź dodatniej, co powoduje spadek ładowania po pewnym czasie. Sprawdzając czy grzeją się klemy zrób to delikatnie, ponieważ można się nawet oparzyć.
Witam, Posiadam samochód Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112km 02.2011rok bez Start Stop. Zgodnie z instrukcją obsługi ładowanie akumulatora wymaga odłączenia obydwu klem. https://obrazki.elektroda.pl/4964752900_... Akumulator zamknięty jest w plastikowej obudowie i dostęp do klemy ujemnej bez demontażu obudowy jest niemożliwy. Zgodnie...
Jeszcze bym sie zapytal ostatnia rzecz trance84 jakbys mi napisal albo ktos inny... Kabel zasilajacy (z dodatniej klemy akumulataora do wzmacniacza i do masy-karoserii) mam o srednicy 16mm2. Na tym kablu tuz przy klemie mam zamiar zastosowac bezpiecznik 70A. We wzmacniaczu jest bezpiecznik (30A). Ten 70 A bezpiecznik przy klemie to tak zeby mi sie auto...
1. Czy w trakcie uruchomionego zapłonu (nie mylić z uruchomionym silnikiem) i tym samym ładowaniem akumulatora nie stanie się nic złego Jak to jest prostownik z porządną automatyką i zabezpieczeniami to nic złego stać się powinno. 2. Czy wogóle można ładować akumulator który ma podłączone klemy. Ja tam często tak ładuję. Należy tylko mimo wszystko...
Dla potomnych i tych co mają nadal z tym problem ! Odwieczny problem samochodów grupy Vag po 2000 roku. W autach do 2000 roku główny przewód ładowania był zakuwany i lutowany fabrycznie, a usterka prawie nie występowała. Od roku 2000 grupa Vag zaczęła stosować ten przewód ale z wyłacznie zakuwanymi oczkami to największy problem poza tym dołożono skrzynkę...
Zamiast czujnika uderzeniowego są klemy elektroniczne jedna na akumulatorze minus, druga pod nogami pasażera obie sprawne . Jest jeszcze moduł na klemie dodatniej przez który idzie kabel na rozrusznik .Tam nie mam przejścia ale wydaje mi się że to sterownik nie steruje. Słychać że sterownik silnika żyje ,po naduszeniu na pedał gazu przepustnica działa....
Pobór mierzyłem na akumulatorze. Wpiąłem miernik się szeregowo między dodatniego zacisku a klemę. Więc myślę że tu nie popełniłem błędu. Zastanawia mnie tylko dlaczego po wpięciu nie gdy włączałem alarm nie zaświeciły światła oraz nie zadziałała centralka. Gdy podłączyłem normalnie klemę wszystko było ok. (...) Czy multimetr był na zakresie 10A lub...
Witam! mam problem z Megane II 1,9 DCI 2003 r mianowicie auto po włączeniu zapłonu wariuje : zapalają się światła zewnętrzne, włączają się wycieraczki, na tablicy wskaźników zapalają się wszystkie możliwe kontrolki, rozrusznik nie kręci. brak łączności z jakimkolwiek sterownikiem (clip, kts, launch) osobiście podejrzewam którąś z mas tylko że ze względu...
biegun dodatni elektroda dodatni biegunowo dodatni
zasilacz impulsowy flyback router zawiesza podłączeniu telefonu artefakty karta sprawna
esperanza ev106 esperanza ev106r
Bezpiecznik świateł cofania naczepy DAF XF 106 Samsung DE41-00377A Control Board for Microwaves