https://obrazki.elektroda.pl/1142713500_... Takie po nr alternatora masz taki https://obrazki.elektroda.pl/1214852000_... a ma byc https://obrazki.elektroda.pl/2560078800_... Tak jak pisalem masz analoga który puszcza w magistrale 14V
Witam ja mianowicie mam blad 299b co musze z tam zrobić by problem zniknął lądowanie na delphi pokazuje 12,2 jak zostawię auto bez jazdy z 2 dni to jest lipa z odpaleniem ... samochód jak jeżdżę codziennie to odpala i niema problemu ale widzę ze ledwo co doładowuje akumulator proszę o pomoc
Tak akumulator został na nowo zarejestrowany ze wszystkimi parametrami czyli typ, pojemność itd - wszystko wykonane w DIS lub INPA (nie pamiętam w której aplikacji było to robione). A co jeszcze pamiętam - jak padła ze starości pierwsza bateria ORI to auto pokazywało już ikonę akumulatora, jak padał nowy nie było żadnych monitów. Heh raz pojechałem...
Wy tak poważnie, a Polonezie piszecie? Nowy samochód a inteligentną klemą i nawet na akumulatorze nie podładujesz. A ty tak poważnie piszesz czy dla jaj. Bo wiedzy w temacie brak inteligentna klema, jest głupia jak but i lewej nogi. I żadna inteligencja nie dysponuje, wbrew nazwie, to tylko pomiar nie przeszkadza w ładowaniu i rozładowania akumulatora...
traker_LKW gdzie ty jeździsz że kolesie nie potrafia zdjagnozowac poboru pradu 6A !!! Chyba po jakis klonowanych inpa norach. Najpierw w autoryzowanym serwisie! ale usterka nie występowała regularnie i nie można było jej ustalić bo często było wszystko ok. i miałem nadzieje , że to już zostało naprawione - oni z resztą też... Teraz jestem pewien, że...
Tak to jest jak się przekombinuje z ilością elektroniki - minusowa klema inteligentna , plusowa pirotechniczna każda w razie awarii kosztuje kilka setek - póki jest gwarancja to działa a póżniej zaczynają się cyrki
Po wypiętej "klemie" od inteligentnego ładowania mam w takim FF mk3 14,7V.
zobacz na pierwsze zdjęcie, inteligentna klema wciśnięta jest pod aku żelowy i podłączona kablami np car audio 50mm2 do klem aku żelowego. Zrób tak samo Ps. Może być problem z doborem aku żelowego bo beema "grymasi" na inne aku niż firmowe :)
Klemy pirotechniczne montowane są zazwyczaj na klemie minusowej, na plusowej są klemy „inteligentne” pomiarowe. Bezpiecznik jak najbliżej klemy.
Czasem pomaga odlaczenie czujnika na klemie -
Podładuj przez noc , jak sytuacja szybko się powtórzy to akumulator śmietnik. Przy tak krótkich odcinkach musisz częściej podładowywać akumulator - choć raz w miesiącu to może pożyje trochę dłużej. Żebyś nie musiał ściągać klem możesz kupić inteligentną ładowarkę która nie przekroczy progu 15V podczas ładowania.
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Ja miałem podobny problem, też Iveco Daily tylko z 2015 roku, pomogło odłączenie "inteligentnej klemy" ale tylko tymczasowo. Później okazało się że przewód "sterujący" zrobił się "zielony" niedaleko alternatora ( jak dobrze pamiętam to ok 30-40 cm od alternatora). Pozdrawiam
Naładuj akumulator podłączając prostownik pod klemy akumulatora. Jeżeli masz inteligentne ładowanie (czujnik na klemie minusowej), to – prostownika podłącz pod punkt masowy karoserii. Najwyraźniej jest problem z przewodem pomiędzy zaciskiem jump start a akumulatorem, ponieważ występuje na nim duży spadek napięcia. Nie wiem jak jest wykonany rozdział...
A czy nie prościej przekodować?? To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
Alternator Bosch czy Valeo? Klemę systemu inteligentnego systemu zarządzania energią pomiń.
Odłączenie AKU to też jakieś problemy np.z immo,frm,zakodowane radio,gubienie nastaw itp.. nie wspominając już (bo już naprawiałem)o odwrotnym podłączeniu klemy. Proponuje raczej zainwestować w inteligentny prostownik.
Witam, mam problem z ładowaniem w mojej Skodzie Octavii 3 2.0 TDI RS 2014 r. Alternator sprawdzony, przewody też. Akumulator wymieniony na nowy i przypisany VCDS'em. Klema minusowa z czujnikiem IBS wymieniona na nową. Mierząc napięcie na biegunach akumulatora brak ładowania, mierząc na plusie akumulatora i masie z silnika słychać, jak załącza się alternator...
Na klemie minus z żółtym zabezpieczeniem
Te systemy tak działają, a jak kto obmyślił algorytm to bogowie znają. Trzeba porównać rzeczywiste napięcie ładowania z żądaniem sterownika, najczęściej sterownik silnika, czasem body czy jak tam zwą (centralna elektronika nadwozia nazwijmy umownie). Do tego dodajmy inteligentną klemę, najczęściej z komunikacją na LINie, licznik cykli ładowania, adaptację...
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
Miałem to samo. Odpowiedzialnym za to źle ładowanie jest czujnik inteligentnego ładowania który znajduje się na minusowej klemie akumulatora. Jak odlaczymy ta wtyczkę to będzie ok. Chyba że chcemy wydać kasę to kupujemy nowy czujnik i będzie ok. Pozdrawiam
Napięcie jest dostosowane do aktualnych potrzeb samochodu , sterowane przez ecu silnika. Ma zmniejszyć zuzycie paliwa. Głupota inzynierska. Jesli masz na klemie minus IBS odłacz od nie go wtyczkę. Powinno być stałe 14V. Jeśli nie ma to nic nie zrobisz.
Byłeś w aso czy gdybasz? Nigdy nie słyszałem o takich problemach a trochę tych kombinowanych audic się przewinęło. Czyli zabawa z wymianą zarządzania energią na inteligentną klemę itd? Daj wsad z drugiego gatewaya, wsady są szyfrowane kluczem zaszytym w uc więc raczej ciężko będzie przekopiować dane bo klucze mogą się różnić.
W jaki sposób wyłączyłeś inteligentne ładowanie? Wyłączyłem programem ddt4all wg. Tego schematu [url=]https://www.scenic-forum.pl/Watek-... Próbowałem wypinać wtyczkę przy klemie minusowej z jakiegoś modułu ale tu żadnej zmiany to nie powodowało.
Z mojego alternatora wychodzi jeden, gruby przewód idący bezpośrednio do klemy dodatniej akumulatora. Na tej klemie jest też stolik z bezpiecznikami i mostkami. Stąd wychodzi prąd na urządzenia. Szyna jest wspólna z klemą. Pytanie brzmi: w jaki sposób prąd generowany przez alternator w przypadku dużego zapotrzebowania (np. 60A) "wyskakuje" ze wspólnej...
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
Toyota Auris 2013 check DPF i kontrolka akumulatora https://obrazki.elektroda.pl/5212725700_... Dzień dobry Po 5 latach bezproblemowego używania moja Toyota Auris II 2013 1.4 D4D zaczyna doprowadzać mnie do szału. Najpierw pojawił się check DPF. Czyszczenie chemią, tryb wypalania oraz wymiana czujnika nic nie pomogło. Wykasowany komputerem. Po...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Cześć wszystkim potrzebuje porady w którą stronę mam prowadzić diagnozę bo już mi ręce opadają.Pacjent to skoda vrs3 2.0 tdi z 2017r.Objawy pojawiają się po nagrzaniu silnika i w pewnym momencie zaczyna się falowanie obrotów.Po podłączeniu oscyloskopu pod akumulator widać wyraźnie że prosta linia podczas drgań zamienia się w sunisoide.Co odkryłem, po...
Nie ma start-stop ale ma inteligentny system ładowania akumulatora i po wymianie aku trzeba go resetować - BMS. Swoją droga można odpiąć czujnik z klemy akumulatora i nie będzie przeładowywał. Powinno być wtedy ładowanie na poziomie 14,6-14,7V. Wg producenta powinien być AGM.
PC_maniak To powiadasz że alternatory też "wydelikatniały" i te 100A czy 150A które siedzą w bogatszych autach tez traktują akumulatory magicznymi algorytmami? Nawet nie wiesz, ile masz racji. Alternatory sterowane z ECU silnika lub sterownika elektryki nadwozia, inteligentne klemy, wpisywanie wymiany akumulatora do menedżera zarządzania energią. Dzięki...
Jak ma IBS, czyli czujnik na klemie to wystarczy odpiąć wtyczkę od niego. Na ogół auta nie sygnalizują błędów tego czujnika za pomocą kontrolek, ale nie będzie działać system start-stop. Inteligentne ładowanie w większości aut ma podobną strategię. Na wolnych obrotach nie ładuje, chyba że pobór mierzony jest naprawdę znaczny. Jak ładuje, to tak do 13.6....
"Usterka ładowania akumulatora". Clio IV 0,9 TCe (przebieg 34k) Pomoże ktoś rozsądny z doświadczeniem? Aku AGM nowy, po 3 miesiącach rozładowany. Został naładowany, profilaktycznie zmieniona klema, po wykasowaniu błędów jakby wróciło do normy, powrócił start/stop, który wcześniej nie działał przez lata. Obserwacja wykazała różne zachowania ładowania,...
bmw opracowalo intligentne sterowanie alternatorem IGR. rozszerzenia sieci pokladowej obejmuje rozwiniety interfejs obslugi sterowania napieciem w alternatorze regulator BSD ( szeregowe zlacze wymiany danych) i czujnika stanu naladowania akumulatora IBS (inteligentny czujnik akumulatora) jest on zintegrowany z ujemna klema akumulatora mierzy stale prad...
Dwa mierniki to bez sens bo każdy może pokazać co innego przy tym samym pomiarze. Zmierzyć spadek napięcia na masie i na plusie czyli jeden przewód miernika do obudowy alternatora, drugi przewód do bieguna ujemnego akumulatora (nie klemy). Drugi pomiar to jeden przewód miernika do śruby alternatora a drugi do dodatniego bieguna akumulatora (nie klemy)....
Nierozumiem dlaczego po napięciu się diagnozuje alternator czy laduje czy nie a nie pozderzeniu ile idzie pradu czyli amper Albowiem naładowany i nieobciążony akumulator, ma napięcie poniżej 13V, zazwyczaj 12,5-12,6V. Wyjątkowo, nowy akumulator bezpośrednio po odpięciu od prostownika , może mieć nieco powyżej 13V. Jeżeli silnik pracuje a na klemach...
Dlaczego nie da rady.. gdzie jest bariera ? Myślę o prądzie max 1-2 A nie śpieszy się i lepiej wyjdzie na trwałości. Tylko czy dla baterii kwasowej 72 Ah nie będzie to za mały prąd ? Chodzi oczywiście o okresowe podładowywanie. Kolejna sprawa, to zastanawiam się czy można by było nie odłączać klem... i ewnt do jakiego napięcia ? Podobno niektóre sterowniki...
Witam Od pewnego czasu chodzi mi po głowie układ prostownika do ładowania akumulatorów. Z samym prostownikiem nie ma problemu (typowa aplikacja). Interesuje mnie jednak wykonanie inteligentnego prostownika, który będzie odłączał zasilanie ładowania aku po osiągnięciu napięcia znamionowego jałowego czyli np. 14.8V dla 12V akumulatora. Problem w tym,...
1. Jeżeli nie ma termowłącznika na chłodnicy to znaczy, że to jest C15 z silnikiem DW8 - tam wentylatorem steruje komputer silnika. W czym masz tam problem z ta instalacją - konkretnie? 2. Nie wiem co ty tam chcesz na tej pompie odłączać, kiedy konektor od zaworu stop jest na wierzchu. Każdy średnio inteligentny debil kradnąc ten samochód, pierwsze...
Tak jak wcześniej pisałem, w Fordach mamy "Inteligentny" system ładowania akumulatora który nadzoruje ładowanie zależnie od ustawień BMS, przeliczanych sobie stan aku, stan odbioru prądu przez auto i innych sobie wiadomych cudów :). Czasami może być i ponad 15V, ale z reguły nie przekracza 15,2-15,5V a czasami może być w okolicach 13V. Często regenerowane...
I zaczyna się tłumaczenie jak dzieciom. Komputer, sterownik, tester to nie jakaś super inteligentna maszyna, a urządzenie które zostało zaprogramowane i pokaże to co mu wprowadził programista. Jeżeli sterownik "widzi" cewkę to podaje na nią prąd, czyli ją steruje, ale czy trzpień wewnątrz cewki nie jest zatarty, urwany, tego już tester, sterownik nie...
Sorry za odkop, ale ostatnie dwa posty i tym podobne, to tylko chęć nabicia sobie punktów. W szczególności rozje...ało mnie "odłącz akumulator zaczynając od klemy - potem + odczekaj z 10 mm na chwilę zewrzyj przewody". CO TO MA DAĆ?!?!?! Tego w szkole uczą, żeby tłumoki nie rąbnęły się przypadkowo i nie podłączyły plusa do masy. A czemu najpierw nie...
Kulon to bardzo dobry prostownik, który zrobi odpowiednią gęstość elektrolitu. Mój aku ma ponad rok i generalni po jeździe ma na klemach 12,9V, po spoczynku 12 godzin napięcie spada do 12,6-12,7V a gęstość elektrolitu na poziomie max. 1,25. Przed zimą lub po zwykle doładowuje akumulatory i sprawdzam gęstość elektrolitu. Obsługowe akumulatory dotychczas...
Aku są w szeregu i ładujesz 12V. Warunkiem dobre połączenie między akumulatorami, kabel, klemy, masa. Aku muszą być identyczne. Nikt nie ładuje pojedynczo aku 6V. W ciągnikach są akumulatory obsługowe i obowiązkiem użytkownika jest m.in. sprawdzać poziom elektrolitu, w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną. Zresztą nikt nikomu nie każe się znęcać...
Tak, w systemach z ładowaniem inteligentnym spodziewał bym się ładowania nie mniejszego niż 13V. Stanowczo coś tutaj jest nie tak. Dodano po 13 na zgaszonym pokazuje 11.45 v. na odpalonym 12.3 v To jest odczyt z jakiegoś wyświetlacza samego samochodu, czy z użytego specjalnie do tego miernika? Z miernika pod maską.. plus do Aku minus do silnika bo nigdzie...
Po pierwsze regulator musi być zgodny, oryginalny bo zamienniki się ciężko parują i źle działają z systemem inteligentnego ładowania. Ładowaniem steruje komputer samochodu a nie regulator napięcia. U mnie jest np tak odpalam auto mam 14,2V Załączam grzanie szyby przedniej i tylnej, lusterka podgrzewane i nawiew dość mocno. Następuje spadek napięcia...
Na co zwrócić uwagę przy odbiorze auta z serwisu. jeżeli akumulatora nie wymienili na gwarancji to ja bym poprosił o wydruk z testera ze stanem akumulatora, poprosił o zmierzenie napięcie na akumulatorze przed rozruchem auta, napięcie na akumulatorze po uruchomieniu auta. Jeżeli na świeżo ładowali akumulator ładowarką to ww. czynniki mogą być przekłamane,...
Z moich dalszych poszukiwań wynika, że w tym aucie zastosowano zaawansowany elektroniczny regulator który adaptacyjnie do temperatury otoczenia steruje ładowaniem. Oprócz tego producent zaleca stosowanie takich akumulatorów jak były fabrycznie ... Wynika z tego, że masz tzw. inteligentny system ładowania akumulatora (co prawda stosowany powszechnie...
Dzięki. W kwestii powerbanka miałem na mysli dedykowane do wideorejestratorów na pakietach LiFePo4 które dają możliwość dość szybkiego naładowania ale jak pisałem cena jest zaporowa w stosunku do pojemności. Stąd pomysł na dodatkowy zwykły akumulator i jego ładowanie. Inteligentny alternator jest trochę przeszkodą ale nie w kwestii gotowania elektrolitu...
ładowarka inteligentna inteligentna kostka inteligentna przepustnica
akumulator odwrotny naładować uniwersalny akumulator kupno używanego samochodu
kabel średniego napięcia kabel średniego napięcia
PB CN5MDS – błąd komunikacji CAN w śmieciarce Faun, Zoeller, Terberg – objawy i diagnostyka Eaton EC 4139.01 Timer Relay: Legacy Specs, Replacement with ETR4-11-A, EASY-E4, Moeller Info