Gdzieś pada połączenie. Czyli podczas pracy rozrusznika napięcie spada tak znacznie, że nie jest w stanie wytworzyć skutecznej iskry. Faktycznie na pierwszy rzut szukałbym słabych połączeń masowych. Ale może się przyczyniać do tego połączenie akumulatora z instalacją (klema).
Zresetuj klemami
Albo akumulator albo brak styku na tej klemie.
Jakie napięcie na klemach akumulatora?
Wyłącznik jest raczej dobry. Bo wyłączyłem nim radio przed zdjęciem klem
Jak auto chodziło sprawdzałeś ładowanie akumulatora, napięcie na klemach?
Kasujesz odłączając klemę.
Zainwestuj w nowy akumulator...tylko nie pomyl klem...
Sprawdź, czy nie brakuje mu prądu. Miałem identyczne objawy przy luźnej klemie w Boxerze i Ducato.
Kontrolki też znikają? Sprawdź połączenia i napięcie(może klema luźna?)
Tak akumulator na klemach ma 12V
Od rozrusznika siedzi bezpiecznik 250A na klemie plusowej akumulatora który znajduje się pod nogami.
Sprawdź tez bezpieczniki też bezpieczniki te na plusowej klemie jak są.
Jeśli samochód jeździł po "dziurach" to w Peugotach potrafią się odpiąć sprężynowe zabezpieczenia klem :spoko: :cry:
Moduł na klemie minusowej prawidłowo podpięty, Złącze z BSI nie zaśniedziałe? Możesz sczytać napięcie akumulatora?
Jest zlokalizowałem jeden z trzech kabli plusowych w klemie się upalił ale w taki sposób że nie było tego widać dosłownie w klemie w ołowiu.
Sprawdź napięcie na altku podczas pracy, nie na klemach i napisz jaki wynik
Czy aby klem nie zgnił? (ten gruby przewód przykręcony do elektromagnesu) Poluzuj nakrętkę i poruszaj, żeby połączenie się "oczyściło". Tak samo z klemami na aku.
Nie padł. Jak już światła świeciły i nie odpalał to była zdjęta klema na 15 min.
Sprawdź bezpieczniki na klemie + na akumulatorze. Ten 80A jest od szyb(pierwszy mały od lewej). Powodzenia.
że podczas dłuższego postoju pobierany jest wg. miernika prąd o natężeniu 0,03 (A?), 0,03 A = 30 mA to bardzo dobry prąd, poniżej 50 mA :| Najprawdopodobniej akumulator do wymiany. Zmierz jakie masz napięcie na klemach 1h po zgaszeniu silnika i jakie po 24h lub dłuższym postoju (zaznacz ile godzin)
Bardzo możliwe. Kupując go miał już alarm, nie jestem w stanie powiedzieć czy jest fabryczny. Też mi się wydaje że może to mieć związek z alarmem. Początkowo nawet nie kręcił, dopiero jak wcisnąłem przycisk na pilocie od alarmu to zaczął
Jak klema nie trzyma to jak ma być tam styk ?
Zacznij od klem na akumulatorze kiedzs mialem cos podobnego wzstarczylo wzcyscic klemy pozdro
U mnie to na kablach nie łączyło,wymiana klem i oczek zaciskowych pomogła.
Cewkę taką jak na zdjęciu. Po oczyszczeniu klem zaczął normalnie kręcić ale nie odpala.
Do sprawdzenia połączenia masowe w aucie, szczególnie na silnik, a nie tylko stan klem na akumulatorze. Do zmierzania choćby stan napięcia na akumulatorze i w aucie przy próbach rozruchu. Zacznij od PODSTAW lokalizowania usterki.
Typowe dla peugeotów. Zdejmij klemę na minutę, dwie.
Akumulator, mimo, że naładowany może być trafiony, czujnik na klemie i czasem ten moduł napięcia przed akumulatorem. Bez dobrej diagnostyki nie trafisz.
A druga klema jest dobrze zamocowana? czy tylko tak sobie założona?
Może być bezpiecznik wysoko prądowy przy klemach. I na pewno są bezpieczniki wysoko prądowe w komorze silnika.
Sprawdz klemy
Kolega sprawdzi przede wszystkim połączenia klem z akumulatorem i napięcie ładowania z alternatora.
Niestety nie wiem u mnie działa ;) ale weź prewencyjnie zrob restart całości tzn klema z aku na 5min. No i jak masz czym kody błędów odczyt.
za wycieraczki odpowiedzialny jest BSI wystarczy go odlaczyc na dluzsza chwile,ale najpierw klema i podlaczyc z powrotem nie trzeba robic zadnych procedur, takie zeczy dzieja sie kiedy sie miesza za duzo w kablach. takie to francuskie buble pozdrawiam
Inaczej, łożyskowanie wirnika=tulejki (ew. igiełki bo nie pamiętam)komutator do przetoczenia ,oczyść masy sprawdz oczka i klemy.
Słuchajcie Panowie, wszyscy którzy tu mierzą się z tym problemem. Widzę że żadnemu z was nie przyszło do głowy wymienić akumulator. Wbrew pozorom bardzo dużo zależy od niego. Jak jest stary albo za mały to niewielki wzrost rezystancji wewnętrznej spowoduje większe tętnienia zasilania przy pracującym silniku. Nawet słaby kontakt na klemach może dać taki...
Przewód nie ma dobrego styku. Nie ma obciążenia pokazuje 12V, pod obciążeniem z 12V robi się 4V i nic nie zadziała. To tak jakbyś próbował uruchomić samochód z niedokręconą klemą.
Witam Jeśli pomiary akumulatora wyjdą poprawnie to szukaj problemu w kablach. Czyszczenie styków masy, klem, połączeń silnoprądowych - to na początek. Pozdrawiam Krystian
Wypinasz wtyczke z modułu abs, zalączasz zapłon i sprawdzasz kontrolka do bezpieczników czy masz 3 zasilania. Krokodylek kontrolki do masy silnika lub minusowa klema aku. Igłę tej samej kontrolki do wtyczki abs.
Zmierz napięcie na akumulatorze w chwili rozruchu. Sprawdź masę zespołu napędowego, główny kabel do klemy - akumulatora
Wyczyść styki przewodów na klemach . Prawdopodobnie sterownik ma złe zasilanie. Wyczyść także styki przewodów minusowych do masy pojazdu w komorze silnika.
Jak ci gasną kontrolki to obstawiam kostke stacyjki lub syf na klemach/masa silnika. Zwara która wygasza kontrolki na liczniku pozostawia inne ciekawe efekty :) .
sprawdź instalacje za lewym reflektorem Jeżeli mówisz o instalacji która idzie do skrzynki bezpieczników to wygląda O.K. Były wersje które miały dwa czujniki uderzeniowe. Zobacz w instrukcji obsługi. To auto ma jeden wyłącznik bezpieczeństwa pod nogami pasażera na nadkolu z prawej strony, drugi jest montowany na klemie + Tutaj niestety nie mam drugiego...
BSM, wtyczka brązowa 28 stykowa, styk nr 13 i 24. Brak bezpiecznika - "przekaźnik" elektroniczny. Dodano po 6 Często zaraz po przekręceniu kluczyka mam tryb ECONOMY, czyli wyłączone zbędne odbiorniki tak jak to się ma, gdy kluczyk jest dłużej w pozycji 2 Czasem tego typu problemy spowodowane są złym stykiem na klemach akumulatora lub uszkodzeniem którejś...
Witam. W moim peugeocie wyswietla sie blad 33 nie moge go skasowac po wymianie map sensora i resecie ECU. Klema odpieta na kilka godzin i dalej to samo blad jest. Jakies rady?
W BSI jest od tego taki drajwerek, na razie zdejm na parę minut klemę z akumulatora, często pomaga taka sztuczka.
Witam, Akumulator do wymiany lub (i) brudne styki (klemy, masy, przewody akumulatora). Pozdrawiam, Georges
Czy przy odwróconej biegunowości napięcie jest znamionowe, czy niższe? Są sposoby na ożywienie takiego akumulatora, ale raczej mało skuteczne. Najlepiej to będzie kupić nowy akumulator, aby start silnika samochodu był pewny. I nie - współczesne samochody nie mają "odwrotnej polaryzacji", tzn. plus na masie. Różnią się tylko układem klem, tzn. lewa plus...
Proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić stan klem akumulatora i sprężynowych zacisków :idea: Wskutek wstrząsów zaciski potrafią się rozpiąć :D
Problemy z zasilaniem. Czy przy próbie włączenia rozrusznika przygasają lampki ? Światła świecą poprawnie ? Może akumulator słaby, może styk na klemach, może coś w BSM (taka sktrzynka z bezpiecznikami i innymi różnościami pod maską) nie łączy. Sprawdzić aku, poruszać klemami, poruszać kablami i BSMem. Jak nie pomoże to amatorska grzebologia się tu raczej...
Witam. Samochód Peugeot 306 1,6 99r. Na gazie wszystko OK - zapala jeździ. Na benzynie nie odpala lub odpali i gaśnie. Odłączając akumulator i ponownie przykręcając klemę samochód odpala na benzynie i jeździ, aż do zagaszenia silnika. Ponowne uruchomienie go, kończy się niepowodzeniem. Jak temu zaradzić, by nie trzeba było odłączać klemy?
Sprawdziłem akumulator i klemy jest w porządku
Witam, udało mi sie tymczasowo rozwiazać problem. Auto stało kilka dni na odpietych klemach z aku i po ponownym podłaczeniu wszystko znów zaczeło działać. zobaczymy tylko na jak długo. Pozdrawiam
Ja bym postawił na połączenia elektryczne - zaśniedziałe przewody w punktach podłączenia do klem, lub zacisku na rozruszniku. Takie rzeczy najpierw się sprawdza, jeżeli zupełnie gasną kontrolki.
Wszelkie kabelki przy kołach, czy to ABS, czy czujniki zużycia klocków nie są zasilane w momencie wyjęcia klucza ze stacyjki. Zły trop! Sprawdź układ ładowania i akumulator. Dużo wiadomości da pomiar prądu spoczynkowego wyładowania (pomiar na klemie po wyłączeniu wszystkich urządzeń) Pzdr. Gerri
Potrzymaj z minutę odpiętą klemę i zobacz potem.
To może oznaczać, że któreś połączenie jest niewłaściwe, przeczyść klemy,sprawdź połączenie przewodów do klem, kołki na akumulatorze, sprawdź połączenie przewodu - do "masy", itd...
Nie iskrzyć klemami, streszczać się, a najlepiej podpiąć bufor :) Ale przy francji to i tak nie gwarantuje, że po wymianie wszystko wstanie jak trzeba.
Zapodaaj zdjęcie Aku od strony klemy+. Diagboxa ma wersje rozwojowe, pewnie wiesz że dodawane są kolejne dane? Patrzyłeś oscyloskopem co biega po tym kablu do alternatora? Klema plusowa jest zwykła tzn szybko złącze. brak na niej modułu.
Zasilania na ISO nie sprawdzałem bo nie mogę znaleźć nigdzie schematu ale masz rację z aku, bo jest ok ale auto było naprawiane blacharsko i była często ściągana klema. radio ma USB. Czy nie orientujesz się w okolicach Kielc lub Krakowa ktoś może to zrobić? czy jest możliwość samodzielnej naprawy?
Spotkałem się z podobnym przypadkiem - znajomy chciał naładować akumulator i nie zachował właściwej kolejności podłączania i odłączania klemów od akumulatora - elektronika zwariowała. Jak rozwiązał problem to już nie wiem - pewnie reset komputera.
Napewno sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki? te pod maską też? Praktycznie w każdym aucie jak zakładasz klemę to zaikrzy.
Mówisz.o tym przewodzie co idzie do klemy ujemnej akumulatora??
Witam, mam problem z Moim Lwem 1.8 8V 98r. Sytuacja wygląda następująco, w trakcie jazdy autem zgasły wszystkie kontrolki i auto zgasło. Po przekreceniu kluczyka brak kontrolek, nic nie dziala, awaryjne, radio, nawiewy, kompletnie nic, jakby nie było akumulatora. Auto stało na mrozie, więc chciałem je podładowac, okazalo się, że aku padł. Przy próbie...
Nie. Nalezy "uspic" siec informatyczna i kalkulatory przed i pozwolic im sie spokojnie zreinicjalizowac po. To wszystko. Uwaga na iskrzenie klem przy podlaczaniu. Operacja musi byc wykonana pewna reka, bez wahania.
W moim przypadku rozerwało bo odpięła się klema od akumulatora i zwariował alternator. Przypuszczam, że dał za wysokie napięcie ponieważ żarówki także były popalone.
Muszę powiedzieć, że twardy jesteś jeśli nie zdejmujesz klem z akku w trakcie pracy migomatem przy aucie. Pozdrawiam
w tym momencie nie mam samochodu. myślę, że coś ok. 20 wszystkie pomiary będziecie mieli podane. możliwe to, że uzbrojony alarm+centralny tak zabierają prąd, że akumulator wysiada? akumulator ładował sie ostatnio w sobotę ok 16 godzin. amperomierz jest elektroniczny, taki co występuje w tych miernikach "wielofunkcyjnych" radia teraz w aucie nie ma bo...
Ekran działał, do momentu podłączenia pendrive'u z aktualizacją. Aktualizacja się włącza, dochodzi do 54% i blokuje się. Dalej nic, nawet po odpięciu klemy od akumulatora.
Przestaniesz lamerzyć? Pisałem-odłaczenie klemy i po błędach!
Temat rozwiązany, okazało się, że są luźne klemy na aku.
Witam zadam64 to że muszę tą instalacje zabezpieczyć to wiem kondensator też mam ale nie mam możliwości podpięcia się pod aku bez wymiany klem ale jeżeli pod alternator wpiąć się nie mogę to nie będę miał chyba wyjścia dziękuję i pozdrawiam
Zacząłem od Akumulatora sprawdziłem napięcie było 12V na klemach także następnie bezpieczniki obok akumulatora, Może filmy są wstawione w odwrotnej kolejności i tak się zasugerowałem. Tu jest strona z trzema rodzajami bezpieczników w 406: https://fuseandrelay.com/peugeot/406.htm... Dla mnie to z filmu w komorze silnika najbardziej podobne do Type 2 -...
Ja stawiałbym na diody wzbudzenia. Przeciez ladowanie na klemach akumulatora jest w normie w zaleznosci od wlaczenia roznych odbiornikow (swiatla dmuchawa itp) miesci sie w porzadanych granicach.
POMOCY!!! Witam mam problem z Peugeotem 307cc z roku 2006 mianowicie dach się rozkłada tylko do połowy, podnosi się tylko klapa bagażnika a sam dach nie chce drgnąć wyskakuje komunikat że mechanizm dachu uszkodzony, szyby nie chcą się otwierać normalnie tylko cyklami po 3cm i przerwa dwie sekundy i tak aż do końca, podczas otworzenia drzwi kierowcy...
Nie prościej klemy samozaciskowe? https://marcinsprzedaje.pl/Klemy-samozac... W moim Peugeocie fabrycznie takie są... V.
ja proponuje przesledzic przewody plusowe od klemy plusowej dalej
Ja tam się nie wypowiadam,ale 1,8 16V to sagem sl96,a ten zaś dane adaptacyjne zapisuje we flashu. Nie wiem co da zdjęcie klemy akumulatora.......
Zdejmij klemę
Odłącz klemę bo w peugeotach przepustnice się wtedy adaptują automatycznie, spróbuj potencjometrem przepustnicy wyregulować jeśli ma możliwość regulacji na śrubkach.
Klemy wyczyść/napraw/wymień.
Zacząłbym od sprawdzenia połączenia klem na akumulatorze, potem masa - minus akku do karoserii. A sprawdź też czy w komorze silnika nie ma śladów bytowania jakiegoś zwierzaka - pierze, skórki chleba, bobki.... Pozdr. J.
Witam! Mam problem z kontrolką ładowania akumulatora, mianowicie po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania lekko się jarzy po dodaniu gazu podczas jazdy na wyższych obrotach kontrolka zanika. Sprawdzałem ładowanie na klemach akumulatora bez rozruchu 12,3V i po uruchomieniu silnika 14,3V więc ładowanie raczej jest. Proszę o wszelkie sugestie i dziękuje...
Sprawdz polaczenia do akumulatora, klemy, oraz glowne punkty masy
Pokaż akumulator, głównie klemy. Takie "cienkie" przewody zazwyczaj łączą klemy z silnikiem, karoserią (masy) i zasilanie rozrusznika (plus).
Mi tęż chwilowo pomagało odpięcie klemy akumulatora
Przy przestaniu działania wentylatora chciałem sprawdzić bezpieczniki. W komorze silnika odkręciłem klemę i przy sprawdzeniu bezpieczników wszystkie były okej. Po założeniu z powrotem klemy silnik nie odpala.
Kolego, czy jesteś pewien właściwego ładowania przez alternator, pewnie masz jeszcze stary akumulator. Próbnik do dłoni i zbadaj ładowanie. Czy w Twoim aucie masz wspomaganie elektryczne. Popraw czystość klem w akumulatorze oraz sprawdź, czy masz pewną masę w aucie. Auto już letnie i różnie może być z elektryką a jest to "Francuz".
Mechanik kasował błędy i dalej powstaje ten sam P0612 Napisałeś "kasował błędy" mam rozumieć że było ich więcej ? no to jakie jeszcze Tu chłopaki wpadli na pomysł, że filtr paliwa zobaczą i pompę w zbiorniku. Nic tam nie róbcie "na mam pomysł " tu masz ewidentnie utratę kontroli nad jednym lub nawet kilkoma wtryskami nie zawsze on jest zewnętrzny ale...
hmmm i znowu za regulator mam wydawać 50 zl co za gówno .... 15 V pokazuje na klemach akumulatora i na wskaźniku napiecia przy wzmacniaczu na kondensatorze .... to co mogę przejedzic z tymi 15V do poniedziałku czy juz jutro starać sie kupić ten regulator i wymienić?
chodzi o potencjalnie brudne styki w kostce elektrycznej od zasilania cewki ? a te połączenia masowe to by były te które łączą klemę minusową akumulatora z elementami karoserii ?
Tak sprawdziłem, dioda szybciutko i regularnie mryga, ale nie wiem jakim trafem spaliłem 2 takie diody, najpierw pierwsza, myślałem że może jakaś trefna jest dlatego nie świeci, i druga też pomrugała może z minutę i przestała świecić. Sprawdziłem dziś jeszcze czujnik obrotów wału, wyciągnąłem, rezystancja między dwoma pierwszymi pinami ok.400 ohm, pozostałe...
Mierzone na klemach aku. Założyłem inny regulator i przy pełnym obciążeniu napięcie spada max do 14,1v więc jest ok. Czasy wtrysków wahają się od 5,9-6,8 ms i auto potrafi się przydusić przy dodawaniu gazu choć mam wrażenie że mniej niż przed wymianą regulatora.
Posprawdzalem kilka rzeczy, alternator laduje ksiazkowo. Wychodzi na to ze miala miejsce mala kumulacja. Falowanie obrotow na postojach nie bylo konsekwencja braku pradu lecz resetem kompa od lpg po kilkukrotnym odlaczaniu klem. Zakladalem ze oproznilem baterie po calym dniu dlubania przy samochodzie(radio swiatla w srodku itp) i dlatego nie chcial...
Witam . Miałem taki przypadek że cela padła,a akumulator mimo to odpalał.Należy sprawdzić poprawność wskazania miernika (może być przykładowo na innym samochodzie),oraz jakie jest ładowanie na uruchomionym silniku.Pomiar należy dokonać na klemach ,jak również na samym alternatorze(jak napisali koledzy wcześniej).Jeżeli okaże się że jednak akumulator...
światła może aktywowałeś na stałe , przeczysć klemy , naładuj pożądnie aku
Witam. Mam problem z Peugeot Partner II 1.6 hdi,a mianowicie po przekręceniu kluczyka nie odpala rozrusznik(gasną kontrolki).Po zdjęciu napęcia z klem i ponownym założeniu załapuje za którymś razem .Jeździ,odpala,a potem po paru tygodniach znowu przekręcam kluczyk kontrolki gasną i znowu cisza.Chciałem przeczyścić przewody od rozrusznka,ale nie bardzo...
Na odpalonym czy na zapłonie Czy po odłączeniu klemy będę musiał znowu wpisywać
Witam Podczas jazdy prostą drogą równą prędkością nagle na kokpicie zaczynają wyskakiwać błędy na komputerzeabs fault, esr fault, brake fault na pulpicie zaczynają zaświecać się ikonki nagle ikona stop silnik sam gaśnie. Nie zauważyłem nic niepokojącego w samochodzie. Podjeżdżam drugim autem odpalam samochód z klem. Przejeżdżam znowu kilka kilometrów...
peugeot klema minusowa peugeot klema minusowy klema pirotechniczny
żarówka omnilux wentylator klimatyzatora gwarancja tabliczka znamionowy
korektor graficzny podłączenia restart reset
Mercedes Vito 638 w trybie awaryjnym - przyczyny Volvo S60 II - Niedziałające sterowanie szyby i fotela