Jest w na klemie..Weź żarówkę i sprawdź przejście.
Sprawę opisaną powyżej znałem. Nawet kiedyś to tak z ciekawości sprawdzałem, było ok. Ale zrobiłem jak Kolega powyżej zasugerował. Przed odpaleniem silnika akumulator miał 12,8 V, odpalił bez problemu. Włączyłem dmuchawę na max, światła oraz ogrzewanie tylnej szyby. Odczekałem pół minuty. Sprawdziłem oba bieguny, nic mnie nie oparzyło. Sprawdziłem więc...
Wywaliło najważniejszy bezpiecznik właśnie na klemie + wcześniej sprawdzałem przejście na podłączonym Aku i obwód zamykał się przez dwa poboczne. Po sprawdzeniu z odpietym Aku okazało się że jest PRZERWA ;) DZIEKI I POZDRAWIAM TEMAT UWAZAM ZA ZAMKNIETY.
Na klemie plusowej jest bezpiecznik, sprawdź czy ma przejście.
Jak byłem rok temu w niemieckim ASO BMW to mechanik pokazywał mi utlenione przewody masowe na spodzie auta, ale to chyba nie może być problem, bo przecież rozrusznik jest przykręcony do silnika, czyli masę ma idealną. Klema pirotechniczna wydaje się w porządku, przejście plusa przez podłogę jest chyba beż łączeń, nie wiem już gdzie szukać problemu....
Z plusa i minusa mostka przewody idą do klem więc nie wiem co mam sprawdzać ? Przejście przecież tam jest . Napięcie wynosi tam 19,5 V!
Co daje w tam\kim razie emulacja na masę..?? Rozumiem, że IAW dostaje wtedy informację o awarii Lambdy (czy raczej jej braku) ale w tedy wchodzi w tryb serwisowy i stąd świecenie CE. Czy tak..? Czy zatem po przejściu na PB, ECU będzie sterowało benzyną tak jak powinno czyli z ustawieniami adaptacji jaką się przeprowadza po odpięciu klem na noc..? Po...
Do impulsatora idą trzy pomarańczowe i jeden brązowy przewód(masa) po przekątnej powinno być zasilanie, sprawdź przejścia każdego z osobna,przebicie do masy i zwarcie między przewodami.Najpierw sprawdzaj do wtyczki przy chłodnicy z lewej strony.Na początek jednak zacznij od zdjęcia klem akumulatora na parę minut.Bywało że licznik wariował,ale wtedy...
Ciekawe kto tu jest nabijaczem postów. Autor tematu nie podał nic co jest w tym momencie ważne nawet tego że akumulator jest sprawny. Przejścia na klemach jest żadna masa nie urwana, dochodzi plus do stacyjki? Kolega napisze co sam posprawdzał, a później my będziemy podpowiadać co może być.
Już widzę jak Fiat płonie, no cóż. Czarny kabel to główna masa, więc przejście musisz sprawdzić od klemy do oczka fi-8. (przy zdjętej klemie masz otwarty obwód). Na B+ przychodzą dwa kable gruby plus oraz plus na alternator. Cienki sterujący idzie na śrubę fi-6. Nie wiem tylko co to: "poniżej masa (krótki kabel wchodzący do rozrusznika) "
Warto także zwrócić uwagę na zabezpieczenie S301 (lub podobne), przy którym na fotografii dźwignia jest wyłączona. Należałoby sprawdzić przejście przez ten wyłącznik
Źle podłączone radio (na stałe) potrafi pobierać nawet więcej... przejście między klemami na testerze ciągłości jest raczej normalne. Spadek poboru po wyjęciu bezpiecznika od oświetlenia kiedy oświetlenie teoretycznie powinno było być wyłączone nie jest normalny... Za normę (górną granicę) przyjmuje się prąd spoczynkowy poniżej 50mA, czyli 0.05A. Przy...
Masz problemy albo: a) z masą . Prawdopodobnie kabel masowy jest zaśniedziały. Sprawdź połączenie masy (kabla "-" z akumulatora) z karoserią oraz upewnij się, że minusowa klema na akumulatorze jest dobrze (mocno) dokręcona. b) z rozrusznikiem. Brak przejścia przez elektromagnes powoduje, że prąd idzie do rozrusznika, ale już z niego nie wychodzi.
Hej, a ja mam pewien problem - możecie powiedzieć co to może być?? Ładowarka jak z Lidla, ale z Auchana :) i objaw jest taki: - jak podłączę obie klemy do aku to w jakikolwiek tryb nie wejdę, to wrca z powrotem do standby w ciągu pół sekundy - jak podłączę tylko jedną klemę, to przejście do standby trwa sekundę i słychać jakiś przekaźnik w środku -...
Cześć, mam takie pytanie- da się sprawdzić, czy klema jest dobrze zamontowana do akumulatora? Ostatnio miałem check engine, potem złamałem klemę od akumulatora i po jej zrobieniu nieco na sztukę, check engine znikł. Dzisiaj zamontowałem nową klemę i check wrócił. Zastanawiam się, czy być może wcześniej, oraz obecnie, klema nie była błędnie zamontowana...
auto jest z 2008r więc jeszcze jestem bezpieczny. :P Ok to tak logicznie myśląc... Jest sobie program sterownika. Jeżeli odepnę akumulator od klem i podłącze z powrotem to teoretycznie centralka jest czysta i startuje po restarcie. Gdyby nie było tego błędu w eepromie to może by przeszedł test diagnostyczny. Bo gdzieś ten błąd musi się znajdować w pamięci...
Może połączenie rozrusznik blok silnika jest zabrudzony, rozrusznik pomalowany w miejscu styku do silnika i masa ma słabe przejście i nie odpali. Zrób pomiary napięcia przy rozruchu na plusie rozrusznika i minucie obudowie rozrusznika ,drugi pomiar plus rozrusznika obudowa silnika i porównaj je. Jeszcze jeden pomiar na klemach akumulatora następny na...
Możliwe... Fajną "próbówkę" można szybko zrobić z żarówki https://www.google.pl/search?q=żarówka+h... Dziurki ma, trzeba jeszcze dwa kabelki do tych dziurek, i próbnik jak znalazł... Masz ty drugi akumulator, który mógłbyś...
pomierz jeszcze przejście między klemą masową a karoserją. Miałem przypadek wystąpienia w tym połączeniu aż 3 om.
Dobrze, na spokojnie, w 99% przypadkach pada regulator, jeżeli chodzi o ten czarny przewód w regulatorze, jest to przewód plusowy, najprawdopodobniej pociągnięty do stacyjki, możesz sprawdzić multimetrem na zakresie pomiaru diody (testu przejścia), stacyjka musi być w pozycji "ON" i powinno pojawić się przejście pomiędzy klemą dodatnią akumulatora,...
Poprostu sprawdz klemy i wyczyść je. Jak podłączasz prostownik prosto do klem to ci się zaświecją kontrolki bo bierze prąd z prostownika ale nie ma przejścia na akumulator. Chyba że rzeczywiście umarł akum ale raczej na to nie stawiam.
Szczotki ze szczotkotrzymaczem wymienione na nowe. Masa poprawiona, przejście między klemą minusową a dowolnym miejscem bloku silnika jest idealne.
Po przeczytaniu teo postu choć jest bardzo nieczytelnie napisany powiem tak i chyba jest o przyczyna najczęsciej wystepująca w tego typu samochodach, gdy napięcie siada przy odpalaniu i wiekszych poborach prądu pomijając sprawnośc alternatora - jest brak masy . a dokładnie zły styk na przejściu pomiędzy klema samochodu a przewodem łaczącym z blacha...
Klema plusowa nie bezie powodować rozładowania akumulatora, nie będzie też dawać objawów opisanych przez Ciebie, chyba, że jest uszkodzona. Na minusowej niektóre BMW maja układ pomiarowy do zarządzania energią, teoretycznie przy specyficznym uszkodzeniu może powodować rozładowanie akumulatora. BMW to niewdzięczne auto do poszukiwania poboru prądu na...
Zanim rozbierzesz przód to jezeli jest dostep to sprawdź czy na grubym przewodzie rozrusznika jest +12v, i czy na drugim cienszym od elektromagnesu jest zasilanie kiedy ktoś kręci rozrusznikiem. Pfemek dobrze pisze, trzeba zacząć od najprostszych rzeczy. Przedzwon sobie wszystkie bezpieczniki pod maską razem z tymi duzymi. Ja w cięzkich przypadkach...
Jeśli pompka na wyłączonym silniku pracuje cały czas, to komputer przeszedł w tryb serwisowy. Po naprawach musisz koniecznie zresetować komputer, tj. odłączyć dodatni klem od akumulatora na czas kilku minut i podłączyć spowrotem. Gdy uruchomisz silnik, będzie on nierówno chodził, ale po przejechaniu 8km powinno być już dobrze. Jeśli pompka nadal będzie...
połączenia z masą mam dobre, bo przy obciążeniu napiecie na aku i masą z + jest takie samo gdyby była jakas rezystancja przejścia-połączenia, to prąd spowodował by spadek V. przewód alternatora na klemie przeczysciłem, ale na alternatorze nie - nie mam kanału:cry: a co do pomiaru tętnień mam miernik wskazówkowy elektromagnetyczny zdaje się juz nie pamietam,...
Po wciśnięciu hamulca oraz przełączeniu na N i przekręceniu stacyjki w pozycję START słychać jakiś przekaźnik i wszystko nagle się resetuje (na desce rozdzielczej) i proces powtarza się od nowa. Pierwsza możliwa przyczyna to problem w zasilaniu: 1. Sprawdź czystość i zamocowanie klem akumulatora. 2. Sprawdź akumulator/naładuj/podmień na sprawny. Po...
Mam opis po niemiecku ale sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są dobre sprawdziłem je czy mają przejścia. Zasilania nie sprawdziłem dokąd dociera bo wszystko kable są za skrzynką bezpiecznikową a ją ciężko ruszyć a nie mówiąc ściągnąć. Przy klemach nie mam bezpieczników jedynie mam jeden bezpiecznik od gazu i tyle
Myślałem bezpośrednio podłączyć żabkami do klem. Dobrze na biegunie "+ "postawie bezpiecznik samochodowy 5A Dodano po 13 A czym można zabezpieczyć by nie przeszedł większy prąd niż 12 volt ? Bo jak włączy się silnik w aucie to alternator ładuje i prąd ma wartość 14,4 volta. Proszę o link do takiego elementu zabezpieczającego
Jak nie przejdzie, jak przejdzie? Rozładujesz swoją baterię równoległą baterii szeregowych, to różnica napięć spowoduje, że ubytek energii zostanie uzupełniony energią z baterii rozruchowej. Przetwornicę boost (fajne te anglicyzmy i amerykanizmy) było kupić z regulatorem prądu. Każda ładowarka służy do ładowania. Jeśli masz ładowarkę do laptopa, to...
http://obrazki.elektroda.pl/8306704400_1... Projekt powstawał pół roku(brak czasu), ale udało się go skończyć i działa sprawnie. Prostownik budowany na wzór starej szkoły, jako urządzenie dla osób myślących i znających się w temacie, jest pozbawiony wszelkich zabezpieczeń, przed zwarciem biegunów, przekroczeniem 15v, czy przeładowaniem....
Podmień bezpiecznik od rozrusznik Ale problem jest od strony sterowania przekaźnikiem rozrusznika. Przekaźnik podmieniony. Wyjmę przekaźnik i zrobię zworę i rozrusznik kręci ile chcę i kiedy chcę. gdy nie będzie odpalał daj akumulator na kable Rozumiem że spodziewasz się zbyt niskiego napięcia - sprawdzałem bezpośrednio na rozruszniku - brak spadków...
Tak sprawdzałem ,na tym przekaźniku jest napięcie po zapaleniu silnika załącza i przekazuje prąd dalej ,sprawdziłem bezpieczniki te koło siedzenia są dobre i nie pośniedziałe , na nich też jak jest ściągnięta klema to jest ok 12V ale powoli spada do zera a jak podepnę żarówkę to napięcie od razu zanika ,pojawi się dopiero jak podepnę klemę pod akumulator...
Dwa cienkie czarne kable do tej klemy wchodzą. Mierzyłes przejście na pinach zapalnika i przejscie aż do sterownika Airbag? Przy zdjętej wtyczce pamiętaj o sprężynkach zwierających piny, trzeba je odchylić do pomiaru. Ma tam być parę ohm. Załóż ale okulary ochronne i rękawice, co prawda omomierz nie odpali Klemy, ale lepiej być ostrożnym.
Ok super koledzy dziękuję za zainteresowanie moim tematem. Napiszę tak: dogłębnie jeszcze raz wszystko sprawdziłem i okazało się że bezpiecznik który znajduje się na plusie akumulatora miał pęknięcie prawie niewidoczne( bezpiecznik ma 40A taki duży - znajdują się tam trzy bezpieczniki na klemę plusową. Niby przejście prądowe było ale jak delikatnie...
Zamiast czujnika uderzeniowego są klemy elektroniczne jedna na akumulatorze minus, druga pod nogami pasażera obie sprawne . Jest jeszcze moduł na klemie dodatniej przez który idzie kabel na rozrusznik .Tam nie mam przejścia ale wydaje mi się że to sterownik nie steruje. Słychać że sterownik silnika żyje ,po naduszeniu na pedał gazu przepustnica działa....
Dodatkowo nie trzeba czujnika maski odłączyć Kto ci każe? Po prostu czasami występuje dodatkowy czujnik otwarcia klapy i pisałem jak już to go zablokować. I jesteś pewny że do radia w tym dochodzi napięcie po stacyjce czy może jednak jest włączane poprzez can? Dlatego poleciłem odłączyć fizycznie radio -wykona pomiar napięcia can i będzie wiadomo w...
Rozmawiałem przez telefon z elektrykiem samochodowym, który prowadzi działalność. Doradził, żebym wymienił bezpiecznik i zrobił pomiar ładowania na klemach akumulatora. Że jak nie ma obciążenia to tak może być te 19 V. Dodano po 3 Ok. może przełożę na prawą stronę tam jest wolne miejsce? Dodano po 12 Kabel prowadzi do alternatora, a bezpiecznik jest...
Takim fabrycznym urządzeniem podtrzymującym pracę akumulatora w okresie nieużywania przez dłuższy okres samochodu które to urządzenie może być podłączone przez dowolny okres czasu, gdzie po naładowaniu akumulatora prądem 800mA przechodzi na ładowanie konserwujące niewielkim prądem.Urządzenie posiada trzy zabudowane diody które informują 1 dioda czerwona...
Wg mnie jeździć obserwowć, albo wyłączyć "chwasta" i mieć stałe ładowanie - tylko może być wtedy na poziomie 14,7V co jest nawet dobre przy jazdach koło domu :). 1) Czy pozostawienie na stałe ładowania 14,7V (u mnie 80% długie trasy) zniszczy akumulator lub obniży jego trwałość (oryginalny aku jest typu EFB)? 2) Czy po odpięciu kabelka przy klemie...
Problemem może być tak naprawdę wszystko: 1. Problem może być w połączeniach przewodów. Sprawdzić wszystkie przewody miernikiem elektronicznym czy mają przejścia (sprawdzenie dokonać na wyłączonym urządzeniu z prądu) 2. Czy na krokodylkach prostownika, które podłącza się do klem w aku daje napięcie 12V? 2. Może być również tak, że "procesor" prostownika...
Witam. Sprawdź przejście masy z klemy na blache. Może nie kontaktować, Wyczyść klemy i wtedy próbuj, z pomiarem napięcia przy rozruchu.
ok, rozumiem, spróbuję dalej. Masa niby wszędzie łapie - pomierzyłem sobie przejście miedzy klemą a ramą, silnikiem, ECU - wszędzie jest, bez żadnego dodatkowego oporu. Ponadto mierząc napięcie - plus akumulatora, drugi przewód miernika do wyżej wymienionych mas -za każdym razem napięcie 12,67V, identyczne jak bezpośrednio na akumulatorze. Ale mimo...
kolego małek pomyśl zanim napiszesz. To co napisałeś nie jest mi żadną nowością bo mam z tym styczność na codzien ale wiem co ludzie wyprawiają żeby uniknąć kosztów np ostatnio przyjechało do nas x3 i czasem nie paliło, czasem paliło,nie do doładowywało aku takie różne bardzo dziwne rzeczy sie działy i jak się okazało jak juz wczesniej pisałem jakiś...
Ok. 1) przygotuj miernik uniwersalny 2) Ustaw na zakres pomiaru rezystancji przejścia 3) czarny przewód miernika umocuj w klemie ujemnej, tak aby nie wypadł. 4) odepnij złącze od sterownika KME 5) znajdź czerwonym przewodem miernika pin do którego jest doprowadzona masa. 6) włóż z powrotem wtyczkę do sterownika, ale wcześniej ściągając z wtyku gumową...
Po tych wymianach faktycznie nie odpinałem klem. Spróbuje jeszcze tego. Check się świecił tylko wtedy jak na benzynie nie mogełem odpalić to zapaliłem na LPG to się cały czas świecił. Ale uznałem ze na gazie to normalne ze się swieci. Co jednak zastanawia to jak odpali normalnie na benzynie, zagrzeje się i na gaz przejdzie to już się nie świeci check.
Miałem podobny telefon ale nie taki sam. Myślę że przewody zasilające to: czerwony=plus, czarny=masa (minus) Sprawdź miernikiem czy jest połączenie czarnego przewodu z obudową gniazda antenowego. Dla bezpieczeństwa możesz przy podłączaniu do zasilania włączyć w szeregu z czerwonym przewodem żarówkę samochodową 12V/21W sprawdziłem jest przejście między...
Pisałem, nie pytam "jak to zrobić" tylko przedstawiam jak. Pytania to pomijasz Ty, nie tyle je zadajesz co pryncypialnie twierdzisz a ja mam się ustosunkować wg "udowodnij że nie jesteś wielbłądem"... Pogrzeb w schematach i znajdziesz rozwiązania w których jeden z pinów IN 723 jest łączony wprost do Uref 723 ( co świadczy o "braku elastyczności"...)....
Wszystko juz patrzyłem między bramka a katoda mam przejście miernik piszczy, napięcie miedzy bramka a masa 0V wynosi tyle samo cos na katodzie - tak powinno byc?! Dlaczego mówisz ze napięcie za małe>14,3 po wyprostowaniu jest prawie 15V. To mnie dziwi ze na klemach wyjsciowych mam napięcie a prąd zatrzymuje sie na katodzie. Wcześniej jak go robilem...
Witam i Wesołych Świąt ! Mam kilka pytań dotyczących prądu w samochodzie ,nie znam się na tym więc potrzebuję Waszych rad :) chciałbym jeśli to możliwe zamontować w samochodzie jakiś licznik/wyświetlacz pokazujący napięcie akumulatora przed rozruchem i podczas jazdy, kiedyś coś takiego miałem w ładzie ,a w pracy mam w koparko-ładowarce :) Oczywiście...
Normalnie nie strzela!!!! Miałem z nim trochę przejść jak świece były do wymiany, ale od pół roku jest OK! W takim razie powiedz co mam wyregulować w sterowniku - bo tak jak zaznaczyłem błąd pojawia się dopiero w momencie gdy w butli jest mało gazu. pomaga reset poprzez odłączenie klem!
Witam , Mam problem z moją ibizką. Kupiłem samochód na dojazdy do pracy, wiedziałem że klima nie chodzi, jednak zrobiło się gorąco i chciałbym coś z tym zrobić. Pojechałem sprawdzić czy układ jest szczelny. Okazało się że jest okej więc nabiłem czynnik. Przycisk AC na panelu przy włączeniu jest podświetlony, obroty silnika na biegu jałowym się podnoszą...
Stawiałeś problem CC nie określiłeś pojemności silnika Więc trudno było się zorientować co do modelu.Jeżeli ten bezpiecznikjest zabudowany to sprawdz żarówką przejście przez niego na obydwu śrubach czy jest napięcie.Zdejm klemy z akumulatora ,oczyść trzonki aku i klemy i ponownie zamontuj na aku.Jeżeli kable są przykręcone śrubami do klem,sprawdż i...
Cała robota, choć nieprzyjemna bo na mrozie, nie ma zupełnie sensu, bo donikąd nie prowadzi. I tak szczerze, to dla mnie oglądanie wyników pomiarów na yt to jakby to ując grzecznie, sranie w banie i strata czasu. Pewnie dlatego właśnie tak mało odpowiedzi jest tutaj pod filmem. Wszystko dodkonske rozumiem. Zdaję sobie sprawę, że wykonslem to w sposób...
Witam, W w/w samochodzie marki FSC ŻUK, z benzynowym silnikiem S21 mam następującą sytuację z obwodem ładowania akumulatora. Oryginalnie był tam zamontowany mechaniczny regulator napięcia, który uległ uszkodzeniu i podawał zbyt duży prąd ładowania (rzędu 17v). Regulator został wymieniony na elektroniczny JEZPOL RNA 2. Alternator jest 9 diodowy i ten...
witam dziś próbowałem dojść do przyczyny co możne powodować to iż nie chce kręcić i nie świeci immobilizer . pierwsze wymieniłem jeden z przekaźników na nowy ponieważ jedna strona była zgrzana ale to tez nic nie dało przeciągałem kabek tak jak pisaliście na ten zawór i tez nie pomogło w końcu zacząłem sprawdzać kable od rozrusznika i też były dobre...
...Musiałem mierzyć na zakresie 10A bo komputer dużo bierze jak poleci prąd i miernik mi głupiał więc nie są one super dokładne. Powinieneś najpierw dotknąć klemą do słupka, żeby wszystko się aktywowało i przeszło w stan czuwania a dopiero później rozłączyć klemę przy wpiętym w szereg amperomierzu. Przy podłączaniu akumulatora przez chwilę płynie prąd...
Witam. U mnie jest już ok. Ściągnąłem sobie schemat i wszystko rozebrałem i złożyłem lepiej. Zredukowałem wiele niepotrzebnych mas i zaizolowałem dobrze kable. Skróciłem przewody gazowe. Teraz jest ok. Aby silnik przeszedł na gaz z benzyny, muszą być spełnione 3 warunki: - temperatura na reduktorze mu si być zgodna z zadaną (woda w chłodnicy musi się...
Witam problem jak w temacie. Po uruchomieniu trybu serwisowego i przejściu do pomiaru napięcia odczytywana wartość jest o 1V niższa od rzeczywistej zmierzonej na klemach akumulatora miernikiem. Sprawdzałem też napięcie w innym Focusie ale tam było wszystko OK. Do tego dochodzi jeszcze problem z ładowaniem akumulatora. Po około 20sek. załącza się kontrolka...
To raczej świadczy o rozładowanym akumulatorze -po prostu akumulator nie trzyma pojemności. Trochę zimniej i pozamiatane -przekręcasz stacyjkę, a świece żarowe potrzebują prądu około 40A, a akumulator wymięka, napięcie spada i masz objaw że wszystkie przekaźniki wariują i to samo z tablicą rozdzielczą. Tą masę możesz sprawdzić nie zaszkodzi. Pewno już...
Watpie by było coś jeszcze po drodze ale mogę sie mylić najlepiej sprawdzić to miernikiem zdejmij klemę i od stacyjki styku rozruchu sprawdź przejście na przekaźnik i z przekaznika dalej jesli byłby jakiś kontroler po drodze bez zapłonu przejścia nie bedzie a jeśli nic nie ma to to poprostu bedziesz miał połączenie .
nie odłącznie akkusa nie jest lekiem . Trzeba znaleźc przyczyne niedomagania silnika . A odłacznie klemy ma za zadanie jedynie przejście sterownika z trybu awaryjnego na normalny tok pracy. Hm w fieście nie ma za duzo elektroniki jeśli jest to mk3 . Najczęściej w nich pada silnik krokowy , czujnik poł przepustnicy albo sonda . Wiecej eletroniki tam...
Zamiast rezystorów wyrównawczych można użyć przewodów do klem, zamiast prowadzić od prostownika do zacisku 10mm2 dać np. 3 x 2,5 mm, połączyć je dopiero przy zacisku, a od strony prostownika wyjścia mostków do osobnej żyły każdy. Można by też użyć przewodu 4x2,5 i dodatkowe żyły zastosować do pomiaru napięcia, jednak uważam że pomiar napięcia w momencie...
Witam panowie mam maly problemik , uruchomilem ten prostownik z wsadem od autora , i teraz moje pytanie plytka startuje i na wyswietlaczu pojawia mi sie najpierw serial nastepnie moj login i przechodzi do takiego czegos jak stop prawa autora , czy ustawienia fuse bitow jest potrzebne jesli tak to jak je ustawic w programie ISP Programmer z gory serdeczne...
Witam wszystkich. Pacjent to Dell E7250 z padniętym jednym USB. Podczas podłączania laptopa pod sterownik gazu w aucie przez interfejs położyłem lapka na akumulator i prawdopodobnie klema plusowa aku dotknęła gniazda stacji dokującej laptopa. Efekt interfejs spalony, USB nagrzane i przestało działać. Wyskoczył komunikat o skoku napięcia na USB. Pin...
Witam Miałem kiedyś podobny problem w samochodzie. Dodatkowo jeszcze wtyki gniazda zapalniczki wypadały w najmniej oczekiwanym momencie. Problem rozwiązałem poprzez podciągnięcie osobnego kabla bezpośrednio z akumulatora (bezpiecznik przy klemie plusowej) i zainstalowanie w samochodzie, pod spodem deski rozdzielczej trzech panelowych gniazd żeńskich...
1. Podmień aku na sprawne. 2. Odpal auto, niech pochodzi aż napięcie się ustabilizuje sprawdź ładowanie, powinno być około 14.25-14.4V. 3. Wyłącz silnik, zdejmij klemę i szeregowo podłącz amperomierz na zakres 2A. 4. Odczekaj aż moduł komfortu przejdzie w stan czuwania, może to trwać nawet 45 minut. 5. Sprawdzaj wskazania pobór prądu nie powinny przekroczyć...
https://obrazki.elektroda.pl/9764833100_... Witam, celem projektu było stworzenie prostownika/ładowarki wieloetapowej który w przeciwieństwie do fabrycznych konstrukcji pozwalałby naładować w pełni akumulatory samochodowe z płynnym elektrolitem. Czyli uzyskanie gęstości elektrolitu na poziomie 1.27 Wsad do uC dostępny na priv. NOWA...
No właśnie, a wydajność alternatora to 50 - 70A; trochę brakuje, prawda? Z tym, że te 5A przepustowości to dopuszczalna dla trwałości i bezpieczeństwa. To nie jest tak, że większy prąd "nie przejdzie". Może jednak nastąpić nagrzewanie się przewodu, do wartości nawet niebezpiecznych. Może też być spory spadek napięcia na akumulatorze. Te objawy wystąpią...
Witam Nie wiem czy dobry dział, no ale zapytam. Autko przymula w okolicach 2000 obr/min. Szczególnie zauwazalne jest to na zimnym i letnim silniku ( tak około 40°C ). Wygląda to tak - daję gazu - do 2k obr/min jedzie normalnie, potem przymulenie - jakby się dławił, czasem lekko szarpnie, jak przejdzie powyżej 2000 obr/min to objaw ustępuje. Auto pali...
(...) ru między A i M. Jednak jest to jedyny parametr który po zmianie na M po nowym uruchomieniu auta z powrotem wraca na A. Rzeczywiste spalanie jest inne niż to samo resetujące się coś. Pomóżcie, może da się coś z tym zrobić. https://obrazki.elektroda.pl/3014225600_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Możliwość ręcznego...
Witam. Mam prostownik i przestał ładować. Stało się tak już kiedyś i znajomy elektryk powiedział co mam wymienić jak by się stało to znowu. I stało się. Wylutowałem to i zaniosłem do sklepu za 3 zł kupiłem nowe. Ale prostownik nie dział choć przylutowałem tak samo. Poszedłem wymienić na drugi element który kupiłem. Ale nie pomogło. Zastanawiałem się...
Witam posiadam c4 GP z 2007r 1.6hdi z półautomatem. Problem zaczął się ok tygodnia temu mianowicie auto odpaliło i odrazu zgasło wysypując pełno błędów natomiast za 2 razem odpaliło i chodziło błędy pogasły. Od 3 dni zaczął się problem z odpalaniem albo odpaliło i zgaśnie albo podczas kręcenia odetnie rozrusznik zanim odpali podobnie sypie błędami....
witam. Mam problem taki jak w temacie. przejście na bezpieczniku 60A jest- napięcie tak jak na aku. Nie wiem jak mogę sprawdzić przekaźnik świec żarowych. Na 6kablach grubszych- zakładam, iż to te do świec- brak napięcia. na kablach "czerwonych" wchodzących do przekaźnika (czerwono żółty, i czerwono niebieski) po przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie...
Dziękuję Panowie za wszystkie możliwe podpowiedzi. Sprawa wygląda na chwilę obecną tak : Bezpieczniki od strony kierowcy . Sprawdzone kilkukrotnie. Spalony był tylko od "centralnego zamka". Został wymieniony. Centralny działa. Ta kostka od klemy plusowej okazała się być przepalona i nie było przejścia. Zlutowałem ją. Przejście jest. Sprawdzałem miernikiem....
Czepiłem się tych cyfr, bo nie wiem jak Ci pomóc. Spadek napięcia blisko 0.1V bezpośrednio na klemach może świadczyć o dość sporym poborze prądu jak na stand-by samochodu, jeśli był on robiony w tym samym czasie to o zaniżaniu amperomierza jakieś 100 razy. Lub o błędnym pomiarze. Próbujesz szukać złodzieja prądu z woltomierzem w ręku po najprostszej...
http://obrazki.elektroda.pl/8068270300_1... Witam!!! Kilka dni temu zauważyłem, że przygasa mi w czasie jazdy lekko licznik, jednocześnie rano miałem wrażenie, że rozrusznik jakoś słabiej kręci. Po ok 3 dniach tych objawów zatrzymałem się do sklepu, nie było mnie kilka minut, wracam i auto już nie odpaliło, zajrzałem pod maskę i okazało...
Tak sprawdziłem, dioda szybciutko i regularnie mryga, ale nie wiem jakim trafem spaliłem 2 takie diody, najpierw pierwsza, myślałem że może jakaś trefna jest dlatego nie świeci, i druga też pomrugała może z minutę i przestała świecić. Sprawdziłem dziś jeszcze czujnik obrotów wału, wyciągnąłem, rezystancja między dwoma pierwszymi pinami ok.400 ohm, pozostałe...
temat trochę stary ale pewnie jeszcze komuś się przyda skoro klemy śniedziały na starym aku znaczy że w oparach przeszedł kwas na nie trzeba to zneutralizować sodą oczyszczoną (kupisz w spożywczym) rozrobioną z wodą jak wyczyścisz zasmaruj wazeliną techniczną lub smarem miedziowym. Nie powinno wracać.
Witam, borykam się z ciężkim przypadkiem, auto po wypadku, akurat Opel uderzony w część z bezpiecznikami . Zrobione, połączone. Kiedy wkladam klucz kontrolki świecą, ogólnie okej, ale po przekręceniu jakby odpalaniu nagle wszystko gaśnie i echo, nie wiem gdzie już szukać, bezpieczniki sprawdzone.. masa sprawdzona, jest przejście od klemy a ż na silnik....
Witam kolegów. Mam od 2 dni poważny problem ze swoim autkiem, opisze po krótce :podłączyłem prostownik do akumulatora nie wyjmując go z auta i nie odłączając klem po odłączeniu zaczął się kręcić na max. obrotach wentylator chłodnicy a samochód wchodził w tryba awaryjny. Spalił się bezpiecznik 7,5A który jest odpowiedzialny za sterowanie chłodzeniem...
No więc trafoka odstawiłem za waszymi radami :D A kupiłem inwerter z ... Praktikera. Dokładnie model Nutool NTW200INV. Gwarancja jest na 2 lata, spawarkę dostajemy w skrzynce. Jej zawartość to maska (badziew jakich mało - lepszym rozwiązaniem było by jej niedodanie ;) ), kabel masowy kruciutki - 150cm, za to klema jest porządna. Przekrój kabla 25mm²....
Co do wtyczki od krokowca to odłączyłem zasilanie w momencie zaznaczonym strzałką na zdjęciu poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1163607900_1... późniejsze niewielkie zmiany były w momencie włączenia się wentylatora (u mnie ok. 94st. C). Same falowania dopiero pojawiają sie jak temperatura chłodziwa osiągnie 88st. C. odłączyłem zgodnie...
TYLKO złączki zaprasowywane Nie generalizowałbym w ten sposób. Ja od dawna mam instalację z pexa 10lat i NIGDZIE nie mam przecieku na połączeniu pexa ze złączką. A niektóre niejednokrotnie były zdejmowane, (bo coś ciągle u siebie przerabiam:D ).A w zaprasowanych ten numer nie przejdzie... Zawsze mówię, ze wszystko można zrobić dobrze i żle... Nigdy...
witam swiece przewody palec i kopułke wymieniłem okazało sie tez ze termostat byl caly czas otwarty i silnik sie niedogrzewał a jesli jest gaz to temperatura musi byc odpowiednia, obroty na gazie juz nie skacza tylko ze ci fachowcy od gazu tak ustawili ze zwiekszyli dawke gazu przy obrotach 2000-3000 co uwazam za zbyteczne jezelio wczesniej termostat...
Witam, Zrobiłem pomiary i okazuje się, że mierząc oporność od klemy - do masy tj. do skrzyni i całego silnika, wszędzie jest "przejście" więc to raczej mogę wykluczyć. Tym bardziej na na pinach z rozpiski mam też te masy mierzone względem klemy - jak i obudowy silnika/skrzyni i wszystko niby się zgadza. Może jest na forum jakiś elektronik z okolic Wałbrzycha...
Witam. Peugeot 508 2.0 Hdi 140KM 2012r bez start-stop. Szukałem informacji w wielu miejscach, niestety tego czego potrzebuję nie znalazłem. Chodzi mi o ustawienia w Lexi odpowiednich wartości odnośnie ładowania akumulatora. Problem w tym że mam napięcie ładowania w granicach 14,8V do 15V. Pomiary robione multimetrem jak i tanim, wiadomo skąd testerem...
Witam Wyciągnij w kabinie bezpiecznik piąty od góry w pierwszym rzędzie od kompa na ok. 2-3 minuty i zobacz potem powinno przejść, jeżeli nie to do serwisu i reset komputera, ale u mnie pomaga. Przyczyną jest prawdopodobnie inny odczyt z sądy lambda na gazie i komputer zmienia swoje ustawienia Bezpiecznik F5 w kabinie to ja znam bardzo dobrze ;) Jednak...
Mam Opla Vectre B z 96 roku 2.0 16v wersja CD z automatyczną skrzynią biegów. komputer pokładowy wyświetla napis: PROGRAM i nic wiecej na dodatek nie ma czwartego biegu w automacie i troszkę szarpie czego wcześniej nie było. co to może być???czy komputer przeszedł w program awaryjny? zdjęcie klemy też nie pomaga! proszę o pomoc! (!!!) - ozdobnik?
Jak zwykle różne opowiastki nie poparte teorią. Prąd spawania płynie masą i nie ma to wpływu na cokolwiek podłączonego do tej masy. Teoretycznie masz rację - w praktyce jest inaczej. Przykład? Spawamy wydech, przyłączamy masę do ramy. Niby to masa i to masa. Ale niech będzie słabe połaczenie silnika do karoserii, i w czasie powstania łuku właśnie na...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Witam serdecznie. Ostatnio zrobiłem remont kapitalny silnika i mówię czas założyć i zrobić ładowanie. Pojechałem kawał drogi do dobrego elektryka sprawdził mi komutator i uzwojenia na stojanie - bez uwag. Zakładam, podpinam zgodnie ze schematem znalezionym na tym forum i niestety nie działa. Zakładam inny stojan wraz z komutatorem z jeżdżącej ts-ki...
na wyłączonym zapłonie gdy przyłożyłem miernik do tego kabelka który idzie z BSM z tej wtyczki do pompy i do plusa z akumulatora pokazało się napięcie 12V. Jest to normalne? Jest to normalne, skoro na pompie nie ma napięcia a na klemie plusowej jest 12 V to woltomierz pokaże 12 V. Pompę sprawdza się w inny sposób: z dwóch przepalonych żarówek H4 robisz...
Witam. No tak, wychodzi brak zasilania, ale nadal nie ogarniam. Ze schematu wychodzi, iż ECU jest zasilane na pinach 76 i 77. Jak przekręcę stacyjkę to nie pojawia się tam napięcie. Z kolei masa dla ECU jest na 78 i 79 i przejście do klemy minusowej jest. Po nitce do kłębka dotarłem do przekaźnika (taki mały czarny, symbol 7700414484) z 5 nóżkami przy...
Witam! Może ktoś mi wytłumaczy działanie fabrycznego centralnego zamka a raczej jego usterki. Nieraz rozładował mi się w zimę akumulator, oczywiście wył sobie alarm z własnym zasilaniem, ale nigdy nie spotkał mnie problem (TAKI!!!!) z otwarciem drzwi, ale od początku: Auto było nie odpalane ze 4 dni (czasami bywa że zdechnie akumulator(roczny) , ponieważ...
Witajcie, Jestem nowy na forum i zaznaczę zanim opiszę problem, że jestem totalnym laikiem elektronicznym z podstawową wiedzą dot. lutowania, gdzie jest +, gdzie -, które to opornik, a które kondensator etc. Szukałem pokrewnych tematów i szperałem w poszukiwaniu czegoś o lokalizowaniu i naprawie/wymianie poszczególnych elementów płytek, ale przejdę...
Właśnie wróciłem z auta i zauważyłem cykliczność tego zamykania. Generalnie odpalam auto (krokowy już wcześniej wpięty w wiązkę, żeby go obserwować wizualnie), przełączam na gaz, krokowy się otwiera (do +- połowy zakresu, więc chyba OK). Następnie krokowy cały czas pracując powoli dąży do zamknięcia. Kiedy się zamknie, silniczek w krokówce przestaje...
Witam. Odebrałem auto od mechanika, z tyłu trochę dłubał w miejscu kabli i akumulatora przy okazji kompletnie innej naprawy. Odebrałem auto i wszystko było ok. Odpaliłem zgasiłem potem znowu odpaliłem. Przejechałem z kilometr, moze dwa. Nagle podczas jazdy jakby wystąpił spadek napiecia chwilowy i skrzynia przeszła z D na N. Zatrzymałem się, wbiłem...
Być może radio nie jest od nowości to samo, nie wiem. To nie ma znaczenia - jeśli działało w tym samochodzie to też przeszło procedurę uwierzytelnienia. Możliwe, że np. robiono coś urządzeniem diagnostycznym i przypadkiem.... lub programowano licznik. Normalnie wygląda to tak: zakładamy klemę, włączamy radio i działa. Właściciel zazwyczaj nawet nie...
efekt przejście matryc przejście rs232 przejście
ustawic dekoder polsatu bydgoszcz trzeciewiec automatyka budynkowa
kettler sterownik mikrokomputer cobra1
Packard Bell ZE7 – wejście do BIOS bez klawiszy funkcyjnych, klawiatura USB, Fast Boot Instrukcja serwisowa Unitra Diora WS 704 – schematy, regulacja, typowe usterki