Skoro załącza się sprężarka i nie chłodzi to może poprostu nie wytwarza ciśnienia. Zapnij manometry i sprawdź ciśnienia.
(at)jack63 konstrukcyjnie króciec jest niskiego ciśnienia, ale umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia. Do serwisu przydaje się przejściówka. Parę modeli tak miało. W Daciach tego nie widziałem. (at)bpjl jeśli zamknęło skalę w tym manometrze, to od czynnika bym się odczepił, to znaczy może go być mało, ale przy takim ciśnieniu klimatyzacja się...
Niestety nic ciekawego . Opis masz we wcześniejszych postach ;-) Ceny są zbyt wysokie by samemu robić. Szybkozłączki kosztują, węże też.. Niestety, chyba muszę się poddać lub szukać po giełdach :-(.. Chyba, ze znajdę parę osób co które skasuje później i sprzęt się zwróci.. Generalnie- wiem już co kupić i składać..Nieopłacalne w sztukach..
Witam. A czy podczas pracy sprężarki wiatrak kręcił? Jakie ciśnienia były na manometrach?
Więc na manometrze LP będzie wzrost ciśnienia. Będzie miał odpowiedź.
A jak zrobisz nawiew tylko na twarz? Jak ciśnienia po podłączeniu manometrów?
Przy zbyt dużym wzroście ciśnienia powinien odłączyć kompresor, manometry i sprawdzić ciśnienia.
Oryginalnie to pewnie ciśnienie szło w kosmos i sprężarka się wyłączała, pewnie skraplacz zawalony błotem albo stracił wszystkie lamelki. A co teraz zepsułeś to ciężko powiedzieć. Tak się niestety kończy wymiana elementów w oparciu o kody błędów... a parametry ktoś sprawdził? Choćby ciśnienia, choćby manometrami?
Czynnik chłodniczy 410A i 407c jest używany do układów klimatyzacji. Podczas pomiaru ciśnienia powinieneś widzieć również temperaturę dla danego ciśnienia, W klimatyzacji powinna wynosić +/-0 stopni. Wszystko zależy w jakich warunkach pracuje urządzenie. (patrz przedmówcy)
Manometry i jakie są ciśnienia??
Brak drugiego biegu wentylatora bądź brudny skraplacz. Dobrze by było gdybyś podał ciśnienia jak na początku klima działa i później jak ją prawdopod ... Do tematu:wiatraki ok. skraplacz umyty dokładnie Karcherem.Ponadto nie napisałem ale byłem w dwóch serwisach klimatyzacji gdzie klima była podłączona do maszyn serwisowych z manometrami i ciśnienia...
Co do pracy wentylatorów najpierw załącza się jeden po dłuższej chwili drugi. Czynnik w klimatyzacji jest świeżo nabity. Pożyczyłem listwę z manometrami do sprawdzania ciśnień klimatyzacji jutro dam znać jaki wynik. Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia ale nie przyniosło to żadnych efektów, problem który występuje zdarza się raz częściej a raz rzadko.
Weź kogoś z manometrami i sprawdź ciśnienia będziesz miał rozeznanie.
Tak myślałem ze zawór lub osuszacz zawalony. A wie ktoś może czy jest sposób na sprawdzenie zaworu rozprężnego. nie ma na manometrach wysokiego ciśnienia a powinno być między 12 a 25 bar
Manometry prawdę mówią najszczerszą
Ciśnienia i napięcia a czujniku (+/- dokładność manometru i miernika) 0bar - 0,17V 1bar - 0,3V 2bar - 0,44V 3bar - 0,58V 4bar - 0,7V 5bar - 0,83V 6bar - 0,92V 7bar - 1,06V 8bar - 1,21V 9bar - 1,34V 10bar - 1,47V 11bar - 1,6V 12bar - 1,74V 13bar - 1,88V 14bar - 2,05V 15bar - 2,17V 16bar - 2,31V 17bar - 2,46V 18bar - 2,61V 19bar - 2,75V wyższego ciśnienia...
Może byś tak podał markę, model, rocznik samochodu oraz informację w jaki silnik jest wyposażony. Jak mniemam sprężarka ma zawór sterujący wydatkiem a nie sprzęgło, trzeba sprawdzić sprzętem diagnostycznym jaki tam płynie prąd oraz podpiąć manometry i zmierzyć ciśnienia HP i LP
Witam. Mam problem z Oplem Zafirą A z 2002 r. Przestała działać, po podłączeniu manometru do portu niskiego ciśnienia wskazuje 90 psi, prawidłowa norma na manometrze powinna być od 25 do 45 psi. Co może być przyczyną tego stanu?
Ciśnienia podaj oraz temp przy jakim to wyszło,gdy zimno będą ogólnie niskie te wysokie. Dodano po 1 Bez bloków ,ciśnienia na manometrach.
Co ta klima chłodzi ? Temp wew. 33 a zewn 14 stopni. Chociaż z drugiej strony to klima raczej jest zbyt sprawna skoro wewnątrz masz temperaturę -128 stopni (piąty scan). Co ty chcesz zejść poniżej zera bezwzględnego ? :D 8 bar na wysokim to nie rewelka, a ile na ssaniu ? Zobacz ile masz czynnika (przez odessanie) i w razie czego uzupełnij. Podaj LP...
Raczej marne szanse. Ja podłączam maszynę i widzę na manometrach. Innego sposobu nie znam
Tutaj masz schematy: https://4cardata-info.translate.goog/ele... Tutaj jak to działa: https://4cardata-info.translate.goog/ele...
Błędy? Test wentylatora? Ciśnienia w układzie (nawet nie włączonym) ż pozycji testera i manometrów.
Schemat Ci tutaj nic nie pomoże bo wszystko w nim jest ok - gwarantuję. Podłącz manometry (dwa!), uruchom silnik/klimatyzację i obserwuj ciśnienia HP i LP. Spostrzeżenia opisz - dopiero w tedy można coś powiedzieć!
Nic nie wciskaj bo to nie ma sensu. Skoro klimatyzacja się włącza to gaz jest ale może go być na tyle mało że układ jest niewydajny. Trzeba podpiąć manometry i wtedy będzie widać po ciśnieniach czy jest czynnik i gdzie może być przyczyna.
Nabijanie ciśnienia przez kompresor ktory wykorzystam. https://youtu.be/JfwNfrWTPP0 Dodano po 1 Troche nieszczelne złącze manometru do mierzenia kompresji diesla.
Czyżby osuszacz zapchany/ zużyty? Raczej zawór rozprężny (TZR) Ale nie ma co gdybać, trzeba podpiąć manometry i zobaczyć jakie są ciśnienia HP i LP
Cześć, od pewnego czasu mam problem z klimatyzacją w ww. aucie od tego lata. Sytuacja wygląda następująco, włączam klimatyzację słyszę sprzegiełko, zaczyna lecieć zimne powietrze, po 1-2 min słyszę odskakujące sprzęgiełko, czekam 10 sek i klik znów załączona zostaje sprężarka i tak w kółko. Ostatni serwis klimatyzacji w 2018. Diagnozę rozpocząłem od...
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
Tu trzeba jakiegoś sprzętu diagnostycznego-odczyt błędów i parametrów oraz sprawdzenie ciśnienia w układzie klimy manometrem.
A kompresor się załącza? Tam kompresor jest na sprzęgle elektromagnetycznym czy stale zasprzeglony? Ciśnienia w układzie możesz sprawdzić mając podłączoną maszynę do napełniania klimy. Są tam manometry które pokazują ciśnienia w przewodach podczas pracy.
A ciśnienia sprawdzane na manometrze?Może czujnik ciśnienia wariuje?Ale przy monitorze można gdybać.Może osuszacz zapchany lub zagięta gdzieś rurka?
W samochodzie Citroen C4 nie działa klimatyzacja. Pompa stała, co okazało się było wynikiem znikomego ciśnienia w części "niskiego cisnienia". Manometr pokazywał "LOWE" Zakupiłem dwie puszki z czynnikiem. Jedna z uszczelniaczem, a druga z samym gazem. Po wprowadzeniu zawartości z uszczelniaczem, manometr pokazał początek zielonego pola. Następnie po...
Jakie ciśnienia? Co się dzieje na stronie ssącej a jakie na tłocznej? Pomiar vag parametrów kompresora i czujnika ciśnienia czynnika. Dodano po 7 I nie szukaj przekaźnika bo go nie ma. Nie kombinuj za bardzo bo później się okaże że coś przełożyłeś w skrzynce pod maską i nie ma napięcia na czujniku ciśnienia. Bo już takie przypadki też miałem. Zawór...
klima przestała chłodzić wiec dobiłem gaz w servisie. niestety w dalszym ciągu w upały nie chłodziła Tak to jest z "nabijaczami", spojrzeć na manometry jakie są ciśnienia hp i lp przy pracującej klimatyzacji to już nie raczą, o podpięciu komputera i sprawdzeniu co słychać w module hvac już nie wspomnę :|
Czujnik ciśnienia podejrzany, ilość gazu w układzie oczywiście prawidłowa. Obserwowałeś wkazania manometrów podczas występowania problemu?
Ale wentylatory zasila chyba oddzielnie? One kręcą gdy załączam klimę na panelu. Natomiast taka jeszcze rzecz mnie martwi. Jak pidpiołem manometr do portu niskiego ciśnienia to brakuje skali a jest do 100 psi. O co chodzi?
Test szczelności maszyna do niczego nie potrzebny. Próżnią to można testować jak jest wielka dziura a skoro był czynnik to dziury nie było. Jak majstry miały podłączoną maszynę to trzeba było zobaczyć jakieś są ciśnienia HP i LP bo bez tego to nie wiemy czy układ działa poprawnie. Podłączyć manometry i sprawdzić ciśnienia. Wentylatory na chłodnicy w...
Ten błąd nie ma wpływu na pracę układu. Gdyby miał to sterownik nie pozwoliłby na pracę zaworu (zawór jest wysterowany bo pobiera prąd). Masz zatarty/uszkodzony kompresor albo zerwane sprzęgło (nie mylić z elektromagnesem) przez co wirnik się nie kręci. Może być uszkodzony mechanicznie zawór regulacji wydajności kompresora ale to jest rzadkość moim...
Aby wiedzieć czy czujnik odcina klimatyzację bo jest w niej za wysokie ciśnienie wystarczy podłączyć manometry i to potwierdzić. Jeśli się to nie pokrywa czujnik do wymiany lub uszkodzenie w instalacji i tyle w temacie.
Witam Problem jest następujący, ciśnienie na niskim jest 2,5 bara a na wysokim 0 bara, klimatyzacja jest manualna, dotyczy klimatyzacji Opel Meriva A z 2004r silnik 1,7 cdti. Po uruchomieniu silnika i włączeniu przycisku AC sprzęgło sprężarki normalnie spina i sprężarka chodzi lecz żadnych zmian na manometrach. Proszę o radę gdzie szukać problemu
Czy -18stopni na skraplaczu na zewnątrz przy temp zewnętrznej -4 to normalne ? Ściągałem dość sporo czynnika a rurka ssąca sprężarki ma -10st Dodano po 4 Ogólnie drugi problem mam taki że jak mam na wymienniku 74st to nie mam jak zmierzyć ciśnienia gdyż manometr mam tylko do 35bar
Witam. Na komputerze delphi chińskim wyszło opis przełącznik ciśnienia chłodzenia za wysoki zakres Najlepiej podjedź gdzieś do dobrego warsztatu gdzie robią a nie tylko "nabijają" klimatyzację. Trzeba podłączyć manometry i posprawdzać co się dzieje z ciśnieniami, jak to wszystko działa. Przyczyn może być wiele, dlatego trafna diagnostyka oszczędzi Ci...
wymieniłem wentylatory, efekt identyczny... Eeee, to słabo, trza było od razu ćwiarę wstawić. Te wentylatory sterowane są komputerem, załączają się dopiero w chwili osiągnięcia pewnego ciśnienia klimy na HP. Skoro dysponujesz vcds i widzę że masz wiedzę na ten temat to proponuję podpiąć manometry i zobaczyć jak zachowują się ciśnienia. Wczoraj np robiłem...
Powiedz najpierw czy to klimatyzacja manualna czy automatyczna. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki: F2 30A, F35 10A, F39 5A, F40 5A. Zakładając, że manualna to sprawdz czy jest połączenie między panelem klimatyzacji pin 4 kolor przewodu różowy a sterownikiem silnika, złącze X71 pin 45 kolor przewodu czarno-zielony, wykluczymy przerwę w obwodzie oraz uszkodzenie...
Stawiałbym na zawór rozprężny, dobrze by było gdyby koleś od nabijania klimy, podłączył manometry, i sprawdził jakie są ciśnienia w układzie.
Przecież i tak sam nabijać nie będziesz bo po takiej ingerencji w układ zrobienie próżni jest konieczne, więc żadne zestawy do domowego nabijania to nie jest dobry pomysł. W takim razie po co pytasz ile czynnika i oleju ?? Wskazanie czujnika można ocenić na diagnostyce i porównując z manometrami LP/HP na stacji, więc znowu nie ma co samemu zmieniać...
Ja nabijam przez HP i moje manometry nie pozwolą nabić przez LP powyżej 10 bar bo to koniec skali. Więc dlaczego producent(magneti marelli) tak przewidział ten przyrząd? LP wykorzystuję tylko do testowania czy sprężarka działa. I nadal czekam na specyfikację że parownik wytrzyma 30 bar 😉
Witam. Mam pytanie jak prawidłowo napełnić klimatyzację samochodową czynnikiem r134a. Czy w formie gazowej czy ciekłej zaworem ku dołowi? Do serwisu posiadam osobno wagę, pompę, manometry itd. Gdzie podłączyć przewody czy do niskiego ciśnienia (niebieskie) czy razem na 2 zawory. Dziękuję z góry za pomoc.
Witam Mam zamontowaną chińszczyznę AirForce 2,5KW z kastoramy ale niestety nie działa ona ostatnio zbyt dobrze. Daje rade schłodzić o około 1*C, wydaje mi się, że jest za mało czynnika w układzie. Na parowniku pojawia się szron na górnych lamelach, dolne są ledwo chłodne. Dodatkowo na rurce przy jednostce zewnętrznej osadza się szron. Klimatyzator chciałbym...
Raczej bym nie potrzebował klimy gdyby temeratura na zewnątrz była poniżej 9 stopni . Zresztą klima przestała działać w lipcu gdzie nawet w UK. było dosyć gorąco . Po prostu z dnia na dzień przestało wiać zimnym powietrzem . Więc krótko,nie ma ciśnienia w układzie-presostat nie pozwoli sterownikowi silnika na włączenie sprzęgła kompresora(ciśnienie...
Witam. Auto od 2 tygodni stoi u mechanika (tego co robił go ostatnio), mówił że podłączyli manometr i teraz ciśnienie oleju w silniku jest nieprawidłowe. Dwa miesiące temu było prawidłowe, bo powiedział że mierzył manometrem... a teraz już nie jest i przyczyny należy szukać gdzie indziej :D Powiedział, że teraz musi wymienić zawór ciśnienia, który jest...
Sprawdź manometrami jak wyglądają ciśnienia w obwodzie - od momentu gdy się klimę załączy do momentu jak odmawia posłuszeństwa. Trop który sygnalizuje kolega powyżej można sprawdzić posiłkując się odczytami z czujników temperatury i ciśnienia w wartościach aktualnych układu. Nie wszystko pokazuje się w błędach - trzeba mieć troszkę doświadczenia, żeby...
Jak dla mnie to sprężarka jest uszkodzona. Dokładałeś klimatyzację oryginalną? Jeżeli zawór rozprężny będzie zablokowany, to klima wystartuje, ale po osiągnięciu wysokiego ciśnienia (zbyt wysokiego) powinna się rozłączyć. oprócz tego po podłączeniu manometrów będzie widoczna próżnia na niskim a na wysokim wspomniane wcześniej zbyt wysokie ciśnienie....
Mikronometr jest to manometr mikropróżniowy Nie! Jest manometr (do pomiaru ciśnienia, zazwyczaj nadciśnienia) Jest mikromanometr [mikro-manometr] (do pomiaru bardzo małych ciśnień) Jest wakuometr (do pomiaru próżni) Jest mikrowakuometr [mikro-wakuometr] (do dokładnego pomiaru próżni) Mikronometr to jest po prostu przekręcona nazwa mikromanometru. To...
Witam czytających Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram. Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na...
Sprzęgło załącza Komputer EDC. Trzeba podpiąć manometry i obserwować ciśnienia, odczytać też kody błędów ACC, EMS,COO Gaz ma być raczej R134. Ile przewodów biegnie do czujnika ciśnienia w skraplaczu? Jeśli 2 , to można dla testu złączyć je na chwilę, przy 2 przewodach, na jednym występuje 24V.
Musisz mieć manometry. Gdy napełnisz układ jakimś medium (powietrze, azot) to włączasz silnik a następnie klimę. Zaraz po włączeniu klimy ma być słyszalny dźwięk załączenia sprzęgła sprężarki a na manometrze wysokiego ciśnienia powinna wskazówka powiększać wartości. Jeżeli wskazówka zwiększa wskazanie to natychmiast wyłączasz klimę. Ten test załatwia...
Cz podłączałeś manometry ,żeby sprawdzić ciśnienia podczas pracy? 8,8 bar to ciśnienie gdy sprężarka nie działa? 25 bar to pewnie ciśnienie na tłoczeniu,podczas pracy ,a wentylator startuje zapewne na najwyższym biegu? Prawdopodobnie masz zatkany układ,ale przede wszystkim podłącz manometry i podaj ciśnienia pracy. Czy przewód tłoczny nie jest oszroniony...
Elektozawór wydaje mi się sprawny skoro VCDS pokazuję prąd w okolicy 0,600 A po załączeniu klimatyzacji. Ten prąd świadczy tylko i wyłącznie o tym, że cewka zaworu jest sprawna, ale zawór już nie musi. Te 6 bar to na pracującej klimie? Jeżeli tak to sprężarka legła. Jeśli chodzi o wskaźniki manometru na maszynie pomiarowej to tak pokazały jak załączyłem...
CO2 jest stosowany w układach Carriera (https://www.hvacr.pl/carrier-wyprodukow... . Tyle, że ciśnienie pracy nieco przekracza 150 bar ( z tego co pamiętam 176). Grubość ścianki w stosunku do normalnych układów na R134a ma różnicę 0,2 mm ( mowa oczywiście o chłodniach np typu kontener). A i CO2 w stosunku do innych...
W moim Focusie 1,5 mk3 złącze na grubej rurce znajduje się w komorze silnika na środku pod podszybiem ściany i pasuje do szybko złącza przewodu z manometrem, który zakupiłem do napełniania. Czy może być to złącze, przypominam 1,5 diesel? Aby zajrzeć za nadkole, jest trochę pracy, gdyż bez warsztatu się nie da.
Witam wszystkich. Mam problem z renault magnum e-tech euro 3 a dokładniej z ciśnieniem w układzie klimatyzacji. Klima była rozszczelniona została wymieniona chłodnica oraz osuszacz.Po nabiciu gazu 1450gr i uruchomieniu klimy manometr pokazał ciśnienia LP 2,1 bar oraz HP nawet 35 bar . Jesli ktos spotkał sie z takim problemem to prosił bym o pomoc.
Czyli jest ok. Tak ma być. Przecież to logiczne. Całkowicie odkręny czujnik to zarorek trzyma i nie syczy. Wkręcając naciskacz otwiera zaworek więc syczy. Dokręcajæc do końca przestaje syczeć bo gniecie uszczelkę i doszczelnia. Ja bym wykręcił czujnik i zmierzył ciśnienie manometrem. Można też podać azot o znanym ciśnieniu na wykręcony czujnik...
Jeżeli na manometrze nic nie pokazuje tz ze sprężarka nie działa. W e46 najczescie siadają czujniki ciśnienia za lewa lampa. Ale najpierw sprawdź : Odepnij kostkę od klimatyzacji i daj prąd z akumulatora i zobacz czy sprzegielko się zalacza. Jeżeli tak to musisz szukać prądu. Sprawdź też prąd na kostce od czujnika ciśnienia za lampa powinien miec ok6v....
Genek1000 - bo to powinno wyglądać tak : -Ciśnienie w układzie około 5 atm na manometrach -ciśnienie odczytane z komputera też 5 atm -zawór lub sprzęgło ma przejście i po podaniu 12 V reaguje -komputer widzi załączenie przycisku AC -po włączeniu klimatyzacji na cewce sprzęgła lub na zaworze brak napięcia lub jest napięcie ale klima nie działa tzn: -ciśnienia...
Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Peugeot 208, 1,6 BlueHDi z 2015 r. Klimatyzacja się nie włącza, sprężarka nie dostaje prądu, sprawdziłem kostkę zasilającą, nie ma napięcia. Sprawdziłem czujnik ciśnienia czynnika, podpiąłem miernik, na niepracującej klimatyzacji pokazuje 1,22 V przy 20 stopniach na zewnątrz, czyli zakładam, że działa. Próbowałem...
KLIMA 5 RAZY NABITA BYŁA a 1 nie wystarczyło?? :) ja sie nie pytam jakie ma być bo to wiem. ja się pytam jakie Ty masz ciśnienia jak klima pracuje. jak Ci podłączą manometry to zwróć uwagę jaka jest temp zewnętrzna.
Ja proponuję natomiast wizytę w warsztacie gdzie mają manometry i umieją to wykorzystać. Być może przyczyną niedziałania klimy jak napisał kolega powyżej jest niesprawny wentylator ,ale w/g mnie masz uszkodzoną (przytartą )sprężarkę i opiłki w układzie z poprzedniej sprężarki. Możesz wymieniać sprężarki nawet codziennie ,ale zawsze skończy się to tak...
3 pinowy czujnik wskazuje na przetwornik, masz kompa żeby odczytać aktualne ciśnienie? I porównać z manometrem?
Dziękuję za naukę. Przeczytałem wszystkie tematy w których uczestniczył kolega gajdek419 i dowiedziałem się że jednak taki tępy do końca nie jestem i nie ma w sprężarce zastosowanej w lagunie żadnego czujnika, a jeśli zawór sterowania zmienną pojemnością sprężarki jest dla kolegi automix czujnikiem to gratuluję i życzę szczęścia przy naprawie skrzyń...
Ciśnienia w układzie uznaje za poprawne skoro gość patrzył na dwa manometry i powiedział mi, że jest ok to tego bym się nie czepiał. Podłączając VAG'a nie miał błędów w bloku klimatyzacja (oprócz usuniętych z silniczkami-klapami). Co do wartości mierzonych w bloku klimatyzacja proszę o wskazówkę na które zwrócić uwagę choć aktualnie nie mam czynnika.
Jeżeli kompresor klimatyzacji włącza się i wyłącza bardzo często w pierwszej kolejności sprawdź czy jest właściwa ilość czynnika chłodzącego. Jeżeli jest go za dużo, za pompą będzie za wysokie ciśnienie i temperatura czynnika będzie za szybko wzrastać. Będzie to powodować - szczególnie w wyższych temperaturach częstsze rozłączanie kompresora. Najlepiej...
Witam Od zeszłorocznego sezonu nie używałem klimatyzacji. Po odpaleniu ostatnio - przykry wniosek: nie chłodzi. Myślałem że uciekł czynnik, ale nie - na manometrach 5 bar. -po włączeniu klimatyzacji sprzęgło sprężarki zaskakuje - rotor się kręci, ale ciśnienia po stronie LP i HP takie same -podmieniłem elektrozawór sterowania sprężarką ( SANDEN SD7C16...
Sprawdz ciśnienie manometrami w serwisie klimatyzacji.
5V i masa na czujniku jest. Klima na pewno jest napełniona. Na pewno to umarł Kopernik. Co pokazują manometry ? Co to znaczy "nie widzi wskazań czujnika ciśnienia" ? Masz odczyt 0 bar, czy jakieś tam kreseczki ? Stan przycisku klimy odczytasz na testerze. Wiatraki i termostat sprawne ? Jakie błędy w silniku ? Podaj to wszystko i dopiero porozmawiamy....
Nie, to prosty układ, ma sprzęgło które włącza/wyłącza sprężarkę. A skąd wiadomo że się coś zapycha, Dlatego że pół roku temu takich skoków ciśnienia po włączeniu sprzęgła nie było, lekko wzrastało ciśnienie i tyle, trzymało się na zielonym zakresie manometru, teraz od razu skacze na czerwone i sprężarka się wyłącza. A moze ma dysze dlawiaca a nie zawor...
Aby obliczyć przegrzanie par czynnika należy : Ciśnienie ssania mierzyć tuż za parownikiem (w przypadku grzania jest to wymiennik w agregacie na zewnątrz) i tam właśnie wpinasz manometr niskiego ciśnienia (w klimie nie ma tam zaworu serwisowego -trzeba wlutować ) czujnik temp na tej samej rurce. Natomiast w trybie chłodzenia ciśnienie niskie mierzysz...
Nie złość się kolego, bo nie ma o co. To taki żart był. Jeśli chodzi o zakres wskazań owych czujników to są one przystosowane do pomiarów ciśnień w przedziale 0-35 bar. Z tego wynika, że nadają się dobrze do konstrukcji automatu do klimatyzacji (do pomiarów HP i LP - zamiast manometrów mechanicznych), najlepiej 2 sztuki aby móc te ciśnienia mierzyć...
Temperatura silnika jest prawidłowa co prawda specjalnie starannie nie sprawdzałem ale ten efekt pojawił się po wpakowaniu drugiej butli, przyjrzę się jeszcze temu ale gdy się okaże ze jest ok to co zrobić ? bo ECM nie pokazuje tego parametru możliwe ze w BSI będzie tego nie szukałem. Upuszczać czynnik ? do jakiego ciśnienia ? bo wydaje mi się ze ciśnienie...
Po pierwsze wg naszego prawa nie możesz tego robić, chodzi o odzysk obecnego czynnika. Masz butlę dwuzaworową i maszynkę do przetłaczania czynnika ? Masz pompę próżniową, manometry, no i najważniejsze - wiedzę na ten temat ? Ta sprężarka ma zawór oraz sprzęgło. Teraz pytanie - czy załącza sprzęgło a klima nie chodzi, a może w ogóle nie załącza sprzęgła....
Witam.Prócz rurek to jeszcze przewody elektryczne,rurki do skroplin,izolacje jeżeli niema ich na rurach miedzianych,kielicharkę co by połączyć rurki z jednostkami,manometry,miernik elek.,kilka kluczy,i cierpliwość.Powodzenia.A przygotowanie do pracy w niskich temperaturach to zamontowanie tzw.regulatora ciśnienia skraplania w jednostce zewnętrznej.
Manometry i prosimy po podanie ciśnień. pozdr
Witam. Mercedes W210 E-klasa, 2000 rok. Problem - klima nie chłodzi. Brak błędów, zrobiona "głęboka" próżnia, nabity nowy czynnik 1000 g (wg nalepki na grodzi). Ciśnienie czynnika w stanie spoczynku na L i na H około 5 atm (20°C). Po załączeniu klimy ciśnienie na ssaniu spada tylko do 2,5 atm, natomiast ciśnienie na tłoczeniu wzrasta przez chwilę do...
Może ciśnienie ok, tylko manometr naciągnięty??
Witam. Trafiłem na "ścianę płaczu" podczas naprawy klimatyzacji w volkswagenie Caddy 1,6 LIVE z 2009 roku. Mianowicie: uszkodzona cewka elektromagnetycznego sprzęgła i uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji (3-pinowy piezoelektryczny czujnik ). Po wymianie cewki i wymianie czujnika (wykonany recykling R134) klima zaczęła pracować , ciśnienia na manometrach...
Nikt nie odpisuje ale opisze co dalej poczyniłem z klimatyzacją. Niestety padła diagnostyka na zawór w sprężarce i osuszacz ale niestety klimatyzacja nadal działa w kratkę.. raz działa raz nie.. Nikt nie odpisuje, bo nic nie piszesz. Odpisujesz zdawkowo. Nie wiadomo czy coś zrobiłeś, czy nie. Nie dajesz żadnych informacji. Wydaje mi się, że miałeś...
Witam. Mam problem z stacja klimatyzacji robinair acm3000. Stacja nie odciąga oleju. Gdy daje odciąganie czynnika tak długo trwa że zostaje przerwane i na wyświetlaczu pojawia się napis zbyt długi czas odzysku. Podczas odzyskiwania gazu ciśnienie na manometrach schodzi do 0. Ciśnienie w butli spuszczone do 7 ale dalej nie odciąga oleju.
Podłącz manometry i obserwuj ciśnienia HP i LP zarówno podczas pracy i w momencie jak sprężarka się wyłącza. Albo oddaj to do kogoś kto się na tym zna.
chodzi Ci aby sprawdzić przy jakim ciśnieniu czynnika chłodzącego wyłącza się klimatyzacja tak ? Tak trzeba podłączyć manometry i sprawdzić pracę układu. Dość istotne jest ciśnienie na ssani przy takiej usterce.
A tam gdzie nabijają klimatyzację to mogę sprawdzić ciśnienie? Bo ja nie mam manometrów a to chyba musi być specjalny do klimatyzacji
] Witam, odebrałem samochód. Po wciśnięciu guzika od klimy klima się włącza, wentylator pracuje. Na manometrze niskiego ciśnienia ciśnienie wzrasta do 7 barów i dalej chce rosnąć. Na manometrze wysokiego ciśnienia ciśnienie trochę rośnie, a potem już nie (nie pamiętam wartości). Co może być przyczyną? - za dużo czynnika, - za dużo oleju, - dysza rozprężna...
Manometr pokazuje ciśnienie 3,6bar i temp około -6stC zaś suwak dla ciśnienia 3,6bar pokazuje 0,1stC. Proszę wyjaśnij skąd ta różnica? Tak jest dobrze? Jak masz skalibrowany manometr jako dev czy bubble ? Bo mi się wydaje że w dev. On jest na wysokiej stronie czy na niskiej. Dodano po 7 Kol obelix wiesz może jak odbywa się zarządzanie mocą w klimatyzacji...
Niestety stacja ta służyła do napełniania chłodziarek itp. Urządzenie składa się z pompy próżniowej ,wakuometru po lewej a na środku bateria manometrów do kontroli ciśnienia niskiego i wysokiego oraz po prawej cylinder na czynnik chłodniczy z którego napełniało się serwisowane urządzenie . Zaś czynnik chłodniczy tankowało się do cylindra na zasadzie...
przy spuszczaniu azotu można jeszcze zostawić te 5 bar poczekać 30min dłużej i mieć pewność. co do sprzętu do azotu w poniedziałek jadę kupić. gadałem z jednym majstrem który dał się za język pociągnąć i mi dużo podpowiedział. jego sprzęcik wygląda tak: reduktor->wąż ze złączką niskiego ciśnienia->wpuszcza azot na ssawnej->na stronie HP podłączony manometr...
Sprawdź ciśnienie w układzie klimatyzacji. Tylko z poziomu testera nie manometrem.
Podłącz manometry, włącz silnik/klimatyzację i obserwuj manometry. Opisz co zaobserwowałeś. Typuję problem z czynnikiem (ciśnienie), lub jego obiegiem. Elektronikę zostawiłbym w spokoju (narazie).
Panowie na manometrze ciśnienia jeden jest z tego co pamietam na 5 bar natomiast manimetr ciśnienia sprężarki stoi na 2 barach i nie reaguje bez znaczenia czy Klima jest włączona czy tez nie
Podłącz manometry, sprawdź ciśnienie i porównaj z wskazaniem ciśnienia jakie widzi sterownik silnika. Jeśli manometry pokażą powyżej 4 bar, a sterownik będzie widział 0 bar, zmierz napięcie na czujniku przy podłączonej wtyczce i włączonym zapłonie( na środkowym pinie wtyczki). Jeśli napięcie będzie pomiędzy 1 a 4,9 V, to zmierz napięcie przy sterowniku...
Zbyt duże ciśnienie w układzie - zapiąć manometry i sprawdzić w czasie jazdy. Uszkodzony czujnik ciśnienia lub przełącznik ciśnieniowy w zależności na czym oparty jest ten układ. Brak sygnału z powyższego. Czasem zbyt wysoka temperatura z czujnika temperatury silnika rozłączy kompresor.
ciśnienia klimatyzacja klimatyzacja ciśnienia klimatyzacja split ciśnienia
instrukcje kalkulatora charakterystyki przejściowe tranzystor blokada aplikacji huawei
ładowarka dewalt dcb115 schemat moduł bezprzewodowy
Miele zmywarka błąd F24 – zwarcie przekaźnika grzałki, objawy, Omron G5LE, naprawa Parowanie pilota Horizon z telewizorem SHARP 40FH7EA