Witam. Oczywiście bierzesz pod uwagę rozszerzalność cieplną konstrukcji ? Aby uzyskać taką - rzeczywistą - dokładność i powtarzalność( przy takim polu pracy ) to chyba urządzenie musi stać w pomieszczeniu z klimatyzacją. Zastosuj liniały pomiarowe - optyczne lub magnetyczne. Tylko obawiam się o Twoje zdrowie jak dowiesz się jakie są ceny - tak długich....
Witam W załączeniu umieściłem materiał, dotyczący diagnozowania klimatyzacji samochodowej we własnym zakresie. Ja akurat bawiłem się z klimą w Lanosie ale najprawdopodobniej podobnie jest to rozwiązane w innych "prostych" samochodach. W materiale umieściłem: moje pomiary, uwagi i przemyślenia oraz to co udało mi się znaleźć w necie. Jest to kompendium...
Panowie jeśli chodzi o presostat mam jeszcze fajny opis, który się przyda pewnie nie jednemu z nas. U mnie chyba też tam był problem bo dziś po jego wymianie na razie jest ok. Poniżej opis jak go sprawdzić na różne sposoby: Jak sprawdzić czujnik klimatyzacji 3 pinowy który jest montowany w Opel Astra, Citroen, Renault? Na rysunku powyższym przedstawione...
Nie napisałeś nic czy włączają się wentylatory na chłodnicy. Co z nimi? Powinny działać oba od razu po włączeniu klimatyzacji. W bloku pomiarowym nr 1 w pierwszym okienku widac co jest przyczyną braku działania kompresora, bedzie tam liczba od 0 do 17, klima ma byc włączona na panelu bo inaczej będzie tam 6 lub 7.
Witam. Mam pytanie odnośnie okresowych przeglądów klimatyzatorów split. W zaleceniach jest, żeby robić raz w roku pomiar sprawności elektrycznej i wydajności chłodniczej. Jak się wykonuje takie pomiary?
Tak jak w temacie sprężarka i wentylator nie załącza się a co za tym silnik nie podnosi obrotów przy próbie włączania klimatyzacji na panelu normalnie pokazuje ze jest wlaczona klima lecz nic sie nie dzieje. Sprawdzałem czujnik ciśnienia klimatyzacji robiąc pomiary i mam pytanie bo na pinie sygnałowym wyszło 4.6v czy to nie za duże napięcie co przekładało...
Dość często korzystam z działu "Samochody Serwis" na tym forum. Widzę że dużo osób ma problem z interpretacją błędów odczytanych poprzez urządzenie diagnostyczne. Chciałbym tutaj przybliżyć sposób pomiaru temperatury przez różnego rodzaju czujniki w autach - myślę że pozwoli to innym zrozumieć lepiej jak to działa i co sterownik mówi do nich poprzez...
By sprawdzić czy ciśnienie jest zbyt niskie czy zbyt wysokie wystarczy zajrzeć w bloki pomiarowe gdy na panelu jest włączona klimatyzacja - kanał 1, okienko 1. 1 - kompresor wyłączony z powodu zbyt niskiego ciśnienia odczytanego przez F129 3 - kompresor wyłączony z powodu zbyt wysokiego ciśnienia odczytanego przez F129 Jak sprawdzić czujnik - sprawdzić...
Niedawno napełniana. Po włączeniu klimy sprzęgło włączą się na chwilę może 1s. i wyłącza się. Ponowne włączanie klawisza AC nic nie daje, dopiero po wyłączeniu zapłonu sytuacja się powtarza. Mam całą masę sprawdzonych obwodów i wykonanych pomiarów szukam wsparcia i pomocy. Klimatyzacja na "krótko" pracuje(12V na sprzęgło).Wyklucza to sprężarkę i niedrożność...
W układzie klimy tego auta są trzy czujniki ciśnienia. Dwa wysokiego i jeden niskiego cisnienia. Jeden z czujników w.ciśnienia jest normalnie rozwarty i służy do włączania wentylatora (drugi bieg ) przy wzroście ciśnienia. Pozostałe czujniki wysokiego i niskiego ciśnienia są normalnie zwarte i sterują elektronicznym modułem klimy.Mierzyłem dokładnie...
Spójrz na stronę: - ciekawe sterowniki z serii APB przystępnie opisane zastosowania (równiż dla klimatyzacji i wentylacji - podłączenia czujników)
mariolee znakomity materiał, prawie idealnie odwzorowuje to co spotkałem w aucie jedyny mankament to brak na schematach czujnika ciśnienia czyli istoty mojego problemu. Czy mógłbyś podesłać również ten fragment schematu i opis. tomasz0703 czynnik sprawdzany- jest, co do presostatu to z moich pomiarów wynika że raczej jest sprawny brakuje raczej napiecia...
i co kolego - masz jakies wyniki pomiarów...? Bo widze ze temat umarł... Jak cos to dzwoń - 601 634 441
Ciśnienie HP LP przed praco i w trakcje. Rzuć bloki pomiarowe.
Zobacz czy nie wypala ci się plytka z bezpiecznikami na akumulatorze. Wszystko w porządeczku. Żadnych śladów wypalenia, korozji, uszkodzenia, słabych styków, uszkodzonych gniazd bezpiecznikowych, zacisków przewodów. Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora...
witam, Mam problem z nowym nabytkiem jakim jest Peugeot 207 SW RC 1.6THP 175KM 2009r. Nie działa mi klimatyzacja. do tej pory zrobione: 1. Klima nabita świeżo 2. wymiennie 3 czujniki ciśnienia klimatyzacji 3. sprawdzona cala wiązka od czujnika do ECU ECU brak jakichkolwiek błędów, wartości rzeczywiste na cisnenie czynnika klimatyzacji- Błędna Informacja...
Dioda ma przepuszczać w jednym kierunku i trzeba ją odłączyć jednym końcem, przed pomiarem. Gdyby przepuszczała w dwie strony, to występowało by zwarcie.
Witam, Tak jak w temacie mam pytanie o poprawne działanie zaworu rozprężnego klimatyzacji ze zdjęcia poniżej: 1. Ciecz pod wysokim ciśnieniem 2. Rozprężona ciecz wpadająca do parownika 3. Gaz wracający z parownika 4. Kierunek gazu do kompresora 5. Regulacja ciśnienia gazu LP ~2,5 bara (temperatura ok 0-2 stopnie ) Klimatyzacja przestała działać w te...
Co to znaczy, że na kompie nic nie pokazuje? Diagnostyka, to nie kasowanie błędów lecz w większości obserwacja bloków pomiarowych.
Dokładnie tak samo polecam, już nawet nie o możliwość wykonania chodzi ale wręcz o koszty. Powiem tak: żeby samemu dobrać wszystkie elementy trzeba mieć sporo wiedzy a czasem nawet szczęścia no i kasy. Jak kupisz sobie nawet najtańszy klimatyzator z funkcją grzania (pompa ciepła) to masz na 100% wszystkie części dobrane optymalnie a na pewno znacznie...
Mam taki czujnik nie nie wiem gdzie jest zasilanie i pomiar. Czy jest liniowy czy generuje przebieg z zmiennym wypełnieniem
Witam, Ostatnio zderzyłem się z problemem klimatyzacji w Mercedesie W211, która nie uruchamia się ze względu na nie prawidłową wartość pomiaru obciążenia kompresora (tak ja obstawiam). Klimatyzacja sprawna na 100% na "krótko" działa. Oto błędy które odczytałem za pomocą SD. Obstawiałem że jest zwarcie w module SAM ze względu na pomiar obciążenia kompresora....
Firma Piri udostępniła nam do testów umożliwiające pomiar mocy pobieranej przez podłączone urządzenie. W materiale video znajdziecie wyniki testów gniazda, zajrzymy także do wnętrza obudowy. Sterowanie załączaniem podłączonego urządzenia oraz odczyt poboru mocy umożliwia aplikacja na smartfon: STEROWANIE URZĄDZENIEM Podłączonym do gniazda urządzeniem...
Ecotechnics Wyswietlacz połączony taśmą 16 pinową, nie lutowany w płyte. C420L01ybw00 firmy CCT Dokonałem pewnych pomiarów. Na Pin3 jest regulacja kontrastu. Wartość napięcie się tam zmienia od włączenia do uzyskania "obrazu" Początkowo jest 1,7 V , z czasem napięcie spada i w okolicy 1,2V zaczynają pojawiać się komunikaty i przy 0,85v jest już bardzo...
Układy klimatyzacji stosowane są w pojazdach samochodowych od wielu lat. Na początku zarezerwowane były dla pojazdów luksusowych, by obecnie stanowić podstawowe wyposażenie nawet pojazdów klasy budżetowej. Dziś większość z nas nie wyobraża sobie podróżowania samochodem bez tego układu w upalne czy nawet ciepłe dni. Klimatyzacja podnosi nie tylko komfort...
Czy może jestem w błędzie i bezpiecznik przepali się tak samo przy małym napięciu jak i przy dużym, byle było ileś tam Zasadniczo będzie tak samo, natomiast w obwodach o wyższych napięciach łuk pali się inaczej i proces "palenia się" przebiega inaczej tylko chyba nie czas na takie detale. Zawsze wyobrażałem sobie, że decyduje moc (VA). To jaki bezpiecznik...
witam może jestem zbyt dociekliwy z tym "0" zerem odparowania, które miałem również na myśli. Proponuje zajżeć do wykresów odparowania, bo jeżeli mamometr którym wykonywanyn był pomiar był z gazu R407 to wszystko OK. ale gdyby był z R22 lub co gorsze z R12 to to zero "0" odparowanie wypada w zupełnie innym miejscu i będziesz miał za mało gazu. np: "0"...
Firma Alps Green Devices opracowała nowy czujnik do pomiaru prądu z serii „GCBC Series”, charakteryzujący się niewielkimi rozmiarami, małą wagą i niskimi stratami. Czujnik przeznaczony do montażu przewlekanego w płytkach PCB, jest jak twierdzi producent najmniejszym tego typu urządzeniem w branży. Dzięki zastosowaniu odpowiednio dobranego...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Nie biało-niebieski przewód a fioletowo-biały. Zaworem N280 steruje sterownik klimatyzacji który siedzi w panelu klimatyzacji. Przewód idzie przez złącze w skrzynce pod maską - widać to na schemacie. tam zmienia kolor na filetowy i idzie do wtyczki 12 pinowej, pin 4. Gdyby był odpięty to by był błąd tego zaworu ale lepiej sprawdzić. W blokach pomiarowych...
Temat dotyczy VW Bora 1.9 TDi 110KM z 2000 roku. Napięcie na złączu kompresora wynosi około 3V. Według bloków pomiarowych w sterowniku klimatyzacji w VCDS stan kompresora jest włączony. Czy istnieje możliwość sprawdzenia w blokach pomiarowych sterownika silnika, czy otrzymał od sterownika klimatyzacji sygnał informujący o włączeniu kompresora? Jeżeli...
Witam, mam taki problem, kupiłem Forda Mondeo w którym nie działała klima, tzn zaświecała sie tylko kontrolka, ale nie włączał się komresor ani wientylator, poprzedni właściciel zapewniał mnie że jest to tylko brak ciśnienia w instalacji i naprawa tego nie jest kosztowna(udało mi się dzieki temu zbić cenę samochodu:D). Kupiłem w sklepie zestwa do "samodzielnej...
Witam, a kompresor ma elektro-sprzęgło czy zawur regulacyjny? Jeżeli sprzęgło to po podaniu zasilania (zachowaj polaryzację) powinno być słyszalne kliknięcie i na pracującym silniku wyczuwalny efekt chłodzenia (gruba rurka klimatyzacji robi się zimna). Z zaworem jest podobnie tylko nie ma dźwięku. Nie pamiętam dokładnie ale na programie diagnostycznym...
Dzieki będę szukał, a że on wizualnie wygląda na sprawny, nie wiem czy jest ? Ewentualnie może ktoś wie które bloki pomiarowe w VAGu za niego odpowiadają ?? Mam tego polskiego :) ..... szukam, szukam, szukam iiii szukam jeża ;) załamka :(
Na diagnoskopie wejdź w bloki pomiarowe, na pierwszym bloku pierwsze okienko (nie zawsze czasem na pierwszych trzech blokach, na jednym z okienek) są wyświetlane powody zatrzymanie kompresora (na stojącym silniku powinna być 5, po włączeniu EKON 6, a przy odpaleniu silnika i włączeniu klimy gdy ruszy kompresor to 0) odczytaj co jest wyświetlone. Sprawdź...
Sprawdź czy na drugim biegu pracuje jeden czy dwa wentylatory. Czy dwa wentylatory są tego samego typu? Można sprawdzić po ilości łopatek. Przejrzyj dokładnie bloki pomiarowe i sprawdź parametry czujników - czy nie przekłamują. W dużym wentylatorze masz moduł sterujący, czasami one świrują.
zmierzyłem opór cewki i na każdym zakresie pomiarowym miernik wskazuje przerwę w obwodzie (1 w pozycji "tysięcy"), odkręciłem korek do nabijania czynnika i wcisnąłem zaworek a tam cisza, czyżby brak gazu? nabijane było w serwisie ale po nabiciu nadal klima nie działała, słaby serwis sobie z tym nie poradził, muszę podjechać do innego.
Powiedz to sprzęgło jest z tyłu kompresora bo przewody idą do tylnej części kompresora. Sprawdzałem na krótko i nie słychac żadnego stuknięcia spowodowanego załączeniem sprzęgła i w op comie nie widac aby się zmieniło ciśnienie' Dziś znowu zabrałem się za klimę i ustawiłem tak jak kolega mówił ze sprzęgłem klimatyzację i załączył mi sie wentylator na...
Udaj się do elektronika mającego dobry sprzęt pomiarowy oraz wiedzę.
Witam, Od dwóch lat walczę ze skutecznością klimatyzacji w moim Focusie (2006) Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa. Jeżeli dobrze liczę, to cztery razy byłem już w różnych warsztatach (klimatyzacja, elektronika) i za każdym razem diagnoza była następująca - klimatyzacja jest sprawna. Objawy stwierdzone wczoraj, które moim zdaniem są powodem moich...
27 C. wtedy przestaje chłodzić (sprawdzałem w blokach pomiarowych na kanale 010) Pozdrawiam
Zostało wymienione wejście pomiarowe temperatury silnika w liczniku i klima działa, wentylatory uspokoiły się. Ale.. Wskaźnik w liczniku wskazuje na okolo 80stopni (czyli kreskę przed 90stopni) na rozgrzanym siniku. Gdy zostawiłem auto włączone ma 15minut temperatura na liczniku wskazała 90stopni a mimo to wentylator nie ruszył. Mechanik twierdzi ze...
a jak mam to sprawdzić kolego??? Bo jeśli chodzi o temp silnika czyli w vag silnik->bloki pomiarowe-> grupa 7 to tam temperaturki są ok. Tylko kolego zastanawia mnie jeden fakt auto chyba widzi ok temp bo już na plusie jak jest to wiatrak od klimy się włącza jak wyłącze ECON
Wiesz czym się różni zakres pomiarowy od błędów czujników? Czy naprawdę musisz mieć wszystko na tacy? I myślisz że chodzi o temp ?
Wtym roczniku kodowanie nie ma wpływu na działanie klimy,z tego co pamiętam koduje się tylko rodzaj skrzyni (manual ,automat).W sterowniku silnika w pierwszum bloku pomiarowym są stany pracy,sprawdz czy na pozycji trzeciej od lewej (6 od prawej),przy włączaniu klimy 0 zmienia się na 1.Może brakuje czegoś w instalacji np.czujnka temp.zewnętrznej.
Same błędy w VAG-u to nie wszystko. O pewne wnioski można się pokusić po analizie bloków pomiarowych. W polu 1 grupy pierwszej(jak dobrze pamiętam) znajdziesz tam choćby status sprężarki kody 1-12 znajdziesz w załączniku (co prawda to z instrukcji do Passata B5 ale to i tak taka sama platforma). Nawiasem mówiąc chyba słaby ten serwis klimy jeśli Ci...
Witam, coraz więcej początkujących, wiele pytań, dużo zainteresowanych więc parę zdań odnośnie narzędzi do montażu jak i serwisu klimatyzacji lub chłodnictwa. Przedstawię narzędzia podzielone na kryteria ocen według opinii klientów, niezawodności, wydajności, bardzo dobrej czy rewelacyjnej jakości. Najprostszy zestaw dla osób początkujących można już...
oscyloskop posiadam, w sumie mam możliwość sprawdzenia tylko ciężkie dojście i nie wiem czy załapie tam sondę pomiarową, jeżeli było ponad 9V przy włączonej klimatyzacji i 7V przy wyłączonej to tak czy inaczej sprężarka powinna załączyć? Więc wymieniać sprężarkę?
Musisz sprawdzić czy na wtyczce od czujnika jest napięcie, to chyba potrafisz zrobić (at)e odepnij wtyczkę od czujnika, przyłóż sondę pomiarową do masy i do + (we wtyczce), załącz klimatyzacje i zobacz czy na mierniku pokaże się napięcie, jeśli nie to sprawdź wiązkę
00819 - High Pressure Sensor (G65) 29-00 - Short to Ground Pozbądź się tego a klima ruszy. Co do błędu z VINem to zobacz w blokach pomiarowych który sterownik ma inny VIN - zobacz licznik, EDC, klime.
Witam, posiadam w warsztacie espace IV 2004r z zablokowaną klimatyzacją przez sterownik silnika Możesz to rozjaśnić? Domniemam, iż wynalazłeś taki parametr z blokach pomiarowych czytanych testerem. Jakim? W jakim ECU widnieje, że klimatyzacja zablokowana?
Jakie jest ciśnienie w układzie? Pokaż screena z pierwszego bloku pomiarowego w klimatyzacji gdy silnik pracuje i jest ona "włączona".
Jak nie ma błędów a w blokach pomiarowych 1 na pierwszej pozycji na włączonej klimie jest 0 to stawiam na kompresor (zawór kompresora). Dla pewności do sprawdzenia oscyloskopem sterowanie najlepiej w kostce kompresora ,ma być przebieg prostokątny a wypełnienie zmienia się w zależności od ustawień temperatury. Do sprawdzenia też koło kompresora czy oś...
Zobacz jaki status w blokach pomiarowych posiada kompresor klimatyzacji.
Dmuchawa chodzi ale zamyka wszystkie wyloty i dmucha nigdzie. Rano zmienie kodowanie na 01000 może to pomoże. Blok 007: 1. -53 dziwna wartość lecz "podobno tego czujnika nie ma w Borze" Przekodowalem na 01000 Błędów brak z poziomu OBDII Test na sterowniku: 444 02 Jak jest ustawiona temperatura na LOW do 19 stopni wieje lodowate powietrze w momencie...
Powinny chodzić oba wentylatory jednocześnie tak samo jak gdy auto jest rozgrzane. Podłączyć pod komputer, zobaczyć jakie są błędy, co widać w blokach pomiarowych - np. ciśnienie w układzie. Jeżeli np. czujnik nie będzie widział poprawnego ciśnienia to nie pozwoli na pracę klimatyzacji.
Daj screena co widać w bloku pomiarowym nr 1 w sterowniku klimatyzacji. Jakie temperatury widać w sterowniku klimatyzacji - być może nie rusza klima bo myśli że jest zbyt zimo na zewnątrz.
Witam, Nie działa mi klimatyzacja climatic, czujniki sprawdzone są ok. czujnik parownika , na kratce środkowej i nad nogami kierowcy oraz tem. zewnetrznej. Ciśnienie w układzie jest. jedyny błąd 16372 oraz w bloku pomiarowym 07 mam 3-cia wartość -51sc Proszę o pomoc
Witam. Samochód Renault Wind 2010 rok (roadster na bazie Twingo). W aucie nie działa wentylator chłodnicy, w efekcie w trakcie stania w korku w wysokiej temperaturze auto się grzeje. Dodatkowo w ruchu miejskim po tym jak silnik się zagrzeje do roboczej temperatury nie działa klimatyzacja (na panelu świeci AC, ale wieje ciepłym powietrzem), w trakcie...
Dzięki za odpowiedź. Przez 'dźwięku wzorcowego" rozumiesz dźwięk poprawnie działającej jednostki? Nie. Chodzi o skalibrowanie toru pomiarowego-mikrofon-laptop-program(trze... ustalić wzmocnienie sygnału-suwaki na określonych wartościach w mikserze dźwięków zakładka mikrofon). Tak by "wchodzące" z otoczenia na mikrofon 90 dB odpowiadało temu na wykresie...
Witam, VAG pokazuje błąd 01232 a/c copressor regulator valve n280 31-00-open or short to ground. Klima gazem nabita, klimatronic niby wchodzi w tryb LO ale nie chłodni. Plus przy czujniku n280 jest, masy nie ma? Kabel brązowo-niebieski? Czy to jest jakoś dziwnie sterowane czy właśnie w tym jest błąd? Gdzie wychodzi ten kabel? Czarna wtyczka na podszybiu...
Potrzebny ci VCDS i przegląd bloków pomiarowych. Są dwa czujniki odpowiedzialne za załączenie klimy jeden od parownika jest w podszybiu dostęp z tego co pamiętam od zegarów (dokładnie po prawej pod nimi). Drugi jest za zderzakiem po stronie kierowcy w okolicy końca podłużnicy ( w kratce na halogen jest dziura by miał świeże powietrze) odpowiada on za...
Kompresor ze zmienną pojemnością więc nie będzie takiego charakterystycznego stuknięcia. Weź tego VCDS i w blokach pomiarowych chyba 3 lub 4 zobacz czy idzie prąd na sprężarkę i jaki jeśli wzrasta i jest max to uszkodzona sprężarka.
Przy zerwanym sprzęgle nic by nie chłodziło. W blokach pomiarowych można sprawdzić czy temperatura parownika oscyluje w granicach 5 stopni jak nie to coś ze sprężarka ,zaworem skraplaczem lub parownikiem. Jak na kompie ma 5 stopni a dalej nie chłodzi trzeba sprawdzić czy czujnik nie oszukuje. Jak też nie to zostaje jeszcze klapa temperatury i czujniki...
Przepraszam, źle zrozumiałem z tym pomiarem. W 1szej kolumnie... przy wciśnięciu przycisku od klimy 0, a po ponownym wciśnięciu (wyłączeniu) zmiana na 6 w 2giej i 4tej kolumnie... 0, bez zmian, niezależnie czy włączona czy nie W 3ciej kolumnie... wartości od 14,2V do 14,4V
Kod 12 to ograniczenie mocy sprężarki przez sterownik silnika. Można popatrzeć w bloki pomiarowe silnika np.temperatury.
Hart3 napisał: Kris pytanie zasadnicze ,czy napięcie sygnałowe czujnika mierzyłeś na zapiętym czujniku. Wypialem wtyczke z czujnika i mierzylem na zdjetej wtyczce... tej co idzie do samochodu nie do czujnika. Zupełny bezsens. Co chciałeś zmierzyć na przewodzie sygnałowym wypiętej z czujnika wtyczki? Załoóż wtyczkę na czujnik! Zmierz napięcie między...
Znany jest układ na wzmacniaczu operacyjnym który symuluje ujemną rezystancję, ale do zasilania wzmacniacza musiał byś mieć przetwornicę napięcia ujemnego albo izolowaną. Czy jesteś pewien że termistor jest sprawny? Czy ma właściwe rezystancje w odpowiednich temperaturach czy tylko reaguje na zmiany? Zawsze lepiej wymienić zły element na dobrzy niż...
Dzięki za info, dodam że w bloku pomiarowym 001 mam prąd przy załączonej AC rzędu 0,7A później info ustera później pusty blok i ostatnie pole 11bar.
Bloki pomiarowe od komunikacji can chyba coś około 128 bo albo can uszkodzony albo moduł sterowania klimą.
przecież wg tych zrzutów z VCDS to wszystko gra, kompresor coś tam ledwie tłoczy ale ciśnienie wzrosło, być może zawór uszkodzony. Może być też uwalone sprzęgło (do podejrzenia w blokach pomiarowych, powinno być parę Nm, jeżeli uszkodzone to 0, albo zobaczyć centralną śrubę czy kręci. Każda sprężarka ma sprzęgło, załączające lub zrywalne, ale każda...
Masz VCDS-a? Jak tak w blokach pomiarowych silnika możesz sprawdzić status załączenia klimatyzacji.
czujniki podmienione i dalej nie załącza. Po chlerę wymieniasz na pałe czujniki zamiast je sprawdzić w układzie jak pisałem. Tym sposobem dalej nie wiesz co jest uszkodzone... Robota bez sensu i wróżka potrzebna... Zwarcie nie musi być na kablach tylko w obwodach wejścia pomiarowego. Do tego ori czujnik mógł mieć inny pinout lub ktoś coś pomieszał...
Dziękuję za namiary, widzę że szykuje się grubsza naprawa. Szkoda że VCDS nie pokazał że jest konkretny problem z elektrozaworem czy sprężarką tylko w tym przypadku niezbyt istotny problem z silniczkiem od obiegu powietrza którego naprawa czy wymiana nie spowoduje przecież że klimatyzacja zacznie działać. Wrzucam poniżej screen z bloków pomiarowych...
Witam Auto jest w moim posiadaniu od niedawna i niewiele wiem na jego temat. Kupione zostało z niesprawną klimatyzacją (nie załączał się kompresor klimatyzacji)Powodem było zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego. Klimatyzacja została napełniona w warsztacie i działała przez kilka dni. Niestety po kilku dniach klimatyzacja przestała działać. Po...
Witam. Troszku rozrywki i nauki nie zaszkodzi. Pacjent - Audi A3, 1,8 turbo, benzyna, problem - brak załączenia klimatyzacji Na testerze brak błędów, w bloku pomiarowym "0" czyli zezwolenie na start. A klima ani rusz, dodam że czujnik ciśnienia "01" czyli zwarcie lub rozwarcie czteropinowy Pytanie - co obstawiacie ? Dodam że żadne kable nie pozamieniane,...
Inni właściciele "ci co mieli bliżej" pociągnęli sobie kabel kiedy była tam jeszcze droga polna, pozostali jak zauważyłem ''pożyczają" prąd od sąsiada. Ja chcę postawić tam domek letniskowy na zgłoszenie stąd potrzebuje aż tak dużej mocy przyłączeniowej ( podgrzewaczy wody, klimatyzacja, itd) i niestety żaden sąsiad nie jest w stanie mi takiej mocy...
A da się to jakoś sprawdzić przez VCDS? Czy to bedzie napewno ten elektrozawór na sprężarce? VCDS owszem, trzeba patrzeć w blokach pomiarowych - w skrócie należy się nim umieć obsługiwać. Polecam się Tobie przejechać do ludzi, co się zajmują klimatyzacją - szybko zdiagnozują co jest uszkodzone.
Do montażu pomp ciepła i klimatyzacji zgodnie z przepisami raczej nie potrzebujesz nic, za to do uruchomienia to na dzień dobry uprawnienia na F-gazy, a także świadectwo kwalifikacji G1 eksploatacja + dozór uprawniające do montażu, obsługi, konserwacji i remontów wraz z pracami kontrolno-pomiarowymi. W przypadku dużych instalacji ilość potrzebnych papierów...
przetarty wężyk wewnątrz climatrionica Film obrazuje uszkodzenie wężyka pomiarowego map sensora w module ECM. nie chodzi tu o klimę bo w klimatroniku nie ma żadnego wężyka. Błąd 65535 odnosi się do usterki wewn.modułu sterującego w którym występuje
Komputer pokazuje jakieś błędy, w blokach pomiarowych pokazuje jakieś ciśnienie od tego czujnika?
Widzę, że bardzo grzeczny z Ciebie człowiek. Sprawdzę wieczorem jak będę przy aucie i dam znać jaki jest kod. Dodano po 6 Dodano po 1 Dodano po 1 Dodano po 3 Dodano po 1 To już wszystkie bloki pomiarowe z układu klimatyzacji. Nie wszystko rozumiem ponieważ nie ma opisów. Dodano po 1 Nie rozumiem co masz na myśli mówiąc kod włączenia..? Piszesz że używasz...
Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Jak zachowuje się wentylator chłodnicy (skraplacza) ? powinien załączyć się wcześniej niż HP osiągnie 15bar Wentylator chłodnicy włącza się po 30-60sek od włączenia klimatyzacji na 1 bieg. Jeśli jest upał na zewnątrz załącza się 2 bieg. a jak wieje z nawiewu ? filtr czysty ? te objawy to brak odbioru ciepła przez parownik...
Czujniki temperatur nawiewów ok (temperatury prawdopodobne?). Klapa temperatury w jakim stanie (grzanie/chłodzenie reaguje mechanicznie)? Temperatura samego parownika? Wentylator nawiewu w opcji starowania manualnego pracuje równo (szczególnie na niskich obrotach). W blokach pomiarowych klimatronika widać napięcie na wentylator w kabinie?
Zasypałeś nas tak dużą ilością danych pomiarowych że odpowiedź nasuwa się tylko jedna - oddaj do warsztatu.
Materiały jakie otrzymałem na PW są, naprawdę obszerne opisują całą zasadę działania układu klimatyzacji (dokładnie w moim samochodzie) wraz z obiegiem czynnika chłodniczego, oraz co się z nim dzieje na poszczególnych etapach. Materiały i porady jakie otrzymałem, to lektura na kilka dni, a dzięki niej mogę na prawdę o wiele więcej sprawdzić sam niż...
Sprawdzę, bo teoretycznie ja nie mam sprzętu pomiarowego u siebie i na warsztacie wszystkie pomiary są wykonowywane, póki co pierwsze co to wymieniłem czujnik ciśnienia klimy, pamietam że jeszcze w skodzie fabii w podobnym roczniku, wszystko było pikobelo sprawne i okazało się że w samochdzie ten panel klimatronika był padnięty, załączał się itd a klima...
Sprężarka być może jest zatarta lub kończy już swój żywot, dlatego klimatyzacja jest mało wydajna lub wcale nie działa. Należało by sprawdzić czy są jakieś błędy od klimatyzacji oraz w blokach pomiarowych (VCDSem) jakie ciśnienie jest w układzie na wyłączonej klimatyzacji oraz czy/o ile wzrasta po załączeniu klimy. klimatyzacja nabita Kiedy był robiony...
Elektozawór wydaje mi się sprawny skoro VCDS pokazuję prąd w okolicy 0,600 A po załączeniu klimatyzacji. Ten prąd świadczy tylko i wyłącznie o tym, że cewka zaworu jest sprawna, ale zawór już nie musi. Te 6 bar to na pracującej klimie? Jeżeli tak to sprężarka legła. Jeśli chodzi o wskaźniki manometru na maszynie pomiarowej to tak pokazały jak załączyłem...
Posiadam klimatyzację heiko js050-c1 Nie posiadasz żadnej klimatyzacji. Masz po prostu KLIMATYZATOR. I tyle. iedy uruchamiam opcję grzania np. 25'C to po ok 30 minutach już nie grzeję bo niby dogrzało do tej temperatury. A może faktycznie dogrzało? Czujnik temp powietrza wlotowego jest w JW czyli, z reguły, dość wysoko. A tam temp mogła zostać osiągnięta....
Nie jest to klimatronik, jest to raczej zwykla klima tylko sterowana elektronicznie. Temperature ustawia sie pokretlami osobno dla kierowcy i osobno dla prawej strony. Zrealizowane to jest na pulpicie w ktorym zawarty jest czujnik temperatury (lub dwa - tego nie jestem pewien). podejrzewam ze cala elektronika siedzi wlasnie w tym pulpicie i z tad sterowane...
Potrzebna jest stacja do pomiaru ciśnienia, gaz R134a (do starych R12 ale nie wolno go już używać ze względu na jego potworną szkodliwość), środki do dezynfekcji, no i sporo wiedzy o zasadzie działania klimy. Kup książkę "Klimatyzacje samochodowe" (autora w tej chwili Ci nie powiem) jest tam sporo ciekawych wiadomości. Możesz też kupić całą stację w...
Witam a jednocześnie 73, zależność od alternatora sprawdziliśmy, do tego stopnia że odpieliśmy alternator od instalacji samochodu - zarówno przewód "prądowy" jak również dwa przewody informujące o rozpoczęciu pracy alternatora. Tak desperacką próbę zrobiliśmy ponieważ pomiary woltomierzem nie wskazywały nic niepokojącego. Myślę że zgoda sterownika silnika...
Zakładając, że byłeś w serwisie który na tym zna się, weryfikacja sprężarki wynikała z pomiarów ciśnień na ssaniu sprężarki (po stronie tłocznej nie ma możliwości pomiaru), a nie tylko na podstawie temperatur. Na 99% masz sprężarkę do wymiany. Inna sprawa to w przypadku długotrwałego rozszczelnienia powinno wymienić się filtr-osuszacz (podobnie przy...
Mam pytanie czy można przerobić włącznik/wyłącznik klimatyzacji w Renault Thalia na elektroniczny. Chodzi mi o to aby załączanie i wyłączanie wykonał jakiś układ pomiaru temperatury, tak jak jest w klimatyzacji automatycznej . Oczywiście układem uproszczonym. Czy ktoś już to przerabiał. Proszę o jakieś dane. Czy sam wł/wył. można przerobić . Nie wiem...
musisz zacząć od pomiaru parametrów ciśnieniowych a dopiero szukać w elektryce
Nowa chłodnica wymieniona przez serwis autoryzowany skody.Układ szczelny. Podczas spuszczania cznnika z starą chłodnicą (nabitej fabrycznie) było okoł 850 g, na naklejce pisze 550+/-25g. Prywacirz też zauważył że klimy nabijane fabrycznie mają więcej niż pisze na naklejce i co mówią serwisy. Co o tym sadzić ?. (sprzęt używany przez prywaciarza to pełen...
urzadzenie nie sprawne... albo zapchany wymiennik w spreżarce albo mało freonu.. jesli masz mozliwośc dokonac pomiarów na ssaniu to ok... jesli nie to zadzwon i zapytaj ile za dolanie 150 gr freonu do serwisantów powiedz ze tyle dowewasz co rok.. bo tyle ci ucieka a oni i tak ci doleją (lub sam dolejesz ) badając ciśnienia
po pierwsze - nalezy sprawdzić czy automatyka po załączeniu grzania - podaje 220V zwykle - jest to pin oznaczony na żółto (nr3). jeśli tak to przyczyna jest albo na drodze przewodu do skraplacza albo w samym zaworze czterodrogowym (jego cewka). Ale możliwe jest również, że tego napięcia automatyka nie podaje ze względu na złą rezystancję czujnika TH2...
Chciałbym w tym poście opisać sposób rozwiązania problemu, które zajęło trochę czasu (do początku listopada), ale kolega " tytan58 " wskazał lokalizację bardzo szybko. Co prawda wymiana opornic i przekaźników nic nie dała, lecz było to tuż obok. Pomimo, że oba wtyki do opornic wyglądały idealnie, ale w tym dolnym zaśniedziały był wewnątrz przewód -...