Montując klimatyzację próżnię ściąga się z rurek i jednostki wewnętrznej , tam nie ma oleju . JAk jakąś używaną amatorsko odciętą co gazu w niej nie ma chciało by się montować to faktycznie z sprężarki próżnię ściąga się, ale nie wiem czy tak wilgoć wyjdzie, z tego co wiem olej zakwasza, co izolacje uzwojeń uszkadza.
Witam, troszkę teorii ...im wyższa temp. gazu tym większa objętość gazu, odpowiadając na Twoje pytanie im w wyższej temp. wypompujesz gaz / powietrze tym niższe uzyskasz podciśnienie w niższej, praktycznie jak uzyskasz bliżej -1 na wakuometrze tym lepiej patrząc praktycznie i tak zrobisz tym co masz wiec rób to próżnie w wyższej temperaturze.
Nie odzyskasz tym czynnika. Próżnię wytworzysz i klimatyzację nabijesz.
A ja pozwolę sobie dopytać, jaki olej chce nasz kolega tam wpuścić? Interesował mnie ten temat niedawno - w takim kompresorze fabrycznie jest olej PVE (FVC68D), który jest baardzo drogi (chyba koło 500zł/litr) i chyba nie aż tak chętny na zawilgocenie (nieusuwalne próżnią), jak POE
Konstruuję stanowisko pompowe złożone z dwustopniowej łopatkowej pompy próżni wstępnej i trzystopniowej pompy dyfuzyjnej z odrzutnikiem par chłodzonym chillerem. Jako że przestrzeń wysokiej próżni będzie wstępnie odpompowywana pompą próżni wstępnej do ok. 1 Pa przed włączeniem pompy dyfuzyjnej, przydałoby się ograniczyć możliwość wnikania par oleju...
Podczas robienia próżni w układzie pojawił się olej w wzierniku. Domyślam się że jest to olej ze sprężarki. Pytanie tylko czy to normalne i jak go z powrotem do niej wtłoczyć?
Więc i tak musisz mieć próżnię
ECON oznacza że układ klimatyzacji ma być wyłączony. Możliwe że problem jest w panelu klimatyzacji bądź nie potrafisz go obsługiwać. Przed nabiciem klimatyzacji powinno się sprawdzić ją robiąc w niej próżnie a później zrobić test z azotem. Mechanikowi się nie chciało lub liczył na to że wrócisz do niego. Chyba że potrafi tylko nabijać klimatyzację.
Witam. Mam taki sam problem, zero czynnika w układzie, próżnia zrobiona i trzyma na "-1". Przy odkręcaniu zaworów powinno słychać, jak czynnik idzie do rurek, prawda?
Nie chce mi się bawić w "pogromce mitów", ale idę o duży zakład że do sprawnej klimy wlewam powiedzmy 100 ml wody, oczywiście następnie robię próżnię i układ będzie działał tak jak poprzednio. W końcu tę próżnię po coś się robi.
ten temat powinni przeczytać, ku przestrodze, wszyscy domorośli "naprawiacze" klimatyzacji w samochodach, którzy kupują na znanym portalu aukcyjnym "zamiennik" R134a czyli propan z izobutanem i napełniają tym układ klimatyzacji bez zrobienia w nim próżni, bo nie mają czym No i gdzie masz te wybuchające klimatyzacje? znasz taki choć jeden przypadek?...
jak wpuszczasz bez odpalonej sprężarki po próżni dajesz przez ciśnienie dobicie z uruchomioną sprężarkom już przez ssanie
KLimatyzacja została zainstalowana, zrobiona próżnia i uruchomiona. W tej opowieści brakuje jeszcze że zawory zostały otwarte.
Luksus w tym temacie był by taki, gdybyś się już nie wypowiadał, proszę Cię o to, pojedź lepiej na lody, kawę itp, Twoim super promieniochłonnym zimnym samochodem. Wracając do tematu. pojadę na serwis klimatyzacji i wystarczy, że zrobią próżnię czy muszą nabijać czynnik ? Ten który nabiłem to wypuszczę w kosmos dla kolegi Aleksander :)
Powiedz mi jeszcze, jaką trzeba uzyskać minimalną próżnię w klimatyzacji
Jak wentylatory chodzą to pewnie sprężarka również się załącza a co za tym idzie pewnie cos tam czynnika jest :) Proponuję kilkugodzinny test azotem wymianę osuszacza długą próżnie i odpowiedni olej z czynnikiem i powinno grać.
Witam. Jaka jest najskuteczniejsza metoda lokalizowania niewielkiej nieszczelności w układzie klimatyzacji? Test próżni na maszynie przechodzi pomyślnie,sprawdzanie azotem nie ujawniło nic,w UV ponoć także nic nie widać. Czynnik po 2-3mc sie ulatnia do tego stopnia ze juz sie klima nie włączy. Niezależnie czy po tych 2-3mc czy po 8 odzysk z układu jest...
OK, może podejdźmy do tematu inaczej... Jak wygląda serwis klimatyzacji? 1. Chłopaki wyciągają z instalacji cały czynnik i olej 2. Tworzona jest próżnia w układzie - ma za zadanie OSUSZYĆ klimatyzację (wyeliminować wilgoć) gdzieś po drodze jest możliwa wymiana osuszacza (ponoć max pół godziny od rozpakowania trzeba potraktować układ próżnią, inaczej...
jest ok, zakładam, że próżnię robiłeś pompą....
A skąd wiesz, że była próżnia? Zrobiłeś jakiś pomiar?
Wymieniałeś osuszacz? Podejrzewam że nie. Po tak długiej przerwie filtr i zawor rozpreżny do wymiany! Co najmniej godzina próżni. I wszystko będzie pracować. Części są na 100% w IC.
A ile czynnika zostało zaaplikowane? Przed montażem oczywiście układ przepłukałeś? Nie wiem czy wiesz, ale jeżeli układ jest "otwarty" (np. zdemontowałeś chłodnicę) przez dłużej niż 0,5h, to należy bezwzględnie układ przepłukać specjałami Porządna próżnia w zupełności wystarczy...
Najlepiej wezwać Fachowca a nie fachowca.Bo nawet hydraulicy biorą sie za podłączanie klimatyzacji bez zrobienia próżni w układzie.Jeżeli nie mam na agregacie napisanego ilości czynnika to trzeba ukłąd napełniać przy pomocy manometru z odpowiednia podziałką do odczytu temperatury parowania,a w warunkach amatorskich to jest raczej nie mozliwe.I najlepiej...
Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem, A jak wtedy podłaczysz go z tym gazem do instalacji przecież ucieknie, przez zakręceniem śrub? Dodano po 2 Nie chodzi o korek który masz w starym skraplaczu tylko o zabezpieczenie nowego osuszacz. Nie kumam tego, skraplacz to inaczej chłodnica z klimatyzacji?, osuszacz...
U Ciebie będzie R134a, po wymianie skraplacz czyli po otwieraniu układu klimatyzacji, i teraz jego wysuszenie, zrobieniu próżni, sprawdzeniu Szczelności należy użyć urządzeń do tego, nabijanie gazu z puszki nie jest dobrym rozwiązaniem,
Po połączeniu rurek,trzeba odpompować powietrze,. Innymi słowy zrobić próżnię i nabić od nowa cały układ. Dobic można,ale nie wiadomo ile. W gazie jest olej,przy nabijaniu powinni uzupełnić.
Zalecam wymianę oleju. Potem próżnia 2h następnie azot test szczelności 24h. Jeśli ok ponowna próżnia utrzymać próżnię dobę i uruchamiać.
Witam Mam również problem z klimatyzacja w mazdzie 626 gf/gw z 1998 , była już kilka razy nabijane z próbą szczelności i po trzech dniach jest pusta , mechanik mówi może simeringi może skraplacz może sprężarka i tak jeżdże od kilku tygodni co parę dni do niego i nic z tego nie wynika Bardzo proszę o poradę , próba szczelności na próżni
A teraz co masz w układzie? Próżnię, czy czynnik?
Wydaje mi się że nie działa prawidłowo ze względu braku wykonania próżni w układzie chłodniczym :)
-0,95 spokojnie wystarczy jezeli chcesz miec pewność po prostu dlużej ciągnij próżnie i będzie ok
Witam ponownie, Mam jeszcze pytanie bo brak czasu aby zająć się ta nieszczesna klimatyzacja. Mam wydruk z maszyny Magnetti Marelli czy wyniki z próżni mogą przedstawić że układ jest nieszczęsny? https://obrazki.elektroda.pl/6549230300_...
Dziękuję, szczególnie (at)Ture11 i (at)Plumpi, za opinie i wkład merytoryczny w wątek, poprzez rozkminianie azotu, próżni, wakuometrów, "ucha" i innych aspektów techniki montażu :) Przyda się nie tylko mnie. Pozdrawiam.
To jest jakieś wyjaśnienie, choć mogłoby się wydawać, że właśnie skraplacz to spora pojemność. Po próżni nie ma w nim czynnika.
no więc dlaczego stacje do obsługi klimatyzacji tzw full automaty robiąc próżnie potem utrzymując ją sprawdzają szczelność w ten sposób?????? czyli one robią to źle tak??? nawet facet z firmy magneti marelli na szkoleniu w zakresie układów klimatyzacji tak tłumaczył... no ale jeżeli jest inaczej to miło dowiedzieć się coś więcej ;) pozdrawiam.
Przyczyną może być woda w (słaba próżnia) układzie freonu lub zamrażanie chodniczki nawiewu.
Cześć. Mam taki kłopot - klient przyjechał z puściutką klimatyzacją, układ został napełniony (próżnia 20 minut) 370 gram czynnika. Po odpaleniu klimy bardzo szybko spadało niskie ciśnienie i wyłączało sprężarkę. Przycisnąłem klienta czy na pewno był wymieniany osuszacz - okazało się że nie, więc padła decyzja żeby spuścić czynnik, wymienić osuszacz...
Lepiej użyć dedykowanej pompy próżniowej. Wystarczy taka popularna jak do opróżniania klimatyzacji. Agregat z lodówki nie daje dobrej próżni (nie uzyskuje nawet niskiej, i nie nadaje się to nawet jako próżnia wstępna dla kolejnych pomp). Przy zasilaniu takiej lampy wyładowczej trzeba w szeregu dać rezystor. I to sporej mocy oraz o wysokim napięciu przebicia....
Tak niewiedza nie wymaga żadnych uprawnień, a pisanie dowolnych bzdur jest usankcjonowane w Konstytucji jako wolność wypowiedzi. Na tej zasadzie działają ruskie trolle... Niestety Elektroda pomimo niezłej moderacji nie usuwa i nie piętnuje wszystkich bzdur i wręcz kłamstw. Po prostu w zakresie chłodnictwa nie ma kompetentnego moderatora. Dalej nic...
Czyli pewnie układ nieszczelny, mimo 40 minutowej próżni :( Właśnie w google wpisałam "syczenie klimatyzacji" i potwierdziło to moje obawy
Czyli wydajność starego agregatu jest większa od pompy próżniowej,sugestiom typu lepiej zapłać stówkę lub dwie z góry dziękuje.Pewnie że lepiej jest dać do serwisu,ale sam osobiście byłem u człowieka który naprawia lodówki,klimatyzacje samochodowe oraz klimatyzacje i jako pompę próżniową ma agregat od lodówki.Przecież próżnia jest próżnią,czy jest to...
Witam. Autor napisał ,że do układu wchodzi 650 gram r134a, następnie zapakował 2x320 = 640 gram jakiegoś zamiennika o nieznanej gęstości i właściwościach - do tego pomieszał to z nieznaną ilością chyba oryginalnego czynnika i liczy na poprawną prace układu. O przygotowaniu układu do napełniania -sprawdzenie szczelności i wytworzenie próżni już nie wspomnę.
Chłodnica ci zgniła oring raczej nic nie da.. Może tak a może nie. Wg mnie -rozkręć to połączenie i wyjmij rurkę. -wymień oring, udaj się do jakiegoś zakładu co robi klimy i dostaniesz za friko -zamontuj nowy oring, przed montażem posmaruj oring olejem PAG lub psiknij silikonem -napełnij układ sprężonym gazem (azot, powietrze) -popsikaj wodą z szamponem...
Odkręcenie się tej śruby, sugeruje, że czas wymienić sprężarkę, puki co zrób diagnostykę, sprawdź parametry pracy układu. Dodano po 1 nabilem drugi raz 650g dalej nic odessalem znowu 350g uklad szczelny sprawdzony azotem pomocy Nie które maszyny do serwisu klimy są ograniczone, i nie odessają całego czynnika. (efekt odparowania) nabijasz zresztą przy...
Nie odsłuchałem, ale jak zaczęło syczeć w kabinie to mało już gazu. Skoro przyjechałeś pustym i nie było informacji, że świeży zakup bądź coś z klimy zmieniane to jest znak, sygnał aby zrobić próbę szczelności azotem bo próżnia 30 minutowa potrafi nic nie wykryć.
Próbuję uruchomić klimatyzację w ciągniku. Kupiłem ciągnik z już niesprawną klimatyzacją. Po wymianie węży klimatyzacja jest szczelna. Zrobiłem próżnię a następnie napełniłem gazem (propan-butan) w ilości 450 gram (oryginalnie było 900g R134a). Po włączeniu klimatyzacji sprężarka załączała się ale po krótkiej chwili wyłączała się. Zmierzyłem ciśnienie...
Klimatyzacja manualna. Serwisowana miesiąc temu. Próżnia, nabicie, itp. Przestała działać wczoraj. Po włączeniu zapłonu i wyłączonej klimatyzacj wentylatory chłodnicy włączają się z maksymalną prędkością i wyłączają cały czas z częstotliwością około 2 sekundy. Sprężarka nie załącza się. Po włączeniu klimatyzacji wentylatory kręcą się cały czas na maksa,...
Próżni nie zrobisz, nawet się nie zbliżysz do próżni. Od próżni będziesz tak daleko jak mi do papieża (w sensie pełnienia funkcji tejże). Dziurka i dziurka, daj sobie spokój z nią. A co do próżni jeszcze, to polecam poczytać cokolwiek w dziale klimatyzacji, o i już, może wtedy poznasz choć minimum wymagań do zrobienia próżni (nie idealnej, ale zawsze).
Bez próżni w układzie nigdy nie uzyskasz optymalnej pracy klimatyzacji. Zaproś osobę z pompą i manometrami.
Wszelkie króćce powinny mieć zatyczki, od osuszacza jak i skraplacza. Podczas nabijania klimatyzacji po wymianie tych elementów próżnia powinna być wytworzona przez minimum 30 minut. Co do wymiany, jeśli dobrze pamiętam to najpierw wentylator wyciągnij, następnie zespół chłodnicy płynu i skraplacz, jak będziesz mieć na wierzchu cały zespół wtedy przekładasz...
W grubej. A jak zrobisz próżnię i nabijesz układ?
Zawór rozprężny to jedna z możliwości,a nie diagnoza. Wg mnie zrób tak jak radzi kol. milejow. Ciekawe co dalej ? Próżnia, olejek, waga. A może jest wszystko OK tylko gdzieś "spiepsza" czynnik.
jeśli robisz to pierwszy raz to czynnik i tak ci ucieknie To jest zabronione. Niby dla czego ma mu uciec ? Przecież będzie widział już na próżni czy ma szczelność czy nie.
Ok, dzieki za info. Mam redukcję HP na LP i to wydłuży na tyle że łapię standartową złączką. Okazuje sie że mam gaz w klimie, ale zapewne za mało żeby chłodziła, i teraz pytanie za 100pt :) dobijać i zrobić niewiadomą miksturę czy odessać do próżni i załadować od nowa z puszki zamiennikiem?
Idę o dobry zakład że masz nieszczelność na chłodnicy (skraplaczu) za silnikiem wentylatora, standard w Citroen/Peugeot. Ale nawet gdy tam są dziurki to i tak po wymianie należy jeszcze raz zrobić próbę szczelności (post (at)mikec ) i dopiero wtedy próżnia, olejek no i czynnik. Jakby nie patrzeć to musisz dać do warsztatu pojazd.
Upewnij się, że rozróżniasz moc chłodniczą od mocy elektrycznej urządzenia. Poszukaj firmy z montażem, próżnia w układzie chłodniczym przed uruchomieniem jest ważna.
Witam! kolego zobacz jaki jest stary czujnik (ile ma pinów). Ale zanim zabierzesz sie za kupowanie jedz do kogoś kto ma stacje do obsługi klimatyzacji sciągnąc gaz i zrobić próżnie zeby usunąć wilgoć z układu i ewentualnie wode która sie nagromadziła w chłodnicy pod kokpitem tylko wybierz sobie na to ciepły dzien bo po wytworzeniu próżni -1bar woda...
W chłodnictwie i klimatyzacji obowiązują zasady ,,W deszcz jeśli się podłącza to tak aby wilgoć nie dostała się do rur,O wodzie nawet nie ma mowy. Po podłączeniu trzeba wyciągnąć wilgoć robiąc próżnie pompą .Może wilgoć zatkała zawór [kapilare]. POZDRAWIAM
Witam. Corsa B 1.0 klimatyzacja nie uruchamiana przez kilka lat. Nieszczelności usunięte, układ przepłukany później próżnia przez 2 dni po kilka godzin. Przy napełnianiu przez port LP wchodzi tylko ok 70g r134a. Ciśnienia doszły do: LP prawie 70PSI, HP podobnie. Co może być przyczyną? Zawór rozprężny czy może zawór regulacyjny w sprężarce? Z góry Wielkie...
Jeżeli jesteś pewien że układ jest czysty bez powietrza i nie zaolejony tak jak powyżej koledzy sugerują, to sprawdź czystość skraplacza. Jeżeli będzie bardzo brudny to polecam dokładnie umyć a jak nie pomoże to wymienić. Dodano po 3 Spróbuj ponownie ściągnąć czynnik zobacz ile Ci oleju odseparuje. Jak ściągnie z 50ml lub więcej to nie dodawał bym nic...
No chyba jak ci napełniali to robili próżnię ?
Trzeba najpierw podpiąć do stacji i sprawdzić czy jest gaz. Jak nie ma to stacja wytworzy próżnię i sprawdzi szczelność. Jak jest nieszczelna nabija się azotem i sprawdza gdzie ucieka no chyba że przy użyciu UV będzie widać. Jak jest szczelna i nabita odpalamy klimatyzację i patrzymy czy ruszy kompresor i jakie ciśnienie nabija. I czy wentylator chłodnicy...
Jest jedna sprężarka wiec układy są połączone a o rozdziale czynnika pomiędzy jednostkami wewnętrznymi decydują właśnie owe zaworki(a właściwie elektronika nimi startująca). Żeby wymienić którykolwiek należy ściągnąć czynnik, naprawić zawór, zrobić w układzie próżnię i ponownie napełnić.
Durne jest to, że nie można nawet po napełnieniu "NIE ODZYSKIWAĆ GAZU", Chodzi ci o odzysk z węży? Jeżeli tak to jest wymóg unijny aby nie robić emisji. Może to być upierdliwe gdy chcesz robić drugi samochód od razu. Mam przy okazji pytanie, bo widać, że znasz swoją stację dokładnie. Czy po zapięciu węży a przed otwarciem zaworków stacja robi próżnię...
Oprócz wyciągania wilgoci próżnią warto przedmuchać obie jednostki azotem.
po za tym samemu można wszystko dobrze podłączyć ale wątpię żeby ktoś kto nie zajmuje się montażem klimatyzacji na co dzień posiadał pompę próżniową, którą wykonamy próżnie przed zagazowaniem układu.
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
Dużo napisałeś ja napisze krótko. Odzyskać cały czynnik z instalacji zrobić próżnię utzrzymać godzinę następnie napełnić suchym azotem do ciśnienia jeden bar. Spuścić azot próżnia tak aż do skutku. Wymiana oleju całego obowiązkowo a nawet po tygodniu ponowna wymiana oleju. Wymiana oleju ze względu że ten świeży zmiesza się ze starym. Napełnić czystym...
Czynnika powinno być 600 ±50 gram a oleju w sprężarce 200 ml , tak pisze na naklejce na samochodzie. Czy przy robieniu próżni w układzie wyciąga się też cały olej ze sprężarki, bo mechanik powiedział , że tylko część?
Witam! Problem po napełnieniu klimatyzacji w renault kangoo I 1,2 16v 1. Próżnia wykonana przez ok 30min (trzyma) 2. Napełnione 400gr. płynnym gazem przez niskie ciśnienie przy załączonej klimatyzacji 3. Kompresor startuje 4. Wentylatory działają 5. Skraplacz gorący 6. Nawiew ok 20`C przy temp zew. 25`C Coś zrobiłem nie tak? Winny osuszacz lub zawór...
Osobiście używam dwustopniowej pompy próżniowej CPS VP 6D 142 l/min i przyznam, że nawet dobrze się sprawuje. Nie warto kupować kiepskiego sprzętu, gdyż przy tak intensywnym eksploatowaniu i np małej ilości oleju (trzeba dbać o właściwy jego poziom) pompa szybko się psuje (nie uzyskuje właściwej próżni). Można kupić też super pompę np firmy VARIAN....
będzie niechętny, żeby dosztukować 15cm przewodów freonowych. Będzie niechętny. Do tej operacji, która Ci się wymarzyła ( :-) ) trzeba zamknąć gaz w jednostce zewnętrznej, wymienić obie rury (ich się nie opłaca lutować - więcej pójdzie azotu i gazu do palnika, niż to warto), porobić kielichy od nowa, ponaginać kąty, poizolować kauczukiem, potem znowu...
Wszystko zależy jaki duży jest ubytek oraz jaki jest czynnik chłodniczy. Jeśli z układu "uciekło" wszytko to najpierw należałoby poszukać nieszczelności i dopiero po uszczelnieniu układu uzupełnić czynnik wg wagi oczywiście wykonując wcześniej próżnie.
Problem polega na tym, ze po włączeniu klimatyzacji nic się nie dzieje. Wcześniej uruchamiała się pompa, spadały obroty a z nawiewu wydobywało się powietrze. A teraz nic się nie dzieje. Sprawdzałem bezpieczniki i kable dociskałem na łączeniach. Po nabiciu w serwisie gazem, latem po kilku miesiącach przestała chłodzić. Nawiew się załączał i było słychać....
Przede wszystkim renomowanej firmy a jak kasy starczy to z inwerterem , dobrej klasy klimatyzacja nie ma w komplecie zestawu rur chłodniczych a więc kielicharka nieodzowna , próżnie należy zrobić nie tylko z powodu wypompowania powietrza ale także pozbycia się wilgoci w rurach i JW
Odnowa Tematu Mój problem z klimatyzacją jest następujący. Z powodu braku czynnika około 220 gramów freony było w układzie klimatyzacja nie włączyła się. Po nabiciu, zrobieniu próżni i wymianie osuszacza klimatyzacja dalej nie działa. Sprężarka nie załącza się. Po wyciągnięciu wtyczki od sprężarki okazało się że brak napięcia +12 v na wtyczce która...
W powietrzy jest tlen i wilgoć (woda). Szczególnie woda jest niepożądana. Napchanie powietrza do układu i masz osuszacz do wymiany. Rozumiem teraz dla czego używa się azotu. Ale jak ktoś nie ma Azotu i wykona próbę szczelności za pomocą powietrza a później wykona próżnię żeby się pozbyć wilgoci to chyba nie jest to aż taka zła metoda. Czy jednak nadal...
Jak najniższa próżnia,taka żeby pompa próżniowa nie ragowała na zakręcanie zaworu na manometrach.
Ten typ jest tak zbudowany, że cały czas kręci się koło pasowe razem z oślą kompresora a sprzęgło jest wewnątrz, w tylnej części tam gdzie idzie kabelek do jego włączania. Czy aby na pewno masz to rozebrane? Tam nie ma sprzęgła wcale, jest kanał z zaworkiem sterowanym 0/1 lub PWM dla regulacji wydatku. Rację macie obaj, bo w kole pasowym jest zarówno...
Próba była robiona podcisnieniowo (próżnia). Ciśnienie "pływa" włączając auto , załączając klimatyzację i patrząc w parametry na diagnoskopie widać jak zmienia się ciśnienie w podanym zakresie. Gdy jest za niskie lub za wysokie to klima się wyłącza. Gdy ciśnienie jest w granicach normalnych to jest załączona sprężarka, gdy za niskie lub za wysokie wyłączona....
Filtr wygiągnołem no i cały zapchany był.A o co chodzi z tą próżnią. Jak nabijalimi klimy cisnienie w instalacji sie utrzymywało to chyba znaczy ze jest szczelna?
Po pierwsze - próżnia nie służy do badania szczelności układu. Po drugie - gostek co sprzedaje zamiennik r134a ma olbrzymią wiedzę ale nie o klimatyzacji a o wciskaniu kitu że zamiennik jest lepszy. Po trzecie - układ został zaprojektowany pod r134a i takim należy go napełnić w ilości zalecanej przez konstruktora. Po czwarte - 9°C z nawiewów świadczy...
IVECO DAILY 2015r. Brak czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji. Maszyna nie jest w stanie nabić zalecanaj ilości czynnika zamiast 475gram dobija tylko około 200gram. Po zrobieniu próżni i podłączeniu azotu pod złącze HP oraz puszczeniu azotu od razu ciśnienie pokazuje się na LP. Po odłączeniu szybkozłączy i naciśnięciu zaworku LP w celu spuszczeniu...
Jak będzie chciał włączyć ogrzewanie, to ... ? Najpierw przenosiny filtra, by nadal było zgodnie z "zasadami"? Zakładaj gdzie ci łatwiej razem ze wziernikiem, a po wysuszeniu układu wywalisz. Do takich zabaw najlepiej nadają się stare klimy na r-22, tam jest mineralny olej, który nie" ciągnie" wilgoci. Wystarczy próżnia na cieplej sprężarce i r-290.
(at)filipowskikar Raczej odeśpij na wage tą robotę, skoro nie masz o niej zielonego pojęcia :cry: . W przypadku nieszczelności należy odessać resztę czynnika, ustalić miejsce wycieku i go zlikwidować. Przed napelnianiem nowym czynnikiem nalezy przeprowadzić próbę szczelności, wytworzyć próżnie w układzie specjalną pompą i napełnić układ nowym czynnikiem...
Jak duże wahania ciśnienia może mieć hydrogen (azot + wodór) podczas różnic temperatur otoczenia? Miałem zlokalizowany wyciek na skraplaczu, wymieniłem na nowy plus nowe uszczelki. W serwisie klimatyzacji przed nabiciem czynnikiem układ został napełniony hydrogenem do 2000 kPa (bez próżni i tylko przez jedno złącze). Po nabiciu odczyt z presostatu przez...
Klimy nie odkaża się przez te zawory. Ona są do napełniania, wykonania próżni itd. Jak sobie kupiłeś butelkę w sklepie do uzupełnienia gazu w układzie to możesz sobie nią napełnić zapalniczkę (i tak nie będzie działac - r134a jest niepalny), bo nie wiesz ile jest w układzie gazu i ile uzupełnisz. Jak będziesz miał za dużo czy za mało efekt będzie taki...
Przekroje rurek zależne są od klimatyzacji ale są to: 1/4, 3/8, 1/2, 5/8 cala. Napełnienie samemu nie wchodzi w grę. Klimatyzacja nie ma freonu a gaz R410A nowsze a starsze R407C. Kupując nową klime ma ona w sobie już gaz który trzeba jedynie puścić w obieg lecz przed tem trzeba zrobić próżnie w układzie dla zwiększenia wydajności. A tego sam nie zrobisz.
Tylko dlaczego ubywa niby czynnika przy każdym nabiciu, ponadto bardzo ciężko było uzyskać próżnie. Ponadto sprężarka mieliła a na zegarach lekko wzrastało ciśnienie i opadało.
Każda maszyna przy próbie nabicia, powinna wpierw zrobić próżnie, wtedy wyjdzie czy układ jest szczelny i czy wystarczy wyłącznie nabić.
Witam, Tak jak w temacie -czynnik odzyskany 320 -zrobiona próżnia 10min ( szczelny) - układ napełniony Sprężarka załącza się, wentylatory sie włączają i brak chłodzenia Będę wdzięczny za podpowiedzi
Przecież i tak sam nabijać nie będziesz bo po takiej ingerencji w układ zrobienie próżni jest konieczne, więc żadne zestawy do domowego nabijania to nie jest dobry pomysł. W takim razie po co pytasz ile czynnika i oleju ?? Wskazanie czujnika można ocenić na diagnostyce i porównując z manometrami LP/HP na stacji, więc znowu nie ma co samemu zmieniać...
Spuszczczaj to powietrze i rób próżnię. Niech stoi na niej trochę i pompa znowu. Pasowało by pogonić wilgoć ciepłym azotem na zmianę z próżnią. Nie wiem czy to pomoże? :cry: Zamiasy azotu można użyć argonu. Jest z reguły łatwiej dostępny w warsztatach.
Zależy jak był przechowywany, czy pod chmurką, czy przed nią osłonięty, w suchym pomieszczeniu, bo to to wilgoci nie lubi, bo rdzewieje. Koniec końców zrobią próżnię, odessą nawet i wodę, ale rdzy nie da się odessać. Osuszacz możesz kupić nowy, ale ze sprężarką mogą być kłopoty, choć to wynikać będzie z dostępności i ceny. Jak zabezpieczyłbym części,...
1 bar spadku na 6 min to bardzo dużo Nie, bez przesady - automat robi próżnię -1 Bar i po 6 minutowym teście było -0,937 Bara.
Dziś oddałem auto klientowi. Klima śmiga aż miło. Dziwi mnie jedna rzecz, mianowicie po uruchomieniu klimatyzacji przewód niskiego ciśnienia są tak zimne, że osadza się na nich szron. A zrobiłem tak: wymieniłem skraplacz (dałem nowe uszczelki) jeszcze raz sprawdziłem szczelność azotem, podpiąłem czerwony przewód od stacji do klimatyzacji do złącza serwisowego...
Czyli najtaniej i chyba najlepiej będzie zamontować wymienniki , rury elektrykę a do zrobienia próżni zawołać kogoś od klimatyzacji z pompą prózniową , i dopiero wtedy puścić gaz.I najlepiej żeby rzucił okiem na podłączenia. Zawsze to jest taniej , a co do ceny z montażem to nie wiem dlaczego są tak wysokie gdyż klimatyzator o wydajności 7kw z montażem...
Wysłałem do innego zakładu i stwierdził 'brak różnicy cisnien lub pojemnosci' coś takiego, nie pamiętam dokładnie. Jutro jadę ściągnąć czynnik i co radzicie? plukać układ, chyba u mnie w mieście nikt nie robi tego, jedyne co to wytwarzają próżnie tą maszyna co nabija czynnik i mówią, że to oczyszczanie...
Czynnik ściągniesz zamykając zawór na rurce tłocznej, a następnie na ssącej. Nie trzeba manometrów, jak już agregat "wciągnie" cały czynnik to słychać że inaczej pracuje i właśnie wtedy zakręcasz rurkę ssącą. Jednak po rozłączeniu instalacji i ponownym podłączeniu będziesz musiał zrobić próżnię. Inaczej będzie lipa.
Jak dla mnie to sprężarka jest uszkodzona. Dokładałeś klimatyzację oryginalną? Jeżeli zawór rozprężny będzie zablokowany, to klima wystartuje, ale po osiągnięciu wysokiego ciśnienia (zbyt wysokiego) powinna się rozłączyć. oprócz tego po podłączeniu manometrów będzie widoczna próżnia na niskim a na wysokim wspomniane wcześniej zbyt wysokie ciśnienie....
próżnia klimatyzacja zrobić próżnia klimatyzacja autoklaw próżnia
obliczenie belki pomiar rezystancji induktorem silnika schemat brzęczyka
Renault Laguna 3 1.5 dCi 2007 – drgania silnika na wolnych obrotach, wtryski, EGR, dwumasa Bosch PSB 450 RE – zmiana kierunku obrotów, przełącznik rewersu, silnik komutatorowy