Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
Poczekaj z tym do wiosny, będzie łatwiej sprawdzić, poza tym możesz sprawdzić czy chociaż gaz jest w układzie wciskając delikatnie zawór do napełniania.
Witam ponownie. Klimatyzacja działa jak należy. Geometria wewnątrz sprężarki zatarta. Zawór zmiennej wydajności nie potrafił zmieniać wydajności płynnie.
Tak sprawdz ciągłość przewody sterowania wydajnością, oraz sam zawór.
a sprzęgło jest wewnątrz, w tylnej części tam, gdzie idzie kabelek do jego włączania. Nie ma żadnego sprzęgła, jest zawór sterujący wydajnością sprężarki
Proponowałbym sprawdzić cewkę zaworu rozprężnego jeśli sprawna to do sprawdzenia sam zawór rozprężny.
tak, zawór rozprężny
Po podaniu 12V na zawór,sprężarka chodzi z maksymalną wydajnością. A jaki jest problem z klimatyzacją w Twoim samochodzie?
Czujnik na rurce do sprawdzenia, i zawór wydajności jak jest na sprężarce.
Dziękuję za odpowiedzi. Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego że trzeba ściągnąć czynnik do wymiany, uprzedzono mnie o tym. I jak mówicie nie będę czekać do lata. Czy zawór sterujący wydajnością sprężarki = zawór wydajnościowy regulujący pojemność skokową? Gdzie dokładnie jest ten zawór, płyta zaworowa chodzi o płytę sprężarki?
Z tyłu sprężarki wciśnięty i zabezpieczony pierścieniem , ostatnio mi wystrzelił. To jest zawór regulujacy wydajnośc sprężarki a nie zawór rozpręzny
Błąd dotyczy zaworu zmiennej wydajności więc jeśli sam zawór jest sprawny to pewnie bsm uszkodzony.
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
jak masz przewody niskiego i wysokiego ciśnienia ciepłe wymień zawór rozprężny
Jak laik może rozpoznać czy ma klimatyzację klasyczną (sprzęgło on/off, stała wydajność) od klimatyzacji ze zmienną wydajnością regulowaną zaworem? Jak włączasz klimę i słychać "klik" z pod maski to masz sprzęgło elektromagnetyczne, jak uruchamiasz klimę bezgłośnie to zawór regulacji wydatku ;)
Dokładnie taki automat to tylko bajer na klienta, albo dla tych co prowadzą serwis ogumienia i nie potrafią obsłużyć klimy manualnie. Automaty mają też nie dokładne wagi i zdarza się że uszkadzają przy napełnianiu zawory sterujące wydajnością sprężarek.
Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Uszkodzony (zablokowany) zawór sterujący wydatkiem lub sama sprężarka
A czy przypadkiem parownik nie jest w tym ciągniku w jednym ciągu powietrza razem z nagrzewnicą i np nie jest odcięta o układu chłodzenia. Silnik się nagrzewa , nagrzewnica także i po przejściu powietrza przez parownik potem nagrzewnicę zimna brak. Tak mam w renówce. Uszkodzony zawór odcinający nagrzewnicę?
https://obrazki.elektroda.pl/3186341200_... Rys. Elementy układu klimatyzacji samochodu Audi A4 B6 (8E_) Kolorem czerwonym zaznaczona jest strona wysokiego ciśnienia HP (High Pressure) Kolorem niebieskim zaznaczona jest strona niskiego ciśnienia LP (Low Pressure) Kompresor (sprężarka) klimatyzacji napędzana jest od wału korbowego...
uszkodzenie raczej od strony elektrycznej tzn 9V na zasilaniu cewki sprzęgła to troszkę mało. Czy tarcza sprzęgła nie ślizga się względem koła po załączeniu klimy? Dość częstą usterką w tych sprężarkach jest uszkodzony zawór regulujący wydajnością sprężarki.
2,5bara na ssaniu świadczy, że spreżarka pracuje poprawnie (zmienna wydajnośc). Spróbuj dodac czynnika
Zawór jest sterowany sygnałem pwm, jak podasz mu 12v to sprężarka będzie pracować na max wydajności
W zimie pod czas grzania klimatyzacja osiągnęła dobrą moc, niestety teraz pod czas pracy w trybie chłodzenia mogłaby działać lepiej. Chyba zdecyduję się na zakup r410a. Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna rzecz. Czy zmieniając zawór rozprężny w tym wypadku jest to kapilara dałoby się poprawić wydajność chłodniczą na r290?
Jeżeli to dobrze rozumiem a specem od BMW nie jestem to z tych sześciu błędów tylko dwa pierwsze są aktywne. 121xxx to chyba przebieg przy jakim wystąpiły. Pierwszy błąd mówi o usterce zaworu regulacji wydajności kompresora klimatyzacji - prawdopodobnie uszkodzona instalacja lub zawór. Drugi to najprawdopodobniej nastawnik klap wirowych w kolektorze...
Przewód cieczowy idący na zawór rozprężny jest bardzo gorący, to już świadczy o braku chłodzenia i małej wydajności układu klimatyzacji.
Gdzie dokładnie znajduje się zawór rozprężny? Czy naprawa zaworu wydajności sprężarki polega tylko na jego wymianie?
Wcale nie jest powiedziane, że cisnienie 2bar świadczy o tym, że układ jest ok. Sprezarka o zmiennej wydajności zaczyna spręzać teoretycznie dopiero jak ciśnienie na ssaniu jest powyzej 2,5 bar. Przyczyna może być zawór rozprężny lub też usterka samej sprężarki
Tylko że w tym mk2 to chyba sprężarka ma sprzęgło a nie zawór a mimo to przy takiej temp to wydajność inna,podaj jakie masz ciśnienia.
To sprawdź czy tam w ogóle jest napięcie ale na podłączonym zaworze. Na upartego możesz podać na niego 12V wtedy będzie największa wydajność.
Witam. Jeśli nie ma błędów to prawdopodobnie uszkodzony jest zawór regulacji wydajności w sprężarce. Może być również zerwane koło pasowe sprężarki ale stawiałbym na to pierwsze.
A jaki tam masz układ klimatyzacji ? Bo są generalnie 2 rodzaje: Ze zmiennej wydajności sprężarką (np Harrison V5) wtedy sprężarka powinna pracować cały czas jak tylko klima jest włączona. Drugi rodzaj to z "cyklującą" sprężarką: zawór rozprężny reguluje w zależności od temp parownika, a skroplony gaz się magazynuje. Jak ciśnienie spadnie po stronie...
Sprężarki stosowane w m.in. Lagunie mają sterowanie wydajnością odwrotnie niż w wiekszości tzn. sprężarka po podaniu zasilania na elektrozawór (i przy załączonym sprzęgle) zmniejsza swoją wydajność. Gdy zasilania brak na elektrozawór (przy załączonym sprzęgle) sprężarka zwiększa swoją wydajność. Z tego co piszesz zawór działa prawidłowo - przyczyna...
Cześć, posiadam mastera blaszaka 3 osobowego z 2013r. Wczoraj została nabita klimatyzacja czynnikiem r134a 580g, ale mam wątpliwości co do ciśnień w układzie. Sprężarka się włącza, wentylatory pracują, jest nowy zawór rozprężny i skraplacz z osuszaczem natomiast ciśnienia jakie są to LP 2.3 bar a HP4.5 bar przy temperaturze otoczenia 10 stopni. Zauważyłem...
Witam. Mazda 2 2006 rok. Auto przyjechało ze słabo działająca klimatyzacją(manualna). Sprężarka została zdemontowana i zawieziona do sprawdzenia. Sprężarka okazała się dobra . Został sprawdzony układ czy jest gdzieś przytkany. Przy okazji zmieniono zawór rozprężny który jest usytuowany w przewozie na połączeniu rurek a nie na podszybiu. Zawór rozprężny...
nie rozumiem -mówisz że do wnętrz kabiny wpada gorące? ,jeśli tak to znaczy ze nie masz zamkniętego obiegu ogrzewania dokładnie i tu bym szukał spadku wydajności jesli ciśnienie tłoczenia jest na poziomie 15 bar i ssanie odpowiednie do temp parowania to wszystko jest ok i może masz zbyt wysokie oczekiwania czy rórka ta gróba co wychodzi z kabiny jest...
Ja myślę że Pan od klimy nie ma zbytnio pojęcia co to może być a będzie się uczył na Twoim przypadku. Lepiej chyba znaleźć kogoś kto naprawia klimatyzacje a nie tylko je nabija. Czy po załączaniu kompresora zmienia się ciśnienie w układzie? Na sprężarce masz zawór od jej wydajności.
W takim razie pomyliłem ten zawór z zaworem regulacji wydajności, sterowanym PWMem i siedzącym na zewnątrz kompresorów, wszystko co w środku to już nie moja branża :D
Sprawdź olej w układzie, jeśli nie jest ołówkowy, jest duża szansa że uszkodził się tylko zawór wydajności w sprężarce ( mechaniczny) a sama sprężarka nie zaczęła opilkowac. Jest olej masz czysty płukanie układu nie jest wymagane.
Dysza rozprężna zwana także dyszą dławiąca a w etce jest opisana jako dławik. Wyczytalem ze zachodzą syfem i spada wydajność klimy. Wymienie bo koszt niewielki i roboty też chwile a podejrzewam że od nowości zawór ten nie był wymieniany.
Sprzęgło w tej sprężarce to nie jest klasyczne sprzegło z cewką i tarczą ale sprzęgło przeciązeniowe (zrywalne) - tutaj nie ma czegos takiego jak załączanie i rozłączanie spręzarki. Sprzęgło to podaje cały czas moment obrotowy z koła pasowego na wąłek sprężarki - jedynie gdy sprężarka będzie zbyt duzym obciążeniem nastąpi trwałe zerwanie tego sprzęgła....
Sprawdzić klapę recyrkulacji powietrza często nie działa w tym modelu. A co ona ma do wydajności klimy???Sprawdzić ilość czynnika w układzie i naprawić zawór niskiego ciśnienia,bez niego nie wiadomo,jak pracuje zawór rozprężny
Witam. Odkad posiadam ten samochód (alfa Romeo 166 3.0)borykam się z problemem słabo działającej klimatyzacji na wolnych obrotach. Ostatnio sprawdziłem ciśnienia podczas pracy układu i tak: Wolne obroty i nawiew w samochodzie ustawiony na minimum, ciśnienie LP 2 bary z groszami, HP oscyluje w granicach 10-13 bar (przy 13 włącza się pierwszy bieg wentylatora)...
Witam, jestem pod wrażeniem wiedzy Pan georgesgr, chciałbym poprosić o pomoc w następującej sprawie: na życzenie klienta i z użyciem jego części zamontowaliśmy klimatyzację do Peugeota 308 1.6hdi z 2007 roku. Wszystko było OK do momentu próby uruchomienia. Układ niestety nie działa mimo zaprogramowania BSI. Nie wiem czy nie brakuje jakiegoś modułu ?...
Cześć, Pisze z prośbą o pomoc w uruchomieniu świeżo zamontowanego (używanego). zestawu Split. Piszę spoza UE. A więc, jeśli ktoś chce pisać o prawie tam obowiązującym to proszę sobie darować. Konkretnie to piszę do Was z Ameryki Południowej z Paragwaju. Dostęp do specjalistów jest tutaj niestety bardzo ograniczony (bardzo to dziwne, bo klimat bardzo...
Czy razem z czynnikiem chłodniczym wyciekł olej to wie tylko osoba demontująca instalację. Uzależnione jest to od wielu czynników a zwłaszcza od szybkości wycieku. W sprężarce olej tworzy mieszaninę z czynnikiem chłodniczym, który przy gwałtownym obniżaniu ciśnienia paruje. Powoduje to pienienie oleju, gwałtownie zwiększa się objętość piany i może wydostawać...
Witam. Materiał pochodzi ze szkolenia dot. układów klimatyzacji. Narazie tyle. Termostatyczny zawór rozprężny. Termostatyczny zawór rozprężny kontroluje ilość czynnika wpływającego do parownika. Zawór rozprężny jest umieszczony w pobliżu wlotu do parownika, a często na samym wlocie. Ogranicza on przepływ czynnika wywołując w ten sposób spadek ciśnienia....
witam mam w domu pompę ciepła carrier, która grzeje zimą i chłodzi latem oraz ogrzewanie nadmuchowe. Firma, która mi to montowała dokonała rozszczelnienia instalacji z gazem na zewnątrz w styczniu przy minusowych temperaturach (w celu podłączenia dodatkowo pieca gazowego, bo pompa zimą nie dawała rady). Po tym urządzenie zaczęło szwankować. Agregat...
klimatyzacja wydajność klimatyzacja zawora zawora klimatyzacja
modernizacja linii napowietrznej wentylator nawiew wymiana mikrotik firewall filter
Jeep Grand Cherokee WJ 4.0 – brak podświetlenia wskazówek licznika, żarówki T5, LED, naprawa Barton Sprint 50 EFI gaśnie na wolnych obrotach po rozgrzaniu – przyczyny i diagnostyka