tiaaa...... dziękuję zatarłem silnik wrr...
klin na kole wypust, na wale wpust.
Zerknij czy rozrząd się nie przestawił lub nie ścieło klina
Na wałku rozrządu nie ma klina a na pompie wtryskowej jest.
Na sam rozruch silnika niema wpływu uszkodzona przepływka lub turbina. Sprawdź koło zębate na wale korbowym ( zerwany klin ) lub koła pozostałe na pasku rozrządu.
Obcięty klin dolnego koła rozrządu.
Albo ścięło klin na kole zębatym wału korbowego , albo przeskoczył pasek rozrządu. Pozdrawiam.
a chciałem zapytać czy koło zębate wału korbowego w golfie II jest osadzone na klinie ?
Witajcie 2.5 ydi- jak ustawic po zerwaniu paska/ klina na kole zębatym?
Rozrząd? Kliny całe? Kompresja?
Sprawdź czy przypadkiem nie przeskoczył ci rozrząd na pasku, albo zerwało klin na kole pasowym wałka rozrządu.
Pewnie zerwany klin na kole rozrządu na wale.
Panowie powiedzcie mi czy jest możliwe że Koło zębate wału lub koło wałka rozrządu mogły przestawić się na klinie?
Masz albo luźne kółko na wałku rozrządu, albo na dole, wycina się klin. Dotykałeś śruby centralnej dolnego koła rozrządu?
Zrób diagnostykę. Przyczyn może być wiele. Te modele mają częste przypadki uszkodzeń klina (w konsekwencji gniazda klina na wale) dolnego koła rozrządu.
Na 99,99% problem jak mówiłem wyrobiony klin dolnego koła rozrzadu.
Klin na kółku rozrządu może się kończyć.
Witam mam problem w vw golfie III 1,9D. Mianowicie jak zdjąć koło na wale w rozrządzie tak aby silnik się nie obracał? zciął się klin. proszę o szybką odpowiedź
Może klin na pompie wtryskowej.
Teraz to dobrze zakręciłeś.:) Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu.
Jeszcze jedno pytanko Czy istnieje mozliwość złego założenia piasty wałka rozrządu z którego czyta czujnik wałka czy te koło piasty jest na klinie ? pozdrawiam
Małe koło rozrządu na wale luźne i podcięty klin.
Zły kąt wtrysku,lub przestawiony rozrząd,a może klin na dolnym kole.
klin na wale bym sprawdził dokładniej dolne kółko rozrządu
ktoś tu wspomniał o dolnym kole rozrządu-i ja tak obstawiam,wypracował się klin na nim co spowodowało przesunięcie rozrządu no i zapłonu.jeśli po wyciągnięciu przyspieszacza zapłonu praca silnika staje się równiejsza to na 90% to będzie to,ale pewności nabierzesz po demontarzu tegoż koła.
Przestawiło się koło na wałku rozrządu.Wałek nie ma klina,często się przestawia. Ustaw rozrząd, stuki zginą .
Wygląda na usterkę mechaniczną.Sprawdż czy koło rozrządu na wale nie ma zerwanego klina.
Ja tam nigdy nie ruszam tych kółek w VW jeśli nie muszę (uszczelniacz, klin) i jest zawsze ok. Nawet jeśli klient pyta o wymianę profilaktyczną, odradzam mu zdecydowanie, według zasady "nie ruszaj g... bo śmierdzi" ;)
A panowie gdy ktoś splanował głowice dosyć dużo czy nie zmieni nam się położenie. Taki przypadek miałem w 1.7cdti tyle że tam jest pasek i kliny.
Gdzie są podstawowe dane? No toć napisane - 1.9TD. Znasz inny niż AAZ ? Prawdopodobnie albo układ pompa/wtryski, albo katastrofa z rozrządem - wycięty klin na dolnym kółku.
Dokładnie tak. Dodatkowo ten błąd lambdy może wskazywać na przestawiony rozrząd. Może klin ścięty na wale, może przeskoczony pasek. Tak czy owak raczej usterka mechaniczna napędu rozrządu.
Dokładnie taki mam plan sprawdzania - najpierw mechanika - rozrządy i klin. Później elektryka czyli ta wiązka. Dzięki dam znać na dniach jak rozgrzebie.
Jedynie zrzucić dekiel od rozrządu(a to dodatkowe koszta) I manualnie kręcić wałem Jeżeli wariator działa powinien się obracac wraz z wałkiem bo blokuje go klin jeżeli klin nie zaskoczy będzie się obracał sam wariator Możesz to również sprawdzić na starym wariatorze
Witam Panowie! Mam ochotę robić znajomemu rozrząd w VW. Moje pytanie odnosi się do kół zębatych rozrządu, a mianowicie czy są montowane na klinie czy na stożku. Bo jak stożek to będzie zonk.
Np. źle ustawiony rozrząd, zerwany klin na wale, słabe ciśnienie, źle ustawiona pompa
przepraszam za odgrzewanie takiego kotleta. Mam problem- pacjent A2, 1.4 16 V,BBY od kupna nerwowa praca, brak mocy. Po kupnie decyzja zmiana rozrządu- mimo deklarowanej zmiany- i tutaj zonk- przy GMP tłoka od rozrządu- znaki na kółku wału(skośny ząb) i kadłuba tego prawego się nie zgadzają. Zadowolony zmieniam rozrząd z ustawieniami wg znaków, po odpalenie...
Lejący wtryskiwacz, ścięty klin dolnego koła rozrządu, zablokowany przestawiacz kąta wtrysku pompy. Wybierz coś sobie
Co to jest przesunięcie wału na rozrządzie? bo nie kumam. Ścięcie klina na kole wału.
https://obrazki.elektroda.pl/3184747000_... Zostały kupione nowe wałki 1-pozycja klina w nowych wałkach - pasuje w blokady 2 - pozycja klina w starych wałkach - nie psuje w blokady układ krzywek taki sam w obu przypadkach
Zbyt mało danych pozostaje nam tylko strzelać. Ktoś mocno splanował głowicę ale nie opuścił gniazd zaworowych i złożył na starą grubości uszczelki. Jeśli koła paska rozrządu na klinie i mocne zebrana głowica (ponad wymiar graniczny) = przestawienia rozrządu. Potencjalnych przyczyn jest dużo dużo więcej.
Blokujesz płaskownikiem z 4 śrubami m8 te elementy oznaczone 6 na rysunku, mają wycięcie i są nieruchome w stosunku do wałków, w przeciwieństwie do kół, które są na stożku bez klina, tak jak w 8V dieslach vw
Sprawdź ustawienie rozrządu i ewentualnie śrubę na dolnym kole rozrządu czy przypadkiem nie poluzowała się i nie ścina klina na kole.Pozdrawiam .
Z tym, że to już 3 czujnik w ostatnim czasie, i ten który jest teraz to oryginalny Audi/wv. Podejrzewam, że albo wtyczka albo gdzieś na kablu musi być coś nie tak, ok jeden czujnik mógł być wadliwy, ale nie aż 3 z rzędu. Kolejna sprawa...palił ciężko ale odpalał za pierwszym razem...po wymienie rozrządu przestał palić prawie w ogóle, trzeba go piłować...
Jedną z możliwości może być lekkie przesunięcie (częściowe ścięcie ) klina na kole rozrządu co powoduje nieznacznie przestawienie zapłonu. Miałem tak kiedyś ale w innym VW.
Rozrząd na blokadach. Na wale blokada na kole rozrządu. Wałki zablokowane kołkami. Kliny na wałkach ok. Dodatkowo wał ustawiony za pomocą czujnika zegarowego.
W 1z 94 nie ma klina na wale, trzeba wymieniać śrube centralną przy wymianie rozrządu stawiam też na nastawnik
Byl biuletyn techniczny bo klin na kole zrywalo w sensie zebatym dolnym rozrzadu.
Auto-Mar ma racje sprawdz rozrząd w pierwszej kolejności ABL czasem lubi ściąć klin na kole wału korbowego.
Już po problemie ścięty klin na małym kole rozrządu przy pierwszym sprawdzeniu rozrządu pasowało ale po kilku próbach uruchomienia i obserwacji kół rozrządu okazało się co poszło.
Chwila chwila kolego jaki to silnik który rok? jest jeszcze jedna możliwość jeśli nie masz już pomysłów rozbebesz rozrząd i sprawdź stan klina na dolnym kółku rozrządu czy nie ma podrobienia walczyłem kiedyś z takim problemem tyle że był problem z odpaleniem i brakiem mocy i oba silniki były vw
Volkswagen passat 1.8 20V ADR. Wiem że po ustawieniu wałków rozrządu na znaki (okienka-strzałki) powinno być od góry 16 oczek pomiędzy jednym a drugim wałkiem (regulacja pozycji napinacza) Bardzo proszę o odpowiedź jak dokładnie się liczy te 16 oczek - to znaczy które oczko się uznaje jako pierwsze - to na wysokości znaku czy też to to następne jest...
Ja tutaj dodam że te 1.9tdi (w VW, Audi szczególnie 1Z) mają w rozrządzie na wale jedno koło pasowe unieruchomione klinem jeżeli ten klin sie poluzuje to sie automatycznie bedzie przestawiał zapłon - w pewnym momencie unieruchomi to całkowicie silnik.
Kolega MEGAWE bardzo słusznie zauważył "Często się zdarza w VW ze ulega uszkodzeniu klin na małym kole rozrządu" jest wielce prawdopodobne iż jest luźne małe koło rozrządu na wale korbowym a powodem jest ciężkie koło pasowe(z tłumikiem drgań) i wtedy zmiana obrotów daje właśnie opisywane efekty!!!
mam jeszcze jedno pytanie, jak rozpoznać lejący wtryskiwacz bez wyjmowania go z silnika. silnik nie dymi, ładnie pali, na wolnych obrotach cicho pracuję ale w czasie jazdy słychać jakieś buczenie ? kolejne pytanie czy na kole rozrządu jest wycięcie na klin bo spotkałem się kilka razy że nie było tego wycięcia, maże coś z fazami rozrządu. silnik vw 1.9...
Nie ma takiej opcji, ktoś Ci bzdur naopowiadał. Oczywiście mowa o sprawnym technicznie silniku, regularnie wymienianym rozrządzie i markowych komponentach. A ty bzdury opowiadasz. Zapraszam na warsztat, to się sam przekonasz, czy paski nie przeskakują. O ściętych klinach w VW nie wspomnę. A może byś tak raczył czytać dokładnie?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... przynajmniej sprawdź jak to wygląda u ciebie- wtedy otwór/występ kodujący czujnika powinien znaleźć się na prost niego. koło napewno da się ściagnać, ale czy to jest stożek, czy klin, i czy trzeba mieć ściągacz, tego nie wiem
witam potrzebny bedzie VAG do określenia błedów miałem kiedys auto z takimi samymi objawami ale okazało sie ze scięło klin na wale korbowym gdzie znajduje sie koło napedzajace rozrząd po prostu przesunęło sie o kilka stopni jakas franca nie dokręciła mocniej śruby dosyć czesto pracowałem nad tymi silnikami mam jako takie pojecie jezeli wypadnie cos...
W VW 1,9 TDI koło pasowe wałka rozrządu jest pływające (bez klina) i z tyłu jest wycięcie do ustawiania jego. Jeżeli wszystko jest dobrze ustawione to nie ma konieczności ponownego sprawdzania ale dobrze jest przy montazu sprawdzić dynamiczny kąt wyprzedzenia i to robi się np. VAGiem
Zapomniałem napisać co się okazało. W jednym warsztacie sprawdzali skasowali 100zł i powiedzieli że zerwany klin na wałku rozrządu. No nic podjechałem jeszcze do kolejnego warsztatu powiedziałem co i jak. Ostatecznie wyszło że padł czujnik położenia wału.
Masz uszkodzony klin na wale korbowym, pod kołem rozrządu, jest tam luz, rozrząd przestawia się bardzo niewiele, bo pewnie ma jeszcze mały luz, gdybyś pojeździł tak jeszcze z parę miesięcy to zauważyłbyś spadek mocy. To co masz teraz wystarczy żeby w mrozy ciężko palił. Po odpaleniu masz podgrzane komory spalania i dlatego później pali w miarę normalnie....
A sprawdzałeś koło od rozrządu na wale,tam lubi się popuszczać śruba co powoduje chaotyczne przestawianie się rozrządu podczas pracy i takie objawy a w konsekwencji ścięcie klina i klapa. W sumie bardzo częste w tym silniku.
Weź sobie taką Lagunkę na utrzymanie Wziął bym chętnie, ale nie chcę kolejnego zgnilaka. Pod względem awaryjności ani trochę nie jest gorsza, a może nawet lepsza, od wieśwagenów. Bo dużo bardziej awaryjna, a już jeśli chodzi o usterki mechaniczne silników diesla, to w ogóle. Zresztą już samo zaprojektowanie układu rozrządu woła o pomstę do nieba -...
proszę tylko okonkrety. Konkretnie to co chcesz wiedzieć? Silnik z mechanicznym, pośrednim wtryskiem do komór wirowych, z pompą rotacyjną. Ciśnienie sprężania może być. Skoro wykluczasz pompę, bo rozrząd i kąt wtrysku sprawdziłeś, a twierdzisz że słyszysz klepanie zaworów po wymianie popychaczy i przy prawidłowym ciśnieniu oleju, to albo pozostały...
kolego dizba poczytaj tutaj .https://www.golf3.pl/silniki-diesla/1-9... Nie pomyliłem aut ewentualnie silniki ,a konkretnie pompy wtryskowe bo następna była TDI VP 37 którą obsługuje tdi timing. Sprawdź ustawienie rozrządu bo w tych silnikach podobno ścina kliny na wale aczkolwiek u ciebie nie wydaje mi się żeby tak było.
Możliwe bo element od strony silnika jest skrzywiony przez broka. Próbowałem założyć jak trzeba ale nie pasowało. A czy na wale korbowym jest klin. Bo na kole dolnym rozrządu jest taki niby kliik na koło pasowe i jak porównywałem ze starym silnikiem to jest mniej więcej na tym samym miejscu.
Sprawdż wycięcie w wale korbowym na klin małego koła.Jesli wał bedzie wyrobiony to tak się będzie działo,aż skończy się zderzeniem zaworów z tłokami.
Poczytaj o problemach z klinem na kole rozrządu wału.
Witam, mam vw 1,6 td z 1991. w samochodzie poszła uszczelka pod głowica ale auto jeździło i ubywało trochę wody. Nagle, pewnego dnia, zaczęło kopcić na biało strasznie. Oddałem auto do mechanika, sprawdził głowice, na szczelność ok, powymieniał hydraulikę, zawory, prowadnice, uszczelniacze i uszczelkę. Po złożeniu auto dalej kopci na biało i w dodatku...
Jestem lajkiem i mam dopiero 2 lata za sobą w mechanice pojazdowej i to tylko w weekendy czy po pracy. Uważam że najlepiej jak dasz te auto do fachowca, niech sprawdzi klin na pompie i na wale, oraz ustawi prawidłowo rozrząd i kąt początku wtrysku, bo obecny stan zagraża bardzo silnikowi.
Wykonaj test nastawników i będziesz wiedział czy zawór działa. Będzie słychać jak praca silnika się zmienia lub się nie zmienia. Może być kilka przyczyn błędu: 1. Źle ustawiona pompa 2. Przerwane lub zwierające się kable przy zaworze 3. Zablokowany tłok w pompie 4. Ścięty klin na wale co powoduje przestawnie całego rozrządu 5. Zielenina na wtyczkach...
przestawiam pompę o jeden ząbek Źle, Popuść koło na wałku rozrządu, nie ma klina. Ustaw wał na znak, pompa na znak, popuść koło na wałku rozrządu(napędzające pompę) i reguluj :) . Jeżeli masz wartość 96 przekręć kołem w lewo -patrząc na koło od strony skrzyni. Delikatnie.
Ale czy tam nie powinno byc kolko bez tej dziury na klin? VW chyba nawet nie robił takiego kółka bez miejsca na klin ale mogę się mylić. W każdym razie nie zaprzątaj sobie tym głowy bo tam tak jest i kropka - ważne że koło nie obraca się na wałku i o to chodzi.
W vw był problem z tym kołem ,a właściwie z tym pod nim które napędza rozrząd,rozwalało wycięcie na wałe i klin na kole ,w skutek różnych metod naprawy to koło nie zawsze kręciło sie jak powinno. Dlatego też koło pasowe przykręcone do niego miało straszne bicie choć co dziwne nie powodowało to strasznego niszczenia paska. Może alternator może rolka,nie...
Masz tu screeny. Na wałku rozrządu nie ma klina, ustawiasz go tym PMS do góry (tam chyba pasuje klucz 27, można też dorobić sobie przyrząd) i wał podziałką na 0. Pozostałe koła nie ma znaczenia jak pozakładasz, ważne aby zgrac pompę z wałem i wałek rozrządu z wałem. Znaków na kołach nie szukaj bo i tak nie znajdziesz. A z pompą to nie wiem czy sobie...
Witam. Nie znalazłem na ten temat nic na forum. Otóż mam problem z moim golfikiem 1.9 td mk3 z 92 roku.Jak jest zimny ma problemy z paleniem,świece i sterownik sprawne.Rozrząd wymieniany jakieś pól roku temu. Kręcę rozrusznikiem i ma chęci złapać, silnik na rozruszniku kopie, ale nie odpala. Jak mi się go uda odpalić to dziwnie nim szarpie, a o tym...
Witaj, 1) Jak ustawić pozycję wału po zerwaniu klina/paska? Góra wałka na blokadę, a dolny wał? On ma też swoją jedyną, niepowtarzalną pozycję/otwór serwisowy? Czy tam blokuje się o każdy ząbek? 2) Czy pompę wtryskową też trzeba blokować od czoła? Brak mądrych na wsi, wszyscy już wymieniacze w okolicy. 2.5 TDI, bjk 2007. 3 Blokady mam z Allegro - walka,...
Nic nie daje. Na sterowniku zmienia temp. na -40 deg ale czas pozostaje ten sam, tyle że 30 sek. dłużej pochodzi. Jak zaczyna przygasać słychać jak nastawnik otwiera przepustnicę żeby go utrzymać. Dodano po 4 Generalnie wygląda to jakby tam siedziało coś niekoniecznie od tego wtrysku, ale z tego co wygooglowałem to góra mono jest niby taka jak ma być,...
ścieło klin na wale,ew.on sam pęka... Witam. Racja, najbardziej prawdopodobne. Moim zdaniem to nie ścięty tylko wybity, przez co fazy rozrządu zmieniają się (opóźniają). Gdy zetnie to jest pozamiatane. Pozdrawiam
Zerwało klin dolnego koła zębatego rozrządu. Carrot-nie wykluczam czopa aczkolwiek był szlifowany i pojeździłem na tym niecałe 2miesiace.bedziemy wszystko skrupulatnie sprawdzać i składać wszystko do kupy . dzięki za pomoc.mam nadzieję że mój temat w przyszłości komuś się przyda bo to rzadki przypadek.żaden mechanik którego się pytałem nie posiadał...
Rozrząd OK to co masz na myśli koło rozrządu na wałku rozrządu jest pływające (brak klina) a na wale potrafi poluzować się. Usterka wygląda na tą co pisano wcześniej . Czy sprawdzałeś ustawienie początku wtrysku dynamicznie jak nie to trzeba to zrobić w bloku nastaw podstawowych 04 i wybrać nr grupy 000 i obserwować pole 2 początek wtrysku i 9 temperaturę...
A nie bardziej skakał by timing na wykresie ? Nie wiem już chyba takie rzeczy pisze żeby się pocieszyć 😣 W skrócie: Rozrząd do weryfikacji, podpięcie kompa i podgląd korekty wtrysku. Następnie klin może być uszkodzony, co nie zmienia faktu, iż Twój mechanior zrobił sobie magiczne kreseczki i według nich złożył rozrząd. TO JEST NAJWIĘKSZY BŁĄD...
Zerwany klin. Dodano po 55 Witam serdecznie. Okazało się że jest ścięty klin. Lecz koło zębate rozrządu na wale było tak zaklinowane, że nie było śladu luzu itd. Pasek był napięty i bez uszkodzeń. Jednak minimalnie koło rozrządu przestawiało się przy mierzeniu ciśnienia. Jak na razie sukces. Tak jak wcześnie pisałem okazało się że jest zerwany klin....
Wałek ma być zablokowany i koło pasowe na nim poluzowane, jest na stożku bez klina. Ustawiasz pompę na blokadę, napinasz pasek i dokręcasz koło na wałku. Najlepiej pobierz darmową wersję VCDS Lite. http://www.ross-tech.com/vcds-lite...
Witam wszystkich. Mam problem z ustawieniem wariatora (ssące wałka rozrządu). Koło wałka wydechu posiada klin a wariator niestety nie. po wymianie uszczelniaczy wałków mam problem:( czy ktoś ma jakieś informacje na ten temat jak to ma być zrobione??? Dodatkowo dodam że jest to VW POLO 2000r. 1.6 16v 125km (kod sil.AVY)
Zdanie 'koło pasowe na wale nie bije przy kreceniu wiec raczej na klinie też się raczej nie przestawił' oznacza RACZEJ które zawsze RACZEJ może oznaczać to. Dopóki nie sprawdzisz porządnie to takie eliminowanie usterki prowadzi do dlaszego zagłębiania się z pominięciem być może kluczowego problemu.
witam Moj problem został rozwiązany a mianowicie: na dolnym kole od rozrządu wyrobił się klin i koło miało liz, przestawiał się rozrząd i to było przyczyną. TZN. na cieplym silniku palił a na zimnym tylko za pomocą plaka nie inaczej. Dodano po 11 Dodam ważną uwage tutaj. udałem się do bardzo dobrego mechanika od silnika diesla z unowocześnionymi miernikami,...
Witam Posiadam od niedawna VW SHARANa z 96r 1,9 TDI 90KM 1Z. Po przyprowadzeniu jego wymieniłem rozrząd. Problem polega na tym ze jak teraz odpalam go rano gdy jest zimny to troszkę dłużej muszę go kręcić rozrusznikiem by zapalił a jak zapali to obroty trzyma tak prawie na równi 1tyś. Po przejechaniu około 10km obroty spadają do około 900obr./min. Co...
miałeś racje. Przestawiła się pompa a dokładnie obróciło się koło zębate napędu pompy (na wałku rozrządu). Auto już prawie zrobione - potrzebuje jeszcze czujnika zegarowego żeby poprawnie ustawić pompę. Na tą chwila auto odpala ale dymi i nie ma mocy . W zasadzie problem rozwiązany .Szukałem nie tam gdzie trzeba bo przede wszystkim nie spodziewałem...
Przerabiałem to samo w ibizie z silnikiem AHU. Rano dało się odpalić wyłącznie na odłączonym czujniku temperatury płynu oszukując sterownik. Kąt wtrysku nie do ustawienia. Trzeba zrzucić rozrząd jak najprędzej i sprawdzić stan koła zębatego oraz wału. U mnie niewiele brakowało i by się przekręciło na tym klinie! Jeśli koło tak mocno bije to jest duże...
Miałem podobny problem powiedzieć mechanikowi żeby sprawdzil rozrząd i klin na wale korbowym. Nagrzewanie oleju i raptowne spadanie temp. zazwyczaj wychodzi przez wypadanie zplonoów. Nie zawsze sprzęt diagnostyczny radzi sobie z jego wykryciem no chyba ,że silnik benzynowy i nawali cewka ale z dieslem miałem conajmniej 8 przypadków.
A czy ktoś wie jak są dokręcane koła do wałków rozrządu w tym silniku(kliny stożek a może jak w niektórych skodach lub polo "do czoła śruba"), bo przecież tego nie da się źle złożyć, chyba, że koła się jakimś cudem przesunęły względem wałków ale tam na jednym z wałków od góry jest czujnik więc nie byłoby synchronizacji z wałem a auto jeździ nawet ma...
Witam. Zmieniałem ostatnio koło zębate na wale bo urywało klin. Po wymianie było ok, ale okazało się że musiałem jeszcze zdjąć pasek rozrządu. Ustawiałem rozrząd według instrukcji. Napewno jest ok. Auto odpala od ręki, jednak kopci na biało i ma obroty max 1200. Ostatnio miałem regenerowaną pompę, czy jest możliwość, że mechanik założył mi koło na pompie...
Ostatnio zmienialem uszczelniacz na walku rozrzadu od strony chlodnicy.Zdjalem pasek rozrzadu ,kolo rozrzadu zdjalem ze stozka i okazalo sie ze nie ma klina ,przed demontazem zrobilem sobie znaczki .Ustawilem sobie tez kolo zamachowe na znak.Moje pytanie brzmi jak sprawdzic czy jest dobra synchronizacja wal-walek rozrzadu prosze o pomoc jak to sprawdzic.Diekuje...
Witam Panowie Od niedawna zauważyłem w samochodzie na wykresie tdi timming duze skoki poczatku wtrysku, nic nie robiłem z tym ponieważ zbliżała mi sie wymiana rozrząu, z powodów finansowych i zrażeniu sie do mechaników postanowiłem zrobić to sam. Podejrzewałem : - źle napięty pasek na pompie, pasek wyeksplatowany mozliwy brak zębów - luzowanie sie koła...
Witam Przy okazji rozrządu wymienię profilaktycznie uszczelniacze wału wałka. W sprzedaży rysuje się jedyny słuszny produkt marki corteco. Jest to uszczelniacz PTFE a więc ma niezwykle delikatną powłokę wymagającą prowadzenia. Montuje się go na sucho, po czym odczekuje 4 godziny. Problem w tym, że kupując corteco 20026413B nie dostajemy plastikowej...
Klin na kole od wału korbowego może mieć coś do tego bo jak ma luzy to rozrząd sam się lekko przestawia, tylko nie wiem czy przypadkiem nie odpalalby jak by był ciepły a on jak jest ciepły to nawet nie zakaszle. Dodano po 3 Jeżeli samochód się lekko zagrzeje to na biało już nie dymi ale jeżeli dam mu gazu na biegu jałowym i puszczę go to spada z obrotów...
Objawy były takie że silnik zgasł podczas jazdy. Po kilku minutach odpalił przejechał jakieś pół kilometra zgasł i do tej pory nie odpalił. Okazało się że nie ma iskry. Po sprawdzeniu okazało się że rozrząd przestawiony. Obrobił się klin na kole zębatym wału korbowego. Koło wymienione rozrząd ustawiony na znaki i auto nie odpala. Nadal nie ma iskry....
1. Do ustawienia/kontroli ustawienia koniecznie potrzebujesz blokad. Na tzw. patencie nic nie zwojujesz. 2. Aby zablokowac wał trzeba wymontować/odsunąć rozrusznik i najczęściej oczyscić otwór w bloku z korozji. 3. Aby zablokowac wałek ssący trzeba wymontować alternator. 4. Aby zablokować wałek wydechowy trzeba wymontowac obudowe termostatu i przewody...
Witam wszystkich. Dzień dobry. Mam pewien problem w zlokalizowaniu usterki w Passacie b6 1.9 BLS. Problem dotyczy błędu czujnika g40 wałka rozrządu. Klient trafił do mnie po wymianie kpl. sprzęgła i po jakimś tygodniu powiedział że auto zaczęło ciężko palić. Faktycznie trzeba kręcić około 3s. Jest stały błąd 00833 G40 impulsable signal (pisze z pamięci)....
Z tego względu ,że auto jest wiekowe (bo jest) i stopień zużycia ,może być tak ,że ustawicie na zegar ale okaże się ,że silnik pracuje zbyt metalicznie, więc trzeba będzie poeksperymentować (na słuch). Jedź do jakiegoś sprawdzonego mechanika ,któremu ustawienie tego sprawi przyjemność a nie męczarnię .Jak się będzie klient nad tym męczył i spinał za...
łańcuch rozrządu rozrządu nissan krzywka rozrządu
volvo silnika multiplekser demultiplekser uszkodzona soczewka
saeco synthia wentylator okapu
Głośnik buczy po włączeniu - co zrobić? Komunikat "Hard disc not exist" w HP HDX 16 - Diagnostyka