To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Sprawdź czy na lewym przednim amortyzatorze nie jest przymocowana kostka. To, że od klocków nie wychodzą przewody, nie świadczy o braku sygnalizacji. Zrób może zdjęcie lewego i prawego amortyzatora z przodu. Będziemy mogli się przekonać, o co biega. Dodano po 3 "Dodam, że gdy ściągnąłem koła, zauważyłem tylko z lewej strony przewód który jest urwany...
Mniejsza powierzchnia to będą słabiej hamować. Nie, bo będzie większy nacisk na jednostkę powierzchni przy identycznym nacisku na pedał hamulca. Siła zaciśnięcia będzie identyczna. Pozdrawiam.
Wszystko przebiega standardowo. Z tyłu są tarczo-bębny - elektryczny ręczny zaciąga szczęki więc klocki wymieniasz bez problemu.
Nie wiecie, o czym piszecie. Skoro ktoś pisze, że miał Wartburga i takie klocki w nim były, to po co nabijać punkty? Dla prestiżu? Klocki od łady były podobne, dało się je dopasować, ale kształt blachy nośnej jest inny. Dodano po 5 Rzemieślnicy PRL robili wiele części zamiennych do samochodów, również klocki hamulcowe ale Wartburgów z klockami nie pamiętam,...
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
https://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_... Do wyboru do koloru :wink: :wink: :wink: Dodano po 4 https://allegro.pl/oferta/tarcze-brembo-... https://allegro.pl/kategoria/hamulce-tar...
Na wtyczce klocka zapewne nr. 1J0973702, no to w takim razie przeciwległy od auta powinien być 1J0973802.
powinno samo zgasnąć, ale odłączenie czujników może nic nie dać , bo to są styki NC. Szukaj zgnitej wiązki.
Motorcraft to nie to samo co domofon i nigdy nie było. Motorcraft to jakby zamiennik dopuszczony przez forda. Setki marek jest lepszych od motorcraft.
A wymieniłeś też czujnik klocków? Jeżeli jest przerwa w jego obwodzie to kontrolka będzie świecić. Znajdź kostkę łączącą czujnik z instalacją, rozłącz ją i zewrzyj styki, włącz zapłon. Po niecałej minucie kontrolka powinna zgasnąć, a to oznacza, że czujnik jest do wymiany.
Szukasz ,,zestawy naprawcze zacisków hamulcowych,, Np. ten: http://freno.pl/zestawy-naprawcze-zacisk... Dodano po 1 Bo te zestawy naprawcze to jeden wielki bubel i nie będzie to rozwiązanie na dłuższą metę. Raz trafiłeś na gówno i teraz masz uczulenie :D
Jeśli pokazuje -50km, to nie wiem jak w Mini, ale w BMW możliwość kasowania przeciągniętych serwisów (czyli tych co pokazują minus ) możliwa jest tylko testerem. "Z palca" już nie zrobisz.
Jak na foto (wybijasz od zewnętrznej strony - dawno nie robiłem omegi dlatego pomyłka )... https://obrazki.elektroda.pl/3211225000_...
Zawór luzująco-parkujący do sprawdzenia. Sprawdź ciśnienie na siłowniku złącza 11 oraz 12.
Dokładnie tak, klocki bez problemu wyszły z jarzm? W jakim stanie są tłoczki? Jak się wkręciły? A nie spotkałeś się z tym że przez to czasem mogą się klocki zablokować w jarzmie?? bo zużycie będzie nierównomierne na płaszczyźnie? bo ja się z tym spotkałem.. To jest możliwe tylko przy zablokowaniu jednego z pływaków.
Witam jest jeszcze inne wyjscie przekodowac i po bólu zrobiłem to w 4-ce i wszystko ok Powodzenia
http://obrazki.elektroda.pl/8683278200_1... Czy o to chodziło?
Witam Klocki hamulcowe. Pzdr
Te co pokazałeś to na tył. Powinieneś mieć w oryginale hamulce przód 288mm, więc klocki GDB1307 TRW.
Wymiana wszystkich filtrów i oleju około 150 zł (oczywiście za robotę). Nawet jak będziesz robił drogo ale dobrze to klientów będziesz miał. Co z tego że ktoś robi za pół ceny ale partoli robotę lub jest brudasem.
Teoretycznie po odpięciu z mechanizmu przy zacisku powinna dać się w miarę swobodnie "wepchnąć" do pancerza. Dodatkowo można ją wypiąć przy dźwigni ręcznego, ale to może wymagać rozebrania tunelu środkowego. Dodatkowo sprawdź mechanizm ręcznego przy kole, może to on blokuje klocek.
kolego jeśli odłączysz klocki to gwarantuje ze dopiero wtedy sie będzie to zapalało. możesz w prosty sposób to sprawdzić, odepnij kostki i zrób mostek na kablach w kostce jeśli zgaśnie to wina klocków jeśli nie to po kablach do samego sedna musisz iść, sprawdzając wszystko po kolei.
VIC jest pod plastikami w dolnej części po stronie pasażera,czujniki są połączone szeregowo. http://obrazki.elektroda.pl/7480338800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8502165500_1...
A, w tylnych też może być czujnik? (Może tylne oszukują?) Chyba jest po przeciwnej stronie.
Zmierzone suwmiarką wychodzi bardzo dobrze Tzn. skąd to stwierdzenie masz dane co do grubości jeżeli są w wymiarze to załóż klocki i w drogę . Jeżeli nie są równo starte lub uszkodzone głębokie rysy do wymiany na nowe lub do wyrównania przy zachowaniu grubości wymaganej .
Witam. BS 4345 Prawdopodobnie za duża szczelina czujnika ABS,uszkodzony pierścień impulsowy (krzywy,wyszczerbiony itp.).
Tam były stosowane dwa różne systemy hamulcowe ATE i TRW. Teraz pytanie do Ciebie, jaki system jest zastosowany w Twoim autku? Pytam, bo w zależności od tego systemu, możemy Ci pomóc i dobrać klocki. Jeśli nie wiesz, to zrób chociaż fotkę klocków (może wystarczy nawet "czytelne" zdjęcie całego zacisku hamulcowego (bez demontażu)... Chodzi mi o kształt...
przede wszystkim sprawdz czy pedal hamulca nie jest niczym przyblokowany co moze nawet lekko go nacisnác.Nawet niewielki ruch pedalu hamulca (np. gumowy dywanik na podlodze) prowadzi do zamkniecia stykow w pedale hamulca.A to powoduje, ze system EBS w ramah etapu "stand by" puszcza 0.4 bar powietrza do hamulcow ciágnika siodlowego oraz 0.6 bar do hamulcow...
Jeden przewód wychodzi prosto z zegarów pin2 kolor żółto-zielony drugi natomiast to masa kolor brązowy.
Jak wyżej, dobrze jest mieć tarcze i klocki jednego producenta.
Te sworznie klocków wyglądają mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.pl/8545847500_1... Prowadnice zacisku wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu, moim zdaniem nie ma sensu ich wykręcać. http://obrazki.elektroda.pl/4330785600_1...
W samochodach nie zawsze klocki zużywają się równomiernie. Zawsze ten od strony tłoczka będzie się zużywał szybciej. Jeśli z jednej i z drugiej strony jest tak samo to może być to przez ESP. Nie masz się co martwić. Pomartw się jak będziesz słyszał szorowanie blachy po tarczy :-P.
Najczęściej tylko przednie klocki, nie słyszałem aby czujniki były w szczękach.
Oj, coś tam niedobrze z prowadzeniem zacisku albo samych klocków w zacisku. Nie wiem, czy dobrze rozumiem co oznacza "po skosie". Czy dotyczy płaszczyzny poziomej, czy też pionowej? Jest możliwość niewłaściwego zamontowania zacisku, ale raczej byłoby widoczne.
dziś zmieniałem klocki z przodu .1,4 z 2000 roku i na zaciskach przeczytałem LUCAS.Z tego co wiem to są tam właśnie lucasy jak auta robione w UK lub te co podałem wcześniej jeśli japonia.A tak poza tym to nie masz większych problemów w życiu?
Dzięki za bezinteresowna pomoc temat rozwiazany
Jak w paczce upadły to raczej nic im nie będzie, chyba że są widoczne uszczerbki w materiale.
Otwarty obwód sensora przedniego prawgo koła Nieprawidłowy sygnał czujnika przedniego prawego koła
Klocki hamulcowe aby nie już zużyte ? Tam jest czujnik akustyczny . Będą klocki za cienkie to i będzie piszczeć ...
Czy jesteś pewien że Twój samochód posiada tylko ABS ,a nie jak większość renault z tego rocznika ESP. Idea pracy kontroli trakcji zakłada między innymi połączenie (najczęściej magistralą CAN) sterowników silnika i ESP. Jeżeli zostanie rozpoznany ewidentny błąd układu hamulcowego (np brak ciśnienia w układzie hamulcowym) auto może w ten sposób reagować....
Stawiam na uszkodzone, przytarte mechanizmy i prowadnice zacisków (tak z doświadczenia mówię) ale ciśn. jak najbardziej do spr. Wszystkie 3 przypadkiem z jednej strony?? Nie chce mi się wierzyć... Ja sądzę, że z modulatora jest tam jedno trzykrotne wyjście na prawą i na lewą stronę. I jedna strona hamuje mocniej a druga słabiej i stąd problemy.
Z zawodu jestem tokarzem i muszę powiedzieć ze u nas na zakładzie (obecnie były zakład) robilismy tarcze dla TRW. Przychodziły półprodukty, my toczyliśmy na wymiar pod piaste i pod klocki. Jako ze nie była to główna robota seryjna tylko dodatkowa wiec nikt z kierownictwa sie nie angażował tym bardziej ze tolerancja bicia tarczy jak była dopuszczalna...
Klocki hamulcowe lub plyn.
opraw mnie jeśli się mylę ale kontrolka zużycia klocków w tym modelu nie informuje czy chodzi o przód czy tył a jak jest czujnik z tyłu to tam też trzeba sprawdzić. No ale jak twierdzisz że to na pewno problem jest z przodem to sprawdził bym tę część wiązki od wtyczki klocków do nadkola za akumulatorem. To jest urok kupowania auta nowego-18-letniego....
Silniczek może być sprawny, a uszkodzona kostka, wiązka albo piny zielone.
Do wymiany i tarcze i klocki.
8796 Czujnik ciśnienia w module regulacji ciśnienia osi tylnej ma nieprawidłową wartość. 5041 Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą. 5141 Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej z lewej strony ma zwarcie z masą.
Obejrzę.Ale potrzebuje konkretów.Wiem że dają podkładki antywibracyjne pod klocki.Ale czy tu pomoże w tym przypadku.Bardziej chyba jakby klocki piszczały przy hamowaniu,tak mi się wydaje,to tak.Ale tu po przejechaniu się i bez hamowania piszczą
Witam, Kto doradzi, jakie klocki hamulcowe do Sym Orbit 50 z 2009 roku, bo okładziny tylnie też. Dziękuję i pozdrawiam.
archive.org po utworzeniu konta i zalogowaniu powinno być dostępne polecam: Friction and wear of materials by Rabinowicz, Ernest
Instrukcja naprawy czego ??? w Cinqecento... Cała instrukcja serwisowa ma ponad 300 stron...
Do wymiany klocki hamulcowe.
A nie łatwiej podłączyc komputer i wtedy kręcić? I skąd wiesz że po wymianie nie bedzie 100% ? Jeżeli nie masz możliwości- kręć bez klocków i sprawdzac /lepiej sprawdzajcie bo się zabiegasz. Może być problem z czujnikiem lub komputerem i jest cały czas stała wartość to musisz sprawdzić w pierwszej kolejności. Po za regulacja czujnika to jeżeli masz...
Albo brak płynu albo zużycie klocków hamulcowych(pod jedną kontrolką).
a jak klocki hamulcowe wyglądają?,może czas na wymianę
Miałem juz 2 razy taki przypadek i dlatego piszę jak doszedłem do tego
W pewnym sensie sam sobie odpowiadasz jeśli chodzi o pierwszą kontrolkę; za niskie ciśnienie w układzie pneumatycznym naczepy, następna to kontrolka hamulca postojowego (ręcznego).Ostatnia informuje o awarii jednego z czujników zużycia klocków hamulcowych i przy okazji zapalił się ABS.
Ściągnąć koła i sprawdzić stan klocków hamulcowych.
Taki opis znalazłem w TBI. C2A20 - There is currently no further information available on this fault code Cause The brake system bleeding procedure has not been carried out Solutions Check the entire braking system for leaks Connect the diagnostic tool ABS/ESP control unit: Select 'Brake system air bleeding' Disconnect the diagnostic tool Turn the ignition...
Może pozostałe kable, to podłączenie do czujnika zużycia klocków hamulcowych.
Prawdopodobnie zawiesił się lub zabrudził wyłącznik krańcowy od silnika wysuwania tacki. Częste było to w starszych napędach Samsunga. Pomagało przedmuchanie styków powietrzem. Drugie szyny prowadzące może być zużyty -suchy i daje opór -wyczyścić przesmarować , przy okazji pręt od lasera ( najlepszy smar to ATE do klocków hamulcowych)
może nieodpowiedni poziom płynu hamulcowego, ostrzeżenie o zużyciu klocków hamulcowych.
Witam Może jeszcze ostrzegać o zużytych klockach hamulcowych, lub przewód od tych czujników się zerwał. sprawdź czy masz klocki z czujnikami zużycia.
Od zużytych klocków hamulcowych. Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.net/46_12790539... -taka?
Kolego czy możesz sprawdzić zużycie klocków hamulcowych wchodząc menu przyciskami z kierownicy, ciekawe jakie tam są wskazania.
1- Czujnik zużycia klocków hamulcowych, przedni lewy. 2- Licznik. 3- Lampka ostrzegawcza ABS. 4- Lampka kontrolna układu hamulcowego. 5- CAN gateway. 6- Bordnetz. https://obrazki.elektroda.pl/4312236000_...
Standardowe w chińczykach, a także w wielu markowych motocyklach. Grubość klocka 7 mm - np. EBC FA086, koszt 25 zł. Jednakże występują także klocki o grubości 8 mm i 9 mm, niektóre chińskie zaciski mogą być przystosowane pod grubsze klocki. Idzie także zamontować klocki przystosowane pod bolec reakcyjny. Odradzam zakupu chińskich klocków (WM Motor)...
Moim zdaniem klocki hamulcowe sa za cienkie i czujniki sygnalizują że sa do wymiany. Sprawdź jeszcze tylne koła. Pozdro.
Dzień dobry, byłbym bardzo wdzięczny za doradzenie, jaki rodzaj klocków hamulcowych kupić. Jakie polecacie zwykle: metaliczne, półmetalliczne czy może ceramiczne? Odnośnie zastosowania, jeśli ma znaczenie, to hulajnogę z tytułu posiadam już 3 rok. Nie jeżdżę na niej wyczynowo ani w terenie. Najwięcej kilometrów robi zabierana na targi zagraniczne, robiąc...
Klocki hamulcowe w miarę swobodnie przesuwały się w jarzmie ? Jeśli klocek będzie się zacinał lub przesuwał bardzo opornie - nie będzie odsuwał się od tarczy w chwili zwolnienia pedału hamulca tym samym będzie powodował nagrzewanie tarczy
Auto na podnośnik. Miernik ustawić na omomierz i kręcić kołami i mierzyć przejście w kablach. Albo skaner np vcds i patrzeć w nim . W ostateczności i za zgoda wszystkich wykodować klocki ze sterownika . Raczej na bezpieczeństwo to nie wpływa.
Komplet ate będzie piszczeć. Tarcze ate, klocki brembo lub komplet brembo.
Jest to podłanczane bezposrednio do klocków hamulcowych. Sygnalizuje wtedy ich zużycie, z tym że przy zakupie klocków musisz zwrucić uwagę aby te miały wsówki do ich wpięcia.
W załączniku schemat. Poniżej opis kodów do schematu. BSI1 - BSI 0004 - licznik PSF1 - BSM 7700 - czujnik kąta skrętu BCM2 - zespół prawego przełącznika wielofunkcyjnego BCM2 BB00 - akumulator 7804 - żyroskop - czujnik przeciążeń 7800 - sterownik ABS/ESP 4410 - czujnik hamulca ręcznego C001 - gniazdo diagnostyczne 2120 - czujnik pedału hamulca 7000...
Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na nowe, po przejechaniu kilku km zobaczyłem że mam gorące felgi. Rozumiem że klocki trą mi o tarcze mimo że nie hamuję. w czym jest problem?
Sprawdzałeś jak wyglądają tarcze i klocki hamulcowe?? Jak się zachowuje hamulec przy lekkim naciśnięciu przy większej prędkości?? Jaka jest skuteczność hamulców?? Zmniejszyła się po wystąpieniu usterki??
Czujnik zużycia klocków hamulcowych osi 1 strona lewa.Sprawdź przewody,stan wtyczek.Możliwe uszkodzenie samego czujnika,a w najgorszym wypadku modulator ebs.
Przód,tył? Komplet?
Witam! Mam problem, chciałbym samemu wymienić klocki hamulcowe przy VW Bora rok 2000. Chciałbym jakieś schematy lub żeby mi ktoś wytłumaczył jak wymienić, próbowałem ale nie mogę wcisnąć tłoczka... Proszę o szybką odpowiedź, z góry dziękuję.
Witam wszystkich, Mam pytanie dotyczące czujników zużycia klocków hamulcowych. Wymieniłem klocki i czujniki na nowe, lecz niestety cały czas świeci się żółta kontrolka czujników zużycia klocków. Czy podpowie ktoś, gdzie są podłączone te czujniki (może jakiś schemat), abym mógł to sprawdzić, dlaczego ta kontrolka świeci się stale?
No właśnie o brembo jest sporo negatywnych opinii. Głównie właśnie negatywy dotyczyły krzewienia się tarcz.
Tylko jak tą procedurę przeprowadzić. W jakim bloku. Bo nie wiem czy coś źle robię czy czy mój komp się do tego nie nadaje.
MID 136 SID 70 FMI 12 SID 70 Czujnik zużycia klocków hamulcowych, oś 1, w lewo FMI12 Sygnały z lewej i prawej czujniki zużycia różnią się o więcej niż 20%. Uszkodzony zacisk, klocki są zużyte nierównomiernie. Sprawdź stan klocków, sprawdzić hamulce zaciski. Zamknięcie przewodów zasilających założyć minus uszkodzony modulator. Sprawdzić okablowanie między...
Całkiem nie stoi ale pewnie jedna strona stoi. Do czyszczenia wszystko i przesmarować. Tarcza zardzewiała to nie hamuje.
Witam Na początek to sprawdź siedziska klocków hamulcowych i bolce bo bardzo lubią rdzewieć zwłaszcza w zimowych warunkach. Kiedy ostatnio wymieniałeś ? Płyn Klocki Tarcze Czy auto ostatnio stało czy cały czas jeżdżone Pozdrawiam
witam tarcze standart plus klocki ferodo i wystarczy to auto nie osiąga jakiś zastrzaszających predkości więc taki kpl zupełnie wystarczy wymiana jest całkiem prosta wystarczy dobrze obejrzeć mocowanie zacisku pozdro T
Generalnie mamy problem z takimi stalami, bo i ojciec też odpuszcza spawanie czegoś podobnego spawarką z prądem zmiennym (na 380V). Zwykły metal (przez który rozumiem coś co łatwo rdzewieje i nie pęka przy wyginaniu) bez problemu spawamy elektrodami rutylowymi, nawet rurki ocynkowane się udało, chociaż smród był ogromny, ale stal jakaś twardsza zupełnie...
Ok. Jeśli klocki są odłączone?! Czy ta wiazka do tego wyświetlacza jest gdzieś po drodze łączona czy to bezpośrednio idzie pod wyświetlacz? Mialem kiedyś tak że cała litania czujników się wyświetlała od płynu do spryskiwaczy od chłodzącego światła oleju Itp. Na wstrząsach się uspokoiło ale cały czas informacja o hamulcach się wyświetla. Od czego zacząć...
Witam, czy ktoś się orientuje, który przewód, przy liczniku, odpowiada za kontrolkę zużycia klocków hamulcowych. Gdzieś natknąłem się na informacje, że jest to 7 pin, w zielonej wtyczne, na wszystkich schematach jakie znalazłem, pin ten jest opisany jako "right turn signal". Czy ten przewód idzie właśnie do czujnika zużycia, czy może jest to jednak...
Witam. 3126 Zawór elektromagnetyczny ABS przy osi przedniej z lewej strony ma przerwę przy styku 1. 8630 Moduł regulacji ciśnienia osi tylnej ma przerwę przy styku 3. 5041 Czujnik zużycia klocków hamulcowych przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą. 7190 Awaria redundancji przy module regulacji ciśnienia osi przedniej. 5441 Czujnik zużycia...
serwis załatwił problem , dzięki za Wasze odpowiedzi ( niekoniecznie trafne ) :D
44 Niewłaściwy sygnał sprzężenia zwrotnego (sygnał odpowiedzi) na odcinku sterownika lampki ostrzegającej o zużyciu klocków hamulcowych (W18). Np. spalona żarówka. 33 Niewłaściwy sygnał z czujnika położenia pedału w zaworze hamulca głównego. 61 Zbyt długi czas odpowiedzi sygnału pomiędzy EBS i EDC. Sugeruję na początek sprawdzić czy zaświeca się kontrolnie...
A po wymianie klocków należy zrobić reset zużycia klocków hamulcowych za pomocą kompa.
błąd 31253 Błąd dotyczy koła 3; usterka czujnika, wiązki lub w ostateczności modulatora. Na początek sprawdź sprawność czujnika, przewodność na ciągu przewodów, wtyczkach.
Minimalna grubość tarcz przednich w Twoim autku to 20,5mm a okładzin klocków hamulcowych (przód) to 2mm na całej powierzchni klocka. Przed pomiarem zeszlifuj rant (przynajmniej w miejscu pomiaru) i pamiętaj o BHP! Szkoda oczu :D
Dobrą metodą jest podłączenie prądnicy i obciążanie jej elektrycznie. W najprostszym przypadku odpowiednio dobranym (moc i rezystancja) rezystorem nastawnym. Albo układem półprzewodnikowym. Możesz dokładnie kontrolować obciążenie, i pomiary będą powtarzalne, inaczej niż w przypadku zużywającego się klocka hamulcowego. Dodatkową zaletą jest brak części...
Witam! Mam wielką prośbę podpowie mi ktoś jak zmienić kodowanie licznika w audi a4 b6 2002 2.5 tdi po przekładce skrzyni z automatycznej na manualną żeby pokazywał prędkość jazdy z góry dziękuje
Czy kontrolka mruga cały czas nawet podczas jazdy i z jaką częstotliwością ?, sprawdź jak się zachowuje podczas dłuższego hamowania,
Podlewaruj samochód i pokręć kołem, jeśli to łożysko to usłyszysz. Możesz wyjąć na czas testu klocki hamulcowe, bo mogą zafałszować ocenę. Możesz też podmieniać po kolei koła zapasem, jeśli nie masz dostępu do innych opon. Przegub to raczej nie jest, prędzej jakaś przekładnia w skrzyni.
mercedes klocki hamulcowe klocki hamulcowe przód tarcze klocki hamulcowe
vectra czujnik poziomu oleju wzmacniacz operacyjny offset kontrolka volvo pomarańczowy
kingstone firmware napęd bramy dwuskrzydłowej
Nikai TV TP.SK506S.PB802 Vertical Lines & Remote Not Working After Akai Firmware Flash Arduino ESP8266 Watchdog – przykład użycia, obsługa SW/HW WDT, kod, timeout