Tylko udarem ,ręcznie nawet nie próbujcie bo nawet udar nieraz ma problemy i przede wszystkim trzeba mieć specjalny klucz.P http://obrazki.elektroda.net/94_12277022...
Odkręcisz i dokręcisz kluczem udarowym pneumatycznym lub elektrycznym.
JONNESWAY AN050011-24.
Tak podpinasz jak do Skody 105, 120. Są już na forum odpowiednie tematy, słowo-klucz to Magneton.
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Coś takiego może: http://www.narzedziowy.com.pl/52823_BETA...
Gwint jest tylko w kolku. Jest ono nakrecone na os tak, jak nakretka. Gwint jest prawy. Klucz udarowy, wykorzystujac bezwladnosc wirnika, powinien to odkrecic bez problemu.
Ja dotoczyłem klucz do napędzania alternatora i napędzam go bezpośrednio przez wiertarke-klucz-i na końcu odpowiednia nasadka
po prostu sie zepsuło coś, akurat kiedy wymieniono alternator
Tych kluczy jest trochę na Allegro. Wpisujesz w szukajce "klucz alternatora" lub podobnie i ci wyskoczą. Takie klucze można także kupić w sklepie motoryzacyjnym. Ceny znacznie się różnią. Trzeba tylko sprawdzić, jaka końcówka bitowa pasuje do ośki alternatora- Torx ma 6 ząbków a Splite 12 ząbków. U mnie pasował bit Splite M10. W Sharanie silnik jest...
Kolego Do napinacza wkładasz klucz płaski jeżeli dobrze pamiętam to 18 i luzujesz naciąg wyciągając pasek.
Regulujesz na zimnym. Wydech 0,35 mm Ssący 0,25 mm Najwygodniej kręcić wałem poprzez nakretkę na kole pasowym alternatora, klucz 24. Regulacja co 20 000 km. Jak zaniedbasz to wybije gniazda szklanek w bloku i blok do wymiany.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Nie wiem jaką sprawność należy przyjąć dla takiego alternatora a to pewnie klucz do wszelkich rozważań.
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
To jest łożysko które nie ma ma podanego standardowego oznaczenia a jakiś inny, nie wiem jaki, ja je po prostu kupuję całą paczką. To łożysko kosztuje około pół stówy. Łożysko zewnętrznym wymiarem zbliżone do 6303, ale wewnętrzny jest inny, no i jego szerokość to 15 mm. Zjęcie klucza mam, bo mam i klucz.
Oryginalne wirniki od alternatora ze sprzęgłem maja otwór pod klucz, do niby łatwiejszego demontażu bieżni. Faktycznie potrzebny jest specjalny klucz, ale podjedziesz do firmy gdzie naprawiają alternatory i Ci dokręcą, z odkręcaniem uszkodzonego jest większy problem. Robiłem to sam, ale parę lat temu, a klucz mam do tego. W moim przypadku pasował.
Pod alternatorem od czoła klucz 10 2 śruby
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Dzięki. Alternator udało mi się wymontować. Tak jak napisałeś wyciąga się go od dołu. Łatwiej jest go wyciągnąć razem z mocowaniem, wspornikiem. Wspornik jest przykręcony dwoma śrubami (klucz 14). Zmieniłem temat. Na demontaż alternatora. W wolnej chwili dołączę krótki opis i kilka zdjęć. Może komuś się przyda.
W pirwszym poście pisałeś,że kupiłeś klucz i nie możesz dać rady to kiedy kupiłeś ten klucz ze zdjęcia.
Nie bede czekac az sie calkiem zatrze, wiec chcialem sie upewnic ze to to... jesli ktos jescze ma cos do napisania to prosze. I jeszcze jedno czy ten klucz przy tym alternatorze to bedzie M10 czy T50, bo sa dwa rodzaje.
Znaleziony klucz nasadkowy blokujący koło zamachowe.
Tylne to 6203,przednie to 6303,oczywiście zezzety,albo 2RS. Jeżeli altek z kołem wolnobierznym to miłej podróży na drugą strone mocy. Potrzebny odpowiedni klucz do frajlaufszajby.
Tak trzeba jeszcze mieć klucz pneumatyczny.
Różnica na zacisku a alternstorze To 0.4V alternator jest nowy. Instalacja jest podstawowa. Nic nie ma dołożone nawet na 0 jak usfawoe klucz jest takie napięcie słabe
W swojej Fabii kręcę kołem pasowym alternatora. Klucz nasadowy 24 i grzechotka. Dojście bardzo dobre i zarazem widzimy na wprost klawiaturę. Przy wykręconych świecach , właściwym uciągu i stanie paska nie ma mowy o jego uślizgu.
Odkręć przewód niebieski cienki z alternatora(klucz 8) ,włącz zapłon i tym przewodem dotknij do masy .Jeżeli lampka się zaświeci to znaczy że przerwa jest w alternatorze( tzn nie ma szczotek,uszkodzony regulator lub przerwa na wirniku).Jeżeli lampka nie zaświeci to znaczy że przerwa jest w drugą stronę tzn lampki ładowania.
Na wiertarkę klucz nasadowy pasujący do nakrętki na kole pasowym, alternator w imadło aby "nie chodził" po stole.
Klucz 15 płaski i za rolkę napinającą . Klemę odłącz to oczywiste kluczyk też wymij. Przewody po odkręceniu altka z góry jak go obrócisz.
Palcem tego nie przekręcisz a w dodatku do wymiany musisz mieć specjalny klucz.
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym styku łączą się dwa przewody-z prądnicy (16)-do...
witaj kabel prądowy z alternatora idzie do rozrusznika i dalej do akumulatora sprawdż połączenie na rozruszniku klucz 13mm
Miałeś podać przykład w krórym ma się rozszczelnić. A nie odsyłasz mnie do mojego wieloletniego kolegi Roberta. Do tego słowo klucz po wielu latach exploatacji.
Tak mi wygląda na splaszone rowki. Dodano po 8 Czyli też potrzebny specjalny klucz?
Przecież napisałem- w górę! W dół nie pości rama podsilnikowa, chyba, że sobie ją popuścisz. Mam taką na placu, w piątek będzie rwany alternator, może filmik skręcić i na YT wrzucić? Klucz 16 oczkowy porządny żebyś miał.
Chodzi mi o śrubę do której dołączony jest gruby przewód do alternatora, śruba M6, klucz 10. Poluzuj górną nakrętkę, dokręć dolną i dopiero dokręć górną. Jaśniej już się nie da. Jeżeli dalej tego nie pojmiesz to trudno, niech Cię elektryk skasuje.
A no to powinienes sobie poradzić :) Większość alternatorów ma śrubę na klucz 22. Można je przetestowaź "na sucho", czyli bez wstawiania do auta. Wystarczy do tego wiertarka :) Tutaj jest dobry sklep z alternatorami: http://www.aqt24.pl/pwCustomSearchFronte...
UWAGA Gruby przewód poprowadzony od alternatora <złącze B+ klucz 10> do akumulatora + załatwia sprawę plus regulator jeż-pola z najnowszej partii . Oryginalny jest lichy
Czy dobry? Wiekszość alternatorów ma teraz na ośce od strony nakrętki blokującej koło pasowe wejście na klucz wpustowy, klucz lapiesz w szczęki wiertarki i można swobodnie napędzić, alternator mocujesz w imadle.
Problem rozwiązany. Nie żaden klucz 13 (kluczem 13 dokręcamy przewód od stacyjki, alternatora i akumulatora), tylko 2 śruby na imbus 6 (jedna dostępna z dołu, 2 z góry, 2 ciężko namierzyć bo przysłania je przewód od intercollera).
(at)Błażej: Nie stawiam na zalęgnięcie się czegoś w alternatorze, ale liczyłem na fachową podpowiedź. Opisałem sytuację, tyle. 20 tyś km, to chyba nie jest dużo. (at)kidu22: zdejmę pasek alternatora, tylko muszę sobie klucz do tego ogarnąć i .. mam sprawdzić czy są jakieś luzy na łożysku? na coś jeszcze zwrócić uwagę? Pzdr
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Nie trzeba odkręcać alternatora. Kupiłem odpowiedni klucz koła, do tego fajkową gwiazdkę T50 o 1 cm dłuższą od klucza. Z niewielkimi kłopotami siłowymi, popuściłem kółko i wyjąłem klucz. Potem lekko odkręciłem koło. Nowe w odwrotnej kolejności.
Zdejmij pasek wielorowkowy,zobacz jak kręcą się rolki,alternator itp. weź klucz i pokręcić wałem korbowym ręcznie zobacz jak się kręci,lekko czy coś go przystawia.
Bierzesz klucz 14 i 12 mm. 14 luzujesz - na górze alternatora. Z boku na dole alternatora masz regulację naciągu paska. 12 luzujesz śrubę trzymającą, a następnie odkręcasz tę długą śrubę regulacyjną. Alternator powinien opuszczać się w dół i pasek robić coraz luźniejszy. Montaż odwrotnie.
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Witam . Mam pewnien problem , potrzebowałem mocnego alternatora suzuki samuraia z wyciągarką elektryczną . Więc wybór padł na alternator 220A Valeo z BMW X3 F25 ( 8507625 ) , dzisiaj go otrzymałem i chciałem go od razu sprawdić " na stole " , wkręciłem go w imadło , podłączyłem akumulator masę pod obudowę , plus pod złącze B+ , i wzbudzenie przez żarówkę...
Witam Najlepiej odkręcić specjalnym kluczem do tych sprzęgieł ,do tego jeszcze klucz pneumatyczny,bo łatwiej odkręcić.Gwint normalnie prawy.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Z tego co masz to możesz wykorzystać BU406 jako klucz do tego przekaźnika aby wyeliminować wpływ obciążenia na pracę alternatora. Bazę podłącz przez rezystor 1k do D+ , emiter do masy a kolektor do cewki i drugi koniec cewki do plusa stałego.
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
To przewód od alternatora. Fajna "naprawa". Ponieważ wydzielało się ciepło to "fahowiec" obwinął w izolację. Nie jest to przyczyną Twojej awarii ale koniecznie to popraw, bo jeszcze spolisz skorupe. A co pokazuje tester ? No i ciekawe jak sprawdzałeś te bezpieczniki ?
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie dotykami cienkim kabelkiem, koloru niebieskiego, który jest przykrecony do alternatora na D+ (nakrętka na klucz 8) do masy, powinna zapalić się kontrolka od ładowania. Jeżeli się nie zapali to sprawdzamy żarówkę w kontrolce potem wiązkę.
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem toyoty. Przyszedł czas wymiany w niej paska klinowego. Przeszukując internet nie znalazłem nic na ten temat ( jak i pomoc tzw. znawców na forum też okazała się do niczego nieprzydatna ), rynek książkowy w Polsce omija toyoty , więc postanowiłem opisać schemat wymiany paska klinowego w toyocie corolli 1,6 16V VVti...
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
anchilos no nie mów że przy traktorze są większe obroty silnika jakie wytworzy klucz pneumatyczny. Przeciesz ten altek aż gwizdał.
jest rolka na sprężynie Na klucz 15, trzeba go przedłużyć bo sprężyna twarda jak .....
Dla zainteresowanych to były diody : mostek prostowniczy ~~100zl mając lutownice klucz 8 da rade samemu zrobić.
O ile się nie mylę to jest rolka pompy wody i wątpię żeby to ta rolka była winna. Warto się przyjrzeć napinaczowi, temu na którym nałożony jest klucz na zdjęciu. Jeżeli na alternatorze nie ma sprzęgła jednokierunkowego lub jest uszkodzone ten napinacz strasznie drga przy wolnych obrotach co da się zaobserwować gołym okiem, u mnie w silniku ahu nie było...
sprawdz na aku zaciski na klucz 10 może być luźna nakrętka
Witam Mam zamiar kupić Klucz pneumatyczny 1/2' 570Nm YATO ma on słuyć do odkręcania kół (rolek) alternatora, jak sądzicie czy da on radę? czy kupić ten 1350nm ale jest on droższy i cięższy
Jak w temacie - jak ktoś ma wypraktykowany dobry sposób na naciągnięcie napinacza w celu założenia paska wieloklinowego alternatora, to proszę się pochwalić. Klucz 15 z metrową przedłużką, to raczej nie jest zbyt dobry pomysł, poza tym nie wiem, czy skuteczny...
Dlaczego pytam, a pytam dlatego że alternator potrafi robić cuda w tym aucie. Miałem takiego i męczyłem z gościem chyba z rok czasu. No ale mi gubiło klucz. Weź podepnij oscyloskop pod instalacje i zobacz co się dzieje jak kręci. Jak wali szpilkami w piku 60V to masz winowajce. Może taki trop.. Dodano po 10 A i nie działo się to raz na tydzień, a dwa,...
Napinacz paska ma odlew na klucz 17 w okolicy rolki prowadzącej . Najlepszy dostęp od spodu .
Chyba łatwiej wyciągnąć alternator niż brudzić się olejem, jednocześnie musisz mieć klucz do filtra.P
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Alternator juz chodzi jak powinien został wymieniony regulator napiecia i diody.I moim zdaniem lepiej wyciagnac alternator i spokojnie go naprawić trwa to ok 5-10 min(klucz płaski 13 i Nasadka 16 przedłuzka grzechotka) niz głubac w nim pod maska jak to pisali na forum.Pozdrawiam
witam sprawdz czy na rozruszniku są takie dwa przewody przykrecone na 13 klucz zobaczy czy nie są zasniedziałe bo jak alternator nie dostanie napiecia to nie bedzie ładował lubią sie te przewody kruszyć na zielono sniedzieją porostu i gniją Pozdrawiam Jacek Dodano po 4 witam sprawdz czy na rozruszniku są takie dwa przewody przykrecone na 13 klucz zobaczy...
Obok zacisku B+ ,ten na śrubę M-6 ,klucz 10,jest końcówka konektorowa do której ma być podłączona kontrolka.
Witam, problem rozwiązany poszło nawet, nawet. Dla wszystkich, którzy mają podobny objaw do mojego chciałbym dodać jeszcze jedną uwagę. Kupiłem koło pasowe alternatora i je wymieniłem, samemu można to spokojnie zrobić na kanale pod warunkiem, że ma się odpowiedni klucz do wykręcania tegoż koła- wymieniłem bo dopiero jak wszystko rozkręciłem zorientowałem...
Witam Prawdopodobnie może sie rozpadac dolne koło pasowe,jest to usterka typowa dla HDI 2.0. Koło jest 2 masowe metalowo-gumowe. Koniecznie sprawdz bo jak sie rozleci to "pójdzie" rozrząd a to już gorzej.... Jeżeli zmieniłeś to zostaje sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze koszt ok.270zł. plus klucz do odkręcenia. Pozdrawiam . Witam . Jak sprawdzić...
Oddaj to auto jak najszybciej- mój byl 2002 rok. A oto co wymieniłem - sprzęgło z dwumasa, wtryski 2 razy czyszczenie ukladu paliwowego, piaste tylnego koła lewa prawa, rozrusznik kilka razy wyciagany i czyszczony(syf ze sprzegla), plus regeneracja. Doły drzwi rdza. A i najwazniejsze pasek PK alternatora z czasem dorovisz sobie klucz do luzowania bo...
Sprawdź też na alternatorze tam się łączy wiązka z akumulatorem (pod nakrętką na klucz 10)
6PK1437 Pasek idzie kolejno z walu korbowego na napinacz, pompe wspomagania, rolke kierunkowa duza, alternator, rolke mala i na wal. Napinacz przykrecony jest centralna sruba BTR (klucz trzpieniowy 8 mm).
to nie sruba,a zakończenie osi wirnika.Ma wejście na klucz wpustowy,aby umozliwić zdemontowanie koła wolnobieżnego.
To zależy, czy uda się odkręcić rolkę (odpowiedni klucz) i czy zejdzie bez ściągacza.
Kolego-nakładasz na nakrętkę centralną klucz i kręcisz nim. Jeżeli uda ci się zrobić tak, że koło alternatora się poruszy nie wprowadzając przy tym w ruch koła pasowego silnika to ślizga pas. Proste?
A sprawdź napięcie na akumulatorze i bezpośredni na silniku (zacisku rozrusznika, alternatora), to znaczy - weź masę z silnika. Objaw taki, jaki brakowało zasilania. Sprawdź też stan połączenia akumulator - rozrusznik i alternator - akumulator. W escorcie to połączenie idzie przez zacisk rozrusznika i potrafi się na nim trochę gubić. Ja w swoim starym...
Trochę ręce zdarte ,ale znalazłem z tyłu nad alternatorem! Trzeba rękę włożyć nad alternator ,czujnika nie widać ale można wymacać i odkręcić na dotyk 10 klucz ! U mnie felernym okazał się kabelek od tego czujnika ,został podmieniony odcinek od wiązki nad wtryskami aż do wtyczki czujnika wału korbowego Zamykam temat i zostawiam dla potomnych!!!
Pamiątka rodzinna to raczej nie jest, bo to raczej składak, ojciec go wiele razy remontował, a po za tym gdyby był pamiątką, abo gdyby chociaż ktoś troszkę ktoś pomyślał to nie stał by przez te sześć lat na zewnątrz, tylko w stodole na pniaczkach:). Pasjonat? Możliwe, od zawsze interesowała mnie mechanika, a maluszka robię głównie po to aby się podszkolić,...
Plus z prostownika podajesz na plus"+" alternatora bądź rozrusznika,a mase"-" łapiesz na przykład na bloku silnika.
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
I to już jest konkretna odpowiedź. Dzięki. Właśnie też tak myślałem, ale biorę grzechotkę, klucz nasadowy zakładam na koło pasowe alternatora i normalnie silnik się kręci jedną rękę bez zapierania i tak też było zawsze. Do tej pory szukałem przyczyny w rozruszniku, bo nie mogłem uwierzyć, że coś by się stało tak z dnia na dzień w samochodzie, ale chyba...
Ja swoją czwórkę przerobiłem na 12V, cewki świetlne do ładowania i pod prostownik zlutowany z 4 diod, a światła z innych cewek świetlnych przełożony z innego alternatora, światła są trochę słabe na 6V.
Tak jak w Toyocie Awensis trzeba zdemontować półoś i kawałek zawieszenia do wyciągnięcia alternatora. To opinia mechanika. Trochę ciasno ale rozbiera się alternator nad półosią i wyciąga części. Tak samo się montuje. I tu zonk- warto mieć klucz z grzechotką bo przekłada się płaski klucz na 1/12 obrotu. Dodano po 3 Warto wcześniej sprawdzić ten cienki...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
U góry pod głowicą masz dwie szpilki z nakrętką na klucz 13. Ja odkręcam elektrykę od alternatora, rozrusznika i czujnika oleju, żeby odsunąć plastikowe korytko z przewodami (nad skrzynią). Korytko przykręcane jest na dwie śruby. Jedna w okolicy odpowietrznika wyprzęgnika, (poziomo), druga w okolicach półosi od góry - pionowo. Kiedyś wyciągałem bez...
za rolką jest zębatka na klucz chyba 22 lub 24, poluzować rolkę, pokręcić zębatką, zakontrować; jeżeli zębatka popsuta to można napiąć za pomocą np. drewnianej dźwigni ale z tym delikatnie...
Zakładasz na śrubę klucz 13 mm i kręcisz w prawo, przytrzymując zdejmujesz pasek z koła. https://obrazki.elektroda.pl/3747562500_...
Z rolki wystaje sruba na klucz 15 .Nakladasz klucz i ciagniesz w przeciwnym kierunku niz zegarek chodzi, jak rolka odjedzie druga reka sciagasz pasek z kulka alternatora. Wczesniej musisz znowu zdjac pasek z klimy.
jest specjalny klucz do tego. sprzegło tlumi wibracje układu paska, bez niego beda duze naprezenia i glosna praca
Zdejmij plastikową osłonę przy kole(na czterech kołkach plastikowych). Możesz zdjąć koło, dostęp będzie łatwiejszy. Alternator wisi na dwu śrubach klucz 16. Jeżeli używasz fabrycznego podnośnika to zabezpiecz jakoś samochód przed opadnięciem. Podobno można wyjąć od góry, ale dla mnie jakoś zamało miejsca. Oczywiście wcześniej odłączasz przewody elektryczne...
Te klapki to tzw klapy wirowe.Mają na celu zamiszać powietrze zanim wpadnie do gora.A ten syf to się zawsze tam zbiera ,musisz wyczyścić i już .A kto jest temu winien ?Nie ,tego nie napiszę.Da radę bez blokad.Ale czy ty dasz radę to nie wiem.Napinacz jest hydrauliczny ,śruba jest z tyłu gdzieś koło alternatora chyba 19 .Potrzebny długi klucz nasadowy...
Mea Culpa z pospiechu zapomniałem dopisać instalacja 12V akumulator ładowany z alternatora normalny prostownik trójfazowy plus regulator. Wiem co to CDI rozładowanie kondensatora przez cewkę zapłonową powoduje przeskok iskry. Nie może być TCI ponieważ muszę zastosować cewki niskoomowe od typowego zapłonu elektronicznego,gdybym miał cewki o rezystancji...
pasek sie delkatnie moze naciagnac przez te 150 tys km wiec moze troche przekłamywać jesli sam zmierze. a co do tych 47 to własnie to mnie niepokoi ze do diesla tyle jest bo do diesla znalazłem dokładny rysuneczek blokady, a numer przyrządu fordowskiego jest inny, ale tez różnią sie zakonczeniem na nasadke ( do diesla jest dłuższy uchwyt na klucz bo...
sprzeda klucz klucz sprzedać klucz klucz przekaznik alternatora
operatorski panel dotykowy kondensatory zgrzewarki kondensatorowej komunikat zacięcie papieru canon
klucz alternatora agregat prądotworczy dwusuwowy
Siemens lodówka – która lampka sygnalizuje najmocniejsze chłodzenie, Super Cool, Super Frost, skala poziomów Stiga 44 E – demontaż koła pasowego wielorowkowego z silnika elektrycznego kosiarki