Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
Nawet klucz sobie kiedyś dospawałem do nasadki kawałek płaskownika w BMW do odkręcenia koła pasowego żeby chłodnic nie ściągać. Ech kombinowało się. Teraz.to inaczej klucze kątowe,kupisz za grosze jedna wymiana klucz się zwróci i zostanie.
Coś takiego może: http://www.narzedziowy.com.pl/52823_BETA...
A klucz i strzał z rozrusznika jeżeli pneumatem nie idzie?
Jak odkręcasz koło pasowe, to musisz zablokować to koło pasowe, a nie wał. Do blokady koła jest klucz, który wygląda jak.... kawałek /środkowy/ kółka pasowego /otwory/ z ramieniem. Wkręcasz śruby /cztery/ i blokujesz.
Jak sprawdzić sprężanie bez ciśnieniomierza: na zgaszonym zimnym silniku, wziąć klucz taki żeby kręcić śrubą w kołem pasowym w wale korbowym, wrzucić na luz i kręcić w prawo patrząc od śluby (od rozrządu silnika), powinny być trzy narastające opory odpowiadające suwom sprężania w trzech cylindrach, przy dobrym sprężaniu będzie spory opór, przy nie do...
Dziękuję za opis ,wielce pomógł, dodam że klucz do odkręcenia koła pasowego to 15. Łożyska które trzeba wymienić to 6202 i 6203 simering 22x40x10
Tak są specjalne nasadki to tych śrub. Ja zawsze używałem metrowej rurki na sztywny klucz z nasadką a i tak trzeba było się przyłożyć. Najlepiej na kanale bo wtedy masz dużo miejsca od spodu do operowania kluczem.
Ja z dobrym skutkiem stosuję klej Distal po napunktowaniu ubytku. Nie pamiętam jaki klucz przychodzi do przykręcenia śruby koła pasowego ale musi być mocny.
http://moto.allegro.pl/klucz-elektryczny... Co o tym sądzie bo zamierzam to kupić, nadaję się to do czegoś, czy będzie miało problemy z odkręceniem szpilki w kole ? głównie chodzi mi o odkręcenie koła pasowego w samochodzie . z góry dzięki za odpowiedz
Koło bezwzględnie do wymiany. Musisz mieć specjalny klucz do jego zablokowania.
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Jest jeszcze patent ze starym paskiem 4pk lub 6pk (alternatora) i dużym kluczem oczkowym 27 lub 30. Pasek owija się wokół koła i przeplata przez oczko klucza. Na drugim końcu łapie i zaciąga wtedy jak zadziałasz kluczem jak dźwignią zaciśnie się mocniej a klucz da dodatkową dźwignię do trzymania koła pasowego w miejscu.
Gwint zwykły odkręcaj w lewo. Zablokuj koło zamachowe przy pomocy drugiej osoby,albo zablokuj klucz i odkręć rozrusznikiem.
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
Czy poluzowałeś koła pasowe na wałkach rozrządu? Jakim momentem je dokręciłeś? Czy masz klucz do blokowania kół rozrządu? Zazwyczaj problem z rozrządem w tym silniku po robocie głowicy wynika z tego, że majstry muszą poluzować koła pływające, a potem nie umieją ich ustawić. W efekcie każdy, kto spróbuje ustawić rozrząd bez przeprowadzenia całej procedury...
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
gwint jest normalny trzeba tylko miec porządny klucz i zablokowac koło zamachowe
Ja robię to tak : blokuję trzonkiem młotka lub czymś innym , koło pasowe , aby się nie obracało i po nałożeniu klucza oczkowego na nakrętkę i przedłużeniu klucza za pomocą rury założonej na klucz , odkręcam w lewo ( gwint nakrętki koła pasowego zawsze jest prawy ).
Witam. Mam problem z odkręceniem koła pasowego. Klucz jest cały, ale śruba już wymiękła i co teraz mam zrobić? Ktoś pisał o nacięciu śruby, ale jak to zrobić żeby się udało? Dorzucę zdjęcie jak to teraz wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/7892198800_1...
Witam. Klucz oczkowy 15 i kręć ile masz siły.
I niby jak ma zablokować wał? Duży klucz pneumatyczny, inaczej będą uszkodzenia.
W swojej Fabii kręcę kołem pasowym alternatora. Klucz nasadowy 24 i grzechotka. Dojście bardzo dobre i zarazem widzimy na wprost klawiaturę. Przy wykręconych świecach , właściwym uciągu i stanie paska nie ma mowy o jego uślizgu.
Dobry klucz i dobry młotek kluczem do sukcesu. Śruba koła pasowego wkręcana jest na pastę która ma zapobiegać samoczynnemu odkręcaniu się śruby. Odkręcanie jej poraz pierwszy bywa wesołe.
Kolego, jak rozrusznik nie chce ukręcić na gorącym silniku to zobacz jak obraca się wtedy wał. Po prostu nałóż klucz na nakrętkę centralna koła pasowego i obróć kluczem. Ktoś, kto gryzł podobny, częsty problem z fordami escortami 1,4 wie o czym pisze i co mam na myśli. Moża sobie było wymieniać rozruszniki, akumulatory, nowe kable robic...
Tak tak,zapomnij że odkręcisz to koło pneumatem.Jak jest dokręcone fabrycznie to potrzeba klucz do przytrzymania.A gwint jest normany prawy.
Panowie....wszystkim którzy radzą używać ściągacza albo młotka Gratuluję wiedzy.... wystarczy odkręcić śrubę od koła zębatego pompy założyć klucz na koło pasowe i ruszyć lekko wałem w lewo w prawo żeby zlikwidować naprężenie kół zębatych i to kółko Samo zejdzie dodatkowo dodam że nie trzeba zdejmować koła pasowego jak to dużo osób twierdzi że trzeba.......
Panowie ma ktoś patent na zablokowanie koła pasowego na wale by odkręcic śrubę na klucz 36
Masz klucz do wolnego koła?
Klucz 18 i młotek - gwint zwyczajowy, prawy.
Na wiertarkę klucz nasadowy pasujący do nakrętki na kole pasowym, alternator w imadło aby "nie chodził" po stole.
Mistrzu, zrób pewien test-jak silnik gorący i starter nie chce kręcić zawdziej na centralną srubę koła pasowego wału klucz i pokręć nim. Widziałem takie przypadki w fordach, że na zimno wałem dało się kręcić ręką, a na gorącym na kluczu się wieszałem i ledwo się obracał, a prawie 90 kilo waze.
witam, mam problem z odkręceniem koła pasowego, jeszcze się nie wyrwało ale już zniszczyło mi pasek wieloklinowy nie mogę odkręcić koła pasowego. czy jest jakiś sposób na odkręcenie, jakaś blokada, zabezpieczenie jeden klucz już zniszczyłem a boję się żeby nie zerwać śruby. proszę o poradę.
Tam są dwa rozmiary więc może kup sobie dwa klucze, dużo nie kosztuje a nie będziesz dwa razy do sklepu biegać. Do kompletu dokupić przyrzad do zablokowania koła pasowego wału i klucz dynamometryczny. W efekcie końcowym taniej będzie odstawić auto do mechanika.
Mam pomysł, skoro śruba kręci się z wałkiem (nie wiem jaka jest budowa i czy to w ogóle możliwe) to może jakieś rozparcie wewnątrz bębna zblokowało by wałek, ewentualnie może jakiś klucz pneumatyczny ale elektryczny (nie wiem czy taki klucz istnieje) żeby to udarowo odkręcić?
Powinno zejść bez ściągacza - przynajmniej tek było u mnie. Jedynie dorabiałem specjalny klucz do odkręcenia samego koła od wału. Pzdr.
Nie pamiętam już, bo dawno, ale ja pierdykłem w klucz młotkiem i wiskoza puściła. Dobry strzał w klucz celem "zerwania" gwintu + przytrzymanie koła pasowego ręką, lub napiętym paskiem. Masz już wiskozę ? W tym moim należało kupić komplet ze śmigłem, bo w trakcie kupowania wyszło, że są ze 3 rodzaje wiskoz i oryginalny wentylator nie pasował do zamawianych...
Regulujesz na zimnym. Wydech 0,35 mm Ssący 0,25 mm Najwygodniej kręcić wałem poprzez nakretkę na kole pasowym alternatora, klucz 24. Regulacja co 20 000 km. Jak zaniedbasz to wybije gniazda szklanek w bloku i blok do wymiany.
Witam. Skoro bęben bez paska obraca się prawidłowo, to Twoim problemem będzie coś z silnikiem, a nie z łożyskiem. Do odkręcenia koła pasowego musisz mieć odpowiedni klucz torx i trochę siły (gwint jest normalny).
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Dzięki pioart za pomoc. Czy wymieniałeś to koło może sam? Nie chcę rozkręcić wszystkiego i żeby się potem okazało, że nie będzie pasować jedno do drugiego ;D Poza tym dosyć dziwny klucz jest potrzebny do przykręcenia nowego koła.
Pamiątka rodzinna to raczej nie jest, bo to raczej składak, ojciec go wiele razy remontował, a po za tym gdyby był pamiątką, abo gdyby chociaż ktoś troszkę ktoś pomyślał to nie stał by przez te sześć lat na zewnątrz, tylko w stodole na pniaczkach:). Pasjonat? Możliwe, od zawsze interesowała mnie mechanika, a maluszka robię głównie po to aby się podszkolić,...
Kombinowałem w ten sposób ale klucz płaski nie ma szans wejść bo wiskoza tak się schodzi z kołem pasowym że po prostu nie idzie nic tam włożyć. W kole pasowym są wyżłobienia myślałem że może czymś płaskim przez to wyżłobienie uderzę w zeszlifowaną część wałka wiskozy tak żeby się odkręciło ale też nie ma na to przestrzeni. Zastanawiam się jak Mercedes...
Sprawdź rozrusznik, opór może być na tulejach rozrusznika i dlatego go blokuje. Mała szansa, tam jest rozrusznik z przekładnią planetarną. W Fordach z przodu nie ma tulejki a jest łożysko igiełkowe, taki prezent do Boscha dla Forda. Nawet niezły prezent. Prawdopodobnie szczotki w rozruszniku do wymiany Wtedy nie przyciągnie zwory elektromagnesu. Nie...
Odkrencałem w starym 2.2cdi, tam gwint był prawy, koło blokowałem za pomocą paska wieloklinowego, a śruba była przykręcona bardzo mocno, klucz udarowy się poddał, dopiero długie pokrętło na nasadkę pomogło, ale łatwo nie było.
Załóż koła pasowe lepiej będzie przytrzymać. Przyrząd to dwa płaskowniki trzy otwory i gotowe. Ale widząc postęp czarno widzę tą twoją robotę.
Dziekuje wszystkim za pomoc. Trwalo to troche ale koncu wymienilem. Opoznienie glownie z powodu chyba trzech wizyt w sklepie (lozyska rzeczywiscie takie jak pisze Kolka) oraz problemow z odkreceniem sroby od koła pasowego (musialem kupic profesjonalny klucz TORX chyba 40 z grzechotką za 127PLN :-( Jeszcze raz dzieki.
Załóż pasek, obracaj wałem ręcznie (załóż klucz i kręć śrubą na kole pasowym) i obserwuj co się dzieje.
Większość Mastercooków ładowanych od góry jakie widziałem, było zrobionych jak LT i LTS Polara. Więc powinna się zdejmować osłona od strony koła pasowego, ale tam i tak nie ma grzałki :D. Jeśli zdejmiesz tył, to grzałkę masz po lewej stronie na dole ( patrząc od tyłu pralki ). A później to już standard, trzy przewody, klucz nasadowy 10 i po ptokach....
to nie sruba,a zakończenie osi wirnika.Ma wejście na klucz wpustowy,aby umozliwić zdemontowanie koła wolnobieżnego.
A cha, czyli te zęby służą do blokowania koła. A jaki tam jest gwint?. PS. a gdzie taki klucz można kupić?.
jest specjalny klucz do tego. sprzegło tlumi wibracje układu paska, bez niego beda duze naprezenia i glosna praca
a mam jeszcze jedno pytanie ... jaki klucz idzie na tą dużą śrubę przy kole pasowym ?? Właściwy. Zamykam - brak jakiegokolwiek własnego wkładu.
Co do klucza to musi być naprawdę porządny, imbusy z marketu odpadają. (są miękkie jak masło!) Dokładnie! Tylko markowy klucz oraz przedłużka w postaci rury jako dźwigni i sprawa zamknięta.
Nie trzeba odkręcać alternatora. Kupiłem odpowiedni klucz koła, do tego fajkową gwiazdkę T50 o 1 cm dłuższą od klucza. Z niewielkimi kłopotami siłowymi, popuściłem kółko i wyjąłem klucz. Potem lekko odkręciłem koło. Nowe w odwrotnej kolejności.
Co do żwawości kręcenia wydaje mi się być dobra. A pulsacje na przewodach wtryskowych czuć? Ustaw go na luzie daj maksymalny gaz i kręć wałem, ale nie poprzez rozrusznik. Załóż klucz na nakrętkę wału w kole pasowym lub kręć sprzęgłem-kołem zamachowym jeśli jest taka możliwość. Powinieneś usłyszeć charakterystyczny dźwięk wtryskiwacza. Albo zaopatrz...
dobry klucz i rozrusznikiem zakrec Pomysł wręcz znakomity - przy odrobinie szczęścia zniszczy klucz, rozrusznik, koło pasowe i nie wiadomo co jeszcze, tym bardziej że śruba będzie dokręcana w ten sposób. Regulamin pkt.12
Prysnąć WD na połączenie osi i koła pasowego. Postukać młotkiem, najlepiej poprzez rurkę, lub klucz nasadowy w koło pasowe w okolicy środka. Jeśli nie pomoże można użyć ściągacza do łożysk, ale jak koło pasowe jest miękkie, to się ten numer nie uda. Dodatkowo namawiałbym do zmiany nazwy użytkownika, jak z takimi prostymi naprawami sobie nie możesz dać...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Witam, proszę o podpowiedź jak krok po kroku wymienić łożysko w Pralce ARISTON AVL89 EU. Już na początku nie mogę poradzić sobie z zabezpieczeniem koła pasowego -nie mogę go ruszyć -nawet ułamałem klucz typu torx. Proszę o pomoc i informację, czy ten element jest naprawialny, czy trzeba wymieniać cały zespół, czy całą pralkę? Pozdrawiam.
To coś Ci źle wyszły, ma być 0,2 i 0,4 odpowiednio. W tych silnikach zawsze problemem był za mały a nie za duży luz zaworowy. Wał do ustawiania na blokadę (kołek), która nie służy do odkręcania koła pasowego! Dobry klucz z przedłużką, wbity bieg, ktoś mocno depcze na pedał hamulca i może pójdzie. Dodatkowo możesz sobie zablokować tarczę (jeśli to wentyl)...
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Witam, Jak ruszyć śrubę w kole pasowym Hondy? Dodam że udar poległ, przedłużka z lagą też nic nie daje. Jedynie sprężynuje cały klucz a śruba ani drgnie :/. Może rozrusznikiem dało by radę ją ruszyć?
Czy ktoś podpowie jak prawidłowo ustawić wał korbowy jeżeli nie można odkręcić śruby do wsunięcia blokady, łeb śruby jest tak zjechany, że klucz nasadowy 13 ześlizguje się, a dostępu nie ma, żeby cokolwiek z tym zrobić. Wał ustawiony mniej więcej dobrze, na kole pasowym nie ma znacznika, jak sprawdzić czy jest idealnie? Może czujnik położenia wału jakoś...
Od strony koła pasowego ściągaczem, a od drugiej strony podważając dwoma śrubokrętami - odkręć najpierw centralną śrubę, klucz 10.
Witam. W końcu się do tego zabrałem po dłuższym czasie - okazało się, że ciekło spod napinacza łańcucha rozrządu. Wymiany uszczelki i napinacza nie będę tutaj szczegółowo opisywał, bo procedura jest dobrze udokumentowana w internecie, wystarczy wpisać w google albo youtube frazy: - wymiana uszczelki napinacza rozrządu (np.: 2ZR-FAE), - Toyota (np.:...
Witam Jaki jest gwint na kole pasowym lewy czy prawy. I jak najlepiej odkręcić bo klucz udarowy mam za słaby?
Niedawno ten temat przerabiałem, co prawda w GOLF IV ale podejrzewam że jest podobnie. Najgorsze to było odkręcenie koła pasowego, gdyż trzeba mieć dobry klucz imbusowy, z byle czym to nie ma co podchodzić. Poza tym prościzna. No i radze Ci odrazu wymienić olej (VW, Audi G00200). Co prawda w instrukcji podają że nie podlega wymianie okresowej, ale po...
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
Witam! Mam pytanie: Czy w maszynie Łucznik 834 można wymienić koło stożkowe napezające koło stożkowe Chwytacza rotacyjnego po wyjęciu chwytacz(o ile się go da wyjąć)?I jaki klucz lub siubokręt to tych kół w Łucznik 834?Prosze o przysłanie zdjęcia tego klucz lub siubokręta.Z góry dziękuje Witam żeby wymienić Koło Stożkowe w maszynie trzeba odkręcić...
Zrób tak jak radzi wroc777.Potrzebny ci będzie jeszcze klucz płaski 13 lub nasadowy do odkręcenia koła pasowego i krzyżaka.Po jego zdjęciu pozostaje wybicie 2 szt. łożysk i uszczelniacza.Po montażu nowych pamiętaj o sprawdzeniy stanu osi, bieżni i posmarowaniu jej i uszczelniacza smarem.Możesz mieć później trudności przy przykręcaniu krzyżaka i trafieniu...
Klucz w standardzie 3/4 dwie przedłużki aby wyjść z pokrętłem poza nadkole , na pokrętło długa rura. To dobre 90% sukcesu.
Czy śruba koła pasowego odkręca/zakręca się w normalny sposób - odkręcanie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara? Tak , zdemontuj ten zbiornik razem z kołem a następnie nałóż klucz oczkowy lub tzw. gedore i uderz energicznie młotkiem ( śruba może być wkręcona na klej i dlatego tak ciężko idzie ).
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... tu wyżej jest schemat najczęstrzym problemem w tych pralkach był przesuwający sie silnik, oznaczony jako część nr 400 torx *(są 4 sztuki ) nalezy poluzować przesunąć silnik " na zewnątrz" i nie ruszac koła pasowego dużego, lekkie skrzywienie jest tu normą bo jest to wytłoczka z blachy...
Mogło być tak, że wentylator chłodnicy klimatyzacji (bądź wspólny z chłodnicą cieczy) nie załączał się odpowiednio szybko. Sprężarka sprężając czynnik chłodniczy jest w stanie "ubić" w układzie ciśnienie , rzędu 30 bar. Wentylator na skraplaczu tj. chłodnicy klimatyzacji ma za zadanie obniżyć temperaturę sprężonego czynnika na tyle , aby jego ciśnienie...
Faktycznie, potrzebny jest porządny gabarytowo i solidny w jakości klucz 18. Najlepiej 2 osoby.Rurka do wybijania, zestaw łożysk i można działać. Dzięki za pomoc. pozdrawiam
Podam krok pokroku,na kole pasowym dolnym od strony silnika jest nacięcie trzeba je oczyścić i ustawić na znak który jest na pokrywie rozrządu \\\ tak to wygląda,zdiąć obudowę filtru z gażnika i pokrywę zaworów,zaopatrzyć się wduży klucz 36 założyć na nakretkę koła pasowego dolnego niewielkimi ruchami klucza około 2cm góra dół w obrębie znaków sprawdzić...
Witam. Bardzo okazyjnie stałem się posiadaczem kompresora Fiac AB 100-335. W skrócie jego parametry są takie: silnik 3fazowy 2,2kW, sprężarka 2 tłoczkowa, zbiornik 100l, max ciśnienie 10bar, wydajność rzeczywista 210l/min. No i jest problem z jego wydajnością. Mała jak na taką moc silnika. Słyszałem że na takim silniku to spokojnie około 400l/min mógłby...
Dziękuję za pomoc. Postępowałem według wskazówek choć zamiast przyrządu użyłem klucza hydraulicznego z a pomocą którego zablokowałem piastę. Dodano po 9 Zgodnie ze wskazaniami forumowicza MikeC dokręciłem piastę koła pasowego w trzech etapach 150 Nm + 45° + 15°. Użyłem nowej śruby ale zamiast przyrządu zastosowałem klucz hydrauliczny którym unieruchomiłem...
Widocznie jest jakiś powód, żeby zrobić przerwę w dokręcaniu. Może śruba potrzebuje się rozprężyć i dobrze usiąść , jak Kolega wcześniej napisał. Tak po prawdzie. Śrubę się napina albo ew. napręża (a nie rozpręża) poprzez jej dokręcenie. Jej wstępne napięcie wywołuje siłę ściskającą całość mechanizmu, który ona mocuje. Nic też tam nie może źle usiąść...
Kolego-nakładasz na nakrętkę centralną klucz i kręcisz nim. Jeżeli uda ci się zrobić tak, że koło alternatora się poruszy nie wprowadzając przy tym w ruch koła pasowego silnika to ślizga pas. Proste?
Koledzy zaraz stwierdzicie że to prom kosmiczny i trzeba elektroniczny klucz dynamometryczny o dokładności setek. A sprawa dość prosta- za luźny klin w kole pasowym lub wirniku, podkładka zębata (nowa), fabrycznie idzie sprężynowa i nakrętka z wkładką, tak całkiem nie ma nic wspólnego z teflonem- https://www.ebmia.pl/2474-din-985-nakret...
Porządny klucz pneumatyczny a jeśli nie masz to wykręć osłonę koła zamachowego przy skrzyni (jeśli jest coś takiego) i zablokuj wieniec np. śrubokrętem czy czymś podobnym .
http://obrazki.elektroda.pl/6574906600_1... Witam. Od jesieni składałem kolejny rowerek z elektrycznym wspomaganiem. Silniczek słaby - tylko 250W, szczotkowy, do tego chiński kontroler i akumulatorki z laptopów. Poskładane w pudełku z pokrywek od skrzynek elektrycznych. http://obrazki.elektroda.pl/9947820600_1... To...
ja już ponad rok mam klucz udarowy Hamron z Julii za 80-parę zł i jestem bardzo zadowolony. ma niby 400Nm, odkręca śruby kół bez problemu, kupiłem głównie ze względu na to żeby odkręcać śruby kół pasowych na wale żeby wymienić pasek rozrządu i te śruby też odkręca bez problemu
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Tam jest normalny gwint a nie lewy. Jak mogłeś uszkodzić gwint na tych śrubach. Tam zazwyczaj rozwala się łeb śruby jak ktoś to odkręca tanim kluczem imbusowym lub go nie włoży do końca. Czasami pomaga dość mocne uderzenie młotkiem w śrubę - najlepiej przez włożony w nią klucz. Jeżeli rozwaliłeś łeb to proponuje wbić w niego teraz torxa i w ten sposób...
Mogłeś odwrotnie założyć tarczę magnetyczną czujnika wału. Udało ci się tak kiedyś zrobić? Moim zdaniem bez uszkodzenia tarczy czy paska to raczej niemożliwe. Tarcza robi tutaj za ogranicznik dla paska, czyli pasek może dosunąć się do boku tarczy. Tarcza jest tak wyprofilowana że przy odwrotnym jej założeniu, ten magnetyczny rant wciśnie się w paseka...
W kole pasowym nie ma dziur niestety (zauważył bym), gdyby to była śruba na klucz doszedł bym tam kluczem płaskim. Jakieś inne pomysły?
Wszystko udało się zrobić, chciałem wybijać nie w tą stronę, nie zauważyłem, ze pod simmeringiem jest pierścień zabezpieczający. Po zdjęciu pierścienia łożysko dość łatwo dało się wybić. Simmering jest 60x40x10 2 wargowy. Sugestie dla tych co będą mieli podobny problem: Przed montażem wyczyściłem tuleję brązową/mosiężną papierem 800 i spolerowałem pastą...
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Dolne koło będziesz odkręcał ręcznie czy kluczem Udarowym, jak bedzisz to robił na warsztacie to z odkreceniem. Czy przykreceniem nie będzie problemu zablokowac możesz sobie czym na wieńcu rozrusznika,. Odkręcając i przykrecajac dolna srube koła wału, Vw mają dobre dojście do rozrusznika jak go wyjmiesz to możesz tam czymś zablokowac wieniec, jak Ci...
Dziękuję za schemat. Śrubę (nr 40 na schemacie) oczywiście już wcześniej odkręciłem. Pasek (38) i blaszka (52) też zdjęte. Niestety nie mogę zdjąć koła pasowego (37). Na schemacie nie widać osi bębna która jest włożona do łożyska (1). Koło pasowe jest jakoś wciśnięte lub wkręcone i połączone z osią bębna. Koło przy łożysku ma podcięcia jakby na klucz...
Weź klucz załóż na wał i kręć delikatnie. W miejscu gdzie poczujesz że opiera sie o zawór cofnij maksymalnie w drugą stronę . To dla odkręcenia kluczem udarowym. Ale i tak trzeba trzymać czymś . Najlepiej za wieniec. NIGDY nie opieraj o zawory bo zniszczysz silnik. Jak odkręcasz 4 ósemki to nie problem ale śruba centralna prawdopodobnie ma lewy gwint....
Tylko Trzeba mieć klucz udarowy. A jak koło pasowe nie będzie chciało zejść to trzeba założyć specjalny ściągacz do kół żeby go nie pokrzywic
Zakładając klucz na koło pasowe i kręcąc wałem korbowym zauważysz wcięcia(Połączenie silnika ze skrzynia biegów) na kole zamachowym do wykręcenia tych śrub
gram syfu nie ma prawa wydostać się na zewnątrz Nie ma prawa a jednak... Wycieki to norma ktora jest uwzględniana podczas szacowania żywotności rozrządu,dlatego niektóre silniki wytrzymują po 3 przebiegi. Jak dostaną oliwę albo wieczny mróz to zniosą jeden,ale zniosą. jejku, pasek kosztuje jakieś 80zł Widzisz,nie wiemy dalej jaki to samochód i czy...
Trzeba mieć trochę praktyki Jak się dostać dołożysk. Odkręć bok pralki Zdejmij pasek Odkręć i zdejmij koło pasowe Odkręć metalową obejmę którą jest przykręcona boczna pokrywa bębna Odepnij przewody od grzałki i wszystko co jest w tej pokrywie. W bębnie po przeciwnej stronie koła pasowego jest plastikowa zaślepka z otworem jest tam ukryta śruba (klucz...
schemat koła pasowego blokada koła pasowego średnica koła pasowego
piszczy napęd prowadnica kulkowa makro kolor komórki
TPA3116D2 – uszkodzenia kondensatorów 470µF na wejściu audio, polaryzacja, soft-start Zabezpieczenia DC i AC do 12 paneli 420W, Growatt SPF 6000, przewód 40m, dom z lat 70-tych