https://merxu.com/pl/offer/din-913-iso-4... DIN 913 M10x1x8
Taka przyjemność to koszt do 20zł.
Witam. Nad filtrem jest pokrywka na trzy śrubki klucz 12mm. Ta pokrywka jest wlewem oleju i miarką w jednym.
Tak to wlew oleju. Nie jestem specjalistą ale osobiście zastosowałbym niewielkie ilości oleju maszynowego.
Zwykła nasadka 36mm. Jak już tak się przygotowujesz to bierz też zestaw naprawczy do korka spustowego, bo po garażowych grzebalcach zawsze gwinty w misce rozwalone.
Witam. Wlew i jednocześnie kontrolka poziomu oleju znajduje się po prawej stronie skrzyni na klucz 24. Być może jest niski poziom oleju (a są wycieki w okolicy skrzyni?), lub dawno nie wymieniany.
W lewo od filtra oleju nakrętka na klucz 10. I po przeciwnej stronie na wał. Też klucz 10. Do tego kołki przyrząd i wiedza jak to zrobić. http://obrazki.elektroda.pl/6976852600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9604008300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7224290400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5447035900_1...
Nic nie powinno wypaść. Odkręcasz linkę, potem klucz 10 wykręcasz śrubę zabezpieczenia i wyciągasz do góry napęd linki z blachą zabezpieczającą. Przez otwór ma być widać poziom oleju a na przekładni linki powinien być ślad poziomu. Co do szlifowania powierzchni to raczej nazwał bym to polerką. Ale pierwsze to trzeba sprawdzić czy leje się tam ,a nie...
szukaj a znajdziesz.Dla ułatwienia, są na klucz 24
aluminiowy czujnik z plastikową (czarną lub białą) kostka na 3 piny na klucz 21 wkręcony na wysokości wlewu oleju do skrzyni biegów.
Od strony lewego koła, na blaszanej pokrywie klucz 19
Jest śruba spustowa jest na równo z mostem. Najczęściej na kwadratowy klucz (niby imbus). https://oborudow.ru/pl/elektrooborudovan...
Nie, jeśli sam klucz się zapala znaczy że auto do lekarza iść musi na wyminę oleju filtrów i takich tam.
z boku skrzyni na wysokosci jej polowy masz zaslepke na klucz nr 22, po odkreceniu jezeli wyplynie olej poziom jest prawidlowy, nowsza jest polaczona z retarderem, podejrzewam ze twoja takze czyli zalewasz do mmomentu wylewania sie oleju, a jezeli zmieniasz-spuszczasz olej przez najnizszy punkt czyli w retarderze, skrzynia i retarder posiada filtry.
Pytanie, czym i w którą stronę go odkręcać? Koniec gwintu na korpusie jest widoczny więc możesz się przyjrzeć w którą stronę biegną zwoje gwintu. Klucz hakowy, czy coś podobnego? Albo klucz łańcuchowy/taśmowy jak do filtra oleju w samochodzie.
Praktyka każe smarować olejem gwinty, a dobrze jest też przesmarować łeb i podkładkę. Jak nie nasmarujesz klucz może zacząć "strzelać" i dokręcać będzie skokowo. Taka ilość oleju na gwincie nie spowoduje "rozepchnięcia" bloku.
Po wyjęciu silnika można rozpołowić skrzynię od mostu, łączenie jest w połowie pokrywy dźwigni zmiany biegów. Dookoła skrzyni są nakrętki na klucz 17mm. Żeby rozpołowic skrzynię, trzeba odkrecić w skrzyni przednie tryby, te co jeden górny Ci się rozleciał, a dolny to ten dwurzędowy. Jak rozsuniesz skrzynię to te dwa tryby zostaną w moście a wałki z...
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
Proszę wybaczyć, absolutnie się nie naśmiewam - ale pisze Kolega, że dysponuje SD4... a nie wie nawet co oznacza klucz... instrukcję trzeba przeczytać! Klucz w prawym dolnym rogu oznacza że jest jakaś usterka - np. poziom oleju zły, albo spalona żarówka albo inne - zazwyczaj rodzaj usterki pokazuje się po włączeniu kluczyka, później można go znowu zobaczyć...
Witam Nie za bardzo wiem jaki tam może być otwór. Powinny być cztery nawiercone otwory na klucz hakowy i jeden M5 - M6, może M8 zabezpieczający dławicę przed samoczynnym odkręceniem.
Załóż klucz na wał korbowy i zobacz czy możesz nim pokręcić .
Trzeba wymienić gumową osłonę wraz z łożyskiem (czasem są sprzedawane osobno, nie jako kpl). musisz do tego spuścić olej za skrzyni (potrzebny klucz z kwadratem na końcu) i wyjąć półoś
W rozecie masz centralny otwór od strony półosi długi klucz HEX (imbus) nie pamiętam albo 5 mm albo 6mm i wykręcasz śrubę. Po tym zabiegu rozeta półosi powinna wyjść. Tylko uważaj bo wyleje się trochę oleju ze skrzyni. Albo trzeba go upuścić albo podnieść tak by auto było przychylone przy demontażu.
Wymień uszczelnienie cewek jak wyżej pisali,zestawy naprawcze dostępne w intercarsie,musisz załatwić sobie klucz nasadowy ośmiokątny do odkręcenia pokrywek cewek.Ja odkręcałem kluczem dwunastokątnym bodajże 38 ale pasuje on tak na sztukę.
Wykręć rurkę od pompy do palnika. 1 Wymontuj z obudowy dmuchawy palnik. 2 rozkręć palnik dostając się do dyszy.3 przedmuchaj dokładnie filterek wkręcany w palnik 4 Sprawdz i przedmuchaj dysze palnika. Przyczyną może być również fotoopornik który nie widzi płomienia.Jak dmuchawa chodziła na oleju napędowym może wymaga korekty składu mieszanki powietrze...
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
Panowie co wy piszecie -wtych autach jest skrzynia typ IB-5 jest jeden korek-sruba na klucz imbus 8,znajduje sie od strony chłodnicy na wysokości czujnika wstecznego biegu . Poziom oleju w skrzyni do 5 milmetrów poniżej krawędzi otworu Oleju w nich się nie wymienia chyba że naprawia się skrzynię .pozdrawiam awrukaj1
Klucz sześciokątny: http://obrazki.elektroda.net/88_12651163...
Witam jak możesz odkręć filtr i sprawdż siedlisko uszczelki czy nie ma zadzioru lub ubytku metalu w nim.Rozumie że prawidłowo wkręcasz filtr i uszczelka przy wymianie jest naoliwiona.Skoryguj czy w tym samym miejscu pojawia się wyciek.Miałem podobną sytuację w Corsie, komuś kiedyś zjechał klucz i uderzył nim niby nic ale za każdym razem nacinało uszczelkę...
witam Korek spustowy oleju jest na misce olejowej dokłanide pod miska olejową, przed wymianą oleju nagrzej silnik żeby olej był zadki odkręć korek spustowy i zostaw chwile zeby sciekł sobie stary olej, oczywiście filtr oleju tez musisz wymienić, stary filtr poprostu odkręć nie wiem jak tam jest z dostepem do filtra ale napewno jakos odkręcisz najlepiej...
Wsteczny jest niezsynchronizowany więc trochę gorzej wchodzi. linki z samoregulatorem raczej wadliwe nie są. Tylko trzeba je umieć demontować. Sprawdź dla pewności poziom oleju w skrzyni. Sprawdza się poprzez otwór kontrolny w obudowie skrzyni. Jest zakręcony metalowym korkiem na klucz imbus 17. Innych nie odkręcać absolutnie. Olej 75w90 koniecznie...
Witam. Mam problem, mianowicie chcę wymienić olej w skrzyni i chciałbym się dowiedzieć jaki jest potrzebny rozmiar klucza imbusowego żeby odkręcić korek wlewu oleju w skrzyni biegów oraz jaki klucz potrzebny do korka spustowego. Pozdrawiam
Nie trzeba wyciągać półosi. Najlepiej jest z kanału, ale z podnośnika też można. Wyciągałem rozrusznik osobiście 2 razy, mając tylko podnośnik + kobyłkę do dyspozycji i 2 wykładziny ze środka aby się na nich położyć ;) 1. Odpinamy klemę minus z akumulatora 2. Zdejmujemy dolot powietrza. Można bez ściągania, ale będzie łatwiej. 3. Luzujemy śruby rozrusznika...
Na szczęście w tym modelu jest to dość proste. Zacznij od wylania oleju ze zbiorniczka (chyba że lubisz sprzątać porozlewany olej) i paliwa (chyba że lubisz sprzątać porozlewane paliwo). Następnie po zdjęciu pomarańczowej pokrywy odkręć filtr powietrza (dwie nakrętki na klucz 8 i trzy wkręty na torx 27). Bez zdjęcia też można ale nie mając wprawy strasznie...
Nie potrzebujesz żadnych specjalnych narzędzi do ściągnięcia głowicy. Do tuleji mamy ściągacz, Glowice już odkrecona zdejmuje za pomocą widlaka - zakładam oczko z tyłu aby ja podnieść. Ogólnie bardzo prosta robota rzekłbym dziecinna - ustawienie. Głowice dociagasz ze schematu który dostaniesz do nowej uszczelki. Klucz dynamometryczny mocny i do niego...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Teraz mam zalany w tylnym moście olej mineralny a jak będę chciał zmienić na olej półsyntetyk to czy będę musiał przepłukać tylny most tym olejem półsyntetycznym co będę wlewał czy od razu po spuszczeniu tego starego oleju mineralnego będę mógł nalać tego półsyntetyka? Proszę o szybką odpowiedź
Jakiej wydajności sprężarke kupić? Każdy chce jak największą. Jężeli mowa o jakimkolwiek piaskowaniu to celuj w 40m3/h i 5.5kW. Jaki silnik do tej sprężarki? To każdego chinola z allegro piszą jakiej mocy silnik i jakie obroty na wale sprężarki są potrzebne. Jakie zabezpieczenie termiczne? Jak zdecydujesz się na ze zespół silni sprężarka to wtedy kup...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
Może i lepiej, ale taki klucz opaskowy jest uniwersalny Wiesz co? w warsztacie mam dwie walizki dedykowanych i kilka różnych uniwersalnych. Opaska, łańcuchowy sztorcowy, szczypce i paskowy. A i tak nie raz trzeba kombinować. Dla jednego auta lepiej kupić dedykowany klucz i już. Albo raz na jakiś czas zapłacić te pięć dyszek za wymianę oleju i pozbyć...
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
Ludzie z całym szacunkiem, ale niektóre wpisy to nie jest chęć niesienia potrzebującym pomocy, tylko "głupie " wpisy nie wnoszące nic konkretnego tylko jak śmiem twierdzić chęć zdobycia paru punktów. No cóż gdzie jest MODERATOR. A teraz do Kucyk71 i innych mających problem ze skrzynią DP0. Zapalenie się kontrolki ASB to przejście skrzyni w tryb awaryjny...
sprawność narzędzi to inna ważna kwestia. Każde urządzenie pomiarowe nalezy okresowo badać. Klucz dynamometryczny powinien mieć świadectwo kalibracji - to jest chyba oczywiste ? Równie oczywiste chyba(?) jest dbanie o narzędzia. nie odważył bym się cokolwiek w zawieszeniu dokręcać na wyczucie. Ze względu na swoje bezpieczeństwo i innych (wszak człowiek...
Powinno pisać na oponie. Można o to pytać producenta opony (albo samemu googlować) albo szukać zaleceń MANa ->Nie wiem kiedy były wymieniane filtry. Ja wiem kiedy powinny ;) 3 tygodnie temu, skąd wiesz ze poprzednicy wymienili to i owo jak trzeba było? Skoro mechanicy wiedzieli kiedy auto pójdzie do "żyda" to mogli przeciągnąć. Jak po leasingowe to...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
308 HATCHBACK 5DRZW 1.6 THP 16v 150 BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)11488 89 1 0852 Data Początku Gwarancji29.05.2008 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA...
Cześć, poniżej rozkodowany VIN : Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12497 89 1 0217 Data Początku Gwarancji01.03.2011 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*29 P4A9665526199 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKDIESEL...
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
klucz filtra oleju klucz filtr oleju klucz odkręcić miska oleju
generator klatkowy napiecie prostownika testy akumulatorów
spłuczka geberit termica trwałość
Mercedes kod 0589162208 – czujnik temperatury spalin Y77/1, OM651/OM654/OM642, diagnostyka Podłączenie 4-pinowego rezystora dmuchawy do 4-pinowego regulatora – identyfikacja pinów, Fiat Ducato, PSA, VW