Jakie wartości kompresji? Brakuje iskry, czy kluczowania wtryskiwacza?
A kluczowanie wtryskiwaczami masz? Tam padał często czujnik położenia wału.
Układ w sumie podobny do abimexu polonezowego, jak kluczuje wtryskiwacze przy kręceniu, to padł moduł z cewkami
17 masa, 19 kluczowanie wtryskiwacza. Jak ma walnięty L9150 to będzie tam zwarcie, albo prawie zwarcie...
W tym IAW 16 często i gęsto powtarza się problem z kluczowaniem wtryskiwacza, patrzyłeś czy wtrysk pracuje?
O ile dobrze pamiętam to nawet podstawienie innego stera powinno zadziałać jeżeli chodzi o iskrę. Nawet bez synchro z immo bo ono blokuje kluczowanie wtryskiwaczy. Czyli wpinasz wtyke i sprawdzasz.
Blokada programowa, sterownik nie dostaje sygnału wzywającego z immobilisera dlatego nie uruchamia procedury kluczowania wtryskiwaczy. Iskrę podaje w najlepsze, dlatego na LPG wóz śmigał będzie.
Ta omega powinna odpalić z dwóch czujników lub z trudnościami z któregokolwiek górnego lub dolnego Trzeba sprawdzić czy jest iskra, czy przy kręceniu jest "potrzymanie" pompy paliwowej, to coś będzie wiadomo. Dalej kluczowanie wtryskiwaczy itp itd. Oczywiście pompa sprawdzona? - ciśnienie i wydatek.........
Potwierdzam, uwalony sterownik, możesz zaobserwować np. diodą led wpiętą we wtyczkę wtryskiwacza, że w momencie gdy rejestruje wypadanie zapłonu na danym cylindrze wyłącza kluczowanie wtryskiwacza (celem ochrony katalizatora)
Odcina wtryski PB i dlatego niema kluczowania na wtryskiwacze PB. Tego nikt nie sprawdził. Równie dobrze może nie być zasilania na nie.
Dobrze Owik napisał, żarówka w dłoń i sprawdzasz przewody - wtryskiwacz > sterownik. tylko dlaczego kluczowanie wtryskiwacza pojawia się na 2 sec, a później go odcina - czyli wychodzi na to że przerwa w kablu od wtrysku do ecu odpada
To fullgroup. Wszystkie wtryskiwacze kluczowane jednocześnie. Czyli kombinacje z podłączeniem są bez znaczenia.
Jeżeli traci moc, a obrotomierz działa, to duża szansa na to, że układ zapłonowy jest sprawny i zasilany. W takim przypadku trzeba szukać awarii w układzie paliwowym. Taką awarią może byc brak kluczowania wtryskiwacza, ale to raczej teoretyczne.Prędzej się skłaniam ku temu, że przestaje prawidłowo pracowac pompa paliwa. Proponuję mój sposób-zamiast...
To nie odcinaj zasilania tylko sterowanie I co to da ?, sterownik widząc przerwę w obwodzie cewki danego cylindra odcina kluczowanie wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed zalaniem nie spalonym paliwem. Można by spróbować wstawić przekaźniki z podłączonymi do styku NC cewkami, a do styku NO rezystorami symulującymi obwód uzwojenia pierwotnego...
Zwarte do masy kluczowanie wtryskiwacza
Sterowniki są identyczne, o takich samych numerach, ich zamiana spowodowała całkowite unieruchomienie silnika, a to oznacza, że jeden z nich nie kluczuje wtryskiwaczy oraz, że na nie pracującym banku cylindrów występuje jeszcze jakiś problem (brak masy wiązki, uszkodzony któryś czujnik położenia wałka rozrządu etc.)
ten patent z sprawdzeniem pompy wysokiego ciśnienia w tym samochodzie nie działa, bo gdy odłączę wtyczkę od regulatora ciśnienia na pompie, to nie można uruchomić silnika Po odpięciu wtyczki z regulatora podłączasz do niej żaróweczkę od pozycyjnych 12V/5W, sterownik "widzi" obwód cewki zaworu i będzie kluczował wtryskiwacze, silnik zapali, bedzie pracował...
Immo blokuje kluczowanie wtryskiwaczy.
No to do sprawdzenia czy są kluczowane wtryskiwacze skoro pali na gazie i pompa daje ciśnienie paliwa.
blokada softwareowa, sterownik nie uruchomi kluczowania wtryskiwaczami, iskra jest. Na gazie zapali
Bo ten drugi model miał pewien sekret- obroty widzi, bo w czasie kręcenia starterem podskakuje obrotomierz, ale nie ma iskry, nie włącza się przekaźnik pompy paliwa, nie ma kluczowania wtryskiwaczy... Dwa czujniki halla - jeden do określania GPZ, drugi fazy?
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje
Czego brakuje w momencie jak nie pali? Jest iskra, kluczowanie wtryskiwaczy, pracuje pompa paliwa?
Anomialia sygnału RPM i CPM. W szczególności brak informacji z wałka lub zakłócona - skutecznie wyłączy kluczowanie wtryskiwaczy niekoniecznie z pojawieniem DTC
Zazwyczaj była to wina kluczowania wtryskiwacza. Sprawdzić czego brakuje, bo równei dobrze może ginąc iskra.
Obawiam się, że delphi robi Cię w konia. Ecu kluczuje wtryskiwacze?
Nie wiem jak jest w tej Toyocie, ale większość sterowników silnika, nie ważne czy diesel czy benzyna nie rozpoznaje obrotów wału korbowego < 200 rpm i nie włączy kluczowania wtryskiwaczy (i cewek wn). Dlatego istotne jest utrzymanie takiego stanu akumulatora aby zapewnił rozruch silnika, a nie tylko nim zakręcił
Czyli iskra jest cały czas, i nie znika kluczowanie wtryskiwacza. O ile świeca w porządku to zostaje mechanika, podstawia się zawór?
Jeżeli immo blokuje to iskra będzie, nie będzie kluczowania wtryskiwaczy. Zabawa w taką kontrolę jest bez sensu.
Wpierw sprawdzić ciśnienie paliwa - bez tego ani rusz, potem ustawienie rozrządu. Cudów nie ma, musi zapalić jeśli wtryskiwacze są prawidłowo kluczowane..
Skąd pewność, że to iskra zanika? Zająłbym się w pierwszej kolejności paliwem, ciśnienie paliwa i kluczowanie wtryskiwaczy sprawdź.
Jeśli nie ma impulsów zapłonu, to nie ma i impulsów wtryskiwaczy - niby co ma je kluczować?
To pytanie następne, pompa>ciśnienie na listwie czy zasilanie/kluczowanie wtryskiwaczy?
A więc wtryskiwacze mają stały plus, ale brakuje im masy kluczowanej przez sterownik? Nie jest przypadkiem wina instalacji gazowej? Jak zastąpisz wtryskiwacz diodę LED, to miga przy kręceniu?
A może nie ma kluczowania wtryskiwacza (sterownik uwalony)
Oczywiście wąż do serwa sprawdzony? Albo kluczowanie wtryskiwaczem?
A sprawdzałeś kluczowanie wtryskiwaczy ?, przy braku sygnału z wału też powinny milczeć
Masz impulsy z halla?, czy jest podtrzymanie pracy pompy paliwowej jak "kręci" rozrusznik? czy jest kluczowanie wtryskiwaczy?
Czego brakuje? -Iskry -Paliwa -Kluczowania wtryskiwaczy Jaką temperaturę widzi sterownik silnika przed odpaleniem?
Jest błąd immobilisera? Czego brakuje jak zgasnie, iskry, kluczowania wtryskiwacza, za małe cisnienie paliwa?
Jest iskra? Jest kluczowanie wtryskiwaczy i nie zanika? Włącza się pompa paliwa?
Sprawdź zasilanie i kluczowanie wtryskiwaczy, czy jest w czasie kręcenia rozrusznikiem...
Co ma moduł zapłonu z brakiem kluczowania wtryskiwacza? Przecież pisze , że iskra jest , brak wtrysku paliwa , nawet po podstawieniu innego wtryskiwacza.
Dziwna sprawa, jeżeli immobiliser blokuje nie ma kluczowania wtryskiwaczy, jest iskra, jezeli ma gaz to pali na gazie...
Ludzie , jak "czuć"paliwo , to znaczy że pompka podaje. Trzeba sprawdzić STEROWANIE/KLUCZOWANIE wtryskiwaczy i poszczególnych cewek WN oraz ostatnie , to ciśnienie paliwa. Samo czyszczenie świec też można zrobić.
Obrotomierz leci na dół? Skąd wiesz że zapłon,a nie np kluczowanie wtryskiwaczy?
Gdzie może być problem ? A np w kluczowaniu wtryskiwacza, za małym ciśnieniu paliwa, zapieczonym wtryskiwaczu...
Nie. Kluczowanie wtryskiwaczy. Raz walczyłem z Zafira z wypadajacymi zapłonami. Patrzyłem na iskre, a okazało sie ze raz wtryski były a raz nie.
Ja bym sprawdził kluczowanie wtryskiwaczy (2 pin sterownika), zasilanie wtrysków idzie z tego samego przekaźnika, co pompa, więc nie szukał bym tam problemu
Jak nie ma ani iskry, ani kluczowania wtryskiwacza, to czujnik polozenia walu do sprawdzenia (na poczatek). Sprawdzic tez czy zasilania sterownika sa pewne.
Dla niego to nie ma znaczenia, edis nie odcina iskry po zwiększeniu prędkości obrotowej ponad normę, sterownik silnika odcina kluczowanie wtryskiwaczy. Kombinujesz to do jakiegos motocykla?
Jak kluczowany jest wtryskiwacz, zwróć uwagę na jego pracę , często w IAW 16 jest z tym problem
Na mojego nosa wali w czambuł emulator wtryskiwaczy, z tego co napisałeś, że nie ma kluczowania jednego wtryskiwacza. Typowe w prinsie.
brak sterowania cewką A kluczowanie wtryskiwaczy jest? plus i minus do cewki dochodzi Sprawdzane żarówką czy miernikiem?
Ale nie espero. Espero tnie iskre. Lanos i nubira kluczowanie wtryskiwaczy. Podlaczyc sprzęt diagnostyczny i sprawdzic co jest nie tak. Widac ze naprawiasz samochody wiec musisz zainwestowac w jakis dobry sprzęt.
To nie jest forum jasnowidzów. Albo się dowiemy,czy w momencie jak nie chce zapalić,jest iskra,słychac odgłos pompki paliwa,kluczują wtryskiwacze,albo temat usunę
Podepnij pod tester,jeżeli nie będzie komunikacji z testerem,to problemy z immobiliserem. Częsta przypadłość w 1,1. Czy : -jest kluczowanie wtryskiwacza -jest iskra W zeszłym tygodniu miałem 3 na to
Jest iskra i sterowanie wtryskiwaczy. Zatem silnik dostaje wszystko, co mu do szczęścia potrzeba, zaś ma kaprys, że nie zapali. No ciekawe. A wtryskiwacze mają co siurnąć? Bo może pompa stoi? A może jednak nie ma kluczowania wtryskiwaczami?
CO po kolei sprawdzic,.... Odwiedzić warsztat, bo nie masz stosownych urządzeń, ani wiedzy, żeby sprawdzić: -kompresję -ciśnienie paliwa -kluczowanie wtryskiwaczy -diagnostykę komputerową [/quote]
W czym mam ci pomóc? Pompa ruszyła, a jakie ciśnienie wytwarza? Kluczowanie wtryskiwacza jest? Sterownik odpytany z błędów? Potrafisz odpowiedzieć chociaż na jedno z tych pytań?
Jeśli ciśnienie spada, to albo masz gdzieś nieszczelność, albo pompka jest do d... . Swoją droga nie wiem czy po drodze nie ma zaworka zwrotnego. sprawdzałeś czy masz kluczowanie wtryskiwaczy w ogóle?
Jeżeli kluczuje wtryskiwaczem więc widzi obroty, i nie jest to immo. Napewno nie wina sterownika, a złaszcza jak ktoś zasugerował jakiegoś wzmiacniacza prądowego. Nie ma zasilania na górę cewek.
nie zasymulujesz nic,bo ciężko ci bedzie zasymulowac czujnik położenia wału jak i czujnik fazy. Sprawdź na samochodzie czy jest kluczowanie wtryskiwaczami,no i jak sie zachowuje kontrolka "code".
Skoro jest iskra to i kluczowanie wtryskiwaczy powinno być ale pewnie tego nie sprawdziłeś. Sprawdź czy wtryski mają wspólnego plusa jak kręcisz rozrusznikiem oraz czy dochodzi do nich sygnał z kalkulatora wtrysku. Winy szukałbym w instalacji LPG.
Masa wiązki ecu jest na kolektorze ssącym z tyłu, lubią się utytłać kabelki. Ale trzeba zacząć od sprawdzenia czy ecu dostaje w ogóle zasilanie, załącza pompę, kluczuje wtryskiwacz itd
Jak dobrze myślę to gdyby obrotów nie widział to by nie było iskry. Masz rację słuszną. I by kluczował wtryskiwacz chyba że ma za ciśnienie.... Jestem ciekawy co autor napisze.
Kolego pierwsze w takiej sytuacji jest 1--czego brakuje jak nie pali (iskry czy paliwa) 2--odczytać błędy z ECU i EWS. To że pompe słychać nie oznacza że paliwo dostaje (kluczowanie wtryskiwaczy)
Ściągasz wtyczkę z wtryskiwacza i wpinasz diodę ? Tak, jak sam zauważyłeś nic nie sprawdzisz. Musisz wziąć dwie szpilki, umocować na końcach kabli diody i wcisnąć je do wtyczki od strony przewodów, przez te czerwone gumki. Wtyczka oczywiście zapięta na wtryskiwaczu. Dioda powinna migać w takt kluczowania wtryskiwacza, możesz z nią jeździć parę dni,...
Już dwie strony tematu, a nadal nic nie wiadomo... Kręci i nie zapala, ale czy jest iskra, czy kluczuje wtryskiwacze, czy ciśnienie paliwa jest odpowiednie, tego nie wiemy Ten wtrysk jest tak prosty, że do całej diagnostyki wystarczy zwykła kontrolka z led i śrubokręt
Sprawdź rozrząd bo bardzo możliwe że przeskoczył a problem z brakiem diagnostyki odkryłeś przypadkiem i nie ma on zwiazku z działaniem poprzedniego komputera. Sygnał na cewkę możesz sprawdzić diodą z rezystorem ale jeśli podaje paliwo tzn kluczuje wtryskiwacze to nie będzie problem immo.
Sprawdziłem kluczowanie. Na 2gim wtrysku cisza. Ani na kręceniu rozrusznikiem ani na pracującym silniku. Na reszcie wtryskiwaczy kluczowanie oczywiście jest.
Sterownik tam pada. Trzeba wpierw sprawdzić, czy usterka wynika w braku iskry czy kluczowania wtryskiwaczami. Pisze, że kaloryfer wymienił, ale nie ma pewności, czy jest poprawnie sterowany. Poza tym nie jestem przekonany co do tej kontrolki ładowania, mam przypuszczenia, że pali mu się kontrolka "engine check".
ECU, a konkretnie układ kontroli prądu uzwojenia pierwotnego jednej z cewek. Sterownik "myśli", że cewka jest uszkodzona (co jest nieprawdą, bo iskra jest normalnie) i wyłącza kluczowanie wtryskiwaczy w cylindrach przez nią obsługiwanych w celu ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem
jezeli chodzi o wtryski to sygnal po przekreceniu zaplonu jest na trzecim, a przy kreceniu rozrusznikiem nie ma zadnego sygnalu na zadnym wtrysku. o jakim sygnale tu mowa????kluczowaniu wtryskiwaczy czy ich zasilaniu???
A jak zgaśnie to odpala od razu czy z trudem? Bo mi to jednak wygląda na problem z immo, być może założony sterownik od modelu z immo. Jak nie będzie sygnału z halla nie będzie też iskry, a ta nie zanika. Immo zaś tnie kluczowanie wtryskiwaczy, co zanika.
Trzeba by sprawdzić kluczowanie na wtryskiwacz na tym cylindrze co nie chodzi.
Gaz jest bardziej czuły na anomalie w iskrze. Co do samych cewek to jest tak, że jeżeli blok wtrysku stwierdzi anomalię w obrębie cewki ( np wypadanie zapłonów) to wyłącza kluczowanie wtryskiwacza na tym właśnie cylindrze. Ma to zapobiegac dostawaniu się niespalonego paliwa do katalizatora.
No tak ale błąd czujnika położenia wału pokazuje DLACZEGO skoro na oscyloskopie jest OK Wim że w Fordach to z błędami pokazywanymi a rzeczywistymi to różnie bywa!!! Według schematu czujnik wału i wałka podpiety jest do tego sterownika w nadkolu . Co jeszcze moge powiedzieć to to że, jak auto gaśnie odzywają sie dziwnie wtryski???? Na oscyloskopie jak...
Przy nie działającym czujniku halla sterownik nie może określić położenia gmp 1 cyl i w związku z tym kluczuje wtryskiwacze grupowo a nie sekwencyjnie. Ale jaki problem podpiąć vag-a i to sprawdzić, a jak nie masz to do kontroli czujnika halla wystarczy zwykła próbówka z diodą świecącą
Pisze o tym czy nie ma zwarcia do masy na kluczowanym zacisku wtryskiwacza mierząc na wtyczce wtryskiwacza.
Co ma wspólnego praca pompy paliwa z brakiem iskry ? Ma dożo wspólnego! Jeżeli pompa nie startuje i jednocześnie brak iskry to może być np. czujnik położenia walu, zasilanie sterownika, okablowanie... Praca pompy (+kluczowanie wtryskiwaczy) eliminuje już parę rzeczy.
Zaczyna mnie już denerwować ten samochód nie mam zbytnio czasu na niego wiec wszelkie uwagi mile widziane sprawdzono: czujnik wału- sygnał dobry czujnik wałka- sygnal dobry zasilanie sterownika- dobre masa sterownika- dobre sterowanie cewki- jest kluczowanie wtryskiwaczy- i tu pojawia sie problem rozrząd- dobry
Co z iskrą?Jest prawidłowa? Kluczowanie wtryskiwaczy prawidłowe?Wysterowane wtryskiwacze pracują? Odciąłeś gaz ,by się upewnić że nie dostaje dwu rodzajów paliwa jednocześnie? Ciśnienie paliwa -ile bar? Ciśnienie w cylindrach sprawdzone? Jak się ma cewka indukcyjna? Co z modułem zapłonowym? A to nie wszystko,i robi się lista znacznie dłuższa niż lista...
3 mechaników już się poddalo nie mają pomysłu Nie kłam że byłeś u jakiegokolwiek mechanika. Do sprawdzenia dosłownie 2 rzeczy -kluczowanie wtryskiwaczy i ciśnienie paliwa. Cała filozofia. Albo źle wpięte odcinanie wtrysku do pracy na gazie, albo zwyczajnie martwa pompa. Tak że poproszę wpierw zmierzoną wartość ciśnienia paliwa w trakcie kręcenia.
niestety, sytuacja się nie zmieniła. Czyli dalej przeładowywuje? Czy ładowanie OK a elektryka świruje ,bo jeśli tak to przy takim napięciu to mogłeś uszkodzić wiele podzespołów łącznie z cewką zapłonową poprzez bezpieczniki po ECU. Najpierw sprawdź ciśnienie paliwa,iskrę oraz kluczowanie wtryskiwaczy ,ale na samym początku to zabierz się za bezpieczniki...
Mistrzu sam dojdz do tego gdzie popełniłęś bład. Jest tak jak napisałem. Szpryce kluczowane masą. No.. Zrozumiał.
Ciśnienie paliwa i kluczowanie samego wtryskiwacza, bo jest on tam aż jeden.
Jaki tam jest w końcu sterownik, stary czy wymieniony ? Jak się zachowuje kontrolka silnika w czasie próby odpalenia? Błędy? Jak powstała usterka? Czy w czasie kręcenia podtrzymuje sterownik pracę pompy paliwowej (czy jest kluczowanie wtryskiwaczy?) Próbować odpalać tylko na jednym czujniku (raz jeden odpięty, raz drugi - kręcić rozrusznikiem trochę...
Kolego sprawdź czy jest kluczowanie na 3 cylinder, jeśli samochód pracuje na PB a nie pracuje na LPG, a sterownik gazu pozwala uruchomić gaz, znaczy, że nie wykrywa problemu w obwodzie. Możliwości są w sumie hmm, może 3? Wiązka(ale wtedy miał byś błąd w ecu chyba, że masz jakiś starego typu sterownik który nie monitoruje tego) Sam sterownik nie kluczuje...
Skoro mówisz, że jest kluczowanie na wtryskiwacz który pyli, cewka która daje iskrę to jakim cudem nie pali? Coś źle pomierzone.
To miejse z którego się leje to regulator ciśnienia, przewodem od wtryskiwacza leci paliwo, czyli pewnie wymiana. Jest kluczowanie na tym wtryskiwaczu?
Pewną poprawę przyniesie zastosowanie V-mosa, ale zwiększą się straty we wtryskiwaczach, dlatego poszedł bym inną drogą-w szereg z zasilaniem wtryskiwaczy rezystor (rozwiązanie proste) lub kluczowanie prądu wtryskiwaczy , czyli sterowanie wieloimpulsowe (bardziej wyrafinowane).
Alarm to Clifford Avital Podałeś zbyt mało informacji o systemie alarmowym, który masz w samochodzie. Zamieść skan instrukcji lub zdjęcia centralki z wtykami i pilota. Zobacz ile jest odmian systemów o nazwie: "Clifford Avital": i czemu w takim razie to nie pali :/ Zrobiłeś jakąś diagnostykę ? Sprawdziłeś "czego brakuje" ? (paliwo/iskra/czujnik obrotów/kluczowanie...
Możliwości są dwie, ew. trzy - brak iskry - przerwa w kablach, kostce stacyjki, do naprawy aparat zapłonowy; brak paliwa - niesprawna pompka, zatkany filtr, brak kluczowania wtryskiwaczy -> uszkodzony komp. przerwa w kablach, immo. Musisz wpierw wykluczyć czego brak. Schemat prosty - EFI-6, bądź EFI-S, praktycznie identyczny we wszystkich odmianach...
mniejwięcej zblizona do iaw16fe0,eb. Po prostu 8f5t kluczuje 4 wtryskiwacze,tamte jeden
Witam. Mam pytanie dotyczące naprawy samochodu Renault Megane ph III, 2009 r, 2.0, benzyna. Auto nie ma iskry na żadnym cylindrze, również nie dochodzi napięcie oraz brak kluczowania wtryskiwaczy. Poprzedni mechanik zdiagnozował usterkę immo. Właściciel zdecydował się aby wstawić emulator immo. Tak też zostało zrobione. Sterownik (Continental EMS 3110)...
Samochód ma pewnie instalację gazową i odpalil na gazie.Zablokowany sterownik odcina kluczowanie na wtryskiwacze,iskra jest. Nie instalacji nie posiada. Pozdrawiam
bez świecy czuć zapach bezyny Taka diagnoza jest zawodna i śmieszna... Zrobić test cewek komputerem... Czy pompa działa w czasie kręcenia rozrusznikiem... Czy jest kluczowanie wtryskiwaczy... Czujnik jest indukcyjny, więc... a gdzie szukać jakiejś masy bo zasilania posprawdzane i są Pracujesz bez schematów, masz jakąś książkę chociaż i wiedzę lub sprzęt,...
to jest CR, stwierdziłeś że wstryski podają paliwo, skoro tak to zapnij jeszcze dla spokoju ten oscyloskop pod czujnik wału a nie badasz go omomierzem. Jakie ciśnienie na szynie i jakie obroty widzi komp podczas kręcenia? Błędów rozumiem, że nie ma w sterze silnika? Może masz problem z synchronizacja wału i wałka rozrządu, oscyloskopem zbadasz. Logicznie:...
jeżeli nie daje nura na zero, to znaczy że pracuje hallotronowy nadajnik impulsów i ecu ma zasilanie, bo obrabia sygnał z niego. Teraz wystarcza zorientować się co mu znika, czy WN , czy ciśnienie paliwa, czy kluczowanie wtryskiwacza. W sumie można by to zrobić tak-razem z wtryskiwaczem żarówka na długim kablu i przeciągnąć do kabiny, obserwować mryganie....
tyrystor kluczować częstotliwość kluczować kluczować mosfet
katalog kodów honda civic benzyna akumulator unitra r8040
rejestr magazynowy rejestr magazynowy
Satel Versa - fałszywe alarmy: przyczyny i rozwiązania Moduły do lampek choinkowych LED 5V z efektem migania