ztego co pamientamna 90% trzeba go włozyc w drzwi prawe a kluczyk matka do stacyjki jak nie pomoze to napisz na gg4504431 mam gdzies w garazu instrukcje z forda tam to jest opisane.pozdrawiam
czy na zegarach wyświetla się położenie lewarka zmiany biegu
Na pierścieniu stacyjki w syrence są dwie kropki: zielona i czerwona. Ustaw zieloną. Można spróbować uzbroić alarm siedząc na fotelu samochodu i albo poruszać się we wnętrzu albo przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon. Jeżeli syrenka będzie dobrze ustawiona, to wyzwoli się alarm, jeżeli źle, to tylko włączą się awaryjne.
Możliwe że masz problem z przetartymi kablami które robią zwarcie w gorsze dni, ogólnie wiązka do sprawdzenia.
Alarm nie jest na kluczyk. Na kluczyk jest syrenka z własnym zasilaniem. Kluczyków jest trochę... Najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu zakładającego alarmy, powinni mieć trochę kluczy, może coś dopasują.
Będzie pasować każda syrenka z własnym zasilaniem. Zielony - masa syrenki, łączysz z czarnym przewodem nowej syreny, czerwony - plus syrenki, łączysz z czerwonym przewodem nowej, brązowy - wyzwalanie plusem, łączysz z białym przewodem nowej syreny.
1 - Jakieś zasilanie? 2 - Wydaje mi się, że alarm/głośnik 3 - DIODA 4 - Ukryty guzik do wprowadzania PIN-u 5 - Wtyczka / przewody idące do sterownika? 6 - Czujniki na kolumnie kierowniczej i jakaś dioda koło tunelu. https://obrazki.elektroda.pl/2014673600_... wywalić to ustrojstwo Musisz przywrócić instalację elektryczną samochodu...
Domyślam się że tak miałeś od początku kiedy kupiłeś furę. Renówki tak mają że aby wyłączyć immobilizer trzeba otworzyć centralny z oryginalnego pilota w kluczyku, alarm nie komunikuje się z immobilazerem tylko ze sterownikiem centralnego. W takim przypadku nic nie zrobisz.
wrzuc toche wiecej informacji : jaki to alarm który rok golfa centralny oczywiscie pneumat ? i cos sie wymysli aby pomóc
podam ci schemat i opis tak jak ci pisałem na gg a prezentowane zdjęcie to klucz kodowy immobiliser cobra - dokładany system
Ja sądzę, żeś wszystkich bezpieczników nie sprawdził, pewne uwalony bezpiecznik zabezpieczenia pionowego oznaczony jako Main. Jest w komorze silnikowe, poza tym co to za mazda, bo 323 była robiona od 1988 roku.
Raczej chodzi o włączenie alarmu jak przekręci się kluczyk. Po co ci alarm jak nie podłączasz zabezpieczeń?
Gaszę go kluczykiem.
Witam. Na zapłonie alarm się nie uzbraja, z kluczykiem w stacyjce immobilizer blokuje włączenie alarmu. Sugeruję zająć się zamkiem w drzwiach. Nie ma styku przy otwieraniu i otwiera tylko drzwi kierowcy. Często problemem jest sam zamek.
To idź tam gdzie dorabiają klucze i dorób sobie kluczyk z immobilizerem koszt jakiś 200 PLN , bo kluczyk z pilotem to już jakieś 500 PLN, sam kluczyk bez imo. nie będzie ci działał owszem drzwi otworzysz ale alarm ci będzie wył i silnika nie odpalisz bez imo. Zastanawiam się czy jak by kupić kluczyk na aukcji taki sam z pilotem i spróbować go zaprogramować...
Dwa aby sterowanie alarmem było tylko z pilota.Żeby nie było że pada pilot,zamykasz auto kluczem i du....Ale to Twój wybór,możesz przeciąć tylko wyłączanie.
Tak alarm fabrycznym kluczyk scyzoryk
Szukam tego wyłącznika dlatego, bo jak można wyłączyć alarm, jeżeli bateria padnie w pilocie i otworzą się drzwi kluczykiem?
Czasem trzeba nacisnąć, może być i tak że jeden, może dwa, a może i 3 razy. Może też trzeba przytrzymać przez jakiś czas. Trzeba próbować. A połączenie tych dwóch grubych czarnych umożliwi rozruch silnika.
Witam.A dlaczego przy włączonym zapłonie miała by mrugać?przecież wykrywany jest jakby kierowca który zamyka się w aucie przed np wtargnięciem osoby niepożądanej.Jakby przy włączonym zapłonie uzbrajał się alarm to jeżdził byś na syrenie.To tak po chłopsku.
A kto tu pisze o alarmie? Chodzi o fabryczny kluczyk do stacyjki! Istnieje sposób na zakodowanie -BYŁO na forum! (kłania się WYSZUKIWARKA) Ułatwię tylko tyle, że sam to zamieściłem
To nie jest syrena cyfrowa, kluczyka szukaj u instalatorów alarmów (z odzysku), lub wymienić na inną - sterowaną minusem.
Nic to nie daje ale doszedłem do wniosku ze po wymianie baterii na nowe nie świeci się lampka kontrolna stanu baterii a układ pilota jest nie rozbieralny i niewiem co dalej zrobic
Poprzednio jak padł może tak nie do końca często w głośniku od alarmu jest wyłącznik na kluczyk może wtedy był wyłączony czyli dyskretny.
ten kluczyk ma stacyjke w syrence alarmu:)
to ja odwrotnie, mam mazdę 5 i mam anti theft miga sobie ten znak , mam czujnik ruchu , naklejkę anti theft a kluczyki mam bez alarmu wersja odblokowania i blokowania :( alarm żebym co robił nie wyje - jak go uruchomić przy takich kluczykach
A co może być w przypadku kiedy wymienione sposoby sprawdzenia pilota i odbiornik podczerwieni działają ?? Renault megane 1,6 97r doszedłem z przewodami do skrzynki bezpieczników,sygnał z przewodu sterującego odbiornika podczerwieni dochodzi do tego momentu ,nie wiem co dalej.
http://www.dantom.com.pl/strona.php?1175...
No to jak ktoś potrzebuje to jest kalkulator (przelicznik z 7 na 4 cyfry). Nie używałem go bo nie był mi potrzebny. Potrzebne są: -nr dealera -nr importera Aha, miałem gdzieś listę dealerów z ich ID, ale usunąłem ją. Gdyby jeszcze istniała lista importerów ID to wtedy życie byłoby prostsze dla niektórych :D miłej zabawy
Alarmy Dog-a od lat stosują takie rozwiązanie - podmienia się płytkę oryginalną scyzoryka na płytkę Dog. Montuje się alarm Doga i chociaż auto nie ma fabrycznego zamka i tylko dokupionego pilota to po wymianie płytek w scyzoryku na nową udaje oryginał i chodzi jak oryginał tylko przez system Dog-a. Inaczej to nie pójdzie, bo w aucie nie ma oryginalnego...
A nie jest to kluczyk od wyłączania syreny ?
A skąd pewność, że tam alarm jest? Immo włącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Zobacz czym steruje alarm czy masą czy plusem. Czarny - masa\ Czerwony plus 12 Niebieski wyzwalanie masą Biały wyzwalanie plusem. Jak podłączyśż do syreny plus i mase (czarny i czerwony) to przekręc kluczyk . Jeśli alarm wystawia plusa to wówczas niebieski zaślepiasz ,jeśli mase itd...
Niebieski i zielony steruje siłownikami /podaje na przemian + i – otw zamknij na silnik/ Biały brązowy to sterowanie ręczne otwierania i zamykania , po dotknięciu któregoś z nich do masy / czarny / to powinno się otworzyć lub zamknąć . W siłownikach są mikrusy które realizują tę funkcję . Być może źle są wyregulowane siłowniki master
Usterką może być zamek w drzwiach kierowcy jak również wiązka łącząca drzwi z karoserią.
Kolego Z.B. jak nie wiesz o czym mowa, to nie pisz proszę. Kolega kamyko79 ma alarm fabryczny, nie dokładany. Można do niego doprogramować pilota, ale tylko oryginalnego i przez złącze diagnostyczne. Można również zamontować dodatkowy sterownik na pilota i nim wysterować oryginalny alarm. Niestety wyłamanie zamka łamakiem wyłączy alarm, więc może warto...
Większość skuterków jest gaszona podaniem masy, dokładnie sprawdź okablowanie po alarmie i powróć w połączeniach do stanu oryginalnego (w którymś miejscu alarm rozcinał ci przewód gaszący i teraz trzeba go połączyć)
A nie przyszło Ci na myśl że bateria w pilocie 1 się skończyła? i trzeba nową zakupić.
No to kup i wkoduj. Sama obudowa do pilota Cobry w sklepach wysyłkowych kosztuje około 30-40zł...
Przekaźnik blokady załącza się chyba dopiero po przekręceniu kluczyka przy rozbrojonym alarmie. Sprawdź jeszcze połączenie plusa po stacyjce. Jeśli montowałeś ten alarm trochę po ciemku, to możliwe ,że wplątałeś gdzieś jakiś wolny przewód i stąd te jaja.
HCS200, pilot tylko od producenta alarmu
To w jaki sposób z nich korzystałeś? Od alarmu będzie 12A23 zapewne, w kluczyku pastylka pewnie.
Zamek w drzwiach kierowcy - uszkodzone wewnętrzne mikrowyłączniki . Sterownik widzi cały czas zamknięte auto (pomimo otwarcia) i w związku z tym nie pozwala na działanie c.z.
A tak prozaiczna sprawa jak bezpieczniki, sprawdzone? Bo tam jest kilka związanych z alarmem.
Działały z alarmu,czy kluczyka - kluczyków jednych i drugich dzrzwiach?
Witam Posiadam Opla Combo 03' 1.7 DTi , niestety mam tylko jeden kluczyk (bez pilota wew.) i alarm zainstalowany w aucie bez pilota. Alarm: Audiofox Pursuit PRO 9232S 1. Czy posiadacie instrukcję dopasowania pilota do tego alarmu ? 2. Jak zakodować drugi kluczyk do auta (Opel Diagnostic Tool da radę?)? 3. Czy da się zakodować oryginalny kluczyk z wbudowanym...
Jedynym sposobem aby zbadać czy obwód nie jest przerwany, jest użycie styku NC albo coś podobnego co obecnie jest tam używane, pomiar niewielkiego prądu wpuszczanego na cewke stycznika. Swoją drogą, można by obejść. Obwód alarmu dać na NC, obwód gaszenia dać tak jak jest NO. 1) jezeli alarm jest dalej zwarty, wiesz ze obwód działa i alarmu nie ma. 2)...
Witam, mam problem z zaprogramowaniem oryginalnego kluczyka od alarmu/centralnego zamka. Wiem jak się to robi, jednak auto nie chce zapamiętać kodu klucza. Zamiast potwierdzić kod zapaleniem diody, dioda gaśnie. Efekt jest taki, że mam 3 klucze, z których tylko jednym mogę wyłączyć alarm. Auto to Lancia Kappa rocznik 96. Liczę na jakiekolwiek sugestie....
Alarm jest fabryczny czy dokładany? Kluczyk z pilotem fabryczny czy dodatkowy pilot do alarmu? Ciężko coś podpowiedzieć nie znając szczegółów.
Na syrence alarmu, (tam gdzie wyje) jest stacyjka. Dedykowanym kluczykiem trzeba ją wyłączyć. Ma ona swoje zasilanie i reaguje na spadek napięcia akumulatora. Powinieneś mieć taki kluczyk.
Sprawdź cztery jedynki.
A który model bo mam kilka instrukcji np. taką
Witam. Miałem podobny problem na warsztacie z A6 z2003r. przekładka z anglika. Z pilota otwiera i zamyka się całe auto, natomiast z kluczyka od kierowcy tylko zamyka i alarmuje. Gdy chcę otworzyć kluczykiem otwiera tylko drzwi kierowcy a alarm się włącza. I tak ma być. Chyba, że zmienimy kodowanie w komforcie. Gdy w kodowaniu zmienimy bez alarmu to...
Pytanie nie do końca zrozumiałe. Mianowicie w jaki sposób chcesz kluczykiem sterować alarm i jakim systemem dysponujesz? Generalnie w Renault sygnał immobilizera jest kodem i lepiej z nim nie zaczynaj. Bawić możesz się z sygałami wychodzącymi ze sterownika (komputera). Wprawdzie jest po drodze dekoder z centralnym zamkiem ale też trochę wiedzy należy...
Jak wyje musisz nacisnąć otwieranie,po chwili zamykanie i znów po chwili otwieranie i jest ok,tylko nie nerwowo.Trwa to z 10s,taki urok tego alarmu.Najlepiej oznacz sobie wyrażnie przyciski na kluczyku.
Witam po raz pierwszy, Mam mały problem przy alarmie samochodowym z funkcją podtrzymywania pracy silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki a że jestem lajkonik w tej dziedzinie to proszę o pomoc. Alarm ma podać z powrotem napięcie na konkretne przewody po zaniku oryginalnego zasilania /wyjęcie kluczyka ze stacyjki/. Robi to ale się strasznie ślimaczy...
Witam! Obejrzyj stronę wraz z linkami, którą podałem. Transponder znajduje się właśnie w tej części, w której jest zamocowany bagnet (kluczyk). Elektronika z przyciskami to CZ + alarm (jeżeli masz). Pozdrawiam Jan
Pierwsze co się nasuwa - jeśli auto nie reaguje na pilota, wymienić baterię w pilocie. Kwestia tego co dalej, bo możliwe, że trzeba by dogrywać tego pilota z nową baterią do alarmu, bo się może rozkodować podczas wymiany baterii, i się narozrabia więcej... Jaki to pilot? Masz kluczyk i pilota w jednej obudowie https://www.google.com/search?q=Audi+A3+...
Alarm dokładany czy fabryczny? Pilot tylko jeden? Przeważnie tak to działa, że otwarcie pilotem powoduje rozbrojenie alarmu a kluczykiem niekoniecznie.
Sterowanie zamka w bmw jest troche "porąbane", musisz przywrzeć do masy ale i odłączyć na chwile od wkładki. Podlączenie przewodów blokujących do wkładki nic nie daje. Bo nie ma na nich masy przy odryglowaniu kluczem. Jak przetniesz przewód biało/czarny to przynajmniej alarm nie rozbroi się od impulsu z siłownika. Nie wiem jaki sens jest podłąlczać...
Otwierając z kluczyka bez wyłączenia alarmu ( pilotem) uruchomiłes go. Wymień baterie w pilocie i spróbuj go zamknąć i otworzyć.
dioda tez uległa uszkodzeniu, a wymieniłem w tem sposób ze wylutowałem i wsadziłem nowe ale tego nie zrobisz bez specjalnych narzędzi-elementy bardzo małe
Problem nie tam. kazsys, to twój samochód?
Cobra. Odłączyć centralę, może być w wersji kompakt zespolona z syreną pod maską. Połączyć przewody odcięcia. Schematy na forum.
Odesłać do dystrybutora pozostaje. Dokładnie jest tak, jak pisze Ireneo. Serwis prowadzi firma Logic w Warszawie.
Odpowiedź była niejednoznaczna to raz. Dwa to czemu nie dali 2 pilotów do alarmu. Był tylko 1 z zapasowym kluczykiem i oryginalny kluczyk. Alarm montowany był w serwisie przy zakupie auta (tyle wiem). Wcześniej nie wiem czy działał z oryginalnym kluczykiem bo okazało się, że syrena była wyłączona. Wyszło to dopiero jak alarm zaczął szaleć (brak kontrolek...
Pilot alarmu w oryginalnym kluczyku, czy luzem dołożony ?
Aby wyłączyć zabezpieczenia: Peugeot 308 T9 1. Zamykasz samochód pilotem (wyje alarm). 2. Otwierasz kluczykiem drzwi kierowcy. 3. Odpalasz (przestaje wyć alarm). 4. Wysiadasz ,zamykasz go kluczykiem i cisza :) 5. Otwierasz pilotem. 6. Zamykasz pilotem i cisza :)
Zwykły kluczyk .
Podpinam sie, gdyż mam podobny problem, a nigdzie nie moge odszukać odpowiedzi. Po podłączeniu aku alarm sie załącza. Syrena pod maską wyłączona z kluczyka. Centralny zamek z pilota działa lecz nie dezaktywuje alarmu. Po ok 6 min, awaryjki przestają migać. Dioda straszak od alarmu dalej sobie miga. Po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolki standardowo...
Cześć Zobacz na www.dest.pl oni robią alarmy DOG pod fabryczne kluczyki.
Wszystko jest OK. Nowsze syrenki nie pozwalają na wyłączenie kluczykiem alarmu jeśli został już aktywowany ;)
czy przed otwarciem auta kluczykiem alarm został wyłączony bo jak nie to wszystko jest ok. centralny zamek nie może sterowac tym alarmem. podobnie z klapą.
Da się to jakoś rozwiązać w prostu sposób żeby można było odryglowywać zamki z pilota i żeby się oryginalny alarm nie włączał przy tym? Musiałbyś wpiąć się uniwersalnym alarmem w kabel po kluczyku, który odpowiada za otwarcie drzwi z kluczyka i po problemie - bo zapewne jest tam jakiś mechanizm rozpoznania że otwarcie nastąpiło z kluczyka. Innej możliwości...
a napiszcie mi jak sie programuje kluczyk
Tryb demonstracyjny można włączyć lub wyłączyć, postępując zgodnie z następującą procedurą: Odłącz i podłącz piekarnik do prądu i w ciągu dziesięciu sekund naciśnij kolejno klawisze alarm, klawisz kluczyk i start / stop.
Zamknij samochód pilotem siedząc w środku, odczekaj 30 sek., a następnie otwórz drzwi od środka. Jeśli jest ryglowanie i nie możesz otworzyć od środka otwórz maskę samochodu. Jeśli nic nie zacznie trąbić to nie ma alarmu. Jeśli jest fabryczny alarm w zamku maski jest przełącznik, którego zadaniem jest wykrycie otwarcia klapy pojazdu. Dioda znajdująca...
Jednym włącz zapłon, drugim przekręcasz w drzwiach na zamknij i przytrzymaj przycisk aż mrugnie kierunkami. Jeżeli masz jeden klucz, to samym grotem włącz zapłon, wyjmij wkładkę w drzwiach kierowcy, i wkrętakiem płaskim w zamku przekręć w pozycję zamknij i jednocześnie naciśnij guzik na pilocie. A jak nie możesz wyjąć wkładki bo .... to rozbierz tapicerkę...
Alarm fabryczny czy dokładany? Fabryczny Dodano po 2 Dziś cały dzień było ok. Po pracy wróciłam zaparkowałam weszłam do domu i 2 razy się wlaczyl i wyłączyłam go pilotem z kluczyka
Gdy kluczyk był sprawny (czyli płytka w kluczyku) alarm i centralny zamek uaktywniałem kluczykiem. Po uszkodzeniu płytki w kluczyku byłem zmuszony zainstalować nowe sterowanie centralnym zamkiem z dwoma nowymi kluczykami. Oryginalny alarm mogę włączyć i wyłączyć tylko takim małym kluczykiem (centralka alarmu w bagażniku po prawej stronie) ale przecież...
gdzie znajduje się bezpiecznik bądź centralka fabrycznego alarmu w fiacie siena W tych samochodach nie było fabrycznego alarmu. naciskam na guziki na nim to dioda świeci czy jeżeli jak naciskam na pilot i świeci na nim dioda to jest sprawny czy może być uszkodzony? Świecąca dioda LED - to nie znaczy, że pilot jest sprawny. Należy użyć testera i sprawdzić,...
Kluczyk jest od syreny dokładanego alarmu, lub jakiegoś podobnego chińskiego dziadostwa.
30 na przekaźniku łączysz razem z 86 i żółtym - zasilasz przekaźnik oraz informujesz alarm o załączeniu stacyjki jeśli masz siłowniki 2 przewodowe to znaczy slave to nie będziesz miał sterowania z kluczyka - tylko pilot alarmu w sterowniku CZ : masz czerwony + , czarny -, niebieski i zielony silnik siłownika, biały i brązowy sterowanie z siłowników...
sprawdzałem żaden kabel sie nie urwał? syrena wyje jak się ja włączy kluczykiem i nieważne czy jest alarm wączony??nie da się tego wyłączyć w żaden inny sposób ,tylko kluczykiem. alarm działa tylkoże bez syreny
7FBEF20 maszt dziala prawidłowo ale nie jedzie do przodu ani do tyłu,po przekreceniu stacyjki wyswietla sie ad-2 i ad-1 I KONTROLKA KLUCZYK I PIPCZY ALARM ,PRZY WLACZENIU WSTECZNEGO ZAŁACZA SIE SYGNAL COFANIA ALE NIE JEDZIE
Nie masz kluczyka do alarmu?
Witam . W pierwszej kolejności musisz doprowadzić do porządku zamki drzwi i jego przewody ,tak jak wcześniej koledzy podpowiadają.Nie sprawne krańcówki powodują; -po otwarciu samochodu z pilota lub kluczyka ,otwarciu drzwi ,po chwili zamki ponownie się zamkną samoczynnie -po zamknięciu samochodu (kluczyk ,pilot)uruchomi się alarm klakson fabryczny -nie...
Witam! Chciałbym zapytać, czy w samochodzie marki Volkswagen (nie pamiętam dokładnej nazwy) można wyłączyć alarm poprzez przekręcenie kluczyka w zamku ? Z góry dzięki. ;)
no to musisz dołożyć ten interfejs aby sterować kluczykiem np. nr aukcji 2320565741 lub 2343377569
Witam! Podlacze sie i prosze wszelkie informacje o alarmach serii GT (GT-31). Kupilem auto i nie mam pilotow, jedynie co to kluczyk, moze ktos mi zasugeruje czy mozna jakos te piloty dokodowac czy szkoda zachodu. Ciekawe jest to ze gdy zalacze kluczykiem alarm nic sie nie dzieje, nic nie swieci na centralce. Bardzo prosze o pomoc, shcematy, instrukcje...
Witam podłączyłem ten alarm z pilota otwiera sie i zamyka bez problemu ale jak chce otworzyc lub zamknąc kluczykiem to pali sie bespiecznik cos pewnie zle podłączyłem tylko nie wim co?Pomocy Pozdrawiam
Klucz jak ci nie wchodzi do końca to uszkodzona wkładka centralny nie ma na to wpływu wyciąg ją i w pionie podłej np wd albo popatrz czy coś ci tam nie wpadło nie napisałeś czy otwierasz pilotem czy kluczykiem
ja mam w oryginalnym kluczyku
Jeżeli to jest faktycznie alarm fabryczny (po rozszyfrowaniu wyposażenia wg numeru VIN pojawi się opcja EDW) to jest on rzeczywiście załączany poprzez obrót klucza. Z tego powodu jest nic nie warty: istnieje wiele sposobów na przekręcenie wkładki zamka bez użycia oryginalnego kluczyka :D Jeżeli faktycznie chcesz się tym bawić, to alarm jest uzbrajany...
Witam Będąc na parkingu włączyłem kluczykiem alarm - dzwi zamknięte alarm włączony. Po powrocie kluczyk nie działa drzwi zamknięte. Wymieniłem baterie w pilocie i dalej nic. Drzwi mogę otworzyć i wsiąść ale włączy się alarm i tu mam pytanie. Czy po włożeniu kluczyka do stacyjki alarm się wyłączy. Proszę o pomoc jestem 200 km od domu
Przyślijcie mi ten schemat, ale nie na moją skrzynkę bo dziwnym trafem nie dochodzi tylko na skrzynkę kolegi piotrek_j_bie(at)interia.pl dzięki.
Fiat Code czyli ten kluczyk na desce świeci się cały czas Fiat Code, to problem z fabrycznym immobilizerem a nie z alarmem. Zalanie transpondera w główce kluczyka raczej go nie uszkodzi. Nic nie piszesz o dodatkowym pilocie przy kluczykach (tylko w tytule postu). Doprecyzuj opis usterki , zamieść zdjęcia itd, bo post trafi do kosza.
Kwestia tego, czy chce się Tobie poświęcić czas na rozebranie tego compactu. Stacyjki do aktualnie sprzedawanych syrenek z własnym zasilaniem (takie same znajdziesz w obudowach PC) kosztują ok. 1,5-2zł/szt (z kluczami). Czy wystarczy jedna para styków, to sam ocenisz, gdy rozbierzesz alarm.
Tak na marginesie który rok tej Micry ? Nowa Micra, bo ma sterowanie zamkiem w kluczyku.
No tak racja ale to jest na kluczyk można go włączyć i wyłączyć i teraz nie działa ani alarm ani auto wyłączam kluczykiem i nie odpalę włączam kluczykiem i nie dział i też nie odpala?
alarm kluczyk syrenki alarm kluczyk syrenka kluczyk alarm tytan
toyota corolla żarówki samsung mruga dioda zasilania gniazdo ładowania tomtom
Jak podłączyć myszkę Bluetooth Esperanza do komputera Błąd adaptacji przepustnicy w Fiat - przyczyny i rozwiązania