W środku na 100% jest transponder
Trudno powiedzieć czy wyeliminowałem usterkę, ale żadnego zimnego lutu nie znalazłem. Jest tam w tej puszce przy kluczyku trymer do czego on może służyć? Czym można na nowo zaprogramować klucze?
Z kluczyka otwiera się normalnie? Może być i coś plastikowego, ważne żebyś delikatnie poruszył trymer.
Witam próbowałem zaprogramować kluczyk wg powyższej instrukji i fakt ruszyło mi to ale kiedy próbowałem zrobić to jeszcze raz to sie juz nie dało i na dziń dzisijszy moje zdalne sterowanie nie chodzi. czy musze odczekać jakiś czas zeby znowu probować zaprogramować kluczyk??? programowanie kluczyka odbywalo sie w nastepujący sposób obróciłem kluczyk...
Możliwe, że któraś nóżka transpondera (taki pająk) się odlutowała. Najwyraźniej nie wiesz co to transponder i do czego służy. Nie ma on nic wspólnego z pilotem, jest tylko do immo i nie ma ani jednej nogi. W pilocie jest trymer i wystarczy że pęknie i już pilot zmienia częstotliwość nadawania.
dałem trymer SMD 3-10pf precyzyjnie dostroiłem plastikowym śrubokrętem i działa rewelacyjnie
dzieki bardzo juz jestem na 70% pewny ze to trymer tylko pozodtaje pytanie jakiej pojemnosci:?:
Może dla kogoś kto nie widział rozebranego takiego kluczyka zdjęcie wydaje się nieczytelne ale jeśli ktoś ma taki kluczyk to jak tylko rozbierze odrazu zobaczy o co chodzi.Przy jednym ze switchy powoinien być chyba PR albo trymer
Dołączam fotki tego co mnie interesuje. Kluczyk z zewnątrz wygląda tak: http://www.allegro.pl/item182898467_kluc...
Najlepiej kupić używany kluczyk i przełożyć kwarc. Można próbować wlutować ten drugi co masz i dać między jedną nogę a masę układu trymer 10pF ale moim zdaniem jest to bez sensu bo i tak nie wiesz jak ustawić trymer by wyregulować częstotliwość oscylacji.
ja mam tak samo z moim. Jesli uda Ci się rozkręcić kluczyk i wyjąć płytke pilota to powinien być tam taki maleńki trymer. stań jakieś 5-10 m od auta i pokręć (najlepiej plastikowym) śrubokręcikiem tym trymerem delikatnie i spróbuj zamknąć i otworzyć auto. Rób tak dopuki się nie otworzy i nie zamknie, potem stań dalej od auta i powtórz operację. Drugą...
Wylutować trymer i switche, resztę dokładnie wymyć w myjce ultradźwiękowej. Poprawić lutownicą wszystkie punkty lutownicze, ciągłość "ścieżek" sprawdzić pod mikroskopem warsztatowym. Wlutować najlepiej nowy trymer i switche, sprawdzić "co" i z jaką mocą nadaje pilot.
Carrier, SERDECZNE DZIEKI!!!! To dziala magiczna liczba 8 - 8 razy przekrecalam kluczyki i sie wylaczyl diabel jeden. A z tym trymerem moze i cos jest na rzeczy bo troche pokrecilam nim , byla to jedyna "srubka" w pilocie mam nadzieje ze juz w Polsce ktos go zaprogramuje (pilota) i bedzie OK. Juz mam dosc tego samochodu, jest naprawde idealny na dlugie...
Witam Mam problem z fabrycznym centralnym zamkiem i alarmem w NUBIRZE II. Alarm jest sterowany przez pilota w kluczyku - opis na kluczyku : RK-700EU. W pilocie jest jeden układ scalony i kilka elementów biernych - żadnych trymerów i innych ustawień. Problem polega na tym, że pilot ma mały zasięg - działa z wewnątrz kabiny a na zewnątrz trzeba kluczyk...
Witam, potwierdzam wszystkie zalety anteny HB9CV. Wykonałem taką na pasmo 2 m już ponad 2 lata temu, przy okresowej (średnio co 6 miesięcy) konserwacji pracuje znakomicie. Przeznaczyłem ją do pracy w polaryzacji pionowej - na dystanse ok. 18 km od przemiennika SR1P i mocy nadajnika w moim "murzynku" w granicach 8 - 18 W mam raporty Q5 w różnych porach...
W Oplu pomaga włączenie zapłonu i przytrzymanie przez kilka sekund przycisku w pilocie az zamknie się zamek.Kluczyk adaptuje się i jest OK.Moze w Fordzie jest podobnie.Proponuje przedtem sprawdzic baterię.Jezeli to nie pmoze mozna spróbować dostroioć trymer.To taka mała puszeczka w kluczyku.Należy delikatnie regulować rdzeń plastykowym wkretakiem.Pozdrawiam...
Witam. Chciałbym dowiedzieć się na jakiej częstotliwości pracuje pilot w/w alarmu. Pilot jest jedoprzyciskowy. Dorabiam właśnie nową płytke do tego pilota pod oryginalny kluczyk typu "scyzoryk" ale nie mogę dostroić anteny. Ścieżke anteny odwzorowałem najdokładniej jak tylko się dało (taka sama szerokość ścieżek. długość i odległość między ścieżkami.)...
Witam. Koledzy mam podobny problem, posiadam dwa piloty Hella 433 MHz do Seata Toledo II 1999r. Jeden do mojego i drugi do takiego samego Toledo brata, obydwa są z wytloczeniem kluczyka na przyciskach (jeśli czymś to się różni od tych z klodkami). Na moje nieszczęście w obydwu brakuje tej samej części co na zdjęciu na gorze tematu, i tu moje pytanie...
Udało się wymieniłem te kondensatory rurkowe oraz przestroiłem według tej instrukcji https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... wskoczyły pięknie stacje tylko jeszcze muszę je dostroić tymi cewkami L2 i L4 na razie nie dawałem trymera na c13 włożyłem 12pF. No i mam problem z tym malutkim kluczykiem trójkątnym do cewek muszę sobie...
domyslam sie, ze zmacio dobrze mowi, bo to on jest expertem a nie ja. ja tylko potrzebuje sposobu jak zakodowac kluczyk, czyli tej kombinacji zaplon, przycisk, zaplon itd robilem juz to z seryjnym alarmem i kluczykiem a teraz jeszcze potrzebuje tego samego do boxera 919. nie wiem czemu to wszystko tak mi utrudniacie, nie mam czasu zeby wyprobowywac...
Wlutowałem trymer 3-10 pF, dioda mrugają na pilocie samochód nie reagował, zaniosłem do pana od kluczyków pilota z prośbą o ustawienie, szybko sprawdził i przekazał mi "pilot nie daje żadnej częstotliwości pilot martwy". Zastanawiam się co źle zrobiłem, może przegrzałem trymer, albo przegrzałem coś obok.
Próbowałem kręcić trymerkiem ale się nie udało :( Sprawdzałem też na oscyloskopie, że pilot wysyła jakieś komendy... prawdopodobnie nieprawidłowe :( Czy mógł się "rozprogramować", "stracić swój kod'? Na razie mam mały sukces- znalazłem przycisk wyłączający alarm (otwieram samochód kluczykiem, wsiadam do wyjącego samochodu, przekręcam kluczyk w stacyjce,...
Po pierwsze dziękuję serdecznie za podpowiedzi. W ASO krzykneli 150 PLN za "zsynchronizowanie" calego "systemu". Odpowiadam na ostatnie pytanie - pilot jest oddzielnie - nie w kluczyku. Od pewnego czasu raz łapał raz nie wiec postanowilem wyminic bateryjke. Dobrze, ze mam zapasowy kluczyk z pilotem. Mam nadzieje, ze moje proby z regulacja trymera (ktory...
jeśli chodzi o klucze tranzyst. to termin nie jest mi znany. Tranzystor w takiej konfiguracji, że pracuje tylko na 2 stany - albo w pełni zamknięty, albo w pełni otwarty. Teraz tranzystor jest sfajczony i nie wiem który z pięciu. Wylutuj wszystkie, lutuj po jednym. Generalnie nie wiem co z tym napięciem na oporniku 68 Ohm Wywalić i ten opornik, i diodę...
Witam wszystkich, dziekuje za rady. Faktycznie moze to byc wina tych trymera. Bo sytuacja miala miajsce tylko po jezdzie (jak wiadomo nasze drogi sa jakie sa) a pilota mam przy kluczykach to troche sie poobijal. Jak zacznie swirowac poczyszcze i ew. wymienie trymerka. Oczywiscie o wynikach poinformuje.. pozdrawiam Marcin
Pilot coś nadaje ale nie mam możliwości sprowadzić z jaką mocą i na jakim pasmie .A jest możliwość ze podczas lutowania umyłem płytkę z resztek topika jest możliwość zalania trymera i pilot nadaje na innej częstotliwości.Po zakodowaniu pilot działa dopóki nie wyciągnie sie ze stacyjki.
Witam .Link do kodowania pilota tego alarmu może to pomoże.http://www.elektroda.pl/rtvforum/... Nie chcę zakładać nowego posta ,więc podepnę się pod ten sam temat . U mnie przestała migać dioda na desce rozdzielczej i nie wiem ,gdzie zacząć szukać usterki,może ktoś mi podpowie z kolegów ? Dodam szczerze , że pokręciłem trymerkiem...
Jest to kondensator dostrojczy (trymer). Pozwala na dobranie odpowiedniej pojemności pomiędzy bazą i emiterem tranzystora w nadajniku. Zamiennik pilota pewnie jest osiągalny, ale możesz mieć problem z samodzielnym zakodowaniem go do auta. Z tym zwróć się lepiej do specjalisty od kluczyków i pilotów.
Schemat dostalem od producenta. Zadzwonilem do nich i poprosilem. W każdym razie dzieki za checi. Alarm nadal nie dziala. Spawdzalem instalacje. Masa jest, + po aku, i po kluczyku tez. Podejrzewam centralke, pilot chyba sprawny bo jaby bylo zwarcie na trymerku to by dioda nie swiecila.
Witam To mój pierwszy post, więc na początek mówię wszystkim witajcie. Przeszukałem to forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Teraz do rzeczy: od pewnego czasu nie mogłem uzbroić alarmu z jednego z pilotów. Dzisiaj podjąłem kolejną próbę. Przyłożyłem pilota blisko domniemanego miejsca instalacji centralki i po jakimś czasie udało się uzbroić....
Tak przepraszam moja wina, nie napisałem tego. To co na schemacie jest dodane do instalacji. Też mnie to dziwi. W czasie normalnej pracy na przewodzie czarnym występuje +12V, po wyciągnięciu kluczyka napięcie znika, i mój moduł podaje dodatkowe +12V aby dalej operować lusterkiem. Zdarzyło się że po przekręceniu kluczyka i podaniu napięcia z instalacji...
Witam! Słabo się na alarmach znam więc proszę się nie śmiać. Alarm nie chce się zdeaktywować z pilota, nie jest to wina baterii, bo po wymianie na nowa nic sie nie zmieniło (dioda w pilocie mrugała zarówno przed jak i po wymianie). Tydzień temu już mi raz zgłupiał, tzn z 5 minut walczyłem aż zadziałał. Przez tydzień byl spokój, ale teraz juz chyba padł...
A podłączyć się przekaźnikiem NC pod czujnik ciśnienia oleju? Brałem pod uwagę takie rozwiązanie (wyszukać czujnik, który włącza się po odpaleniu silnika i wyłącza po jego zgaśnięciu) - pytanie, czy wspomniany czujnik ciśnienia oleju właśnie tak działa a nie włącza się już od razu po przekręceniu stacyjki w pozycji ON (przed zakończeniem kręcenia rozrusznikiem)....
Ale można przecież użyć kluczy tranzystorowych (MOSFET), scalonych - chociażby starych CD4066, są i inne wielokanałowe... przekaźniki to niefortunny pomysł. Koledze zależy na super-precyzyjnej regulacji. Stąd przekaźniki i rezystory 1%.(realnie 1% to 0,1%) To ma być układ audiofilski.(jak zrozumiałem) Ta dziedzina ma swoje prawa. Często nie dające...
Ehh, te "opisy" - bo się schematu wstawić nie chce... Skoro jest mowa o maksymalnie ośmiu diodach i tranzystorze w liczbie pojedynczej, to optowałbym za tym, że jeden tranzystor steruje nimi wszystkimi jednocześnie. Niemniej jednak, warto aby kwestię tę uściślił autor tematu. jest tam 8 tranzystorów, z których każdy steruje jednym LED-em z prądem 1-5mA....
trymer01 bardzo dziękuję. Też mi tak "wychodziło" dekodowanie ale szukałem potwierdzenia, element siedzi w pilocie-kluczy do mercedesa który jest zasilany 2 bateriami CR2025. Każda zasila inny obwód a więc max. napięcie to 3,30V a więc jakie zadanie może spełniać dioda Zenera 6,8V w tym układzie.
Przelicznik 0,8 to rozmiar teoretyczny wierzchołków gwintu w otworze, ale tylko dla małych gwintów. Np. dla M3 - otwór 2,5mm, a nie 2,4mm, dla gwintu M6 - otwór nie 4,8mm ale 5,0mm, dla M10 - nie 8mm ale 8,5mm itd - to z pamięci. Nie tylko przelicznik dla małych gwintów ale także zależność w jakim materiale się wierci i gwintuję. Gdzieś miałem nawet...
Witajcie, z góry przepraszam za odkopanie tematu. Temat pomógł w zrozumieniu kluczy na tranzystorach bipolarnych, więc czy znajdą się osoby które mogłyby dodać co nieco o kluczach na tranzystorach d-mosfet i e-mosfet. Korzystam obecnie z książki "Sztuka elektroniki" i natrafiłem na klucz z tranzystora e-mosfet, gdzie podłoże jest zwarte do masy, a znowu...
No dobrze, wszystko rozumiem, ale ta głowica ukf raczej niejest uszkodzona... Strojąc trymerem pomocniczym(dostrojczym) heterodyn biegle zmienia częstotliwość, strojąc zaś trymerem dostrojczym wzmacniacza w.cz słychać i widać na wskażniku różnicę gdy wzmacniacz wzmacnia super, i gdy sie go odstraja od tego optymalnego wzmocnienia... tak więc oba AF-y...
LM324 nie jest ani wystarczająco szybki, ani nie ma takiej obciążalności prądowej żeby nadawał się do twojego układu. Pewnie wykorzystam jakiś wzmacniacz typu rail-to-rail. Ten jest póki co do testów. I co ci to da? bo moim zdaniem niewielka z tego korzyść, a dynamikę pogarszasz. Czemu pogorszę dynamikę? Znajdź lepsze klucze analogowe, o mniejszych...
Witam! Można zastosować jeszcze tranzystory bipolarne w inwersyjnym układzie wspólnego kolektora. W tym przypadku po prostu zamienione są funkcje kolektora i emitera. Gdy napięcie sterujące (tranzystor n-p-n) bazy jest dodatni względem potencjału kolektora tranzystor jest włączony. Zaletą tego rodzaju połączenia jest znacznie mniejsze niż w przypadku...
Jesteś tego pewien co piszesz ? Prostownik jest jeden z kondensatorem głównym i jak widać piszesz totalne farmazony. Mostek, kondensator, rezystor i znów kondensator a te bezpośrednie to zazwyczaj kontrola napięcia i przebiegu taktującego z sieci 230V. Rezystory do rozładowania kondensatora głównego dodaje się po to by generator nie pracował przy zbyt...
trymer ceramiczny amator trymer maszynka trymer
schemat zasilacz antenowy strumienica zamiast katalizatora hamulec grzać
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Zawieszenie nawigacji Modecom - brak reakcji, co robić? Skoda Octavia II 1.6 TDI - Pękające przewody paliwowe