Nie podałeś jaki silnik , ale po czujniku to chyba HDI , czujnik jest z przodu pod kołem pasowym.
Chyba w większości samochodów tylne boczne szyby nie otwierają się do końca. Jeżeli otwarcie jest symetryczne prawa/lewa, to widocznie tak ma być. Z reguły ograniczeniem jest podcięcie na wnękę koła.
Zapomniałem dodać, że jest nowy od strony koła które słabo hamuje
Dmuchawa działa bez problemu. Co mogłem po stronie elektryki to już dziś sprawdziłem. Podejrzewam, że za ten stan rzeczy może odpowiadać zużycie koła pasowego (tego z gumowym tłumikiem drgań). Przypomniałem sobie, że już kiedyś błąd ładowania (nie miałem wówczas odbiorników gniazda zapalniczki) był spowodowany zużyciem gumy w tym kole i wszystko tam...
Samochód mały przebieg a z podkręceniem ( nie wiem jak na 100% sprawdzić ) ma 500tyś ? Temu zużyty alternator? Zdemontowałem alternator pokręciłem i sprzęgło się zablokowało, prawdopodobnie elementy ze środka sprzęgła rysowały obudowę i wióry aluminium. Czy bez klucza jest możliwość zdjąć koło? Nawet Al nie podpowiedziała że to, a z zewnątrz wszystko...
Potrzebny jest przyrzad do pobudzenia nadajnika w kole. Jesli nie masz, a na pewno nie masz, pozostaje ci wizyta w ASO.
Było wymieniane łożysko lub półośka klocki lub cokolwiek robione przy tym kole? Rozebrać wymyć wyczyścić
Z reguly wine za taki stan rzeczy ponosza uszkodzone czujniki przy kolach. Wystarczy podpiac samochod pod komputer i wykaze co sie stalo i gdy czujnik jest uszkodzony to przy ktorym kole.
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube.
Zdejmij pasek i poruszaj kołem. Zobaczysz czy się "telepie".
Musisz założyć rozrząd kompletny z kołami i z czujnikami z tego oryginalnego silnika.
Co to znaczy problem z ustawieniem na znaki? Dodano po 41 Czasami nie są tam pływające koła na wałkach.
Tu masz link do części: http://www.motointegrator.pl/ w załączniku dane fabryczne ogólne do sprzęgła (rysunki, sposób naprawy). I drugi z wartościami momentu dokręcenia śrub i nakrętek silnika i podzespołów.
Czytałem to już . Dodano po 11 Ale podobno jest fachowa blokada do odkręcenia śruby koła pasowego? I od jakiego silnika kupić koło sztywne?
Wilgoć w kalkulatorze abs dziękuję i pozdrawiam. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
I jedno i drugie jak się zatrzymałem to dymiło się i z prawego jak i z lewego koła
Podstawa to poprawny montaż i kolejność. Zatem. Zakładasz nowe tarcze i klocki, zakładasz wciśnięty zacisk hamulcowy, wciskasz parę razy hamulec do oporu i dopiero wtedy zakładasz i regulujesz linki.
To miało podpowiedzieć jak liczone są wtryski od koła czy rozrządu.
Mógłbyś przedstawić zdjęcie rozrusznika? Nowoczesne samochody są na tyle wyciszone, że nie będzie wewnątrz słychać rozrusznika który pracuje w wyniku sklejenia styków elektromagnesu (bez zazębienia z kołem zamachowym).
Jak Wymienic osłone przegłubu pół ośki od strony koła w Citroenie Jumpy??
Hałas pochodzi wyraźnie ze skrzyni. Poza tym - gdyby to były łozyska sądzę, że terkot zmieniał by sie w czasie skrecania i byłby inny po podniesieniu koła.
Podaj rocznik auta, wersję nadwozia i rozmiar kół.
Ale na kole zamachowym są tylko dwie szczerby, które chyba odpowiadają za generowanie impulsu przez czujnik. Raczej niemożliwe żeby coś się satło z tym kołem...
Na pierwszy "ogień" posprawdzaj wszystkie osłony w komorze silnika czy któraś nie luźna , potem paski i koła pasowe.
Wszyskie na jednakowej wysoskosci, w polowie skoku, 90° przed GMP 1 i 4 cylindra. Przestawiony jest tylko rozrzad. Zaplon i wtrysk sa synchronizowane z walem korbowym przez czujnik na kole zamachowym.
Koło pasowe wałka rozrządu w obu silnikach jest identyczne ?, chodzi mi o zęby koła fonicznego czujnika połozenia wałka
W kołach masz otwory, a w bloku gwintowane otwory. Śruby bodajże M8. Niech mniektoś poprawi jeśli się mylę.
Nie trzeba.
Powinna zejść bez problemu. Ale co jest z kołem nie tak?
Wygląda na evap. A nawet nim jest.
Bardzo dziękuje za porady. Sprawdziłem tarczę i jest ok. Klocki w zacisku chodzą bardzo luźno . Przeczyściłem jeszcze raz tłoczek zacisku , odpowietrzyłem koło i przez 1 dzień było wszystko ok. Na drugi dzień znowu powtórka- blokuje . Zoriętowałem się że na tylnym kole jest ślad jakby się płyn sączył więc może to jest przyczyną - ale czy to może powodować...
Pod kołem pasowym wału korbowego .
Po regeneracji głowicy (wygięte zawory) + poprawne ustawienie rozrządu (naprawa uszkodzonego klina koła wałka rozrządu)
Generalnie to jest normalne w małych autach, że przy hamowaniu tył idzie w górę a przód w dół... ale jeśli skala tego zjawiska Cię niepokoi, to upewnij się, że elementy układu hamulcowego pochodzą z tego samochodu, w szczególności pompa hamulcowa, pompa ABS, oraz zaciski/tłoczki. Piszesz o podskakiwaniu... czy mam rozumieć, że tył idzie góra-dół przy...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Jeżeli jest tak jak piszesz to instalacja jest źle wykonana. Zasilanie musi być brane z akumulatora (+) zabezpieczone bezpiecznikiem, a masa z karoserii lub akumulatora. Z cewki instalacja LPG bierze informację o obrotach silnika. Więc mało prawdopodobne. K2D ma identyczny blok jak inny TU3 (KDX, KFX). Czujnik będzie w bloku, możesz tez sprawdzić czujnik...
Na kole zamachowym.
Witam, chcę kupić używany komplet 4 kół do samochodu Citroen Berlingo I 1.6 HDI. Znalazłem kilka aukcji na Allegro i Olx, jednak zastanawia mnie czy zakupione koła będą pasować do mojego auta. Wymiary opon są takie same jak u mnie: 175/65/R14 Rozstaw śrub również: 4x108 Wątpliwości mam natomiast co do parametru ET. Felgi z ogłoszeń mają ET 37,5; natomiast...
Citroen ( peugeot) 1.6 hdi 9hx. Gdzie bkokujemy wał do ustawiania rozrządu? Pod rozrusznikem, z tyłu od strony polosi czy trzeba zamontować gdzieś blokadę na żeby koła zamachowego?
W którą stronę odkręcać śrubę na kole pasowym w citroen C2 bezyna
Nie rozbieraj całej pompy bo to nie ma sensu. http://www.dieselcars.pl/453,1...ompa-bo... Tylko tak jak powiedziałem są różne długości. Uszczelniacz od strony koła wyrywasz.
Wczoraj znów to samo ale jak skręciłem koła to przestał.
Witam bardzo by się przydała pomoc . Aktualnie jestem bogatszy o oscyloskop . Pytanie jak poprawnie go podłączyć by go nie spalić . Pierwsze próby to cisza , czarny ekran . Napięcie na wtyczce od sterownika to 11,7 V . Mam dodatkową informacje że pomiar jest jednego przewodu ,drugi to masa sterownika . Pytanie czy może być masa z akumulatora . Kolejne...
Witam, z silnikami 1.4 vti i 1.6vti zajmuje się od kilku lat i są to bardzo trudne silniki, odnosząc się do wypadania zapłonu i falowania silnika to przede wszystkim zacząłbym od sprawdzenia sterownika silnika gdyż jest to bolączka tych aut, wymiana i szukanie przyczyn pochłonie bardzo dużo pieniędzy. Mechanicy rozkładają ręce i sami nie wiedzą co sie...
Te drugie to jest aby na lewarku zawiecho nie kombinowalo dzwigani kół podobno
Po sprawdzeniu w lexi wyświetla się wartość -120 stopni na prostych kołach a powinna być zero po każdy różowej kalibracji jest dobrze do wyłączenia stacyjki. Myślę że problem jest czujni skrętu koła kierownicy
Jak masz Diagboxa, to włącz kontrolę parametrów i czy komputer widzi jak koła się kręcą.
W ciągu 1,5 roku i przebiegu około 20 tyś km padły mi 3 koła pasowe. Ostatnie chodziło 5 miesięcy, teraz mam już 4 koło pasowe. Koła pasowe miałem różnych firm, łącznie z tym wzmacnianym. Teraz kupiłem podobno oryginał, ale też już słychać piszczenie. W czym może być problem, w samych kołach czy?
Nie ma żadnej linki, robot jest przykręcony do skrzyni i pod nim jest wybierak. Rolki pod koła i na lawetę
Ten element jak pamiętam "smaruje" koła piątego biegu. ;)
kołek nie jest do blokady koła tylko do gmp do blokady koła jest inny przyżąd
To podaj wszystkie kąty w zawieszeniu i położenie kół.
Przy lewym tylnym kole w podwoziu od spodu. Trzeba zdjąć klapkę.
po złożeniu głowicy i odpaleniu olej się na kole pojawił jak pochodziło kilka minut, więc nie zdążyło się te koło zagrzać , wieć teorie z pocącym się kołem bym wykluczył
W tych modelach często śniedziały styki plusowe przy akumulatorze. Dodatkowo sprawdzić odległość czujnika wałka obrotów rozrządu od koła zębatego paska.
Czy to stukanie jest zsynchronizowane z kołem? czyli co jeden obrót koła to jeden stuk?
Napisałem ten wątek bo podejrzewam albo uszkodzenie sterownika ( o czym pisalem ze zwarcie było mozliwe) albo taka urodę lexii że pokazuje takie osobliwe dane, Przecież ci proponuję rozwiązanie twojego dylematu, ale niestety nie mogę tego za ciebie zrobić... Bez obrazy ale robisz przy tym czy jesteś teoretyk??? Nie , ale mam uprawnienia chłodnnicze...
Pierwsza rzecz to klocki ale ich zostało jeszcze połowa. Noi to też jest zastanawiające jak by to klocki to dlaczego cały czas nie ma tego dźwięku tylko pojawią się co jakiś czas. Skąd wiadomo że została połowa ? Sprawdzałeś oba klocki na kole czy tylko zewnętrzy :) ? Jak klocek zatnie się w prowadnicy nie zawsze zużywa się regularnie. Mogła się też...
Pompa (według specyfikacji) powinna obsłużyć ESP W BSI opcje ESP i podobne są i można je włączyć Bzdura jakich mało, modulator ABS posiada wewnątrz cztery pary (razem 8) zaworów regulujących ciśnienie hamowania w każdym z kół, modulator ESP ma dodatkowo po jednym zaworze modulującym (razem 12) bo ESP hamuje kołami bez wciskania pedału hamulca, ABS...
Cześć. Mam takie same objawy. Zdradzisz, jak udało Ci się naprawić? Pozdrawiam.
Postawiłem go na koła i dalej nic, pompa nie pompuje.
To sprawdź grzanie się tarczy bez używania hamulca. Przejedź kawałek (dobrze by było z 0,5-do1 km) bez używania hamulca, rozpędem, aż do samoczynnego zatrzymania. Stań, sprawdź wtedy temperaturę tarcz. Jeśli będzie podobna w obu kołach, to wszystko w porządku. Jeśli jedna tarcza znacznie bardziej ciepła, to coś jest nie tak.
A jeszcze zapomniałem że po pewnym czasie zapaliła się kontrolka . Chyba ESP . Zrób ten test i sprawdź błędy wszystko się wyjaśni.
Podnieś auto na obu kołach i zobacz czy jest opór.
Chce mieć dwa kluczyki albo mozliwość zapalenia bo jak wracam w nocy z trasy to wspólnik rano rozwozi towar a ja śpię. Nie zostawię mu przecież kluczy po kołem. WYGODNIEJ.
Pewnie układ ESP widzi różne prędkości kół .
Jakby ktoś potrzebował do wymiany paska rozrządu w XSARZE 1,4: Koło pasowe wałka rozrządu blokowane prętem metalowym ø8mm a wał od przodu silnika otwór w bloku do koła zamachowego.
W 2.0 to było bodaj 16 mm zaszlifowane do 8 albo 10. Zmiesrz średnicę czujnika i daj taki sam pret tylko zatocz albo zaszlifuj w stożek to zawsze pewnie trafi w koło zamachowe. Na allegro masz pod hasłem blokada 2.2 hdi wyskakuje fordowska ale gdzie to od wała sie wtyka? chyba zamiast koła pasowego.
Jeśli jest błąd abs/ASR to i błąd hamulca ręcznego też jest, bo wszystkie te systemy korzystają z jednych i tych samych czujników. Ja miałem podobnie tyle że mam manualną skrzynię biegów i nie było problemów z dalszą jazdą. Problem był w wiązce czujnika prędkości prawego tylnego koła. Jeśli jesteś z okolic Łodzi to ja mam programy do diagnostyki Citroena.
10 lat temu w swojej na podobne objawy wymieniłem pompkę i wszystko wróciło do normy. Dostęp po zdjęciu prawego przedniego koła i odchyleniu nadkola.
Z przodu silnika (rozrzad), przy kole pasowym.
Wał też ma blokadę na kole zamachowym.
Problemem okazało się zbyt niskie ciśnienie w kołach... tzn. instrukcja przewiduje więcej niż napompowano.
Jeśli tylko odkręcisz przełącznik zespolony (Com) i nie będziesz do niego zaglądał to czujnik skrętu się nie rozkalibruje. Postaraj się też przed odkręceniem kierownicy ustawić koła na wprost i zaznacz np. pisakiem ślad żeby zamontować kierownicę w takim samym położeniu.
Nie wiem, na jakiej podstawie dostales taka opinie. Z pomiarow to nie wynika. Symetria katow pochylenia kol, katow wyprzedzenia zwrotnicy i pochylenia swoznia jest niemal idealna (30' roznicy, to wiecej niz dobrze). Kat zniosu tez w normie. Nie ma tu zadnego problemu. To, ze katy wyprzedzenia zwrotnicy sa mniejsze niz w danych pojazdu, to nie problem....
Logika nakazuje że kwestia samych opon. Spróbuj przerzucić koła z tyłu na przód
witam po zakupie nie sprawdziłeś i nie wymieniłeś paska ? to poważny błąd, który może zakończyć sie b.kosztownie stan paska najlepiej określić po jego demontażu a nie na kołach pozdro T
Z tylu silnika w kole zamachowym. Nie zaczynaj jednak, jesli nie masz oryginalnej blokady.
No to masz trop,coś jest rozjechane,może dolne koło ma ścięty klin(sugestia nie znam tego silnika ,od żabojadów trzymam się z daleka)klin na wałku,inny wałek koła itd....
Hasło regenerowane sprzęgła firmy luk...
Witam. Próbuję zdjąć koło pasowe z pompy bosch, odkręciłem nakętkę, założyłem ściągacz i nic, nawet nie drgnie, czy tam jest jeszcze jakieś zabezpieczenie?
Citroen C3 2005
Ciężko jest ustalić z tego nagrania, na moje ucho to koło wieloklinowe na wale daje o sobie znać. Guma we wnatrz koła uległa uszkodzeniu. Na drugi plan poduszkę silnika obstawiam.
Częściej niż z samym czujnikiem bywa problem z tarczą magnetyczną koła fonicznego, oglądnij ew obtarcia
Za mało konkretów,a "bulgotanie" to gdzie w silniku,skrzyni,kołach czy kierownicy.Proszę opisać problem "jaśniej"
Nie wymieniał bym paska, tylko ściągnął jedno koło, to po prawej stronie na zdjęciu i zmienił sam uszczelniacz pod kołem rozrządu.
sam pasek rozrządu myśle że jest ok, proponuje zobaczyk do koła zmiennych faz jeśli takie jest. Najprawodpodbniej jest juz nie szczelne, ewetualnie elektrozawór
Wątek uważam za zamknięty. ET38 przy feldze 7cali do Citroena Xsary 99r. o ET18 nie podejdą przy dystansach 15 mm. Dlatego felgi trzeba będzie sprzedać i kupić coś o zbliżonym ET bądź węższe bynajmniej. pozdrawiam! :)
Dysponujesz prawdopodobnie jedynym na świecie citroenem C3 1,4 HDI z kołem dwumasowym, po prostu unikat pogratulować "szczęścia".
Pasuje z psa, tylko rozrząd trzeba kompletny z kołami i czujnikami przełożyć.
Witam . Mam 508sw 2.0 hdi . Pod kołem zapasowym jest zbiornik adblue 17L. Nad lewym kołem nie widzę żadnego zbiornika eolys . Jak poznać , które modele miały adblue i eolys razem ?
Oporności czego? Czujników przy kołach nie sprawdzisz bez specjalnego testera.
Cześć, Jak uporales się z drganiami na kierownicy, też wyeliminowałem opony i koła. Gdzie szukać usterki ? Pozdrawiam Łukasz
(at)jarekjarekjarek Nie napisałem nigdzie że tył z przodem zamieniony. (at)mateusz555222 Sprawdz predkości kół w parametrach testerem.
Tak wiem. Sprawdziłem to rano w AUTODACIE. Po 2002 blokuje się na kole zamachowym.
przyjrzyj się też dokładnie kołom zębatym
To nie kropka to otwór do zablokowania koła w głowicy. I nie "0" a blokada wału a konkretnie koła zamachowego w bloku silnika.
Jak zbiornik jest, to będzie pod podłogą, z tyłu auta, w okolicy koła. Wymieniasz worek z płynem, nie ma opcji dolewania.
Hamulec ręczny na przednie koła ?, takie rzeczy tylko w Citroenie
w okolicach prawego tylnego koła w plastikowej obudowie.. można dolać ale wymienia się cały worek pózniej zapraszam na PLANETA.
łożysko koła citroen felgi koła niszczarka koła
radio kondensator trzeszcz nadawać 433mhz sterowanie triakiem atmega
pioneer sx205 transformator unitra zatra
Jak zmierzyć chwilowy prąd zwarcia baterii? Programatory do kontrolera NXP MC56F8025: NXP USB TAP, P&E Micro, Segger J-Link