Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
Sprawdź czy spręzyna w zawieszeniu nie jest pęknieta, oraz najlepiej porównaj jednakowość przednich amorów ze sprezynami, 3cm to znaczna róznica. Co do kąta pochylenia koła strony prawej - może być kiepskiej jakości zamiennik wahacza dolnego prostego (któregoś z/lub obu wahaczy gornych) albo skrzywiona zwrotnica - dla pewności zmierzył bym rozstaw kielichów...
Dziwne. Jeśli ESP zapala się po ruszeniu w czasie jazdy to znaczy ze czujnik zyje. Jaki kąt widać na prostych kołach? Podepnij VCDS i odczytaj Sterling Angle w blokach mierzonych na prostych kołach.
N oznacza Negatiwe czyli kąt pochylenia koła na minusie. Ja mam sprzęt do geometri PKO Olsztyn i wynik jest podawany w stopniach i minutach a zbieżność w milimetrach. Tak więc Twój Passat ma mieć pochylenie koła -0°30` +/- 0°15'.(na minusie) Kąt wyprzedzenia to 3°00' +/-15' Zbierzność 0,5 mm (zbierzny) +/- oznacza zakres tolerancji jednak trzeba pamiętać...
Było sprawdzane przy mnie. Ale nie chcę się kłócić, ponieważ nie znam się na tym. To ma wymienić na nowe czujniki w kołach?
Nie ma różnicy między kołem pasowym wału korbowego w 1,9 90 km a 1,9 110 km to są te same koła.
Do sprawdzenia wieniec zębaty na kole zamachowym.
Zakładam, że będzie problem z podniesieniem wykładziny bez zdjęcia plastikowej osłony progu. A żeby ją zdjąć trzeba otworzyć drzwi. Kwadratura koła.
Zapowietrzony układ będzie blokował koła
Może Ci rozrusznik działa pomimo odbicia od koła zamachowego.
Bardzo dziwne objawy.Sądzę że nie dostaniesz jasnej odpowiedzi :cry: A co powiesz o łożysku w kole,wiesz jak potrafią nas zaskoczyć :arrow:
SKF VKBA1356 OPTIMAL 100098 OPTIMAL 100099 ORIGINAL 443498625A ORIGINAL 443498625D RUVILLE 5711 FAG 713 6100 30 ORIGINAL 893498625C ORIGINAL 893498625E Complex CX042 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356. QUINTON HAZELL QWB733 SNR R157.11 VW Passat B5 - z silnikiem 1.9TD (110, 115, 130KM) 2.5TDI
A kiedy robisz test na sprawność czujników ABS-u, to prędkość (przy jeżdzie na wprost) jest taka sama we wszystkich kołach???
Ten samochód w angli jeździł po lewej stronie jezdni, a nie do góry kołami.
Nie lepiej wykręcić świece żarową i ustawić gmp Stara metoda śrubokręt wkładasz i ustawiasz W passacie było jak pamiętam przy krawędzi dolnej To taka robota trochę po januszowemu nie sądzisz. Gdybyś napisał o czujniku zegarowym to tak. Ciekawe czy byś ustawił śrubokrętem i zero się pokrywało idealnie ? Ja z tego co pamiętam to ustawiałem zawsze pół...
może zbyt duża odległośc koszyka od czujnika,?porównaj z drugim kołem.
Czy przegub wypina się podczas jazdy na skręconych na maxa kołach ?
Czyli że zaciski trzymają koła? Wszystkie?
Jeżeli nie jest to luz na drążku to sam tego nie naprawisz. Wymiana na inną lub regeneracja swojej.
W twoim opisie jest też przyczyna, żle wykonana wymiana elementów zawieszenia. Na 100% geometria jest zła , tym bardziej że piszesz że drze ogumienie. Ciekawe w jakim celu zeszlifowano ograniczniki skrętu. To właśnie przez ich zeszlifowanie zwrotnica - kolumna przy maksymalnym skręcie kół niszczyła przegub homokinetyczny . On nie jest przystosowany...
Wg mnie zaczyna się problem z kołem dwumasowym.
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Sprawdź jeszcze uchwyty silnika i poduszki. Miałem przypadek wiele lat temu, że pękła mi jedna łapa silnika po wpadnięciu w wielką wyrwę. Przy przyspieszaniu i przełączaniu biegów w górę, gdy wysprzęglałem słychać był łupnięcie jakbym za każdym razem wpadał w dziurę kołem.
A może kolega ma za maqło powietrza w kołach?
Witam, chciałbym się dowiedzieć, czy do passata b5 1.8 125KM ADR można wstawić zwykłe sprzęgło, zamiast sprzęgła z kołem dwumasowym?
Wałki lekko się obracają widać zużycie na ułożyskowaniach wałków?
Skrecił je dla tego żeby kontrolka na desce sie nie paliła.
ustawienie kąta wtrysku to blok 000 poz 2,basic settig ma być 49-54,ustawiasz to mechanicznie na kole pompy wtr.
Będzie na pewno rdza i syf na elementach przewodzących na kole mechanizmu, temu się tak dzieje.
chodzi o to że hamulec wgl. nie puszcza koła i ciągle trzyma
Jesteś pewien że to po wymianie kół?
Wszystkie koła i rolki nowe.
Sprawdz kostkę i styki na module ABS możliwe że coś zaśniedziało, sprawdz czy jest zasilanie na kostce (często jest to brak masy). VAG powinien łączyć się z modułem ABS-u nawet gdy są uszkodzone czujniki przy kołach.
Nie ma fabrycznie żadnych zabezpieczeń i żadnego kleju. Cała grupa vag ma takie rozwiązania w wielu modelach. Dokręca się dynamometrem albo sprawdza od bidy ze dwa razy. Często występuje uszczelka która podłazi januszom miedzy przegub a flansze.
po prostu weż mały młoteczek i dopukaj je. Po prostu sie poluzował. Najczęściej tak jest gdy wymieniasz koło, lub wahacz, czasami od pukania młotem aby wyjąć wahacz przeniosią sie drgania i poluzni sie z uchwyty czujnik abs przy kołach.
Witam. Któreś z łożysk w przednich kołach na bank.
Może to być wszystko, co przenosi napęd na koła. Zwłaszcza po "regeneracji".
Problem ustał, po dotarciu ustawień geometrii kół.
A końcówka kulista przy przekładni kierowniczej jest w porządku? Żeby to sprawdzić musisz zdjąć ta gumową osłonę na drążku.
Oraz prawą podporę (łapę) skrzyni biegów. Sprawdź, czy nie pręży w stronę koła półośka (prawa).
Bazuję na opiniach posiadaczy VW z 4Motion na pokładzie, spośród kilku nie pamiętam ani jednego zadowolonego z tego rozwiązania. Lepiej byłoby bazować na wiedzy o konstrukcji napędu na 4 koła w Passacie B5, niż na opiniach bliżej nieokreślonych posiadaczy. Może napiszę wprost: Passat B5 Syncro/4motion ma identyczny napęd co Audi A4 i A6. Czyli stały...
Zamień koła przód z tyłem.
Wczoraj przez jakiś czas abs był i działał bo jak hamowałem gwałtownie to na pedale hamulca było czuć abs, po chwili jak hamowalem to już nie było bo koła się blokowały.
Gdzie w Pasku B5 ? Sterownik uszkodzony i elektrozawory trzymają.
Chcę wymienić koło zamachowe. Mam Passata B5 1.9 TDI 90 koni rocznik 1997 Sedan. Typ silnika AHU. Czy w takim samochodzie jest koło sztywne czy dwumasowe? Nie chcę kupić niewłaściwego koła. Kod: WVWZZZ3BZVE088254
Witam. Mam takie zapytanie, czy na wałku rozrządu od strony koła jest łożysko.?
tak, koła proste, wyważone na nowo
Można spróbować jak są wysunięte tłoczki posmarować smarem do tłoczków może pomoże, ja do swojego używałem klucza do kątówki, tylko czy będzie potem prawidłowo działać, u mnie niestety ale musiałem wymienić tloczek razem z gumkami cały zestaw naprawczy bo zaciągnięciu ręcznego tloczek nie wracał i koła się nie kręciły, ale też kupiłem zestaw do tłoczków...
Ludzie, było tysiąc jeden razy o blokującym przednim kole w pasku b5!
witam opony na wszystkich kołach są te same? pozdrawiam
Diagnozowałeś prędkości kół?
Może odległość między czujnikiem a wieńcem jest nieodpowiednia i dlatego świeci. Zapala się kontrolka od ABS po przekręceniu zapłonu i gaśnie aby podczas jazdy znowu zaświecić czy świeci cały czas? Dlaczego wymieniony był czyjnik? Może wieniec na kole jest uszkodzony.... możliwości wiele :)
Problem rozwiązany.Powodem usterki był nadłamany klin na kole rozrządu.
Panowie, wymienilem wczoraj tarcze i klocki. Zaciski wyczyszczone, jarzma takze, wszystko chodzi luzno niby tarcza o klocki nie trze. A slychac dalej to samo. Podejrzewam ze lozysko siada ale tez nie chce wszystkiego wymieniac. Tez chce sprobowac zmienic kola z tylu na przod. Ma ktos z was jeszcze jakies pomysly? Bo w amortyzatorach przednich u gory...
Lepiej benzynę kupić moim zdaniem :D Poczytaj sobie o dzisiejszej ropie .... I 230 tysięcy to dużo , ja kupiłem za 2500 euro passata b5 z 8 kołami alu i 150tkm przebiegu.
Wszystkie koła? Klocki wchodziły luźno w zaciski?
Nie pamiętam dokładnie ale zapewne czujnik będzie znajdował się na wysokości koła zamachowego od strony skrzyni biegów.
Pompie hamulcowej.
Koła sprawdzone , na pewno to nie ta przyczyna
A nie ubywa Ci powietrza z tylnego koła? Gzie takie pierdoły piszą?
Witam. W tym modelu jest pasek i znaki są na kole wałka rozrządu i na kole zębatym wału.
Z oplem się łączy bez problemu programem tech2. A silnik to 1.9 tdi 110 Koni z tym że to wersja synchro czyli napęd na 4 koła.
No dokładnie, sam ostatnio wymieniałem w corolli 2006r 1.4 d4d i też się zdziwiłem że tam nie ma dwu-masy. I dalej nie widzisz różnicy między skrzynią biegów fabrycznie zaprojektowaną do pracy ze sztywnym kołem zamachowym(tak jak to jest w VAG w przypadku skrzyń 5b ze sprzęgłem o średnicy 228 mm), gdzie fabryka przy tej samej skrzyni przeszła na dwumasowe...
Jaki tam masz napinacz ?? . Rolka napinająca tam jest też myślałem że może przez nią ale jest cały czas tak samo napięta sprawdzę może pompa wody na kole ma luz
Sam naprawiałem i juz wiem co sie stalo plastik przy pedale sie zsunoł jak naciskalem pedal hamulca i nie poczul;em jak sie zsunol i dlatego palil sie stop i mi tarcze hamowalo dziekuje :)
Pod autem,przy kołach. Najlepiej podłączyć vaga,pokaże czy jest ok
Jak wspomaganie działa to nie, ale jak się robi zle ,to pasek zaczyna się piszczeć . Do tego jak puści to jest takie uderzenia w maglownicy i czuć to na kole kierownicy.
Nie kasuj błędów tylko zajrzyj w bloki pomiarowe i zobacz na prędkości kół. Jeżeli system się włącza to najprawdopodobniej prędkość któregoś koła różni się od innych przez co system myśli że auto wpadło w poślizg i zaczyna działać by wyrównać prędkość kół.
Jest jeszcze patent ze starym paskiem 4pk lub 6pk (alternatora) i dużym kluczem oczkowym 27 lub 30. Pasek owija się wokół koła i przeplata przez oczko klucza. Na drugim końcu łapie i zaciąga wtedy jak zadziałasz kluczem jak dźwignią zaciśnie się mocniej a klucz da dodatkową dźwignię do trzymania koła pasowego w miejscu.
Niby po takim czymś, nie czuć żadnych objawów tego podczas jazdy, przykładowo o prędkości 80 km/h, no ale pytam w razie ,,W".
Witam-chcę sobie sprezentować kołą 19 cali ,do Passat b5 200r. Parametry kół : 19 CALI + OPONY 7MM ZIMA 21R 5X112 ET45 8.5J Otwór centrujący: 72,6 LUB DOSTEPNE DYSTANSE Z 72.6 NA 57,1 Oznaczenie felg: 8.5JX19H2 ET45 Wiem,że średnica kół będzie kilka centymetrów większa- i oto mi chodzi,boję się tylko wielkości otworu centralnego----czy to będzie pasowac...
17 na 20 wymian kompletów było bez zarzutu, chodziły jak fabryczne. Z tych trzech pozostałych, dwa z nich to była zmiana na jednomas (KIT Valeo ze sztywnym kołem) a jedna to zwrot na gwarancji. Gwarancja w końcu uznana ale auto stało lekko ponad miesiąc. Mówię tu o 1.8T w całej gamie VAG, nie tylko Passat ;)
Zarówno na oponach zimowych jak i letnich występuje to samo zjawisko a są one na innych felgach ( mam drugi zestaw kół).
Miałeś rację, zębatka odpadła, lata luźno, nity wypadły, pourywały się. Czy wiesz może, gdzie można kupić takie koło? Bo w sklepie nie mogli znałeś, dali mi numer części 038105323, ale jak szukam w internecie to tylko używane wyskakują ewentualnie, i nie widać dokładnie jak wygląda, czy to jest takie trójramienne. Może w sobotę uda się to wyjąć w końcu....
(at)robokop dziękuję za twoją koleją mądra wypowiedź,nigdzie nie napisałem że ja czegoś nie potrzebuje,napisałem że dobry elektryk samochodowy będzie wiedział czy ta wartość na czujniku jest prawidłowa czy nie,i tylko takie pytanie zadałem. Zajadę do elektryka i zapytam czy zawyżona wartość na czujniku znaczy o jego uszkodzeniu. A jak przyślą nowe obd...
Problem tworzy 100tys. oczywiscie w jednym kole i brak serwisu prawdopodobnie od nowości.
Albo zaczyna się rozlatywać tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału
Ale z pewoscią nie koła. I dach. To co?
Ze sterownikiem pod siedzeniem to masz rację ale tam jest moduł komfortu, czyli z ABS nie ma nic wspólnego. Bardziej obstawiałbym za tym iż uszkodził się może kabel od czujnika ABS któregoś z kół tylnich - najlepiej podpiąć się komputerem i wszystko będzie wiadomo.
Ustawić wał tak by pokazał się znak na kole zamachowym i zobaczyć jak ustawione jest wycięcie na wałku rozrządu z tyłu głowicy - czyli ustawienie na punkty i sprawdzenie czy się zgadzają.
Miałem podobnie, zawieszenie całe a bujało przód, do wymiany koło, bo miałem krzywą felgę :-) Sprawdziłem to, zamieniając koła z tyłu do przodu, sprawdź, czy nie odpadły ciężarki z felg, podnieś autko na lewarku i obracają kołami, żeby sprawdzić opony, a jak nic nie znajdziesz, to na warsztat, jak nie zrobisz tego w miarę szybko, to może się zawieszenie...
Niedawno wstawiłem Passata B5 na tydzień do garażu, tak, że jednym kołem stał na środku na calowych deskach i nie wpadł. Po takim z deskami 4,5 cm ciągam czasem wózek z 1T na palecie.
Jak obroty rosną a auto stoi to jak myślisz co przenosi prędkość obrotową wału silnika na skrzynię biegów i dalej na koła jezdne po puszczeniu pedału sprzęgła ?
Czyli tarcza daje tak w kość. A z tym doważaniem fajny pomysł tylko że nie można po tym zdejmować koła bo wtedy znów wszystko się popieprzy...
Zmierz na drugim kole i będziesz wiedział.
Ostatnio robiem podobny była ubita pompa, po wymianie auto śmiga.
Jakie znaczenie ma automatyczna regulacja świateł w przypadku czujnika esp tylnego koła ? https://obrazki.elektroda.pl/9129418000_...
Witam Mam ten sam problem, ABS sam się włącza podczas hamowania przy małej prędkości. Czy może mi ktoś przedstawić to graficznie gdzie trzeba docisnac ten czujnik? bo może w tym leży wina I czy da się docisnac bez ściągania koła czy tak przegubu? Proszę o pomoc i graficzne przedstawienie Auto to Passat b5 fl
Zacisk chodzi luźno w prowadnicy.
No tak to jest błąd czujnika który znajduje się za kołem wałka rozrządu. Błąd czujnika halla brak sygnału- stały
Jak podepniesz się do stopu, skoro napięcie idzie przez włącznik przy pedale, który będzie rozwarty:)? Zapalniczka też ne zawsze była, ale oświetlenie bagażnika już tak:) przecież można odepchać od krawężnika i poczęstowac srubę rozrusznika prądem... A jeżeli włacznik zapina masę? O rozruszniku też pomyślałem, ale odepchnięcie zależy od ustawienia...
Na kole zamachowym musi być znak.
Po co zakładasz drugi raz taki sam temat na forum, dotyczący tej samej sprawy.
Najprawdopodobniej źle ustawiony kąt skrętu kół. Trzeba sprawdzić jaki jest ma pozycji kierownica prosto i czy trzeba adaptacje wykonać przy przestawić zwijał/taśmę.
Nie przy jezdzie na wprost wszystko jest ok. Dzieje się tak tylko na skręconych kołach - zimą na śniegu był uślizg, też na skręconych.
Od ponad 3 lat posiadam zabudowaną instalację gazową BRC w CC 898cm3 silnik o zasilaniu jednopunktowym i pracuje bezproblemowo.W trakcie montażu zabudowano mi w aucie bezobsługowy filtr gazu nie posiadający wymiennego filterka gazu i nie wymagającego obsługi.Sam parownik zabudowano pod lewym nadkolem i dostęp do wszystkich elementów silnika mam taki...
Jeszcze sprawdź sobie w jakiej kondycji masz wtryskiwacze. Od nich też zależy ESP.
Więc masz uszkodzone łożysko w którymś kole.
Vagiem dzisiaj sprawdzono. Wykazał, że nie pracuje na 1 pompowtryskiwaczu. Zresetowano Vagiem i nagle pracuje idealnie na wszystkich 4. Pan od disel stwierdził jednoznacznie, że nie wtryski, lecz coś z eletryką. Pytanie jednak co? Ps.: popsiukał odrdzewiaczem w wiązkę przy deklu zaworów, gdzie wpinana jest wiązka pomowtryskiwaczy i teraz zapala się...
Co do sprzęgła, możliwe że miałeś mniej płynu w zbiorniczku a teraz masz prawidłowy stan, co do odpowietrzenia, nie ważne czy masz abs czy nie, przezroczysty wężyk na odpowietrznik i od najdalszego koła pompy odpowietrzasz, jeśli nie widać powietrza w przewodzie zakręcasz i przechodzisz do następnego koła, tj:pt,lt,pp,lp
felgi koła niszczarka koła mazda koła
wymiana silnika nawiewu pralka mastercook moduł schemat światło dyskotekowe
malowanie proszkowe ws504b schemat
Iveco Daily 2000 błąd 1631 – ciśnienie paliwa, czujnik, regulator ZME, diagnostyka Common Rail Resetowanie ustawień napędu bramy Nice Alto 100