2 pierwsze zdjęcia Łańcuch jest dobry tylko ktoś go przegrzał się nadmiernie rozciągnął (ktoś katował na tępym łańcuchu lub zapomniał dolać oleju do smarowania/chłodzenia prowadnicy). Znając życie rozciągnął się nierównomiernie. Koniecznie sprawdź działanie pompki oleju i smarowanie prowadnicy nawet jak ją wymieniłeś podczas remontu. Szkoda zakładać...
Silnik napędza koło bez pośrednictwa łańcucha, więc nie ma potrzeby go wymieniać. Chyba, że masz tzw. silnik centralny i napędza on koło łańcuchem, którym normalnie Ty napędzasz rower.
Witam, Mam pytanie odnośnie ustawienie pompy wtryskowej w samochodzie Ford Focus TDDi (chyba Bosch VP30). Ogólnie muszę rozkręcić koło zębate łańcucha z kołem pasowym pompy wtryskowej. Czy przy montażu tego łańcucha wystarczy zablokować wał korbowy blokadą i koło pompy wiertłem o rozmiarze nr 6mm tak jak podaje instrukcja? Czy jednak przy tej operacji...
Cześć! Czy w samochodzie bez bagnetu da się skutecznie odessać olej silnikowy? A jeżeli częściowo to w jakim stopniu? W BMW serii 1, e87, 116i jest jedynie elektroniczna kontrola poziomu oleju. Jedyny dostęp to przez korek wlewu paliwa. Czy sięgając tędy, podążając koło łańcucha rozrządu jak głęboko sięgnę? Planuję częściowo odessać a tylko ewentualną...
Stukanie przez sekundę - dwie po odpaleniu to może być coś związane z ciśnieniem oleju, na przykład napinacze łańcucha, koło zmiennych faz rozrządu.
zauważyłem ze w tej pile jest jakaś dziura koło łańcucha i przez tą dziure się wylewa można to jakoś skleić?
Czy ktoś wie w którą stronę odkręca się śruba na wale korbowym mocujaca koło łańcucha rozrządu ? (auto jak w tytule).
podnieść łańcuch i przekręcić prawe koło zębate o jeden ząbek takżeby zgrywał się ze znakiem na łańcuchu. Tak włąśnie.
Ja proponuje napęd łańcuchowy W przypadku łańcucha praca nie jest równomierna, bo po uproszczeniu koło łańcucha jest wielobokiem. praktycznie nie ma na czym się wzorować Na cnc zone jest jedna duża maszyna na łańcuchu przypominającym rowerowy.
Koło zębatki łańcucha :)
Jeszcze nie wiem, cena będzie zależeć od wielkości zamówienia, silnik ma napęd przeniesiony bezpośrednio na koło bez łańcucha, ma zapalanie szarpakiem i gaszenie przyciskiem, sprzęgło odśrodkowe (brak oporów ruchu na wyłączonym silniku), prędkość max 30 km/h spalanie 1,5-2 litry na 100km przekładnia w kąpieli olejowej, lepsze połączenie gaźnika z cylindrem...
Zobacz w jakim stanie jest dolne koło, i wymień je tez nie tylko łańcuch i napinacz. A czemu wymieniasz, przeskoczyło czy się urwał?
Witam. Mam pytanie, kto doradzi mi jakiś licznik do 100zł do Simsona S51, słyszałem również że jak jest oryginalny licznik to się często łamie ten mechanizm od licznika, ten co jest koło łańcucha i jaki licznik kupić żeby zamontować, żeby prędkość pokazywał tak jak w rowerze. Żeby był magnes do koła i żeby dało ustawić aktualny stan licznika, nie może...
A może dałoby się dospawać sprzęgło odśrodkowe z piły motorowej i zrobić napęd na łańcuch zamiast tej rolki trącej o oponę. Wszystko by pasowało. Koło łańcucha z prowadnicy piły zamontować na osi tylnego koła, łańcuch od piły zostawić i napęd gotowy. Takim rowerem można pojechać do lasu i sobie drzewa na opał naszykować. Fajna rzecz.
Pod łbem śruby mocującej koło zębate łańcucha jest dziurka fi 4 mm
Fajne ceny :) Na allegro podobnie wyglądające są po 30zł ;) Ogólnie wpisz w google "koło zębate łańcucha" i po grafice. To nie Bizon, że nowe części kupujesz na wagę, jak cukierki w sklepie, i kosztują "grosze". Nie wiesz o tym, że elementy, które się nie psują i rzadko się sprzedają są zawsze najdroższe? Przecież mając numer fabryczny może szukać...
Montaż jest denerwujący ale prosty.Zdejmujesz osłonę kątówki, odkręcasz nakrętkę i zdejmujesz podkładkę tą od dołu.Na trzpień nasadzasz koło zębate - napędowe i nakręcasz na całość oryginalną nakrętkę.Aluminiowy korpus po zluzowaniu imbusowych śrub nasadzasz na kołnierz kątówki, na którym wcześniej była osłona.Musisz go odpowiednio spozycjonować. Potem...
ciśnienie wtrysku jak jest małe , jak poluzuje przewód przy wtryskiwaczu to za mało pryska . auto nie odpala . nie dymi układ odpowietrzony . na starej pomie auto działało normalnie odpalało dobrze , nie kopciło tylko po przekroczeniu 3 tys. obrotów silnik gasł auto jeździło jeśli nie przekroczyło się ok 3 tys. obrotów auto zostało oddane do mechanika...
Wyjmowałeś z piły to koło zębate ze sprzęgłem?
Tak koło pływające (zębatka napędu łańcucha) dla Power Mate Sprocket firmy Oregon, .325'' Small 7 (SM7) o numerze 11892 będzie pasowała do twojej piły.
Jeżeli poślizg następuje na nicie, to powodem jest zbyt słabe napięcie łańcucha. Warto by przemyśleć, aby koło napędowe miało możliwość regulacji naciągu. Jeżeli nie ma możliwości na kole napędowym, to warto by inne koło nośne, miało możliwość napinania łańcucha. Zdejmij ewentualnie tę koszulkę z nitów. Jest zbyteczna. Inną opcją jest zastąpić łańcuch...
Dzięki za rade, właśnie , sprawę komplikuję inna podziałka łańcucha i koło napędowe.
Zapewne wypadła drabinka z łańcucha. Powinny być dwie, po jednej na otwarcie i zamknięcie. I dam głowę, że jest na napędzie koło zębatki.
-łożysko sprzęgła w segmencie prawym tam gdzie pracuje koło zębate napędu łańcucha, Plastikowa pokrywa napędu w której siedzi to duże łożysko w ałka na którym po prawej ( trzymając piłę ) jest ząbatka łańcucha a po lewej hamulec sprężynowy
Czy jest tam łańcuch rozrządu? Tak jest i napinacz całkiem inny jak w 700. Jest trochę roboty misę trzeba opuszczać robota nie ciekawa bez kanału. Zdejmujesz nadkole koło z prawej strony i osprzęt żeby zdjąć dekiel uważaj na sprężynę napinacza bo wpadnie do misy olejowej.
A jeżeli wymieniać łańcuch to co jeszcze? Zestaw rozrządu (łańcuch,ślizgi,napinacz,koło zębate)olej,filtr oleju.
Z łańcuchem wymienione koło-a zmiennych faz rozrządu?
Może pytanie nietypowe ale spotkałem kilka opinii i chciałbym poznać Wasze. Mamy następujące śruby (silnik na łańcuszku) 1. W wale korbowym śruba mocująca piastę od str. rozrządu 2. śruba mocująca koło zębate łańcucha rozrządu 3. śruby mocujące głowice 4. śruby od panewek. Czy któreś z tych śrub należy, można lub absolutnie nie wolno zwilżać olejem?
Ta zębatka łańcucha i koło pasowe muszą być osadzone na wale i zabezpieczone przed obrotem za pomocą klina, śruba ma je tylko zabezpieczać przed zsunięciem, wtedy się nie będzie odkręcać
Kolego a jeśli możesz napisz , czy przy montowaniu łańcucha koło ma być ustawione na OT czy może w jakimś innym puncie ( jak np . w silniku 2.3 ) . Chodzi o to , że jak ustawiam go na znakach to po przekręceniu wałem w koło wychodzi mi , że łańcuch wyciągnięty jest ok. 8 stopni . W aucie są poważne problemy z wolnymi obrotami .
Witam. Czy ktoś wymieniał zestaw łańcucha rozrządu wraz z kołem zębatym wału korbowego ? Jak jest mocowane koło do wału?
A co z zasilaniem ?.Moje rozwiązanie nie potrzebuje zasilania i jest uproszczone do zera. Może jest prymitywne,ale tanie ,proste i bezawaryjne.Sprzęgnięcie koła z prądnicą można zrealizować przy pomocy łańcucha,koło zębate gotowe ,odporność na błoto i inne czynniki wysoka/rowery górskie/
Chcąc napędzać tylne koło za pomocą łańcucha i przerzutek, nie da się zrobić tego bez sprzęgła. Poza tym, rower ma zbyt słabą konstrukcję aby założyć klasyczny, motocyklowy napęd (w domyśle, większe prędkości). Rozsądnym wyjściem będzie sprawić sobie motorower.
Luz na łańcuchu jest zatem kasowany wałkami,ale niestety w zależności od tego czy krzywka zdążyła już przejść wierchołkiem,łańcuch zostaje naprężony albo między wałkami,albo na napinaczu,albo na płozie prowadzącej. Jak jest napiety w jednym miejscu,to na pozostałych dwóch odcinkach ma luz.. Po twojej wypowiedzi wiem tylko tyle że moja wiedza na temat...
Nie "centrowność" zębatki na kole spowodowała różne napięcie łańcucha od tego w jakim położeniu jest koło, to również ułatwiało spadanie łańcucha. A czego się spodziewałeś montując zębatkę w ten sposób? Idź do tokarza, niech dorobi odpowiednie mocowanie i zniknie problem spadającego łańcucha.
Cofnąć koło jak w rowerze, jak się da, lub skrócić łańcuch.
... ze silniczek z wycieraczek nie da sobie rady z suwakiem. Niestety przekładnia musi byc w miare mocna... i jak najmniejsze obroty na jej wyjsciu, tym lepiej. Może [url=http://www.allegro.pl/item299938825... można by zastosować - w miarę mocne, na prąd stały (dosyc prosta regulacja), koło zębate już jest...
Witam. Nie wiem co zrobić z tym problem polega na tym że zakręcę koło naciągnę łańcuch zakręce koło pojadę się powozić , wracam patrzę i napinacz (napinacze) luzne koło zakręcone i sie przesuwa nie wiem czy zrobić jakaś blokadę czy co ? pomoże ktos?
To silnik 2T, koło samego cylindra jedyne co może się lać to płyn chłodzący. Nie masz tam łańcucha rozrządu czy oleju do głowicy. Ewentualnie może ci spod któregoś bocznego dekla olej rzucać na górę, ale to też w sumie pierdołka, zdjąć dekiel, wymienić uszczelkę, złożyć. Ewentualnie opcja nr 3, ale ta najbardziej naciągana, to całkowicie uszkodzona...
Powinieneś rozpiąć przód by wyjąć wałki. Na ostatnich łożyskowaniach wałków od strony łańcucha masz znaczniki. Na kołach też są znaczniki. Mają się zgrać ze sobą a między tymi znacznikami ma być 16 sworzni łańcucha. Możesz próbować zblokować np. opaskami koło z paskiem rozrządu z przodu i spróbować tak wyjąć łańcuch lub odkręcić koło z przodu ze zblokowanym...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Jeśli prowadnica się nie zaciera, to dokładnie oglądnij koło napędowe. Może ono wytarło się i łańcuch zagłębia się w nim.
Jak się da to załóż nowe..... W sumie jak koło będziesz zmieniał to cały rozrząd wstawić by nie zaszkodziło mógłbyś na trzaskać wtedy tyle ile było przejechane na poprzednim zestawie. Niestety mit łańcucha na rozrządzie poraz kolejny.....
Koło napędza łańcuch czy pasek ?
Koło ma średnicę 15 cali (38,1 cm).
Wyjmował ktoś z was może silnik z vito? I czy lepiej kupić zamknięty łańcuch czy otwarty? Zamknięty jest sporo tańszy. Można by go później rozpiąć i spiąć? Oczywiście, że wyjmowałem! Sporo roboty, ale cóż - bez pracy, nie ma ... Każdy łańcuch da się rozpiąć i spiąć - kwestia odpowiednich narzędzi... Jak już będziesz miał silnik na wierzchu, to bez...
Niektóre piły (np. moja NAC) mają tzw. pływające koło napędowe i trzeba z tym uważać zakładając łańcuch. Sprawdź dobrze w instrukcji.
Przerabialem temat jakis czas temu i uważam że koło powinno być sztywne. Dopiero jak dostanie ciśnienie oleju się przestawia względem walka ssacego. U mnie jak było luźne to nie domykalo zaworów i spaliny szły do dolotu
Blokady to raczej mogą się przydać przy montażu. Do wyjęcia pompy wał ustawiasz na znacznik, wykręcasz napinacz górnego łańcucha, odkręcasz koło łańcuchowe od wałka rozrządu, potem odkręcasz cztery śruby mocujące koło do wałka pompy, wyciągasz górny łańcuch i zewnętrzne koło łańcuchowe przy pompie. Przez otwory wewnętrznego koła łańcuchowego (ono zostaje...
Sprawdź czy nie masz wyciągniętego łańcucha rozrządu. Łapiesz za koło pasowe wału korbowego i robisz ruch prawo lewo jeżeli jest wyczuwalny luz kwalifikuje łańcuch do wymiany. Regulacja wstępna gaźnika śruba od składu mieszanki wykręcona 1,5 obrotu, i dalej podstawowa regulacja. Pozdrawiam.
Z tego co się orientuję to odpowietrznik to jest to srebrne kółko koło szpilki z gwintem. W niektórych jest to taka mała okrągła gumka w zbiorniku oleju. Musisz popatrzeć. Dodano po 2 Wpisz sobie w google odpowietrznik zbiornika oleju Stihl i zobaczysz jakie są rodzaje,ale u ciebie jest to to srebrne kółko.
Cześć. Dostałem piłę spalinową Stihl 029. Piła nie smarowała łańcucha. Postanowiłem ją rozebrać i wyczyścić. Rzeczy jakie stwierdziłem: - prowadnica łańcucha ma fioletowe naloty i jest ostra - łańcuch do ostrzenia - już wykonałem - koło napędowe łańcucha wyżłobienia - ślimak olejowy - sprężyna obraca się wokół plastikowego ślimaka i w jednym miejscu...
A jak chcesz zdjąć koło z pompy bez jej wyciągania [pomijam rozczepianie łańcucha]?
Oba koła można założyć tylko w jednym położeniu. Ważne jak są ustawione względem siebie przy zakładaniu łańcucha. Duże koło mogło być dokładnie dopasowane do kołnierza wałka i stąd mógł być problem dokręcenia tej śrubki-trzeba równo każdą dokręcać. Tak żeby koło dochodziło całą płaszczyzną do kołnierza wałka. Pompie trzeba było się przyglądnąć-rozebrać.
(at)Mobali Bingo To będzie przednie koło od jakiegoś moplika około lat 30 lub wczesne powojnie. Producentów takich było wiele (wanderer czy nawet SHL) ale często miały licencyjny silnik. Co to dokładnie to raczej mała szansa ze ktoś pozna. Generalnie było tak że jakaś fabryka rowerów kupowała silniki i wio z produkcją. Fabryka rowerów mniej lub bardziej...
Musisz zdjąć pokrywę zaworów ,poluzować napinacz hydrauliczny górnego łańcucha i wyjmujesz to koło a pod nim masz jeszcze śruby które trzymają pompę .Na piastę pompy masz nałożone dwa koła,jedno od górnego a drugie od dolnego łańcucha .
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Problemem było niepoprawne naciągnięcie Górnego łańcucha rozrządu. Najpierw trzeba założyć łańcuch na lewy wałek wydechowy potem na prawy ssący i następnie tym kołem zębatym w kształcie szyszki naciągamy łańcuch ( koło musi być luźne) nie dokręcone do końca potem zwalniamy napinacz i włala musi chodzić😉
Jeszcze jedno pytanie orientuje sie ktoś jak wyciąga ,odkręca sie bęben sprzęgła zabezpieczenie i koło zębate ściągnięte ale nie wiem jak wyjąć bęben ze sprężynkami aby dostać sie do pompki,pozdrawiam
Jeżeli faktycznie cieknie z tego połączenia, to nie ma tragedii jak już masz tyle rozebrane, do zdjęcia dolna misa olejowa, smok pompy, jakaś rurka i kilka śrub od dołu i kilka od frontu dekla, oczywiście też koło na wale, górnej misy nie trzeba demontować, uszczelki w tym miejscu nie ma. Klimy nie trzeba rozszczelniać. Odkręć najpierw koło na wale...
Przykręcony koło pompy wody, do obudowy łańcucha rozrządu, jest tam kanał wodny. A co to kolego za komputer co nie pokazuje temperatury rzeczywistej??? Powtórzę ! Proszę wykonać dobrą diagnostykę komp. Bez tego reszta to wróżenie z fusów.
ale każdy łańcuch ma pewną minimalną wartość zrywającą. Tu raczej o to nie należy się bać. Nawet gdybym potrzebował 20Nm(a tylu nie potrzebuję) to zakładając mniejsze koło fi100mm(a mam nieco większe) da nam 400N na łańcuchu który ma zrywalność na poziomie 3kN
Koło obraca się przeciwnie do wskazówek zegara, więc 'ciągnie' prawa część łańcucha.
Kolego tam przy kolizji czasem obraca się koło zębate na wałku.
Jesteś pewien, że dolne koło nie jest wymienne? musisz mieć opinie rzeczoznawcy (musisz mieć informacje co przewiduje producent pojazdu w razie wymiany łańcucha) 4. Zużyte koło zębate powoduje przedwczesne zużycie łańcucha (zerwanie, rozciągnięcie lub przeskoczenie) 5. Z łańcuchem jak z paskiem. Wymieniasz wszystko co z nim współpracuje. P.S. Czasami...
Dowaliłeś do pieca na skale miliona ton betonu. Do tego turbina parowa a na końcu tego łańcucha strat zastosujesz pewno akumulatory.
W VW zbyt się nie wyznaję, ale po 1wsze ustalić czy wypadania powoduje ukł. zapłonowy, paliwa czy powietrza. Ustalić dokładnie warunki kiedy błąd występuje. Sprawdzić szczelność dolotu. Cewki zamienione. Okablowanie OK. Dalej to samo... Może impulsy sterujące cewką zanikają? Zamienić wtryski miejscami. Źle? Sprawdzić sterowanie wtrysku 3. Brak sterowania...
Mam takie pytanie odnośnie znaków ustawiania rozrządu. Gdy ustawie wałek rozrządu na znak i na dole wał korbowy na pierwszy cylinder GMP to po przykręceniu koła pasowego nie do końca ten znak się pokrywa. Koło pasowę na kole zębatym ma luz które można obrócić w lewo lub w prawo pomimo ze koło zębate wału stoi i jest w GMP? Na kolę zębatym jest taka...
Witam dzięki Ci za schemat! Rozebrałem i wszystko się wyjaśniło. Brakowało zębatki numer 13 ta co jest przy pompce oleju. Zamówiłem już to koło zębate i pompkę oleju również przyda się na zapas. Jeszcze raz dzięki! Temat zamknięty! Pozdrawiam!
A więc dmuchać w koło, a bardziej w otwór w zaworze należy dmuchnąc w momęcie wymiany samegó łańcucha, a to po to by dobrze ustawić rozrząd. Jeżeli wymieniasz koło powinno być zablokowane kołkiem od strony śruby centralnej. Jeżeli nie jest to poszukaj wiertło ok 3mm i wciśni w koło. Powinno być tam takie kwadratowe nacięcie i z nim powinno być widać...
Dadzą radę dwa paski 17 ,tylko kup wzmocnione ( napisy żółte na paskach ) i dorób koniecznie napinacz . Należy pamiętać że paski klinowe pełnią rolę sprzęgła przeciążeniowego i nie należy ich przewymiarować . U mnie przy takich samych kołach pasowych są dwie 17 i dają radę ,mój ma koło zamachowe od silnika ursus s-60 , paski zwykłe rolnicze i drugi...
Koło magnesowe nie jest nakręcane, tylko założone na stożek i zabezpieczone nakrętką. Załóż ściągacz, dokręć śrubę, z czuciem, i stuknij młotkiem w śrubę ściągacza. Pomaga nagrzanie kola magnesowego. Sprzęgło odśrodkowe, jak to nazwałeś kolo hamulca, jest nakręcane, odkręca się w prawo, (lewy gwint) Jeżeli się nie mylę, aby wyjąć silnik, to wystarczy...
Kupiłem cały rozrzad nowy. Całość wstępnie napina się przyrządem I dokreca koło zębate walka rozrzadu. Pytanie jak mocno napiąc wstępnie łańcuch srubą na przyrządzie
Nie powinny. Bo dwa pełne obroty nie są jednoznaczne z przejechaniem pełnej długości łańcucha. łańcuch ma 152 ogniwa- A ile zębów koło na wale? 10? 11? Jak podzielisz ilość ogniw przez ilość zębów małego koła to ci wyjdzie ile obrotów wału trzeba zrobić.
Tylko koło talerzowe napędzające trzeba przełożyć np z prawej strony łańcucha na lewa :) wraz z tulejkami które się znajdują pomiędzy tym kołem zębatym a łańcuchem :)
Zębatka to koło zębate pracujące z łańcuchem. Nieprawda. Z łańcuchem współpracuje koło zębate ale nie zębatka. Bzdury o zębatkach rozpropagowali pedalarze na swoich forach i jak każda bzdura szybko rozchodzi się po świecie. A zębatka to po prostu listwa zębata. I - że tak sparafrazuję - jeśli nie czujesz różnicy, to nie pouczaj.
https://obrazki.elektroda.pl/5967441800_... Jak wskaźnik się urwał to na pokrywie łańcucha rozrządu powinno być miejsce po nim, o ile dobrze pamiętam to koło pasowe jak jest na OT to znak jest miej więcej na górze koła pasowego.
1. Cały osprzęt poza czujnikami został przełożon 2. Brak błędów 3. Przy montowaniu pompy koło zembate było zablokowane opaską aby nie spadło z łańcucha zamontowałem pompę ustawiłem zgodnie z zabezpieczeniem (blokadą) lecz nie ściągałem pokrywy rozrządu
Kupię koło zębate napędu łańcucha do pilarki łańcuchowej,elektrycznej Einhell typ PKS 1840.Koło ma 7 zębów z rozstawem dla łańcucha 3/8" i otwór 9x12mm.
A to nie AXE/AXD? nie ma łańcucha ani paska rozrządu. Ma koła zębate dożywotnio. Nawet jak by ktoś się uparł na wymianę kół to połowa wartości auta wyjdzie.
Bardzo dziękuję za opinie i pomoc. Rozebrałem silnik, wałek rozrządu poszedł do regeneracji, bo na 3 krzywkach był podjedzony. Niestety wałek od cc nie podejdzie plug and play, gdyż z przodu ma zbyt krótki trzpień ustalający koło zębate od łańcucha. W 127 trzpień był dłuższy o kilka mm gdyż ustalał on jeszcze mimośród do popychacza pompy paliwa. W cc...
Witam , odniosę się po kolei do postów; o grzaniu przekładni nie ma mowy ,dziennie ślimak zrobi kilkadziesiąt obrotów, ślimacznica- pół http://obrazki.elektroda.pl/9483914200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4424056800_1...
gdy koło zamachowe się zablokuje blokadą to górne blokady na wałkach ZAWSZE same wskoczą Nie dzieje się tak prawie NIGDY.
Do jesiotr! Janusz daj sobie na wstrzymanie z tym łańcuchem przerabiałem ten temat ,miałem koło zębate fi 850 a małe fi 40,po dwu miesiącach z łańcucha tylko zostało wspomnienie a nie wspomnę o hałasie
Łańcucha ani ogniwka nie zmieniałem. Ślizg wymontowałem bo stary połamały kawałki koła. Koło na wielowpust.
Od dwóch miesięcy przeskakiwał mi łańcuch w rowerze górskim. Zmieniłem wolnobieg ale problem pozostał. Łańcuch trzeszczy i nadal przeskakuje gdy mocniej nacisnę na pedały. Zapewne masz wyciągnięty łańcuch. Łapiesz rękami za łańcuch na przedniej zębatce i opinasz w okół ile dasz radę a drugą ręką po przeciwnej stronie zębatki go odciągasz. Nie powinno...
Zanim się zabierzesz za spawanie, to zastanów się, jak rozwiążesz sprawę naciągu łańcuchów. Tylne koło, to nie problem - można zrobić jak w klasycznym rowerze.. A co z przednim łańcuchem? Albo zrobisz ta krótka oś też regulowaną, albo zapewnisz możliwość przesuwania się przedniemu suportowi. Inaczej będziesz miał problemy z łańcuchem. Osłona jak najbardziej...
Witam. Kup sobie jakąś krótką prowadnicę - taka jak Tobie pasuje np. te 14" do tego dedykowane łańcuchy i znowu masz komplet na jakiś czas. Nie jest powiedziane że piła musi mieć długą prowadnicę bo z taką ja sprzedano. Ale za to za długa w względnym oryginału - to męka dla samej pilarki i koszta - łańcucha a po czasie łańcuch zostaje a prowadnica się...
Zmieniam silnik bo już nie mam siły do starego. Podczas wymiany luźnego łańcucha pompy wody, odkręcając od wałka koło nie zablokowałem wałka i łańcuch rozrządu prawdopodobnie przeskoczył o ząbek i się zablokował. Skręciłem do kupy nie wiedząc o tym przekręciłem stacyjkę... dziwny dźwięk .. nie sprawdziłem czy obraca się silnik swobodnie .. doprowadziłem...
uszczelniacze wymienisz bez wyjmowania wałka i rozpinania rozrządu, jednak wałek trzeba odkręcić i unieść na tyle ile to możliwe. Robi się to trochę na "ginekologa" ale się da. Pewnie że się da ,w sumie to metoda na lenia,ale wystarczy napinacz łańcucha popuścić i odkręcić koło od wałka,wałek cały wyłazi,tylko potem rozrząd trza ustawiać :D ,ale nie...
Koło ma średnicę ok. 59cm, a linka łańcucha 50cm średnicy. Wg mnie jest ok. Może tylko w twoim wyobrażeniu siedzi za głęboko. Linka łańcucha powinna być praktycznie przy feldze. Nie może łańcuch być założony tylko na czubku opony. Załóż łańcuch, napnij, przejedź się wolno kawałek, napnij znowu i jeżeli nie zabranie ci napinacza to łańcuch nie jest za...
Jakiś tydzień temu wymieniłem całą głowicę. Problem miałem z uszczelką pod głowicę bo czekałem na nią ponad 2 tygodnie ale w końcu udało się ściągnąć z Niemiec. Rozrząd ustawiałem tak: Na dolnym kole pasowym są znaki: 30, 20, 10, 0, 10, 20, 30 ale widać je dopiero po zdemontowaniu prawego przedniego koła. Ustawiłem koło na "0" ale pierwszy tłok od łańcucha...
Proponowałbym pomalować przednie koło pasowe na czarno. Ładniej by wyglądało. A z drugiej strony to się zastanawiam, czy nie jest to przerost formy nad treścią? Łańcuch rowerowy kosztuje około 50 zł, starcza na 2-3 lata. Jego minusem jest faktycznie to, że brudzi. Wykonanie bardzo porządne, genialny pomysł na koło pasowe. Gratuluję i pozdrawiam.
I jak panowie udało się rozwiązać problem... Mam ten sam przypadek. Koło na cych, kołek w pompie, wałek na blokadzie i po naciągnieńciu łańcucha tak jak piszą w schemacie dalej to samo staję po ok 3 cm od obrócenia w prawo. Ręce opadają.
Rozrząd ustawiłeś na znaki...Ale jak ustawiłeś wałek rozrządu? Bo, o ile mnie pamięć nie myli, to można go inaczej ustawić, a duże koło i tak bedzie się dało przykręcić...
Witam Mam problem z piłą elektryczną McCulloh Electramac 235, a dokładnie ze smarowaniem łańcucha. Pompka po naciśnięciu z góry palcem trzpienia jednorazowo oczywiście podaje olej na dyszę smarującą łańcuch, ale po założeniu koła jak łatwo się domyślić tego nie robi, bo brak jest jej pulsacyjnej pracy (cały czas dociśnięty trzpień pompki przez koło)....
Napinacza łańcucha nie luzowałem (skoro koło jest pływające) to przesunąłem same wałki względem koła zębatego, Górna blokada była założona i przykręcona do obudowy. Dół - wał był oparty o blokadę. Koło zębate skręcone na mocno przy założonej blokadzie. Myślisz, że błędem może być, że napinacz nie był zwolniony - jakie to ma znaczenie skoro nie zmieniamy...
Bardzo prosta robota. Ustawiasz na górze oznaczone ogniwa łańcucha na znak a potem już z górki. Zdejmujesz skrzynie biegów, potem miskę następnie odkręcasz smok demontujesz pompe RAZEM Z KOŁEM!!! i masz dolne koło z łańcuchem na wierzchu :) Odkręcasz napinacz który znajduje się w okolicy górnego koła i masz luźny łańcuch. Weź sobie kilka dni urlopu...
Witam. Posiadam Audi A4 z silnikiem BLB. Doczytałem na forum, że mogą wystąpić problemy z napędem pompy olejowej konkretnie łańcuszkiem i dużym kołem zębatym. Mój silnik ma przejechane 210000. Moje pytanko to czy powinienem wymienić duże koło i łańcuszek? W serwisie dowiadywałem się o zestaw i jest tylko od benzyny łańcuszek o 2 oczka dłuższy i duże...
No rozumiem, Ja dołożyłem jeszcze jeden hamulce tarczowy bezpośrednio na środkowe koło aby łańcuchy i napęd nie dostawały tak po dupie:)
stukanie łańcucha zużycie łańcucha napęd łańcucha
czujnik otwarcie klapa onkyo bateria podwójnie całkujący
bateria piaskowa uziemnienie radiosatcji
Meec Tools 006294 – silnik spalinowy nie odpala, świeże paliwo, iskra obecna, diagnostyka usterki Porsche Panamera 971 – brak napięcia na przyciskach, manetkach i podświetleniu kierownicy