W czym problem? Jak wszystkie, przykrecone 8 wkretami do walu korbowego. Nie widze tu zadnych trudnosci. Pozdrawiam, Georges
Za rozrusznikiem, tam jest taka malutka dziurka Φ3mm i wtykasz coś w koło zamachowe od tyłu
Jaki schemat? Bolec w obudowę skrzyni i blokujesz koło zamachowe. Na wałki wkładasz listwie i już.
Witam, chodzi o peugeot 307 cc 2.0 16V mam pytanie, przy zmianie rozrządu w tym aucie koło zębate na wale korbowym jest tylko dociskane przez koło pasowe które jest osadzone na klinie, moje pytanie jest czy te koło zębate przy składaniu powinno również opierać się na tym klinie? dodam że ma otwór na ten klin jednak po dokręceniu koła pasowego przesuwa...
Koło zamachowe dwumasowe?
Tam nie ma żadnych cudów, blokada w koło wałka rozrządu, pasuje śruba ósemka lub siudemka, i druga blokada w koło zamachowe obok bagnetu przy krućcu wychodzącym z bloku.
Kołek blokujący koło zamachowe 6mm, kołek blokujący koło rozrządu 10mm.
pasek rozrządu nie był ruszany przewody ok,wtryski sprawdzane na pomiarach ,zastanawia mnie tylko czy koło zamachowe z peugeot 206 ma identycznie rozmieszczone bolce do zczytywania czujnika poł. wału bo raczej tu bym szukał przyczyny
Koło zamachowe Nr OEM - 0532Q7 Cena netto - 1995,04 zł Cena brutto - 2453,90 zł
http://obrazki.elektroda.pl/1767050500_1... Tłoki nie są w GMP. No cóż, tą poradę nagradzam ostrzeżeniem (ustnym na razie)! To nie jest schemat od tego silnika - w w/w silniku blokuje się koło zamachowe!
Jeżeli problem pojawia się w tylko w czasie jazdy to zwykle oznacza skrzywioną felgę, jeśli na postoju i zależy od obrotów silnika to dwumasowe koło zamachowe jest uszkodzone.
Samochód już odpalił i pracował, więc układ nie jest zapowietrzony. Czy jest mozliwosc, żeby koło zamachowe przykręcić w taki sposó, że ten otwór w kole (i przy rozruszniku) nie pokrywał się z GMP wału? Koło zamachowe było kiedyś odkrecane.
Czujnik jest koło koła zamachowego, wtyczka 3-bolcowa, brązowa.
Witam, Poprzednie auto nie było taką "perełką", ani "igiełką" , dlatego proszę Szanowne Grono o rozkodowanie kolejnego numeru VIN VF3CC9HP0CT064555 pod kątem obecności koła dwumasowego ? Podejrzewam że filtr cząstek stałych to już był montowany w każdym aucie z tego rocznika. Dzięki wielkie. Pozdrawiam. Koło zamachowe tradycyjne, FAP jest.
Niestety nie, ale podejrzewam koło zamachowe, bo zmieniłem od 90-konnego, a tam różni się trochę układ ząbków czujnika położenia wału.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Blokada w koło zamachowe na godzinie 2 , druga w wałek i po robocie .
tak, ale tą srubę koło zamachowe da się wsunąć w 2 miejscach (tylko w tym złym płycej)
http://www.proficentrum.pl/217,blokada-r... tak wyglądają blokady do tego modelu/silnika, wykonałem sobie je sam i tak wałek ssący zblokowany, wałek wydechowy zblokowany, koło zamachowe zablokowane, pasek założony, sprawdzam nie ma kolizji odpalam chodzi jak na 3 gary i rzuca silnikiem. Jest tylko jedno ale jak można...
Przecież napisałem KOŁO PASOWE. To, które napędza pasek osprzętu. Jest zbudowane z dwóch pierścieni metalowych połączonych warstwą gumy. Koło zamachowe masz po drugiej stronie silnika.
Problem może też leżeć we współpracy czujnik obrotów koło zamachowe,sprawdź oscyloskopem impulsy z czujnika położenia walu.
Blokujesz koło zamachowe tylko są dwie opcje,albo z prawej albo z lewej strony silnika.
Jedyne co to odkręciłem rozrusznik aby dostać się do otworu blokującego koło zamachowe, drugi otwór masz w kole rozrządu i w głowicy,
Po co kombinować. Kupisz a potem płacz i lament, bo za dużo czy za mało i 1 ząbek, za krótki. Prawdopodobnie będzie taki sam jak od 1.9 D (XUD9), a był stosowany w 405, 306, 406, Xantia, Xsara. Nie wiem jak z poloneza. Bo mogli założyć inne koło zamachowe.
Czyli blokada wału korbowego w koło zamachowe obojętnie w jakiej pozycji są tłoki? Przypomnę że przeskoczył pasek Dodano po 2 A ma Pan może schemat do ustawienia tego rozrządu peugeot 807 2,0 103kw 16v
A jeśli nie łożysko, jeśli rozsypał się docisk lub tarcza? Będzie do wymiany koło zamachowe. Zaboli. Ale jest szansa, że kielicha skrzyni nie rozwali. 😁
Wycięcie na klin ustalający koło zamachowe i jednocześnie pkt. zapłonu, dalej - brak kompresji/tłok nieprawidłowo zasłania okna w cylindrze.
Witam, mam mały dylemat. Chcę kupić peugeota 307 II. Nie wiem który silnik wybrać, aby był jak najmniej awaryjny. Z tego co czytałem to wersja 1.6 HDI jest w miarę stabilna tylko nie wiem czy wersja 110km czy 90km jest ta lepsza. Podobno wersja 110km ma dwumasowe koło zamachowe które jest awaryjne. Proszę o jakąś radę.
Koło zamachowe blokujesz od dołu za rozrusznikiem bodajże 6mm jak ładnie powyginasz to bez wyjmowania rozrusznika się obejdzie .
Na kole wałka masz otwór na bolec a wał blokujesz na kole zamachowym też otwór koło bagnetu coś lipę odstawiasz jak nie jesteś pewny to obróć wałem cykl
Patrząc na rozrząd, lewe koło wałka rozrządu godz. 19, prawe koło wałka rozrządu godz.17 w otwory blokady mogą być wiertła, wał korbowy GMP, blokada od tyłu koła zamachowego. Pozdrawiam.
Zastanawiam się nad kupnem wspomnianego wyżej samochodu, jednak doszly mnie informacje (od kolegi z Francji), że w tych modelach jest coś nie tak z "fly wheel" - poszukałam i to chyba jest koło zamachowe. Na polskich forach nie moglam znależć żadnej konkretnej informacji o usterce. Czy może ktoś z Was wie cos na ten temat???
nie wiem co robic Wymienic, ale nie kombinowac. Peugeot proponuje zestaw naprawczy (kolo + kompletne sprzeglo) w cenie sprzegla.
Nie ma otwory specyficznego do odblokowania sruby. Kolo zamachowe mozna zablokowac srubokretem kolo prawej polosi, przynajmniej w skrzyni mechanicznej. W przypadku automatycznej nie pamietam, czy jest to mozliwe.
Witam wszystkich czytających mój problem został rozwiązany koszt naprawy 100.zł plus robocizna.Warto dobrze obejrzeć silnik i zobaczyć skąd pochodzi wyciek, w moim przypadku wyciek był spowodowany wypchnięciem uszczelniacza na wale korbowym a koło zamachowe rozrzucało olej wszędzie min. na wlot powietrza do turbiny.... Pozdrawiam posiadaczy PEUGOTA!!!!!!!!
Jak koło zamachowe zmienione to i rozrusznik tez inny. Sprawdzałem w swoim Citrioenie i też w 2006 roku zmienili DKZ i rozrusznik też ma inne numery.
Problem nie polega raczej na złym ustawieniu tylko na złym zaczytywaniu konta wyprzedzenia wtrysku. Czy koło zamachowe w (WJY) jest inne niż w (WJZ) i czy w bloku otwór do blokowania koła zamachowego w obu przypadkach jest w tym samym miejscu.
Witam, auto z 2004r/2,8/hdi nie pali po uszczelnianiu silnika, planowana głowica, wymienione panewki, simeringi. Generuje błąd P1320 czyli brak zgodności rozrządu, rozrząd ustawiony zgodnie z autodatą, kołek w obudowę sprzęgła, wałek rozrządu na znak u góry. Błąd się kasuje i po chwili kręcenia wyskakuje z powrotem, po potraktowaniu plakiem wyskakuje...
Stopy główne: 1 etap 30 Nm, 2 etap 150°±5° Stopy korbowodowe 1 etap 5 Nm, 2 etap 10 Nm, 3 etap 130°±5° Koło zamachowe 1 etap 8 Nm, 2 etap 30 Nm, 3 etap 90° Koło pasowe wału korbowego 50 Nm+180° Głowica: https://obrazki.elektroda.pl/4145662600_... 1-10: 1) 30 Nm 2) 90° 3) 90° 11-12: 1) 15 Nm 2) 90° 3) 90° 13: 25 Nm + 90°[/img]
Nie, to nie jest LPG. Teraz sytuacja wygląda w ten sposób, że piszczał pasek, okazało się, że jest coś nie tak z kołem zamachowym. Sprowadził drugie koło dla porównania z tym, które mam w aucie. Dziś zabieram od niego auto i szukam w takim razie innego '' specjalisty '' tak jak mówisz, bo od 2 miesięcy żaden cudowny '' fachowiec '' nie może rozpoznać...
Pewno trudno będzie sprawdzić teraz. Ale z racji iż części różnych producentów i być może dostawców warto być pewnym, czy są dla odpowiedniej mocy i odpowiedniej kompletacji. Mianowicie zarówno tarcza sprzęgła, docisk i koło zamachowe mogą nie być kompatybilne. Jako, że są stosowane rozwiązania z kołem dwumasowym lub tradycyjnym. Pęknięcie sprężyny...
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
Wszystko jest jak opisujecie,trzeba zablokować koło zębate wałka rozrządu wkładając wiertło 10mm, a drugim wiertłem 6mm blokuje się koło zamachowe. Ja tutaj mam pytanie do kogoś kto ustawiał już ten rozrząd w silniku 1.4 TU3 , który był montowany w peugeot 405 GL, w którym miejscu trzeba włożyć to wiertło, czy gdzieś tam pod blachą kolektora wydechowego...
Znasz oznaczenie kodowe silnika, lub też oznaczenie kodowe pojazdu (np. AF01)? Zapłon na dwóch cewkach, czy na statorze gwiazdowym? W drugim przypadku jest stosowany standardowo zapłon Mitsuba GF-4, stosowany także innych kopiach silnika Hondy (Sym, Kymco, Peugeot). Skuter nie jest czasem w wersji 25 km/h?
kris8888 na dwóch paskach: INA i SKF jest to samo – paski się różnią jakością (kolorem i wykonaniem), więc zakładam, że są różnej produkcji. Parametrami i znakami te same. Nie wiem też, czy doczytałeś, są stuki w głowicy przy obu sposobach montażu, bo już to próbowałem i odpalałem auto – chodzi na dwóch ustawieniach rozrządu. Tak jak pisałem, przy wymianie...
Zdecydowanie VW. Teść miał 307 2.0hdi i ciągle coś się działo. Np koło zamachowe wymieniał co 60-70tyś km (kupował oryginał w aso), Auto miał od nowości chuchał dmuchał a i tak były niespodzianki. O zamiennikach do peugeot - ów praktycznie można zapomnieć. Fakt, rocznik paska i 307 to przepaść 5-6 lat, ale auta te są z dwóch różnych klas.
Problem rozwiązany. Jednak dwumasa rozpadła się na wszystkie części jakie ma w sobie. Nie wkładałem ponownie dwumasy tylko zamieniłem je na sztywne koło zamachowe. Za cały komplet zapłaciłem tzn. koło zamachowe, tarcza sprzęgła, docisk i łożysko zapłaciłem 1600 złotych plus 500 złotych dla mechanika. Nie odczuwam żadnej różnicy w czasie jazdy pomiędzy...
Wałki rozrządu mają 3 strony płasko i jedną owalną. W blokadach ustawić je płaską do góry i po bokach - owalna na dół. Blokada (kołek) w koło zamachowe wchodzi ciasno (jest kilka położeń gdzie ten kołek wchodzi, ale luźno lub bardzo luźno z 5 mm luzu- to jest w złym miejscu). Licząc od strony skrzyni biegów 3 i 4 tłok (tak podaje kolejność tłoków diagbox)...
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Kolega trafił w samo sedno raczej. Problemem nie jest skrzynia, tylko owe sprzęgło a raczej dwumas. Bo wczoraj autem przy przyspieszeniu tak drgało że normalnie jechać nie szło. A na biegu jałowym dźwięki sugerujące ze cos ewidentnie się rozpadło. Więcej dam znać jak wyciągnę skrzynie. I jeszcze jedno pytanie, czy sztywne koło zamachowe od 2.0hdi 90...
Witam serdecznie! Posiadam VW bore 1.9 TDI silnik AGR. Planuję tuning samochodu, chodzi mi o dołożenie hp (max 150). Chciałbym wymienić wtryski, pompę i turbo. Pytanie odkopywane 1000x razy. Jakie części kupić, części które mogę kupić przez aledrogo i które będą pasować bez jakieś szczególnej ingerencji i grzebania w g*wnie? P.S Mam koło zamachowe (nie...
Silnik 9HZ bądź 9HY, mniejsza z tym. Koło zamachowe da się zamontować "jak sie chce" (chodzi o położenie kątowe) , czy też otwory pod śruby na wale ( i otwory w kole) są wiercone niesymetrycznie i wymuszają montaż tylko w jednej pozycji?
Koło pasowe na wale korbowym? Wymieniałeś pasek i mogłeś go wyciągnąć bez sciagania koła pasowego? A masz jeszcze gdzieś indziej oznaczenie GMP? Może są gdzieś znaki na kole zamachowym? Regułą jest raczej oznaczenie i blokowanie kół zębatych dla rozrządu. Znaki na kole pasowym częściej były pod kątem zapłonu. Jakie znaki sprawdzałeś? co z czym się zgrywało...
Witam auto z 2004r/2,8/hdi nie pali po uszczelnianiu silnika , planowana głowica , wymieniane panewki , simeringi . Generuje błąd P1320 czyli brak zgodności rozrządu , rozrząd ustawiony zgodnie z autodatą , kołek w obudowę sprzęgła , wałek rozrządu na znak u góry .Błąd się kasuje i po chwili kręcenia wyskakuje z powrotem , po potraktowaniu plakiem wyskakuje...
W http://obrazki.elektroda.pl/3124332300_1... Witam mam taki problem chciał bym zablokować rozrząd chodzi mi o koło pasowe(zamachowe) reszta zablokowana wiem że są dwie opcje z tyłu i przodu z tyłu wsadziłem kołek w otwór 6mm ale po zdjęciu rozrusznika bo wymieniałem zauważyłem że jest też otwór ale tam kołek nie przechodzi przez koło...
Witam byłem dziś z pompą u pompiarza. Okazało się że są pęknięte dwie sprężyny w środku takie większe co tłoczą paliwo pojutrze mam po nią jechać naprawę wycenił na 350zł Dodano po 2 jeszcze jedno pytanie jak wyciągałem pompę to blokowałem rozrząd kołek na górze (wałek) następnie na pompie i z tyłu na kole pasowym-zamachowym. i tam był otworek pod kolektorem...
Zdecydowałem jednak wymienić rozrząd. Gołym okiem było widać, że wałek rozrządu zaworów wydechowych był przestawiony. Gdy koło zamachowe było zablokowane od dołu odpowiednią blokadą, wałek od zaworów ssących był w odpowiedniej pozycji i bez probemu można było na niego założyć blokadę, natomiast wałek od wydechu był przestawiony mniej więcej o jeden...
Kolega z 90KM miał wyciagnięte 141KM, ale sprzęgło zmieniane na wzmocnione, koło zamachowe odchudzone, modyfikacje w dolocie, w turbinie. RHY to wersja 90KM bez intercoolera, stała turbina i bez dwumasy. RHZ to wersja 110KM z intercoolerem, zmienną geometrią turbiny i dwumasą. A słupek silnika, a możliwe że i głowica jest identyczna. Więc bez problemu...
Do ustawienia pompy blokujesz koło zamachowe otwór na blokadę jest za rozrusznikiem,koło pompy wtryskowej musi być naprzeciwko otworu blokady.Do ustawienia kąta potrzebny jest czujnik zegarowy i odpowiednie końcówki. Wartość jaką ma pokazać czujnik jest podana na pompie. Otwór na czujnik w boschu jest dokładnie w środku głowiczki pomiędzy wyjściami...
koło pasowe jest na jedną śrubę i niema w nim żadnych otworów na blokady,jest pełne.Pozostaje tylko koło zamachowe,te same silniki występują w peugeotach i citroenach ,mam blokady ale nie taką jaka powinna być.wsuwana z tyłu silnika w otwór do odkręcania sprzęgła
Rozrząd wczoraj rozebrałem, będę go składał w poniedziałek, niestety części do mnie nie dojechały. Koło zamachowe zablokowałem wiertłem, po zdjęciu paska koło wałka rozrządu cofnąłem o te 1,5 cm i zablokowałem również wiertłem. Zauważyłem że na kole pasowym jest znak (pionowa kreska) i na bloku silnika w dolnej części jest małe przetłoczenie. Te znaki...
Tak czy inaczej pozostaje problem sprzegla. Trzeba wiec wyjac skrzynie i wtedy okaze sie, czy kolo zamachowe jest w porzadku. Sprzeglo radze wymienic w calosci i wziac je u Peugeota. Osobiscie mialem dwukrotnie problem szarpania przy ruszaniu z nowym sprzeglem Valeo. Szarpanie zmniejszylo sie z czasem, ale bylo to jednak denerwujace. Pozdrowienia, Georges
Dzisiaj po ogledzinach okazało się, że rozrusznik ma 13 zębów a np D8R28 ma 11T (w katalogach). Czy zębatka jest wtedy mniejsza a zęby takie same? Jeśli tak to chyba koło zamachowe obracałoby się wolniej.. A może rozrusznik kręci szybcie i się to niweluje? Pojęcia już nie mam. Nie miałem jeszcze takiech w rękach aby porównać. Samochód potrzebny mi codziennie...
Dziękuję za odpowiedź. Zainteresował mnie [url=http://allegro.pl/silnik-peugeot-40... jest golutki. I czy da się założyć rozdzielacz zapłonu, koło zamachowe, kolektory z DDZ? Myślę jeszcze nad ew. naprawą. Objawów uszkodzenia wcześniejszych nie było. Samochód padł w czasie jazdy, po przejechaniu już ok. 100 km. Jadąc jednostajnie...
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
Witam ! Mam Peugota 407SW 2,0 HDI 136KM 2005r. Od dwóch tygodni mam problem ze sprzęgłem. Przeważnie działa dobrze, ale co jakiś czas po wciśnięciu i zwolnieniu pedału nie wychodzi on do końca - jakby był częściowo wciśnięty. Przy kolejnym wciśnięciu pedału mogę zmienić bieg, ale sprzęgło szybciej wysprzęgla (szarpie). Jak butem wyciągnę pedał do góry...
zdejmujesz paski, ustawiasz znaki, zdejmujesz pokrywy od rozrządu, luzujesz napinacz i w tym momencie pamiętaj żeby nie przestawić wału ani wałka bo potarabanisz rozrząd, następnie odkręcasz na wale zębatkę i wywalasz simering, nabijasz nowy i wszystko w odwrotnej kolejności składasz, to pokrótce ale jeśli nie robiłeś tego to może poproś znajomego...
Cześć wszystkim. Potrzebuję pomocy w sprawie siły dokręcania śrub przy pracach związanych z wymianą uszczelniacza wału korbowego w samochodzie Peugeot 5008 2.0 HDi 150 km 2010 rok, skrzynia manualna. Ostatnio demontowałem maglownicę i przy okazji zauważyłem spore zapocenie na połączeniu silnik-skrzynia. Mam zdjęte "sanki", dlatego postanowiłem zrobić...
RHM - 2.0 HDI 16V 107 KM 250NM i automat. RHT - 2.0 HDI 16V 107 KM 2?0NM i manual. - nie wiem czy 250 czy 270. RHW - 2.0 HDI 16V 109 KM 270NM i manual. RHM - 2.0 HDI 16V 107 KM 250NM i automat (2.0 HDI DW10ATED4 110FAP BVA4) RHT - 2.0 HDI 16V 107 KM 250NM i manual (2.0 HDI DW10ATED4 110FAP BVM5) RHW - 2.0 HDI 16V 109 KM 270NM i manual (2.0 HDI DW10ATED4...
Aut z automatem nie można odpalić na "pych" z przyczyn technicznych brak przełożenia skrzynia-silnik ale wbrew potocznej opinii holowanie auta z automatyczną skrzynią jest dozwolone tylko ograniczone co do długości według producenta np mojego chryslera można do 160km (100mil) Co do odpalania to oczywiście jest niewskazane z "popychu" itd ale jeśli będziesz...
Aleksander_01: a ja tam mam Astrę F, a nawet mam kilka tych astr, one mają już ponad 20-25 lat (zależy która) i to rewelacyjne samochody, to że Ty nie chciał byś jeździć 15 letnim samochodem to nie znaczy że każdy, ja na ten przykład nie chciał bym jeździć nowym, bo one mnie po prostu wkurzają, właśnie przez te idiotyczne startstopy, przez ten beznadziejny...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Piszesz że "zagadał" na rozgrzanym silniku, hmm.. świeca zapewne miała już ponad 75*C i miała tzw temperaturę zapłonową, spróbuj podstawić inną świece, a jak to nie pomoże to próbuj tak jak pisałem wyżej w postach odizolować wspólną masę rozrusznika i cewki( musisz się dostać do wnętrza rozrusznika i odłączyć przewód uzwojeń od masy oraz dać odpowiedniego...
Ja mam sama na częściach lublina 51 właśnie takiego na 3,5 części dużo wytrzymalsze od żuka i dzisiejszego lublina, ale kolega ma na kanale już sama tylko pasuje go przerobić, tak więc silnikiem możesz rzucić za psem, albo bardziej optymistyczna wersja sprzedać za 0.7 albo 1litr komuś np. na innym forum ludzie kupują takie rzeczy bo odrestaurowują dziki...
Witam wszystkich forumowiczów mam problem ze swoją 607. Autko jest z roku 2006 posiada jeden akumulator, jest po wymianie bsi przez poprzedniego właściciela gdzie jest przelutowana jedna kość ze starego bsi. Kupiłem je jako uszkodzone w bok, wystrzelone 3 poduszki (2 bok i kurtyna) ponadto wymieniony moduł air bag. Wymieniłem blachę trójkątną łączącą...
koło zamachowy kręcić koło zamachowy citroen koło zamachowy
fotel kierowcy renault megane czujnik korek paliwo citroen instrukcje pralek gorenje
Odgłosy mielenia w Oplu Astra H 1.9 CDTI - przyczyny i diagnostyka Zalanie olejem gruszki turbosprężarki 1.6 HDi - przyczyny i diagnostyka