Jak nie ma luzu na drążkach kierowniczych to tylko wymiana samych końcówek. Co do firm to lemforder lub TRW ew febi
Przekręć końcówki o pół obrotu, jedną wkręć, drugą wykręć i będzie kierownica prosto.
W golfie mk II lewa końcówka drążka kierowniczego była fabrycznie niewymienna, wymieniało się cały drążek, dopiero zamienniki były sprzedawane oddzielnie (końcówka i drążek), więc nie wiadomo jak jest u Ciebie. Jak już pisałem, części + robocizna to ok 200-250zł, więc nie ma dramatu finansowego
Fabryczne rozwiązanie. Jeden drążek jest razem z końcówką (jest to jeden element) - do wymiany na drążek + końcówka.
W tej osłonie jest na tyle duży otwór, że nie trzeba nawet odkręcać końcówki drążka, wystarczy ją wybić ze zwrotnicy
Na szerszej oponie trudniej wpaść w poślizg na suchej drodze ale jak już pisałem szybciej zużywa się zawieszenie i auto więcej pali. Lepiej węższe opony i sprawne zawieszenie niż szerokie i wybite końcówki drążków.
Powinna pasować z golfa III. Zobacz na tabliczce swojej maglownicy jaki jest numer części i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć . Jeśli to maglownica z numerem 191419063C lub 191419063CX to bez problemu znajdziesz taką z golfa III. Zmiana na maglownicę bez wspomagania jest bez sensu, do tego inne drążki i końcówki przekładni kierowniczej
mogą być między innymi - sworznie wahaczy, końcówki drążków kier.
Podobny efekt dźwiękowy dają zużyte końcówki drążka lub sworznie.
czy może jest jakas przyczyna ze ten drążek sie wykrecil z końcówki? On się nie wykręcił, tylko zerwał z gwintu. A przyczyna - gwint ma zawsze jakiś luz. Do likwidowania tego luzu i zabezpieczenia przed odkręceniem jest kontra widoczna na zdjęciu. Musiała się odkręcić, a przez to zrobił się luz na gwincie i stopniowo się powiększał, aż do zerwania...
Ja bym zamontował z regulacją tylko musi pasować gwint na drążku , stozek na końcówce no i długość drążka z końcówką
Wywalone końcówki drążków kierowniczych
Zbytnio tutaj zawieszenie się nie różni od G II. Tam jest tylko po jednym wahaczu na stronę. Sprawdzić ich tuleje - szczególnie te tylne w przednich wahaczach. Sprawdzić końcówki drążka stabilizacyjnego i gumki które trzymają go do wózka. Sprawdzić łożyska obsady amortyzatora. Toledo 2 czy Golf 4 Variant to to samo zawieszenie (może inne sprężyny) ale...
zauważyliśmy pęknięta gume od przegubu wewnętrznego, ma ja wymienic a przegub nasmarować na nowo. Weź zaprowadź to do kogoś kto wie co robi. Wibracje jak najbardziej mogą pochodzić od przegubu wewnętrznego, a mając to na uwadze on i tak musiał go zdemontować aby założyć osłonę. Biorąc pod uwagę ile jest przy tym roboty oraz różnice cen samej osłony...
Magiel OE z drążkami końcówkami słowem komplet nowy kosztuje 1000zł starte znaczki vw
Sprawdź na stacji końcówki kierownicze i drążki ,a jak hamujesz to też szarpie ?
Witam wszystkich na tym forum, mam w 4 golfie źle ustawioną kierownicę podczas jazdy na wprost, w jaki sposób to ustawić czy może na końcówkach drążków jest to możliwe czy lepiej będzie kierownice zdjąć i założyć?
Na 99% sworzeń wahacza. Ciężko go sprawdzić, gdy zawieszenie napina sprężyna, a robi dość sporo hałasu gdy ma już luzy. Napisałem, że jest wymieniony na nowy, zastanawiam się czy końcówka drążka kierowniczego może tak stukać bo już mam brak pomysłu.
Pamiętam że vw jetta miała podaną długość chyba lewego drążka i ustawiało się tylko prawym. Pewnie chodzi Ci o Golfa 2 czy Jette 1. Tam w oryginale lewy drążek był razem z końcówką połączony w całość i regulowało się zbieżność tylko prawym drążkiem.
Jak już to oba przednie koła bo stabilizator będzie napięty i luzy poginą. Wiadomo lepiej dwa, ale nie wiadomo czy kolega ma jak dwa unieść. Poza tym sworzeń to wyjdzie przecież i na jednym podniesionym, stabilizator to na tulejach napnie. A końcówka czy drążek to i bez podnoszenia - ręka na drążek i najlepiej druga osoba rusza kierownicą na boki :)
Zużyte wszelakie elementy metalowo-gumowe zawieszenia, końcówki i drążki kierownicze. Nie jechanie na wprost to np. łożysko na kolumnie, rozjechana zbieżność.
Końcówkę wymieniłeś a sworzeń wahacza do piasty nowa czy ta cobyla? Jeśli nie może zgięła sam drążek Jeśli nie to zostaje wspomaganie
Witam Zakupiłem golfa III 2.8 VR6 mam z nim taki kłopot ze: Podczas postoju lub podczas ruszania obracając kierownica cos strzela w przednim zawieszeniu. Powymieniałem wytłuczone gumy na wahaczach, końcówki drążków, przeguby i nadal słychać ten trzask. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem w golfie????? Proszę o pomoc i jakieś sugestie gdzie jeszcze...
Mocowania przekładni będą pasowały. Drążki kierowanicze są inne. Końcówki drążków i drązki w zależności od typu przekładni. Nie jestem pewien, ale i połącznie z kolumną ma chyba inny wieloklin.
Stuki przy skręcaniu mogą być spowodowane różnymi przyczynami. Jedź na stację diagnostyczną na szarpaki ;u mnie w całej okolicy diagnoza jest bezpłatna ( a także ustawianie świateł ) a płaci się dopiero jeśli zdecyduje się klijent na naprawę w tym zakładzie. Ja stawiam na końcówki drążków lub luzy na ukladzie kierowniczym. W moim VW golfie jak kupiłem...
Sprawdzałeś koła=opony Dodano po 8 Jeśli stuka na nierównościach to łączniki stabilizatora. Końcówki drążków kierowniczych jak i same drążki, sworznie, łożyska zwrotnic, jak i same tłoki amortyzatorów.
A jak by tak unieść przód ,pokręcić kierownicą lub nawet odpiąć końcówki ?Zobaczyć jak się obraca?A jak by tak drążki sprawdzić?Co nie bedzie?
Kierownicę ustawia się na wprost i blokuje przyżądem. Luzuje kontry końcówek i reguluje drążkami. Jeden obrót drążka maglownicy to nawet do 0.5cm na rozstawie kół. Więc jak diagnoście mógł drążek z końcówki się wypiąć,bo nie czaję. Chyba że rzeźba jak cholera, ale to się wtedy poprawia jak należy. Chyba że ktoś drążek maglownicy odciął przy końcówce...
Witam! i ja mam podobny problem ,od jakiegoś czasu przy małej prędkości buja golfem jak by było coś scentrowane ? byłem na trzepaku do wymiany miałem prawą końcówkę drążka,drążek prawy,końcówki stabilizatora.No i oczywiście nic to nie dało! sprawdziłem opony ,tam też nic nie stwierdzono , po jakimś czasie padła mi maglownica, którą wymieniłem , no i...
Niestety się spaliła jakieś zwarcie było Kolego wiązka jest prosta,dorobisz bez problemu. Dodano po 13 Czy jeżeli zrobię samoróbkę czy przejdzie mi przegląd techniczny? Kolego,niektórzy diagności (przynajmniej ja takich znałem )są tak leniwi że nie przyłożą ręki do drążka czy końcówki na przeglądzie.Nie przejmuj się ,na twoją wiązkę nie powinni zwrócić...
Uwalona geo będzie raczej powodowała ściąganie itp ale nie tłuczenie. Amortyzatory można trafić podróbki, ale to też nie będzie tak, że "pręt w rurce", poza tym przy montażu by ktoś na pewno zauważył że to szrot. Przekładania jak najbardziej, ale to pewnie by wyszło na przeglądzie albo przy naprawach, które opisujesz. Na szarpaku na pewno będzie się...
Cześć Od dłuższego czasu po puszczeniu pedału gazu, tak żeby samochód zaczął hamować silnikiem, przy gwałtownym dodaniu gazu autko bardzo szarpie, im niższy bieg tym efekt oczywiście silniejszy. Samochód to Golf 4 1998r. 1.6 AKL Zostało wymienione: - wszystkie poduszki silnika (skrzyni też) - oba lewe przeguby - cały zestaw sprzęgła - obie końcówki...
a czy czasami nie masz gdzieś luzu na końcówce drążka ja miałem taki przypadek w polo 96. Był luz i podczas skretu czeszczało strasznie jakby z przekładni. po wymianie przestało
Witam! Podczas jazdy po wybojach lub ostro skrecajac czuć że auto pływa... Drążki sa w bdb stanie ,końcówki nowe meyle a podczas jazdy na wprost dalej wyczuwam luz prawo-lewo na kierownicy . Co to może byc?
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Mam takie tuleje czyli chyba dobre? https://allegro.pl/oferta/lemforder-4-tu... No ale nic to nie pomogło, do tego drążki z końcówkami nowe, łączniki z gumkami, sprężyny, amortyzatory i autem od jakiegoś czasu rzuca - typu przyspieszenie nagłe, koleiny, studzienki głębokie itd. Więc w sumie jakby nie patrzeć...
Co do drgań w kierownicy są one spowodowane luzem- czuć po prostu przeskok na kierownicy po wjechaniu w nierówność. Stojąc i kręcąc kierownicą w prawo i lewo nawet go słychać. Końcówki drążków kierowniczych albo gorzej bo maglownica. Nie wiem u jakich paprusów byłeś skoro nie zdiagnozowali usterek.
Dobrze zregenerowane zawieszenie musi zachowywać się poprawnie. Jak pisze kolega T5 często "stuko-puki" to wina gum stabilizatora. Nie ma sensu wymieniać wszystkiego na nowo. Zwróciłbym też uwagę na układ kierowniczy. Wybite końcówki drążków też lubią sobie "stukać". Czy oprócz tego co opisałeś samochód prowadzi się stabilnie? Nie "myszkuje" po drodze?...
Witam, posiadam golfa IV, 1,6 SR, wymieniłem ostatnio w prawym kole przednim (od strony pasażera), końcówki drążka, sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora, bo głucho pukało. Nie wiele to pomogło, więc po dwóch dniach wymieniłem jeszcze poduszki od drążka stabilizatora i przestało pukać. Jednak po wymianie okazało się, że przy hamowaniu do tyłu słuchać...
Witam mam golfa trzeciej generacji bez wspomagania przypuszczam uszkodzenie maglownicy bo gdy skręcam jadąc powoli lub stoją słychać trzaski i pukanie, mało tego jadąc po dziurach tez słychać pukanie, końcówki drążka kierowniczego,sworznie wahacza, przeguby z osłonami i przednie amortyzatory są nowe. Byłem dziś na stacji kontroli pojazdów i nie stwierdzono...
Jeśli można coś doradzić to lepiej wziąć magiel bez drążków i dokupić sobie Lemfordera ( te oferowane razem z maglem często niedosmarowane i chyba tez jakoś regenerowane lub włożone jakieś najtańsze bo cena skądś się bierze ). Ale tutaj mówimy o tej z aukcji też? W sensie Borsehunga? tam też warte te końcówki zmienić na Lemfordera albo TRW np? Ja ogólnie...
witam. Poprzeglądałem różne fora itp i nic mi nie dało dlatego zamieszczam nowy temat. Mam taki problem że strzela mi w zawieszeniu przednim. Auto to Vw Golf 3 kombi 1,9 tdi 1996 rok. strzelanie jest, gdy skrece koła i rusze delikatnie, przewaznie do tylu, ale do przodu tez się zdarzy. Na wprost nigdy nie strzela, i dodam ze musi auto sie toczyć. Wymieniłem...
zmienione bylo cale zawieszenie końcówki drążków,sworznie amortyzatory i gumy na wachaczach z obu stron. robilem wczesniej przegób zmienialem gumowa osłone na nowa moze to on? byl wyjety caly a pozniej oczyszcony i zalozony
wszystkie gumy, sfożnie, końcówki drążków wymieniałem, wymienialem również w tym roku tuleje metalowo gumowe w tylnej belce ale tak mi sie zdaje ze zaczelo ściągać po wymianie zwrotnicy. Ale glowy nie dam sobie uciac, bo zawsze czlowiek po robocie wszystko dokladnie sprawdza i delikatnie sciaga na prawo, a wiem ze wczesnij bylo idealnie. Ale jutro podjade...
Witam . Posiadam golfa 4 1998r Zakupiłem go ze sportowym zawieszeniem 2 late temu i przyszedł czas na wymianę oryginalnym standardowych amortyzatorów.Zostały one wymienione wszystko przebiegło pomyślnie. Zarazem tylko ze po miesiącu został wymieniony tez prawy przegub zew oraz końcówka drążka kier P/L łącznik stabilizatora P/L oraz końcówka wahacza...
A czy te opony przypadkiem nie mają guzów. Nowe czy używki?. A może nalewki?. Nie chce mi się wierzyć, że po samej zmianie opon, na tych samych felgach poleciały końcówki drążków lub sworznie. Napiszesz jeszcze jedną bzdurną podpowiedź/wypowiedź i wlepię Ci ostrzeżenie! Radzę przemyśleć to, co się tutaj pisze - to nie GG, NK, czy FB - to techniczne...
Witam! Mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać wymieniłem końcówki drążków i łączniki stabilizatora oraz ustawienie zbieżności. A problem polega na tym,że kiedy jadę na prostej drodze i wykonuje takie krótkie ruchy kierownicą, to auto dziwnie się zachowuję tzn. jakby z opóźnieniem reagowało na te ruchy, kołysze się i znosi tył, takie mam odczucia....
Tak naprawdę nie wiesz co się działo z tym autem wcześniej. Ja co prawda piszę już jako były użytkownik Golfa IV 99" 1.6B. Z tego co piszesz to wszystko wygląda na wcześniejszą intensywne użytkowanie. Niestety z Włoch przyjechało do kraju sporo topielców, niby z zewnątrz super, natomiast środek, elektryka zawsze ucierpi. Co do pracy Twojego silnika...
Witam No jak dobrze się przysadzisz to zostaną ,, wgryzy ,, na listwie , ale od strony nacięć nic nie szkodzi , tylko z biegiem czasu jakakolwiek naprawa przez innego mechanika i wstyd , pytanie , kto ci to robił . Staram się unikać pozostawienia takich niedomagań po naprawie No właśnie to samo można powiedzieć o amortyzatorach,kiedyś zakładałem amory...
Witam, czy są tutaj jacyś obecni lub byli użytkownicy starych kompaktów/segment C- VW typu Golf 4, Audi A3, czy np Skoda Octavia I? Czy w tych autach zawieszenie zawsze jest takie toporne? czy tylko mój tak jeździ? chodzi o to że wybieranie nierówności odbywa się tak jakby w oponie nie było powietrza, ciężarówka itd..w ogóle brak jakiegokolwiek komfortu....
Mój dziadek ma takie Polo mk.3 (jedyny jego "luksus" to 2 poduszki powietrze i wspomaganie kierownicy, to auto nie ma nawet ABSu!?!, szyby na korbki), jeździłem nim po zakupie i wyglądało ok, ale jak trafiło do mechanika to okazało się, że praktycznie całe zawieszenie jest do wymiany - wszystkie tuleje, końcówki drążków, amortyzatory, a nic a nic nie...
Szukam pomocy, bo nie mam już koncepcji na nagminnie padające sworznie, szczególnie z lewej strony. Jestem posiadaczem VW Golfa 4 1.9 tdi AJM 115 KM 2001r. Przejąłem go po bracie, który go porzucił. Założyłem sobie pewien projekt którego nie mogę dokończyć, a winą są nagminnie padające sworznie. Wymieniłem w nim sporo rzeczy. Sanki przednie były zdemontowane...
Witam wszystkich mam problem z moim golfikiem już od ok roku drży mi kierownica(lata na boki 0,3 do ok1cm prawo lewo) od 80km/h wzwyż i przy lekkim hamowaniu przy różnych prędkościach, zrobiłem już wszystko co mi przyszło do głowy i mechanikom u których byłem. A do rzeczy, wymieniłem: -drążki kierownicze -końcówki drążków -maglownicę -gumy i sworznie...
(at)krocze Zgaduję, że nigdy nie jechałeś Plusem. To zupełnie inne auto niż Borewicz i przy podanym budżecie nie będzie gorsze od konkurencji. Ale nikogo nie namawiam na siłę, podaję Poloneza Plusa jako jedną z opcji do rozpatrzenia. Nie ma sensu więc się rozpisywać zwłaszcza jeśli na temat Poloneza nie ma się nic sensownego do powiedzenia. Większych...
Witam Kolego MALUM masz racje co do komfortu ja poruszam się scenikiem jes zaje..... wygodny przyznaje ale usterkowość renaulta i brak wiedzy mechaników mnie doprowadza do furii. Zresztą jeżeli chodzi o niezawodność to scenik jest na 98 miejscu wg. jakiegoś niemieckiego zestawienia. To mówi samo za siebie. Jak zauważyłeś auto jest w miare młode i ma...
Dodano po 9 Golfik zrobiony silniczek na prawie 200 KM wraz ze skrzynią 6b i sprzęgłem,nowy rozrząd,pompowtryski AL w stanie idealnym, nowa uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem,nowe drążki i końcówki oraz sworznie z tulejami,zrobiona zbierzność wersja highline tylko tempomatu brak,zawieszenie w bdb stanie,ile tak mniej więcej jest wart ? Dodano...
i teraz pojawiła się kolejna, podeśle do niej linka a nóż ktoś zauważy w niej dyskwalifikującą wadę https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-au... Widać, że fachowiec ofertę przygotowywał... Zdjęcia lakieru na mokro (maskuje wady powłoki), tam gdzie można by coś zauważyć - zdjęcia ciemne i nieostre... Doświadczony handlarz......
Widze, ze sa jednak w Polsce ludzie, ktorzy zrozumieli, jak ten system dziala... Dziękuję;). A najprostszym przykładem jest wymiana żarówki w lampie, i tak trzeba jechać do warsztatu na ustawienie świateł, czy po wymianie końcówek drążków jechać na geometrie;). I co w takim wypadku? Na forum też Ci napiszemy jak zrobić geometrie przed domem?;) A kolega...
Osłonę wymienisz bez demontażu przekładni kierowniczej{tak to się robi w większości samochodów :P), jedna uwaga że jak odkręcisz końcówke drążka kierowniczego powinieneś ją później skręcić względem drążka we właśćiwej odległości . Mechanik "hytrus" da sobie z tym rady bez poprawianaia geomerti . pozdro Proponuję najpierw zajrzeć pod maskę w C4, a dopiero...
Dzięki kolego za radę. Sam jestem w wielkim szoku ale po wymianie drążków i końcówek stuków nie ma. Co prawda po naprawie przejechałem 20km i nawet jeszcze geometria nie była ustawiana bo pojawił się problem z tą kontrolką wspomagania. Więc z tymi stukami to do końca nie wiadomo a co było najdziwniejsze to one pojawiały się tylko w gorące dni, w zimie...
końcówka drążek końcówka drążek stabilizator końcówka drążek laguna
lm393 wyjście subufer kolumna mechanik toyota
zginęli porazeni elektra beckum
Rok produkcji pralki Miele WKF 110 WPS Skrzynie biegów z dwoma wałkami pośrednimi: DCT, DSG, PDK, PowerShift