Obawiałem się, że końcówka jest wklejona. Użyłem szczypców płaskich. Sprawdziłem czy wejdą w ułamaną końcowkę jaką mam. Weszły, trzymały się mocno. Wobec tego użyłem je w parowniku. Nie bawiłem się w zabezpieczanie otworu. Okręciłem kilka razy i usiłowałem wyciągnąć. Lekko się przesunęło w górę. Wtedy śrubokrętem podważałem ostrożnie. W końcu wyszło....
Idzie zima, a mój tolek kiepsko grzeje. Silnik 1,8 benzyna + gaz (parownik ZAWOLI). Termostat sprawny, nagrzewnica przepłukana. Przewód doprowadzający wodę do nagrzewnicy jest przecięty, wstawione kolanka i w to miejsce podłączony parownik. Po rozruchu silnika trzeba bardzo długo czekać aż nagrzeje się mały obieg (nagrzewnica + parownik), ale jest chyba...
witam problem polega na tym , ze nie rozgrzewaja się wogóle przewody od parownika jak i sam parownik choc samochod rozgrzany jest do tem. pracy zalacza sie nawet wentylator . parownik caly czas jest oszroniony , sprawdzalem czy przewody rozgrzeja sie po odpieciu od parownika i połaczeniu ze soba za pomoca kolanka po pewnym czasie sie rozgrzaly ale po...
Przy wyłączonym zapłonie w samochodzie elektrozawór gazu w zbiorniku odcina dopływ gazu do parownika więc możesz go sam spokojnie odkręcić. Większym problemem jest skręcenie wszystkiego z powrotem i sprawdzenie szczelności układu.
Przeważnie podwyższonych obrotów silnika jest tzw lewe powietrze za przepustnicą Jak myslisz, po co mu kazałem sprawdzić gumę pod monowtryskiem? Nie masz żadnego doświadczenia w tym typie, bo gdybyś miał to byś wiedział po co to zaleciłem. Pękała nagminnie. Utwierdzasz mnie w tym przekonaniu pisząc to: Sprawdz wąż prowadzący do serwa hamulców. Owszem,...
Witam, Temat dotyczy silnika Lancii Kappa 2,0 VIS. Silnik ma mało mocy, ma mocno opóźnioną reakcję na dodanie i odpuszczenie gazu, a sporo pali około 18/100 w mieście przy jeździe wyjątkowo delikatnej i około 12/100 w trasie przy prędkościach 90-100. Wiem, że muszę się udać na regulację, ale zanim to uczynię muszę zrobić porządek z instalacją: rura...
witam a czy można kupić osobno taką uszczelkę,czy trzeba kupować zestaw naprawczy?bo mam podobny przypadek tylko ja muszę rozkręcić aby wyjąć kolanka wodne bo mi tamtędy leci,i chciałbym nową uszczelke założyć Dodano po 3 rozkręć i zobacz dokładnie czy nie ma pęknięcia na obudowie,jeśli nie ma to wina uszczelki...
Witam, nie mam już siły do tego samochodu. Ale pomijając to, zaczne wszystko od początku. Polonez 1,5 na gaźniku, Caro. Rocznik 94. Problemy były na początku takie, że samochód gasł na wolnych obrotach kiedy silnik był zimny. Kiedy doszedł do ~90 stopni, wszystko było w normie, trzymał obroty, chodził jak należy. Do tego doszło koszmarne spalanie ponad...
Hallo, Panowie, pozwolicie, że się przyłączę. Też mam reduktor tecno 100KW u siebie w escorcie. Silnik zetec 1.8 16V. Jaki problem jest? Otóż instalacja BRC jest zrobiona z nowych i używanych podzespołów. Reduktor jest mocno używany (już matowy na zewnątrz), nie da się określić jego przebiegu. Mam też drugi identyczny reduktor kupiony niedawno na szrocie....
Prawdopodobnie ma 5k lub 10k i wyciągnołeś o z rurki przyczepionej do kolanka parownika, on mierzy temp. czynnika.
Witam wszystkich! Posiadam instalację II gen z kalpomikserem + reszta wszystko tomaseeto lub jak kto woli blue star + bingo S4 Accord 1,8 116 KM 1997r przejechałem ~30 tyś od nowości na instalce i zaczęły sie pewne problemy... szarpanie na 1-2 biegu ok 4500-6000 obr, poprostu jak ruszam z pod świateł i daje prawie full to mam taki jakby brak gazu około...
Znajomy miał takie auto na gazie i cały czas strzelało do tego stopnia że rozerwało wszystkie możliwe połączenia gumowe na doloscie. Mimo że na codzień nie zajmuje się gazem to wiem co w trawie piszczy i już niejednemu pomogłem w problemach. Mikser DV naprawdę w tym aucie pomaga. Założyłem mikser na przepustnice, zamiast orginalnych gum dolotu założyłem...
Masz parownik typu kabanos. Montowany w większości budzetowek. Wiele razy trafiłem dziure na kolanku skraplacza.
Jednopunktowe wtryski nie strzelają,jeżeli jest to parownik ZAWOLI-nad kolankiem wodnym jest wkręt regulacyjny wolnych obrotów na płaski śrubokręt-wyłącz silnik,wykręć wkręt-iglicę,oczyść go,odpal auto,przejdż na gaz-przedmuchasz gazem kanał wkreta iglicy,wyłącz silnik,wkręc wkręt iglice z czuciem do lekkiego oporu,odpal-wyreguluj wkrętem wolne obroty.Dolnym...
Na czole parownika jest jego symbol{np.GENIUS 800mbar,Lot-08DE}spisać,zadzwonić do CZAKRAMU,będziesz wiedział czy to 800,1200czy 1500.Parowniki są takie same-kwestia wydajności,800,1200,1500-teraz jest nowy model parownika-drobne przeróbki mocowania,kolanka wodne inaczej umiejscowione.Pozdrawiam.
Ja w tej chwili nie mam kompensacji. U mnie w obudowę filtra powietrza wkręcony jest mosiężny króciec, na który można nałożyć przewód fi 6 mm i połączyć go z opisywanym przez Ciebie kolankiem na parowniku. Jednak samochód, który kupiłem nie miał już oryginalnego parownika Tartarini, tylko Tomasetto bez kompensacji. W Skodzie Fabia mam też instalację...
Witam..... Problem rozwiązałem, cała sobota spędzona na walce i autko działa jak złoto.Przyczyny były dwie jedna to, zacinający się termostat, który uniemożliwiał nagrzanie się cieczy do odpowiedniej temperatury, i tym samym ogrzania parownika do wystarczającej temp. A drugi problem to mały prześwit na kolanku od parownika w wyniku czego po dodaniu...
Nic mi nie mów zamówiłem parowniki ze znanego portalu aukcyjnego, nie pamiętam firmy mam numer telefonu. Miały być pod wymiar jaki podałem, niestety żaden z nich nie miał wymiaru rozbieżność 2cm kolanka wystają ponad obrys - ponadto miały być na rure fi10 były fi12 i co najlepsze, że te fi12 jest tak cienkie, że ciężko to przylutowac bo się przepala...
Nie rozumiem "w poziomie 45cm" ? Od parownika: spadek; syfon; pion; spadek do sprężarki. Syfon ma być najmniejszy, czyli gniesz kolanko w dół, 100mm rury w dół, wyginasz 180 st. do góry robisz pion taki aby po górnym kolanku mieć spadek do sprężarki. fi 28mm tu już kawałek rurki i najprawdopodobniej nie masz takiej giętarki, więc najlepiej kup gotowy...
Szukam cały czas czym zastąpić te PEXy. Gdyby przy tych wymiennikach było więcej miejsca, to bym nakręcił złączki PE z gwintem 3/4'', do nich rury PE i po sprawie. Nie rozumiem w czym problem. Z ciasnego miejsca "wychodzisz" złączkami mosiężnymi, a dalej już PE. Do nakręcania złączek PE z gwintem wewnętrznym lub zewnętrznym wygodnie użyć klucza łańcuszkowego...
Plastikowe kolanka są do du... przy niskich temp. jest zawsze problem. Poszukaj może są metalowe zamienniki.
OK spróbuję. Przy okazji tak to wygląda. Przy okazji czy można czymś innym zastąpić ten dłuższy wąż, który idzie z parownika do filtra. Myślałem o jakimś kolanku np. Jest on dosyć długi i trochę mi się to nie podoba. Może on w czymś przeszkadza?.
juz jest git.odkrecily sie 2 srubki przy kolanku do monowtrysku,tam gdzie registerek.luz byl na pol centymetra.Dziekuje za pomoc.
To jest parownik EMME GAS,śrubka przy zielonej nalepce to regulacja wolnych obrotow,śruba czułości znajduje się z czoła parownika 4cm nad lewym kolankiem wody.Śrubę czułości wykręć aby wystawała około 1cm a wkręć całkowicie śrubkę minimum wolnych .Ustaw w programie aby biegał na wysokich obrotach a wolne obroty ustawiasz na końcu.
Między kolankami wodnymi reduktora parownika jest plastikowa śruba na klucz 10 do usuwania mazi olejowej.
Miałem podobną sytuację u mnie parownik był regenerowany- nowa membrana kolanka bo sikały. przez jakiś czas też nie mogłem za wczesnie pzerzucic na gaz pózniej odpalałem na gazie w najwieksze mrozy było OK. Ostatnio po wymianie filtra gazu podobna sytuacja musi sie rozgrzac zeby przelączyc na gaz trzeba znowu wyjezdzić kilka zbiorników, widocznie filltr...
Pobór prądu 8A , to by sugerowało, że z 6-8 kW mocy chłodniczej Jak to wyliczyłeś? Wziąłeś pod uwagę, że zasilanie jest 3f? nie zauważyłem, że 3 fazowe . Ostatnio na tapecie były inwertery ... dodam, z postów niżej wynika, ze sprężarka ma mniejszą moc niż oryginalna . W/g mnie to dobre rozwiązanie przy przeróbce klimatyzatora na PC . Bardzo dobry pomysł...
Rozmroziłem ją wczoraj. Od 21.00 do teraz znowu narosła pokaźna warstwa lodu. Oto forki: http://obrazki.elektroda.net/81_12458339... Lewa górna część parownika. Widać na pierwszym planie podłączenie grzałki różowym przewodem. Z tyłu za tym srebrnym elementem /sorki chłodnictwo mi jest obce/ jest powrót z grzałki podłączony brązowym przewodem:...
Prawie zawsze są NTC, rzędu kilku k-omów, pt100 - są używane raczej w przemyśle, pt1000 czasem w wentylacji, nie widziałem jeszcze w urządzeniach klimatyzacji. 100k to by znaczyło że czujnik pokazuje sterownikowi duży "chłód" (dla 10k to jakieś -20*C). wstaw na próbę 10k. edit: Nie ma tu czujnika na skraplaczu (zapewne chodzi o parownik - wymiennik...
Witam posiadam instalacje Tartarini II generacji w lanosie 1,5 16v. Jest tam parownik (reduktor) G79se który wyjście gazu ma od dołu i nie ma możliwości spuszczenia szlamu(mazutu) z niego bo wyjście gazowe jest w najnizszym punkcie czyli mazut zasysa silnik i moje pytanie brzmi? Czy właściwości szlamu są smarujące? Jeżeli właściwości szlamu są smarujące...
Jak to się stalo ze czujnik temperatury na załączonych zdjeciach zmienił miejsce zamocowania i kiedy to zrobił? Chodzi o czujnik na żóltych przewodach ! Powinien być na swoim pierwotnym miejscu czyli na parowniku a nie na rurce AL ,powrotnej dla czynnika z parownika. Należy sprawdzic czy sprawne są grzalki ukladu odszraniania i BEZPIECZNIK Termiczny...
Nie znam tego urządzenia, ale jeśli chodzi o ten czujnik to (chyba) będzie zamontowany gdzieś na kolankach parownika, Zdjęcie poglądowe innego urządzenia, ale tak to mniej więcej wygląda w 95% urządzeń. http://obrazki.elektroda.pl/3834644300_1...
Osobiście obsługuję mistrala i raczej rzadko się zdarza by padł wtryskiwacz za to co 40 tyś trzeba je czyścić i co 10 tyś filtr w reduktorze. OK, muszę wnieść krótkie sprostowanie. Wtryskiwacze padły ponieważ zabił je niesprawny sterownik. Samochód szarpał a gazie przez ok miesiąc. Żadna z kilku kontrolnych wizyt u specjalistów nie pomogła. Dopiero...
Witam. Kolego Rohman, tak jak piszesz,mam podobnie zrobioną kosiarkę do trawy z silnikiem od malucha i gazem z tym że butlę 11 kg mam położoną z boku w uchytach i jak sie skonczy poprostu wymmieniam na stacji, ogrzewam tylko spalinami parownik po zdemontowaniu ścianki bocznej aby spaliny prosto dmuchały w ścianę gdzie jest z drugiej strony membrana....
Trochę dziwna sprawa z tą temperaturą reduktora.Jeżeli ogrzewanie działa prawidłowo i zasilanie cieczą jest podłączone do dolnego kolanka reduktora(przeważnie jest to wyjście z głowicy silnika) to może sprawdź czy obieg cieczy jest przez reduktor,po prostu odłącz węże od trójników i dmuchnij w jeden z nich czy przypadkiem nie ma przytkania na tej trasie.Jeżeli...
Jeżeli już tak to całkiem wywalić wszystko poza przepustnica. Dać odpowiednie kolanka z nierdzewki. Wywalić zbiornik z za siedzeń i pompę z pod zbiornika. W to miejsce wepchnąć dużą butlę. Duży wlew pod klapką. Użyć pompki obiegowej do układu podgrzewania parownika. Auto zyska na stracie wagi. Awaryjnie można zostawić dodatkowe złącze do butli turystycznej...
Witam. Niestety przekopując od tygodnia dziesiątki artykułów w Elektroda, Google, YouTube, BMWSport, prywatnie z użytkownikami oraz znajomymi nie znalazłem odpowiedzi na mój problem dotyczący mojego auta. Auto to wspomniane w tytule tematu : BMW E39, 523i, 03/1999r. Mianowicie nie działa manualna (nie klimatronic) klimatyzacja, jeszcze niedawno działała,...
Wg mnie ta dyskusja nie bardzo ma sens, bo to trochę jak wróżenie z fusów - autor tematu, nie wyłożył do końca kawy na ławę, żeby postawić poprawną diagnozę. Nie podał w jakich okolicznościach to się dzieje, czy tylko pierwszym przełączeniu po długim (nocnym) postoju, czy również zdarza się to na ciepłym silniku lub podczas jazdy. Nie znam LPG TECH-a,...
doskonale rozumiem sentyment, Asterka F to bardzo wdzięczne autko, ja je uwielbiam i mam 3 takie Astry, tyle że jeszcze w automacie :) ten wlot może być zaklejony, ale lepiej rura do tyłu (kolanko) i ta rura druga też zdejm z wydechu i zawiń tam za filtr obok silnika, tak działa najlepiej w Asterkach no i parownik radzę zmienić z prehistorycznego lovato...
O powolnej ucieczce wodoru przez różne materiały to wiem, mam znajomych którzy zajmują się badaniami kompozytowych zbiorników na wodór, i właśnie jego dyfuzja praktycznie przez wszystko jest dużym problemem. Tym niemniej nie sądzę żeby przez jakieś 30 lat (lodówka jest z 1990-któregoś roku) wodór siedział na tyłku i się nie ruszał, a nagle w ciągu dnia-dwóch...
Na tabliczce masz podaną moc grzałki. Bezpiecznik jest pomiędzy kolankami parownika w osłonie z zamkniętej cieplnie rurki z tworzywa sztucznego.
Wywaliłbym ten stożek ale z upchnięciem tego nie jest wcale tak kolorowo naprawdę.. Kminiłem nad tym chwile jak by to upchnąć bez ingerencji w gume przy samej przepustnicy nie ma opcji. Chyba żeby skierować cały dolot w dół. Ale wtedy blos nie będzie w pionie będzie miał większy opór by podnosić. Chodzi mi o to bym zrozumiał samą idee kompensacji co...
Hmmm- w obecnej chwili to przecież takie jak po rozprężeniu fazy ciekłej (dziurawa membrana) -hi hi hi... Ale na poważnie to pytasz o podstawowe parametry reduktora-prawda? Oto one: Dane techniczne: - napięcie zasilania 12V - Moc cewki 12W - ciśnienie robocze od 0.5 do 0.9 ATM - maksymalne ciśnienie 3MPa - Materiał Mosiądz - Filtr siatkowy - Filtr celulozowy...
Jaka jest temperatura pracy chłodni, czy parownik jest wyposażony w wentylatory, czy jest dostateczna ilość czynnika, jaka jest temperatura parowania czynnika, czy komora osiąga zadane parametry pracy, jaka jest wielkość komory, co jest w niej przechowywane (towar opakowany czy nie)? Parownik może być częściowo oszroniony, szczególnie na kolankach poza...
... zawsze był jakiś problem z wolnymi obrotami. Polegał on na tym, ze co jakiś czas gdy podjeżdżałem na światła i wbijałem na luz auto gasło, ale działo się to tylko raz na jakiś czas. Jesli gasł Ci na luzie jeszcze w czasie jazdy to prawdopodobnie był tylko problem podmuchów wiatru w dolot. Podręcznikowy kłopot - trzeba zmienić kierunek wlotu powietrza...
Ja mam inny problem: w passacie B5 1.9 TDI 110 km przetarł mi się na kolanku wąż wysokiego ciśnienia pomiędzy sprężarką a skraplaczem. Po wielu problemach zrobiłem nowy wąż z wykorzystaniem starych końcówek, na nowo zakuty, zregenerowałem gwint na skraplaczu, bo stary uległ zniszczeniu w trakcie odkręcania, złożyłem wszystko, nabiłem klimę i nic się...
Witam, Posiadam w samochodzie klimatyzację dwustrefową, tzn. mam oddzielny parownik na przedni rząd i oddzielny na tylny. Podczas wymiany progów przypadkowo naciąłem przewód klimatyzacji idący do tylnego parownika, przez co oczywiście rozszczelniłem cały układ. Przewody są aluminiowe i nie potrafię ich pospawać tak, żeby wytrzymały ciśnienie klimatyzacji....
Rury w miarę prosto czy milion kolanek na nich?
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Do andrzej104 Największy problem mam ze sterownikiem , aby zaczynał podawać gaz po zwiększeniu obrotów a wyłączał na jałowym bo gaśnie silnik Jaki masz motor z czego (jakich elementów zkleciłeś instalację)? Kolega kidu22 podpowiedział nam żeby wtryskiwacz gazu wysterować generatorem impulsów PWM a PWM sterować czujnikiem ciśnienia doładowania. Podglądałem...
grzałka parownika dobór parownika ciśnienie parownika
naprawa zasilacz drukarka dodawać załącznik elektroda renault megane cabrio
zmywarka wirpool odwrotnie podłączony molex
Kod odblokowujący Audi Navigation Plus - jak uzyskać? Miernik Avidsen 107112 - brak reakcji wyświetlacza