W renault pierwszy cylinder jest od strony koła zamachowego , pompę masz boscha czy lucas ?
Wszystkie Renault liczymy od strony "odbioru mocy".
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Też zauważyłem że oznaczenia cylindrów na bloku nie pasują.. W osobowych francuzach liczy się że pierwszy cyl. jest od sprzęgła, widocznie w innych też i to normalne dla nich.
He he, a powiem Wam drodzy koledzy że w Renault w silniku M9R (2.0dci) liczą już od rozrządu :)
Na cewce przy śrubach mocujących masz napisane cyfry od 1 do 4. Kolejność cylindrów liczy się od skrzyni biegów. Do dzieła! Swoją drogą mam ten sam silnik tylko nowsza wersja chyba bo mniej wężyków od podciśnienia. Jeden wężyk mam od serwa i drugi od zaworu jakiegoś i tyle.
Dziękuje za odpowiedzi na moje pytania nie wiem jeszcze czy ustawiłem dobrze wał bo chodzi o 2 obroty względem wałka rozrządu czy nie przestawiony jest o ten jeden obrót . Czy kolejność cylindrów jest taka sama jak na przewodach do świec czyli pierwszy od prawej od koła zamachowego?
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Wg mnie to 2 wtrysk nie domaga daje za dużo paliwa na ten cylinder po zsumowaniu + i - powinno być =0 sprawdź w pierwszej kolejności sprężanie cylindrów jeśli wyjdzie ok to masz przyczynę
Kolejność 1-3-4-2 1-szy cylinder w renówkach masz od koła zamachowego
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 tylko że oni chyba liczą cylindry od strony koła zamachowego nr 1.
Czy w tej sytuacji problemu szukać w samym wtryskiwaczu? czy również w łączności wtryskiwacza z pozostałą częścią instalacji elektrycznej? (uszkodzenie wiązki itp.) jak liczymy kolejność cylindrów? od strony rozrządu czy sprzęgła? Pozdrawiam
Nie do końca mogą być przytkane wtryskiwacze cylindra 1 i 2. Jeżeli ECU myli kolejność cylindrów, to zamiast wzbogacić mieszankę na 1 cylindrze, wzbogaca na 4 cylindrze, a z kolei bogatą mieszankę 4 cylindra zubaża na cylindrze 1. Tak się zastanawiam jak doprowadzić do wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze, aby ECU poprawnie określił kolejność cylindrów....
Witam. mam problem z ustawieniem luzów zaworowych w citroenie c2 1.4 kfv mianowicie nie wiem jakie powinny być i nie pamiętam czy w citroenie tak jak w renault też pierwszy cylinder liczy się od skrzyni do rozrządu. z góry dzięki za pomoc.
Prawdopodobnie jest tak: za nieregularne odpalanie silnika odpowiedzialny jest czujnik położenia wału. O co chodzi - radzę zajrzeć w Google grafika, wpisując >>czujnik położenia wału<<. Odpowiada on za kolejność odpalenia konkretnego cylindra oraz podanie paliwa na listwę wtrysku. Czujnik, to cewka i magnes. Cewka może często mieć przerwę,...
Świece mogą byc przyczyną i tracą iskrę pod ciśnieniem,albo pozamieniałeś kolejnośc.
mam pytanie odnośnie silnika macka ee9-530 w jaki sposób wyregulowac zawory i jakie powinny być luzy ???? proszę o pomoc bo mam dośc tego samochodu Dodano po 1 jeszcze jedno pytanie gdzie jest 1 cylinder z której strony i jaka jest kolejnośc zapłonu
Nie ma tam czasem asymetrycznie rozstawionych otworów po śruby ? Dokładnie tak. Nie da się inaczej zamontować Kolejność tłoków (a raczej cylindrów) jest liczona od strony rozrządu kłamstwo i wprowadzanie w błąd
Popatrz tu: Dzięki. Wygląda na to, że odcina impulsy 1 z 4 i 2 z 3. Zasilanie z góry, a impulsy z dołu? Wtedy faktycznie zasilanie jest wspólne, a impulsy są parami. Jeżeli tak, to by znaczyło że mam przerwę na przewodzie pomiędzy 1 i 4 oraz 2 i 3 (i odwrotnie liczę cylindry-nie powinno być od skrzyni?). Sprawdzę czy te przewody idą między cewkami,...
czyli nie ma sensu sprawdzać kompresji u mechanika?? odnośnie kolejności cylindrów tzn jeśli ECU zwraca błąd cylindra 1 to chodzi o pierwszy od skrzyni biegów czyli ten oznaczony przez Renault jako 4? Ech... nie można oznaczyć cylindrów tak jak inni producenci tylko odwrotnie - na nim wtryskiwacz jest oznaczony numerem 4 :)
Doszukałem się na forum że mam dobrze wszystko podłączone. 1-3-4-2 to poprawna kolejność. Na kopułce jest cyfra jeden i to odpowiada cylindrowi jeden licząc od skrzyni. I resztę dobieramy przeciwnie do wskazówek zegara.
witam, mam problem ze stukającym silnikiem (nie jest to panewka), stukanie zmienia się wraz z obicążeniem, jest takie jakby klepiące zawory w benzynie. czy ktoś z was kodował wtryskiwacze? sprawdziłem kody i okazało się że są wpisane w odwrotnej kolejności tzn wtrysk 1 ma parametry wtrysku 4 itd. Ogólnie to wtrysk nr 1 jest przy rozrządzie - espace...
Trochę późno ale napiszę na przyszłość. Obydwa wtryski wymontowałem, rozebrałem, wyczyściłem dość dokładnie, tak żeby wszystko lekko się poruszało, zmontowałem i zamontowałem (zachowując kolejność). Samochód odpalił od razu, tym razem po odpowietrzeniu. Przez chwilę nie pracował równo ale wszystko się unormowało i jest ok. Problem rozwiązany. Dziękuję...
Koła zamachowego nie da się przykręcić w innej pozycji, otwory są rozmieszczone nierównomiernie. Widzę inną możliwość: Jak sterownik nie widzi sygnału z wałka, to steruje wtryskami grupowo, a nie sekwencyjnie. Gdyby były zamienione wtyczki na wtryskiwaczach, to silnik odpalał by tylko w sytuacji sterowania grupowego. Łatwo sprawdzić czy kolejność nie...
W pierwszej kolejności filtr paliwa może być zabrudzony pompę można sprawdzić dokonując pomiaru ciśnienia i wydajności co do wtryskiwaczy dolej środka do benzyny i pojeździj na benzynie powinno pomóc.
Jeżeli to faktycznie brak iskry to szukaj jak pisze dariusz pawela w elektryce. A jeżeli tylko nie pracuje na wszystkich to może pomyliłeś kolejnośc cylindrów w niektórych francuskich motorach pierwszy cylinder to ten przy kole zamachowym a nie przy paskach.Parę lat temu spotkałem się z taką usterką, właściciel auta po rutynowej wymianie świec i przewodów(było...
a ja mam tak Głowica cylindra (śruby)Lekko naoliwione gwinty Etap 130(Nm) Etap 270(Nm) Etap 3Odczekać 3 minut Etap 4Odkręcić wszystkie śruby o 2 - 3 obroty Etap 520(Nm) Etap 6
Po co tak kombinować, nie trzeba pruć wiązki, pomyśl trochę, emulatory PB podpinasz jak popadnie bo ich kolejność nie ma znaczenia, adekwatnie do tego jak je podpiąłeś podpinasz wtryski LPG. Ważne by emulator np numer 2 który jest podpięty do wtrysku PB nr X był powiązany z dowolnym wtryskiem LPG którego wężyk zasila cylinder nr X. Zapewnienie połączeń...
Mam problem z odpaleniem silnika TDI (silnik Renault) przy ujemnych temperaturach - za pierwszym razem praktycznie bez gazu nie utrzymuje obrotów, tak jakby jeden z cylindrów "nie palił", pierwsze przegazowanie i wszystko jest ok! Świece żarowe są w porządku, silnik do niedawna palił bez zarzutów nawet przy -20 stopniach! Sprawa się pogorszyła po remoncie...
Jest instalacja gazowa Stag 300-6. Wtryski Hana. Parownik AC Czerwony. Nawet jak instalacja LPG jest wyłączona (wyjęty bezpiecznik) błąd się pojawia. Dzisiaj podłączyłem DDT poprawieniu kostek cewek zapłonowych i teraz mam błąd sterowania zapłonem cewki 2-go oraz 3-go cylindra. Aaa problem pojawił się w momencie gdy LPG mi się skończyło i auto przełączyło...
kolejność zapłonów w silnikach renaulta jest liczona od strony koła zamachowego tzn sprzęgła i jest 1-3-4-2. Tzn cylinder od strony koła zamachowego jest traktowany jako 1. Do dolnego koła zembatego nie możnadojść bo wg mądrych książek rozrząd ma się ustawiać blokując wał korbowy odpowiednim przyżądem. Obok filtra oleju jest śróba wkręcona w blok silnika....
Witam. Mam problem ze swoją Laguna II 2001r a mianowicie na biegu jałowym szarpie silnikiem. W tylnej części rury wydechowej słychać "pyrkotanie". Wymieniłem silnik na inny bo tamten brał olej myślałem, że to ustąpi, więc problem tkwi gdzieś w osprzęcie? Często działo się tak, że silnik schodził na bardzo niskie obroty pół tysiąca po czym gasł (sytuacja...
Witam.Kilka lat temu kupiłem Clio 1.5DCI.Od początku występował problem z falującymi obrotam na jałowych obrotach. Niedawno byłem w serwisie diesla,który po testach stwierdził,że są skoki ciśnienia paliwa ze 130 do 230.Pompa po rozebraniu okazała się idealna, regulator ciśnienia w porządku, wtryski też bez wad.Diagnoza była, że może jednak być jakiś...
Witam ponownie. Swiece nowe zapożyczone ze sklepu osiedlowego od życzliwego sprzedawcy. Sprawdziłem kompresje jeszcze raz iskre i kolejnosc zapłony na cylindrach łącznie ze sprawdzeniem kolejnosci podawania iskry na palcu i kopułce. Wykluczam nie sprawnosc rozrządu i elektryki -wszystko jest w porządku. Auto dalej nie pali:cry: Jedyne co mi do głowy...
Witam wszystkich udalo mi sie to auto nastepna awaria i rece opadaja .Zaczelo sie od tego ze zgaszone auto cofnelo mi sie na 5 biegu do tylu.Rozrzad poszedl o minimum 180* przestawiony.Nie wiem co dostalo po glowie czy zawory czy dzwigienki zaworowe a moze nic sie nie stalo. Wymiana lancucha rozrzadu +kola zebate i napinacz oem czesci renault sam ustawilem...
Czesc. Samochod Renault Clio II 1.9d z elektroniczna pompa EPIC. Samochod z dnia na dzien przestal odpalac. Wymilem czujnik polozenia walu korbowego w ciemno, sprawdzilem czy pompa nie jest zapowietrzona, odkrecone 2 wtryski - no cos sie leje ale czy to dobre cisnienie to nie wiem. Rzecz dzieje sie w Niemczech, dwoch mechanikow stwierdzilo, ze chyba...
Dzięki, podobny schemat widziałem u Kinga, ale niestety to nie to. Ja mam starego Dreama bez literki N - Dream XXI 5-6-8cyl i właśnie w nim kolory kabelków od wtryskiwaczy nie są, jak wyżej, zielone, niebieskie, żółte i czerwone, tylko czerwony, żółty, pomarańczowy. Już sam trochę poszukałem i niestety nic ciekawego nie da się znaleźć do tego sterownika...
Witam, Mam spory problem ze swoją renault laguną, i już 2 mechaników rozłożyło ręce. Postaram się niżej jasno opisać co się dzieje, co było robione i jakie wnioski wysnuto. MODEL - RENAULT LAGUNA III ROK PRODUKCJI: 2007 SILNIK: BENZYNA 2.0 16V, 140KM, OZNACZENIE M4R (NISSAN) PRZEBIEG: 257 500 km OBJAWY: Na zimnym silniku wszystko ok. Po przejechaniu...
Dobrze. Temat z mojej strony zakończony, auto jeździ ...jedzie, jednak mam jeszcze z nim problem. Ale od początku. Jak już pisałem przed ingerencją w sterownik postanowiłem sprawdzić okablowanie cewki <> cewki, cewki <> sterownik. Sprawdziłem przejścia z pinów 1 i 32 gniazda sterownika na cylindry 3 i 4. Przejścia OK a przejścia pomiędzy...
Postów nt. problemów z cewkami zapłonowymi (szczególnie tymi markowanymi przez firmę SAGEM) jest sporo. Jest też wiele opinii nt. objawów jakie towarzyszą temu uszkodzeniu. Są również podane informacje w jakich miejscach cewek najczęściej dochodzi do niepożądanych przebić oraz że cewki DENSO są trwalsze od SAGEM-a. Nie znalazłem natomiast szczegółowej...
Regulacja OMVL Dream XXI N + MAGIC JET Witam Wszystkich. Obecnie posiadam instalację OMVL Dream XXI N z czerwonymi VALTEKAMI w Renault Scenic II 1.6 16V 115KM Żywot VALTEKów dobiegł końca i zdecydowałem się na zakup MAGIC JETÓW. (głównie sugerowałem się pozytywnymi opiniami na tym forum na ich temat jak i podobno bezproblemowym przejściem z VALTEKÓW...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Witam Wszystkich :) To co napiszę będzie długie, skomplikowane i trochę śmieszne, ale uważam, że jeżeli ma mi ktoś pomóc, to musi znać szczegóły moich eksperymentów. Jakiś czas temu zakupiłem CB Alan 48+ Multi oraz antenę AT 71 Magnum - 165 cm. W pierwszej kolejności stoczyłem walkę z zamocowaniem anteny i uzyskaniem niskiego SWR - jeżeli ktoś ma ochotę...
Dodano po 11 G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa (kolejnosc...
Witam, Silnik przy probie odpalenia kreci rozrusznikiem, lapie na ulamek sekundy i znowu kreci przez kilka sekund, az go automatyka nie rozlaczy (przycisk Start/Stop). Uzycie pompki odpowietrzajacej uklad paliwowy tloczy paliwo do pompy wysokiego cisnienia, wiec filtr raczej nie zapchany. Diagnostyka komputerowa wykazuje blad 340, tj. "obwod wzorcowy...
kolejność cylindrów kolejność pracy cylindrów kolejność cylindrów peugeot
vestel 17ips72 epson dysza automatyczna antena
frequency mixers frequency mixers
Epson SX130 nie wykrywa czarnego tuszu po drukowaniu Upgrade 7010/7021 Android Head-Unit: Add File Manager, Browser, Google Play