W renault pierwszy cylinder jest od strony koła zamachowego , pompę masz boscha czy lucas ?
Kolejność 1-3-4-2 1-szy cylinder w renówkach masz od koła zamachowego
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 tylko że oni chyba liczą cylindry od strony koła zamachowego nr 1.
Czy w tej sytuacji problemu szukać w samym wtryskiwaczu? czy również w łączności wtryskiwacza z pozostałą częścią instalacji elektrycznej? (uszkodzenie wiązki itp.) jak liczymy kolejność cylindrów? od strony rozrządu czy sprzęgła? Pozdrawiam
Wszystkie Renault liczymy od strony "odbioru mocy".
Wg mnie to 2 wtrysk nie domaga daje za dużo paliwa na ten cylinder po zsumowaniu + i - powinno być =0 sprawdź w pierwszej kolejności sprężanie cylindrów jeśli wyjdzie ok to masz przyczynę
He he, a powiem Wam drodzy koledzy że w Renault w silniku M9R (2.0dci) liczą już od rozrządu :)
Układ z "traconą" iskrą. Masz tylko cztery możliwości podłączenia kabli WN. 1. Kolumnami - pierwsza kolumna 1 i 4 cylinder, druga kolumna 2 i 3 cylinder 2. Kolumnami - pierwsza kolumna 2 i 3 cylinder, druga kolumna 1 i 4 cylinder 3. Rzędami - pierwszy rząd 1 i 4 cylinder, drugi rząd 2 i 3 cylinder 4. Rzędami - pierwszy rząd 2 i 3 cylinder, drugi rząd...
Popatrz tu: Dzięki. Wygląda na to, że odcina impulsy 1 z 4 i 2 z 3. Zasilanie z góry, a impulsy z dołu? Wtedy faktycznie zasilanie jest wspólne, a impulsy są parami. Jeżeli tak, to by znaczyło że mam przerwę na przewodzie pomiędzy 1 i 4 oraz 2 i 3 (i odwrotnie liczę cylindry-nie powinno być od skrzyni?). Sprawdzę czy te przewody idą między cewkami,...
Witam. mam problem z ustawieniem luzów zaworowych w citroenie c2 1.4 kfv mianowicie nie wiem jakie powinny być i nie pamiętam czy w citroenie tak jak w renault też pierwszy cylinder liczy się od skrzyni do rozrządu. z góry dzięki za pomoc.
W poniedziałek jeszcze raz sprawdzę kolejność zapłonu,ustawie tłok na 1 cylindrze w GMP i zobaczę co pokazuje palec rozdzielacza.
Nie do końca mogą być przytkane wtryskiwacze cylindra 1 i 2. Jeżeli ECU myli kolejność cylindrów, to zamiast wzbogacić mieszankę na 1 cylindrze, wzbogaca na 4 cylindrze, a z kolei bogatą mieszankę 4 cylindra zubaża na cylindrze 1. Tak się zastanawiam jak doprowadzić do wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze, aby ECU poprawnie określił kolejność cylindrów....
A jak masz ustawione te znaki koła pompy i koła pośredniego pokrywają się i wtedy jest wtrysk paliwa na pierwszy cylinder od chłodnicy? I teraz jak już masz dobrze ustawione to zimny odpala od strzała i bez dialego dymu?
Nie ma tam czasem asymetrycznie rozstawionych otworów po śruby ? Dokładnie tak. Nie da się inaczej zamontować Kolejność tłoków (a raczej cylindrów) jest liczona od strony rozrządu kłamstwo i wprowadzanie w błąd
Ma jak najbardziej rozdzielacz zapłonu. Z tego co wyczytałem to kolejność zapłonu to 1-3-4-2 gdzie 1 to cylinder od strony koła zamachowego.
Dziękuje za odpowiedzi na moje pytania nie wiem jeszcze czy ustawiłem dobrze wał bo chodzi o 2 obroty względem wałka rozrządu czy nie przestawiony jest o ten jeden obrót . Czy kolejność cylindrów jest taka sama jak na przewodach do świec czyli pierwszy od prawej od koła zamachowego?
Prawdopodobnie jest tak: za nieregularne odpalanie silnika odpowiedzialny jest czujnik położenia wału. O co chodzi - radzę zajrzeć w Google grafika, wpisując >>czujnik położenia wału<<. Odpowiada on za kolejność odpalenia konkretnego cylindra oraz podanie paliwa na listwę wtrysku. Czujnik, to cewka i magnes. Cewka może często mieć przerwę,...
Koła zamachowego nie da się przykręcić w innej pozycji, otwory są rozmieszczone nierównomiernie. Widzę inną możliwość: Jak sterownik nie widzi sygnału z wałka, to steruje wtryskami grupowo, a nie sekwencyjnie. Gdyby były zamienione wtyczki na wtryskiwaczach, to silnik odpalał by tylko w sytuacji sterowania grupowego. Łatwo sprawdzić czy kolejność nie...
Trochę późno ale napiszę na przyszłość. Obydwa wtryski wymontowałem, rozebrałem, wyczyściłem dość dokładnie, tak żeby wszystko lekko się poruszało, zmontowałem i zamontowałem (zachowując kolejność). Samochód odpalił od razu, tym razem po odpowietrzeniu. Przez chwilę nie pracował równo ale wszystko się unormowało i jest ok. Problem rozwiązany. Dziękuję...
kolejność zapłonów w silnikach renaulta jest liczona od strony koła zamachowego tzn sprzęgła i jest 1-3-4-2. Tzn cylinder od strony koła zamachowego jest traktowany jako 1. Do dolnego koła zembatego nie możnadojść bo wg mądrych książek rozrząd ma się ustawiać blokując wał korbowy odpowiednim przyżądem. Obok filtra oleju jest śróba wkręcona w blok silnika....
a ja mam tak Głowica cylindra (śruby)Lekko naoliwione gwinty Etap 130(Nm) Etap 270(Nm) Etap 3Odczekać 3 minut Etap 4Odkręcić wszystkie śruby o 2 - 3 obroty Etap 520(Nm) Etap 6
Po co tak kombinować, nie trzeba pruć wiązki, pomyśl trochę, emulatory PB podpinasz jak popadnie bo ich kolejność nie ma znaczenia, adekwatnie do tego jak je podpiąłeś podpinasz wtryski LPG. Ważne by emulator np numer 2 który jest podpięty do wtrysku PB nr X był powiązany z dowolnym wtryskiem LPG którego wężyk zasila cylinder nr X. Zapewnienie połączeń...
mam pytanie odnośnie silnika macka ee9-530 w jaki sposób wyregulowac zawory i jakie powinny być luzy ???? proszę o pomoc bo mam dośc tego samochodu Dodano po 1 jeszcze jedno pytanie gdzie jest 1 cylinder z której strony i jaka jest kolejnośc zapłonu
Postów nt. problemów z cewkami zapłonowymi (szczególnie tymi markowanymi przez firmę SAGEM) jest sporo. Jest też wiele opinii nt. objawów jakie towarzyszą temu uszkodzeniu. Są również podane informacje w jakich miejscach cewek najczęściej dochodzi do niepożądanych przebić oraz że cewki DENSO są trwalsze od SAGEM-a. Nie znalazłem natomiast szczegółowej...
Dzięki, podobny schemat widziałem u Kinga, ale niestety to nie to. Ja mam starego Dreama bez literki N - Dream XXI 5-6-8cyl i właśnie w nim kolory kabelków od wtryskiwaczy nie są, jak wyżej, zielone, niebieskie, żółte i czerwone, tylko czerwony, żółty, pomarańczowy. Już sam trochę poszukałem i niestety nic ciekawego nie da się znaleźć do tego sterownika...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
czyli nie ma sensu sprawdzać kompresji u mechanika?? odnośnie kolejności cylindrów tzn jeśli ECU zwraca błąd cylindra 1 to chodzi o pierwszy od skrzyni biegów czyli ten oznaczony przez Renault jako 4? Ech... nie można oznaczyć cylindrów tak jak inni producenci tylko odwrotnie - na nim wtryskiwacz jest oznaczony numerem 4 :)
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Czesc. Samochod Renault Clio II 1.9d z elektroniczna pompa EPIC. Samochod z dnia na dzien przestal odpalac. Wymilem czujnik polozenia walu korbowego w ciemno, sprawdzilem czy pompa nie jest zapowietrzona, odkrecone 2 wtryski - no cos sie leje ale czy to dobre cisnienie to nie wiem. Rzecz dzieje sie w Niemczech, dwoch mechanikow stwierdzilo, ze chyba...
Jest instalacja gazowa Stag 300-6. Wtryski Hana. Parownik AC Czerwony. Nawet jak instalacja LPG jest wyłączona (wyjęty bezpiecznik) błąd się pojawia. Dzisiaj podłączyłem DDT poprawieniu kostek cewek zapłonowych i teraz mam błąd sterowania zapłonem cewki 2-go oraz 3-go cylindra. Aaa problem pojawił się w momencie gdy LPG mi się skończyło i auto przełączyło...
kolejność cylindrów kolejność pracy cylindrów kolejność zapłonu renault
blokada skrzyni pralka czarna grzałka programowanie magic
samsung wd80j5a10aw legion czarny ekran
Niedziałająca spacja w klawiaturze Logitech Combo Myjka Lavor nie włącza się - diagnostyka i naprawa